Ik vind het erg goed. Verstandige man die vol passie wijze dingen zegt, met daarbij interessante fragmenten.quote:
Ja, boeiende en betrokken prater, Guy Verhofstadt.quote:
Ik was inderdaad vergeten dat de EU exact lijkt op het Romeinse rijk, evenals de wereld anno 2011 precies dezelfde is als deze van de oudheid.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je toch historische verhalen erbij wil halen om 'Europa' te verdedigen dan kun je je misschien ook verdiepen in imperial overstretch bij de Romeinen.
Je bedoelt in een tijd waarin een reis van een paar honderd kilometer al een week duurde, laat staan van de ene kant van het rijk naar het andere? IMO niet vergelijkbaar...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je toch historische verhalen erbij wil halen om 'Europa' te verdedigen dan kun je je misschien ook verdiepen in imperial overstretch bij de Romeinen.
Sorry, jij haalt er toch zelf allerlei historici en schrijvers bij?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten dat de EU exact lijkt op het Romeinse rijk, evenals de wereld anno 2011 precies dezelfde is als deze van de oudheid.
Mensen zijn dat gewend. Ik zeg dus niet dat mensen niet kunnen wennen aan een idee dat ze ook lotsverbondenheid voelen met mensen uit het hele continent, maar zoiets kun je niet afsmeken als politicus of als orgaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef Abbadon het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat dan wel binnen je eigen landsgrenzen?
Ja Verhofstadt is echt een baas, ik wilde indertijd dat ik op hem kon stemmen tijdens de Europese verkiezingen. Etentje was heel gezellig, maar ik baal nu wel dat ik het niet heb kunnen zien. Wordt het zaterdagmiddag herhaald?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het erg goed. Ik zou willen dat onze VVD meer van dit soort mensen had.
straks ga je nog zeggen dat je neefje van 4 dat ook kan...quote:
De (on)eindigheid van het heelal, de (on)zin van het bestaan, de achterkant van een kast, alles.quote:
Dat mensen het gewend zijn maakt het niet noodzakelijk goed....en dat het tijd kost om het te veranderen, is geen reden om het maar niet te proberen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:08 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen zijn dat gewend. Ik zeg dus niet dat mensen niet kunnen wennen aan een idee dat ze ook lotsverbondenheid voelen met mensen uit het hele continent, maar zoiets kun je niet afsmeken als politicus of als orgaan.
Ik word niet graag getutoyeerd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:08 schreef Omnifacer het volgende:
Sorry, jij haalt er toch zelf allerlei historici en schrijvers bij?
'Ik sta niet te dringen hoor', zegt Derksen tegen Nieuwe Revu. 'Ik vind het zo pretentieus om daar te gaan zitten. Er zijn maar zelden gasten die mij de hele avond kunnen boeien.'quote:
Het maakt het ook niet noodzakelijk fout. En ik vind dat zo'n ontwikkeling, als die al komt, autonoom moet plaatsvinden, zonder inmenging van politici of beleidsbepalers. Het gebeurt, of niet. Het opleggen van een Europa-ideaal is niet de weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:10 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat mensen het gewend zijn maakt het niet noodzakelijk goed....en dat het tijd kost om het te veranderen, is geen reden om het maar niet te proberen...
Ik vind dit leuker om naar te kijken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef DrDentz het volgende:
Dit is wel iemand die veel over de wereld en zijn visie daarop vertelt en niet zozeer zijn eigen levensverhaal. Daar werd nogal op gehamerd in deze topics.
In Nederland zou dat wellicht het geval zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:11 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dan zul jij een lastig leven hebben.
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het maakt het ook niet noodzakelijk fout. En ik vind dat zo'n ontwikkeling, als die al komt, autonoom moet plaatsvinden, zonder inmenging van politici of beleidsbepalers. Het gebeurt, of niet. Het opleggen van een Europa-ideaal is niet de weg.
Heel erg eens!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...
Nou en? Als dat zo is dan is dat zo, en dat hoeft niet slecht te zijn. Bovendien: alsof er naast pro-Europa alleen maar nationalisme bestaat, please zegquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...
Ik vond het een topfilm.quote:
Ik ook in het begin, maar na een tijdje begon hij me toch behoorlijk te boeien.quote:
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:18 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nou en? Als dat zo is dan is dat zo, en dat hoeft niet slecht te zijn. Bovendien: alsof er naast pro-Europa alleen maar nationalisme bestaat, please zeg
Je CapsLock staat aan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
HOEHOEHIIIHIIII WAT LEUK!! EEN FRAGMENT OVER WIJN EN WE DOEN SPONTAAN EEN GLAASJE INSCHENKEN VOOR DE GAST HOEHOEHIIIHIIII.
:|
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'......het is zo, omdat er mensen zijn die veranderingen in gang gezet hebben...niks is zo 'omdat het zo is'...de samenleving is wat we er zelf van maken, en zonder visie of idealen is er geen verbetering mogelijk....waarmee ik niet wil zeggen dat alles een verbetering is, maar als je als samenleving ophoudt te streven naar iets beters, dan kun je net zo goed op je rug gaan liggen en dood gaan...
Ik over Cola Lightquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het wel leuk, even over wijn met een wijntje erbij. Maar als ik ooit Zomergast word, zou ik het over whisky hebben
Ook wel sneu dat je een ander standpunt meteen 'ontzettend lui' noemt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'......het is zo, omdat er mensen zijn die veranderingen in gang gezet hebben...niks is zo 'omdat het zo is'...de samenleving is wat we er zelf van maken, en zonder visie of idealen is er geen verbetering mogelijk....waarmee ik niet wil zeggen dat alles een verbetering is, maar als je als samenleving ophoudt te streven naar iets beters, dan kun je net zo goed op je rug gaan liggen en dood gaan...
Nee, ik vind dat je uberhaupt geen punt hebt...da's heel wat andersquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Omnifacer het volgende:
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?
Wat een onzin zeg, niet te geloven.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je uberhaupt geen punt hebt...da's heel wat anders
Het electoraat...'de massa'...is nooit de bron geweest van verandering en zal dat ook nooit zijn.
Juist, de geschiedenis bepaalt wat goed is. Daarom vind ik het erg riskant dat politici het ideaal van een federaal Europa opleggen terwijl velen (niet alleen 'de massa', ook intelligentsia) dit ideaal bevechten. Waarom streven naar zo'n megalomaan ideaal waarvan de haalbaarheid betwistbaar is en de wenselijkheid ook?quote:De taak van een politicus is om het electoraat in beweging te krijgen, achter een ideaal aan...een verbetering....de taak van een politicus is niet het electoraat te volgen, maar om te leiden...
Wie bepaalt wat goed is? uiteindelijk de geschiedenis...
Mja... hij gelooft in vastgoed, maar ik denk niet dat 'ie daar de Nederlandse huizenmarkt mee bedoeltquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:32 schreef golfer het volgende:
Een liberaal zonder aandelen.
Het moet niet gekker worre.
Het overgrote deel van het electoraat wordt nergens warm van. Mensen zijn vaak alleen bezig met het eigen hachie. Die hebben ooit gehoord dat Europa duur is en dat zij daar voor betalen met hun belastingcenten en dus is het NJET. Ze hebben geen zin om te luisteren naar verdere argumenten voor en tegen en dat kan je lui noemen, maar het is zoals het is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?
Dit heb jij goed gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef tong80 het volgende:
Ik kwam om half tien thuis. Dacht te gaan kijken. Maar je mist dan toch het grote verband. Dan maar zaterdag. Wat ik zag was wel interessant.
Oh ja, dat domme electoraat dat niet voor zichzelf kan denken. Verdraaid. Jammer toch, dat ze eens per vier jaar geraadpleegd moeten worden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het electoraat wordt nergens warm van. Mensen zijn vaak alleen bezig met het eigen hachie. Die hebben ooit gehoord dat Europa duur is en dat zij daar voor betalen met hun belastingcenten en dus is het NJET. Ze hebben geen zin om te luisteren naar verdere argumenten voor en tegen en dat kan je lui noemen, maar het is zoals het is.
Moet je dan alles maar altijd zo laten hoe het is?
Je bent de punten vergeten op de U.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je uberhaupt geen punt hebt...da's heel wat anders
Dan geloof je het niet...de massa is een middel om verandering te bewerkstelligen, maar in geen geval de bron van die verandering...quote:
Als het politici niet lukt om de massa te overtuigen van een idee, dan is er een redelijke kans dat het geen goed idee is...maar als diezelfde politici er wel in geloven, dan moeten ze het absoluut proberen...verandering roept altijd weerstand op...aan kiesrecht voor vrouwen zou bv ook de wereld ten onder gaan...quote:Juist, de geschiedenis bepaalt wat goed is. Daarom vind ik het erg riskant dat politici het ideaal van een federaal Europa opleggen terwijl velen (niet alleen 'de massa', ook intelligentsia) dit ideaal bevechten. Waarom streven naar zo'n megalomaan ideaal waarvan de haalbaarheid betwistbaar is en de wenselijkheid ook?
Ach, ik schijn wel vaker een punt te missenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bent de punten vergeten op de U.
Verandering is nooit per definitie vooruitgang. Dus dit is wel een redelijk slecht argument om eenheid op te dringen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het electoraat wordt nergens warm van. Mensen zijn vaak alleen bezig met het eigen hachie. Die hebben ooit gehoord dat Europa duur is en dat zij daar voor betalen met hun belastingcenten en dus is het NJET. Ze hebben geen zin om te luisteren naar verdere argumenten voor en tegen en dat kan je lui noemen, maar het is zoals het is.
Moet je dan alles maar altijd zo laten hoe het is?
Maar stilstand is eigenlijk altijd achteruitgang...dus je moet toch ietsquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Verandering is nooit per definitie vooruitgang. Dus dit is wel een redelijk slecht argument om eenheid op te dringen.
Ja, vind ik ookquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef alors het volgende:
Ik kende deze docu niet, maar het ziet er erg interessant uit. Mooi gefilmd ook, sowieso IJsland
Erg goede docu. Beetje sterk aangezet af en toe, maar dat is goed om je aan het denken te zetten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef alors het volgende:
Ik kende deze docu niet, maar het ziet er erg interessant uit. Mooi gefilmd ook, sowieso IJsland
Het is geen kwestie van geloven, het is gewoon feitelijk onjuist. Er zijn genoeg gevallen in de historie waarbij van onderuit een verandering of revolutie op gang is gebracht. Kennelijk heb jij de hele Arabische lente niet meegekregen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:37 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet...de massa is een middel om verandering te bewerkstelligen, maar in geen geval de bron van die verandering...
Zoals Specularium zegt: verandering is geen vooruitgang. Ik ken ook politici die rond 2000 adviseerden Griekenland en Italie niet toe te laten tot de Euro. Toen moesten we ook per se mee in de vaart der volkeren. We hebben gezien hoe dat heeft uitgepakt, toch?quote:Als het politici niet lukt om de massa te overtuigen van een idee, dan is er een redelijke kans dat het geen goed idee is...maar als diezelfde politici er wel in geloven, dan moeten ze het absoluut proberen...verandering roept altijd weerstand op...aan kiesrecht voor vrouwen zou bv ook de wereld ten onder gaan...
Nee, dat is zo'n Ratelbandachtige filosofie. Stilstand is gewoon stilstand.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Maar stilstand is eigenlijk altijd achteruitgang...dus je moet toch iets
Inside Job. van documentairemaker Charles Fergusonquote:
Ik schrok, dacht even dat het over het mediakanon ging.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Inside Job. van documentairemaker Charles Ferguson
Heb ik ook, maar ik blijf bij Guy en neem Studio voetbal op. Novecento heb ik al gezien en duurt me te lang dus na Guy zet ik Jack aanquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:44 schreef QuistNix20 het volgende:
Wel irritant dat Zomergasten tegenover Studio Voetbal zit.
Of ben ik de enige die beide wil zien?
Feitelijk onjuist? neuh...alsof het begin van de Arabische lente bij de massa ligt....van onderuit is niet hetzelfde als vanuit de massa...het begint altijd met een beperkte groep mensen en een ideaal, die vervolgens de massa in beweging krijgt...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef Omnifacer het volgende:
Het is geen kwestie van geloven, het is gewoon feitelijk onjuist. Er zijn genoeg gevallen in de historie waarbij van onderuit een verandering of revolutie op gang is gebracht. Kennelijk heb jij de hele Arabische lente niet meegekregen.
En? Moet je dan alleen maar iets doen als je 100% zeker weet dat het goed gaat uitpakken? Dan kun je helemaal niks meer doen...quote:Zoals Specularium zegt: verandering is geen vooruitgang. Ik ken ook politici die rond 2000 adviseerden Griekenland en Italie niet toe te laten tot de Euro. Toen moesten we ook per se mee in de vaart der volkeren. We hebben gezien hoe dat heeft uitgepakt, toch?
Jij maakt echt een serieuze afweging om Sjek te kijken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:44 schreef QuistNix20 het volgende:
Wel irritant dat Zomergasten tegenover Studio Voetbal zit.
Of ben ik de enige die beide wil zien?
Ja.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij maakt echt een serieuze afweging om Sjek te kijken?
Precies...wij kunnen dan betalen voor de landen die hun zaken niet voor elkaar hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:47 schreef truthortruth het volgende:
Jaaaaa, goed idee! ......Voor belgie
quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist? neuh...alsof het begin van de Arabische lente bij de massa ligt....van onderuit is niet hetzelfde als vanuit de massa...het begint altijd met een beperkte groep mensen en een ideaal, die vervolgens de massa in beweging krijgt...
Je zegt volgens mij net zelf dat de geschiedenis bepaalt wat goed is geweest en wat slecht, dus dat achteraf pas blijkt of iets goed is geweest, nu ga je 180 graden draaien.quote:En? Moet je dan alleen maar iets doen als je 100% zeker weet dat het goed gaat uitpakken? Dan kun je helemaal niks meer doen...
Achteraf weet iedereen het altijd het beste, maar zo kan een samenleving niet functioneren...
Jongens, jullie voeren een discussie die ook binnen de politicologie gangbaar is, namelijk of politici in wezen entrepreneurs zijn die met ideeen moeten komen om het electoraat te inspireren en te wijzen op wat belangrijk is of dat politici in essentie de spreekbuis zijn van het electoraat en hun taak is de wensen die leven onder het volk onder woorden te brengen en in beleid om te zetten. Dat zijn twee extremen, en zoals vaak (en heel saai) denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Op dat spectrum tussen deze uitersten zitten jullie ver van elkaar af, maar het heeft niet echt met feitelijk juist of onjuistheid te maken waar jullie elkaar van betichten, maar meer met een idee van wat politiek is. Volgens mij is er gezegd wat er gezegd kon worden door jullie beiden over dit onderwerp. Tijd om misschien verder te gaan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist? neuh...alsof het begin van de Arabische lente bij de massa ligt....van onderuit is niet hetzelfde als vanuit de massa...het begint altijd met een beperkte groep mensen en een ideaal, die vervolgens de massa in beweging krijgen...
[..]
En? Moet je dan alleen maar iets doen als je 100% zeker weet dat het goed gaat uitpakken? Dan kun je helemaal niks meer doen...
Achteraf weet iedereen het altijd het beste, maar zo kan een samenleving niet functioneren...
Voulez-vous coucher avec moi.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:46 schreef QuistNix20 het volgende:
@friskvind
Het is trouwens "Voulez-vous coucher" en niet "Voulez vous couchez"
Let op dat streepje ook.
Ik was je 5 seconden voor ;-)quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:49 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Jongens, jullie voeren een discussie die ook binnen de politicologie gangbaar is, namelijk of politici in wezen entrepreneurs zijn die met ideeen moeten komen om het electoraat moeten inspireren en wijzen op wat belangrijk is of dat politici in essentie de spreekbuis zijn van het electoraat en hun taak is de wensen die leven onder het volk onder woorden te brengen en in beleid om te zetten. Dat zijn twee extremen, en zoals vaak (en heel saai) denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Op dat spectrum tussen deze uitersten zitten jullie ver van elkaar af, maar het heeft niet echt met feitelijk juist of onjuistheid te maken waar jullie elkaar van betichten, maar meer met een idee van wat politiek is. Volgens mij is er gezegd wat er gezegd kon worden door jullie beiden over dit onderwerp. Tijd om misschien verder te gaan?
Verder ontopic. Verhofstadt als liberaal is best kritisch over marktdenken. Dat vind ik interessant.
Jij snapt waarover het gaatquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef DrDentz het volgende:
Dat is toch leuk man, dat geld wisselen. Vakantiegevoel.
Hoezo?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef truthortruth het volgende:
Met alle huidige IT systemen is dat gedoe over wisselkoersen zo overdreven!
Het belangrijkste deel van de voorbereiding, toen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef DrDentz het volgende:
Dat is toch leuk man, dat geld wisselen. Vakantiegevoel.
Misschien is het wisselen zelf wat makkelijker, omdat je met betaalkaarten betaald. Maar wisselkoersen (en daarbij de onzekerheid van eventuele waardedaling van de 'andere' valuta) haal je niet weg met 'ICT'...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef truthortruth het volgende:
Met alle huidige IT systemen is dat gedoe over wisselkoersen zo overdreven!
Ketensystemen, EDI, je stemt je contracten vooraf af en de wisselkoers wordt automatisch meegenomen in juiste marge berekeningen.quote:
Dat doe je dmv contracten en laat de systemen dat automatisch verwerken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
Misschien is het wisselen zelf wat makkelijker, omdat je met betaalkaarten betaald. Maar wisselkoersen (en daarbij de onzekerheid van eventuele waardedaling van de 'andere' valuta) haal je niet weg met 'ICT'...
Ik weet ook wel dat ik hem niet ga overtuigenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:49 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Jongens, jullie voeren een discussie die ook binnen de politicologie gangbaar is, namelijk of politici in wezen entrepreneurs zijn die met ideeen moeten komen om het electoraat te inspireren en te wijzen op wat belangrijk is of dat politici in essentie de spreekbuis zijn van het electoraat en hun taak is de wensen die leven onder het volk onder woorden te brengen en in beleid om te zetten. Dat zijn twee extremen, en zoals vaak (en heel saai) denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Op dat spectrum tussen deze uitersten zitten jullie ver van elkaar af, maar het heeft niet echt met feitelijk juist of onjuistheid te maken waar jullie elkaar van betichten, maar meer met een idee van wat politiek is. Volgens mij is er gezegd wat er gezegd kon worden door jullie beiden over dit onderwerp. Tijd om misschien verder te gaan?
Dat dacht ik ook al.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Misschien het wisselen zelf, omdat je met betaalkaarten betaald. Maar wisselkoersen (en daarbij de onzekerheid van eventuele waardedaling van de 'andere' valuta) haal je niet weg met 'ICT'...
Ben meer een gevoelsmens, stemde ook tegen de Europese grondwet voornamelijk omdat we toen onterecht waren uitgeschakeld bij het Songfestival.quote:
Dit dus. Maar jij hebt het over de rijkweidte van valutazaken op gebied van micro-economie, niet macro-economie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ketensystemen, EDI, je stemt je contracten vooraf af en de wisselkoers wordt automatisch meegenomen in juiste marge berekeningen.
Alsof je business gaat laten liggen omdat je onzekerheid hebt over de wisselkoers.
Die Oostbloklanden stemmen altijd op elkaarquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ben meer een gevoelsmens, stemde ook tegen de Europese grondwet voornamelijk omdat we toen onterecht waren uitgeschakeld bij het Songfestival.
Dit is wel een redelijk goed argument, doorspekt met emotie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ben meer een gevoelsmens, stemde ook tegen de Europese grondwet voornamelijk omdat we toen onterecht waren uitgeschakeld bij het Songfestival.
Mooi voorbeeld van waarom het referendum (en democratie in het algemeen) maar een matig idee is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
rijkweidte...reikwijdtequote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien moeten we over op de verlichte dictator.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van waarom het referendum (en democratie in het algemeen) maar een matig idee is.
Ojee, meestal gaat het helemaal mis als niet-economen dat gaan doen. Vaak al in het eerste begin, men kent meestal niet eens de aannamen die aan het model van perfecte concurrentie ten grondslag liggen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef Hexagon het volgende:
Mooi om ook het marktfundamentalisme aan de kaak te stellen
Ik weet het.quote:
Mja, ben geen econoom. Maar volgens mij resulteren zaken uit de micro-economie uiteindelijk in resultaten in de macro economie. Als dit anders is hoor ik dit graag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:00 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Dit dus. Maar jij hebt het over de rijkweidte van valutazaken op gebied van micro-economie, niet macro-economie.
Laatste minuten JBC, hij moet nog even shinen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:03 schreef Omnifacer het volgende:
Verhofstadt legde nog even aan voor een anekdote maar werd resoluut de mond gesnoerd door JBC
Ik dacht altijd dat hij getalenteerder was dan zijn vreselijke zus, die vreselijke baktaart, maar ik begin te twijfelenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Laatste minuten JBC, hij moet nog even shinen.
met 'getalenteerder dan zijn zus' ligt de lat ook niet bijzonder hoog, natuurlijkquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat hij getalenteerder was dan zijn vreselijke zus, die vreselijke baktaart, maar ik begin te twijfelen
Ik heb soms het idee dat die macro-economen over een totaal andere werkelijkheid spreken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mja, ben geen econoom. Maar volgens mij resulteren zaken uit de micro-economie uiteindelijk in resultaten in de macro economie. Als dit anders is hoor ik dit graag.
Niet te emotioneel worden. Van dit soort uitspraken ga je vast spijt krijgen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat hij getalenteerder was dan zijn vreselijke zus, die vreselijke baktaart, maar ik begin te twijfelen
Uhm... 50 miljard... zegt die je nog iets?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
. Die doet het qua performance juist uitstekend, hij zit alleen in een hopeloos kabinet.
Ik vraag me af of Guy de performance van Rutte op Dance Valley kan doen verbleken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
. Die doet het qua performance juist uitstekend, hij zit alleen in een hopeloos kabinet.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:11 schreef golfer het volgende:
Weetje van Tweede scherm:
De zonnebloempitteninstallatie
Bleek een gevaar voor de gezondheid
Door de hoeveelheid bezoekers die de zonnebloempitten van Ai Weiwei bezochten en eroverheen liepen, kwam er porseleinstof vrij dat gevaarlijk bleek te zijn voor de gezondheid. Het museum was genoodzaakt om de installatie al een paar dagen na de opening dicht te houden voor bezoekers
Anders gaat z'n pa hem kapotschrijven. Onder synoniem, uiteraard.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:10 schreef truthortruth het volgende:
Die politieke correctheid van JBC over de islam is wel erg triest. De paniek in zijn uitspraken om ook maar iets generaliserend in de kiem te smoren.
Met andere woorden, volgend jaar moet Wilfred Genee de presentator van Zomergasten worden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het ligt dus niet aan de redactie van Zomergasten. Die zijn prima in staat om het juiste fragment op te zoeken. Het ligt puur aan Jelle's gebrek aan vermogen om in te spelen op welke kant het gesprek uit gaat.
Hahaha.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met andere woorden, volgend jaar moet Wilfred Genee de presentator van Zomergasten worden.
Veel jeugdzonden oprakelen en hard lachen om eigen grappen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:24 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Hahaha.
Dit zou ik best willen zien.
Ik mag die downplayers nooit. Geeft blijk van een onderdanig karakter.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:10 schreef truthortruth het volgende:
Die politieke correctheid van JBC over de islam is wel erg triest. De paniek in zijn uitspraken om ook maar iets generaliserend in de kiem te smoren.
En ruzie met de gasten makenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Veel jeugdzonden oprakelen en hard lachen om eigen grappen.
Laptopje erbij voor kijkersvragen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met andere woorden, volgend jaar moet Wilfred Genee de presentator van Zomergasten worden.
Dit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Veel jeugdzonden oprakelen en hard lachen om eigen grappen.
Haha, pittig hoor. Ik heb hem paar maanden geleden gekeken op een brakke zaterdag. Zeer onderhoudende en interessante film, maar nu zou ik hem denk ik niet volhouden. Wel aan te raden om op te nemen.quote:
Boxset zeker?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:29 schreef fratsman het volgende:
[..]
Aanradertje hoor. Heb hem op DVD.
Omdat het kan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je een film downloaden van TV anno 2011?
Ik ben lid van de VPRO ( ben van 1985)... of ben ik dan een oude lul?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:30 schreef DrDentz het volgende:
Over die oproep: lid worden van een omroep is niet echt iets van mijn generatie vrees ik, wij zien onszelf niet als een protestant, katholiek, liberaal of socialist, wij identificeren ons niet met de VPRO, KRO of de VARA, dat is meer iets voor de mensen die opgroeiden tijdens de verzuiling. In de toekomst gaan al die kliekjes weg en dan wordt het gewoon Nederland 1, 2 (en 3).
Hij had het over deze generatie, niet over mensen die in 1985 al zelf beslissingen konden nemenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:31 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Ik ben lid van de VPRO ( ben van 1985)... of ben ik dan een oude lul?
quote:
Ik was bij de eerste zin al afgehaakt. Dit is niet mijn kopje thee.quote:Historisch filmdrama
Bij het begin van de twintigste eeuw worden in Italië twee jongens op dezelfde dag geboren. De ene heet Alfredo Berlinghieri en de andere Olmo Dalcò. Alfredo is de zoon van een rijke landeigenaar, terwijl Olmo een arme, socialistische boerenzoon is. Al op jonge leeftijd begint Alfredo te rebelleren en wordt hij bevriend met Olmo. Na de Eerste Wereldoorlog gaat hun vriendschap gewoon verder. Maar dan maakt het fascisme zijn opmars in het land en raken de vrienden van elkaar gescheiden. Alfredo walgt van het fascisme, maar besluit zich niet met politiek te bemoeien, terwijl Olmo wel besluit om de strijd tegen het fascisme aan te gaan. Naarmate de tijd vordert, raken de twee jeugdvrienden steeds verder van elkaar verwijderd...
Excuus bedoelde dat ik in 1985 geboren benquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had het over deze generatie, niet over mensen die in 1985 al zelf beslissingen konden nemen
Ik ben van 1962. En nog steeds een jonge god.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:31 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Ik ben lid van de VPRO ( ben van 1985)... of ben ik dan een oude lul?
Ik vind je wel een beetje een ouwe lul eigenlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:32 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Excuus bedoelde dat ik in 1985 geboren ben
Weet je nog waar je was toen Vietnam begon?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben van 1962. En nog steeds een jonge god.
Was aan het klaverjassen met JFKquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet je nog waar je was toen Vietnam begon?
quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Wat zou er tijdens een zomergastenavond met tong80 te zien zijn? Ik vermoed fragmenten van The Osmonds, Johan Cruijff, Herman Brood en Once Upon a Time in the West.
quote:Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Wat zou er tijdens een zomergastenavond met tong80 te zien zijn? Ik vermoed fragmenten van The Osmonds, Johan Cruijff, Herman Brood en Once Upon a Time in the West.
Landen zijn geen 19e eeuwse constructies wat is dat toch voor onzin. Dat komt uit het marxisme wat je nu beweert maar het is niet waar. Veel landen - zeker in Europa - zijn veel ouder en het idee dat volken een territorium hebben is ook veel ouder. Het enige wat jij nu oplepelt is de communistische drab van mensen die zichzelf zo verschrikkelijk internationaal vonden dat ze vonden dat alles en iedereen met alles en iedereen solidair moest zijn (behalve met kapitalisten of ieder ander die de communistische heilstaat verwierp).quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Maar dat 'land' is niets meer dan een door 19e eeuwse politieke elites gecreëerde niet-bestaande sociale constructie. Hoe kan je daar nou trots op zijn? En als je dat bent wat betekent dat voor hen die hier wonen die niet die nationaliteit hebben? De essentie is namelijk dat je een onderscheid maakt tussen mensen op basis van deze identiteit waar je dus iets als trots aan verbind.
Ik in omgekeerde volgorde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:52 schreef DrDentz het volgende:
Dick Swaab vond ik het boeiendst. Daarna Guy.
Dit is de originele versie. Zoals ie is gemaakt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:45 schreef fratsman het volgende:
Jammer dat ze niet de originele Italiaanse versie uitzenden.
Heb ik idd. precies hetzelfde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:52 schreef DrDentz het volgende:
Dick Swaab vond ik het boeiendst. Daarna Guy.
Ik Peter van Ingen.quote:
Volgens mij niet. Origineel was het Italiaans gesproken met DeNiro en Sutherland met Italiaanse stemmen. Daarna pas gedubbed in Engels.quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit is de originele versie. Zoals ie is gemaakt.
Ik liever zijn broer Dirk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:27 schreef MrJones het volgende:
Ik zou voor even Verhofstadt willen zijn. Ik ben jaloers op zijn gedrevenheid en eruditie.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 04:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ken hem en zijn eruditie niet zo goed.
Van welke band was ie ook alweer de zanger ? Kom er niet op.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:26 schreef Gewetensvol het volgende:
De Laatste Getuigen (co-auteur Luckas Vander Taelen) - 2011
Geen flauw idee.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van welke band was ie ook alweer de zanger ? Kom er niet op.
De onrust in Vietnam was al jaren voor tong's geboorte begonnenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet je nog waar je was toen Vietnam begon?
Lavvi Ebbel volgens Wikipediaquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van welke band was ie ook alweer de zanger ? Kom er niet op.
Ok, dus er is geen verband tussen die 2?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:30 schreef Waaghals het volgende:
[..]
De onrust in Vietnam was al jaren voor tong's geboorte begonnen
Voor het grootste deel mee eens.quote:Zomergasten 2011 deel 6: Guy Verhofstadt
Wie tijdens de laatste Zomergasten van dit seizoen al zappend in het gesprek tussen zomergast en gastheer was gevallen, had waarschijnlijk het idee gekregen in een late uitzending van Buitenhof of Terzake terecht te zijn gekomen.
Althans, als het ging om Europa, Europa, Europa, Europa de Euro en Europa. Een zeg maar gerust Europese passie van Eurofiel en voormalig premier van België Guy Verhofstadt.
Nu is Verhofstadt weliswaar een archetypische politicus, iemand die geen moeite heeft de ruimte en uitzendtijd te vullen met meer dan gemiddelde monologen waaruit altijd een zekere ideologische richting valt te destilleren maar nimmer een al te persoonlijke ontboezeming. Toch was hij als Zomergasten-gast uitermate geschikt.
Misschien was dat te wijten aan zijn eruditie, dat charmante Vlaamse accent dat zijn no nonsense-uiterlijk extra goed liet uitkomen, of aan zijn typische Vlaams bourgondische uitstraling waardoor je als kijker (en als kiezer) het idee had letterlijk bij de ex-premier thuis op de borrel te zijn om een pintje of een bolleke te pakken.
Meer waarschijnlijker is het dat Verhofstadt zo Zomergasten-waardig was vanwege zijn tomeloze passie en enthousiasme voor zijn, doorgaans politieke, analyse van de wereld.
Uitgekookt
Toch deed ook Verhofstadt, zoals overigens van een goed politicus verwacht mag worden, zijn best een uitgekookte politieke boodschap te verpakken in de samenhang van de fragmenten en het programma. Maar waar Brandt Corstius in eerdere afleveringen ofwel zijn gast bewust veel ruimte gaf ofwel domweg niet in zijn gast geïnteresseerd leek, excelleerde hij ditmaal in het stellen van kritische vragen.
Zeker het laatste anderhalf uur toonde Brandt Corstius zich een begenadigd interviewer die niet zomaar losliet als hij dacht beet te hebben bij een door de politieke praktijk gestaalde ex-premier. Zo confronteerde hij zijn gast op een door de gast zelf geschreven in retrospectief onhandig citaat uit 1992, waardoor Verhofstadt zichtbaar in verlegenheid werd gebracht maar waardoor Verhofstadt ook, even zichtbaar, zijn politieke reflexen herkende en zich behendig uit de in potentie netelige situatie wist te manoeuvreren.
Passie
Kennelijk deelt Brandt Corstius een zelfde soort passie voor Europa, zij het in totaal ander perspectief ,want het was vooral met dit onderwerp dat Brandt Corstius zijn Zomergast aardig bij de les hield en duidelijk liet merken dat Zomergasten voor een politicus meer kan zijn dan gratuit door de praktijk geslepen diplomatiek-ideologische monologen te houden. Dit leverde buitengewoon mooie, vurige discussies op.
Misschien was het juist wel het feit dat Brandt Corstius niet vastzat in de afstandelijke rol van objectieve politiek interviewer maar in de rol van Zomergasten-gastheer die, wel beschouwd, net zoveel ruimte kan nemen als hij zijn gasten geeft dat zorgde voor deze broeierige maar keurige en interessante televisiediscussies.
Politicus
Maar toch, een politicus blijft een politicus, zelfs een politicus die ooit een land leidde dat nu al meer dan 443 dagen zonder regering zit. Drie uur Zomergasten was duidelijk niet voldoende voor Verhofstadt. Het had ook zes uur kunnen zijn. Of zestig uur. Dan zat hij nu nog even enthousiast als gepassioneerd zijn monoloog te houden zonder dat iemand wist waar de passie ophield en het theater begon.
Het verschuiven van het onderwerp politiek (en dus Europa) naar kunst deed wat gekunsteld aan. Alsof de kijker verplicht pauze moest houden met wat snobistisch gebabbel over abstracte kunst en Italiaanse wijnen (het was humor geweest als Brandt Corstius zijn pathetische en zelfvernederende bedeloproep om toch alsjeblieft lid van die kennelijk enorm zielige VPRO te worden juist op dat moment had gedaan in plaats van op het einde, maar dat terzijde).
Aan dat uiteindelijke einde had geen kijker ook maar iets van de mens Verhofstadt gezien. Dat hoeft ook helemaal niet. Elke zomergast krijgt de Zomergasten die hij verdient. Bij deze gast was zijn Zomergasten meer dan uitstekend. Het was goed zo.
Ik schijn het hiermee eens te zijn.quote:Wie tijdens de laatste Zomergasten van dit seizoen al zappend in het gesprek tussen zomergast en gastheer was gevallen, had waarschijnlijk het idee gekregen in een late uitzending van Buitenhof of Terzake terecht te zijn gekomen.
quote:Misschien was het juist wel het feit dat Brandt Corstius niet vastzat in de afstandelijke rol van objectieve politiek interviewer maar in de rol van Zomergasten-gastheer die, wel beschouwd, net zoveel ruimte kan nemen als hij zijn gasten geeft dat zorgde voor deze broeierige maar keurige en interessante televisiediscussies.
Zaterdag.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:05 schreef Breekfast het volgende:
Wordt de uitzending van Verhofstadt nog herhaald of kan ik het ergens terugzien?
Dat is mooi gezegd!quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Het was in ieder geval weer eens een gast met de blik naar buiten en niet naar binnen.
Alweer bijna goed.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 02:08 schreef bloodymary1 het volgende:
JBC hoorde vanmiddag pas van de commotie over zijn ledenoproep. Hij wist niet dat het niet mocht en het was ook niet gepland. Hij hoode er vanmiddag pas over want vanmorgen had hij een enorme kater van slechte wodka.
Ja.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:15 schreef DrDentz het volgende:
Wat wil je dan tong, nostalgische fragmenten van Eén van de acht
Verrassend he, met een Europarlementariër en ex-premier van België als gastquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het gaat maar door over europa. Al 2 uur lang.
Die kunstenaar trok ik ook niet. Deze aflevering ook niet echt. Waarom moet JBC hele zinnen door die van Guy praten?quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verrassend he, met een Europarlementariër en ex-premier van België als gast
Maar ik ben blij dat je vorige week hebt genoten. Ik heb 'em toen na een half uur afgezet, omdat ik het niet meer trok met die flapdrol. De laatste uitzending daarentegen vond ik heerlijk.
Zomergasten is voor elk wat wils
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |