Waar zou het gros van de bevolking zich volgens jou wel mee bezig moeten houden?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:56 schreef waht het volgende:
Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.
Weer zo'n loze anekdote, wat doet dat af aan het nieuwsbericht in de OP?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nopen, ik zeg dat er alleen maar vage plaatjes zijn en dat er geen enkel bewijs is dat het om aliens gaat.
Want, we zouden ons veel beter bezig kunnen houden, met......?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:56 schreef waht het volgende:
Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.
Wat bedoel jij met ufo's?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:03 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Weer zo'n loze anekdote, wat doet dat af aan het nieuwsbericht in de OP?
Zoals ik eerder al zei. Misschien is er überhaupt wel nooit een UFO op een foto vastgelegd. Dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
Al die vage plaatjes zijn vast voor 98 tot 100% fake inderdaad.
Maar als dat voor jou reden is om te stoppen met nadenken ben je imo wel makkelijk voor de gek te houden.
Twee pagina's terug zei ik al dat het topic vol drogredeneringen stond, en jij gaat er gewoon keihard mee door.
Ik vind het ook een beetje simpel om om bewijs te vragen, terwijl je weet dat zoiets als dit, zelfs als het bestaat, nogal moeilijk te bewijzen is. Aangezien bewijs verzamelen zeer moeilijk is, mensen overtuigen dat het echt is zal ook niet meevallen, en mocht het zo zijn dat de overheid dit soort dingen wegmoffelt (wat lijkt te gebeuren in het voorbeeld in de OP) dan kun je het natuurlijk helemaal vergeten om het bestaan van UFO's te bewijzen.
Er is niks wat jij hebt gezegd waardoor het logisch zou zijn dat UFO's niet bestaan.
Je hoeft er niet in te geloven, maar het lijkt wel alsof je het erg moeilijk hebt om buiten je bekende boekje te denken.
Wat jij 'zegt' is dus in mijn ogen totaal nietszeggend.
Ik ben een bot ja, maar UFO's zijn iets waar het plebs nooit iets noemenswaardig over kan weten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:42 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Waar zou het gros van de bevolking zich volgens jou wel mee bezig moeten houden?
Jij zou trouwens ook wel eens een bot kunnen zijn. Ik zie in jouw postgeschiedenis ook geen reactie die meer dan 2 zinnen omhelst.
Beetje jammer dat je, alhoewel je Dhalsim wel quote, niet op zijn en mijn vragen aan jou reageert. Waarom mensen zich niet met UFO's bezig zouden houden, of wat we dan beter wel kunnen doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:53 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben een bot ja, maar UFO's zijn iets waar het plebs nooit iets noemenswaardig over kan weten.
Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard.
Je dacht dat ik niet bekend was met drogredenen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:43 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je, alhoewel je Dhalsim wel quote, niet op zijn en mijn vragen aan jou reageert. Waarom mensen zich niet met UFO's bezig zouden houden, of wat we dan beter wel kunnen doen.
Verder zou het leuk zijn als je even de tijd neemt om deze pagina door te lezen (ik wil het woord niet meer in de mond nemen). En dan met name de stukjes 'Argumentum ad antiquitatem', 'Ad hominem', 'Ad nauseam', 'Retoriek', 'Ignoratio elenchi', 'Reductio ad absurdum', 'Woorden in de mond leggen'.
Dan kun je misschien deelnemen aan de discussie i.p.v. hem hooguit te frustreren zoals je nu doet.
Weet ik niet, maar je hebt in elk geval mijn link niet gelezen en/of begrepen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef waht het volgende:
[..]
Je dacht dat ik niet bekend was met drogredenen?
Je negeert wederom mijn beide vragen, mijn eerste vraag was waarom we ons niet met UFOs bezig zouden houden, daarop antwoord je niet. Mijn tweede vraag was wat we dan beter wel kunnen doen. 'Moeten ze zelf weten natuurlijk'. Daarmee zeg je dus nog steeds niet wat ze dan beter wel kunnen doen, of (en weer terug naar mijn eerste vraag) waarom we dat dan zouden doen.quote:En wat het volk dan wel zou moeten doen? Moeten ze zelf weten natuurlijk.
Jij kan wel beweren dat het gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden, maar wederom leg je me daarbij de woorden in de mond want ik hoef het daar niet per se mee eens te zijn, en jij kan ook niet bewijzen dat het daadwerkelijk hooguit overheid-gerelateerd is.quote:Punt is dat het hele UFO-gebeuren gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden. Vliegtuigen ontwikkel je niet in de openbaarheid.
Wat doe je dan in dit topic als het toch allemaal niet de moeite waard is? En waarom blijf je jezelf vertonen in dit soort topics als het toch allemaal maar onzin is?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nopen, ik zeg dat er alleen maar vage plaatjes zijn en dat er geen enkel bewijs is dat het om aliens gaat.
Als soldaat Marco Kroon drugs gebruikt nadat hij een medaille heeft gehad, is het weken nieuws. Maar wanneer hooggeplaatste legerofficieren op Larry King Live bekennen dat de nucleaire installatie op hun basis onklaar is gemaakt door een UFO, dan is dat geen nieuws?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:56 schreef waht het volgende:
Ze zijn van echt marsepein gemaakt nou goedquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:26 schreef BountyHunter043 het volgende:
De echte 911 tapes?
Definieer "echt".
Van die UFO's wist dus niemand totdat die hoge legerofficieren daar een boekje over open deden. Zeker interessant, maar niet echt een onderwerp voor eigen onderzoek.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als soldaat Marco Kroon drugs gebruikt nadat hij een medaille heeft gehad, is het weken nieuws. Maar wanneer hooggeplaatste legerofficieren op Larry King Live bekennen dat de nucleaire installatie op hun basis onklaar is gemaakt door een UFO, dan is dat geen nieuws?
Of ze hebben echt iets gezien dat niet van deze wereld is, of het militaire personeel dat nucleaire basissen bewaakt hallucineert massaal. Beide optie zijn in ieder geval van zulk belang dat we het niet zomaar aan de kant mogen schuiven. Maar dat gebeurt wel.
Ik denk zelf dat het onwaarschijnlijk is dat we met geheime militaire projecten te maken hebben. De dingen die de vliegende objecten kunnen worden al decennia lang gerapporteerd. Dat zou dan moeten betekenen dat er een overheid is die al heel lange tijd beschikt over revolutionaire technologieen. Ik denk dat als de Amerikanen hierover beschikken, ze dit nu wel naar buiten zouden hebben gebracht.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:50 schreef Chokeme het volgende:
Het beeld wat ik er dan op na houd zouden UFO's zijn zoals beschreven in bijv. het disclosure project of de phoenix lights. Dus zeg maar vliegende objecten die bestuurd lijken te worden, en waarvan we de herkomst niet weten. Ik zeg dan nog niet eens dat het per se buitenaards moet zijn, zou ook van het amerikaanse leger kunnen zijn bijv.
Nog even vetgedrukt voor iedereen, want de discussie gaat weer daarheen waar Paddy het niet heen wil hebben.quote:Dus.. wat is de logica van de Britse overheid die UFOs ridiculiseert?
Lees mijn reactie hierbovenquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef waht het volgende:
En wat het volk dan wel zou moeten doen? Moeten ze zelf weten natuurlijk. Punt is dat het hele UFO-gebeuren gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden. Vliegtuigen ontwikkel je niet in de openbaarheid.
Correcte analyse. Meer kan ik er niet tegenin brengen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:17 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar je hebt in elk geval mijn link niet gelezen en/of begrepen.
Je negeert de vraag, komt met een stelling waarvan jij zomaar impliceert dat hij waar is (dat mensen niks van ufo's weten), omdat dat altijd al zo is geweest (het was altijd al zo, dus het zal nooit veranderen), daarbij breng je ons in diskrediet door ons ten eerste 'plebs' te noemen, maar bovenal door het zinnetje 'Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard'. Waarmee je mensen die zich hier wel in verdiepen in feite belachelijk maakt.
En dat zonder ook maar één degelijk argument te hebben aangevoerd.
Je hebt waarschijnlijk het topic niet gelezen, neemt mensen die het bestaan van 'UFOs' (in wat voor vorm dan ook) niet onmogelijk achtten bij voorbaat al niet sirieus en je bent dus gewoon in de eerste plaats al niet bereid om überhaupt te discussiëren. Je komt hier alleen een anekdote spammen ('Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.') zonder daar verder enige onderbouwing bij te geven.
Wat betreft de eerste vraag: omdat ik mijn twijfels heb bij het onderwerp in z'n algemeenheid. De samenzweringstheorieën worden bij wijze van spreken uit de kast gehaald omtrent dit soort onderwerpen. En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.quote:[..]
Je negeert wederom mijn beide vragen, mijn eerste vraag was waarom we ons niet met UFOs bezig zouden houden, daarop antwoord je niet. Mijn tweede vraag was wat we dan beter wel kunnen doen. 'Moeten ze zelf weten natuurlijk'. Daarmee zeg je dus nog steeds niet wat ze dan beter wel kunnen doen, of (en weer terug naar mijn eerste vraag) waarom we dat dan zouden doen.
Het is simpelweg de meest waarschijnlijke uitleg. Ik ben meer dan bekend met de gebreken van de mens in het analyseren of interpreteren van bepaalde vraagstukken. Helemaal als het neerkomt op een onderwerp als dit.quote:[..]
Jij kan wel beweren dat het gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden, maar wederom leg je me daarbij de woorden in de mond want ik hoef het daar niet per se mee eens te zijn, en jij kan ook niet bewijzen dat het daadwerkelijk hooguit overheid-gerelateerd is.
En ook al is het inderdaad allemaal te linken aan de overheid, en stel nou dat zij verregaande kennis hebben over geavanceerde vliegende schotels. Dan nog vind ik het discutabel of deze kennis wel of niet in de openbaarheid mag komen. Ik zou het wat dat betreft namelijk niet met jou eens zijn. Dus ook al is 'het' van de overheid, en niet buitenaards, wil nog niet zeggen dat het niet interessant kan zijn.
En het onderzoeken van wat potentieel het meest belangrijke nieuws is in de menselijke geschiedenis wegzetten als "hobby", gaat mij idd ook iets te ver.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:17 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar je hebt in elk geval mijn link niet gelezen en/of begrepen.
Je negeert de vraag, komt met een stelling waarvan jij zomaar impliceert dat hij waar is (dat mensen niks van ufo's weten), omdat dat altijd al zo is geweest (het was altijd al zo, dus het zal nooit veranderen), daarbij breng je ons in diskrediet door ons ten eerste 'plebs' te noemen, maar bovenal door het zinnetje 'Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard'. Waarmee je mensen die zich hier wel in verdiepen in feite belachelijk maakt.
Wat concludeer je hieruit dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het onwaarschijnlijk is dat we met geheime militaire projecten te maken hebben. De dingen die de vliegende objecten kunnen worden al decennia lang gerapporteerd. Dat zou dan moeten betekenen dat er een overheid is die al heel lange tijd beschikt over revolutionaire technologieen. Ik denk dat als de Amerikanen hierover beschikken, ze dit nu wel naar buiten zouden hebben gebracht.
De Chinezen en de Russen krijgen een steeds grotere mond, dus de Amerikanen zouden er goed aandoen hun geheime revolutionaire technologie, waarmee ze ongestoord luchtruimen kunnen binnendringen en onnavolgbaar zijn, te tonen. Neem het wisselkoers dispuut tussen de Chinezen en de Amerikanen. Wanneer de Amerikanen laten zien dat ze in militair opzicht straatlengtes voorliggen op de rest van de wereld, dan zingt de rest van de wereld wel even een toontje lager.
Neem bijv. de Russen die een paar jaar geleden een land binnenvielen (ben de naam even kwijt). Dat hadden ze echt wel uit hun kop gelaten als de Amerikanen over de revolutionaire technologieen zouden beschikken die worden beschreven door getuigen.
[..]
Nog even vetgedrukt voor iedereen, want de discussie gaat weer daarheen waar Paddy het niet heen wil hebben.
Dus.. wat is de logica van de Britse overheid die UFOs ridiculiseert?
Dr worden al jaren sightings gedaan. In de Tweede Wereldoorlog werden ze "Foo Fighters" genoemd ipv UFO's. Ook vanaf die tijd doen al veel gewone burgers melding van vliegende objecten die dingen doen die voor onze technologie (zeker in de jaren 40 en 50) onmogelijk waren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:20 schreef waht het volgende:
[..]
Van die UFO's wist dus niemand totdat die hoge legerofficieren daar een boekje over open deden. Zeker interessant, maar niet echt een onderwerp voor eigen onderzoek.
Dat betwijfel ik dus omdat het geheime activiteiten aangaat. Weet jij veel wat ze bij een of andere overheidsorganisatie wel of niet kunnen. Dat weet je pas decennia later en in zo'n periode wordt het beeld gemakkelijk vervormd. Om nog maar te zwijgen over de gebrekkige waarneming van de gemiddelde mens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dr worden al jaren sightings gedaan. In de Tweede Wereldoorlog werden ze "Foo Fighters" genoemd ipv UFO's. Ook vanaf die tijd doen al veel gewone burgers melding van vliegende objecten die dingen doen die voor onze technologie (zeker in de jaren 40 en 50) onmogelijk waren.
En er zijn veel massa sightings die al hadden plaatsgevonden voordat de Disclosure Project in 2001 van start ging.
Maar daarom is het nieuws uit de OP dus zo belangrijk! Blijkbaar heeft de Britse overheid actief een rol gespeeld in het ridiculiseren van UFO's. En zoals jij zelf al zegt: de discussie is voor jou al afgelopen voordat hij begon. Blijkbaar vind jij het een ridicuul onderwerp.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:26 schreef waht het volgende:
Wat betreft de eerste vraag: omdat ik mijn twijfels heb bij het onderwerp in z'n algemeenheid. De samenzweringstheorieën worden bij wijze van spreken uit de kast gehaald omtrent dit soort onderwerpen. En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.
Wat is er dan zo "ontwikkeld door overheden" aan? Hoe kom je aan die informatie? Die sighting boven Guernsey van een enorm zwevend schijfvormig lichtgevend metalen object dat is gezien door de piloot en aantal van zijn passagiers? Welk geheime project is dat?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:30 schreef waht het volgende:
[..]
Wat concludeer je hieruit dan?
Mijn begrip van de situatie: UFO's zijn aardse zaken. Ontwikkelt door overheden, luchtspiegelingen, verzinsels van mensen, misverstanden, etc. Ik snap de ophef niet zo.
Ik vind het niet ridicuul hoor. Sterker, het onderzoek dat overheden uitvoeren interesseert me mateloos. Vind het wel ridicuul hoeveel fantasie men er aan vastknoopt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar daarom is het nieuws uit de OP dus zo belangrijk! Blijkbaar heeft de Britse overheid actief een rol gespeeld in het ridiculiseren van UFO's. En zoals jij zelf al zegt: de discussie is voor jou al afgelopen voordat hij begon. Blijkbaar vind jij het een ridicuul onderwerp.
En ook kun je concluderen dat er misschien toch wel wat waarheid zit in de zogenaamde samenzweringstheorieen. Blijkbaar heeft de Britse overheid samengezweerd om UFO sightings belachelijk te maken. Ze hebben gewoon keihard zitten LIEGEN tegen de burgers.
Geen idee, en zo lang niets duidt op iets abnormaals hoef ik het dat niet perse te weten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat is er dan zo "ontwikkeld door overheden" aan? Hoe kom je aan die informatie? Die sighting boven Guernsey van een enorm zwevend schijfvormig lichtgevend metalen object dat is gezien door de piloot en aantal van zijn passagiers? Welk geheime project is dat?
Als piloten in WOII al vliegende disks zien die kunnen versnellen vanuit stilstand tot enorme snelheden (bijv. Mach10), dan is dat echt geen menselijke technologie. Dat is wel wat men eerst dacht, maar al snel bleek dat dit niet het geval kon zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:34 schreef waht het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dus omdat het geheime activiteiten aangaat. Weet jij veel wat ze bij een of andere overheidsorganisatie wel of niet kunnen. Dat weet je pas decennia later en in zo'n periode wordt het beeld gemakkelijk vervormd. Om nog maar te zwijgen over de gebrekkige waarneming van de gemiddelde mens.
Een enorme lichtgevende vliegende metalen disk is niet abnormaal?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:39 schreef waht het volgende:
[..]
Geen idee, en zo lang niets duidt op iets abnormaals hoef ik het dat niet perse te weten.
Ok, dus de Britse overheid test hun geheime technologieen boven plekken waar veel mensen samen komen (neem het Glastonbury festival dat in de OP wordt genoemd) en verder lichten ze niet de rest van het overheidsapparaat in? Ze hebben zelfs een aparte afdeling die UFO's onderzoekt en ook op radar worden onbekende objecten waargenomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:38 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind het niet ridicuul hoor. Sterker, het onderzoek dat overheden uitvoeren interesseert me mateloos. Vind het wel ridicuul hoeveel fantasie men er aan vastknoopt.
Voor de Britse overheid is dat bovendien een prima strategie. Ze waren ongetwijfeld zelf bezig met het ontwikkelen van allerlei technologieën die ze geheim wilde houden. Dan probeer je alle lekken van informatie (zoals vermeende UFO-sightings) de kop in te drukken. Op deze manier ging dat prima.
Om eerlijk te zijn volg ik je hier niet helemaal. Als je zegt dat de samenzweringstheorieën uit de kast worden gehaald, bedoel je daarmee dan te zeggen dat er onzinverhalen/samenzweringstheorieën her en der verzonnen worden? Dat er een hoop onzin verkocht wordt is duidelijk, dus tot zover zou ik het met je eens kunnen zijn, maar dat wil niet automatisch zeggen dat er niks tussen kan zitten wat wel een kern van waarheid bevat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:26 schreef waht het volgende:
[..]
Wat betreft de eerste vraag: omdat ik mijn twijfels heb bij het onderwerp in z'n algemeenheid. De samenzweringstheorieën worden bij wijze van spreken uit de kast gehaald omtrent dit soort onderwerpen. En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.
Dus ook al zijn er UFO's, is de discussie alsnog ondenkbaar omdat er ook zoveel onzin is verkocht?quote:En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.
Ik ook niet. Je mag het misschien maf vinden maar ik vind het niet zo raar om nieuwsgierig te zijn naar dit soort berichten uit in dit geval het Britse ministerie van defensie.quote:Wat betreft de tweede vraag: ik zie niet waarom ik zou moeten zeggen wat anderen moeten doen.
[..]
Het zou ook best kunnen dat je daar gelijk in hebt, dat hoor je mij niet zeggen. Alsnog interessant als je het mij vraagt. Je zou van mening kunnen zijn dat zulke kennis alleen voor de overheid bestemd is (ik gok dat jij die mening er op nahoudt) maar daarop zouden we dan van mening verschillenquote:Het is simpelweg de meest waarschijnlijke uitleg. Ik ben meer dan bekend met de gebreken van de mens in het analyseren of interpreteren van bepaalde vraagstukken. Helemaal als het neerkomt op een onderwerp als dit.
Ik ben het volledig met je eens, en het lijkt mij ook waarschijnlijker dat als mensen daadwerkelijk ufo's (bijv. zoals beschreven in het disclosure project of het phoenix lights incident) hebben gezien, dat deze eerder buitenaards dan aards zouden zijn. Puur omdat als er ergens hoog ontwikkelde technologische kennis is waar wij geen idee van hebben, het mij waarschijnlijker lijkt dat dit buitenaards is, dan menselijk, wat dan zou betekenen dat er een selecte groep mensen is die hele leuke dingen doet met vliegende schotels.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik denk zelf ... beschreven door getuigen.
Klopt. Maar kijkend naar het alien abduction fenomeen en de informatie die daaruit naar voren komt, neig ik naar buitenaardse wezens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:10 schreef Chokeme het volgende:
Mijn beeld ervan is niet per se groene mannetjes die koeien mishandelen met laserpistolen.
Ik zeg nog steeds niet dat er überhaupt zoiets onbekends is. Maar het zijn wel allemaal scenario's die ik ook niet per se onmogelijk acht.
Sterker nog, mensen rapporteren vliegende schotels die er uit zien zoals men in die tijd vind dat vliegende schotels er uit zien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom rapporteren mensen steeds weer vliegende schotels en geen X-wing fighters of Enterprise achtige schotels?
Maakt het überhaupt iets uit wat men zegt?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus.. wat is de logica van de Britse overheid die UFOs ridiculiseert?
In die tijd waarin de wereldbevolking meer dan verdubbeld is en de beschikking heeft gekregen over apparatuur zoals camera's, radar, en vliegtuigen. En waarin een 'sighting' makkelijker te documenteren is, en waarin het makkelijker is om met de rest v/d wereld te communiceren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, mensen rapporteren vliegende schotels die er uit zien zoals men in die tijd vind dat vliegende schotels er uit zien.
Je bedoelt dus te zeggen dat de overheid dan die rare ideeën over ufo's uit de wereld wil helpen, zonder verdere bijbedoelingen? Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik zie niet in waarom een overheid problemen zou hebben met een aantal landgenoten die buitenaards leven mogelijk achten. Of waarom ze dan zelf overtuigd zijn om te zeggen dat er niks is wat we niet kennen. Terwijl Nick Pope daar zelf anders over denkt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maakt het überhaupt iets uit wat men zegt?
Als ze zeggen: 'UFO's bestaan niet.' dan zou je ze niet geloven. Als ze je belachelijk maken door te zeggen: 'UFO's bestaan niet en iedereen die ze ziet is gek.' ook niet, maar het zorgt misschien wel voor minder meldingen.
Wat ik persoonijk interessant vindt zijn de talloze voorvallen waarbij de ooggetuigenverklaringen van meerdere piloten overeenkomen met de informatie verkregen via de radar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, mensen rapporteren vliegende schotels die er uit zien zoals men in die tijd vind dat vliegende schotels er uit zien.
[ afbeelding ]
Daar hebben ze ook niets tegen (in mijn 'wat als...' stelling), maar ze zijn natuurlijk wel gebaad bij zo min mogelijk meldingen en officiële onderzoeken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:59 schreef Chokeme het volgende:
Je bedoelt dus te zeggen dat de overheid dan die rare ideeën over ufo's uit de wereld wil helpen, zonder verdere bijbedoelingen? Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik zie niet in waarom een overheid problemen zou hebben met een aantal landgenoten die buitenaards leven mogelijk achten. Of waarom ze dan zelf overtuigd zijn om te zeggen dat er niks is wat we niet kennen. Terwijl Nick Pope daar zelf anders over denkt.
Snelle media, mensen praten elkaar na, herinneringen kunnen achteraf veranderen of worden verzonnen. (wat de verklaring is voor het feit dat getuigen het vaak niet eens zijn.).. Wat vroeger een nachtmerrie met zg. bedroominvaders was, is nu al gauw een ontvoering door een grey.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Klopt. Maar kijkend naar het alien abduction fenomeen en de informatie die daaruit naar voren komt, neig ik naar buitenaardse wezens.
Waarom ik dit fenomeen toch redelijk serieus neem, is omdat het overgrote deel van de ervaringen zo overeen komt. Dit is eigenlijk onmogelijk wanneer het allemaal fantasieen, leugens, dromen en hallucinaties zijn. Mensen zeggen vaak dat het niet klopt dat het altijd de grey aliens zijn en dat dat met onze alien-cultuur te maken heeft, maar waarom horen we dan niet over ontvoeringen door Klingons, Vulcans, Jabba the Huts, Wookies enz.
Waarom rapporteren mensen steeds weer vliegende schotels en geen X-wing fighters of Enterprise achtige schotels?
Dat geeft het bestaan van ufo's juist meer bestaansrechtquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:23 schreef Aneurysma het volgende:
Er zijn ook een paar 1.000 mensen die zeggen dat ze met Allah hebben gesproken. En nu?
Daar heb ik verder niks tegen in te brengen, wat jij zegt zou zeker een mogelijkheid zijn. En in het geval waar 'buitenaardse' ufo's niet bestaan zou dat tevens ook de enige mogelijkheid zijn die ik op dit moment kan verzinnen. Dus dat ben ik wel met je eens.quote:
Waarneming is ook enorm subjectief. Wat je denkt te zien is getoetst aan je referentiekader.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort type schotels worden nog steeds gerapporteerd. En wie zegt dat die foto echt is?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien moet je de OP eens goed doorlezen. Pope geeft toe dat er wel degelijk serieuze sightings waren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maakt het überhaupt iets uit wat men zegt?
Als ze zeggen: 'UFO's bestaan niet.' dan zou je ze niet geloven. Als ze je belachelijk maken door te zeggen: 'UFO's bestaan niet en iedereen die ze ziet is gek.' ook niet, maar het zorgt misschien wel voor minder meldingen.
Maar dit is natuurlijk niets anders dan speculatie, terwijl veel skeptici het als een soort sluitend argument trachten te gebruiken zo van "kijk het kan niet echt zijn want het zijn allemaal grey aliens dus het moet wel iets cultureels zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Snelle media, mensen praten elkaar na, herinneringen kunnen achteraf veranderen of worden verzonnen. (wat de verklaring is voor het feit dat getuigen het vaak niet eens zijn.).. Wat vroeger een nachtmerrie met zg. bedroominvaders was, is nu al gauw een ontvoering door een grey.
Ik heb deze evolutie niet heel erg gevolgd. Maar misschien is het wel zo dat de eerste schepen die naar de aarde werden gestuurd van een ouder en simpeler model waren. Misschien heeft men later pas de aarde een hogere prioriteit gegeven omdat wij sinds de jaren 40 natuurlijk erg vooruit zijn gegaan op het gebied van wapens en ruimtetechnologie.quote:Er is ook een evoluitie te zien in de ufo's die worden waargenomen. Vroeger waren het veelal metalen hoedjes later waren ze driehoekig en soms gelei-achtig.
Er zijn overigens wel aliens met verschillende uiterlijke kenmerken gerapporteerd.
Bovendien,als we kijken naar het verleden en we nemen even aan dat de goden idd. kosmonauten waren, dan zien we dat ze per regio en cultuur behoorlijk van uiterlijk verschillen.
Precies.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:37 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Waarneming is ook enorm subjectief. Wat je denkt te zien is getoetst aan je referentiekader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |