Ik vind het erg goed. Verstandige man die vol passie wijze dingen zegt, met daarbij interessante fragmenten.quote:
Ja, boeiende en betrokken prater, Guy Verhofstadt.quote:
Ik was inderdaad vergeten dat de EU exact lijkt op het Romeinse rijk, evenals de wereld anno 2011 precies dezelfde is als deze van de oudheid.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je toch historische verhalen erbij wil halen om 'Europa' te verdedigen dan kun je je misschien ook verdiepen in imperial overstretch bij de Romeinen.
Je bedoelt in een tijd waarin een reis van een paar honderd kilometer al een week duurde, laat staan van de ene kant van het rijk naar het andere? IMO niet vergelijkbaar...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je toch historische verhalen erbij wil halen om 'Europa' te verdedigen dan kun je je misschien ook verdiepen in imperial overstretch bij de Romeinen.
Sorry, jij haalt er toch zelf allerlei historici en schrijvers bij?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten dat de EU exact lijkt op het Romeinse rijk, evenals de wereld anno 2011 precies dezelfde is als deze van de oudheid.
Mensen zijn dat gewend. Ik zeg dus niet dat mensen niet kunnen wennen aan een idee dat ze ook lotsverbondenheid voelen met mensen uit het hele continent, maar zoiets kun je niet afsmeken als politicus of als orgaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef Abbadon het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat dan wel binnen je eigen landsgrenzen?
Ja Verhofstadt is echt een baas, ik wilde indertijd dat ik op hem kon stemmen tijdens de Europese verkiezingen. Etentje was heel gezellig, maar ik baal nu wel dat ik het niet heb kunnen zien. Wordt het zaterdagmiddag herhaald?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het erg goed. Ik zou willen dat onze VVD meer van dit soort mensen had.
straks ga je nog zeggen dat je neefje van 4 dat ook kan...quote:
De (on)eindigheid van het heelal, de (on)zin van het bestaan, de achterkant van een kast, alles.quote:
Dat mensen het gewend zijn maakt het niet noodzakelijk goed....en dat het tijd kost om het te veranderen, is geen reden om het maar niet te proberen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:08 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen zijn dat gewend. Ik zeg dus niet dat mensen niet kunnen wennen aan een idee dat ze ook lotsverbondenheid voelen met mensen uit het hele continent, maar zoiets kun je niet afsmeken als politicus of als orgaan.
Ik word niet graag getutoyeerd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:08 schreef Omnifacer het volgende:
Sorry, jij haalt er toch zelf allerlei historici en schrijvers bij?
'Ik sta niet te dringen hoor', zegt Derksen tegen Nieuwe Revu. 'Ik vind het zo pretentieus om daar te gaan zitten. Er zijn maar zelden gasten die mij de hele avond kunnen boeien.'quote:
Het maakt het ook niet noodzakelijk fout. En ik vind dat zo'n ontwikkeling, als die al komt, autonoom moet plaatsvinden, zonder inmenging van politici of beleidsbepalers. Het gebeurt, of niet. Het opleggen van een Europa-ideaal is niet de weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:10 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat mensen het gewend zijn maakt het niet noodzakelijk goed....en dat het tijd kost om het te veranderen, is geen reden om het maar niet te proberen...
Ik vind dit leuker om naar te kijken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef DrDentz het volgende:
Dit is wel iemand die veel over de wereld en zijn visie daarop vertelt en niet zozeer zijn eigen levensverhaal. Daar werd nogal op gehamerd in deze topics.
In Nederland zou dat wellicht het geval zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:11 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dan zul jij een lastig leven hebben.
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het maakt het ook niet noodzakelijk fout. En ik vind dat zo'n ontwikkeling, als die al komt, autonoom moet plaatsvinden, zonder inmenging van politici of beleidsbepalers. Het gebeurt, of niet. Het opleggen van een Europa-ideaal is niet de weg.
Heel erg eens!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...
Nou en? Als dat zo is dan is dat zo, en dat hoeft niet slecht te zijn. Bovendien: alsof er naast pro-Europa alleen maar nationalisme bestaat, please zegquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...
Ik vond het een topfilm.quote:
Ik ook in het begin, maar na een tijdje begon hij me toch behoorlijk te boeien.quote:
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:18 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nou en? Als dat zo is dan is dat zo, en dat hoeft niet slecht te zijn. Bovendien: alsof er naast pro-Europa alleen maar nationalisme bestaat, please zeg
Je CapsLock staat aan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
HOEHOEHIIIHIIII WAT LEUK!! EEN FRAGMENT OVER WIJN EN WE DOEN SPONTAAN EEN GLAASJE INSCHENKEN VOOR DE GAST HOEHOEHIIIHIIII.
:|
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'......het is zo, omdat er mensen zijn die veranderingen in gang gezet hebben...niks is zo 'omdat het zo is'...de samenleving is wat we er zelf van maken, en zonder visie of idealen is er geen verbetering mogelijk....waarmee ik niet wil zeggen dat alles een verbetering is, maar als je als samenleving ophoudt te streven naar iets beters, dan kun je net zo goed op je rug gaan liggen en dood gaan...
Ik over Cola Lightquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het wel leuk, even over wijn met een wijntje erbij. Maar als ik ooit Zomergast word, zou ik het over whisky hebben
Ook wel sneu dat je een ander standpunt meteen 'ontzettend lui' noemt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'......het is zo, omdat er mensen zijn die veranderingen in gang gezet hebben...niks is zo 'omdat het zo is'...de samenleving is wat we er zelf van maken, en zonder visie of idealen is er geen verbetering mogelijk....waarmee ik niet wil zeggen dat alles een verbetering is, maar als je als samenleving ophoudt te streven naar iets beters, dan kun je net zo goed op je rug gaan liggen en dood gaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |