Awwwquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:20 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Collega's zijn helaas niet zo lief
Oh omg. Twentequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat de tubantia in Hengelo?
Dan ben ik mooi bij de chinees. Mooi volproppen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:23 schreef seasushi het volgende:
http://www.rampen-info.nl/
Vanavond kans op fellere buien![]()
Feller dan nu? Dat geloof ik niet..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:23 schreef seasushi het volgende:
Stuur het eens naar het westenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Feller dan nu? Dat geloof ik niet..
Net waren Groningen en Drenthe nog oranje nu al rood.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:23 schreef seasushi het volgende:
Eens!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:26 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Stuur het eens naar het westen
Ik ook niet, maar het staat er wel...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Feller dan nu? Dat geloof ik niet..
Ja en dan door trekkend naar het noorden / Frieslandquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:26 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Stuur het eens naar het westen
Dat is al een poosje ja.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:26 schreef Frutsel het volgende:
Code paars voor delen van Limburg en Gelderland via Noodweercentrale
Ik zag een paar flinke inslagen in Almelo en nu komen er kort achter elkaar 2 meldingen binnen van woningbrandquote:
Ah die tornado was dus in Hengelo en niet in Utrecht... die heeft de Tubantia meegezogenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat de tubantia in Hengelo?
quote:112Twente112Twente
Foto van glazenwasser die hangt aan de Alphatoren in Enschede en vraagt om assistentie hulpdiensten. http://t.co/cx2ObbY
ships. wilde net even de stad inlopen...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:32 schreef FL_Freak het volgende:
Mensen rondom oss/denbosch/rosmalen/nuland als het goed is krijgen wij rond 2 uur een aardige onweersbui over ons heen
Varen is ook weer overdrevenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:34 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ships. wilde net even de stad inlopen...
zou jomanda smurf dan toch gelijk krijgen,quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:42 schreef Psy-freak het volgende:
WTF
Jomanda voorspelde meteorologisch ramp
De kans is aanwezig maar niet extreem groot, afhankelijk van de intensiteit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:46 schreef Swomp het volgende:
Moet ik eigenlijk mijn pc uitzetten en uitrekken of is dat niet echt nodig ??
Dan laat ik hem aanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
De kans is aanwezig maar niet extreem groot, afhankelijk van de intensiteit.
Disclaimer: ik ben niet aansprakelijk voor enige (in)materiële schadequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:48 schreef Swomp het volgende:
[..]
Dan laat ik hem aan![]()
De zon schijnt nu en het regent flink, onweer lijkt mee te vallen.
Is goedquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:49 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Disclaimer: ik ben niet aansprakelijk voor enige (in)materiële schade
Oh je bedoeld hier...?quote:
Userkaart, zie OPquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef m_verstraeten het volgende:
[..]
Oh je bedoeld hier...?![]()
Wel makkelijk als je een plaats erbij zet...
Lijkt wel op te klaren nu, kom er maar in zon!!quote:
whehequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:33 schreef Logician het volgende:
Hang je dan met je goede gedrag
[..]
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:56 schreef Narasan het volgende:
Opnieuw extreem weer
Opnieuw komt het in een deel van het land tot zwaar onweer, afgelopen nacht gold er voor het zuidoosten al een waarschuwing voor zwaar onweer, en ook nu staat deze waarschuwing uit. Er worden ruim 500 ontladingen per minuut verwacht. Boven België en Frankrijk lijkt de ontwikkeling momenteel stil te liggen, maar vanmiddag zullen met het oplopen van de temperatuur de buien ook weer gaan ontstaan. Lokaal kan wateroverlast ontstaan en schade optreden door fikse windstoten.
Het is vandaag niet de eerste dag dat het tot extreem weer komt in ons land, afgelopen nacht, zondag en donderdag kwam het in vooral het oosten en zuidoosten al tot extreem weer met erg veel onweersontladingen en regenwater. Donderdag werd net ten westen van Limburg Pukkelpop zwaar getroffen door het noodweer waarbij zelfs 5 doden vielen.
Het word zometeen in een groot deel van het land droger en de zon kan daarbij soms gaan doorbreken, daarmee warmt het flink op. Het word een graad of 23 in het westen tot 28 in het zuidoosten van het land. Met het opwarmen en de onstabiele lucht zullen opnieuw erg zware onweersbuien gaan ontstaan die wederom gaan clusteren en één groot complex kunnen gaan vormen waarbij het weer tot zwaar onweer kan gaan komen.
Vanavond neemt de buiigheid langzaam af en gaan we een zo goed als droge nacht tegemoet waarbij het op sommige plaatsen wat kan gaan opklaren, lokaal is mist of laaghangende bewolking mogelijk. Morgen leeft de buiigheid weer op waarbij het vooral in het zuidoosten weer tot onweer kan komen, het zal echter wel veel minder actief zijn dan vandaag.
Bron: Meteo-Info
Dat je daar doorheen slaapt... dit kwam zojuist over jullie heen http://buienradar.nl/quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef Rikketik het volgende:
Zeg, heeft het hier in Enschede nou godsgruwelijk lopen onweren ongeveer een uur geleden? Ik ben net wakker en ik zou zweren dat ik rond één uur ook wakker werd van onweer. Ik weet alleen niet meer wat ik nou precies gedroomd heb en wat echt was.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef Rikketik het volgende:
Zeg, heeft het hier in Enschede nou godsgruwelijk lopen onweren ongeveer een uur geleden? Ik ben net wakker en ik zou zweren dat ik rond één uur ook wakker werd van onweer. Ik weet alleen niet meer wat ik nou precies gedroomd heb en wat echt was.
Hm, ja, dan zal ik het dus niet gedroomd hebben. Maar het was allemaal nogal vaag, want ik hoorde het onweren, ik dacht: tjezus, dat gaat hard en draaide me vervolgens weer om en viel in slaap.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat je daar doorheen slaapt... dit kwam zojuist over jullie heen http://buienradar.nl/
Foto's noodweer Twentequote:Waterverlast en brand Twente door noodweer
Bij de brandweer Twente zijn in korte tijd meer dan 15 meldingen binnen gekomen voor hulp na het onweer dat rond 13.00 uur uitbrak.
Tijdens het hevige onweer hing een glazenwasser in een bakje aan de Alphatoren in Enschede. Door een mankement kon de man niet op tijd veilig naar beneden komen. In winkelcentrum de Vijfhoek in Oldenzaal hebben winkels te maken met wateroverlast. Volgens winkelpersoneel kwam het water uit het plafond en via de pilaren de winkels binnen. In Delden, Enschede en Hengelo is een aantal straten onder gelopen. In Vriezenveen woedde korte tijd brand in een woning aan de Oude Hoevenweg, maar deze brand is uit. Ook een woning in Sibculo stond korte tijd in brand. Of de branden zijn veroorzaakt door het noodweer is niet bekend.
Bij de brandweer in de regio IJsselland zijn geen meldingen binnen gekomen van stormschade of wateroverlast.
quote:Zwaar onweer zorgt voor schade in Brabant
EINDHOVEN - Zwaar onweer heeft in Brabant voor veel wateroverlast gezorgd. Vooral het oosten is getroffen door het noodweer. Weerinstituut KNMI heeft een waarschuwing uitgegeven met code 'oranje'. De waarschuwing blijft ten minste tot vier uur dinsdagmiddag gelden. Ook vanmiddag trekken onweersbuien over het oosten van de provincie. Vanavond wordt het noodweer volgens MeteoConsult nog extremer.
De politie en brandweer houden extra mensen paraat. De brandweer Zuid-Oost meldt dat er geen gewonden zijn gevallen door het noodweer. Wel zijn er veel meldingen binnen zijn gekomen van wateroverlast. Tot halftwee kreeg de politie Brabant Zuid-Oost ruim 130 meldingen, ook over blikseminslagen. De politie Zuid-Oost meldt dat veel tunnels rondom Eindhoven zijn afgesloten.
Blikseminslagen
Bij de brandweer Brabant Noord-Oost kwamen zeker dertig meldingen binnen van wateroverlast, vooral in het Land van Cuijk. Twee keer is de bliksem ingeslagen. In één geval ontstond hierdoor brand in een woning aan de Hoofschestraat in Grave. Een blikseminslag in een huis aan de Hapseweg in Cuijk bleef zonder ernstige gevolgen.
In Baarle-Nassau zijn bij een brand in een veeschuur een aantal kalveren omgekomen toen de bliksem insloeg.
Plafond naar beneden in Hapert
Bij textielbedrijf Eagle Group aan de Industrieweg in Hapert is het plafond gedeeltelijk naar beneden gekomen. Waarschijnlijk zit er een gat in het dak. De medewerkers durven de textielmachines niet meer aan te zetten, omdat de bedrading door het plafond loopt. Er is veel schade. De eigenaar van het pand gaat de schade bekijken. Een paar panden verder is de Praxis gesloten vanwege wateroverlast. Aan het eind van de middag gaat de winkel weer open.
Ik meende idd ook al iets te horen, helaas heb ik hier op 't werk geen 360 graden uitzicht. Heb dus geen flauw idee of en waar een onweer in de lucht hangt. Moet straks om 16:00 op de fiets naar huis, ben benieuwd of ik daar spijt van ga krijgen...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:43 schreef Swomp het volgende:
Had ik maar niks gezegd over M-Limburg dat het er na al die keren eindelijk een beetje rustig is...
Begint nu toch wat te rommelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |