Ja, dat is waar. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er wat sprake is van 'Amerikaanse overdrijving'. Neem Bretagne, Schotland en Noord-Engeland, daar kan het ook stevig spoken, zeker op een niveau wat vergelijkbaar is met Irene, toch krijg je daarvan niet al 5 dagen van te voren beelden van met zandzakken te zien in de journaals.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
De luchtweerstand bij een bewegend voorwerp neemt kwadratisch toe naarmate de snelheid toeneemt. Dat zou toch betekenen dat bij wind een klein beetje extra wind veel meer kracht zou uitoefenen op voorwerpen? Op die manier is verschil tussen 30km/h en 60 km/h niet zo groot maar dat tussen 114 en 144 wel vrij flink.
30 km is een groot verschil. Dat is zeg maar een windkracht 9 of een windkracht 11. Wat schade betreft, scheelt dat nogal.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wijkt toch niet heel veel af van de zwaarste stormen in Nederland hoor vind ik.Alleen de gemiddelde windsnelheid bij de zwaarste stormen is lager in Nederland, maar ook dat scheelt maar 30 km/u.
[..]
Van de week stond in Nederland ook 50 - 60 dbz op de radar.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef Maver24 het volgende:
Hij is weer wakker !!, en video en audio zijn ook gerepareerd, nu dikke golven !
Maar vergelijk Irene nou eens met bijvoorbeeld Lothar. Ik denk dat die vergelijking best stand kan houden. Ook het radarbeeld is niet spectaculair te noemen vind ik. Wel veel regen natuurlijk, maar dat komt eerder omdat het neerslag gebied zo groot is en niet omdat de regen zo intens is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef aloa het volgende:
30 km is een groot verschil. Dat is zeg maar een windkracht 9 of een windkracht 11. Wat schade betreft, scheelt dat nogal.
Hehe ik kan me ook voorstellen dat het straks allemaal wat mee zal gaan vallen en dat nu kritiek komt op de overdreven maatregelen ipv te weinig bij Bush. Zo is het altijd wat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er wat sprake is van 'Amerikaanse overdrijving'. Neem Bretagne, Schotland en Noord-Engeland, daar kan het ook stevig spoken, zeker op een niveau wat vergelijkbaar is met Irene, toch krijg je daarvan niet al 5 dagen van te voren beelden van met zandzakken te zien in de journaals.
Ik begon hard te lachen toen hij dat zei. Amerikaanse kwaliteitquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
How much ya wanna bet these here floatin' platforms were made in Amewwica
Jaquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Staat die kerel nu echt met zijn truck op een strand???
Ja, merkte ik ook netquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:28 schreef basst2005 het volgende:
De stream van CrazyMother is nu off-air
Zijn internet verbinding lag eruit en ging dus alles even herstarten. Alleen blijkbaar krijgt hij het niet meer aan de praat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:29 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Boom op z'n auto gevallen...
Of de zendmast is omgewaaid
Een boom op een strand lijkt met zeer onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:29 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Of de zendmast is omgewaaid..
of hij is weggehaald door de pliesiequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:29 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Of de zendmast is omgewaaid..
Hij had het wel over takken tegen z'n auto...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:30 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Een boom op een strand lijkt met zeer onwaarschijnlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |