Wel als je tegen de wind in piest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:27 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ben geen orkaanexpert, hoe krachtig is deze en wat voor schade kan er ontstaan? Windstoten van 120 km p/u is toch niet héél sterk, of wel?
Denk dat het aan het beeld ligt, anders had ie er vast al wat van gezegd over geschreeuwdquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:30 schreef Maver24 het volgende:
Zie,ik nu rechts op de stream een slurf of is dat de stream
Waar verwachten ze landfall dan, bij CNN?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:37 schreef Maver24 het volgende:
Volgens cnn moet het nog een half uurtje duren voordat tie aan land komt
Dat heb je hier ook bij een flinke najaarsstorm.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:27 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ben geen orkaanexpert, hoe krachtig is deze en wat voor schade kan er ontstaan? Windstoten van 120 km p/u is toch niet héél sterk, of wel?
Z'n uitleg was wel leuk geprobeerdquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:39 schreef Light het volgende:
Verstand van zaken heeft hij ook al niet echt...
Inderdaad. Misschien dat die windstoten wel wat schade aan kunnen richten, maar volgens mij stelt het niet zo heel veel voor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:41 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat heb je hier ook bij een flinke najaarsstorm.
Hij doet me denken aan Steve Irwin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
You see that telephone pole people? Now I'm not a meteor... ehrrr.. meteorolologist people, but that pole is moving. Wow! Look at that!
De windstoten lopen op tot 185 km/uur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:27 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Wat is Nederland wel eens voorgekomen qua snelheid?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:03 schreef aloa het volgende:
[..]
De windstoten lopen op tot 185 km/uur.
De gemiddelde windsnelheid is nu 144 km/uur. Zoiets komt niet voor in Nederland.
Idd, weeralarm = strandweerquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:03 schreef SplashO het volgende:
het zal allemaal wel weer meevallen volgens mij, hoop paniekzaaierij daar...lijkt een beetje op nederland!
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/zwarestorm.htmlquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:04 schreef Injetta het volgende:
[..]
Wat is Nederland wel eens voorgekomen qua snelheid?
Zoals die keer dat de NS uit voorzorg een aangepaste dienstregeling ging rijden.quote:
thanks!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/zwarestorm.html
Het probleem is volgens mij vooral het eventueel snel stijgende water.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
Het zwaarste was dus in 1990 bij Schiphol met windstoten van 158 km/uur. Waar ik woon dus.
In dat jaar waren er 2 zware stormen in 1 maand. Kan me nog wel zoiets herinneren. De takken van de bomen vlogen overal rond en je kon inderdaad niet lopen in die wind.
Maar evacueren was niet nodig....
Maar dit is denk ik ook nog erger omdat het zo'n ronddraaiende storm is toch?
En dat ook ja...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vooral het eventueel snel stijgende water.
Toen bestond ik nog niet eensquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
Het zwaarste was dus in 1990 bij Schiphol met windstoten van 158 km/uur. Waar ik woon dus.
In dat jaar waren er 2 zware stormen in 1 maand. Kan me nog wel zoiets herinneren. De takken van de bomen vlogen overal rond en je kon inderdaad niet lopen in die wind.
Die middag kwam ik uit school en moest 6-7 km naar huis 'fietsen'...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
1990 was wel heftig ja. Die kan ik me nog goed herinneren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
Hij begint een beetje door te draaien, hij heeft het nu over baarmoedersquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:26 schreef kwiwi het volgende:
Half uur geleden dacht ie nog dat ie in het oog zat, en nu hoort ie op de radio dat de orkaan nog niet eens aan land is
Hij heeft lang niet geslapen toch.. :pquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hij begint een beetje door te draaien, hij heeft het nu over baarmoeders
Nou snap ik er niks meer van. Het oog pas over een paar uur. Ik dacht dat tie nu zou komenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:17 schreef Janena het volgende:
NU.NL:
NEW YORK - Orkaan Irene heeft de kust van de Amerikaanse staat North Carolina bereikt met windsnelheden van ongeveer 150 kilometer per uur en hevige regenval en heeft de eerste schade veroorzaakt.
Meer dan 160.000 mensen zitten zonder stroom, meldden Amerikaanse media.
De hevige winden zorgen voor huizenhoge golven.
Het oog van de storm is nog enkele uren van de kust verwijderd.
Het grootste deel van de route naar NY is over water, 't is maar een klein stukje land nu.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:32 schreef Godshand het volgende:
Eenmaal aan land zal Irene snel in kracht afnemen vermoed ik. Bij NYC zal het een stevige storm zijn....
Nadat zijn barrometertje onder NINE SIXTYSIX POINT THREE... POINT TWO! zakte, was er een WOW, WILL YA LOOK AT.... toen een korte flatline piep te horen en sindsdien heeft hij niet meer gesprokenquote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nadat zijn barrometertje onder NINE SIXTYSIX POINT THREE... POINT TWO! zakte, was er een WOW, WILL YA LOOK AT.... toen een korte flatline piep te horen en sindsdien heeft hij niet meer gesproken [ afbeelding ]
Ik wou net zeggen volgens mij hoor ik hem slapenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Oh, ik hoor hem snurken... Er is nog hoop dat we hem over een paar minuten weer als een verdwaalde varkensboer door een poel water van 12 centimeter diep zien waden. Yes!
Deze? http://www.crazymother.tv/quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:56 schreef Infection het volgende:
Zou iemand de link van die stream nog een keertje willen geven?
Hij was dan ook al ontzettend lang wakker..quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:10 schreef Maver24 het volgende:
Jammer dat je nu niks meer hoort, hij is gewoon gaan slapen in zn auto
http://www.stormpulse.com/quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:17 schreef Maver24 het volgende:
iemand nog een keer een linkje met waar de orkaan zich op dit moment bevind , een livetracker dus ofzoiets
Want wat is nu nog de voorspelling wat er aan gaat komen bij hem
Wijkt toch niet heel veel af van de zwaarste stormen in Nederland hoor vind ik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:03 schreef aloa het volgende:
[..]
De windstoten lopen op tot 185 km/uur.
De gemiddelde windsnelheid is nu 144 km/uur. Zoiets komt niet voor in Nederland.
Van de week stond in Nederland ook 50 - 60 dbz op de radar.quote:
Ik zou zeggen www.earthcam.com, genoeg cams daar in New York. Maar zo te zien is de website overbelast. Half Amerika kijkt naar wat er nu aan de oostkust gebeurt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:49 schreef Maver24 het volgende:
ik hoop dat er ook een cam is vanuit NY ofzo
De luchtweerstand bij een bewegend voorwerp neemt kwadratisch toe naarmate de snelheid toeneemt. Dat zou toch betekenen dat bij wind een klein beetje extra wind veel meer kracht zou uitoefenen op voorwerpen? Op die manier is verschil tussen 30km/h en 60 km/h niet zo groot maar dat tussen 114 en 144 wel vrij flink.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wijkt toch niet heel veel af van de zwaarste stormen in Nederland hoor vind ik.Alleen de gemiddelde windsnelheid bij de zwaarste stormen is lager in Nederland, maar ook dat scheelt maar 30 km/u.
[..]
Volgens mij vooral pauperige kustverdediging.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vooral het eventueel snel stijgende water.
Ja, dat is waar. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er wat sprake is van 'Amerikaanse overdrijving'. Neem Bretagne, Schotland en Noord-Engeland, daar kan het ook stevig spoken, zeker op een niveau wat vergelijkbaar is met Irene, toch krijg je daarvan niet al 5 dagen van te voren beelden van met zandzakken te zien in de journaals.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
De luchtweerstand bij een bewegend voorwerp neemt kwadratisch toe naarmate de snelheid toeneemt. Dat zou toch betekenen dat bij wind een klein beetje extra wind veel meer kracht zou uitoefenen op voorwerpen? Op die manier is verschil tussen 30km/h en 60 km/h niet zo groot maar dat tussen 114 en 144 wel vrij flink.
30 km is een groot verschil. Dat is zeg maar een windkracht 9 of een windkracht 11. Wat schade betreft, scheelt dat nogal.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wijkt toch niet heel veel af van de zwaarste stormen in Nederland hoor vind ik.Alleen de gemiddelde windsnelheid bij de zwaarste stormen is lager in Nederland, maar ook dat scheelt maar 30 km/u.
[..]
Van de week stond in Nederland ook 50 - 60 dbz op de radar.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef Maver24 het volgende:
Hij is weer wakker !!, en video en audio zijn ook gerepareerd, nu dikke golven !
Maar vergelijk Irene nou eens met bijvoorbeeld Lothar. Ik denk dat die vergelijking best stand kan houden. Ook het radarbeeld is niet spectaculair te noemen vind ik. Wel veel regen natuurlijk, maar dat komt eerder omdat het neerslag gebied zo groot is en niet omdat de regen zo intens is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef aloa het volgende:
30 km is een groot verschil. Dat is zeg maar een windkracht 9 of een windkracht 11. Wat schade betreft, scheelt dat nogal.
Hehe ik kan me ook voorstellen dat het straks allemaal wat mee zal gaan vallen en dat nu kritiek komt op de overdreven maatregelen ipv te weinig bij Bush. Zo is het altijd wat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er wat sprake is van 'Amerikaanse overdrijving'. Neem Bretagne, Schotland en Noord-Engeland, daar kan het ook stevig spoken, zeker op een niveau wat vergelijkbaar is met Irene, toch krijg je daarvan niet al 5 dagen van te voren beelden van met zandzakken te zien in de journaals.
Ik begon hard te lachen toen hij dat zei. Amerikaanse kwaliteitquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
How much ya wanna bet these here floatin' platforms were made in Amewwica
Jaquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Staat die kerel nu echt met zijn truck op een strand???
Ja, merkte ik ook netquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:28 schreef basst2005 het volgende:
De stream van CrazyMother is nu off-air
Zijn internet verbinding lag eruit en ging dus alles even herstarten. Alleen blijkbaar krijgt hij het niet meer aan de praat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:29 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Boom op z'n auto gevallen...
Of de zendmast is omgewaaid
Een boom op een strand lijkt met zeer onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:29 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Of de zendmast is omgewaaid..
of hij is weggehaald door de pliesiequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:29 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Of de zendmast is omgewaaid..
Hij had het wel over takken tegen z'n auto...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:30 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Een boom op een strand lijkt met zeer onwaarschijnlijk
dat zou wel sneu zijn. Net voordat er echt wat gaat komen heeft hij geen verbinding meerquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Zijn internet verbinding lag eruit en ging dus alles even herstarten. Alleen blijkbaar krijgt hij het niet meer aan de praat.
quote:Paramedics say man in NC killed outside his home by tree limb blown down by Hurricane Irene - @AP
Waar denk jij dat NY ligt......? Dat staat bij lange na niet eens op het plaatjequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:49 schreef Godshand het volgende:
Oog boven NYC als ik die pic van Aloa begrijp?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:57 schreef Maver24 het volgende:
komt het oog naar New York City toe ??
Nog niet, vannacht waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:49 schreef Godshand het volgende:
Oog boven NYC als ik die pic van Aloa begrijp?
Dat is de vraag. Kan ook een "gewone" tropische storm wordenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:08 schreef YazooW het volgende:
Maar heeft dat ding nog wel een oog voordat het NYC bereikt?
Hier alleen nog maar haperend geluid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:32 schreef Infection het volgende:
Hij doet het weer inderdaad. En zo te zien is hij van het strand af.
O ik dacht al dat het aan mijn pc lag..quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier alleen nog maar haperend geluid.
Ongeveer 15 mph, dus zo'n 24 km/u.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:26 schreef Maver24 het volgende:
Dat ding beweegt echt traag naar het noorden toe,
Dat zou je met fietsen gewoon bij kunnen houdenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:42 schreef Light het volgende:
[..]
Ongeveer 15 mph, dus zo'n 24 km/u.
Dat weet ik niet, wel dat er nu totaal 2 doden zijnquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er was gisteren toch al een surfer dood ofzo?
Lothar was dan ook meteen een extreme storm in Europa (138 doden). Als je Lothar gaat vergelijken met een Katrina dan stelt Lothar echt weinig voor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar vergelijk Irene nou eens met bijvoorbeeld Lothar. Ik denk dat die vergelijking best stand kan houden. Ook het radarbeeld is niet spectaculair te noemen vind ik. Wel veel regen natuurlijk, maar dat komt eerder omdat het neerslag gebied zo groot is en niet omdat de regen zo intens is.
niet echt een vloeiende stream zeg maarquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:58 schreef psv01 het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/hurricanetrack-com
Stream vanuit Kitty Hawk
mooi bootjequote:
Die is offline, deze doet het nog wel: http://www.ustream.tv/channel/hurricanetrack-comquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:39 schreef Mpj het volgende:
Waar is die stream van die crazymother ofzo?
Boot in water... water in boot... bijna hetzelfdequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daarom moet je je boot dus uit het water halen voor zo'n storm..
Zondagmiddag zo te zienquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:02 schreef Maver24 het volgende:
Hoelaat verwachten we nou dat tie bij NY aankomt?, wel nederlandse tijd graag
Niet een duidelijk oog te zien...quote:
Die persconferenties zijn best heftig. Hoorde net dat ze 2000 militairen inzetten in NYCquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:13 schreef Ryker het volgende:
http://www.facebook.com/TheWeatherChannel?sk=app_267387483272546
Ik heb deze nu draaien op de achtergrond...
Ben benieuwt hoe NY erbij ligt komende maandag.....
Een voordeel is dat het eb is als Irene in de buurt van NY komt. Dat helpt alvast om overstromingen te beperken. Het grootste risico heb je immers als het water door de orkaan naar de haven gestuwd wordt, dus bij westelijke winden.quote:
Als je grote delen verplicht gaat evacueren, moet je wel zorgen dat de huizen niet geplunderd worden. Alleen al daarom zullen ze een behoorlijk aantal militairen moeten inzetten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:16 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Die persconferenties zijn best heftig. Hoorde net dat ze 2000 militairen inzetten in NYC
Zal wel meevallen, meeste bouwkranen zijn gisteren al naar beneden gehaald uit voorzorg. Vergeet niet dat het één van de veiligste gebouwen ter wereld gaat worden, zelfs nu die pas voor de helft af is is die nog steeds veiliger dan de meeste gebouwen in NYC.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:25 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Hopen dat de bouw van WTC er niet onder lijdt
Voorbereidingen getroffen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:03 schreef wonderer het volgende:
Yay, stukje naar het westen opgeschoven, hij komt dus niet precies over mijn huis
Heb je al regen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:03 schreef wonderer het volgende:
Yay, stukje naar het westen opgeschoven, hij komt dus niet precies over mijn huis
Water en brood ingeslagen, alle losse dingen in de tuin opgeborgen en alle deuren goed dichtgedaan..quote:
Maar als de orkaan naar het westen gaat, zitten wij toch juist oostelijk?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:10 schreef Smeich het volgende:
Hopelijk blijft dat voor jou. Oosterlijk van de oorkaan schijnt het wel erg ruw te zijn
Nee, de zon schijnt nog. Morgenochtend geloof ik, dan begint het spektakel.quote:
Daar verplaatst de orkaan zich in dezelfde richting als dat de wind waait, dus moet je de verplaatsingssnelheid van de orkaan (ca. 25 km/u) bij de windsnelheid optellen. Aan de andere kant van het oog moet je die snelheid er juist aftrekken. Dat maakt nogal veel uit, ook al gaat de orkaan niet zo heel hard.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:10 schreef Smeich het volgende:
Hopelijk blijft dat voor jou. Oosterlijk van de oorkaan schijnt het wel erg ruw te zijn
Geen ramen om te barricaderen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Water en brood ingeslagen, alle losse dingen in de tuin opgeborgen en alle deuren goed dichtgedaan..
Lijkt mij wel...quote:Maar als de orkaan naar het westen gaat, zitten wij toch juist oostelijk?
Succesquote:Nee, de zon schijnt nog. Morgenochtend geloof ik, dan begint het spektakel.
Ik maak me niet zo'n zorgen om de ramen nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Geen ramen om te barricaderen?
[..]
Lijkt mij wel...
[..]
Succes
Misschien neemt Irene nog wat in kracht af de komende nacht.
Daarom zeg ik het ookquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:16 schreef wonderer het volgende:
Maar als de orkaan naar het westen gaat, zitten wij toch juist oostelijk?
Dat zou een joke zijn als die kiet nu weer omver valtquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:25 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Hopen dat de bouw van WTC er niet onder lijdt
Best droge humor heeft 'ie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:01 schreef Omnifacer het volgende:
Net persco van Bloomberg gezien, ik vind hem echt zo'n baas
http://twitpic.com/6c7161quote:NHC in 5p disc'n addresses high-rise wind threat:
- Winds at 30-story level will likely be 20% higher than at surface.
- Winds 80-100 stories up could be about 30% higher than at surface!
Major danger of broken glass, not just from wind, but what's caught up in the wind!
'Dat orkaan'... really?quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:08 schreef Maver24 het volgende:
iemand die nog streams heeft van andere plaatsen van mensen die filmen dus bijv Virginia
Nou, daar kwam een mooie Penisgate voorbijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |