Wel als je tegen de wind in piest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:27 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ben geen orkaanexpert, hoe krachtig is deze en wat voor schade kan er ontstaan? Windstoten van 120 km p/u is toch niet héél sterk, of wel?
Denk dat het aan het beeld ligt, anders had ie er vast al wat van gezegd over geschreeuwdquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:30 schreef Maver24 het volgende:
Zie,ik nu rechts op de stream een slurf of is dat de stream
Waar verwachten ze landfall dan, bij CNN?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:37 schreef Maver24 het volgende:
Volgens cnn moet het nog een half uurtje duren voordat tie aan land komt
Dat heb je hier ook bij een flinke najaarsstorm.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:27 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ben geen orkaanexpert, hoe krachtig is deze en wat voor schade kan er ontstaan? Windstoten van 120 km p/u is toch niet héél sterk, of wel?
Z'n uitleg was wel leuk geprobeerdquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:39 schreef Light het volgende:
Verstand van zaken heeft hij ook al niet echt...
Inderdaad. Misschien dat die windstoten wel wat schade aan kunnen richten, maar volgens mij stelt het niet zo heel veel voor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:41 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat heb je hier ook bij een flinke najaarsstorm.
Hij doet me denken aan Steve Irwin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
You see that telephone pole people? Now I'm not a meteor... ehrrr.. meteorolologist people, but that pole is moving. Wow! Look at that!
De windstoten lopen op tot 185 km/uur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:27 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Wat is Nederland wel eens voorgekomen qua snelheid?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:03 schreef aloa het volgende:
[..]
De windstoten lopen op tot 185 km/uur.
De gemiddelde windsnelheid is nu 144 km/uur. Zoiets komt niet voor in Nederland.
Idd, weeralarm = strandweerquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:03 schreef SplashO het volgende:
het zal allemaal wel weer meevallen volgens mij, hoop paniekzaaierij daar...lijkt een beetje op nederland!
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/zwarestorm.htmlquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:04 schreef Injetta het volgende:
[..]
Wat is Nederland wel eens voorgekomen qua snelheid?
Zoals die keer dat de NS uit voorzorg een aangepaste dienstregeling ging rijden.quote:
thanks!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/zwarestorm.html
Het probleem is volgens mij vooral het eventueel snel stijgende water.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
Het zwaarste was dus in 1990 bij Schiphol met windstoten van 158 km/uur. Waar ik woon dus.
In dat jaar waren er 2 zware stormen in 1 maand. Kan me nog wel zoiets herinneren. De takken van de bomen vlogen overal rond en je kon inderdaad niet lopen in die wind.
Maar evacueren was niet nodig....
Maar dit is denk ik ook nog erger omdat het zo'n ronddraaiende storm is toch?
En dat ook ja...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vooral het eventueel snel stijgende water.
Toen bestond ik nog niet eensquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
Het zwaarste was dus in 1990 bij Schiphol met windstoten van 158 km/uur. Waar ik woon dus.
In dat jaar waren er 2 zware stormen in 1 maand. Kan me nog wel zoiets herinneren. De takken van de bomen vlogen overal rond en je kon inderdaad niet lopen in die wind.
Die middag kwam ik uit school en moest 6-7 km naar huis 'fietsen'...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
1990 was wel heftig ja. Die kan ik me nog goed herinneren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
thanks!
Hij begint een beetje door te draaien, hij heeft het nu over baarmoedersquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:26 schreef kwiwi het volgende:
Half uur geleden dacht ie nog dat ie in het oog zat, en nu hoort ie op de radio dat de orkaan nog niet eens aan land is
Hij heeft lang niet geslapen toch.. :pquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hij begint een beetje door te draaien, hij heeft het nu over baarmoeders
Nou snap ik er niks meer van. Het oog pas over een paar uur. Ik dacht dat tie nu zou komenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:17 schreef Janena het volgende:
NU.NL:
NEW YORK - Orkaan Irene heeft de kust van de Amerikaanse staat North Carolina bereikt met windsnelheden van ongeveer 150 kilometer per uur en hevige regenval en heeft de eerste schade veroorzaakt.
Meer dan 160.000 mensen zitten zonder stroom, meldden Amerikaanse media.
De hevige winden zorgen voor huizenhoge golven.
Het oog van de storm is nog enkele uren van de kust verwijderd.
Het grootste deel van de route naar NY is over water, 't is maar een klein stukje land nu.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:32 schreef Godshand het volgende:
Eenmaal aan land zal Irene snel in kracht afnemen vermoed ik. Bij NYC zal het een stevige storm zijn....
Nadat zijn barrometertje onder NINE SIXTYSIX POINT THREE... POINT TWO! zakte, was er een WOW, WILL YA LOOK AT.... toen een korte flatline piep te horen en sindsdien heeft hij niet meer gesprokenquote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nadat zijn barrometertje onder NINE SIXTYSIX POINT THREE... POINT TWO! zakte, was er een WOW, WILL YA LOOK AT.... toen een korte flatline piep te horen en sindsdien heeft hij niet meer gesproken [ afbeelding ]
Ik wou net zeggen volgens mij hoor ik hem slapenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Oh, ik hoor hem snurken... Er is nog hoop dat we hem over een paar minuten weer als een verdwaalde varkensboer door een poel water van 12 centimeter diep zien waden. Yes!
Deze? http://www.crazymother.tv/quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:56 schreef Infection het volgende:
Zou iemand de link van die stream nog een keertje willen geven?
Hij was dan ook al ontzettend lang wakker..quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:10 schreef Maver24 het volgende:
Jammer dat je nu niks meer hoort, hij is gewoon gaan slapen in zn auto
http://www.stormpulse.com/quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:17 schreef Maver24 het volgende:
iemand nog een keer een linkje met waar de orkaan zich op dit moment bevind , een livetracker dus ofzoiets
Want wat is nu nog de voorspelling wat er aan gaat komen bij hem
Wijkt toch niet heel veel af van de zwaarste stormen in Nederland hoor vind ik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:03 schreef aloa het volgende:
[..]
De windstoten lopen op tot 185 km/uur.
De gemiddelde windsnelheid is nu 144 km/uur. Zoiets komt niet voor in Nederland.
Van de week stond in Nederland ook 50 - 60 dbz op de radar.quote:
Ik zou zeggen www.earthcam.com, genoeg cams daar in New York. Maar zo te zien is de website overbelast. Half Amerika kijkt naar wat er nu aan de oostkust gebeurt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:49 schreef Maver24 het volgende:
ik hoop dat er ook een cam is vanuit NY ofzo
De luchtweerstand bij een bewegend voorwerp neemt kwadratisch toe naarmate de snelheid toeneemt. Dat zou toch betekenen dat bij wind een klein beetje extra wind veel meer kracht zou uitoefenen op voorwerpen? Op die manier is verschil tussen 30km/h en 60 km/h niet zo groot maar dat tussen 114 en 144 wel vrij flink.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wijkt toch niet heel veel af van de zwaarste stormen in Nederland hoor vind ik.Alleen de gemiddelde windsnelheid bij de zwaarste stormen is lager in Nederland, maar ook dat scheelt maar 30 km/u.
[..]
Volgens mij vooral pauperige kustverdediging.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vooral het eventueel snel stijgende water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |