Ik vind het erg goed. Verstandige man die vol passie wijze dingen zegt, met daarbij interessante fragmenten.quote:
Ja, boeiende en betrokken prater, Guy Verhofstadt.quote:
Ik was inderdaad vergeten dat de EU exact lijkt op het Romeinse rijk, evenals de wereld anno 2011 precies dezelfde is als deze van de oudheid.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je toch historische verhalen erbij wil halen om 'Europa' te verdedigen dan kun je je misschien ook verdiepen in imperial overstretch bij de Romeinen.
Je bedoelt in een tijd waarin een reis van een paar honderd kilometer al een week duurde, laat staan van de ene kant van het rijk naar het andere? IMO niet vergelijkbaar...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je toch historische verhalen erbij wil halen om 'Europa' te verdedigen dan kun je je misschien ook verdiepen in imperial overstretch bij de Romeinen.
Sorry, jij haalt er toch zelf allerlei historici en schrijvers bij?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten dat de EU exact lijkt op het Romeinse rijk, evenals de wereld anno 2011 precies dezelfde is als deze van de oudheid.
Mensen zijn dat gewend. Ik zeg dus niet dat mensen niet kunnen wennen aan een idee dat ze ook lotsverbondenheid voelen met mensen uit het hele continent, maar zoiets kun je niet afsmeken als politicus of als orgaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef Abbadon het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat dan wel binnen je eigen landsgrenzen?
Ja Verhofstadt is echt een baas, ik wilde indertijd dat ik op hem kon stemmen tijdens de Europese verkiezingen. Etentje was heel gezellig, maar ik baal nu wel dat ik het niet heb kunnen zien. Wordt het zaterdagmiddag herhaald?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het erg goed. Ik zou willen dat onze VVD meer van dit soort mensen had.
straks ga je nog zeggen dat je neefje van 4 dat ook kan...quote:
De (on)eindigheid van het heelal, de (on)zin van het bestaan, de achterkant van een kast, alles.quote:
Dat mensen het gewend zijn maakt het niet noodzakelijk goed....en dat het tijd kost om het te veranderen, is geen reden om het maar niet te proberen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:08 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen zijn dat gewend. Ik zeg dus niet dat mensen niet kunnen wennen aan een idee dat ze ook lotsverbondenheid voelen met mensen uit het hele continent, maar zoiets kun je niet afsmeken als politicus of als orgaan.
Ik word niet graag getutoyeerd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:08 schreef Omnifacer het volgende:
Sorry, jij haalt er toch zelf allerlei historici en schrijvers bij?
'Ik sta niet te dringen hoor', zegt Derksen tegen Nieuwe Revu. 'Ik vind het zo pretentieus om daar te gaan zitten. Er zijn maar zelden gasten die mij de hele avond kunnen boeien.'quote:
Het maakt het ook niet noodzakelijk fout. En ik vind dat zo'n ontwikkeling, als die al komt, autonoom moet plaatsvinden, zonder inmenging van politici of beleidsbepalers. Het gebeurt, of niet. Het opleggen van een Europa-ideaal is niet de weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:10 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat mensen het gewend zijn maakt het niet noodzakelijk goed....en dat het tijd kost om het te veranderen, is geen reden om het maar niet te proberen...
Ik vind dit leuker om naar te kijken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef DrDentz het volgende:
Dit is wel iemand die veel over de wereld en zijn visie daarop vertelt en niet zozeer zijn eigen levensverhaal. Daar werd nogal op gehamerd in deze topics.
In Nederland zou dat wellicht het geval zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:11 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dan zul jij een lastig leven hebben.
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het maakt het ook niet noodzakelijk fout. En ik vind dat zo'n ontwikkeling, als die al komt, autonoom moet plaatsvinden, zonder inmenging van politici of beleidsbepalers. Het gebeurt, of niet. Het opleggen van een Europa-ideaal is niet de weg.
Heel erg eens!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...
Nou en? Als dat zo is dan is dat zo, en dat hoeft niet slecht te zijn. Bovendien: alsof er naast pro-Europa alleen maar nationalisme bestaat, please zegquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hangt van je prioriteiten af...persoonlijk vind ik nationalisme absurd...het maakt zaken belangrijk die er totaal niet toe doen...dus elke inmenging op dat vlak is goed, want mensen zijn uit zichzelf niet veranderingsgericht. Als niemand iets doet, blijft alles hetzelfde...
Ik vond het een topfilm.quote:
Ik ook in het begin, maar na een tijdje begon hij me toch behoorlijk te boeien.quote:
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:18 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nou en? Als dat zo is dan is dat zo, en dat hoeft niet slecht te zijn. Bovendien: alsof er naast pro-Europa alleen maar nationalisme bestaat, please zeg
Je CapsLock staat aan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
HOEHOEHIIIHIIII WAT LEUK!! EEN FRAGMENT OVER WIJN EN WE DOEN SPONTAAN EEN GLAASJE INSCHENKEN VOOR DE GAST HOEHOEHIIIHIIII.
:|
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'......het is zo, omdat er mensen zijn die veranderingen in gang gezet hebben...niks is zo 'omdat het zo is'...de samenleving is wat we er zelf van maken, en zonder visie of idealen is er geen verbetering mogelijk....waarmee ik niet wil zeggen dat alles een verbetering is, maar als je als samenleving ophoudt te streven naar iets beters, dan kun je net zo goed op je rug gaan liggen en dood gaan...
Ik over Cola Lightquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het wel leuk, even over wijn met een wijntje erbij. Maar als ik ooit Zomergast word, zou ik het over whisky hebben
Ook wel sneu dat je een ander standpunt meteen 'ontzettend lui' noemt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lui relativisme zeg...'als het is, dan is het zo, en omdat het zo is, is het goed, want als het niet goed was, was het wel anders'......het is zo, omdat er mensen zijn die veranderingen in gang gezet hebben...niks is zo 'omdat het zo is'...de samenleving is wat we er zelf van maken, en zonder visie of idealen is er geen verbetering mogelijk....waarmee ik niet wil zeggen dat alles een verbetering is, maar als je als samenleving ophoudt te streven naar iets beters, dan kun je net zo goed op je rug gaan liggen en dood gaan...
Nee, ik vind dat je uberhaupt geen punt hebt...da's heel wat andersquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Omnifacer het volgende:
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?
Wat een onzin zeg, niet te geloven.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je uberhaupt geen punt hebt...da's heel wat anders
Het electoraat...'de massa'...is nooit de bron geweest van verandering en zal dat ook nooit zijn.
Juist, de geschiedenis bepaalt wat goed is. Daarom vind ik het erg riskant dat politici het ideaal van een federaal Europa opleggen terwijl velen (niet alleen 'de massa', ook intelligentsia) dit ideaal bevechten. Waarom streven naar zo'n megalomaan ideaal waarvan de haalbaarheid betwistbaar is en de wenselijkheid ook?quote:De taak van een politicus is om het electoraat in beweging te krijgen, achter een ideaal aan...een verbetering....de taak van een politicus is niet het electoraat te volgen, maar om te leiden...
Wie bepaalt wat goed is? uiteindelijk de geschiedenis...
Mja... hij gelooft in vastgoed, maar ik denk niet dat 'ie daar de Nederlandse huizenmarkt mee bedoeltquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:32 schreef golfer het volgende:
Een liberaal zonder aandelen.
Het moet niet gekker worre.
Het overgrote deel van het electoraat wordt nergens warm van. Mensen zijn vaak alleen bezig met het eigen hachie. Die hebben ooit gehoord dat Europa duur is en dat zij daar voor betalen met hun belastingcenten en dus is het NJET. Ze hebben geen zin om te luisteren naar verdere argumenten voor en tegen en dat kan je lui noemen, maar het is zoals het is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je mist mijn punt. Wie bepaalt er wat goed is? En wat iets beters is? Als dat iets van de politici is, maar waarbij het electoraat niet warm wordt, waarom zou je dan een federaal Europa op moeten leggen?
Dit heb jij goed gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:12 schreef tong80 het volgende:
Ik kwam om half tien thuis. Dacht te gaan kijken. Maar je mist dan toch het grote verband. Dan maar zaterdag. Wat ik zag was wel interessant.
Oh ja, dat domme electoraat dat niet voor zichzelf kan denken. Verdraaid. Jammer toch, dat ze eens per vier jaar geraadpleegd moeten worden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het electoraat wordt nergens warm van. Mensen zijn vaak alleen bezig met het eigen hachie. Die hebben ooit gehoord dat Europa duur is en dat zij daar voor betalen met hun belastingcenten en dus is het NJET. Ze hebben geen zin om te luisteren naar verdere argumenten voor en tegen en dat kan je lui noemen, maar het is zoals het is.
Moet je dan alles maar altijd zo laten hoe het is?
Je bent de punten vergeten op de U.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je uberhaupt geen punt hebt...da's heel wat anders
Dan geloof je het niet...de massa is een middel om verandering te bewerkstelligen, maar in geen geval de bron van die verandering...quote:
Als het politici niet lukt om de massa te overtuigen van een idee, dan is er een redelijke kans dat het geen goed idee is...maar als diezelfde politici er wel in geloven, dan moeten ze het absoluut proberen...verandering roept altijd weerstand op...aan kiesrecht voor vrouwen zou bv ook de wereld ten onder gaan...quote:Juist, de geschiedenis bepaalt wat goed is. Daarom vind ik het erg riskant dat politici het ideaal van een federaal Europa opleggen terwijl velen (niet alleen 'de massa', ook intelligentsia) dit ideaal bevechten. Waarom streven naar zo'n megalomaan ideaal waarvan de haalbaarheid betwistbaar is en de wenselijkheid ook?
Ach, ik schijn wel vaker een punt te missenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bent de punten vergeten op de U.
Verandering is nooit per definitie vooruitgang. Dus dit is wel een redelijk slecht argument om eenheid op te dringen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het electoraat wordt nergens warm van. Mensen zijn vaak alleen bezig met het eigen hachie. Die hebben ooit gehoord dat Europa duur is en dat zij daar voor betalen met hun belastingcenten en dus is het NJET. Ze hebben geen zin om te luisteren naar verdere argumenten voor en tegen en dat kan je lui noemen, maar het is zoals het is.
Moet je dan alles maar altijd zo laten hoe het is?
Maar stilstand is eigenlijk altijd achteruitgang...dus je moet toch ietsquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Verandering is nooit per definitie vooruitgang. Dus dit is wel een redelijk slecht argument om eenheid op te dringen.
Ja, vind ik ookquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef alors het volgende:
Ik kende deze docu niet, maar het ziet er erg interessant uit. Mooi gefilmd ook, sowieso IJsland
Erg goede docu. Beetje sterk aangezet af en toe, maar dat is goed om je aan het denken te zetten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef alors het volgende:
Ik kende deze docu niet, maar het ziet er erg interessant uit. Mooi gefilmd ook, sowieso IJsland
Het is geen kwestie van geloven, het is gewoon feitelijk onjuist. Er zijn genoeg gevallen in de historie waarbij van onderuit een verandering of revolutie op gang is gebracht. Kennelijk heb jij de hele Arabische lente niet meegekregen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:37 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet...de massa is een middel om verandering te bewerkstelligen, maar in geen geval de bron van die verandering...
Zoals Specularium zegt: verandering is geen vooruitgang. Ik ken ook politici die rond 2000 adviseerden Griekenland en Italie niet toe te laten tot de Euro. Toen moesten we ook per se mee in de vaart der volkeren. We hebben gezien hoe dat heeft uitgepakt, toch?quote:Als het politici niet lukt om de massa te overtuigen van een idee, dan is er een redelijke kans dat het geen goed idee is...maar als diezelfde politici er wel in geloven, dan moeten ze het absoluut proberen...verandering roept altijd weerstand op...aan kiesrecht voor vrouwen zou bv ook de wereld ten onder gaan...
Nee, dat is zo'n Ratelbandachtige filosofie. Stilstand is gewoon stilstand.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Maar stilstand is eigenlijk altijd achteruitgang...dus je moet toch iets
Inside Job. van documentairemaker Charles Fergusonquote:
Ik schrok, dacht even dat het over het mediakanon ging.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Inside Job. van documentairemaker Charles Ferguson
Heb ik ook, maar ik blijf bij Guy en neem Studio voetbal op. Novecento heb ik al gezien en duurt me te lang dus na Guy zet ik Jack aanquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:44 schreef QuistNix20 het volgende:
Wel irritant dat Zomergasten tegenover Studio Voetbal zit.
Of ben ik de enige die beide wil zien?
Feitelijk onjuist? neuh...alsof het begin van de Arabische lente bij de massa ligt....van onderuit is niet hetzelfde als vanuit de massa...het begint altijd met een beperkte groep mensen en een ideaal, die vervolgens de massa in beweging krijgt...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef Omnifacer het volgende:
Het is geen kwestie van geloven, het is gewoon feitelijk onjuist. Er zijn genoeg gevallen in de historie waarbij van onderuit een verandering of revolutie op gang is gebracht. Kennelijk heb jij de hele Arabische lente niet meegekregen.
En? Moet je dan alleen maar iets doen als je 100% zeker weet dat het goed gaat uitpakken? Dan kun je helemaal niks meer doen...quote:Zoals Specularium zegt: verandering is geen vooruitgang. Ik ken ook politici die rond 2000 adviseerden Griekenland en Italie niet toe te laten tot de Euro. Toen moesten we ook per se mee in de vaart der volkeren. We hebben gezien hoe dat heeft uitgepakt, toch?
Jij maakt echt een serieuze afweging om Sjek te kijken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:44 schreef QuistNix20 het volgende:
Wel irritant dat Zomergasten tegenover Studio Voetbal zit.
Of ben ik de enige die beide wil zien?
Ja.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij maakt echt een serieuze afweging om Sjek te kijken?
Precies...wij kunnen dan betalen voor de landen die hun zaken niet voor elkaar hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:47 schreef truthortruth het volgende:
Jaaaaa, goed idee! ......Voor belgie
quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist? neuh...alsof het begin van de Arabische lente bij de massa ligt....van onderuit is niet hetzelfde als vanuit de massa...het begint altijd met een beperkte groep mensen en een ideaal, die vervolgens de massa in beweging krijgt...
Je zegt volgens mij net zelf dat de geschiedenis bepaalt wat goed is geweest en wat slecht, dus dat achteraf pas blijkt of iets goed is geweest, nu ga je 180 graden draaien.quote:En? Moet je dan alleen maar iets doen als je 100% zeker weet dat het goed gaat uitpakken? Dan kun je helemaal niks meer doen...
Achteraf weet iedereen het altijd het beste, maar zo kan een samenleving niet functioneren...
Jongens, jullie voeren een discussie die ook binnen de politicologie gangbaar is, namelijk of politici in wezen entrepreneurs zijn die met ideeen moeten komen om het electoraat te inspireren en te wijzen op wat belangrijk is of dat politici in essentie de spreekbuis zijn van het electoraat en hun taak is de wensen die leven onder het volk onder woorden te brengen en in beleid om te zetten. Dat zijn twee extremen, en zoals vaak (en heel saai) denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Op dat spectrum tussen deze uitersten zitten jullie ver van elkaar af, maar het heeft niet echt met feitelijk juist of onjuistheid te maken waar jullie elkaar van betichten, maar meer met een idee van wat politiek is. Volgens mij is er gezegd wat er gezegd kon worden door jullie beiden over dit onderwerp. Tijd om misschien verder te gaan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist? neuh...alsof het begin van de Arabische lente bij de massa ligt....van onderuit is niet hetzelfde als vanuit de massa...het begint altijd met een beperkte groep mensen en een ideaal, die vervolgens de massa in beweging krijgen...
[..]
En? Moet je dan alleen maar iets doen als je 100% zeker weet dat het goed gaat uitpakken? Dan kun je helemaal niks meer doen...
Achteraf weet iedereen het altijd het beste, maar zo kan een samenleving niet functioneren...
Voulez-vous coucher avec moi.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:46 schreef QuistNix20 het volgende:
@friskvind
Het is trouwens "Voulez-vous coucher" en niet "Voulez vous couchez"
Let op dat streepje ook.
Ik was je 5 seconden voor ;-)quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:49 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Jongens, jullie voeren een discussie die ook binnen de politicologie gangbaar is, namelijk of politici in wezen entrepreneurs zijn die met ideeen moeten komen om het electoraat moeten inspireren en wijzen op wat belangrijk is of dat politici in essentie de spreekbuis zijn van het electoraat en hun taak is de wensen die leven onder het volk onder woorden te brengen en in beleid om te zetten. Dat zijn twee extremen, en zoals vaak (en heel saai) denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Op dat spectrum tussen deze uitersten zitten jullie ver van elkaar af, maar het heeft niet echt met feitelijk juist of onjuistheid te maken waar jullie elkaar van betichten, maar meer met een idee van wat politiek is. Volgens mij is er gezegd wat er gezegd kon worden door jullie beiden over dit onderwerp. Tijd om misschien verder te gaan?
Verder ontopic. Verhofstadt als liberaal is best kritisch over marktdenken. Dat vind ik interessant.
Jij snapt waarover het gaatquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef DrDentz het volgende:
Dat is toch leuk man, dat geld wisselen. Vakantiegevoel.
Hoezo?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef truthortruth het volgende:
Met alle huidige IT systemen is dat gedoe over wisselkoersen zo overdreven!
Het belangrijkste deel van de voorbereiding, toen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef DrDentz het volgende:
Dat is toch leuk man, dat geld wisselen. Vakantiegevoel.
Misschien is het wisselen zelf wat makkelijker, omdat je met betaalkaarten betaald. Maar wisselkoersen (en daarbij de onzekerheid van eventuele waardedaling van de 'andere' valuta) haal je niet weg met 'ICT'...quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:52 schreef truthortruth het volgende:
Met alle huidige IT systemen is dat gedoe over wisselkoersen zo overdreven!
Ketensystemen, EDI, je stemt je contracten vooraf af en de wisselkoers wordt automatisch meegenomen in juiste marge berekeningen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |