abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101122651
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

Jochoc's hondjes

BrainTeaser's hondje

Kniertje22's speldenkussen

mariyette's kikker met bloem
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_101124921
Ik heb weer een iPad sleeve gemaakt (nu echt de laatste voorlopig :P )

De kleuren komen niet helemaal goed uit, het rood is in het echt wat dieper en het blauw wat lichter. De knopen zijn oranje.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_101124967
Leuk beefcake!

Cartman is ook af! Foto is niet super duidelijk, niet zoveel zin om de andere kodak uit te halen ;-)

woensdag 24 augustus 2011 @ 13:25:23 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101125018
ah cool! goed gelukt stefanie!!!

en beef, mooie sleeve!
in de haak.
pi_101125030
Cartman is tov O+ Die moet ik eigenlijk ook nog eens maken, maar dan met zijn beefcake shirt :D
pi_101125551
Dank jullie wel! Ik hoop dat ik ze niet meer moet maken, zo'n gepriemel! (moet eigenlijk nog de 4de maken en de eerste eens deftige ogen geven)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:06:26 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101126649
gepriemel, da's zeker belgisch! ;)
in de haak.
pi_101126939
Haha wat zeggen jullie daar tegen?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:39:32 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101127876
gepriegel?
in de haak.
pi_101128055
gepriemel..ik dacht eerst al ff dat ik het verkeerd las (gepriegel of gepruts?) _O- Maar hij is leuk geworden!

Mooie sleeve zeg! Tis dat ik geen Ipad heb, maar anders had ie er zo omheen gemogen! :)

Hier gaat het dekentje me niet snel genoeg. Ik vind het erg leuk, maar heb te weinig tijd om een poosje even lekker te kunnen doorhaken. Telkens komen er maar een paar steken bij, en mijn handen jeuken zo om al met een volgend project te beginnen (muts). Ik denk dat ik nog 9x rond wil, dan is ie ongeveer 80x80. Maar moet van mezelf eerst het ene afhebben om aan het andere te beginnen..(aangezien ik voor de naaimachine ook nog wat projecten half af heb liggen, en mijn man lichtelijk gestoord word van alle 'half affe' projecten die door het huis slingeren. ;) )
pi_101129269
Cartman is leuk geworden! :D Die moet ik toch ook eens maken hoor, echt grappig!
Smile, tomorrow will be worse...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:56:42 #12
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101135209
oeeh die hondjes zijn schattig!
De laptopsleeve is mooi, netjes! :D nederlandse vlag? ;)
En cartman is ook tof geworden :D
en gepriemel hihi ^^
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:02:07 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101135401
Ah, ik zie dat iedereen weer lekker aan het priemelen is.

Ik heb net m'n laatste tentamen gehad en ga nu de hele avond haken _O_ zo'n zin in! Al een hele tijd niet echt wat kunnen doen door het studeren ;(
pi_101139148
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:02 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb net m'n laatste tentamen gehad en ga nu de hele avond haken _O_ zo'n zin in! Al een hele tijd niet echt wat kunnen doen door het studeren ;(
Lekker is dat, he? :Y Ik had tot voor kort hetzelfde, met mijn scriptie. Pas toen die helemaal af was, mocht ik mezelf op het haken storten! ;)

En nu heb ik gewoon zere handen van het haken :X
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 augustus 2011 @ 19:47:15 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101139236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:44 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Lekker is dat, he? :Y Ik had tot voor kort hetzelfde, met mijn scriptie. Pas toen die helemaal af was, mocht ik mezelf op het haken storten! ;)

aah dat is zo irri
k ben zo blij dat men die soft ergo naalden uitgevonden heeft, dat scheelt voor mij zo enorm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_101139374
Ja, daar heb ik hier op fok al wel eens plaatjes van gezien ja.
Maar bij mij doet vooral m'n linkerhand zeer (ik ben rechts), dus weet niet of een andere haaknaald daartegen zal helpen. Ik denk dat ik het gewoon wat te krampachtig vasthou ofzo! ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 augustus 2011 @ 19:54:54 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101139478
zo, nog even de taartjes uit de vormen wurmen, en dan kan ik lekker weer de bank op
ben nog even een vogeltje aan t flansen
en dan tijdens de vakantie gaan Shaun, Guusje en t vest van mams mee
Today is life -

Dale Carnegie
pi_101140018
Wat gaat iedereen hier snel zeg!!! Ik heb echt super gave dingen voorbij zien komen. Onder andere dat speldenkussen, kikker en bloem, ipad sleeve, cartman, schatige hondjes, sleutelhangers en niet te vergeten die enorme berg wol/katoen van Guppyfriend *jaloers* O+

Zelf heb ik nog 3 projecten liggen die ik af moet maken, maar bij 2 projecten (sjaal en knuffel) moet ik me er echt toe zetten om verder te gaan en aan project nummer 3 (deken cadeau voor mn zus) wil ik telkens verder gaan, maar mijn zus komt telkens thuis dus dat is ook niet erg handig... Ik wil eigenlijk gewoon wat leuks gaan haken, maar ik heb geen idee wat... }:|
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_101140240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:08 schreef SunshineFlower het volgende:
Zelf heb ik nog 3 projecten liggen die ik af moet maken
Vind het echt knap hoe jullie aan meerdere projecten tegelijk kunnen werken! Haha, ik kan er eentje net aan! :P
pi_101140269
ik heb momenteel 5 projecten rondslingeren :') :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:16:36 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_101140329
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:15 schreef Mirjam het volgende:
ik heb momenteel 5 projecten rondslingeren :') :@
Same here, en nummer 6 moet ik nodig aan beginnen!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_101140355
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:16 schreef Sanne het volgende:

[..]

Same here, en nummer 6 moet ik nodig aan beginnen!
wat ik je nog wilde vragen! had jij ergesn een patroon van die mooie sjaal die je had gemaakt?
op je ravelry ofzo?
pi_101140474
Haha, dat zou ik dus echt niet kunnen, 5/6 dingen tegelijk! Ik zou helemaal gek worden denk!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:19:51 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101140491
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:44 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Heerlijk inderdaad O+ En ja ik ook, dan ga ik meestal nog een half uurtje door en dan kan het écht niet meer :P

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

aah dat is zo irri
k ben zo blij dat men die soft ergo naalden uitgevonden heeft, dat scheelt voor mij zo enorm
Die helpen bij mij ook wel. Heb zo'n setje gewone en daar kan ik nog niet half zo lang mee haken als met die ergonomische :o
pi_101140501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:19 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dat zou ik dus echt niet kunnen, 5/6 dingen tegelijk! Ik zou helemaal gek worden denk!
ik pak dan de 1, dan weer de ander, ik hou van afwisseling denk ik :')
pi_101141088
@ kniertje22 In het vorige topic had jij een vraag gesteld over de Cardiff Cowl, over het proeflapje heb ik echt geen idee, ik maar deze nooit, ik begin gewoon gelijk. Maar als je met naald 6 haakt en als je alle 84 steken + alle 10 de rondes maakt wordt hij ongeveer 35 cm breed en 21 hoog.
Zelf heb ik ipv 84 steken, 119 steken opgezet en ronde 2 t/m 4 nog een keer extra gedaan. Dan kan je hem 2 keer om doen en is hij net wat dikker om je nek.
Als je namelijk het patroon volgt kan je hem maar 1 keer om doen en hangt hij best wel 'open' als je begrijpt wat ik bedoel, hij is dan meer voor de sier dan voor de warmte ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! ;)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_101141120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:20 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik pak dan de 1, dan weer de ander, ik hou van afwisseling denk ik :')
In gedachten ben ik al wel weer met de volgende bezig, dus misschien heb ik volgende week ook wel meerdere projectjes liggen hoor! ;)
pi_101141468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:41 schreef Klaproosje het volgende:

Dottey, hoe maak jij die sleutelhangers!! Te grappig gewoon!
Nou start met een haakje met een ring. Daarin maak je 5 kettingsteken (sorry ik weet geen nl talige benamingen), dus 6 in totaal, dan trek je aan het lsse eindedraad en zo kan je de ring sluiten om de steken. Zo heb je een klein ringetje van 6 steken.

Eerste toer: in elke steek maak je 2 keer een crouchet (dus door je steek heen steken, draad meenemen, dan heb je twee op je naald en dan nog eens doorhalen zodat je weer een op je naald hebt, klinkt als een vaste? :D )
Dan moet je 12 steken krijgen.

Tweede toer: dan doe ik om en om. Dus eerste steek 2x, volgende steek 1x. Einde van je toer heb je 18 steken.

Derde toer: Dan doe ik om de 3. Dus eerste steek 2x, tweede en derde stee 1x. Einde toer heb je 24 steken.

Dan ga ik de toeren herhalen met in elke steek 1 of als ik hem groter wil dan vermeerder ik nog wat :D Tot ik hem groot genoeg vind. Ik onthoud wel hoeveel steken er op een uiteindeijke toer zit.

Dan heb je een soort condoompje ^^ (wat een pracht omschrijving). Die vul ik met vulsel en dan maak ik een bodempje.
Start precies hetzelfde tot de 3e toer en dan hecht ik ze aan elkaar.

Ik haak een klein lusje en die bevestig ik aan het kopje. En de oogjes (en bloem komen van de hema) de mond enzo borduur ik of met wol of met garen.. net wat uitkomt :D

EN zo heb ik mijn eerste patroon beschreven :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Dottey op 24-08-2011 20:46:16 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_101144439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:32 schreef SunshineFlower het volgende:
@ kniertje22 In het vorige topic had jij een vraag gesteld over de Cardiff Cowl, over het proeflapje heb ik echt geen idee, ik maar deze nooit, ik begin gewoon gelijk. Maar als je met naald 6 haakt en als je alle 84 steken + alle 10 de rondes maakt wordt hij ongeveer 35 cm breed en 21 hoog.
Zelf heb ik ipv 84 steken, 119 steken opgezet en ronde 2 t/m 4 nog een keer extra gedaan. Dan kan je hem 2 keer om doen en is hij net wat dikker om je nek.
Als je namelijk het patroon volgt kan je hem maar 1 keer om doen en hangt hij best wel 'open' als je begrijpt wat ik bedoel, hij is dan meer voor de sier dan voor de warmte ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! ;)
Ah, bedankt zeg! :D Tja, het probleem was eigenlijk dat ik maar 3 bolletjes garen heb en ik wilde weten of ik daaraan genoeg zou hebben. Het is ook zo sneu om er halverwege achter te komen dat je te weinig garen hebt, helemaal als dat garen niet meer verkocht wordt. ;) Vandaar dus ook mijn vraag.
Ik heb inmiddels een beginnetje gemaakt met de cowl, maar hij wordt met dat garen toch niet echt mooi. Ik ga voor het garen dus wat anders verzinnen en voor de cowl ander garen verzinnen (snappen jullie 't nog? :P ). Ik vind 'm namelijk wel erg mooi en wil 'm nog wel een keer maken. Dus je tip komt zeker van pas! ^O^

En mooie dingen heb ik weer gezien; leuk camerahoesje, schattige hondjes, iPad sleeve, cartman, en die jaloersmakende bult Catania!! :o
pi_101145659
ik merk dat ike cht enorme pijn krijg in de pink van m'n vasthou-hand, niet van de haakhand dus.
kennelijk hou ik nogal de draad krampachtig vast met die pink, maar op een andere manier het draad vasthouden lukt me ook niet echt :')

hoe doen jullie dat?
pi_101145920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:37 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Ah, bedankt zeg! :D Tja, het probleem was eigenlijk dat ik maar 3 bolletjes garen heb en ik wilde weten of ik daaraan genoeg zou hebben. Het is ook zo sneu om er halverwege achter te komen dat je te weinig garen hebt, helemaal als dat garen niet meer verkocht wordt. ;) Vandaar dus ook mijn vraag.
Ik heb inmiddels een beginnetje gemaakt met de cowl, maar hij wordt met dat garen toch niet echt mooi. Ik ga voor het garen dus wat anders verzinnen en voor de cowl ander garen verzinnen (snappen jullie 't nog? :P ). Ik vind 'm namelijk wel erg mooi en wil 'm nog wel een keer maken. Dus je tip komt zeker van pas! ^O^

En mooie dingen heb ik weer gezien; leuk camerahoesje, schattige hondjes, iPad sleeve, cartman, en die jaloersmakende bult Catania!! :o
Ah oke, bij mij gaat er van zeeman royal precies 1 bol in een sjaal. Soms hou ik heen beetje over maar dat is niet zo veel. :)
Oja, ik zei trouwens dat ik haaknaald 6 gebruik, maar ik gebruik naald 5 :')

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:59 schreef Mirjam het volgende:
ik merk dat ike cht enorme pijn krijg in de pink van m'n vasthou-hand, niet van de haakhand dus.
kennelijk hou ik nogal de draad krampachtig vast met die pink, maar op een andere manier het draad vasthouden lukt me ook niet echt :')

hoe doen jullie dat?
Hahaha, erg herkenbaar. Dat heb ik inderdaad ook als ik lang aan het haken ben, maar ik heb ook geen idee hoe ik het anders kan doen... :P
-- Dalai Lama
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:07:52 #32
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101146247
ja die kramp in mn pink, dat had ik ook; Ik klemde de draad daar tussen.
Er zijn "officiele" manieren om je draad vast te houden, moet je even op youtube zoeken. Volgens mij staat het in 1e filmpjes om te leren haken.
ik draai de draad 1 keer om mn pink, dan onder ring en middelvinger langs en over mn wijsvinger en dan tussen duim en wijsvinger klemmen :) houd je draad makkelijk op spanning en geen/minder kramp in pink! Oh en het is ff wennen in het begin ;)
pi_101146357
oh, spannend :D
ik ga nu t pinkie rust gunnen, morgen eens proberen :+
pi_101147131
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:07 schreef EsseEi het volgende:
Er zijn "officiele" manieren om je draad vast te houden, moet je even op youtube zoeken. Volgens mij staat het in 1e filmpjes om te leren haken.
ik draai de draad 1 keer om mn pink, dan onder ring en middelvinger langs en over mn wijsvinger en dan tussen duim en wijsvinger klemmen :) houd je draad makkelijk op spanning en geen/minder kramp in pink! Oh en het is ff wennen in het begin ;)
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dan krijg ik echt ruzie met mijn draad :(

En de sleeve is inderdaad de Nederlandse vlag, gemaakt voor mijn tante in Aruba w/
pi_101148197
ik huppel ook van het ene werkje naar het andere..zag gisteren ook dat spelden kussen ergens op een blog. o dat wil ik ook ff proberen.
dus vanmorgen in de koffie pauze het ene kantje en tussen de middag de andere kant,
tijdens het eten maken hem in elkaar gezet.
pi_101149720
cute speldenkussen :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:09:58 #37
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_101149909
Wat een leuk speldenkussen! O+

De krans die ik voor de lente-swap gemaakt heb, heb ik op verzoek nog een keer gemaakt, dit keer in het roze:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_101153356
o das ook een leuk idee die krans...ik word gek zie veel teveel leuke dingen.

hij is inderdaad erg leuk het spelden kussen
ben aan nr 2 bezig.
pi_101153387
wie van jullie heeft er een blog..ik heb er zojuist een aan gemaakt.
http://handmadebyjolanda.blogspot.com/
  donderdag 25 augustus 2011 @ 07:11:37 #40
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101160001
oeeh mooi het speldenkussen!
En die krans is ook mooi Muck! :D

en ik heb wel een blog, als je het adres wil even een PM sturen ^^
  donderdag 25 augustus 2011 @ 07:48:40 #41
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_101160176
Oh, dat speldenkussen is echt heel leuk.

Goed idee, zo'n krans, ik ga eens kijken wat ik voor kerst kan maken. O+

Wie oh wie heeft er voor mij een patroon voor vlaggetjes (als in verjaardagsslinger met driehoekjes eraan), ik kan zelf wel wat maken natuurlijk, maar een granny-achtig driehoekje lijkt me ook leuk, ik kan alleen niets vinden zo gauw.
pi_101160411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 07:48 schreef Tan het volgende:
Oh, dat speldenkussen is echt heel leuk.

Goed idee, zo'n krans, ik ga eens kijken wat ik voor kerst kan maken. O+

Wie oh wie heeft er voor mij een patroon voor vlaggetjes (als in verjaardagsslinger met driehoekjes eraan), ik kan zelf wel wat maken natuurlijk, maar een granny-achtig driehoekje lijkt me ook leuk, ik kan alleen niets vinden zo gauw.
Lucy van attic24 heeft er ooit eens eentje gemaakt maar ik kan zo het patroon niet vinden maar deze vond ik op ravelry als je zoekt op triangle vind je er wel meer
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_101160449
Wisten jullie trouwens al dat er binnenkort waarschijnlijk een nieuwe collectie wol bij de zeeman ligt. Bij ons zijn ze de herfst/winter collectie in de winkel aan het leggen, alleen de wol lag er vorige keer nog niet. Ik hoop dat het snel in de winkel ligt, ben wel benieuwd of ze leuk zijn... :D
-- Dalai Lama
pi_101160515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:07 schreef EsseEi het volgende:
Ik heb de draad over mijn pink, om mijn middelvinger en vervolgens over mijn wijsvinger, ondanks rsi gevoelig nooit pinkkramp hier.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:45:27 #45
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101160685
Heeft iemand wel eens zwarte (Saskia) wol bij de Wibra gezien? Ben er nu al bij een aantal geweest maar nergens hebben ze die kleur... Leek me toch een gangbare kleur, maar blijkbaar niet ;(
pi_101160903
Mijn zwarte acryl komt van de Zeeman.
pi_101161014
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:45 schreef kwiwi het volgende:
Heeft iemand wel eens zwarte (Saskia) wol bij de Wibra gezien? Ben er nu al bij een aantal geweest maar nergens hebben ze die kleur... Leek me toch een gangbare kleur, maar blijkbaar niet ;(
ik geloof dat ze het in Alphen altijd wel hebben eigelijk. Nooit heel erg op gelet moet ik zeggen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:28:27 #48
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_101161334
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:20 schreef nieslief het volgende:

[..]

Lucy van attic24 heeft er ooit eens eentje gemaakt maar ik kan zo het patroon niet vinden maar deze vond ik op ravelry als je zoekt op triangle vind je er wel meer
Dankje, heb inmiddels wel wat gevonden ^O^
pi_101161905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Dankje, heb inmiddels wel wat gevonden ^O^
Bunny mommy heeft er ooit ook eentje gemaakt op haar weblog!
pi_101162023
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:24 schreef jochoc het volgende:
wie van jullie heeft er een blog..ik heb er zojuist een aan gemaakt.
http://handmadebyjolanda.blogspot.com/
Ja ik heb er ook één en zo juist bij jou een reactie geplaatst!
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_101163524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:24 schreef SunshineFlower het volgende:
Wisten jullie trouwens al dat er binnenkort waarschijnlijk een nieuwe collectie wol bij de zeeman ligt. Bij ons zijn ze de herfst/winter collectie in de winkel aan het leggen, alleen de wol lag er vorige keer nog niet. Ik hoop dat het snel in de winkel ligt, ben wel benieuwd of ze leuk zijn... :D
Ik ben benieuwd!
pi_101163803
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:20 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ik heb ze gevonden. :) Haar vlaggetjes zijn echt heel erg leuk!

Blog van Lucy over haar triangles:
http://attic24.typepad.co(...)s-and-triangles.html

Het patroon:
http://crochethealingandr(...)unting-remix-styles/
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:50:37 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_101165169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:05 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik heb ze gevonden. :) Haar vlaggetjes zijn echt heel erg leuk!

Blog van Lucy over haar triangles:
http://attic24.typepad.co(...)s-and-triangles.html

Het patroon:
http://crochethealingandr(...)unting-remix-styles/
Oh die kwastjes eronder, wat een leuk idee, zelf wilde ik er belletjes onder hangen, maar kwastjes zijn ook leuk!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:52:58 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101165250
misschien belletjes MET kwastjes. ;)
leuk die slingers, dat staat ook al heel lang op mijn wensenlijstje om te maken. maar pfff! dat lijstje groeit harder dan dat er dingen weggestreept kunnen worden.
in de haak.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:41:02 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101166956
Oeps, weer 20 wolletjes gekocht :@ :')
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:41:57 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101166989
hihi ja soms overkomen die dingen je gewoon he. :)
in de haak.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:50:08 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101167296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:41 schreef trui het volgende:
hihi ja soms overkomen die dingen je gewoon he. :)
Tsja, elke keer als ik ga winkelen eigenlijk _O- Maar voor 1 a 2 euro per stuk kun je ze ook moeilijk laten liggen :P
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:22 #58
112545 Muck
pi_101167382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:41 schreef kwiwi het volgende:
Oeps, weer 20 wolletjes gekocht :@ :')
Pics O-)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:45 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101167399
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:52 schreef Muck het volgende:

[..]

Pics O-)
moment :+
  Moderator donderdag 25 augustus 2011 @ 12:53:06 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_101167409
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:45 schreef kwiwi het volgende:
Volgens mij had ik nog een volle bol Saskia in het zwart liggen! Als je m wilt hebben...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:03:05 #61
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101167791
Dit is een van m'n bakken wol. Vandaag die 3 grijze en 1 roze die bovenop liggen gekocht om een muts van te maken binnenkort, en voor de rest een grote stapel verschillende kleurtjes saskia wol voor... nou ja.. projecten die er vast nog aan zitten te komen :D

quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgens mij had ik nog een volle bol Saskia in het zwart liggen! Als je m wilt hebben...?
Heb er toevallig net eentje gevonden bij de Wibra! Ze hadden weer een volle kast (eindelijk). Maar toch bedankt! :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:07:43 #62
112545 Muck
pi_101167984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:03 schreef kwiwi het volgende:
Dit is een van m'n bakken wol. Vandaag die 3 grijze en 1 roze die bovenop liggen gekocht om een muts van te maken binnenkort, en voor de rest een grote stapel verschillende kleurtjes saskia wol voor... nou ja.. projecten die er vast nog aan zitten te komen :D

[ afbeelding ]

[..]

Heb er toevallig net eentje gevonden bij de Wibra! Ze hadden weer een volle kast (eindelijk). Maar toch bedankt! :)
Oehhh O+
Die grijze is echt fijn, daar heb ik pas een baret van gebreid :D
pi_101168108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:02 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Ah oke, bij mij gaat er van zeeman royal precies 1 bol in een sjaal. Soms hou ik heen beetje over maar dat is niet zo veel. :)
Oja, ik zei trouwens dat ik haaknaald 6 gebruik, maar ik gebruik naald 5 :')
Oké, dat is ook goed om te weten! Dan heb ik even een soort van richtlijn. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:59 schreef Mirjam het volgende:

hoe doen jullie dat?
Ik kan niet haken met de draad om m'n pink... :{ Heb 't wel geprobeerd, maar dat haakte erg lastig en ik zag er niet echt het voordeel van in. Ik heb de draad over m'n wijsvinger heen en dan gewoon in m'n handpalm, onder m'n ringvinger en pink door. Daarmee houd ik de draad op spanning door ze in m'n handpalm te duwen; net als wanneer je een vuist maakt zeg maar, maar dan dus alleen met ringvinger en pink.

Wauw, wat een mooi speldenkussen! O+ 't Is misschien heel suf als je weet wat je allemaal voor moois kunt haken, maar ik vind het echt leuk om die kussentjes te maken. Heel snel en simpel, maar toch leuk resultaat. :)

Die krans is ook prachtig zeg! ^O^ Wat een leuk idee!

Edit: Heerlijk zo'n enorme bult wolletjes! Je hebt (weer :P ) goede inkopen gedaan! En zwarte Saskia heb ik hier ook nog wel, mocht je meer nodig hebben.
pi_101168880

samen met zijn vriendinnetje ^^

ga straks even naar de markt. spullen neuzen. O+

grote is trouwens 2 draden.viel niet mee ^^
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:34:47 #65
112545 Muck
pi_101168900
Oh, wat een leukerds :D
pi_101168967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:07 schreef Muck het volgende:

[..]

Oehhh O+
Die grijze is echt fijn, daar heb ik pas een baret van gebreid :D
dat is mijn volgende project. MUTSEN :D
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:15:56 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101170275
ik doe de draad meestal wel om m'n pink, tenzij de spanning al hoog genoeg is doordat het bolletje ergens klem zit in een tas ofzo. maar het 'om de pink' trucje vind ik wel heel prettig werken.

geinige monstertjes dottey. ze lijken wel wat op die spookjes van pacman. :)
in de haak.
pi_101172473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:10 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb de draad over m'n wijsvinger heen en dan gewoon in m'n handpalm, onder m'n ringvinger en pink door. Daarmee houd ik de draad op spanning door ze in m'n handpalm te duwen; net als wanneer je een vuist maakt zeg maar, maar dan dus alleen met ringvinger en pink.
Misschien helpt het om de draad een keer extra rond je wijsvinger te draaien? Zo haak ik namelijk ook en heb van mijn pink niet vaak last.

Dottey: leuke monstertjes! :D
pi_101173150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:23 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Misschien helpt het om de draad een keer extra rond je wijsvinger te draaien? Zo haak ik namelijk ook en heb van mijn pink niet vaak last.

Dottey: leuke monstertjes! :D
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar 'mijn methode' werkt voor mij ook heel goed hoor. :) Geen krampen en de draad blijft mooi op spanning. :Y

Wat een leuke hangertjes weer Dottey. O+ Grappig met die ogen en verschillende mondjes.
pi_101173294
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:19 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik heb dat standaard :D Dan is er altijd wel een projectje waar ik op dat moment zin in heb
pi_101173441
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:46 schreef Pollywolly het volgende:

[..]

Ik heb dat standaard :D Dan is er altijd wel een projectje waar ik op dat moment zin in heb
Haha, misschien komt het omdat ik nog maar net begonnen ben met haken! Want ik merk nu al wel dat ik in gedachten al 2-3 nieuwe projectjes heb zitten, haha! ;)
pi_101173453
over kramp / pijn gesproken... ik prik bij het insteken altijd tegen mn middelvinger aan, waardoor dat plekje soms erg gevoelig wordt. Er zit nog net geen blaar :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Pollywolly op 25-08-2011 16:04:45 ]
pi_101173564
Heb ik ook altijd ja! Vorige week had ik precies op dat plek een vingerprik gehad (om bloed af te nemen), was niet echt fijn haken daarna.. Maar gelukkig was het zo weer over!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2011 @ 16:15:59 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101174336
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:42 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar 'mijn methode' werkt voor mij ook heel goed hoor. :) Geen krampen en de draad blijft mooi op spanning. :Y

Wat een leuke hangertjes weer Dottey. O+ Grappig met die ogen en verschillende mondjes.
ik doe t net als jij
tis geen doen om de pink, *kramp*
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2011 @ 16:16:35 #75
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101174354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:49 schreef Pollywolly het volgende:
over kramp / pijn gesproken... ik prik bij het insteken altijd tegen mn middelvinger aan, waardoor dat plekje soms erg gevoelig wordt. Er zit nog net geen blaar :+
dat heb je met goedkopere naalden heel erg, althans die van de wibra had ik t mee, die zijn spitser dan de prymm en clover
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:23:53 #76
112545 Muck
pi_101174570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:36 schreef Dottey het volgende:

[..]

dat is mijn volgende project. MUTSEN :D
Ik heb inmiddels zeker 25 mutsen gehaakt en nog veel meer gebreid denk ik :D
Leuk werkje vind ik :Y

Over pijn bij het haken gesproken... Ik heb een tenniselleboog, dus het haken wil niet erg vlotten op het moment :X
pi_101175512
Oei, vervelend Muck! Sterkte ermee. :*

Ik heb trouwens ook weer nieuwe wolletjes... :@ Echt heel slecht want ik zou niks meer kopen enzo, maar ja. Ik zit nu al anderhalve week thuis omdat ik niet kan werken vanwege (lage) rugpijn, dus uit verveling heb ik Marktplaats wat afgestruind. Tja, en daar kwam ik dus mooie garens tegen. :') Pakketje is net gebracht en ik ben er echt heel blij mee! *O*
pi_101175587
Ik heb net een aantal bolletjes Catania gehaald :P Ik wil elke dag, 365 dagen lang, 1 granny square haken en aan het eind van die periode kijken wat ik er van kan maken (vermoed een deken).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2011 @ 16:58:48 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101175815
Kiek O+

Een geluksvogelke voor mn nichtje

Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 25 augustus 2011 @ 17:15:38 #80
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101176418
Leuk vogeltje zeg!

Hoe hoe ik m'n haaknaald en draad vast?.. Uhm Ik draai de draad eerst een keer om m'n pink, dan onder m'n ringvinger en middelvinger door, en over m'n wijsvinger heen. En dan doe ik op de een of andere manier ook nog met m'n middelvinger de draad een beetje omhoog tillen. :?
Ik haak met clovernaalden, maar na een poosje raakt toch de bovenkant van m'n wijsvinger geïrriteerd. Dan doe ik er gewoon een pleistertje om :+

En mutsen haken vind ik tegenwoordig ook leuk. Na die vikingsmuts heb ik gemerkt dat het lekker snel gaat, en lekker snel weer een muts af is :P
  donderdag 25 augustus 2011 @ 17:27:23 #81
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101176900
ja ik hield de draad dus eerst altijd in mn vuist zeg maar en dan kreeg ik enorme kramp.
Maar heeft geloof ik ook iets te maken dat sommige mensen je pink en ringvinger door 1 pees worden bestuurd en bij anderen door 2, bij mij door 1 en daardoor doet mn pink pijn ;) (jaja je leert nog eens wat als je geneeskunde studeert :P allemaal grappige trucjes om t te testen).

Ynske: lief vogeltje weer! :D:D
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:03:24 #82
112545 Muck
pi_101178380
Thanks kniertje!

Wat een lief vogeltje ynske O+

Ik heb vanmiddag een sleute-/tashanger gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:11:31 #83
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101184805
Wat een leuke dingen weer allemaal.
En veel wolletjes voorbij zien komen, zo'n heel pakket van 1 merk lijkt me echt geweldig :D

Hier trouwens ook wel een kramp aan mijn pink (heb ook een rare pink :P) en pijn aan andere vingers, vaak door het te hard duwen (middelvinger) of door de lettertjes op de haaknaald. Voor dat laatste heb ik bij breiwinkel.nl van die hoesjes gekocht voor over de haaknaald, leek me een betere oplossing dan ergonomische naalden te kopen.

Als het goed is krijg ik morgen ook het boekje van Kookerdidoo binnen *O*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_101184887
Mijn creatie, net in elkaar gezet (met naaimachine, eindelijk zijn we vriendjes geworden):

Een sloop voor een lekker groot kussen voor op het kamertje bij mijn nieuwe nichtje... We gaan morgen die kant op, eindelijk kraamschudden! O+ Haar hele kamertje is sesamstraat stijl, met geel en oranje als kleuren.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:13:53 #85
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101184945
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 20:12 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn creatie, net in elkaar gezet (met naaimachine, eindelijk zijn we vriendjes geworden):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een sloop voor een lekker groot kussen voor op het kamertje bij mijn nieuwe nichtje... We gaan morgen die kant op, eindelijk kraamschudden! O+ Haar hele kamertje is sesamstraat stijl, met geel en oranje als kleuren.
Volgens mij is er iets niet goed met de foto's.. Of ligt dat aan mij? :@ Zie hele brede platte foto's..

Lag dus aan mij, nu zie ik ze goed :P

[ Bericht 5% gewijzigd door kwiwi op 25-08-2011 20:46:44 ]
pi_101185000
huh? Oh, ik niet...
pi_101185665
Hier zijn ze goed hoor!
pi_101186327
het is een sloop he. er zit nog geen kussen in. Bedoel je dat soms? De foto's zijn bij mij gewoon goed.
Leuk lijn!!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:47:19 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101186554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 20:41 schreef annelotje het volgende:
het is een sloop he. er zit nog geen kussen in. Bedoel je dat soms? De foto's zijn bij mij gewoon goed.
Leuk lijn!!
Bij mij nu ook :) Leuk!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:59:21 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101187138
hartstikke mooi geworden, lijnloos!

en ynske, wat een schattige vogeltjes zijn dat!
in de haak.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:04:25 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101187363
wat ik net toch tegen kwam op ravelry... :D

Niet helemaal mijn smaak om in huis neer te zetten ook al zou het kerst zijn, maar wel mooi gemaakt :o
pi_101187373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb net een aantal bolletjes Catania gehaald :P Ik wil elke dag, 365 dagen lang, 1 granny square haken en aan het eind van die periode kijken wat ik er van kan maken (vermoed een deken).
Dat is een goed voornemen :)

Ben gister en vandaag ook aardig opgeschoten met het tasje voor mn D, ben nu bijna op de helft van het hengsel en dan ga ik hem afwerken en afhechten, het is wel een freestyle tasje geworden.. (wel wat afgekeken van hier hoor!)
Ben even bezig geweest met een aardbei, zoals hier laatst ook (jullie merken dat ik niet goed ben in onthouden!!) had er 1 gevonden op ravelry (jaja, heb gezocht) maar snap er toch weer geen jota van.. al die sc's wel, maar dan staan er ineens across, that means???
Waar moet ik dan met mn haaknaald heen??

wel leuk hoor dat haken :)
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_101187405
Sjow echt wel knap! Lekker American..
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:13:58 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101187825
ja, geweldig! :D
in de haak.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:23:16 #95
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101188239
hihi ik zou dat ding van chocola en snoepjes toch leuker/lekkerder vinden ;)

Mooi kussen ding Lijnloos!: D
pi_101192011
Wat een leuk vogeltje O+ Die sluitelhanger en kussen zijn ook leuk zeg!!

Ik dacht laat ik weer is gaan breien, heb ik heel lang geleden wel is gedaan. Nou ik bak dr niks van... Mijn moeder heb het opzetten uitgelegt maar ik kom gewoon niet verder en heb geen idee meer nu verder moet :? _O-
Even youtube afstruinen voor een duidelijk filmpje :P
-- Dalai Lama
pi_101192839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:04 schreef Klaproosje het volgende:

[..]

Dat is een goed voornemen :)

Ben gister en vandaag ook aardig opgeschoten met het tasje voor mn D, ben nu bijna op de helft van het hengsel en dan ga ik hem afwerken en afhechten, het is wel een freestyle tasje geworden.. (wel wat afgekeken van hier hoor!)
Ben even bezig geweest met een aardbei, zoals hier laatst ook (jullie merken dat ik niet goed ben in onthouden!!) had er 1 gevonden op ravelry (jaja, heb gezocht) maar snap er toch weer geen jota van.. al die sc's wel, maar dan staan er ineens across, that means???
Waar moet ik dan met mn haaknaald heen??

wel leuk hoor dat haken :)
ch1, sc across side bijv?? (across als in van de ene kant naar de andere kant gaan) Dat betekend gewoon dat je die kant verder moet gaan met vasten. Maar ik kan het mis hebben dus zou je misschien even een stukje van het patroon hier neer willen zetten??

Oeh mooie dingetjes weer hier, sleutelhangers, speldenkussens, kussenslopen en het goede voornemen van dit jaar om elke dag een square te maken (dat gaat een enorme deken worden gok ik :P ). En oh wat een mooie voorraad wolletjes.

Hier bij de zeeman liggen ook al nieuwe kleuren ik zag deze keer ook een beste bak vol met zwart liggen. Da's fijn want dat kleurtje mistte ik toch wel een beetje.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_101193166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:04 schreef kwiwi het volgende:
wat ik net toch tegen kwam op ravelry... :D

[ afbeelding ]

Niet helemaal mijn smaak om in huis neer te zetten ook al zou het kerst zijn, maar wel mooi gemaakt :o
_O_

Wat een werk zal dat zijn geweest!
pi_101193240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:31 schreef SunshineFlower het volgende:
Wat een leuk vogeltje O+ Die sluitelhanger en kussen zijn ook leuk zeg!!

Ik dacht laat ik weer is gaan breien, heb ik heel lang geleden wel is gedaan. Nou ik bak dr niks van... Mijn moeder heb het opzetten uitgelegt maar ik kom gewoon niet verder en heb geen idee meer nu verder moet :? _O-
Even youtube afstruinen voor een duidelijk filmpje :P
http://www.youtube.com/user/WOOLANDTHEGANGsa#p/u

Werkt met grote naalden en dik draad. Filmpjes zijn daardoor erg duidelijk :Y Knitstitch=rechts, purl=averrechts.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2011 @ 23:13:46 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101194283
Shaun the second zit in de tas klaar, t vest van mams dat nu eindelijk eens afgewerkt moet worden :@ en ook alles voor guusje zit in de tas. Alleen het vulsel nog. 14 dagen alleen maar leuke dingen doen O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_101194575
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:53 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/user/WOOLANDTHEGANGsa#p/u

Werkt met grote naalden en dik draad. Filmpjes zijn daardoor erg duidelijk :Y Knitstitch=rechts, purl=averrechts.
Dank je! Ik had zelf ook al een filmpje gevonden, maar haken vind ik toch een stuk leuker. Volgens mij brei ik veel te strak, aangezien ik die naald er amper door heen krijg... :')
-- Dalai Lama
pi_101195002
Ik vind ynske's vogeltje prachtig O+
Dottey je sleutelhangers zijn erg grappig! En die van Muck is mooi, evenals de kussensloop van lijnloos. Erg vrolijk!

Ik maak een vliegtuigje, maar weet niet zo goed hoe ik de onderdelen nu het best/mooist (en vooral makkelijkst) aan elkaar vast kan maken. Nog maar 8 rijtjes haken en dan moet ik volgens het patroon deze vier onderdelen aan elkaar vast maken. Hebben jullie tips?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2011 @ 23:30:55 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_101195132
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:28 schreef beefcake het volgende:
Ik vind ynske's vogeltje prachtig O+
Dottey je sleutelhangers zijn erg grappig! En die van Muck is mooi, evenals de kussensloop van lijnloos. Erg vrolijk!

Ik maak een vliegtuigje, maar weet niet zo goed hoe ik de onderdelen nu het best/mooist (en vooral makkelijkst) aan elkaar vast kan maken. Nog maar 8 rijtjes haken en dan moet ik volgens het patroon deze vier onderdelen aan elkaar vast maken. Hebben jullie tips?
[ afbeelding ]
wat ik meestal doe is op en neer lussen door de lusjes van het haken, dus door t Vtje dan door t lijfje en weer door t volgende Vtje naar boven.
Tel wel even waar je de ene vleugel hebt zitten zodat je weet waar je die andere moet plaatsen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_101195745
Ynske wanneer ga je precies? Binnen of buitenland? Have fun als ik je niet meer 'zie'!

een sc is een vaste?? Ik had zelf een slipstich bedacht o|O Haha het werd al geen aardbei!

bijvoorbeeld: Ch1, sc in each sc across

moet ik dan rondgaan bedoel je? eromheen? ik zoek de link nog even..

Hier staat ie
http://www.luv2crochet.com/strawberryapplique.pdf

*slapengaat* :O
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:44:20 #105
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101195749
http://www.planetjune.com(...)s-join-in-amigurumi/
Misschien heb je hier iets aan beefcake?
Ik zou zelf eerst het zwarte dopje ietsje opvullen en aan de gele neus vastmaken. En daarna de grijze propellers aan het zwarte dopje.
Vooral kleine steekjes maken, ookal lijkt het eeuwen te duren. Maar "lange halen snel thuis" gaat helaas niet op bij het in elkaar zetten van figuurtjes!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:49:33 #106
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101196005
Ik krijg je linkje niet geopend klaproosje.
Maak je een beestje ofzo? (dus in het rondhaken) Dan betekent het: maak 1 losse, maak een vaste in elke steek rondom.
pi_101197130
thanks allen voor het compliment.

Ik heb zowaar vandaag twee haaknaaldjes gevonden.

van 't weekend eens starten aan de reeks hangertjes bestelling :P
truste allemaal :*
pi_101202399
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:44 schreef mjk86 het volgende:
http://www.planetjune.com(...)s-join-in-amigurumi/
Misschien heb je hier iets aan beefcake?
Ik zou zelf eerst het zwarte dopje ietsje opvullen en aan de gele neus vastmaken. En daarna de grijze propellers aan het zwarte dopje.
Vooral kleine steekjes maken, ookal lijkt het eeuwen te duren. Maar "lange halen snel thuis" gaat helaas niet op bij het in elkaar zetten van figuurtjes!
Grappig hoe dat kan verschillen! Ik zou eerst de propellers aan het zwarte dopje maken, zodat je binnenin ook nog een knoopje kunt leggen voor de zekerheid. Daarna het geheel op het vliegtuig, waar je aan de binnenkant ook weer een knoopje kan leggen. Ik gebruik meestal de whipstitch of iets wat daarop lijkt.

pi_101202761
Nee een aardbei applicatie, hier staat ie tussen: http://www.luv2crochet.com/freeaccessories.html
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:32:35 #110
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101203096
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:44 schreef Klaproosje het volgende:
Ynske wanneer ga je precies? Binnen of buitenland? Have fun als ik je niet meer 'zie'!

een sc is een vaste?? Ik had zelf een slipstich bedacht o|O Haha het werd al geen aardbei!

Hier staat ie

Kijk even voor de afkortingen en vertalingen van steken in de OP, daar staat zo'n mooi schema :)

En verder: across betekent hier inderdaad gewoon dat je het hele rijtje moet afgaan met vasten. Je kunt het ook aan het plaatje zien eigenlijk en aan het aantal steken waar je rij 3 en 4 mee eindigt.
pi_101204408
thanks, zal zo mijn best eens gaan doen :)
pi_101204673
Bedankt dames! Ik ga er even mee worstelen :) Gebruiken jullie voor het vastzetten dan de draad van het haakwerk zelf, of een naaigaren (met scherpe naald)?
Edit:Ah, bij planet june gebruikt ze het garen zelf. Sowieso een hele handige site als ik zo even vlug kijk, heb hem meteen bij mijn bladwijzers gezet.

[ Bericht 11% gewijzigd door beefcake op 26-08-2011 09:48:01 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:55:44 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101205337
het is wel zo handig om er inderdaad een wat langer stuk draad aan vast te laten zitten voor het aan elkaar naaien. leuk plan, dat vliegtuigje! ben benieuwd naar ´t eindresultaat!
in de haak.
pi_101206625
Het begint op een aardbei te lijken, maar doe hem nog even overnieuw, heb gaten door te losse steken..
pi_101207643
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:34 schreef beefcake het volgende:
Bedankt dames! Ik ga er even mee worstelen :) Gebruiken jullie voor het vastzetten dan de draad van het haakwerk zelf, of een naaigaren (met scherpe naald)?
Edit:Ah, bij planet june gebruikt ze het garen zelf. Sowieso een hele handige site als ik zo even vlug kijk, heb hem meteen bij mijn bladwijzers gezet.
Ik gebruik als het even kan het garen zelf want dan zie je weinig kleurverschil. Dat dunne naaigaren blijf je altijd zien vind ik.
pi_101207766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:44 schreef Klaproosje het volgende:

Hier staat ie

:Y sc is een vaste, een slipstitch is een ss ofwel een halve vaste en een ch is een losse. Dus dan staat daar:

1losse, vaste in elke vaste van de vorige ronde/rij tot je bij het eind bent als je vierkantig werkt of bij de beginlosse als je in de rondte werkt.
pi_101208329
De propeller is alvast gelukt *O*
pi_101208739
Wat een schattig vogeltje Ynske! O+
Leuke hanger, Muck! :D
En wat een mooie kussensloop is het geworden Lijnloos! Ook erg leuk met die Bert en Ernie (geborduurd?). O+
Dat ziet er al goed uit beefcake. ^O^

Pfff, ik heb zoveel ideeën in m'n hoofd van wat ik nog wil maken, dat ik niet meer weet waar ik aan wil beginnen... :') Een sjaal met dik garen, of een sjaal met dun garen, of toch maar eens die sokken proberen, of misschien nog maar een Fladder maken aangezien ik die geswapt heb, of verder met een WIP-je?
Lastig hoor; keuzes maken, haha. :P
pi_101210038
Ah dat vliegtuigje wordt leuk zeg!!

Hier heb ik al 1 aardbei *O*

pi_101210557
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:10 schreef Klaproosje het volgende:

[ afbeelding ]
*O* *O* *O*

Mooi gelukt. ^O^
pi_101211973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:10 schreef Klaproosje het volgende:

[ afbeelding ]
Wat leuk! Waar ga je hem voor gebruiken?
pi_101214092
Goed gelukte aardbei! ^O^

En ik ben eruit wat ik ga maken; het wordt een nieuwe Fladder. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kniertje22 op 26-08-2011 13:53:51 ]
pi_101214398
Thanks, tasje is nu ook klaar.. Maar het is hier pikke donker ineens.. en het begint me te hozen!!!! :o
pi_101216343
Ik wou toch echt wel een werkende camera met full battery...

Mijn eerste dingetje wat ik echt goed gelukt vind!

[ Bericht 0% gewijzigd door Klaproosje op 26-08-2011 14:12:32 (-t) ]
pi_101216488
Nog even terugkomend op mijn bolero wens... hoe lees ik af hoeveel katoen je nodig hebt?
pi_101218578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:12 schreef Klaproosje het volgende:
Ik wou toch echt wel een werkende camera met full battery...

[ afbeelding ]

Mijn eerste dingetje wat ik echt goed gelukt vind!
Hij is echt schattig klaproosje! Is hij voor je dochter? Ik denk maar zo dat ieder meisje er erg blij mee zou zijn *O*
pi_101218585
en wat bedoelen ze hier toch??

sc in next 6 ch, (sc, ch 2,
sc) all in ch-2 space, sc in last 6 ch – 32 sc

vooral dat tussen haakjes..
pi_101218742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:05 schreef beefcake het volgende:

[..]

Hij is echt schattig klaproosje! Is hij voor je dochter? Ik denk maar zo dat ieder meisje er erg blij mee zou zijn *O*
pi_101219339
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:05 schreef Klaproosje het volgende:
en wat bedoelen ze hier toch??

sc in next 6 ch, (sc, ch 2,
sc) all in ch-2 space, sc in last 6 ch – 32 sc

vooral dat tussen haakjes..
dat tussen haakjes moet je zien als dat het bij elkaar hoort. je maakt in die ch-2 space (van de vorige rij neem ik aan) achtereenvolgens een sc, dan 2 chains en dan weer een sc. Dus allemaal in die space en daarna ga je de laatste 6 steken gewoon normaal doen. Snap je wat ik bedoel? Je moet het eigenlijk zien als een soort van mega-steek die bestaat uit sc, ch2, sc. Dit doen ze vaker om aan te duiden dat iets bij elkaar hoort. Eigelijk net zoals bij wiskunde, als je bv. 2 x (6/3) ziet staan moet je eerst de 6/3 oplossen en dan dat x2 doen :P

eigelijk is haken net wiskunde.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:25:50 #130
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101219407
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:24 schreef kirsten. het volgende:

[..]

eigelijk is haken net wiskunde.
Maar gelukkig niet van hoog niveau, het moet wel ontspannend blijven natuurlijk :+
pi_101219511
snap niet......... waar is dan die space?

Ch 17.
Round 1: 3 Sc in 2nd ch from hook, sc in next 6 ch, skip
next 2 ch, sc in next 6 ch, 3 sc in last ch; pivot to work in
unused loops of beginning ch, sc in next 6 ch, (sc, ch 2,
sc) all in ch-2 space, sc in last 6 ch – 32 sc. Do not join but
work in continuous rounds. Mark first st of round and move
up each round.

die 2 die ik moet skippen?
pi_101219527
en kan ook geen wiskunde haha
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:38:35 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101219783
als er ´ch2´ staat maak je als ´t ware een klein ´kettinkje´ van 2 lossen. in de volgende toer moet je dan vaak om dat ´kettinkje´ heen haken, je haakt dan in de ruimte van die ketting. dat noemen ze een ´space´. in dit geval een ch2-space.
in de haak.
pi_101219913
Oooooke.........

pi_101220985
@mjk86 Wat voor garen heb jij voor de vikinghat gebruikt?
Ik ben inmiddels aan poging 3 bezig, wat een rotding. :(
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:41:42 #136
112545 Muck
pi_101221893
Het is niet helemaal haakgerelateerd, maar er zit een haaknaald in en ik móét het even delen O+

Mijn oudtante is anderhalf jaar geleden overleden, en toen kreeg ik twee schoenendozen met antieke haakpatronen, stofjes, kantjes en andere friemeltjes.
Vandaag was ik bij een andere tante om een breinaald te lenen (dat maatje had ik zelf niet) en toen kreeg ik nóg een erfenis van oudtantetje :o

pi_101222116
Oh, wat gaaf muck!! O+
Ik ga straks nog even langs de zeeman, kijken of ze inmiddels al nieuwe wolletjes hebben liggen en dan gelijk door werken... Het liefst zou ik lekker thuis blijven en lekker op de bank gaan liggen en gaan haken of iets, ben kapot zeg... :Z
-- Dalai Lama
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:51:30 #138
112545 Muck
pi_101222183
Ja toch? :D
Het klinkt vast een beetje emo, maar ik vind het echt een mooi idee dat ik dingetjes maak met de naalden waarmee mijn oudtante jaren geleden allerlei dingen maakte O+
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:06:24 #139
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101222676
Help....ik probeer deze theemuts te maken, maar omdat ik ook het handvat in de theemuts wil hebben wil ik heb groter maken dan het voorbeeld.
In het patroon beginnen ze met 64 losse voor een theepot die de omtrek van 44cm heeft. Dat heeft mijn theepot ook, maar het handvat steekt nog ongeveer 5-7 centimeter uit....
hoeveel extra losse moet ik nu maken en welk getal moet ik aanhouden om mee te vermenigvuldigen?
Ik heb nu 3 aangehouden en nu 90 losse opgezet maar kom in de eerste rij al niet meer uit....
Ik hou 14 losse over ipv 10..... :?
ben niet zo handig met het aanpassen van patronen
pi_101223130
Hee Muck... dat is toch tof.. ik zou ook emo worden hoor!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:51:45 #141
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101223887
@Herfstblad. Ik gebruikte de grijze Royal van de zeeman. En haaknaald 4,5mm. Voor m'n broer heb ik wel twee extra rijen met meerderingen gemaakt, want hij heeft gewoon een groot hoofd :+
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:03:29 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101224308
tyler, kun je niet beter een uitsparing maken waar het handvat doorheen kan steken?
in de haak.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:12:43 #143
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101224566
Dat zou idd wel kunnen, maar ik maak liever een dichte theemuts...die er dus steeds af moet......

Het patroon is ook officieel voor garen met een 4,5mm haaknaald....ik heb alleen garen van 3-3,5mm......
Waar moet ik zoeken voor dikker garen, wat zijn gangbare merken?
pi_101225021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:51 schreef mjk86 het volgende:
@Herfstblad. Ik gebruikte de grijze Royal van de zeeman. En haaknaald 4,5mm. Voor m'n broer heb ik wel twee extra rijen met meerderingen gemaakt, want hij heeft gewoon een groot hoofd :+
Hm, misschien moet ik dat ook doen. Ik heb ook een groot hoofd. :') Ik heb Saskia acryl, dat is wel vergelijkbaar met Royal volgens mij.
Hoewel muts 1 (weliswaar vol fouten) nu ook wel beter begint te zitten dan eerst. :P
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:44:09 #145
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101225491
Ah meer mensen die mutsen gaan haken :) Kan mijn patroon wel even overtypen als iemand interesse heeft.
En dat vliegtuig O+
Ik heb ook mega veel naai-, brei- en haakspulletjes van oudtante's enzo trouwens, superleuk!
an urge to help mankind overcomes me
pi_101227712
Wauw, wat een leuke dingen komen er weer allemaal voorbij hier! :D

Heb vandaag zelf 2 mooie wolletjes gescoord voor Project Beer:

(Maar ik wil de beer echt bruin maken, en ook zonder kleurwisselingen)

Maar eerst mijn mama-pinguin nog in elkaar zetten, en dan de baby er nog bij maken, en zat ook nog te denken aan zo'n Cartman, omdat mijn vriend die zo geweldig vindt...

En gisteren zei ik nog dat ik geen 4-5 projectjes tegelijk zou kunnen doen... :@ Misschien moet ik daar binnenkort toch op terug komen...
pi_101228122
Die beer is leuk! Die moet ik ook eens maken!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:56:47 #148
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101231021
Vandaag een beer met een bosje rozen in z'n poot gemaakt voor m'n moeder O+ Probeerde net een foto te maken maar het is al te donker ;( Morgen dan maar :)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:50:39 #149
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101233637
Ik las iets over nieuwe wolletjes bij de zeeman, dus ik dacht jeeeej! Twee zeemannen hier in de buurt, maar allbei nog niks -O-
Jammer zeg! Niet dat ik nieuwe wolletjes nódig heb, maar toch :+ Voorlopig past mijn hele voorraad nog in 3 bigshoppers. En de projectjes heb ik in aparte tasjes zitten met het patroon erbij en alle benodigde kleurtjes enzo.. Zou ook wel zo'n gave wolletjes kast willen, maar ja, waar láát ik die?
Oh oh oh, ik had een paar maandjes geleden echt niet gedacht dat ik uberhaupt ooit aan wolletjeskasten zou dénken hahaha

@Muck, wat gaaf zeg zo'n "antiek" breinaalden hoesje. Hmmm wat zou er allemaal wel niet mee gemaakt zijn?!
pi_101233713
Helaas hier bij de zeeman ook nog niets te ontdekken van de nieuwe collectie.. ben het angstvallig in de gaten aan het houden hahaha... zit er eigenlijk op te hopen dat er eindelijk eens iets van bruin in de collectie komt
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:54:56 #151
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101233880
Idd bruin! En een mooie donkergroen ofzo. En oranje/terracotta keur... en en en! hahaha Met dit pettenweer wordt het tijd voor mooie herfsthaaksels met herfstkleurtjes!
pi_101233889
cloverhaaknaalden zijn bij de hobbydoos goedkoper dan op ebay, dat zie je niet vaak :D
pi_101235402
Ooooh muck wat een mooie erfenis zooo gaaf ook met dat hoesje erbij.
pi_101235886
Hier had Zeeman ook nog niets hoor. Herfstkleurtjes vind ik een goed idee trouwens :).

Die vikinghat lukt echt niet. Inmiddels 6 mislukte pogingen gedaan. -O-
pi_101236263
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:54 schreef mjk86 het volgende:
Idd bruin! En een mooie donkergroen ofzo. En oranje/terracotta keur... en en en! hahaha Met dit pettenweer wordt het tijd voor mooie herfsthaaksels met herfstkleurtjes!
Oeh nee niet groen dat hebben ze ieder jaar in een andere tint. Ik heb ze allemaal hier nog liggen.......

Ik zag: donkergrijs en lichtgrijs, paars en pikzwart liggen hier laatst.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:57:13 #156
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101237124
@ herfstblad, waar gaat het mis dan? Ik vond het eerst wel lastig om na die frontpost stokjes te zien waar nou eigenlijk de volgende steek zat. Maar toen ik dat doorhad haakte die best redelijk weg eigenlijk.
Misschien als je uitlegt waar je het lastig vind, dat ik kan uitleggen hoe ik het gedaan heb?
pi_101238330
Volgens mij begin ik het door te krijgen. Ik kwam er inderdaad ook achter dat achter die front post dingen nog steekjes zaten. Ik ben er dus iig achter waarom mijne kleiner werd :').

Als het nog niet lukt na deze poging, dan geef ik wel even een gil :)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:38:16 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101239095
offtopic

Net Echtstudio een mail gestuurd met de vraag of ik voor hun een schoolopdracht mag uitvoeren :o :@ Hopenlijk lezen niet mee en krijg ik snel antwoord :D

/offtopic

Herfstblad, succes met je vikkinghoed, hopenlijk lukt het deze keer wel ^O^
pi_101240584
mijn babydekentje is af *;

ik ga hem morgen geven, ik ben zo benieuwd, ik vind het gewoon een beetje spannend :') :+ :@

zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:15:13 #160
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101240695
Hij is leuk Mirjam :D Snap dat je het spannend vind, maar dat gaat helemaal goed komen ^O^
pi_101242964
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:44 schreef saaw het volgende:
Ah meer mensen die mutsen gaan haken :) Kan mijn patroon wel even overtypen als iemand interesse heeft.
En dat vliegtuig O+
Ik heb ook mega veel naai-, brei- en haakspulletjes van oudtante's enzo trouwens, superleuk!
ja graag :D
pi_101245705
Uk ben ook werk benieuwd naar het patroon van die muts :D
pi_101246090
Even 2 dagen geen internet en wat staat er alweer veel! (en niet gehaakt..:(
Heel lief vogeltje gezien, mooie tas, heel leuk dekentje Mirjam! En ik ben ook benieuwd naar het mutsenpatroon Saaw! Lijnloos, leuke kussensloop!
Nostalgie, zo'n breinaalden hoesje, leuk.
Ynske: dat vogeltje, is dat een gratis patroon? Vind hem erg leuk.

Nog even en dan gaan we met vakantie, ik neem al m'n haakspullen mee!(bij mij past het nog in 1 bigshopper ;)

[ Bericht 42% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 27-08-2011 08:18:41 ]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:34:37 #164
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101246188
Beetje donkere foto, maar dit is het beertje voor m´n moeder! Bosje rozen is omdat het als bedankje bedoeld is :) Was eigenlijk m'n eerste gehaakte knuffel.

pi_101246456
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 04:40 schreef Mirjam het volgende:
Uk ben ook werk benieuwd naar het patroon van die muts :D
WSS! :D
pi_101247006
Haa heb een verzoekje voor labellohouder... en een tasje :)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:57:27 #167
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_101251964
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:13 schreef Mirjam het volgende:
mijn babydekentje is af *;

ik ga hem morgen geven, ik ben zo benieuwd, ik vind het gewoon een beetje spannend :') :+ :@

[ afbeelding ]
O wat tof! Mooie kleuren!

Lief beertje van Kwiwi!

Wie had nou ook alweer een programma gevonden waar je kleuren kan invoeren en dan maakt het er een random patroon van?!? Ik kan het niet meer terugvinden en ik kan het best even gebruiken.
Ik maak deze, maar dan anders :P
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_101252635
Mooi dekentje Mirjam! O+ Erg leuke kleurtjes.
Wat een schattig beertje Kwiwi. O+
Leuk patroon heb je uitgezocht mmascha! Ik weet helaas niet welke site je bedoeld voor die kleurtjes...

Ik heb net 2 dikke haaknaalden besteld bij Hobbydoos, 9 en 10 mm (met gouden glitters :P ). Had ergens een setje gevonden met 5 naalden in leuke kleurtjes voor maar 5,50 euro, maar daar kwam dan nog even 6,25 euro verzendkosten overheen! :o Belachelijk, dus dat heb ik niet gedaan. Dan maar wat duurdere naalden voor normale verzendkosten...
pi_101254904
En dan krijg je de vraag...

"Wat wil je er voor hebben? Voor niets gaat de zon op.."

pi_101255023
Hoe gaan jullie daar mee om? vragen jullie er iets voor? geld? garen?
ik werk in een vrouwen cultuur dus er komt meer......
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:49:19 #171
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101255411
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:36 schreef Klaproosje het volgende:
Heb tot nu toe alleen nog maar dingen voor familie gemaakt en daar vraag ik niks voor, ben allang blij dat ik een deel van m'n haaksels kwijt kan voordat straks alle huizen vol staan. Aan anderen zou ik persoonlijk alleen geld vragen voor garen (of ze moeten zelf het garen willen halen), hoef er verder niks aan te verdienen.
pi_101255660
Nee dat wil ik ook niet, maar ik vind zelf garen duur zat, dus omdat aan collega's en hun vriendinnen en hun moeders en dochters te gaan geven. waar ligt de grens zeg maar...?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:59:46 #173
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101255705
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:58 schreef Klaproosje het volgende:
Nee dat wil ik ook niet, maar ik vind zelf garen duur zat, dus omdat aan collega's en hun vriendinnen en hun moeders en dochters te gaan geven. waar ligt de grens zeg maar...?
Dan zeg je gewoon dat je er behalve de kosten van het garen niks voor hoeft :) Lijkt me niet meer dan redelijk.
pi_101255850
:)
pi_101255985
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:58 schreef Klaproosje het volgende:
Die grens bepaal je zelf, lijkt mij. Het is maar net wat je kunt en wilt missen... En voor mij zou het ook uitmaken voor wie het is. Mijn moeder heeft me bijv. gevraagd of ik pannenlappen voor haar wil maken. Dat doe ik dan gratis. Maar als een collega me hetzelfde zou vragen, zou ik inderdaad de kosten voor het garen willen hebben.
pi_101256165
ja inderdaad, naaste familie zou ik ook niet moeilijk voor doen...
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:29:18 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_101256513
Als ik verzoekjes krijg, vraag ik inderdaad alleen de kosten van het garen :Y winst maken hoef ik niet, ik vind het ook leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101258328
Mijn naaldenhoesje van een swap is binnen!

Ik ben blij!
pi_101258361
Ahh dik leuk!
pi_101259184
Oooh mooi Lyssa! Ik wil ook zo'n haaknaaldenhoesje maar kan niet naaien dus begin er niet aan :P
pi_101259217
Hij is mooi Lyssa! O+ Had je die van Swaplicious?
pi_101259433
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:52 schreef StefanieV het volgende:
Oooh mooi Lyssa! Ik wil ook zo'n haaknaaldenhoesje maar kan niet naaien dus begin er niet aan :P
Dan moet je ook gewoon gaan swappen, hier bijvoorbeeld. :) Dan kun je bijv. zo'n mapje claimen en dan moet je zelf iets nieuws aanbieden. Dat kan van alles zijn; garens, stofjes,knoopjes, oogjes, zelfgemaakte dingetjes, alles wat maar met handwerken te maken heeft.

Ik ben daar zelf nu ruim een week lid en ik heb al diverse mooie wolletjes en een projecttasje mogen ontvangen. :) Een tip voor iedereen dus! ;) (En er zitten daar voornamelijk breisters, dus iets meer aanbod van haakgerelateerd spul is ook nooit weg. :P )
pi_101260439
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:53 schreef Kniertje22 het volgende:
Hij is mooi Lyssa! O+ Had je die van Swaplicious?
Ja! Van Vera O+
pi_101260858
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:25 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja! Van Vera O+
Dan moet ik ook maar eens een keer zo'n mapje claimen. ;)
pi_101261250
Ik heb me eens aangemeld, Lyssa. Erg mooi mapje! :)

De vikinghat is redelijk gelukt, al vind ik het origineel mooier. Maar goed, poging 2 is aardig gelukt. Foto komt als hoorn nummer 2 ook klaar is. Daar heb ik even geen zin meer in na 20 mislukte viking hats. :')
pi_101262452
Vosje is af!

Moet er alleen nog een sleutelhanger aan hangen en dan is ie af en kan hij naar zijn nieuwe eigenaar!
pi_101267515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:19 schreef StefanieV het volgende:
Vosje is af!

[ afbeelding ]

Moet er alleen nog een sleutelhanger aan hangen en dan is ie af en kan hij naar zijn nieuwe eigenaar!
Wat een scheetje O+
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:36:51 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101270079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:36 schreef Klaproosje het volgende:
ik vraag doorgaans de kosten voor 't garen x 2, als 't om haakwerk in opdracht gaat. en verder maak ik voornamelijk kadootjes, dus daar vraag ik uiteraard niks voor.
maar ik vind die formule van 2x het garen wel redelijk hoor, je mag er best iets aan overhouden, je steekt er toch ook tijd en moeite in? daar kun je dan weer mooi wat extra wolletjes van kopen. :)

oeh wat een schatje, stefanieV(os)! O+
in de haak.
pi_101271598
quote:
Een geluksvogelke voor mn nichtje
wat een schatje...ik voel al weer een haak behoefte op komen.
pi_101271625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:30 schreef Lyssa het volgende:
Mijn naaldenhoesje van een swap is binnen!

[ afbeelding ]

Ik ben blij!
o die is ook al zo leuk...eerst me naaimachine laten na kijken dan kan ik weer aan zoiets beginnen.
pi_101271942

nu een geur kussen er van gemaakt..met een robijn geurzakje erin..
pi_101272736
Lief vosje! :)

En zo'n geurkussentje is ook een goed idee! :D
pi_101281328
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:33 schreef jochoc het volgende:
[ afbeelding ]

nu een geur kussen er van gemaakt..met een robijn geurzakje erin..
Wat een mooi kussentje! O+ En zo netjes gehaakt ook! :o
Leuk idee om er een geurkussentje van te maken.

En 't vosje is heel schattig StefanieV O+
pi_101283353
wat trui al zegt ik vraag vaak 2x het garen terug.
pi_101283478
Ik heb na mn poef nog een halve klos zpagetti over en ik ben al heel lang aan het proberen te bedenken wat ik ervan zal maken... Hier nog ideeen?

Een mega-doily-vloerkleed leek me wel tof, maar volgens mij is dat een beetje uitglijgevaarlijk...

Edit: Heb al iets gevonden *O* http://www.pickles.no/lampshade/2011/8/17/big-fat-lampshade.html

[ Bericht 36% gewijzigd door Inu op 28-08-2011 12:46:36 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:58:08 #196
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101284210
heb even maar half gelezen laatste dagen (drukdrukdruk ;)) maar zag wel weer leuke dingen voorbij komen, vosje, speldenkussen-omgebouwd-tot-geurkussen, een beertje en weet niet mer precies wat allemaal maar wel heel leuk :D:D

Ben met Koosje bezig, wordt wel stuk kleiner dan ik had gedacht! :O
Mn nichtje (bijna 3) was er en die zei: dat is een konijn (het plaatje). Ik vertellen dat wat ik in mn hand was de billen waren van het konijn. En ze vond het reuze interessant, hele tijd kijken. Vanochtend zat ik op de bank, pakt ze mn bolletje wol en het boekje: jij moet het konijn maken. Zo lief :D
pi_101284586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:59 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Dan moet je ook gewoon gaan swappen, hier bijvoorbeeld. :) Dan kun je bijv. zo'n mapje claimen en dan moet je zelf iets nieuws aanbieden. Dat kan van alles zijn; garens, stofjes,knoopjes, oogjes, zelfgemaakte dingetjes, alles wat maar met handwerken te maken heeft.

Ik ben daar zelf nu ruim een week lid en ik heb al diverse mooie wolletjes en een projecttasje mogen ontvangen. :) Een tip voor iedereen dus! ;) (En er zitten daar voornamelijk breisters, dus iets meer aanbod van haakgerelateerd spul is ook nooit weg. :P )
Ik heb me aangemeld en hoe nu verder????
pi_101284907
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:10 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld en hoe nu verder????
Ja, ik zag het net, leuk! *O*
En nu maar claimen! Haha, nee hoor. ;) Ik zal je even een pm sturen via Ravelry anders wordt het wel een heel verhaal hier...
pi_101285285
Stefanie, leuk vosje!
Jochoc, goed idee om er een geurkussentje van te maken, hij is leuk geworden!

kga me ook maar eens verdiepen in het swappen, haken ben ik nog niet zo goed in, maar met de naaimachine kan ik ook nog wel wat freubelen :Y
pi_101286289
Niet genoeg zpagetti ;( Heeft iemand nog een restje antraciet hier? O-)
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:16:13 #201
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101291611
Mooi geurkussentje! En zo'n mapje voor mijn haaknaalden zou ik ook nog wel een keer willen. Heb op etsy al een aantal mooie voorbij zien komen....

Mijn creatie van de laatste paar dagen.....stelt niet zoveel voor, maar ik wilde even wat anders doen.

Ik haak binnenste buiten....en ben bij het lijfje de goede kant op gaan haken, daarom zijn de voetjes wat anders als het lijfje....
en ik krijg hem/haar niet goed op de foto...hij wordt steeds wazig :?
  Moderator zondag 28 augustus 2011 @ 16:22:34 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_101291895
Camera iets verder weg houden. Je tafel is wel scherp/bijna scherp, dus dat punt ligt net iets verder naar achteren ;)
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:30:42 #203
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101292330
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Camera iets verder weg houden. Je tafel is wel scherp/bijna scherp, dus dat punt ligt net iets verder naar achteren ;)
Dank je voor de tip. zal het onthouden :D
pi_101292780
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:21 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Ja, ik zag het net, leuk! *O*
En nu maar claimen! Haha, nee hoor. ;) Ik zal je even een pm sturen via Ravelry anders wordt het wel een heel verhaal hier...
Sorry ik heb al geclaimd :@ En ook al een aanbod gedaan. :@
pi_101293145
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:40 schreef nieslief het volgende:

[..]

Sorry ik heb al geclaimd :@ En ook al een aanbod gedaan. :@
Haha, hoezo sorry? Is toch alleen maar leuk! :D
pi_101293577
Wat n ontzettend leuk topic is dit toch! Ik ga proberen om wat regelmatiger mee te posten.

Meteen maar een bijdrage dan...

pi_101293594
Lijkt mij wel een heeel mooi wolletje en ik was al heeeel lang op zoek naar zo'n wolletje om een sjaal voor bij mijn jas te maken.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:26:20 #208
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101299673
ohh die girafjes zijn echt cute!!

dat pacman tand ding met 2 verschillende kantenhaken is ook grappig :) leuk dat effect aan die pootjes!!!

Hoef van Koosje alleen nog staart en armen :P en in elkaar zetten natuurlijk ;) gaat lekker snel
pi_101308014
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:05 schreef Inu het volgende:
Niet genoeg zpagetti ;( Heeft iemand nog een restje antraciet hier? O-)
Ik heb nog genoeg, het is alleen al gehaakt, moet het weer even oprollen dan (ik haak uiteindelijk niet graag met zpaghetti en het mag weg..) Het is wel antraciet dat lichter en donkerder wordt, dus dit zal het niet worden denk ik ;-)
pi_101315219
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:16 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mooi geurkussentje! En zo'n mapje voor mijn haaknaalden zou ik ook nog wel een keer willen. Heb op etsy al een aantal mooie voorbij zien komen....

Mijn creatie van de laatste paar dagen.....stelt niet zoveel voor, maar ik wilde even wat anders doen.[ afbeelding ]

Ik haak binnenste buiten....en ben bij het lijfje de goede kant op gaan haken, daarom zijn de voetjes wat anders als het lijfje....
en ik krijg hem/haar niet goed op de foto...hij wordt steeds wazig :?
ik vind het wel grappig eigenlijk.
Camera op macro-stand of verder van je 2benige spook houden :D
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:54:09 #211
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101315870
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:39 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik vind het wel grappig eigenlijk.
Camera op macro-stand of verder van je 2benige spook houden :D
Haha een tweebenig spook,zo had ik het nog niet bekeken.
Het is eiegenlijk een hele familie van tweevoeters. Dit moet moeders voorstelle (ze mist nog een bloem in dr haar ;)) ze heeft ook nog een man (met snor) en een zoon en dochter.
Patroon is van made by mriek....
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:55:29 #212
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101315940
Ow en zo'n swap he....wat telt eigenlijk als fatsoenlijk tegenbod? Ben bang dat ik nog niet veel te bieden heb :(
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 07:09:32 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_101321439
Zeg, ik ben bezig met een patroon, maar volgens mij gaat het niet helemaal goed. Even bij jullie checken of ik fout doe wat ik dènk dat ik fout doe:

quote:
Magic loop 6 sc (CC), sl st into beginning st of the round
2 sc in 1 around
1 sc, 2 sc in 1 around, repeat
2 sc, 2 sc in 1 around, repeat
3 sc, 2 sc in 1 around, repeat
4 sc, 2 sc in 1 around, repeat
5 sc, 2 sc in 1 around, repeat
Sc around in top loop
Sc around x 3 rounds
Dec 2 sc in 1, 5 sc, repeat
Dec 2 sc in 1, 4 sc, repeat
Sc around
Dec 2 sc in 1, 3 sc, repeat
Sc around
Na de magic loop dus 2 vasten in elke streek.
Daarna 1 vaste in 1 steek, 2 vasten in 1 steek.
Daarna 2 vaste in 1 steek, 2 vasten in 1 steek.
Daarna 3 vaste in 1 steek, 2 vasten in 1 steek.

Maar dat doe ik dus allemaal voor 1 ronde. Nu lijkt mijn werk veel platter dan het plaatje. En toen dacht ik, dat repeat... Zit t m daarin? Moet ik die ronde van '1 vaste in 1 steek, 2 vasten in 1 steek' twee keer doen? Voor twee rondes?
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:15:04 #214
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101321461
nee je doet het goed, waarschijnlijk is het de bodem, die wordt plat (wat wordt het?). Je gaat pas omhoog bij de sc around in top loop en die regel erna (daar staat x3 rounds dus dat doe je dus wel 3 keer).

ben bezig met het staartje voor Koosje daarna is die af (naja nog in elkaar gezet worden dus). Had 'm gister wel af kunnen krijgen maar heb een dik uur met huisgenootje zitten kletsen en toen was het wel echt bedtijd
pi_101321666
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ow en zo'n swap he....wat telt eigenlijk als fatsoenlijk tegenbod? Ben bang dat ik nog niet veel te bieden heb :(
Een mini swap is onder 4 euro en een XL swap is alles wat daar boven zit. Ik heb zelf ook alleen maar meegedaan aan de mini swaps, omdat mijn tegenbod niet altijd heel bijzonder is. 1 keer heb ik een mini swap gemaakt, wat eigenlijk een XL swap was, maar goed :P
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 07:49:05 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_101321669
Het wordt Nijntje, een gratis patroon van Ravelry. Zal vanavond even een linkje posten. Ik ga gewoon maar door dan :Y zien hoe het wordt
pi_101321768
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
Je kunt ook een patroon (of meerdere) aanbieden met een waarde van ongeveer 8 euro. Of een finished project dat ongeveer die waarde heeft.
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:16:39 #218
112545 Muck
pi_101321857
Na de roze hanger, heb ik nu ook een blauwe gemaakt:

De roze was eigenlijk een cadeautje, maar hij stond veel te leuk aan mijn eigen handtas, dus ze krijgt binnenkort wel iets anders :+
pi_101321885
Vraagje;ben heel enthousiast begonnen aan de kraai van hobbydoos.

Die magische ring ging goed,daarna paar toeren vasten en toen moest in in de 4,8,12,16 2vasten haken maar dan trekt ie helemaal samen en wordt erg klein,bekend bij jullie?
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:22:45 #220
112545 Muck
pi_101321916
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:19 schreef het-is-mij het volgende:

Die magische ring ging goed,daarna paar toeren vasten en toen moest in in de 4,8,12,16 2vasten haken maar dan trekt ie helemaal samen en wordt erg klein,bekend bij jullie?
Dat is toch juist de bedoeling van een magic ring?
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:59:39 #221
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101322310
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:16 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]

De roze was eigenlijk een cadeautje, maar hij stond veel te leuk aan mijn eigen handtas, dus ze krijgt binnenkort wel iets anders :+
:D
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:07:02 #222
112545 Muck
pi_101322428
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:D
Ik had hem aan de vriendin van mijn broer willen geven, maar we hadden het halve weekend mensen over de vloer. Om scheve gezichten te voorkomen, had ik hem maar even aan mijn eigen tas gehangen, waar hij nog steeds hangt :@ :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:08:44 #223
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101322455
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:07 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik had hem aan de vriendin van mijn broer willen geven, maar we hadden het halve weekend mensen over de vloer. Om scheve gezichten te voorkomen, had ik hem maar even aan mijn eigen tas gehangen, waar hij nog steeds hangt :@ :D
_O- Ach ja, wat niet weet dat niet deert :+
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:10:16 #224
112545 Muck
pi_101322475
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

_O- Ach ja, wat niet weet dat niet deert :+
Precies.
Ik ben een vreselijk mens, maar wat héb ik een leuke tas.
O-)
pi_101322614
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:46 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ik heb nog genoeg, het is alleen al gehaakt, moet het weer even oprollen dan (ik haak uiteindelijk niet graag met zpaghetti en het mag weg..) Het is wel antraciet dat lichter en donkerder wordt, dus dit zal het niet worden denk ik ;-)
Is het deze?

maandag 29 augustus 2011 @ 09:35:25 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101322843
wow, wordt die lamp niet top-zwaar?
in de haak.
pi_101322967
Uhm, zijn alle schemerlampen dat niet? :D Maar hij staat nog goed... Het is ook maar een Ikea dingetje, dus als ie stuk zou gaan is dat niet zo'n ramp :)
pi_101323745
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:19 schreef het-is-mij het volgende:

Nee , niet bekend en ook een beetje moeilijk om te zien wat je precies doet. Maar vaak als er zoiets staat als haak in de 4e, 8e 12e, 16e 2 vasten, betekent dat dat je in de rest van de steken gewoon 1 vaste moet doen. Misschien is dat het probleem?

En nog even een algemene tip voor iedereen: Sylka Mode heeft vanaf 1 september opheffingsuitverkoop. Er stonden geen prijzen bij in het mailtje, maar wel 'kortingen 40 procent en meer'. Misschien leuk om eens te kijken...

Leuk hangertje weer Muck! O+
En zo'n schemerlamp bekleden is ook een goed idee! Ziet er al goed uit.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:40:53 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101324066
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:43 schreef Inu het volgende:
Uhm, zijn alle schemerlampen dat niet? :D Maar hij staat nog goed... Het is ook maar een Ikea dingetje, dus als ie stuk zou gaan is dat niet zo'n ramp :)
heb je 'm nog verder omhaakt of was bij jou ook de zpaghetti op? ;)

kniertje, dat lijkt me een heel plausibele verklaring voor het-is-mij d'r probleem.

ik heb m'n sjaal inmiddels af. nog geen foto's, moet 'm nog 'blocken'. heeft iemand hier een idee waar je van die schuim-blokken o.i.d. kunt kopen als ondergrond voor blocken?

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 29-08-2011 10:47:05 ]
in de haak.
pi_101325228
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:40 schreef trui het volgende:

[..]

heb je 'm nog verder omhaakt of was bij jou ook de zpaghetti op? ;)

kniertje, dat lijkt me een heel plausibele verklaring voor het-is-mij d'r probleem.

ik heb m'n sjaal inmiddels af. nog geen foto's, moet 'm nog 'blocken'. heeft iemand hier een idee waar je van die schuim-blokken o.i.d. kunt kopen als ondergrond voor blocken?
Het was juist bij mij dat ie op was ;) Het was een restje van mn omhaakte poef...
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:38:29 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101325285
oh haha weer veel te snel & slordig gelezen blijkbaar. :o 8)7
in de haak.
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:07:23 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101326067
maar zo'n foam mat (eventueel in een soort van puzzelstukken variant), ik zie ze regelmatig voorbij komen in foto's van haaksels die opgespannen/geblockt worden. heeft iemand hier er toevallig een? en zo ja: waar heb je die vandaan?
in de haak.
pi_101327906
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:16 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]

Die is echt wel leuk!
pi_101327960
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:19 schreef Inu het volgende:

[..]

Is het deze?

[ afbeelding ]
Ik zat net zoiets te bedenken in het klein :D
Gaaf O+ Vroeg me al af of het uberhaupt leuk zou zijn.
pi_101328027
ik heb niet stil gezeten :D

die paarse en zwart witte zijn 2x zo groot :P
pi_101328049
Nog steeds probeerseltjes dus :P
pi_101328446
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:07 schreef trui het volgende:
maar zo'n foam mat (eventueel in een soort van puzzelstukken variant), ik zie ze regelmatig voorbij komen in foto's van haaksels die opgespannen/geblockt worden. heeft iemand hier er toevallig een? en zo ja: waar heb je die vandaan?
Geen idee Trui, maar ik zou het ook wel graag willen weten voor 'ooit'. :P Maar moet dat blokken persé op foam dan? Kan het niet op elke vlakke ondergrond? (Zoals bv. het logeerbed ofzo, is niet erg om daar spelden in te steken, haha.)

Edit: leuke probeerseltjes maak jij Dottey! Ik vind ze echt superleuk en vrolijk. O+
  maandag 29 augustus 2011 @ 13:37:43 #238
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101328649
Als je het niet erg vind dat je logeer bed nat wordt, dan kan je ook daar op blocken... Maar volgens mij moet er best wat water op gespoten worden. Dus dan is zo'n mat wel handiger denk ik. Ik ga eens even googlen waar je dat zou kunnen kopen...

To be continued ;)

Oh ja, leuke sleutelhangers dotey!
pi_101328668
Ik heb ook al weleens gezien dat ze het blocken op een matras deden. Ik zou dus hier het logeerbed gebruiken.

Foam kun je kopen op de markt maar is erg duur vind ik. Je kunt denk ik ook tuinstoelkussens of een tweedehandsbabymatras gebruiken. Die speelpuzzels kun je bij een beter gesorteerde speelgoedwinkel wel vinden en soms zijn ze in de aanbieding bij de kruidvat.
pi_101328687
k zal ook maar weer es wat posten, k lees altijd trouw mee maar niet zo heel actief meer!
ben de laatste tijd bezig geweest met dit dekentje, voor het eerst dat ik dit patroon heb gebruikt! t moest eigenlijk een babydekentje worden, maar toch n beetje te breed en de kleurcombi toch een beetje te bont...naja mijn poezel loste het probleem al op..hij heeft hem toegeëigend als kleedje :) (we hadden de laatste tijd al onenigheid of hij nou wel of niet op de bank mocht liggen :P ) K ga m nog wel ietsje langer maken...maar dit is het resultaat ( hij is nog wat breder, het laatste stukje onder poes is dubbelgevouwen):

haken is cool
pi_101328690
Tsja nat ja. misschien handdoek eronder leggen of een bedzeiltje met daaroverheen een moltonhoes??
  maandag 29 augustus 2011 @ 13:43:25 #242
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_101328840
is trouwens een yoga-matje een idee?? Die zijn geloof ik van dat foamspul. en niet belachelijk duur
pi_101329009
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:43 schreef mjk86 het volgende:
is trouwens een yoga-matje een idee?? Die zijn geloof ik van dat foamspul. en niet belachelijk duur
Ik denk dat het op elk rubber matje wel zou kunnen als je het maar vast kan spelden..
Leg er dan wel eerst nog een theedoek onder ofzo,(in ieder geval iets wat absorbeert) anders blijft het nat. Water op rubber blijft liggen dus dan duurt het opdrogen wel erg lang.
pi_101329185
Oooh! Silka mode! Dat is jammer. Hopelijk komt soft fun dan ook in de aanbieding.
pi_101329272
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:53 schreef Lyssa het volgende:
Oooh! Silka mode! Dat is jammer. Hopelijk komt soft fun dan ook in de aanbieding.
Ja, ik vind het ook jammer.
Denk dat alles in de aanbieding komt, dus ook de softfun en de catania! :D (Hmm, misschien maar vast even een
lijstje maken van wat ik wil, haha. ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Kniertje22 op 29-08-2011 15:19:45 ]
pi_101329410
yoga matjes zijn wel dunnekes :D
pi_101329592
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:30 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Geen idee Trui, maar ik zou het ook wel graag willen weten voor 'ooit'. :P Maar moet dat blokken persé op foam dan? Kan het niet op elke vlakke ondergrond? (Zoals bv. het logeerbed ofzo, is niet erg om daar spelden in te steken, haha.)

Edit: leuke probeerseltjes maak jij Dottey! Ik vind ze echt superleuk en vrolijk. O+
dank je O+ :*
pi_101330241
Wat zijn jullie van plan dan toch op de logeerbedden met naalden en water??

Was ook even bezig geweest, de roze was dus een verzoekje.. niks voor gerekend hoor, ja als ze er donderdag weer om vraagt dan vraag ik een katoentje.

Tasje van mijn dochter mag ik nog een keer maken voor een ander meisje maar dan ipv aardbeien wil ze bloempjes. Moeders zorgt voor de garen.
pi_101330335
Oh die laatste is meteen een restje van mijn groene catania waar we het laatst over hadden :D

Geinig hoor die poppetjes van Dottey :D

Ben zelf nu bezig met een telefoonhoesje.. voor me zelf, met van die rotgaren van de wibra. splijtbende.. haha

Oeee en kreeg gister ook iets van mijn moeder! Die gaan verbouwen en waren dus aan het opruimen, ik kreeg haar koker met breinaalden en een krat vol wol! Nu gaan bedenken wat ik er mee zal doen......
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:54:06 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101331087
'blocken' klaproosje! oftewel opspannen, natmaken en weer laten drogen. veel haak/breiwerk wordt daar mooier van.
in de haak.
pi_101331610
ik leer elke dag weer bij ;)
pi_101333182
Nog wat af...

Niet helemaal content mee.. komt denk ik ook door dat rukgaren haha..
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:36:34 #253
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101334703
Dottey ik vind die beestjes echt zo leuk! :D:D echt grappig zo veel verschillende variaties!
Hoe groot zijn ze ongeveer? (lastig formaat schatten op een foto)

Verder nog een toffe sleutelhanger van Muck, een mooie lampenkap van Inu (toch?)
Leuke labellohoesjes (?) van klaproosje net als het telefoonhoesje!

En volgens mij heb ik zo alles gehad??
pi_101334779
Zo heb mijn blog even een update gegeven...
Daar staan ook mijn moeders breinaalden op, met houten koker!
Ben er echt heel blij mee!!

offtopic
Heb zo geen zin om te gaan koken... weet nog niet eens wat ik maken zal..
Het weer van nu helpt me ook niet mee hoor.. vind er niks aan.
En het is inmiddels ook een troep in de woonkamer, overal speelgoed en kapotgescheurde foldertjes haha, thnx to my little D.

Ben gewoon een luie donder. Het zal mij benieuwen hoe me dat vanaf volgende week weer afgaat. Zorgen dat om 8 uur 4 kinderen op hun plek zijn om vervolgens zelf weer te gaan werken. Wel zin in mijn werk hoor, maar de drukte eromheen..

/offtopic & zeurmodus
pi_101334836
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:36 schreef EsseEi het volgende:
Dottey ik vind die beestjes echt zo leuk! :D:D echt grappig zo veel verschillende variaties!

Verder nog een toffe sleutelhanger van Muck, een mooie lampenkap van Inu (toch?)

JIj bent al ervaren haakster altijd positief en enthousiast hè!
Van jou zou ik ook best wel kritiek willen ontvangen hoor, waar ik op zou kunnen letten, of misschien beter zo en zo.. neem aan dat jij mn foutjes ook wel ziet zitten op mijn foto's..

Zou ik echt niet erg vinden!
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:41:57 #256
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_101334895
Dottey en Klaproosje: goed bezig!

Ik heb net 3 bolletjes lichtblauwe pompon(draad met van die kleine bolletjes eraan) garen bij de Action gehaald. Nu dacht ik even wat patroontjes te zoeken op ravelry, maar ik kan het niet vinden! Moet ik ergens anders op zoeken dan pompon?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:45:40 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101335046
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:41 schreef mmascha het volgende:

Ik heb net 3 bolletjes lichtblauwe pompon(draad met van die kleine bolletjes eraan) garen bij de Action gehaald. Nu dacht ik even wat patroontjes te zoeken op ravelry, maar ik kan het niet vinden! Moet ik ergens anders op zoeken dan pompon?
Op pompom zoeken ;)
pi_101335125
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:41 schreef mmascha het volgende:

ik heb altijd geleerd pompons te maken door 2x een rond kartonnetje met een gat erin te knippen. Dan ga je draad wikkelen door het gat om het kartonnetje heen zodat het eigelijk helemaal omspannen is met draad. Afhankelijk van hoe groot je diameter van je cirkel is en hoe dik je de wol omspant (totdat het gat helemaal 'dicht' is, of alleen maar een keertje rond) kun je de diameter van je pompon aanpassen. Als je dan een draadje tussen de kartonnetjes spant (dus een paar draadjes aan de bovenkant openknippen, en dan met een naald een draad helemaal rond halen) en die strak aantrekt, dan knip je de draadjes aan de bovenkant tussen de 2 kartonnetjes door en heb je een pompon

dit kan ook met verschillende kleuren wol, ook heel leuk!
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:55:05 #259
112545 Muck
pi_101335432
pompomgaren is garen met bolletjes eraan dames, geen garen om pompoms te maken ;)

Action heeft het deze week in de aanbieding :9
pi_101335697
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:36 schreef EsseEi het volgende:

kleintje: 3cm breed bij 7 cm hoog
groot: 7 cm breed bij 10 cm hoog
en dank je :*
pi_101335763
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:55 schreef Muck het volgende:
pompomgaren is garen met bolletjes eraan dames, geen garen om pompoms te maken ;)

ja, vind ze te groot :P
pi_101335796
cute klaproos *O*
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:22:01 #263
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101336487
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:40 schreef Klaproosje het volgende:

[..]

JIj bent al ervaren haakster altijd positief en enthousiast hè!
Van jou zou ik ook best wel kritiek willen ontvangen hoor, waar ik op zou kunnen letten, of misschien beter zo en zo.. neem aan dat jij mn foutjes ook wel ziet zitten op mijn foto's..

Zou ik echt niet erg vinden!
haha nou dan ga ik nog eens kritisch kijken ;) nee hoor ik vind het echt heel netjes gehaakt en mooi gemaakt :D vind die labellohoesjes leuk ook met die kraaltjes en hangertjes enzo! :D

oh en ik was nog een vet schattig Ripple Dekentje met kat vergeten ^^ ik wil ook nog eens een ripple haken....
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:24:57 #264
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_101336615
quote:

:Y Ja, dat bedoel ik. Maar nog zonder patroon :N
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:33:55 #265
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101336999
uh ja zoiets maar hoe goed is je Fins?
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:36:23 #266
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101337094
quote:

O ik dacht dat dat garen ook pompomgaren heette, vanwege de bolletjes :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:08:24 #267
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_101338171
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:33 schreef EsseEi het volgende:
uh ja zoiets maar hoe goed is je Fins?
Hmm, niet echt goed bijgehouden de laatste tijd merk ik nu :P _O-
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_101338548
Ik heb van het weekend de nodige WIP-jes afgemaakt. Ben erg trots, maar nu doet mijn telefoon raar en lukt het me niet om foto's naar d epc te laden. Dus haak ik maar weer verder aan mijn nieuwste project. Baby-kleerhangers omhaken. Erg leuk!
pi_101340395
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:19 schreef Inu het volgende:

[..]

Is het deze?

[ afbeelding ]
Nee, er zit een kleurschakering in van licht naar donker, sorry!
pi_101345955
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:21 schreef crochetwitch het volgende:
Ik heb van het weekend de nodige WIP-jes afgemaakt. Ben erg trots, maar nu doet mijn telefoon raar en lukt het me niet om foto's naar d epc te laden. Dus haak ik maar weer verder aan mijn nieuwste project. Baby-kleerhangers omhaken. Erg leuk!
o dat is een leuk idee..foto please hihi

ook zag ik leuke zakjes voor lipgloss en telefoonhoesje van petra voorbij komen.
pi_101348800
Mama en baby pinguïn zijn af! :)

Mijn nichtje van bijna 3 zag ze staan en riep meteen: "PINGWINGS!" Haha, da's toch wel het grootste compliment dat je kunt krijgen he?! ;)
pi_101351837
cute, die pinguins O+

Ik ben heel stoer aangezien ik nog steedswaardeloos ben in patronen lezen aan het freestylen :D
Het gaat een kikker worden :D zijn hoofd is bijna af :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:03:48 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101353794
BT leuke pingwings en ook leuk dat ze zo enthousiast begroet werden!

bedankt voor de baby-matrasjes-tip voor 't blocken, had nog ergens een los campingbedjesmatrasje liggen en daar zit de sjaal nu omheen gespannen. :)

verder stomme tegenvaller: ik had softfun 2470 gekocht bij 't Trendje, maar de kleur wijkt IRL enorm af van die op de foto van de webshop van 't Trendje.

kijk maar es: zo staat ie op de site:

en dit kwam er uit m'n enveloppe:

ze had de bolletjes wat uit elkaar getrokken om de verzendkosten te drukken, dat hadden we vooraf zo afgesproken hoor. maar dat maakt het natuurlijk wel moeilijker om zoiets terug te sturen he. bah, bah ik vind 't zo'n stom kleurtje! en ik wilde er nog wel m'n Willow-vierkantjes mee aan elkaar gaan haken.
in de haak.
pi_101353928
Nou mijn start is gereed.

zijkant: Open mond + tongetje

nu eens verzinnen wat en hoe ik het lijfje wil maken of gelijk flippers voor zijn voeten, maar nog geen idee hoe ik dat ga doen :9
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:09:47 #275
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101354138
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:03 schreef trui het volgende:

bedankt voor de baby-matrasjes-tip voor 't blocken, had nog ergens een los campingbedjesmatrasje liggen en daar zit de sjaal nu omheen gespannen. :)

verder stomme tegenvaller: ik had softfun 2470 gekocht bij 't Trendje, maar de kleur wijkt IRL enorm af van die op de foto van de webshop van 't Trendje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ze had de bolletjes wat uit elkaar getrokken om de verzendkosten te drukken, dat hadden we vooraf zo afgesproken hoor. maar dat maakt het natuurlijk wel moeilijker om zoiets terug te sturen he. bah, bah ik vind 't zo'n stom kleurtje! en ik wilde er nog wel m'n Willow-vierkantjes mee aan elkaar gaan haken.
-O- het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar...

En leuke kikker! Althans, hoofd :P
pi_101354539
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:03 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

verkleurd in de post? :P
pi_101354608
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En leuke kikker! Althans, hoofd :P
hahah in het echt vind ik hem leuker. Fel groen overigens :D
Weet nog nit hoe ik het lijf wil starten :/
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:25:08 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101355071
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:09 schreef kwiwi het volgende:
-O- het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar...
Ik had natuurlijk ook een mailtje naar 't Trendje gestuur hierover en kreeg zojuist al meteen antwoord: ze gaat 't uitzoeken, deze kleur klopt inderdaad helemaal niet met de kleurenkaart die zij daar heeft. Deze bolletjes mag ik houden en na het weekend (waarin ze naar een beurs gaat met o.a.softfun) krijg ik meer te horen. Nou da's toch wel sympathiek he!! ^O^

mooi dikkopje, dottey! :)
in de haak.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:27:33 #279
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101355217
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef trui het volgende:

[..]

Ik had natuurlijk ook een mailtje naar 't Trendje gestuur hierover en kreeg zojuist al meteen antwoord: ze gaat 't uitzoeken, deze kleur klopt inderdaad helemaal niet met de kleurenkaart die zij daar heeft. Deze bolletjes mag ik houden en na het weekend (waarin ze naar een beurs gaat met o.a.softfun) krijg ik meer te horen. Nou da's toch wel sympathiek he!! ^O^

Ah, dat is inderdaad goede service :) Nou hopen dat je de goede wel nog gratis er achteraan gaat krijgen.
pi_101356397
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef trui het volgende:

[..]

Mooi.. hoop dat ze je goed helpen.

Dikkop krijgt al een bovenlijf :P Verslavend :P :@
pi_101360003
kramp in mijn vinger :P tijd om te stoppen :+
denk 1/3 deel van zijn buikje gemaakt :D
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:07:53 #282
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_101360575
ben wel heel benieuwd hoe die kikker gaat worden!!

Trui wat balen zeg van dat kleur verschil! maar wel service van die webshop :D

Gister nog Koosje niet af kunnen maken, iedere keer denk ik: ik heb maar een uur nodig!
Maar kwam een vriendin eten en het klikte erg goed met mn huisgenoten dus hebben tot veels te laat zitten kletsen :P
(oh en het is balen: bij mn co-schap is er deze week smiddags geen poli met nieuwe patiënten (die ik moet zien dus) maar kan ook niet echt om 12 uur naar huis gaan :S dus zit hele middag te wachten tot er misschien iets op de SEH komt....en ja daar gaan zitten haken voelt ook beetje fout haha ;))
pi_101360741
quote:

oeps :P
pi_101361222
Dottey: die kikker wordt echt heel leuk! :D

Trui: inderdaad erg jammer van die kleur! Hopen dat ze met een mooie oplossing komen!

Ik ga me nu eerst maar eens storten op zo'n bloemenkussentje denk ik, daar heb ik gisteren een mooi wolletje voor gevonden (helaas nog geen knopen, maar dat komt wel).
Ik wil er ook een geurkussentje van maken (goed idee, jochoc! ;) ), maar wil 'm dan eigenlijk 'hersluitbaar' maken zeg maar, zodat er nieuwe vulling in kan als-ie niet meer lekker ruikt... Ondertussen maar eens bedenken hoe ik dat ga doen...
pi_101361568
Dottey die kikker! Serieus uit je hoofd, nou ik vind het knap!
Heb een groene multipla en dat ding lijkt echt op een kikker, maar nergens een kikker te vinden he om erin te hangen... Als die van jou af is heb ik misschien wel een opdracht voor je :D

Wat balen zeg van dat kleurverschil!! Het antwoord klinkt erg sympathiek, ben benieuwd hoe ze het verder oplost!

EsseEi thnx for the compliments!

Hier heel veel projectjes in mijn hoofd, o.a. zo'n speldenkussen.. maar ben eerst met granny squares begonnen in de kleuren wit grijs en antraciet.. moet in eerste instantie een kussen worden voor in de bakfiets (die heeft mn vriend helemaal in de oude stijl gemaakt) dus vond het er wel bij passen.. alleen mijn vriend niet -O-

Vindt hij het dadelijk echt niks leg ik hem in huis op een stoel :s)
pi_101362597
Amelie is af!

Voor meer foto's, zie mijn ravelry pagina hier!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:03:41 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101362642
mooooi lyssa! O+
in de haak.
pi_101362703
Prachtige Amelie _O_
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:08:46 #289
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101362730
Amelie is leuk geworden.

Volgende week woensdag op gesprek bij Echtstudio voor mijn opdracht.....uiteraard ook ff hun winkeltje bekijken (moet wel zorgen dat mijn bankrekening vol staat) ben van plan veel mee terug te nemen ;)
pi_101362752
Amelie is leuk!

De kikker op de vorige bladzijde is ook erg leuk :)

En trui, wat een verschil! Maar wel goede service. Vind ik altijd erg belangrijk bij een webwinkel: De service.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:13:48 #291
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101362828
Dottey, je kikker is helemaal uit je hoofd?? :o
Had ik overheen gelezen, maar wauw....knap doe ik je nog niet na _O_
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:14:22 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101362841
tyler girl, heb ik iets gemist? wat voor opdracht?

herfstblad, ik heb tot nu toe wat dat betreft ook altijd goede ervaringen met 't Trendje hoor. alleen al dat ze aanbiedt om de wolletjes wat uit elkaar te trekken zodat ze goedkoper verzonden kunnen worden vind ik echt heel aardig.

esseEi tijdens wachten op patiënten kun je best haken vind ik hoor! of zijn er veel andere klusjes dieje geacht bent te doen dan?
in de haak.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:23:16 #293
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101363018
Ik moet een individuele opdracht maken voor mijn minor doelgroepenmarketing. en ik hoop dus voor Echtstudio een plan op te zetten waarbij ze hun marketingactiviteiten beter af kunnen stemmen op hun doelgroep.

Dus misschien kan ik jullie hulp nog goed gebruiken ;)
pi_101363115
:) Dat is inderdaad best aardig. Ik zie weleens anders. Ik ken 't Trendje alleen van naam verder.
pi_101363330
Leuk zeg die Amelie!

Tyler alvast succes dan! En hoe krijg je je bankrekening vol? *) Dat wil ik ook haha :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:39:33 #296
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_101363356
Hahah mijn bankrekening krijg ik meestal vol door te wachten op salaris/studiefinanciering of gewoon geld overmaken van spaarrekening naar betaalrekening :P
  Moderator dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:43:31 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_101363454
Ik zit al de hele ochtend te haken. Heb een vrije dag, want ik word straks te grazen genomen bij de kaakchirurg... Dus dan heb ik wat afleiding. Ik zou zomaar m'n Nijntje vandaag nog af kunnen krijgen :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:50:52 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101363579
ai, succes guppyfriend! maar een heel goed afleidingsplan! ^O^
in de haak.
pi_101364379
Oeps.. sterkte guppy... verstandskiezen eruit?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:53:24 #300
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101365100
Ben gisteren begonnen aan een sjaal. Ik dacht dat ik nog wel even had maar gezien het weer komt ie nu in de avonduren/ochtend al van pas :P
pi_101367730
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:03 schreef Klaproosje het volgende:
Dottey die kikker! Serieus uit je hoofd, nou ik vind het knap!
Heb een groene multipla en dat ding lijkt echt op een kikker, maar nergens een kikker te vinden he om erin te hangen... Als die van jou af is heb ik misschien wel een opdracht voor je :D

Hier heel veel projectjes in mijn hoofd, o.a. zo'n speldenkussen.. maar ben eerst met granny squares begonnen in de kleuren wit grijs en antraciet.. moet in eerste instantie een kussen worden voor in de bakfiets (die heeft mn vriend helemaal in de oude stijl gemaakt) dus vond het er wel bij passen.. alleen mijn vriend niet -O-

Vindt hij het dadelijk echt niks leg ik hem in huis op een stoel :s)
Ga je hem kopen? :P Kan een patroontje schrijven:P Was de vorige keer ook al een groot succes :9.
Maar idd uit het bolleke, ik zie wel gewoon hoe het steeds gaat. Tot nu toe niets uit hoeven te halen :9

Gewoon maken dat kussen. hem een paar keer met zijn billen in die harde bak laten zitten :P en dan dat kussen aanreiken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')