Wat is er cult aan de Feijenoorder Cruijff ?quote:
Wat is er cult aan een oud speler van ajax 1?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:03 schreef tong80 het volgende:
Wat is er cult aan de Feijenoorder Cruijff ?
Rep Tahamata Rob Witsche Ling Van Duivenbode Cruijffquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:40 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wat is er cult aan een oud speler van ajax 1?
Hahaha. Toch niet uit zijn PSV-tijd hoop ik?quote:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
Snappen mensen hier de definitie van 'cultheld' wel??
Het gaat niet om de grootste en beste voetballer van de club, maar om de 12e man waar je altijd op kon rekenen, of de man uit de regio die altijd vol inzet meespeelde terwijl hij verreweg de minste in de selectie was.
Voor PSV dus iemand als Theo Lucius.
Kan sowieso geen 12e man zijn als die in de basis staat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
Het gaat niet om de grootste en beste voetballer van de club, maar om de 12e man waar je altijd op kon rekenen, of de man uit de regio die altijd vol inzet meespeelde terwijl hij verreweg de minste in de selectie was.
Dat was een voorbeeld.... Het gaat er om dat een cultheld nooit de vedette kan zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:35 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Kan sowieso geen 12e man zijn als die in de basis staat.
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld.... Het gaat er om dat een cultheld nooit de vedette kan zijn.
Dat is geen kwestie van eens zijn, dat is een kwestie van de definitie niet begrijpen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:38 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens.
Oh ik begrijp de definitie wel hoor. Het gaat er ook om hoe iemand die definitie interpreteert.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van eens zijn, dat is een kwestie van de definitie niet begrijpen.
Nee. Daar gaat het niet om. Maar laat maar zitten, dit gaat nergens naar toe als je het toch niet wilt begrijpen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:41 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh ik begrijp de definitie wel hoor. Het gaat er ook om hoe iemand die definitie interpreteert.
Tssss. Kommop, dat is geen weddenschap waard. Jo is een meisje, dat win ik met twee vingers in mijn neus.quote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tssss. Kommop, dat is geen weddenschap waard. Jo is een meisje, dat win ik met twee vingers in mijn neus.
Suk had een cultheld kunnen worden. Ik vind Kanu meer een soort van vedette.
Eijkelkamp vind ik trouwens ook wel een cultheld bij PSV.
Omdat de discussie hartstikke offtopic is. Maar goed. Het hele concept van 'definities interpreteren' wat je aanhaalt is onzin. Het hele punt van het begrip 'definitie' is dat die een niet multi-interpretabele uitleg van een woord oplevert.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:13 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Waarom ga je de discussie dan niet aan? Je zet jezelf voor schut door het 'vrouwenargument' te gebruiken.
Als jij denkt dat alle definities voor iedereen hetzelfde betekent, ben je echt niet goed wijs.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Omdat de discussie hartstikke offtopic is. Maar goed. Het hele concept van 'definities interpreteren' wat je aanhaalt is onzin. Het hele punt van het begrip 'definitie' is dat die een niet multi-intepretabele uitleg van een woord oplevert.
Dat begrijp jij niet en daarom is verdere discussie zinloos. Een cultheld heet een cultheld omdat het geen mainstream-held is. Cruijf is dus geen cultheld, want dat is een mainstreamheld.
En je blijft een vrouw. Maar kennelijk is het begrip 'cynisme' ook volledig aan je voorbij gegaan...
Parel van een quote dit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Als jij denkt dat alle definities voor iedereen hetzelfde betekent, ben je echt niet goed wijs.
Als je echt niveau zou hebben had je je zogenaamde cynische opmerking wel weggelaten, nietwaar? Maar ja.. Blijkbaar heb je dat nodig om je punt te maken, maakt niet uit hoor.
Dat het niet hetzelfde betekent is duidelijk, maar het zou hetzelfde moeten betekenen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Als jij denkt dat alle definities voor iedereen hetzelfde betekent, ben je echt niet goed wijs.
Als je echt niveau zou hebben had je je zogenaamde cynische opmerking wel weggelaten, nietwaar? Maar ja.. Blijkbaar heb je dat nodig om je punt te maken, maakt niet uit hoor.
Het gaat over een definitie van een cultheld, dus behoorlijk on topic maar jij begrijpt dat niet blijkbaar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat het niet hetzelfde betekent is duidelijk, maar het zou hetzelfde moeten betekenen.
Je opmerking over mijn niveau vind ik bijzonder treurig van iemand die duidelijk blijk geeft van het niet beheersen van de Nederlandse taal.
En dat noemt zich mod. Misschien zullen we weer on-topic gaan? Is eigenlijk jouw werk om dat te bewaken, of niet. Laat je je altijd zo meeslepen als iemand en opmerking maakt die je niet zint?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Het gaat over een definitie van een cultheld, dus behoorlijk on topic maar jij begrijpt dat niet blijkbaar.
Bovendien is er niks mis met mijn taalgebruik, maar je gaat toch echt niet denken dat ik op elke zin ga letten. Jij gaat mensen persoonlijk aanvallen met je- houding.
Als je nog wat nuttigs hebt te zeggen over een cultheld, be my guest. Mocht je wat te klagen hebben, ga naar VBL-FB.
Nee, ze snappen het nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
Inderdaad.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tuurlijk was Cantona een cultheld, zijn juichen, zijn acties, zijn agressie. Hij had alles voor een cultheld. Maar Maldini een cultheld noemen is een belediging voor zijn prestaties, evenals Cruijff.
Tankink is een goed voorbeeld bij het wielrennen ja.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:20 schreef Aalbers het volgende:
Bergdolmo bij Ajax
Tankink in de wielersport
Waarom Suk. Die heeft nooit gespeeld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:43 schreef Smoofie het volgende:
Hoppa vs Jo.
Bets are on.
Kanu en Suk van Ajax.
Of Sjon Hoogerland uiteraardquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tankink is een goed voorbeeld bij het wielrennen ja.
Of van Hummel tijdens de Tour van 2010.
Dus Kiprich, Djurovski, Ling, van der Horst, Willie Lippens, Garrincha, Tahamata worden onterecht als culthelden gezien ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
Een cultheld is vaak toch een beetje een tweederangs held, of een antiheld. Iemand die het niet van zijn talent moet hebben, maar van inzet, persoonlijkheid en dat soort zaken.
Vind ik geen culthelden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:41 schreef ValHallen het volgende:
- Sunday Oliseh met zijn kneiterharde vrije trappen die 9 van de 10 keer redelijk ver over of naast gingen
- Dani, de Portugese mooiboy die voetballend alles in zich had een absolute wereldster te worden maar echt 0,0 mentaliteit had.
- Marko Pantelic, de trage spits die om de minuut met zijn duimpje omhoog stond.
- Richard Witschge, de verpersoonlijking van de arrogante Ajacied door heel nonchalant te gaan hooghouden tijdens Ajax - Feyenoord.
Wat is er cult aan deze spelers ?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Cole, Yorke, Schmeichel, Ince, Pallister, Butt, Sheringham... United
Goed voorbeeldquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:07 schreef Eric_Cantona het volgende:
Tuurlijk kan 'n cultheld wel de beste speler van 'n club/team zijn, 't gaat er om dat hij ook op andere manieren zo opvallend is.
Daarom noem ik Cantona, niet alleen 'n geweldig voetballer maar ook 'n heel interessante persoonlijkheid en "anders" dan andere spelers op dat moment bij de club.
Rob Harmeling ook zo een fietser.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tankink is een goed voorbeeld bij het wielrennen ja.
Of van Hummel tijdens de Tour van 2010.
Berry van Aerle. Trok Rudy Völler in 88 aan zijn haren omhoog na een schwalbe.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:40 schreef Jojoortje het volgende:
En wie van Oranje dan?
Kuyt? Harde werker, goede instelling, nooit opgeven. Goed gedrag binnen en buiten het veld.
Dekselse Kuyt
Misschien wel het beste voorbeeld in Nederland. Ajax en Feyenoord wilden hem hebben maar bleef bij Heracles door zijn geloof.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
Folkert ‘ik voetbal nooit op zondag’ Velten
[ afbeelding ]
Dit dusquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:41 schreef ValHallen het volgende:
- Sunday Oliseh met zijn kneiterharde vrije trappen die 9 van de 10 keer redelijk ver over of naast gingen
- Dani, de Portugese mooiboy die voetballend alles in zich had een absolute wereldster te worden maar echt 0,0 mentaliteit had.
- Marko Pantelic, de trage spits die om de minuut met zijn duimpje omhoog stond.
- Richard Witschge, de verpersoonlijking van de arrogante Ajacied door heel nonchalant te gaan hooghouden tijdens Ajax - Feyenoord.
Wat is zijn naam??quote:
Aadje Mansveld natuurlijk!quote:
Ik quote mezelf even.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:34 schreef Piebe het volgende:
Lex Goudsmit bij Ajax.![]()
En Kanu.
Tarik Oulida![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ja
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
quote:definitie
Uitspraak: defini(t)si de -woord (vrouwelijk) definities Zelfst. Naamw. het kort en duidelijk noemen wat iets is per definitie (= in alle gevallen; = altijd)
Niet Charley Bosveld ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:23 schreef DonRaja het volgende:
Kijkend naar sommige lijstjes dan is de definitie van cultheld:
nietszeggende spelers die het redelijk deden bij jou club, maar elders geflopt zijn?
Wat de neuk is er cult aan Gronkjaer?
Ik zat zelf meer te denken aan spelers als Di Canio, George Best, Peter van Vossen.
Bij mijn eigen cluppie was Van Beukering een kanshebber geweest, maar ik kies dan toch voor:
Paul Bosvelt
Ben je gek ofzo? Lees mijn uitleg en je snapt het.quote:
ik moest aan heubach denken jaquote:Op maandag 29 augustus 2011 12:11 schreef Jojoortje het volgende:
Heubach hooligan voor de Twentesupporters!
nee joh. Wesley is gewoon een hagenees, met alle respect, maar wesley zal nooit een standbeeld krijgen oid. Voor ADO is aadje de enige echte cultheld. Als Bulykin komt zou die misschien ook naar de titel van cultheld kunnen dingen. Verder is Japie nog een mooie gozah, maar Wesley zijn we, als ik eerlijk ben, over 10 jaar weer vergeten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
Wesley verhoek! De held. Eerst roepen dat je stops na de wedstrijd tegen ajax en dan die heimwe. Geweldig vind ik dat.
Tevens ook adri van Tichelen.
@ 7:50quote:In Nederland heeft hij nog steeds het record op zijn naam van het halen van de de snelste rode kaart bij een invalbeurt. Scheidsrechter Dick Jol stuurde hem al na 19 seconden uit het veld bij de wedstrijd Ajax - PSV op 19 december 1996.
Vind dit altijd zo makkelijk. Santos zat gewoon bij de selectie van het WK '94, dus het was een meer dan prima speler. Hij kon alleen bij Ajax niet aarden, en kwam als gevolg daarvan in een mentale dip. Maar bij een team dat beter bij hem paste, had het heel anders met hem kunnen gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:35 schreef Mani89 het volgende:
Marcio Santosgedoodverfde opvolger van Frank Rijkaard maar hij kon er geen klote van
tja rugnummer 13 hequote:Op maandag 29 augustus 2011 14:35 schreef Mani89 het volgende:
Marcio Santosgedoodverfde opvolger van Frank Rijkaard maar hij kon er geen klote van
[ afbeelding ]
werd vooral hierdoor bekend:
[..]
@ 7:50
wat was het toen nog een godvergeten knollenveld trouwens
Zoals gezegd, een mentale dip waar hij nooit meer uitgekomen is. Ik ken nog wel een paar sporters waarbij dit zo verlopen is. Maar om dan te doen dat hij er niets van kon....quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Ach hij heeft daarna ook niks meer laten zien.
Dit is de definitie van cult held.quote:
Nee, zijn cult-status kwam niet door dat doelpunt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:29 schreef or11111uk het volgende:
[..]
Dit is de definitie van cult held.
Mike Obiku scoort de golden goal tegen Ajax.
Heel Rotterdam wordt gek, pasgeboren babies worden Mike genoemd.
Straatnamen worden veranderd in Mike Obikustraat.
Winkels krijgen namen als: Mike Obiku-pompstation. ENZ.ENZ.
Dit zeg ik allemaal als Ajax-fan.
Diep respect voor deze cultheld, die daarna niets meer liet zien.
Hij is wel wereldkampioenquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:35 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
werd vooral hierdoor bekend:
[..]
@ 7:50
wat was het toen nog een godvergeten knollenveld trouwens
Daarom een cult held ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:15 schreef fathank het volgende:
Roger bij Ajax.
Gehaald op aanraden van Cruijff. Kon er geen kloten van, zogenaamd omdat hij te goed was voor het elftal volgens Ten Cate.
Dat hupje tegen Werder Bremen staat nog op mijn netvlies gebrandquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:15 schreef fathank het volgende:
Roger bij Ajax.
Gehaald op aanraden van Cruijff. Kon er geen kloten van, zogenaamd omdat hij te goed was voor het elftal volgens Ten Cate.
Nachtmerriesquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat hupje tegen Werder Bremen staat nog op mijn netvlies gebrand
En Jurgen Colinquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:56 schreef DonRaja het volgende:
Ik denk dat Evander Sno in zijn Ajax-tijd ook wel in aanmerking kon komen voor cult-status.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:56 schreef DonRaja het volgende:
Ik denk dat Evander Sno in zijn Ajax-tijd ook wel in aanmerking kon komen voor cult-status.
Sterke vergelijking.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ben je gek ofzo? Lees mijn uitleg en je snapt het.
Als iemand vreemd gaat, betekent dat voor jou misschien anders dan voor mij.
Maar reageren met met 20 huillachsmiley? Come on:
Blijkbaar betekent een cultheld in dit topic toch ook voor iedereen iets anders, dus ga gauw naar KLB terug jongetje.
Lees dit topic eens door, dan zie je dat het woord cultheld toch door iedereen net iets anders wordt opgevat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Sterke vergelijking.![]()
Maar gelukkig zijn definities voor jou multi-interpretabel. Want een definitie is natuurlijk zeer rekbaar in de betekenis. Oh wacht..
Ja dat het anders wordt opgevat ja. Maar dan moet je niet gaan beweren dat het komt doordat een definitie meerdere betekenissen kan hebben, want dat is niet echt het geval. Dat ligt puur aan de mensen zelf die het begrip dan niet volledig begrijpen. Verder heb ik 't topic al doorgelezen voordat jij met je eerste 'lees dit topic eens door' kwam, dus dat kun je verder laten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:53 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Lees dit topic eens door, dan zie je dat het woord cultheld toch door iedereen net iets anders wordt opgevat.
Tja. Het is dan ook een voetbalforum hè. Daar zitten duidelijk geen grote hoeveelheden Neerlandici. Maakt niet uit hoor, als we maar lol hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:53 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Lees dit topic eens door, dan zie je dat het woord cultheld toch door iedereen net iets anders wordt opgevat.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:04 schreef Elusive het volgende:
[ afbeelding ]
geen uitleg nodig dacht ik zo....
Daar denkt Rob Witschge anders over.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:05 schreef Doublepain het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond hem altijd baas.
Matthew Le Tissierquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:07 schreef Eric_Cantona het volgende:
Tuurlijk kan 'n cultheld wel de beste speler van 'n club/team zijn, 't gaat er om dat hij ook op andere manieren zo opvallend is.
Een kennerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |