SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Jochoc's hondjes
BrainTeaser's hondje
Kniertje22's speldenkussen
mariyette's kikker met bloem
.: Let epsilon be smaller than zero :.
Lekker is dat, he?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:02 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb net m'n laatste tentamen gehad en ga nu de hele avond hakenzo'n zin in! Al een hele tijd niet echt wat kunnen doen door het studeren
aah dat is zo irriquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:44 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Lekker is dat, he?Ik had tot voor kort hetzelfde, met mijn scriptie. Pas toen die helemaal af was, mocht ik mezelf op het haken storten!
![]()
En nu heb ik gewoon zere handen van het haken![]()
Vind het echt knap hoe jullie aan meerdere projecten tegelijk kunnen werken! Haha, ik kan er eentje net aan!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:08 schreef SunshineFlower het volgende:
Zelf heb ik nog 3 projecten liggen die ik af moet maken
Same here, en nummer 6 moet ik nodig aan beginnen!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:15 schreef Mirjam het volgende:
ik heb momenteel 5 projecten rondslingeren![]()
wat ik je nog wilde vragen! had jij ergesn een patroon van die mooie sjaal die je had gemaakt?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:16 schreef Sanne het volgende:
[..]
Same here, en nummer 6 moet ik nodig aan beginnen!
Heerlijk inderdaadquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:44 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Lekker is dat, he?Ik had tot voor kort hetzelfde, met mijn scriptie. Pas toen die helemaal af was, mocht ik mezelf op het haken storten!
![]()
En nu heb ik gewoon zere handen van het haken![]()
Die helpen bij mij ook wel. Heb zo'n setje gewone en daar kan ik nog niet half zo lang mee haken als met die ergonomischequote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
aah dat is zo irri
k ben zo blij dat men die soft ergo naalden uitgevonden heeft, dat scheelt voor mij zo enorm
ik pak dan de 1, dan weer de ander, ik hou van afwisseling denk ikquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:19 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dat zou ik dus echt niet kunnen, 5/6 dingen tegelijk! Ik zou helemaal gek worden denk!
In gedachten ben ik al wel weer met de volgende bezig, dus misschien heb ik volgende week ook wel meerdere projectjes liggen hoor!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik pak dan de 1, dan weer de ander, ik hou van afwisseling denk ik
Nou start met een haakje met een ring. Daarin maak je 5 kettingsteken (sorry ik weet geen nl talige benamingen), dus 6 in totaal, dan trek je aan het lsse eindedraad en zo kan je de ring sluiten om de steken. Zo heb je een klein ringetje van 6 steken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:41 schreef Klaproosje het volgende:
Dottey, hoe maak jij die sleutelhangers!! Te grappig gewoon!
Ah, bedankt zeg!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:32 schreef SunshineFlower het volgende:
@ kniertje22 In het vorige topic had jij een vraag gesteld over de Cardiff Cowl, over het proeflapje heb ik echt geen idee, ik maar deze nooit, ik begin gewoon gelijk. Maar als je met naald 6 haakt en als je alle 84 steken + alle 10 de rondes maakt wordt hij ongeveer 35 cm breed en 21 hoog.
Zelf heb ik ipv 84 steken, 119 steken opgezet en ronde 2 t/m 4 nog een keer extra gedaan. Dan kan je hem 2 keer om doen en is hij net wat dikker om je nek.
Als je namelijk het patroon volgt kan je hem maar 1 keer om doen en hangt hij best wel 'open' als je begrijpt wat ik bedoel, hij is dan meer voor de sier dan voor de warmte
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ah oke, bij mij gaat er van zeeman royal precies 1 bol in een sjaal. Soms hou ik heen beetje over maar dat is niet zo veel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:37 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ah, bedankt zeg!Tja, het probleem was eigenlijk dat ik maar 3 bolletjes garen heb en ik wilde weten of ik daaraan genoeg zou hebben. Het is ook zo sneu om er halverwege achter te komen dat je te weinig garen hebt, helemaal als dat garen niet meer verkocht wordt.
Vandaar dus ook mijn vraag.
Ik heb inmiddels een beginnetje gemaakt met de cowl, maar hij wordt met dat garen toch niet echt mooi. Ik ga voor het garen dus wat anders verzinnen en voor de cowl ander garen verzinnen (snappen jullie 't nog?). Ik vind 'm namelijk wel erg mooi en wil 'm nog wel een keer maken. Dus je tip komt zeker van pas!
![]()
En mooie dingen heb ik weer gezien; leuk camerahoesje, schattige hondjes, iPad sleeve, cartman, en die jaloersmakende bult Catania!!
Hahaha, erg herkenbaar. Dat heb ik inderdaad ook als ik lang aan het haken ben, maar ik heb ook geen idee hoe ik het anders kan doen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:59 schreef Mirjam het volgende:
ik merk dat ike cht enorme pijn krijg in de pink van m'n vasthou-hand, niet van de haakhand dus.
kennelijk hou ik nogal de draad krampachtig vast met die pink, maar op een andere manier het draad vasthouden lukt me ook niet echt
hoe doen jullie dat?
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dan krijg ik echt ruzie met mijn draadquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:07 schreef EsseEi het volgende:
ja die kramp in mn pink, dat had ik ook; Ik klemde de draad daar tussen.
Er zijn "officiele" manieren om je draad vast te houden, moet je even op youtube zoeken. Volgens mij staat het in 1e filmpjes om te leren haken.
ik draai de draad 1 keer om mn pink, dan onder ring en middelvinger langs en over mn wijsvinger en dan tussen duim en wijsvinger klemmenhoud je draad makkelijk op spanning en geen/minder kramp in pink! Oh en het is ff wennen in het begin
Lucy van attic24 heeft er ooit eens eentje gemaakt maar ik kan zo het patroon niet vinden maar deze vond ik op ravelry als je zoekt op triangle vind je er wel meerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 07:48 schreef Tan het volgende:
Oh, dat speldenkussen is echt heel leuk.
Goed idee, zo'n krans, ik ga eens kijken wat ik voor kerst kan maken.
Wie oh wie heeft er voor mij een patroon voor vlaggetjes (als in verjaardagsslinger met driehoekjes eraan), ik kan zelf wel wat maken natuurlijk, maar een granny-achtig driehoekje lijkt me ook leuk, ik kan alleen niets vinden zo gauw.
Ik heb de draad over mijn pink, om mijn middelvinger en vervolgens over mijn wijsvinger, ondanks rsi gevoelig nooit pinkkramp hier.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:07 schreef EsseEi het volgende:
ja die kramp in mn pink, dat had ik ook; Ik klemde de draad daar tussen.
Er zijn "officiele" manieren om je draad vast te houden, moet je even op youtube zoeken. Volgens mij staat het in 1e filmpjes om te leren haken.
ik draai de draad 1 keer om mn pink, dan onder ring en middelvinger langs en over mn wijsvinger en dan tussen duim en wijsvinger klemmenhoud je draad makkelijk op spanning en geen/minder kramp in pink! Oh en het is ff wennen in het begin
ik geloof dat ze het in Alphen altijd wel hebben eigelijk. Nooit heel erg op gelet moet ik zeggenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:45 schreef kwiwi het volgende:
Heeft iemand wel eens zwarte (Saskia) wol bij de Wibra gezien? Ben er nu al bij een aantal geweest maar nergens hebben ze die kleur... Leek me toch een gangbare kleur, maar blijkbaar niet
Dankje, heb inmiddels wel wat gevondenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:20 schreef nieslief het volgende:
[..]
Lucy van attic24 heeft er ooit eens eentje gemaakt maar ik kan zo het patroon niet vinden maar deze vond ik op ravelry als je zoekt op triangle vind je er wel meer
Bunny mommy heeft er ooit ook eentje gemaakt op haar weblog!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:28 schreef Tan het volgende:
[..]
Dankje, heb inmiddels wel wat gevonden
Ja ik heb er ook één en zo juist bij jou een reactie geplaatst!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:24 schreef jochoc het volgende:
wie van jullie heeft er een blog..ik heb er zojuist een aan gemaakt.
http://handmadebyjolanda.blogspot.com/
Ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:24 schreef SunshineFlower het volgende:
Wisten jullie trouwens al dat er binnenkort waarschijnlijk een nieuwe collectie wol bij de zeeman ligt. Bij ons zijn ze de herfst/winter collectie in de winkel aan het leggen, alleen de wol lag er vorige keer nog niet. Ik hoop dat het snel in de winkel ligt, ben wel benieuwd of ze leuk zijn...
Ik heb ze gevonden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:20 schreef nieslief het volgende:
[..]
Lucy van attic24 heeft er ooit eens eentje gemaakt maar ik kan zo het patroon niet vinden maar deze vond ik op ravelry als je zoekt op triangle vind je er wel meer
Oh die kwastjes eronder, wat een leuk idee, zelf wilde ik er belletjes onder hangen, maar kwastjes zijn ook leuk!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:05 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb ze gevonden.Haar vlaggetjes zijn echt heel erg leuk!
Blog van Lucy over haar triangles:
http://attic24.typepad.co(...)s-and-triangles.html
Het patroon:
http://crochethealingandr(...)unting-remix-styles/
Tsja, elke keer als ik ga winkelen eigenlijkquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:41 schreef trui het volgende:
hihi ja soms overkomen die dingen je gewoon he.
Volgens mij had ik nog een volle bol Saskia in het zwart liggen! Als je m wilt hebben...?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:45 schreef kwiwi het volgende:
Heeft iemand wel eens zwarte (Saskia) wol bij de Wibra gezien? Ben er nu al bij een aantal geweest maar nergens hebben ze die kleur... Leek me toch een gangbare kleur, maar blijkbaar niet
Heb er toevallig net eentje gevonden bij de Wibra! Ze hadden weer een volle kast (eindelijk). Maar toch bedankt!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Volgens mij had ik nog een volle bol Saskia in het zwart liggen! Als je m wilt hebben...?
Oehhhquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:03 schreef kwiwi het volgende:
Dit is een van m'n bakken wol. Vandaag die 3 grijze en 1 roze die bovenop liggen gekocht om een muts van te maken binnenkort, en voor de rest een grote stapel verschillende kleurtjes saskia wol voor... nou ja.. projecten die er vast nog aan zitten te komen
[ afbeelding ]
[..]
Heb er toevallig net eentje gevonden bij de Wibra! Ze hadden weer een volle kast (eindelijk). Maar toch bedankt!
Oké, dat is ook goed om te weten! Dan heb ik even een soort van richtlijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:02 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ah oke, bij mij gaat er van zeeman royal precies 1 bol in een sjaal. Soms hou ik heen beetje over maar dat is niet zo veel.![]()
Oja, ik zei trouwens dat ik haaknaald 6 gebruik, maar ik gebruik naald 5
Ik kan niet haken met de draad om m'n pink...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:59 schreef Mirjam het volgende:
ik merk dat ike cht enorme pijn krijg in de pink van m'n vasthou-hand, niet van de haakhand dus.
kennelijk hou ik nogal de draad krampachtig vast met die pink, maar op een andere manier het draad vasthouden lukt me ook niet echt
hoe doen jullie dat?
dat is mijn volgende project. MUTSENquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:07 schreef Muck het volgende:
[..]
Oehhh
Die grijze is echt fijn, daar heb ik pas een baret van gebreid
Misschien helpt het om de draad een keer extra rond je wijsvinger te draaien? Zo haak ik namelijk ook en heb van mijn pink niet vaak last.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:10 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb de draad over m'n wijsvinger heen en dan gewoon in m'n handpalm, onder m'n ringvinger en pink door. Daarmee houd ik de draad op spanning door ze in m'n handpalm te duwen; net als wanneer je een vuist maakt zeg maar, maar dan dus alleen met ringvinger en pink.
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar 'mijn methode' werkt voor mij ook heel goed hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:23 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Misschien helpt het om de draad een keer extra rond je wijsvinger te draaien? Zo haak ik namelijk ook en heb van mijn pink niet vaak last.
Dottey: leuke monstertjes!
Ik heb dat standaardquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:19 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dat zou ik dus echt niet kunnen, 5/6 dingen tegelijk! Ik zou helemaal gek worden denk!
Haha, misschien komt het omdat ik nog maar net begonnen ben met haken! Want ik merk nu al wel dat ik in gedachten al 2-3 nieuwe projectjes heb zitten, haha!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:46 schreef Pollywolly het volgende:
[..]
Ik heb dat standaardDan is er altijd wel een projectje waar ik op dat moment zin in heb
ik doe t net als jijquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:42 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar 'mijn methode' werkt voor mij ook heel goed hoor.Geen krampen en de draad blijft mooi op spanning.
![]()
Wat een leuke hangertjes weer Dottey.Grappig met die ogen en verschillende mondjes.
dat heb je met goedkopere naalden heel erg, althans die van de wibra had ik t mee, die zijn spitser dan de prymm en cloverquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:49 schreef Pollywolly het volgende:
over kramp / pijn gesproken... ik prik bij het insteken altijd tegen mn middelvinger aan, waardoor dat plekje soms erg gevoelig wordt. Er zit nog net geen blaar
Ik heb inmiddels zeker 25 mutsen gehaakt en nog veel meer gebreid denk ikquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:36 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat is mijn volgende project. MUTSEN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Volgens mij is er iets niet goed met de foto's.. Of ligt dat aan mij?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:12 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn creatie, net in elkaar gezet (met naaimachine, eindelijk zijn we vriendjes geworden):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een sloop voor een lekker groot kussen voor op het kamertje bij mijn nieuwe nichtje... We gaan morgen die kant op, eindelijk kraamschudden!Haar hele kamertje is sesamstraat stijl, met geel en oranje als kleuren.
Bij mij nu ookquote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:41 schreef annelotje het volgende:
het is een sloop he. er zit nog geen kussen in. Bedoel je dat soms? De foto's zijn bij mij gewoon goed.
Leuk lijn!!
Dat is een goed voornemenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb net een aantal bolletjes Catania gehaaldIk wil elke dag, 365 dagen lang, 1 granny square haken en aan het eind van die periode kijken wat ik er van kan maken (vermoed een deken).
ch1, sc across side bijv?? (across als in van de ene kant naar de andere kant gaan) Dat betekend gewoon dat je die kant verder moet gaan met vasten. Maar ik kan het mis hebben dus zou je misschien even een stukje van het patroon hier neer willen zetten??quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:04 schreef Klaproosje het volgende:
[..]
Dat is een goed voornemen
Ben gister en vandaag ook aardig opgeschoten met het tasje voor mn D, ben nu bijna op de helft van het hengsel en dan ga ik hem afwerken en afhechten, het is wel een freestyle tasje geworden.. (wel wat afgekeken van hier hoor!)
Ben even bezig geweest met een aardbei, zoals hier laatst ook (jullie merken dat ik niet goed ben in onthouden!!) had er 1 gevonden op ravelry (jaja, heb gezocht) maar snap er toch weer geen jota van.. al die sc's wel, maar dan staan er ineens across, that means???
Waar moet ik dan met mn haaknaald heen??
wel leuk hoor dat haken
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:04 schreef kwiwi het volgende:
wat ik net toch tegen kwam op ravelry...
[ afbeelding ]
Niet helemaal mijn smaak om in huis neer te zetten ook al zou het kerst zijn, maar wel mooi gemaakt
http://www.youtube.com/user/WOOLANDTHEGANGsa#p/uquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:31 schreef SunshineFlower het volgende:
Wat een leuk vogeltjeDie sluitelhanger en kussen zijn ook leuk zeg!!
Ik dacht laat ik weer is gaan breien, heb ik heel lang geleden wel is gedaan. Nou ik bak dr niks van... Mijn moeder heb het opzetten uitgelegt maar ik kom gewoon niet verder en heb geen idee meer nu verder moet![]()
![]()
Even youtube afstruinen voor een duidelijk filmpje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |