De eerste optie heb ik ook aan zitten denken. Maar dat betekent wel dat ik de indeling van de AddIn zoals ik die nu heb wel om moet gooien. Heeft niet direct mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
De codes die bij een bepaalde sheet horen in een aparte macro module plakken of beter nog in de code van de sheet plakken.
Dank je, daar ga ik eens naar kijken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:18 schreef dynamiet het volgende:
Je kan gewoon een selectievakje koppelen met een cel (zie tab ontwikkelaar)
Ik hoop voor jou dat het niet je wiskunde punt is wat je moet berekenenquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:53 schreef paddyman het volgende:
Beste Fokkers,
Een misschien wat simpele vraag maar met mijn zeer matige excelkennis kom ik er gewoon niet uit
Cijfer weging
6 8%
4,9 26%
7,2 8%
6,2 8%
7,7 17%
7,6 8%
??? 25%
Hierboven een overzicht van een reeks schoolcijfers met daarnaast de weging (in totaal 100%). Het laatste cijfer voor 25% is nog niet bekend. Ik zoek een formule of een handigheidje in excel om erachter te komen wat ik voor de laatste tentamen minimaal moet halen om een overall gemiddeld van een 5,5 te staan over de hele reeks, rekeninghoudend met de procentuele wegingen van alle cijfers.
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen aangezien het mij een hoop tijd zou schelen wanneer ik dit steeds handmatig moet berekenen!
Ik heb toch wel eens vba macros gezien die toch steeds weer nieuwe bestanden kunnen openen en aanpassen, dan niet voor excel, maar voor autocad, daarom ga ik er van uit dat het ook wel met excel zal kunnen.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:35 schreef AliKebap het volgende:
Voor zover ik had begrepen moet je dan alsnog dit bij ieder bestand doen, het mooiste zou eigenlijk zijn dat je een speciaal programma hebt die meerdere bestanden tegelijk doet
=vert.zoeken()quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:03 schreef Gutz het volgende:
Het probleem is dat in bv Sheet2A:A een selectie voorkomt van Sheet3A:A, deze komen niet overeen.
THNX! Ik zat al te kloten met =Vlookup maar mijn Nederlandse Excel versie pakte die dus niet en vert.zoeken welquote:
Het is RAND()quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Maartel het volgende:
Hoe zet je ook alweer een random getal in een cel? Ik vind overal RAND op Google, maar die functie accepteert mijn Excel niet.
quote:Tip 4: Zelf de formules in verschillende talen vertalen:
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdf
welke taalversie heb je?quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Maartel het volgende:
Hoe zet je ook alweer een random getal in een cel? Ik vind overal RAND op Google, maar die functie accepteert mijn Excel niet.
Dan kan het nog zo zijn dat op rij 1000 een overeenkomst is met rij 1quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:38 schreef bennootje het volgende:
en als je de twee lijsten in een nieuw document naast elkaar plakt....?
Ik zeg maar wat!
Ook als ze op alfabetische volgorde staan...?quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan kan het nog zo zijn dat op rij 1000 een overeenkomst is met rij 1
Dan is regel 1000 vergelijken met regel 1 wat vergezocht, maar met de code van Deetch gaat het toch makkelijker!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:45 schreef bennootje het volgende:
[..]
Ook als ze op alfabetische volgorde staan...?
En het is, in mijn ogen, beter om een systeem te maken wat ook in andere situaties nog gebruikt kan wordenquote:
Nee is goed, bedankt het is gelukt.quote:
Misschien staat er een spatie achter?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:06 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee is goed, bedankt het is gelukt.
Nu een volgende vraag: sommige dingen heten exact hetzelfde dus Henkstraat 1 en Henkstraat 1 toch is het om een of andere manier anders volgens Excell. heeft iemand enig idee waarom? Let wel: ze komen allebei uit een ander bestand.
quote:Op woensdag 9 november 2011 13:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Misschien staat er een spatie achter?
Helaas ervaringsdeskundigequote:
Zat nog klein foutje in (True moet 0 zijn) en om het mooi te maken kun je de formules in C1 en D1 vervangen door =ISNUMBER(MATCH(A1,$B$1:$B$100,0)) en =ISNUMBER(MATCH(B1,$A$1:$A$100,0))quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef Deetch het volgende:
Ik doe hem uit mijn hoofd want ben bezig office 2010 te installeren.
Even wat aannames voor de formule:
lijst A is A1:A100
lijst B is B1:B100
Cel C1: =match(A1,$B$1:$B$100,True)
Cel D1: =match(B1,$A$1:$A$100,True)
Cel C1 en D1 doorkopieren
Als er een foutmelding staat in plaats van een getal dan staat het adres in de ene lijst niet in de andere.
Let op: het gaat hier wel om exact hetzelfde adres dus: fokstraat 16 (met spatie) is niet hetzelfde als fokstraat16 (zonder spatie)
Kan met een vermenigvuldiging van de ISNUMBER(MATCH functie van hierboven.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef Dirkh het volgende:
Lang geleden, maar toch weer eens een vraag. Ik heb hier een werkmap met ongeveer 11 werkbladen. Werkblad 11 bevat waardes waarvan ik moet controleren of deze in de overige 10 bladen ook voorkomen. Ik wil dus zien of deze voorkomt of niet. (dus waarde waar of onwaar)
Gelukkig staat alles wel in kolom A. Maar met vertikaal zoeken kom ik er dus niet uit.
Ik zou bijna zeggen dat dit vrij simpel is, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Ik hoop dat jullie mij hierin een handje kunnen helpen.
Ah kijk, ik ben net weer weg van mijn plek, maar ga dit morgen testen (of vanavond ff)quote:Op woensdag 9 november 2011 15:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Kan met een vermenigvuldiging van de ISNUMBER(MATCH functie van hierboven.
Even een voorbeeld voor 3 tabbladen:
Op Sheet1 staan de te controleren getallen (A1 etc)
Op Sheet2 en Sheet3 staan de te vergelijken lijsten (kolom A)
Vervolgens doe je in B1 de volgende formule:
=ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
Deze formule kijkt of waarde A1 in kolom A van Sheet2 staat, zo ja dan wordt dit een TRUE of 1.
Vervolgens kijkt de formule of waarde A1 in kolom A van Sheet3 staat en zo ja wordt dit ook TRUE .
Als je die twee formules met elkaar vermenigvuldigd gaat dat als volgt:
TRUE*TRUE=1*1=1
TRUE*FALSE-1*0=0
Als je wilt weten op hoeveel werkbladen dit getal staat doe je:
=1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))+1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
Kan dat niet simpeler met de VLOOKUP formule?quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef Deetch het volgende:
Ik doe hem uit mijn hoofd want ben bezig office 2010 te installeren.
Even wat aannames voor de formule:
lijst A is A1:A100
lijst B is B1:B100
Cel C1: =match(A1,$B$1:$B$100,True)
Cel D1: =match(B1,$A$1:$A$100,True)
Cel C1 en D1 doorkopieren
Als er een foutmelding staat in plaats van een getal dan staat het adres in de ene lijst niet in de andere.
Let op: het gaat hier wel om exact hetzelfde adres dus: fokstraat 16 (met spatie) is niet hetzelfde als fokstraat16 (zonder spatie)
Weet je het verschil tusssen MATCH en VLOOKUP?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:35 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Kan dat niet simpeler met de VLOOKUP formule?
Nee. Maar dat ga je uitleggen?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:39 schreef DaFan het volgende:
[..]
Weet je het verschil tusssen MATCH en VLOOKUP?
MATCH is om een bepaalde waarde te vinden in array en het resultaat daarvan is de rij waar dat getal voorkomt tov de eerste waarde in die array. Zo kan je een waarde opzoeken in een array (niet per se een bereik).quote:Op woensdag 9 november 2011 20:47 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Nee. Maar dat ga je uitleggen?
Ik heb er één met SUMPRODUCT!quote:Op woensdag 9 november 2011 15:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Kan met een vermenigvuldiging van de ISNUMBER(MATCH functie van hierboven.
Even een voorbeeld voor 3 tabbladen:
Op Sheet1 staan de te controleren getallen (A1 etc)
Op Sheet2 en Sheet3 staan de te vergelijken lijsten (kolom A)
Vervolgens doe je in B1 de volgende formule:
=ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
Deze formule kijkt of waarde A1 in kolom A van Sheet2 staat, zo ja dan wordt dit een TRUE of 1.
Vervolgens kijkt de formule of waarde A1 in kolom A van Sheet3 staat en zo ja wordt dit ook TRUE .
Als je die twee formules met elkaar vermenigvuldigd gaat dat als volgt:
TRUE*TRUE=1*1=1
TRUE*FALSE-1*0=0
Als je wilt weten op hoeveel werkbladen dit getal staat doe je:
=1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))+1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:23 schreef DaFan het volgende:
[..]
MATCH is om een bepaalde waarde te vinden in array en het resultaat daarvan is de rij waar dat getal voorkomt tov de eerste waarde in die array. Zo kan je een waarde opzoeken in een array (niet per se een bereik).
Met VLOOKUP zoek je een waarde tov de op te zoeken waarde. De input is een bereik en het resultaat wat je wilt is nooit óf de waarde voorkomt maar wat een bijbehorende waarde is.
(ZoietsKan het niet goed toelichten).
In dit geval is MATCH dus de betere optie omdat je alleen wilt weten óf een waarde ergens voorkomt, en je hoeft geen bijbehorende waarde te zoeken.
VLOOKUP kán je wel gebruiken, maar je moet veel meer waardes ingeven en je krijgt je eigen waarde weer terug ipv een waarde waar je iets mee kan (aantallen zoals bij Deetch zijn formule - als je daarvoor VLOOKUP gebruikt moet er weer een IF omheen etc...)
Hoop dat dat zo wat duidelijker is.
Processen tekenen doe je in MS Visio..quote:Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef Mednor het volgende:
Ik loop bij excel tegen het volgende aan: ik heb bedrijfsprocessen in kaart gebracht. elk proces is een aparte kolom waarbij elke handeling een cel is. Tussen de handelingen heb ik een rij leeg gelaten.
nu moet op elke lege rij een pijl tussen de cellen komen(wel in dezelfde kolom, dus gewoon recht naar beneden. Kan je dit doen door de cellen te selecteren met ctrl toets, en deze dan te "verbinden", waardoor er automatisch een pijl tussen de cellen komt. Dan komen de pijlen ook netjes onder elkaar.
Ik heb excel 2010 in NL versie.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
alvast bedankt!
Excel is gemaakt om formules en getallen te verwerken, niet om stroomdiagrammen, processen en organogrammen te maken, daar is MS Visio voor.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Mednor het volgende:
hmm die werkbalk tekenen werkt juist niet handig.. en ik ken MS Visio helemaal niet..
Bedankt voor de andere optie van pijl tekenen, maar dat ziet er nogal amateuristisch uit. ik kan me haast niet voorstellen dat je tegelijk een pijl kunt trekken tussen bepaalde cellen. weet iemand hoe dit moet??
quote:Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef Mednor het volgende:
Ik loop bij excel tegen het volgende aan: ik heb bedrijfsprocessen in kaart gebracht. elk proces is een aparte kolom waarbij elke handeling een cel is. Tussen de handelingen heb ik een rij leeg gelaten.
nu moet op elke lege rij een pijl tussen de cellen komen
[...]
Daar heb ik een macro voor die als je twee cellen hebt geselecteerd er een pijl tussen tekent, maar eigenlijk hoort het gewoon in een flowchart (visio of word)quote:Op donderdag 10 november 2011 14:10 schreef DaFan het volgende:
Klopt, kan welniet, hoort niet, moet niet.. Enfin you get the point.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 | Sub ArrowDraw() 'tekent 2 pijlen tussen 2 geselecteerde cellen. Dim Rcell As Range Dim RngAryCellsSelectedX(2) As Long Dim RngAryCellsSelectedY(2) As Long Dim DblArrowStartX As Double Dim DblArrowStartY As Double Dim DblArrowEndX As Double Dim DblArrowEndY As Double Dim i As Long If Selection.Cells.Count <> 2 Then Exit Sub i = 0 For Each Rcell In Selection i = i + 1 RngAryCellsSelectedY(i) = Rcell.Row RngAryCellsSelectedX(i) = Rcell.Column Next Rcell For Each Rcell In Selection Rcell.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone Rcell.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone With Rcell.Borders(xlEdgeLeft) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeTop) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeBottom) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeRight) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With Next Rcell If Abs(RngAryCellsSelectedX(1) - RngAryCellsSelectedX(2)) >= 2 Then With ActiveWorkbook.ActiveSheet If RngAryCellsSelectedX(1) < RngAryCellsSelectedX(2) Then DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height / 2 DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height / 2 ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium Else DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height / 2 DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height / 2 ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium End If End With Else If Abs(RngAryCellsSelectedY(1) - RngAryCellsSelectedY(2)) < 2 Then Exit Sub With ActiveWorkbook.ActiveSheet If RngAryCellsSelectedY(1) < RngAryCellsSelectedY(2) Then DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width / 2 DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width / 2 DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium Else DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width / 2 DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width / 2 DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium End If End With End If End Sub |
Google zoeken naar voorwaardelijke opmaak excel en je zal alles vinden wat je wil wetenquote:Op zondag 13 november 2011 11:14 schreef -tape- het volgende:
Oke ik werk dus nooit met Excel, vandaar dit stomme vraagje; Ik wil een cijferlijst onderhouden, met in een bepaalde kolom cijfers onder de 5.5 een rode kleur en 5.5 of hoger groen. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Ik zit bij voorwaardelijke opmaak te kloten maar het lukt niet echt. Iemand die mij dit kan uitleggen?
foei!quote:Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef -tape- het volgende:
Top, is gelukt! Wat is Excel toch een aidsprogramma.
je vraag komt redelijk overeen met deze: [Excel] Het grote Excel vragen topic #28quote:Op woensdag 16 november 2011 10:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb een lijst met gegevens, waar ik graag de dubbele (die in zowel kolom A als B voorkomen) met een 1 gemarkeerd wil zien in kolom C.
Dus:
A ------ - B ------ - C
Piet - Sander - 0
Jan - Henk - 1
Kees - Marinus - 0
Kees - Kees - 1
Henk - Piet - 1
Dit moet natuurlijk kunnen, en is waarschijnlijk ook nog supersimpel, maar het lukt me maar niet. Wie kan helpen?
Als in A1:C5 je pivot staat kan je in D1 gewoon aantal.als() zetten.. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op donderdag 17 november 2011 08:48 schreef Holy_Goat het volgende:
pivot vraag
Kun je een aantal.als() gebruiken in een pivot?
Heb namelijk een kolom in een data bereik waarin ofwel een 1, 2, 3, 4, 5 of hoger dan 5 staat,
en ik wil in mijn pivot dan ook zien hoeveel enen, tween, etc er zijn
Zo werkt ie alleen als A1 én B1 leeg zijn, als je AND vervangt door OR kan een van beide leeg zijn..quote:Op donderdag 17 november 2011 11:58 schreef JDude het volgende:
IF(AND(ISBLANK(A1);ISBLANK(B1));""; ... en dan de rest van je formule. Zoiets, uit m'n hoofd. Jammer dat ik nog geen Excel heb op deze laptop, anders was ik wel even wat gaan prutsen.
Maar als één van beide leeg is zijn ze niet gelijk, dus moet de uitkomst toch al 0 zijnquote:Op donderdag 17 november 2011 12:09 schreef qu63 het volgende:
Zo werkt ie alleen als A1 én B1 leeg zijn, als je AND vervangt door OR kan een van beide leeg zijn..
TRUEquote:Op donderdag 17 november 2011 12:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar als één van beide leeg is zijn ze niet gelijk, dus moet de uitkomst toch al 0 zijn.
uhms... ik heb sheet 1:quote:Op donderdag 17 november 2011 11:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als in A1:C5 je pivot staat kan je in D1 gewoon aantal.als() zetten.. Of is dat niet wat je bedoelt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Kolom A Kolom B NUMMER onderdeel1 onderdeel2 onderdeel3 NUMMER onderdeel1 onderdeel2 etc. |
1 2 3 4 5 | Kolom A NUMMER NUMMER NUMMER etc |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 8000 NxtChk: If [ISBLANK(Rw, "B")] Then Rw = Rw + 1 Else Rows(Rw, "A").Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 1 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 | Kolom A Kolom B 12 32 A sd A 3 2 B asd |
1 2 3 4 5 6 7 | Kolom A Kolom B 12 A A 32 B sd |
Regel 4 is een label en wordt later ook opnieuw aangeroepen. Dat zou moeten werken volgens mij.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 15 NxtChk: If Range("B" & Rw).Value = "" Then Rw = Rw + 1 Else Cells(Rw, 1).Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 2 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
Dank je. Met een kleine aanpassing doet het precies wat ik nodig hebquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 100 NxtChk: If Range("B" & Rw).Value = "" Then Rw = Rw + 1 Else Cells(Rw, "A").Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 1 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
Het is mogelijk dat er mensen zijn met hetzelfde aantal punten. Krijg je dan 2 keer dezelfde naam erin?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:20 schreef DaFan het volgende:
Dan moet je je gegevens anders ophalen.
Je haalt eerst het aantal punten op dat het hoogste is
B2=GROOTSTE(V8:V18;RIJ()-1)
(Je doet RIJ()-1 omdat hij dan het rijnummer gebruikt ipv dat je handmatig 1;2;3 etc moet invullen, en dan is hij te slepen).
Vervolgens moet je het bijbehorende team ophalen:
A2=INDEX(A8:A10;VERGELIJKEN(B2;V8:V18;0))
Je moet deze constructie gebruiken omdat je op te zoeken waarde links staat van het puntenaantal (anders had je VERT.ZOEKEN kunnen gebruiken).
Je komt alleen in de soep als er mensen zijn met dezelfde aantal punten - is dat een probleem? Er valt wel omheen te werken maar maakt het allemaal net iets lastiger
Heyquote:Op donderdag 10 november 2011 16:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
[..]
Daar heb ik een macro voor die als je twee cellen hebt geselecteerd er een pijl tussen tekent, maar eigenlijk hoort het gewoon in een flowchart (visio of word)
[ code verwijderd ]
er bestaan dacht ik wel een of andere graph enhancer voor excel....quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Doodloper het volgende:
Oké ik ben hierheen gestuurd want mn topic mocht niet in GC blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik heb dat.
Ik wil graag dit:
[ afbeelding ]
of in het mooi:
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat doe?
Ik heb Office 2007 trouwens. Nederlands.
http://office.microsoft.c(...)cel-HP005238854.aspxquote:Op woensdag 23 november 2011 21:14 schreef Holy_Goat het volgende:
Heb zelf ook een vraagje overigens. Kan ik users beletten sheets te adden of verwijderen in mijn workbook?
Maar als de bron al gesorteerd is hoef ik het toch verder niet te sorteren?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef DaFan het volgende:
Laat maar ik heb hem.
Voorwaarde is wel dat je je bronresultaten (A8:V8 in ieder geval) gesorteerd hebt op score van hoog naar laag.
Ik heb hem nu zo:
[ afbeelding ]
Het is wel een lastige.
In A1:B3 staat mijn bron.
In A10:C13 staan mijn resultaten.
(Let op Engelse versie, zelf even vertalen)
A11=
RANK(B1;$B$1:$B$3)
B11=
INDEX($A$1:$A$3;SMALL(IF($B$1:$B$3=C11;ROW($B$1:$B$3));COUNTIF($C$11:C11;C11))-ROW($B$1)+1)
Ctrl-Shift-Enter bij invoegen!
C11=
LARGE($B$1:$B$3;A11)
Succes met vertalen naar je eigen ranges
...goed punt.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar als de bron al gesorteerd is hoef ik het toch verder niet te sorteren?
Je kunt aan je grafiek data labels toevoegen (in je ribbon chart tools, data labels). Daar kies je bij label options de series name.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Doodloper het volgende:
Oké ik ben hierheen gestuurd want mn topic mocht niet in GC blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik heb dat.
Ik wil graag dit:
[ afbeelding ]
of in het mooi:
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat doe?
Ik heb Office 2007 trouwens. Nederlands.
Nee,quote:Op donderdag 24 november 2011 15:32 schreef Maartel het volgende:
Ik gebruik momenteel Excel om een gigantische lijst met titels allemaal van links te voorzien (eerste rij bevat [url=, 2e de URL, 3e ] etc), wat met name handig is omdat ik de titels dan ook nog kan ordenen en niet iedere keer de hele code in hoef te voren.. helaas merk ik dat wanneer ik het naar een browser of wordpad kopieer er een hoop ruimte (tab?) ontstaat tussen iedere kolom.. kennelijk veroorzaakt de overgang van kolom 1 naar 2 een paar spaties, etc..
Is dit op één of andere manier uit te schakelen?
1 | =A1&B1&C1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |