Ik ook niet zo, mijn vrouw des te meer maar ik vind het leuk mee te kijkenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:38 schreef golfer het volgende:
Ik heb niets met zoetigheden, gebakjes, cakejes of patisserie, dus nee.
Ik ook niet en toch vind ik het enig om te zien. :-)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:38 schreef golfer het volgende:
Ik heb niets met zoetigheden, gebakjes, cakejes of patisserie, dus nee.
Nope, geen herhaling.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:51 schreef RobinOok het volgende:
Zometeen de herhaling, meteen na Saterday Kitchen op BBC1
Ik keek naar de tijd en datum van je post en dacht; ja, augustus...en het is idd dinsdag...maar hoe kan het nou 21:41 zijn...quote:
Sun 25 Aug 2013quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik keek naar de tijd en datum van je post en dacht; ja, augustus...en het is idd dinsdag...maar hoe kan het nou 21:41 zijn...Ik voel me zo leeghoofdig nu
Anyway, 2 jaar later. Kan je dit ook ergens online terug kijken? Bijv een week, zoals je ook in Nederland kon?
Vandaar mijn vraag over online bekijkenquote:
bbc iplayer, heb je een britse proxy voor nodigquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag over online bekijkenZo heb ik de Nederlandse versie en tot nu toe de Engelse versie (seizoen 1 ) op de Nederlandse tv ook gevolgd.
Ik heb expatshield, dat zal wel werken, dat werkte al eerder in combinatie met de BBC site.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:39 schreef motorbloempje het volgende:
De meeste proxies zijn al bekend en geblokkeerd en als je er al een vindt die werkt dan duurt dat meestal ook niet lang. Maargoed, er zijn altijd wel wat torrentsites die ze hebben, dus
Bij nader inzien: hebbes!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:21 schreef minilot het volgende:
maar ik kan er verdorie nog geen torrentje van vinden
Dat werkte dus idd primaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 06:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb expatshield, dat zal wel werken, dat werkte al eerder in combinatie met de BBC site.
Het wordt tijd dat iemand een topic 'Heel Engeland bakt' opent..quote:
Is dat dat meisje met dat enge gezicht en de labiele onzekere houding die filosofie studeert?quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:53 schreef minilot het volgende:
Oee, Sue knuffelt de belachelijk mooie, en nu al grienende Ruby! *wiebel*
Oeh, kijk eens wat een afgunstquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat dat meisje met dat enge gezicht en de labiele onzekere houding die filosofie studeert?
Van mij mag ze er zo snel mogelijk uit.
Onverdaagzaam ookquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:44 schreef Isabeau het volgende:
hoezo afgunst? Ik vond haar zó irritant met haar labiele gedoe.
Ze is duidelijk "niet helemaal goed" inderdaad. Maar daarom hoef je haar toch niet meteen af te schrijven? Ik vind het ook wel interessant om te zien, want voor veel mannen is dat echt een magneet. Hoe moeilijker het meisje, hoe aantrekkelijker ze wordt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:44 schreef Isabeau het volgende:
hoezo afgunst? Ik vond haar zó irritant met haar labiele gedoe.
Oh, die ken ik gelukkig niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Hele hordes vrouwen doen ook niets liever dan andere vrouwen neersabelen omdat ze er beter uitzien.
Moet je wachten op de herhaling, zondagavondquote:
http://www.bbc.co.uk/ipla(...)_Off_Series_4_Bread/quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:52 schreef emmyemmy het volgende:
Is er ergens een website waar ik dit kan kijken?
Oeh, expat shield. Nog nooit van gehoord, altijd lopen miepen met niet werkende proxy's. Bedankt!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/ipla(...)_Off_Series_4_Bread/
En dan eerst iets als Expat Shield downloaden. Kan je alles gewoon online kijken. Alles van de BBC dus
Ja, dat verwacht ik wel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:03 schreef MaximusTG het volgende:
Nu net aan het kijken, had het opgenomen. Maar ze wisten dus al dat ze broodsticks moesten maken... Dan heb je de hele week? om te oefenen.
Yep, de Signature Bake (eerste opdracht) en de Showstopper (derde opdracht) kunnen ze thuis oefenen (al hebben ze daar naar het einde van de competitie volgens mij minder tijd voor) en de Technical Challenge (tweede opdracht) weten ze uiteraard juist niet van tevoren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:03 schreef MaximusTG het volgende:
Nu net aan het kijken, had het opgenomen. Maar ze wisten dus al dat ze broodsticks moesten maken... Dan heb je de hele week? om te oefenen.
Daarom vond ik het ook terecht dat die Lucy, of-hoe-heette-ze eruit ging. Totaal geen uitdaging of lef.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef minilot het volgende:
Ik vind dat juist een heel fijn aspect aan dit programma ten opzichte van andere kookwedstrijden op teevee: deelnemers krijgen rustig de tijd om zich voor te bereiden en iets moois te maken. Of ze een beetje inzicht hebben en op gevoel kunnen werken (dat laatste vind ik sowieso overrated) wordt mijns inziens voldoende duidelijk tijdens de technische opdracht
Bovendien keek ze eigenwijs en arrogant uit haar ogen. Ik zie in The Great British Bake Off toch vooral graag dat deelnemers zo'n beetje doodgaan van onzekerheid.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daarom vond ik het ook terecht dat die Lucy, of-hoe-heette-ze eruit ging. Totaal geen uitdaging of lef.
Ik vind het juist fijn dat het zo enorm kneuterig is allemaal. Bij elke talentenshow krijg je een keer een jankverhaal over een moeilijke jeugd. Bij dit programma gaat het echt over het bakken. Ik waardeer dat enorm. Gewoon lekker normaal. En ik lach me scheef om Sue.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef minilot het volgende:
Ik vind dat juist een heel fijn aspect aan dit programma ten opzichte van andere kookwedstrijden op teevee: deelnemers krijgen rustig de tijd om zich voor te bereiden en iets moois te maken. Of ze een beetje inzicht hebben en op gevoel kunnen werken (dat laatste vind ik sowieso overrated) wordt mijns inziens voldoende duidelijk tijdens de technische opdracht
Heb je gelijk in. Ik vond haar ook maar arrogant door te denken dat een normaal uitziend brood het wel zou halen. Als iemand een octopus probeert te maken moet je toch even na gaan denken over het uiterlijk van je eigen brood.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Bovendien keek ze eigenwijs en arrogant uit haar ogen. Ik zie in The Great British Bake Off toch vooral graag dat deelnemers zo'n beetje doodgaan van onzekerheid.
Wil je vechten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:47 schreef minilot het volgende:
Ik zou Sue wel willen trouwen.![]()
Mag zij de broek aan.
Ze heeft idd wel ietsquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef minilot het volgende:
Hoezeer ik Ruby mijn bed ook in zou willen sleuren,
Ik wil weer terug.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef minilot het volgende:
Dat heerlijke Yorkshire-accent van die Howard ook!![]()
God, ik moet gauw weer eens naar Groot-Brittannië! Verrukkelijk land.
Ik ben zo jaloers op jou. Echt!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
South Yorkshire accent
ik schijn het al wat op te pikken
Ik mis Engeland.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik soms ook op mij!![]()
Straks als ik ben afgestudeerd ga ik zóveel broden bakken!
Beetje offtopic maar Hairy Bikers christmas specialquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Dit jaar vieren we hier voor het eerst kerst: mijn ouders en zusje (+ vriendje als dat nog aan is) kome hier het vieren, en wil het all-out gaan, ook qua bakken. Dus dat wordt notities maken!
Ik ben de hele kerstweek ook in Engelandquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Dit jaar vieren we hier voor het eerst kerst: mijn ouders en zusje (+ vriendje als dat nog aan is) kome hier het vieren, en wil het all-out gaan, ook qua bakken. Dus dat wordt notities maken!
http://www.mirror.co.uk/t(...)verdict-mary-2230761quote:
Great British Bake Off: Muffin huffin' produces a whole lot of nuffin' in Bread Week, as almost every batch comes out underbaked
Will our Great British Bake Off bakers RISE to the occasion and PROVE they’ve got what it takes to make the upper CRUST of the competition?
“Welcome to yeast,” says Paul, in the voice of an evil village shopkeeper just before he drowns you in the duck pond. D’ough.
Yeah, it’s bread week.
An underlying fear runs through all Bake Off fans: that one day, quite soon, they will just run out of things to bake. They’ll have to start plumbing the depths of obscurity for new challenges, and by series seven, we might be tuning in to watch them make a five-minute microwave mug cake that one of the producers found on Pinterest.
There were already hints of barrel-scraping in the last series with those marshmallow teacakes (nobody actually makes marshmallow teacakes, they’re laid by a chocolate chicken at the Tunnock’s factory), and now I’m worried again because this week’s signature challenge is breadsticks.
Who bakes their own breadsticks? They’re barely even food. They were demoted as dip accessories in the early noughties when we realised tortilla chips gave a much fuller scoop, and now they’re comedy walrus fangs at best, ear-plungers at worst.
But of course our contestants are getting stuck in with all the zeal of the Breadstick Appreciation Society. It’s nigella seeds for Kimberley, ras el hanout for Howard, and blue cheese for adorable Ali, who admits bread isn’t his forte. “I know what I’m doing, but not necessarily why I’m doing it,” he tells Paul, whose eyes briefly glow red.
Beca has bigger problems than bread – she’s wearing the same top as Mary Berry, which is a bit like turning up at a Buckingham Palace garden party in a crown. Of course, being of the same excellent breeding as the Queen, Mary has spared Beca’s blushes by putting a blazer on top.
Frances, who for the purposes of easy hair identification I will be calling Silky Bob 1, is following up last week’s conceptual sandwich cake with breadsticks that look like giant matchsticks. It’s all fun and games on week two, but you can’t help wondering if by week six she’ll be weeping as she carves the complete works of Shakespeare onto individual macaroons, served in a replica Globe Theatre made of spun sugar. Leave yourself somewhere to go, love.
Meanwhile Lucy’s dough is too soggy and she doesn’t know how to fix it. Paul indulges her with a round of eyebrow charades. “Flour?” she tries. Eyebrow wiggle. “Fridge?” Eyebrow wiggle. “Chilled? The Fonz? Sounds like? Two words? BRIEF ENCOUNTER?” Christmases round Hollywood’s house are a riot.
Onto the technical challenge, a much more bready and far less pointless offering – English muffins. Sue has adopted a new way of shouting “bake!” that is part neigh, part Duchess from Alice in Wonderland. I’m going to call it muffin the mewl.
The kneading begins, and builder Mark is vying for the role of ‘thinking viewer’s crumpet’ by announcing, “the only muffins I’ve had before were from a popular fast food burger restaurant.” Mary Berry has probably never gone greasier than a Wimpy, and only then after a night on the gooseberry fizz.
Hoorah, it’s the historical interlude! Copy books open, as Mel guides us through the history of muffin men. It turns out that like just about every delicious thing there is, muffins were first invented by the working classes. Apparently the aristocracy were so lethargic they never stretched much beyond putting an apple in the mouth of a roast swan and calling it dinner.
Back in the Marquee of Dreams, the muffin huffin’ has produced a whole lot of nuffin’, as almost every batch comes out underbaked. Kimberley gets top spot for her result, but most of the gang are left feeling flat as they head into round three.
This week’s showstopper challenge is a decorative loaf. In my day this was the wheatsheaf someone’s show-off mum would make for Harvest Festival, but now apparently it means baking bread in the shape of Paul the psychic octopus from the 2010 World Cup.
“The tentacles all have to be the same length as the football,” says last week’s star baker Rob, a phrase you’ll never find in a Martha Stewart recipe. It is possible Rob peaked too early.
Horticulturalist Lucy needs to make up for her wonky grissini and duff muffins and hopes impress the judges by using her own homegrown sourdough starter – but what’s DIY yeast next to a white chocolate peacock? We can all grow our own live culture if we try, Lucy. The yoghurt ads have taught me that.
It’s time for the final tasting of the weekend. Deborah, AKA Silky Bob 2, has under-baked her walnut loaf, and Rob’s octopus cake goes down like a damp, er, squid. But Kimberley, Howard and Christine all get the Berrywood twinkle of approval, and Ruby is crowned star baker while poor Lucy is sent home, starter (or non-starter) in hand.
Bake Off anoraks among you will note that there is a tradition of bread week’s star baker going on to win the whole thing, so Ruby could definitely be one to watch. I’d ask Paul the psychic octopus to give us his prediction, but, in a wheelie bin somewhere in Somerset, a fox has just eaten his head.
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:50 schreef minilot het volgende:
at least that what she said it was
Er staan een aantal seizoenen op Youtube, staan deze daar niet tussen?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Wie wil mij dm'en waar ik s2 en s3 kan zien, cq hengelen
Hoe heet dat oudere vrouwtje... haar baksels waren ook niet echt helemaal je-van-hetquote:
Vast niet op de iPad?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:06 schreef MaximusTG het volgende:
Overigens; met deze plugin:
http://hola.org/
Kun je vanuit NL gewoon via BBC iplayer kijken.
How nice! Dan kan ik nog een paar afleveringen terugkijken die ik gemist heb en hoef ik niet meer elke dinsdag of zondag erom denken dat ik kijkquote:Op woensdag 11 september 2013 13:06 schreef MaximusTG het volgende:
Overigens; met deze plugin:
http://hola.org/
Kun je vanuit NL gewoon via BBC iplayer kijken.
Aanvulling: die vrouw met de prachtige ontwerpen maar de teleurstellende inhoud zit ook in de gevarenzone maar bakte deze keer ook goed genoeg om nog niet naar huis te worden gestuurd. Wellicht dat Glenn er dan nog wat langer in kan blijvenquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:05 schreef Postbus100 het volgende:
Dat koekoekshuisje was erg schattig.
En ik heb zo de indruk dat bepaalde personen koste wat het kost niet naar huis mogen. Daarom werd Kimberly gespaard en moet Howard de volgende keer naar huis (dat was nu al het plan, maar hij dwarsboomde dat plan met een perfecte toren). Of die man van die groteske baksels moet volgende keer weg. De rest is veilig.
Idem!quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
Jawel! Maar niet met de laptop erbijHoward
![]()
Het was wel tussen hem en Glenn, maar had eigenlijk verwacht dat ze Glenn zouden wegsturen
Ja, dat zei ik ook al, maar ze hadden er al 2 weggestuurd en zulksquote:
Komt goed met die scriptie dan!quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben een beetje als Ruby. Ook altijd maar onzeker en klagen dat iets echt heel slecht is (niet per se met bakken, overigensvooral studie) en dat 't dan stiekem helemaal niet zo slecht of zelfs goed is
Ik!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:25 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Niemand aan het kijken? Ze maken veredelde moorkoppen
Yeay.... jammer dat er niet zoiets bestaat als een 24 uurs bakker. Krijg er een vreetkick van.quote:
Pfffquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:27 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Yeay.... jammer dat er niet zoiets bestaat als een 24 uurs bakker. Krijg er een vreetkick van.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik haar ook steeds leuker ben gaan vindenquote:
Rubyquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:
Hahaha!
http://themanyfacesofrubytandoh.tumblr.com/
[ afbeelding ]
Ze is wel wat dramatisch ja en idioot onzeker, continue zeggen dat alles een ramp is en mislukt en slecht terwijl ze domweg heel goed kan bakken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou Ruby leuker vinden als ze niet constant praat en doet alsof ze haar polsen door gaat snijden
Zou dat veel uitmaken, denk je? Zelfs als ze wint, twijfelt ze nog aan haar eigen kunnen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Al zou het natuurlijk geweldig voor Ruby's zelfvertrouwen zijn als zij won
Kom op zeg, daar kàn je dan toch niet meer omheen als je zo'n tv-show wintquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:21 schreef Postbus100 het volgende:
Zou dat veel uitmaken, denk je? Zelfs als ze wint, twijfelt ze nog aan haar eigen kunnen.
Het is wel een hele grote mond vol mooie witte tandenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me wel eens af of Kimberley thuis ook altijd zo loopt te lachen. En of haar partner daar niet stapelgek van wordt.
Ah! Thanks. Ik keek soms op zondagavond, wist niet dat ik dan naar de herhaling keek. Maar het meeste kijk ik via internet, dus dan ken je de dagen helemaal niet meer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een herhaling, de nieuwe is dinsdag!
quote:DURATION: 1 HOUR
It is the semi-final and there are just four bakers left. This round is the French round and the all-female semi-finalists have just three French bakes standing between them and a place in the final.
The signature challenge raises the stakes, tasking the bakers to make three different types of savoury canapé in just two and a half hours. One type must be choux, the second another type of pastry such as shortcrust or rough puff, and the third can be anything of their choice, from biscuits to scones to dim sum. Mary and Paul will be looking for a professional finish and with so many techniques to cram into such a short time frame, there will be no room for mistakes.
The technical challenge requires the bakers to combine techniques they have shown throughout the series, this time all packaged into a recipe for the complex Charlotte Royal, which combines the perfect swiss roll surrounding a delicate bavarois, set with gelatin to firm a firm dome once turned out - hopefully.
The final challenge is a truly iconic French patisserie, the opera cake. Whilst Mel travels to the Paris Opera House to discover where the dessert originated, the semi-finalists battle to create the distinctive layers in their own take on the classic that will hit the right note with the judges.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:06 schreef computergirl het volgende:
nu alvast een schopje voor de halve finale van vanavond
[..]
Dit!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:12 schreef computergirl het volgende:
Ik weet wel wie er van mij mag winnen. Kimberley
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jammer dat die stomme Ruby door is naar de finale.
Smaak was gewoon afwezig als ik 't zo overall bekeek bij Beca. Jammer maar helaas. Die van Ruby was dan op z'n minst nog te pruimen!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:26 schreef remcoP het volgende:
[..]![]()
Ruby![]()
Beca had duidelijk niet de skills om echt te toppen, dat zag ik ook al een beetje aankomen de vorige afleveringen.
Waarschijnlijk is datgene wat mij mateloos irriteert aan Ruby, precies datgene wat anderen geweldig aan haar vinden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:26 schreef remcoP het volgende:
[..]![]()
Ruby![]()
Beca had duidelijk niet de skills om echt te toppen, dat zag ik ook al een beetje aankomen de vorige afleveringen.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ruby is een mooie meid maar wat een jankbak.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is datgene wat mij mateloos irriteert aan Ruby, precies datgene wat anderen geweldig aan haar vinden.
Maar dat gepruil, dat mensen niet durven aankijken uit schaamte voor je "wanstaltige" bakcreaties, de negativiteit die ze uitstraalt, echt ze irriteert me mateloos.
Doe mij maar Kimberly, die straalt een en al positiviteit en optimisme uit en bakt de meeste geweldige dingen. Of Frances die niet alleen geweldige dingen maakt, maar waar alles er ook nog eens geweldig uit ziet.
Nouja, Kimberly mag van mij winnen dus!
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarschijnlijk is datgene wat mij mateloos irriteert aan Ruby, precies datgene wat anderen geweldig aan haar vinden.
Maar dat gepruil, dat mensen niet durven aankijken uit schaamte voor je "wanstaltige" bakcreaties, de negativiteit die ze uitstraalt, echt ze irriteert me mateloos.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:05 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind dat Ruby het echt te vaak verprutst om nog verdiend te kunnen winnen.
Ik zeg Kimberley, Kimberley, Kimberley!
Beetje overdreven, hoor. Ze deed het gisteren echt niet zo geweldig. Het scheelde niks of ze had er uit gelegen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ben nu aan het kijken en dat arme kind is nog steeds zo negatief over alles wat ze doet! Daar is toch totaal geen reden voor in de halve finale?! Allemachtig zeg.
Ik had alleen nog de eerste bake gezienquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Beetje overdreven, hoor. Ze deed het gisteren echt niet zo geweldig. Het scheelde niks of ze had er uit gelegen.
Ha!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had alleen nog de eerste bake gezien
Geen reden voor? Hallo? Zag je niet wat ze stond te prutsen? Ik vroeg me af hoe ze in godsnaam in die halve finale terecht was gekomen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ben nu aan het kijken en dat arme kind is nog steeds zo negatief over alles wat ze doet! Daar is toch totaal geen reden voor in de halve finale?! Allemachtig zeg.
Als ik dit zo lees, heb ik wel de neiging om even aan jou te vragen of je je pillen nog wel trouw inneemt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:26 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Geen reden voor? Hallo? Zag je niet wat ze stond te prutsen? Ik vroeg me af hoe ze in godsnaam in die halve finale terecht was gekomen.
Maar goed, ik vind het allemaal best sneu voor d'r. Volgens mij is ze gewoon echt niet helemaal goed. Ik ben ook bang dat als ze wel zou winnen dat het duwtje over de rand zou zijn en ze vervolgens de rest van d'r leven in (en misschien soms ook uit) een inrichting zal zitten. Echt, die is volgens mij zo labiel als maar kan. Dat is niet zomaar een beetje pruilen en onzeker zijn, die mankeert echt wat.
Ik ben het niet echt eens met dat artikel. Vooral dit stuk niet:quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:33 schreef RobinOok het volgende:
zet de link er dan effe bij....
http://www.theguardian.co(...)uby-tandoh-hostility
De top vijf bestaat alleen maar uit vrouwen. Het punt 'het is een vrouw die het goed doet, dus is het logisch dat mensen haar haten!' slaat daarom wat mij betreft nergens op. Het is niet alsof de andere dames het niks kan schelen. Haast elke week staat er wel weer iemand te snotteren. Ik heb het ook niet op Ruby, maar dat komt omdat ik haar een zeikwijf vind, niet omdat ik een hekel heb aan vrouwen die wat kunnen. Alle kandidaten maken wel eens een baksel dat niet perfect is (soms zelfs op het rampzalige af), maar dan klopt het ook. Volgens Ruby is de helft van wat ze maakt een blamage, terwijl dat over het algemeen niet zo blijkt te zijn.quote:Here's why I think people are so free with their dislike of Tandoh: because they follow the same narrative the media does, and they know that when a woman does well, step number two is always to give her a pummelling. Leave your high-achieving female in a warm place to prove, and once well-risen, knock her back with both fists. And Tandoh has committed the terrible crime of caring visibly about the competition, when it's widely agreed that women are silly things and baking is a silly, woman-y thing. Imagine crying about the consistency of the mousse in your Charlotte royale!
Sorry, ik zat op mijn mobiel.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:33 schreef RobinOok het volgende:
zet de link er dan effe bij....
http://www.theguardian.co(...)uby-tandoh-hostility
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Volgens Ruby is de helft van alles wat ze maakt een blamage, terwijl dat over het algemeen niet zo blijkt te zijn.
Ja. Als het allemaal zo erg met haar was, had ze dan meegedaan aan zoiets als de GBBO?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:05 schreef RobinOok het volgende:
Jij denkt wel dat Ruby verder helemaal gezond is en enkel een beetje verlegen? Die bekken die ze trekt, de wegdraaiende ogen, gewoon een beetje "ongemakkelijk"?
Ah, goed dat je het zegt. Ik ga tot ik zelf naar de finale kan kijken even het hele internet ontwijken. Voor de zekerheid!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
Het schijnt dat de winnaar al gelekt is door Raymond Blanc via Twitter, maar ik heb 't allemaal weten te omzeilen, voor het geval dat het klopt/waar is. Zou wel vrij sneu zijn
Hij heeft vanochtend inderdaad een opmerking gemaakt waaruit af te leiden zou zijn wie de winnaar zou zijn. Maar hij heeft daarna getweet dat hij maar wat zei, dat hij ook niet weet wie er gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
Het schijnt dat de winnaar al gelekt is door Raymond Blanc via Twitter, maar ik heb 't allemaal weten te omzeilen, voor het geval dat het klopt/waar is. Zou wel vrij sneu zijn
Die truiquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:00 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Wat waren deze finalisten van vorig jaar toch verschrikkelijk snoezig!
Spoilers, Moblo, spoilersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
"De winnares.."
OH MIJN GOD, NU WETEN WE DAT HET EEN VROUW IS!
Die hint is anders niet eenduidig, vind ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Hij heeft vanochtend inderdaad een opmerking gemaakt waaruit af te leiden zou zijn wie de winnaar zou zijn. Maar hij heeft daarna getweet dat hij maar wat zei, dat hij ook niet weet wie er gewonnen heeft.
Kimberley is inderdaad de eindbaas. Ik vind haar zo heerlijk positief en vrolijk. Een can do mentaliteit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:08 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Die hint is anders niet eenduidig, vind ik.
Maar ik hoop gewoon dat Kimberley gaat winnen. Kimberley heeft er plezier in, is goed in haar smaken, biedt een constante kwaliteit van baksels aan.
Francis is mijn minst favoriete kandidaat: leuk doordachte baksels, maar qua technieken niet zo goed als Kimberley.
En Ruby is te onzeker over zichzelf.
Inderdaad. Ruby en Kimberley zijn denk ik ongeveer even goed, maar die mentaliteit van Kimberley is zoveel positiever!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Kimberley is inderdaad de eindbaas. Ik vind haar zo heerlijk positief en vrolijk. Een can do mentaliteit.
Het is tenminste geen Rylanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Nou, we zien meer van Kimberleys gebit. Dat is wel zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond info. Ik ben verliefd op Sue.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:23 schreef Postbus100 het volgende:
Ik kijk nu via internet, maar ik betwijfel of ik de goede voor me heb. Hebben ze het nou over andere seizoenen?Why??
Maar wordt de finalist dan wel vanavond bekendgemaakt? En gaan ze nog bakken? Lijkt me dat ze dan nog weinig tijd hebben om daar verslag van te doen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:25 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Achtergrond info. Ik ben verliefd op Sue.
Van 21 tot 22 tochquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:26 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar wordt de finalist dan wel vanavond bekendgemaakt? En gaan ze nog bakken? Lijkt me dat ze dan nog weinig tijd hebben om daar verslag van te doen..
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:29 schreef Cat22 het volgende:
Net even naar de info gekeken: er wordt vanavond niet gebakken.
Jawel, na 21 uurquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:29 schreef Cat22 het volgende:
Oeh, inderdaad!quote:
Argh, een wie-is-de-mol-actie: zij zeggen ook altijd dat het een finale is, terwijl de winnaar niet bekend wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:29 schreef Cat22 het volgende:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Argh, een wie-is-de-mol-actie: zij zeggen ook altijd dat het een finale is, terwijl de winnaar niet bekend wordt gemaakt.
Dit is van vorig jaar denk ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben echt dementerend. Ik weet zeker dat ik geen enkele of hooguit een enkele uitzending gemist heb en toch lijkt het of ik alles voor het eerst zie. Behalve die superbrave "oef, that's a bit harsh" reacties.
quote:
Haha, ja, nee, zo dement ben ik dan gelukkig nog net niet! Hahahahaha.quote:
Een kutwijf zou ik het niet willen noemen, maar tjonge, wat een vermoeiend mens. Zucht en steunt bij elk moeilijk dingetje wat ze moet doen alsof ze een berg moet beklimmen. Pfffffquote:
Ze zijn heerlijk. Ik stoor me steeds meer aan de gezichtsuitdrukkingen van Ruby.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef Cat22 het volgende:
Ik zat net te denken, ze zien er leuk uit, maar het lijkt me écht niet lekker. Ik neem wel een quiche of wrap mee naar mijn picknick.
Die zou ik ook kunnen qua versiering. En dat is geen compliment.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:45 schreef RobinOok het volgende:
Goddank, dat ding van Ruby ziet er niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |