abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101103799

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken

[ Bericht 3% gewijzigd door fedsingularity op 23-08-2011 22:20:51 ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_101103953
Speculeer hier op de grootte van QE3 of de teleurstelling als Ben geen konijn uit zijn hoed tovert na Jackson Hole!
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_101104123
terug vind paniek

On topic,

Ik heb me aangemeld op http://www.belegger.nl/beursbattle3.php

Om te zien hoe ik het zou doen en of zelf beleggen voor mij aan te raden is.

[ Bericht 88% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 23-08-2011 22:08:48 ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_101104565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
Speculeer hier op de grootte van QE3 of de teleurstelling als Ben geen konijn uit zijn hoed tovert na Jackson Hole!
Misschien dat ie de rentes gaat terugdrukken via een meer stiekeme actie...

Vandaag wel een actief dagje trouwens.. geruchten rondom BoA en JPM, en een dipje in de goudprijs van 100 federal reserve notes.
pi_101105448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:06 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Misschien dat ie de rentes gaat terugdrukken via een meer stiekeme actie...

Vandaag wel een actief dagje trouwens.. geruchten rondom BoA en JPM, en een dipje in de goudprijs van 100 federal reserve notes.
Waarom zou de rente gedrukt moeten worden, die staat al rond historische lows.
pi_101105608
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:22 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Waarom zou de rente gedrukt moeten worden, die staat al rond historische lows.
Omdat ze niet willen dat ie gaat stijgen.
pi_101105764
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
Omdat ze niet willen dat ie gaat stijgen.
Maar daar wijst geen enkel teken op vanwege een eventueel aankomende dubbel dip en deflatie(angsten). Juist de keren dat de FED stopt met het verder opkopen daalt de rente vanwege die redenen, ik vind het geen valide argument.

Bij dergelijke rentestanden koopt de FED niet om de rente nog verdere te drukken, maar juist om deflatie te voorkomen.
pi_101105889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:28 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Maar daar wijst geen enkel teken op vanwege een eventueel aankomende dubbel dip en deflatie(angsten). Juist de keren dat de FED stopt met het verder opkopen daalt de rente vanwege die redenen, ik vind het geen valide argument.

Bij dergelijke rentestanden koopt de FED niet om de rente nog verdere te drukken, maar juist om deflatie te voorkomen.
Wat is precies het verschil?
pi_101105969
Vraagje: ECB heeft de afgelopen weken voor meer dan 100 miljard aan staatsobligaties gekocht. Hoe komt de ECB aan dat geld? Is het belastinggeld van de EU landen of is het geld van Europese banken of nog wat anders? Of staat de ECB nu 100 miljard in het rood?
pi_101106073
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat is precies het verschil?
Deflatie zorgt ervoor dat de nominale rente enorm laag blijft en veroorzaakt een vlucht naar 'veilig' schuldpapier. Wil de FED de yield echt drukken, dan koopt het net geen schuldpapier meer op en stuurd het zelfs aan/ staat het (lichte) deflatie (toe). De FED drukt dus geld om andere redenen dan de yield te drukken, waaronder het voorkomen van deflatie/contractie in het bankwezen.

Echter heeft het daarbij de hulp nodig van de fiscale autoriteiten en laat net die uitgeput zijn. De speelruimte van de FED kan dus niet toereikend meer zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 23-08-2011 22:40:08 ]
pi_101106089
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:48:04 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101106881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:32 schreef PierreBetfair het volgende:
Vraagje: ECB heeft de afgelopen weken voor meer dan 100 miljard aan staatsobligaties gekocht. Hoe komt de ECB aan dat geld? Is het belastinggeld van de EU landen of is het geld van Europese banken of nog wat anders? Of staat de ECB nu 100 miljard in het rood?
Dat wordt gewoon gegenereerd.

Dus de ECB maakt gewoon 100 miljard aan. Daar kopen ze die obligaties van. Als het geld terugkomt wordt het vernietigd. Dat is het voordeel van ECB zijn.
Wat ze precies met de rente doen weet ik niet, anders is er daarna minder geld dan voorheen.
The End Times are wild
pi_101107353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus de ECB maakt gewoon 100 miljard aan. Daar kopen ze die obligaties van. Als het geld terugkomt wordt het vernietigd. Dat is het voordeel van ECB zijn.
Wat ze precies met de rente doen weet ik niet, anders is er daarna minder geld dan voorheen.
Hoe bedoel je gegenereerd? Ze kopen het met geld wat er niet is? Het bekende luchtbellen werk?

En als het geld niet terugkomt, wat dan? Het zit immers in landen die geen cent te makken hebben.
pi_101107822
Zo dan van de 295 pagina's met deelnemers hebben ze pas vanaf halverwege pagina 24 winst.

ruim 90 % van de deelnemers draait dus verlies :o

Ik hoop dat ik het goed ga doen dankzij het instapmoment niet vanwege kunde oid.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:04:20 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101107823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Hoe bedoel je gegenereerd? Ze kopen het met geld wat er niet is? Het bekende luchtbellen werk?

En als het geld niet terugkomt, wat dan? Het zit immers in landen die geen cent te makken hebben.
Al het geld is uiteindelijk gegenereerd. Er staat gewoon een computer en daar kun je "10 miljard" invoeren en dan komt er 10 miljard uit (als een getal). Niets anders dan anders hoor!

Nu kun je dit natuurlijk niet pauzenloos blijven doen om zo landen die meer opmaken dan dat ze verdienen te blijven spekken. Dan is de euro op een zeker moment niks meer waard. Daarom willen Duitsland en Nederland ook dat die landen die dit geld krijgen er serieus werk van maken om te bezuinigen en te hervormen.

Als het niet terugkomt is het jammer. Het gaat niet om zo'n groot bedrag natuurlijk. Maar dan zijn de euro's in jouw portomonee in totaal 1 cent minder geworden ofzo.

Verder is het best wel goed om extra geld te maken. Het slingert de economie aan, en als de waarde van de euro zakt betekent dit weer meer exportkansen!
The End Times are wild
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:11:15 #16
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101108264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

De ECB heeft aangegeven het monetair neutraal (juiste bewoording?) te doen. Ze verkopen bezit A en kopen B. Of ze hebben het voor banken aantrekkelijker gemaakt om geld bij de ECB te stallen, waardoor de banken het proces eigenlijk al voor de ECB heeft gedaan. De printer is dus niet aangeslingerd hier.
The more debt, the better
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:03:38 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_101117695
wtf Heineken ff 12% de - in.
pi_101117757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:04 schreef LXIV het volgende:
Als het niet terugkomt is het jammer. Het gaat niet om zo'n groot bedrag natuurlijk. Maar dan zijn de euro's in jouw portomonee in totaal 1 cent minder geworden ofzo.
Nee hoor, ten eerste word het monetaire neutraal gedaan. Al verschillen de meningen erover of het op deze manier wel echt neutraal is. Ten tweede boekt de ECB eventuele verliezen af van zijn eigen balans of van de balans van de ESCB. Er zijn onderbouwde schattingen dat naast het eigen vermogen en de herwaarderingsrekeningen de ECB (gedekt door de ESCB) een verlies van 2-7 triljoen kan dragen op de NPV, voordat het geherstructureerd dien te worden en de kans (als politici niet willen bijspringen) bestaat dat de euro eronder gaat leiden.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:11:37 #19
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101117829
Heineken :o
Ik heb er zojuist 29 gekocht, hoop dat ze naar het einde van de dag toe nog wat stijgen..
We zullen zien, zei de blinde.
pi_101117870
Heb je dat putje Heineken nog gekocht JimmyJames? (je had het goed gezien)
pi_101118043
-14% Al :o
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:28:01 #22
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101118132
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:23 schreef Whuzz het volgende:
-14% Al :o
Ja idd.. hopen dat ie even naar -10 stijgt :P
(of +14 natuurlijk)
pi_101118699
Lol, flashcrash :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:57:16 #25
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101118800
Even daarvoor was hij +600% ofzo; ik was al blij :')
pi_101119618
Hoe zien jullie het beleggen in turbo's ? Ik wil eigenlijk een turbo met hefboom 4. Heeft iemand dit al gedaan ( of turbo's in het algemeen) ??
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:04:18 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101120338
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:07 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee hoor, ten eerste word het monetaire neutraal gedaan. Al verschillen de meningen erover of het op deze manier wel echt neutraal is. Ten tweede boekt de ECB eventuele verliezen af van zijn eigen balans of van de balans van de ESCB. Er zijn onderbouwde schattingen dat naast het eigen vermogen en de herwaarderingsrekeningen de ECB (gedekt door de ESCB) een verlies van 2-7 triljoen kan dragen op de NPV, voordat het geherstructureerd dien te worden en de kans (als politici niet willen bijspringen) bestaat dat de euro eronder gaat leiden.
Waarom niet wat extra geld bijgedrukt?
The End Times are wild
pi_101120421
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:04 schreef LXIV het volgende:
Waarom niet wat extra geld bijgedrukt?
Nee, ik beschreef meer dat de huidige monetaire acties van de ECB niet ten kosten gaan van de waarde van de euro op termijn.

Het gedrukte geld word trouwens elders uit de markt gevist, al verschillen de meningen erover of het op deze manier wel echt neutraal is.
pi_101121005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:34 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Deflatie zorgt ervoor dat de nominale rente enorm laag blijft en veroorzaakt een vlucht naar 'veilig' schuldpapier. Wil de FED de yield echt drukken, dan koopt het net geen schuldpapier meer op en stuurd het zelfs aan/ staat het (lichte) deflatie (toe). De FED drukt dus geld om andere redenen dan de yield te drukken, waaronder het voorkomen van deflatie/contractie in het bankwezen.

Echter heeft het daarbij de hulp nodig van de fiscale autoriteiten en laat net die uitgeput zijn. De speelruimte van de FED kan dus niet toereikend meer zijn.
Je verpest de discussie weer eens.

De Fed drukt om banken te redden en defaltie te voorkomen, en wil niet dat als gevolg van het drukken de rente gaat stijgen, dus die moet dan onder controle gehouden worden.

En dus willen ze niet dat ie (de rente) gaat stijgen.

Eigenlijk wat ik meteen al zei.
pi_101121115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
Je verpest de discussie weer eens.

De Fed drukt om banken te redden en defaltie te voorkomen, en wil niet dat als gevolg van het drukken de rente gaat stijgen, dus die moet dan onder controle gehouden worden.

En dus willen ze niet dat ie (de rente) gaat stijgen.

Eigenlijk wat ik meteen al zei.
Ja hoor, de FED gaat de rente drukken door het opkopen van schuldpapier omdat ze bang is dat door het opkopen van schuldpapier de rente stijgt. Het is nog vroeg zeker?
pi_101121446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:38 schreef Walkerr het volgende:
Hoe zien jullie het beleggen in turbo's ? Ik wil eigenlijk een turbo met hefboom 4. Heeft iemand dit al gedaan ( of turbo's in het algemeen) ??
Ik vind het een verkapte vorm van aandelenlease waarbij je geld leent om aandelen te kopen tegen een extreme woekerrente.
pi_101121690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef piepeloi55 het volgende:
Ja hoor, de FED gaat de rente drukken door het opkopen van schuldpapier omdat ze bang is dat door het opkopen van schuldpapier de rente stijgt. Het is nog vroeg zeker?
Dit zou dan wel de beste goochelact van de eeuw zijn onder leiding van Ben Copperfield. O+
One man's trash, another man's treasure.
pi_101121963
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De fed gaat extra geld in omloop brengen door nieuw gedrukt schuldpapier op te kopen.

Eigenlijk een flauw trucje dus. Twee lullo's van de 'overheid' die wat met een schuldenbriefje schuiven en vervolgens vliegt het geld in het rond.

Verderop in de rentecurve krijg je dan de neiging van stijgende rentes die vervolgens onder controle gehouden moeten worden.
pi_101122143
In feite heb je jezelf nu vastgeluld en daarmee aangegeven dat de centrale bank niet almachtig is. Dit feit onder ogen gekomen, moet je beseffen dat een hyperinflationaire afloop dan niet waarschijnlijk is. Al zal dat niet gebeuren uiteraard en die perceptieverandering ontkenning een schreeuwend antwoord tot gevolg hebben. Waar heb ik dat eerder gezien?
pi_101122456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:00 schreef piepeloi55 het volgende:
In feite heb je jezelf nu vastgeluld en daarmee aangegeven dat de centrale bank niet almachtig is. Dit feit onder ogen gekomen, moet je beseffen dat een hyperinflationaire afloop dan niet waarschijnlijk is. Al zal dat niet gebeuren uiteraard en die perceptieverandering ontkenning een schreeuwend antwoord tot gevolg hebben. Waar heb ik dat eerder gezien?
Een hyperinflatiore afloop associeren met een almachtige centrale bank.

_O-
pi_101122525
Overigens wist jij mensen laatst nog te vertellen dat geld zo geweldig was omdat de staat en de centrale bank erachter stonden.

En nu blijkt volgens je eigen worden die combinatie niet almachtig te zijn.

Lekker is dat.
pi_101123034
En daar het schreeuwerig, ononderbouwd en ontkennend anwoord, zoals al voorspeld. Net als elke religieuze.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:39:54 #38
324665 meth77
to do or not to do
pi_101123363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
Overigens wist jij mensen laatst nog te vertellen dat geld zo geweldig was omdat de staat en de centrale bank erachter stonden.

En nu blijkt volgens je eigen worden die combinatie niet almachtig te zijn.

Lekker is dat.
nou geld kun je bijdrukken he.
Is niet verkeerd, zolang de wereld je tegoedbonnen accepteert en er goud en olie voor afgeeft en voor een stel van die bonnen zich uit de naad werkt, is alles prima
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:04:54 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101126590
Putje heineken is meer dan verdubbeld :')

Een Nederlands bedrijf dat teleurstelt why so classic :D

Echt ik ga alleen nog maar aandelen kopen van buitenlandse bedrijven (behalve mss Unilever en Boskalis als het echt goedkoop is (zeg k/w van 5)).

edit. calletje heineken dec gekocht met een deel van de opbrengst (8>

[ Bericht 8% gewijzigd door JimmyJames op 24-08-2011 14:29:43 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:28:18 #40
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101127650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:04 schreef JimmyJames het volgende:
Echt ik ga alleen nog maar aandelen kopen van buitenlandse bedrijven (behalve mss Unilever en Boskalis als het echt goedkoop is (zeg k/w van 5)).
Ik koop sinds een tijd alleen nog maar aandelen in Duitse en Franse en VS bedrijven.
pi_101128117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:30 schreef piepeloi55 het volgende:
En daar het schreeuwerig, ononderbouwd en ontkennend anwoord, zoals al voorspeld. Net als elke religieuze.
Jij denkt dat je zomaar en zonder toelichting kan stellen dat hyperinflatie op een almachtige centrale bank zou duiden.

Ik denk niet dat ik de enige ben die daar smakelijk om heeft gelachen.

Ongeacht hoe 'schreeuwerig' jij dat vindt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:47:56 #43
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101128163
Het kan dus wel lonen om te kijken welke bedrijven relatief goed stand hebben gehouden en daar puts op te kopen (als je denkt dat de beurs gaat dalen). Ik zou nu dus denken aan RDS of Unilever.
pi_101128324
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:46 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jij denkt dat je zomaar en zonder toelichting kan stellen dat hyperinflatie op een almachtige centrale bank zou duiden.

Ik denk niet dat ik de enige ben die daar smakelijk om heeft gelachen.

Ongeacht hoe 'schreeuwerig' jij dat vindt.
En alweer snap je niet waar het over gaat, gaat voorbij aan uitgelegde materie, noemt het ononderbouwd en trekt conclusies die nergens op slaan. Net als elke religieuze ga je alsmaar harder schreeuwen als je (onderbouwd) word tegengesproken, vandaar dat je gedrag goed te voorspellen is.
pi_101128922
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:47 schreef JimmyJames het volgende:
Het kan dus wel lonen om te kijken welke bedrijven relatief goed stand hebben gehouden en daar puts op te kopen (als je denkt dat de beurs gaat dalen). Ik zou nu dus denken aan RDS of Unilever.
Ik heb je eerdere posts hierover gemist. Bedoel je aan te geven dat er nog een technische correctie in het verschiet zou liggen voor aandelen die stand hebben gehouden ?

Ik heb gelezen dat Heineken te maken heeft met hoge grondstofprijzen en tegenvallende verkopen. Dit lijkt me meer een fundamenteel verhaal.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:14:26 #46
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101129032
Als Amerika gisteren steeg omdat ze dachten dat door de slechte cijfers ome Ben zou gaan stimuleren, gaan ze dan vandaag omlaag omdat er (eindelijk) goede cijfers uit zijn gekomen?
pi_101129068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:52 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En alweer snap je niet waar het over gaat, gaat voorbij aan uitgelegde materie, noemt het ononderbouwd en trekt conclusies die nergens op slaan. Net als elke religieuze ga je alsmaar harder schreeuwen als je (onderbouwd) word tegengesproken, vandaar dat je gedrag goed te voorspellen is.
Wat er eigenlijk gebeurt is dat jij nergens op de argumentatie ingaat, zelf dingen verzint en dan gaat roepen dat anderen aan het schreeuwen zijn.

Dat doe je helaas vaker. Ik zal je nog even helpen:

Ik legde hierboven uit dat als de Fed als extra geld in de economie pompt, 'de markt' de neiging krijgt om de lange rente omhoog te duwen. En dat als de Fed de omgeving meer inflationair wil maken ze die rente moet drukken tegen de markt in.

Van daaruit maak jij twee compleet imbiciele opmerkingen.

Ik stel dat de Fed iets (de lange rente) moet controleren en jij meent dat ik daarmee zou stellen dat de Fed niet almachtig is. Dat is toch volstrekt debiel?

En vervolgens stel je vanuit je eigen aanname (de Fed zou niet almachtig zijn) dat een hyperinflationaire afloop onmogelijk zou zijn. Impliciet zeg je daarmee dan: almachtigheid Fed = hyperinflationaire afloop.

Complete waanzin die je vervolgens weigert te onderbouwen.

Begrijpelijk, want dat kan ook niet. Maar het is wel treurig dat je het dan probeert af te doen met wat ad hominems.

Maar: zelden zo gelachen.
pi_101129810
Eerder hebben we al gediscussierd waarom hyperinflatie onwaarschijnlijk is bij een niet almahctige centrale bank. Jij beweerde dat de FED de rente gaat drukken door het opkopen van schuldpapier omdat ze bang is dat door het opkopen van schuldpapier de rente stijgt. Dat kan natuurlijk niet, aangezien de rente direct averechts zou reageren in een dergelijk scenario. De FED is daarom niet almachtig en heeft niet ten alle tijden controle over de markt, waardoor het de stappen die hyperinflatie veroorzaken niet kan maken, mits je ervanuitgaat dat de centrale bank de economie niet doelbewust de afgrond in stort.

Over waanzin gesproken...
pi_101130322
Je zou toch zeggen dat mensen bier blijven drinken..Ik in ieder geval wel...en soms nog Heineken ook :P

Hogere grondstofprijzen, daar zouden alle brouwers last van moeten hebben ....
pi_101130505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:36 schreef piepeloi55 het volgende:
Eerder hebben we al gediscussierd waarom hyperinflatie onwaarschijnlijk is bij een niet almahctige centrale bank.
Grapjas. Dat is wat jij steeds blijft roepen. Ik vind hyperinflatie absoluut geen teken van macht.

quote:
Jij beweerde dat de FED de rente gaat drukken door het opkopen van schuldpapier omdat ze bang is dat door het opkopen van schuldpapier de rente stijgt. Dat kan natuurlijk niet, aangezien de rente direct averechts zou reageren in een dergelijk scenario.
Misschien moet je dat even opnieuw proberen...

Ik beweerde overigens dat de Fed de rente liever niet ziet stijgen als ze bezig geld in de markt te pompen, en daar dus wat tegen zal proberen te doen.

Ik zie niet wat dat nou over almachtigheid zegt. Almachtigheid zien we pas als iets ze niet zou lukken.

Overigens is dat hele verhaal over almachtigheid niets meer dan jouw vastgelopen focus. Ik heb nergens gesteld dat de Fed almachtig is en zie het ook niet als voorwaarde voor een val van de dollar (internationaal) en zelfs niet voor hyperinflatie. Ik zie hyperinflatie eerder als teken van het verlies van de controle en dus onmacht.

En om het meteen maar even op te helderen: er hoeft wat mij betreft geen totale hyperinflatie te komen hoor, enkel een andere rol voor goud.

Maar goed, blijf jij lekker op repeat een beetje roepen joh, we zien wel hoe het afloopt als het zo ver is.
pi_101130576
Jij hebt zeker wel (eerder) beweerd dat centrale banken ten alle tijden de markt kunnen sturen en dus almachtig zijn! Jij hebt zelfs beweerd dat de centrale bank de markt is!

Jouw hele visie hangt vast aan onwaarheden, slechte interpetaties en religieuze emoties en zodra iemand daarop duid of je religieuze object 'aanraakt' weet je niet hoe snel je uit je stulp moet kruipen. Ten kosten van alles, alle fatsoensnormen en objectiviteit gepasseerd. Tegen dergelijk religieus gedrag is geen feit opgewassen...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:11:02 #52
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101131156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:10 schreef jaco het volgende:

Ik heb je eerdere posts hierover gemist. Bedoel je aan te geven dat er nog een technische correctie in het verschiet zou liggen voor aandelen die stand hebben gehouden ?

Ik heb gelezen dat Heineken te maken heeft met hoge grondstofprijzen en tegenvallende verkopen. Dit lijkt me meer een fundamenteel verhaal.
Ik bedoel meer dat de fondsen die redelijk blijven liggen tijdens een beursafstort soms pas later aan de beurt komen om te dalen en dat puts erop (gevoelsmatig) meestal goedkoop zijn (Unies P DEC 19 kost bijv maar 30 cent).
pi_101131733
Onvoorstelbaar dat de Dow Jones omhoog blijft gaan op de meest bizar slechte berichten.......de gedachte onder de beleggers is: Hoe slechter het nieuws, hoe groter de kans dat de FED gaat helpen (lees: opnieuw lucht in de economie gaat blazen).

Ze leren het ook nooit :N Behoorlijk halsstarrige vorm van domheid waar beurshandelaren aan lijden.
pi_101133041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:56 schreef piepeloi55 het volgende:
Jij hebt zeker wel (eerder) beweerd dat centrale banken ten alle tijden de markt kunnen sturen en dus almachtig zijn! Jij hebt zelfs beweerd dat de centrale bank de markt is!

Jouw hele visie hangt vast aan onwaarheden, slechte interpetaties en religieuze emoties en zodra iemand daarop duid of je religieuze object 'aanraakt' weet je niet hoe snel je uit je stulp moet kruipen. Ten kosten van alles, alle fatsoensnormen en objectiviteit gepasseerd. Tegen dergelijk religieus gedrag is geen feit opgewassen...
Ik heb gezegd dat een drukpers altijd kan draaien als een centrale bank dat wil.

De markt bepaalt dan wel hoe die reageert.

En voor de rest: wat je zegt ben je zelf.

:W
pi_101133728
Jij hebt wel meer gezegd als het je uitkomt. Selectief geheugen en perceptie :W
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:19:33 #56
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101133790
Dus ook maar een paar unilever en dsm oct puts gedaan voor het geval dat wat Bernanke vrijdag te zeggen heeft de markten niet aanstaat. Verder ook een paar oct calls 350 op de AEX (15 cent p.s. :P ).
pi_101135700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Jij hebt wel meer gezegd als het je uitkomt. Selectief geheugen en perceptie :W
Ga het maar zoeken dan.

Of loop je weer te liegen?
pi_101135763
quote:
Te veel leverage. Er wordt gesproken van een limiet op 12.003 euro wat effectief gezien 15% margin is voor een periode van 2 jaar vanaf de koers van vandaag. Dan zou je net zo goed een FTI kunnen kopen en na 10% koersverschil hetzelfde rendement binnen slepen zonder 28 maanden te hoeven wachten. Naar mijn mening is het gewoon een slechte deal.
pi_101136160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:13 schreef Arkai het volgende:

[..]

Te veel leverage. Er wordt gesproken van een limiet op 12.003 euro wat effectief gezien 15% margin is voor een periode van 2 jaar vanaf de koers van vandaag. Dan zou je net zo goed een FTI kunnen kopen en na 10% koersverschil hetzelfde rendement binnen slepen zonder 28 maanden te hoeven wachten. Naar mijn mening is het gewoon een slechte deal.
Met een FTI moet je toch richting kiezen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 augustus 2011 @ 21:30:48 #60
862 Arcee
Look closer
pi_101144063
Saaaaai...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_101146025
Dag 1 op belegger.nl

Ik kwam er dus achter dat je maximaal 10% van je vermogen mag beleggen per bedrijf.

Dat kwam slecht uit ik heb uiteindelijk maar 60% van het denkbeeldige kapitaal belegd.

Op het hoogtepunt had ik 4,2% winst.
Niet genomen omdat ik denk dat het nog hoger kan. (of lager natuurlijk).

Ik had dus meer op Heineken en op Arcelor-Mittal willen zetten maar dat mocht dus niet.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:29:59 #62
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101147733
Het blijft grappig om te zien; mutual funds gefocust op value investing die gekocht worden flink (+5%) boven NAV-prijzen.
pi_101150232
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:29 schreef flyguy het volgende:
Het blijft grappig om te zien; mutual funds gefocust op value investing die gekocht worden flink (+5%) boven NAV-prijzen.
Welke beleggingsfondsen bedoel je?

Voor reguliere beleggingsfondsen kan je er als belegger weinig aan doen (i.t.t. vroeger) omdat je geen limiet kan bepalen maar gebonden bent aan de prijs die men voor je bepaald na het inleggen van de order. Die prijs kan wel een op- danwel afslag kennen tot 5%.

Of bedoel je de specifieke vormen van 'beleggingsfondsen' die nog wel op de reguliere markt aangekocht kunnen worden alsof het normale aandelen zijn?
pi_101154058
Wanneer is de persco van Ben?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_101154163
vrijdag
  donderdag 25 augustus 2011 @ 01:28:52 #66
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101155988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:16 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Welke beleggingsfondsen bedoel je?

Voor reguliere beleggingsfondsen kan je er als belegger weinig aan doen (i.t.t. vroeger) omdat je geen limiet kan bepalen maar gebonden bent aan de prijs die men voor je bepaald na het inleggen van de order. Die prijs kan wel een op- danwel afslag kennen tot 5%.

Of bedoel je de specifieke vormen van 'beleggingsfondsen' die nog wel op de reguliere markt aangekocht kunnen worden alsof het normale aandelen zijn?
Het gaat er juist om dat je kan zien dat de boel gebundeld in een fonds 5% duurder is dan gewoon zelf de inhoud los kopen, mensen het dan toch nog voorverpakt kopen terwijl het betalen van een premie op het onderliggende juist exact het tegenovergestelde is van value investing.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 01:29:31 #67
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101156009
Steve Jobs is trouwens CEO af bij Apple.
pi_101156689
snel puts op Apple kopen
pi_101159930
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 01:48 schreef WinningMood het volgende:
snel puts op Apple kopen
Waarom? Zou best kunnen dat ze nu goede producten gaan maken ;)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:18:04 #70
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101164142
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 06:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waarom? Zou best kunnen dat ze nu goede producten gaan maken ;)
Zeg dat maar tegen Mr. Market :+
pi_101164304
Waar kan ik aandelen kopen voor Apple?
If not now, then when.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:27:38 #72
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101164468
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waar kan ik aandelen kopen voor Apple?
NYSE? staat bij je broker wel tussen ..
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:50:25 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101165160
Zo ik ben er weer 8-)

*SPAM* :P
Deel 3 (ofzo) uit de reeks: "What to do with the f*cking money?": [Reisverslag] Engeland + Schotland + Wales
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:54:04 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101165282
Ondanks een hoop fuzz weinig veranderd trouwens.
Another day, another bailout, extend and pretend....
Aandelen nog steeds op bubble niveaus....
Alleen wordt de impotentie van de autoriteiten wel steeds duidelijker zichtbaar.

Ik ga denk ik maar weer een paar maanden weg :P
Mijn reisverslagen
pi_101166654
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101167812
Ik vind Max Keiser een zekere humoristische waarde hebben maar ik heb me nog nooit door zijn adviezen laten leiden.
Dan zijn er wel betere guru's te vinden.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:45:09 #77
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101169277
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:54 schreef SeLang het volgende:
Ondanks een hoop fuzz weinig veranderd trouwens.
Another day, another bailout, extend and pretend....
Aandelen nog steeds op bubble niveaus....
Alleen wordt de impotentie van de autoriteiten wel steeds duidelijker zichtbaar.

Ik ga denk ik maar weer een paar maanden weg :P
Voor hetzelfde geld volgt er volgende week een flinke afstort als Bernanke niet een nieuwe dosis coke voor de markten heeft :P

Ik denk trouwens dat ik Berkshire ga kopen de dag dat Buffett opstapt. Volgens mij heeft hij zijn potentiele opvolger goed geïnstrueerd en heeft hij Berkshire zo ingericht dat een nieuwe CEO niet te veel domme dingen kan doen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:48:30 #78
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101169407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:45 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld volgt er vrijdag en volgende week een flinke afstort als Bernanke niet een nieuwe dosis coke voor de markten heeft :P

Ik denk trouwens dat ik Berkshire ga kopen de dag dat Buffett opstapt. Volgens mij heeft hij zijn potentiele opvolger goed geïnstrueerd en heeft hij Berkshire zo ingericht dat een nieuwe CEO niet te veel domme dingen kan doen.
Vermeende opvolger Combs beheert / beslist nu al over een gigantisch deel van 't vermogen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:53:34 #79
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101169579
En desondanks zal het aandeel waarschijnlijk flink dalen de dag dat Combs het overneemt.

Verder Heineken calletje weer verkocht met een mooie winst. Ik zou dit vaker moeten doen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:04:57 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101169922
Steve Jobs = weg
Mijn reisverslagen
pi_101170732
Unemployment Claims 417K 403K 408K

Kon een leuke daling worden zometeen...
  donderdag 25 augustus 2011 @ 15:13:46 #82
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_101172108
Zo, net ongeveer 0,40% in het rood, ineens na 0,30% in het groen
Paardelul !!!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 15:19:17 #83
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101172299
Over Buffett gesproken:

Buffett To Buy $5 Billion In Preferred Stock In Bank Of America
pi_101173127
quote:
11s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef JimmyJames het volgende:
Over Buffett gesproken:

http://brontecapital.blog(...)ryone-took-long.html
pi_101173358
quote:
Korte samenvatting van het artikel: ik koop omdat de bank niet kapot kan omdat ie TBTF is.
pi_101174192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:47 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Korte samenvatting van het artikel: ik koop omdat de bank niet kapot kan omdat ie TBTF is.
Anders is het FUBAR bedoel je?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:13:02 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_101174233
Zeg, waar gaat die DAX heen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_101174495
Gerucht over een short selling ban in Duitsland
pi_101175482
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:21 schreef Blandigan het volgende:
Gerucht over een short selling ban in Duitsland
Wordt ook al weer tegengesproken door Duitse bobo's.
Wel een teken aan de wand dat elk gerucht de markt momenteel +/- 3% kan sturen.

Update:
The last hour has seen a decisive turn to the downside in EU and US stock futures with weak jobs data and various market rumours doing the rounds. In terms of flows a large sell-order has been touted to have contributed the pace of the sell-off. The various rumours at the moment include talk of a German sovereign downgrade and mention of a forth coming short selling ban in Germany the later which has just been denied by a German regulator in the last few minutes on CNBC. Other stories that have also been noted included comments from Harrisburg, Pennsylvania and that they may miss a September 15th bond payment (now said to be likely) allied to analysts attributing the move to re-positioning ahead of the key Bernanke Jackson Hole speech on Friday. Not forgetting that in the background of all this the Greek/German 10yr government bond yield spread continues to remain elevated at record levels.

[ Bericht 44% gewijzigd door Blandigan op 25-08-2011 17:03:23 ]
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:06:53 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101178518
Plaatjes liepen 2 maanden achter wegens vakantie, nu updated (niet dat het veel uitmaakt, al is het wel ietsje verbeterd.... :P )

En de secular bearmarket verder uitvergroot:

Mijn reisverslagen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:14:19 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101178821
Ah lekker, nog steeds geduld houden!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101179105
Verlenging van de shortselling ban in een handvol europese landen.
Geen sterktebod van genoemde overheden.

Maar ja, misschien, als je hetzelfde truukje uithaalt, dat het deze keer wel tot nieuwe resultaten leidt?
pi_101179632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:06 schreef SeLang het volgende:
Plaatjes liepen 2 maanden achter wegens vakantie, nu updated (niet dat het veel uitmaakt, al is het wel ietsje verbeterd.... :P )

[ afbeelding ]

Als je dit plaatje ziet zitten we historisch gezien nog vrij hoog.
pi_101180739
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:04 schreef SeLang het volgende:
Steve Jobs = weg
Non-event en ingecalculeerd :)

Het is niet zo dat Apple van de ene op de andere dag ineens verandert. :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:54:42 #95
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101180966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:40 schreef Burnie88 het volgende:
Wanneer is de persco van Ben?
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:44 schreef WinningMood het volgende:
vrijdag
Iemand een idee hoe laat die in onze tijd is?
pi_101186350
quote:
11s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef JimmyJames het volgende:
Over Buffett gesproken:

Dan was die deal met GS toch wel beter toen hij 10% dividend kreeg ipv van 6% nu. Je zou verwachten dat Buffett er niet zijn hand voor zou omdraaien maar het tegendeel blijkt maar weer.

Daarnaast schiet BAC omhoog met 10% terwijl het aandeel zojuist met ~6.5% is verwaterd. :')
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:43:49 #97
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101186404
Vind dat Buffet wel een beetje voor meer dividend had mogen pushen op zijn preferreds. Die 6 procent is onder de yield van BoA's 10-jaar (was gisteren 6,5%) en ook tov zijn deal met GS is dit mager.

Misschien dat ie ook nog een lading bonds had gekocht onder par van BoA en die nu weer voor winst kan dumpen. Dat zou tenminste wel wat rechtvaardigen.

Edit: En die call optie van BoA om de boel weer terug te kopen tegen 5% premie is natuurlijk ook niet ten gunstig van Buffet aangezien dat een behoorlijke demper is op het opwaartse potentieel van zijn preferreds.

[ Bericht 23% gewijzigd door flyguy op 25-08-2011 20:55:17 ]
pi_101187290
De beleggers slikken de Buffet deal als zoete koek.
Aandeel BoA +10%.
pi_101197685
Is dit het topic om als absolute noob advies te vragen? :)
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_101197931
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:34 schreef Neraice het volgende:
Is dit het topic om als absolute noob advies te vragen? :)
Zeker. Iedereen is welkom in het warme gokpaleis van de beurs. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')