Swaab was heel erg boeiend. MMH ook. Step Vaessen vond ik niks, die had t alleen over haar eigen werk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:47 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik vond Swaab way interessanter. Mede omdat hij veel interessants te vertellen had, niet ja, ja, die die die, die die, die die en wat bedoel je precies?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
Hilarisch dit![]()
Kunst ophangen!
"Want vandaag gaat het helemaal over mij"
Het is geen award, bij een award wordt de ontvanger in het zonnetje gezet. Maar dit is zomergasten en niet "in de hoofdrol" of "this is your life", waar vrienden en familie allemaal op mogen draven om te vertellen hoe fantastisch je bent. Het is ook een enorme eer, maar de eer is dat je iets mag doen, namelijk een televisie-avond samenstellen voor de kijker.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sorry hoor maar ik vind dat voor een gast een uitnodiging voor Zomergasten zoiets zou moeten zijn als een liftetime achievement award. Mensen die al jaar in jaar uit groots zijn in wat dan ook. Of dat nou kunst, politiek, tv, onderwijs of wat dan ook is.
Swaab had het niet alleen over z'n werk?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Swaab was heel erg boeiend. MMH ook. Step Vaessen vond ik niks, die had t alleen over haar eigen werk.
Zal het ook over de eurocrisis gaan?quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:03 schreef golfer het volgende:
Ik verheug me op het intellect en de visie van Verhofstadt a.s. zondag.
Hij had t ook over andermans werk, Vaessen jubilde vooral over haar eigen repo's en Al Jazera.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:56 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Swaab had het niet alleen over z'n werk?
Ongetwijfeld wel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
Zal het ook over de eurocrisis gaan?
Voila, dat is het hele eieren eten.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Hierin zie je ook duidelijk dat het een programma uit de jaren 80 is, en is het ook niet toevallig dat 60-plusser Swaab de enige is die dat begrijpt. Het gros van de gasten van de laatste jaren snapt niet dat er nog andere eer mogelijk is dan persoonlijk vereerd te worden door over jezelf te praten en alle aandacht te krijgen. De eer om iets te mogen doen, een werk af te leveren, nl. een televisie-avond. De eer zit hem in de uitnodiging, de opdracht een televisie-avond samen te stellen, niet in die televisie-avond zelf.
Vroeger ging het om fragmenten die je nergens kon terugvinden. Nu heeft iedereen alles beschikbaar via YT. En je hebt 10 tallen andere tv fragmentpraatprogramma's. Wat dat betreft is ZG al 10 jaar achterhaald.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
.
Hierin zie je ook duidelijk dat het een programma uit de jaren 80 is, en is het ook niet toevallig dat 60-plusser Swaab de enige is die dat begrijpt. Het gros van de gasten van de laatste jaren snapt niet dat er nog andere eer mogelijk is dan persoonlijk vereerd te worden door over jezelf te praten en alle aandacht te krijgen. De eer om iets te mogen doen, een werk af te leveren, nl. een televisie-avond. De eer zit hem in de uitnodiging, de opdracht een televisie-avond samen te stellen, niet in die televisie-avond zelf.
Maar goed, dat is kennelijk de tijdgeest.
Heb je wat voorbeelden?quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
En je hebt 10 tallen andere tv fragmentpraatprogramma's.
Tja... vroeg was alles beter he?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het oorspronkelijke format was een mooie TV avond, maar het is slecht een waterig aftreksel. Of dat nu aan de kwaliteit van de gasten ligt, aan de presentator, of aan het veranderde format, of aan alle drie?
Nee, zeker niet, maar zomergasten had betere gasten, en een betere presentator.quote:
Onzin natuurlijk. Ten eerste heeft niet iedereen alles beschikbaar via YT, en bovendien gaat het om het samenstellen van een tv-avond.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vroeger ging het om fragmenten die je nergens kon terugvinden. Nu heeft iedereen alles beschikbaar via YT. En je hebt 10 tallen andere tv fragmentpraatprogramma's. Wat dat betreft is ZG al 10 jaar achterhaald.
Ik vond de gasten van vorig jaar anders helemaal zo slecht niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, maar zomergasten had betere gasten, en een betere presentator.
Alleen ziet een tv avond er tegenwoordig niet meer uit als een tv avond in de jaren 80 of 90. Daarom kwamen mensen vroeger met fragmenten van pipo en mies bouwman. En van Drees. Mensen kunnen tegenwoordig via internet programma's zien van over de hele wereld, zien korte fragmenten op YT, videoclips, etc. Dat nemen gasten mee anno 2011. Het is al jaren dat je aan de hand van fragmenten over jezelf vertelt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
De vraag aan de gast luidde volgens mij "hoe ziet jouw ideale tv-avond eruit?", wat dan in de praktijk neerkwam op "wat wil je de televisiekijker laten zien, vanuit jouw perspectief als zowel ......... en televisiekijker".
Precies, die hang naar weer "Wie van de Drie" en "Open het dorp" begrijp ik ook niet zo. Zo'n programma past zich natuurlijk ook aan de huidige tijd.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen ziet een tv avond er tegenwoordig niet meer uit als een tv avond in de jaren 80 of 90. Daarom kwamen mensen vroeger met fragmenten van pipo en mies bouwman. En van Drees. Mensen kunnen tegenwoordig via internet programma's zien van over de hele wereld, zien korte fragmenten op YT, videoclips, etc. Dat nemen gasten mee anno 2011. Het is al jaren dat je aan de hand van fragmenten over jezelf vertelt.
Het is maar wat je je wilt herinneren. Wim T. Schippers, Freek de Jonge. Bij hen vergeleken is JBC een verademing.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, maar zomergasten had betere gasten, en een betere presentator.
Klopt, maar het is ook al jaren zo dat het meeste volk op tv moeite heeft een zin te formuleren die niet begint met 'ik', we worden aldoor doodgegooid met mensen die over zichzelf komen praten, en dan het liefst ook nog over persoonlijke gevoelens in quasi-psychologisch geneuzel. Zoals ik al zei, het is de tijdgeest.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen ziet een tv avond er tegenwoordig niet meer uit als een tv avond in de jaren 80 of 90. Daarom kwamen mensen vroeger met fragmenten van pipo en mies bouwman. En van Drees. Mensen kunnen tegenwoordig via internet programma's zien van over de hele wereld, zien korte fragmenten op YT, videoclips, etc. Dat nemen gasten mee anno 2011. Het is al jaren dat je aan de hand van fragmenten over jezelf vertelt.
Ja, is videokunst en ook vast te koop voor 30.000 euro. Voor 7 euro heb je de mnasturbatiesscenes van Silvia Saint.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik moet eigenlijk nog steeds lachen om die opmerking over die urenlange masturbatiesessies. Waren die nou gefilmd of zo?
Komt vanzelf op de nieuwsgroepen enzoquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:07 schreef tong80 het volgende:
Ik heb niet gekeken dacht ik kijk de herhaling. Maar zo te lezen gaat er veel uitgeknipt worden.
Al die zure zeikerds hier vonden er geen hol aan dus het was gewoon een leuke aflevering Tong80quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:07 schreef tong80 het volgende:
Ik heb niet gekeken dacht ik kijk de herhaling. Maar zo te lezen gaat er veel uitgeknipt worden.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:54 schreef Stefan het volgende:
ZG is veel minder elitair geworden gelukkig
Dit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:57 schreef Ringo het volgende:
Al die oude knuppels die zo'n programma gebruiken om de neergang der beschaving te duiden..
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Al die zure zeikerds hier vonden er geen hol aan dus het was gewoon een leuke aflevering Tong80
Ik denk dat Tong t wel kan waarderen, Erben Wennemars die speed heeft geslikt, dat idee.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Al die zure zeikerds hier vonden er geen hol aan dus het was gewoon een leuke aflevering Tong80
Ik heb een klein stukje gezien. Vond hem ontwapenend spontaan. Kapper willen worden en door extreem borduren een succesvol kunstenaar worden is toch geweldig ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Het is gewoon totale desinteresse.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb bij JBC altijd een beetje het gevoel dat hij de draak steekt met zijn gasten. En dat mag ik wel aan hem!
Dat vond ik ook. Leuke paradijsvogel is het.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb een klein stukje gezien. Vond hem ontwapenend spontaan. Kapper willen worden en door extreem borduren een succesvol kunstenaar worden is toch geweldig ?
En ik hoop dat David Attenborough, Louis Theroux en Lionel Messi ooit eens te gast zullen zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:18 schreef Stefan het volgende:
Ik hoop dat Maxim Hartman volgend jaar ZG mag presenteren.
En Andre van Duinquote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:39 schreef Nober het volgende:
[..]
En ik hoop dat David Attenborough, Louis Theroux en Lionel Messi ooit eens te gast zullen zijn.
Of je houdt het gewoon bij Nederlandse gasten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:39 schreef Nober het volgende:
[..]
En ik hoop dat David Attenborough, Louis Theroux en Lionel Messi ooit eens te gast zullen zijn.
dat programma bestaat bovendien al en heet wintergastenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, anders moeten die presentatoren ook nog Engels leren, alsof ze het zo niet moeilijk genoeg hebben......
Idd geen last van gevoel voor humor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:19 schreef Specularium het volgende:
Ik las net een topic over Harry Mens, lijkt me ook wel een geschikte presentator.
Schijnt dat hij minder last heeft van vochtige ogen.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:19 schreef Specularium het volgende:
Ik las net een topic over Harry Mens, lijkt me ook wel een geschikte presentator.
Schijnt dat hij minder last heeft van vochtige ogen.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:41 schreef Modus het volgende:
Harry Mens. [ afbeelding ].
Of toch maar:
Frenk van der Linden
Frank du Mosch
Elles de Bruin
Tessel Blok
Jellie Brouwer
Petra Possel
Sacha de Boer wellicht?.
Het is wel goed voor de VPRO-begroting, de gasten worden immers degenen die bereid zijn het meest te betalen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat als Harry Mens het gaat presenteren dat ze ook geen last meer hebben van kijkers.
Idd, het gesprek met Erik van Lieshout vond ik erg vermakelijk. Mooi contrast tussen hem en Jelle ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb een klein stukje gezien. Vond hem ontwapenend spontaan. Kapper willen worden en door extreem borduren een succesvol kunstenaar worden is toch geweldig ?
Tegen wie heb je het ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:07 schreef Specularium het volgende:
Jezus man, jij moet wel het spektakel op een willekeurige verjaardag zijn.
Nu je het zegt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tegen jezus. Dat zegt hij toch
Ik vind het geweldig. Eindelijk iemand die authentiek is. Vraagt zich steeds af of ie het wel goed doet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, zondag vond ik het eigenlijk niks aan, maar half gekeken. Maar nu kijk ik nog maar eens, het regent toch en vind ik het ineens wel leuk. Mooi figuur.
Juistem.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:57 schreef tong80 het volgende:
Een boertje uit het Brabantse Deurne die naar de kapperschool wilde maar ging borduren Les kreeg van Dibbets die in Keulen heeft gewoond maar nog meer in Rotterdam die schilderijen verkoopt voor 30000 euro, met korting, en geen andere muziek luistert dan Hip Hop.
Eén van de leukste zomergasten ooit. Ik heb genoten.
Ja Brabants Vreselijk voor iemand uit het westen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:30 schreef Injetta het volgende:
Ik kon niet tegen dat accent. Ik heb het 10 minuten geprobeerd maar dat accent en die rare spreektoon was zo irritant dat ik gewoon niet kon luisteren naar wat hij zei...
![]()
Maar wel een vreselijk soort Brabants. En dan die achterlijk intonatie. Alsof hij een typetje speelt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja Brabants Vreselijk voor iemand uit het westen.
Heerlijk dat Brabants. Iemand die zich er niet voor schaamdequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:53 schreef Injetta het volgende:
[..]
Maar wel een vreselijk soort Brabants. En dan die achterlijk intonatie. Alsof hij een typetje speelt.
Nee, echt niet om aan te horen.
Tja niks haalt het bij het Amsterdams he...![]()
Ik vond het een mooie zomergast. Jij haakte af dacht ik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:02 schreef golfer het volgende:
Morgen een Vlaams accent. Stukken beter te pruimen dan dat Brabants.
Ja en gezellige mensen wonen daar..ik kom ook uit gelderland maar wel vlakbij Oss ! Brabanders zijn gezellige mensen.quote:
De chips staat klaarquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:42 schreef Specularium het volgende:
Zitten jullie je ook al zo te verheugen?
Ik kan bijna niet wachten.
Nee ik zit er niet klaar voor.. ik vond vorig jaar de gasten leuker..Alleen Marc Marie kon ik wel hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:42 schreef Specularium het volgende:
Heb er zin in.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:42 schreef Specularium het volgende:
Kun je nagaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee ik zit er niet klaar voor.. ik vond vorig jaar de gasten leuker..Alleen Marc Marie kon ik wel hebben.
Serieus, wat verwacht je van hem? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich op hem gaat zitten verheugen. Zag hem een keer bij Buitenhof, hij ging Job qua saaiheid voorbij. En dat in zo'n programma waar je sowieso van moet gapen. Maar dat kan ook zijn omdat het zondag net op een verkeerd tijdstip is.quote:
Die film staat wel op #67 in de FOK! film top 100 van 2011, dat moet wel zes uurtjes genieten geblazen worden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Zijn keuzefilm duurt 5 uur. Ben benieuwd naar de kijkcijfers
Ik denk dat ik hem over sla...ik vind Baantjer al vaak een lange zit...quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die film staat wel op #67 in de FOK! film top 100 van 2011, dat moet wel zes uurtjes genieten geblazen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |