abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103488168
Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:42:27 #202
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103489135
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 09:56 schreef waht het volgende:
Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.
Waar zou het gros van de bevolking zich volgens jou wel mee bezig moeten houden?

Jij zou trouwens ook wel eens een bot kunnen zijn. Ik zie in jouw postgeschiedenis ook geen reactie die meer dan 2 zinnen omhelst.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dhalsim op 24-10-2011 10:48:06 (Vraagt zich af hoeveel bots er op fok zitten) ]
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:03:28 #203
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103500877
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nopen, ik zeg dat er alleen maar vage plaatjes zijn en dat er geen enkel bewijs is dat het om aliens gaat.
Weer zo'n loze anekdote, wat doet dat af aan het nieuwsbericht in de OP?
Zoals ik eerder al zei. Misschien is er überhaupt wel nooit een UFO op een foto vastgelegd. Dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
Al die vage plaatjes zijn vast voor 98 tot 100% fake inderdaad.
Maar als dat voor jou reden is om te stoppen met nadenken ben je imo wel makkelijk voor de gek te houden.
Twee pagina's terug zei ik al dat het topic vol drogredeneringen stond, en jij gaat er gewoon keihard mee door.
Ik vind het ook een beetje simpel om om bewijs te vragen, terwijl je weet dat zoiets als dit, zelfs als het bestaat, nogal moeilijk te bewijzen is. Aangezien bewijs verzamelen zeer moeilijk is, mensen overtuigen dat het echt is zal ook niet meevallen, en mocht het zo zijn dat de overheid dit soort dingen wegmoffelt (wat lijkt te gebeuren in het voorbeeld in de OP) dan kun je het natuurlijk helemaal vergeten om het bestaan van UFO's te bewijzen.
Er is niks wat jij hebt gezegd waardoor het logisch zou zijn dat UFO's niet bestaan.
Je hoeft er niet in te geloven, maar het lijkt wel alsof je het erg moeilijk hebt om buiten je bekende boekje te denken.
Wat jij 'zegt' is dus in mijn ogen totaal nietszeggend.
It's okay to be white
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:06:33 #204
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103501004
quote:
Want, we zouden ons veel beter bezig kunnen houden, met......?
En hoezo zouden we ons dan niet met UFO's bezig moeten houden?
It's okay to be white
pi_103513174
De echte 911 tapes?

Definieer "echt".
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:29:56 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103513384
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:03 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Weer zo'n loze anekdote, wat doet dat af aan het nieuwsbericht in de OP?
Zoals ik eerder al zei. Misschien is er überhaupt wel nooit een UFO op een foto vastgelegd. Dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
Al die vage plaatjes zijn vast voor 98 tot 100% fake inderdaad.
Maar als dat voor jou reden is om te stoppen met nadenken ben je imo wel makkelijk voor de gek te houden.
Twee pagina's terug zei ik al dat het topic vol drogredeneringen stond, en jij gaat er gewoon keihard mee door.
Ik vind het ook een beetje simpel om om bewijs te vragen, terwijl je weet dat zoiets als dit, zelfs als het bestaat, nogal moeilijk te bewijzen is. Aangezien bewijs verzamelen zeer moeilijk is, mensen overtuigen dat het echt is zal ook niet meevallen, en mocht het zo zijn dat de overheid dit soort dingen wegmoffelt (wat lijkt te gebeuren in het voorbeeld in de OP) dan kun je het natuurlijk helemaal vergeten om het bestaan van UFO's te bewijzen.
Er is niks wat jij hebt gezegd waardoor het logisch zou zijn dat UFO's niet bestaan.
Je hoeft er niet in te geloven, maar het lijkt wel alsof je het erg moeilijk hebt om buiten je bekende boekje te denken.
Wat jij 'zegt' is dus in mijn ogen totaal nietszeggend.
Wat bedoel jij met ufo's?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:32:33 #207
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103513579
Als ik dat wist, waren het FO's :)
It's okay to be white
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:35:41 #208
45206 Pietverdriet
pi_103513779
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:32 schreef Chokeme het volgende:
Als ik dat wist, waren het FO's :)
Goed, waar refereer je aan?
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:50:24 #209
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103514821
Het beeld wat ik er dan op na houd zouden UFO's zijn zoals beschreven in bijv. het disclosure project of de phoenix lights. Dus zeg maar vliegende objecten die bestuurd lijken te worden, en waarvan we de herkomst niet weten. Ik zeg dan nog niet eens dat het per se buitenaards moet zijn, zou ook van het amerikaanse leger kunnen zijn bijv.
Dus of het nou groene Marsmannetjes, mensen, of apen zijn die die 'schotels' dan zouden besturen, en wat voor schotels dat dan zijn zou natuurlijk wel interessant zijn om te weten, maar dat weet ik gewoon niet.
Maar in elk geval bedoel ik 'de UFOs' waar overheden geheimzinnig over lijken te doen. Dat wij niet weten wat dat dan precies is moge duidelijk zijn.
Ik zeg nou niet dat er per se zulke UFOs bestaan, maar ik snap ook niet echt waarom die overheden dan angst in proberen te palmen, of een practical joke uithalen, of...?

Dus.. wat is de logica van de Britse overheid die UFOs ridiculiseert?
It's okay to be white
pi_103514994
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:42 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Waar zou het gros van de bevolking zich volgens jou wel mee bezig moeten houden?

Jij zou trouwens ook wel eens een bot kunnen zijn. Ik zie in jouw postgeschiedenis ook geen reactie die meer dan 2 zinnen omhelst.
Ik ben een bot ja, maar UFO's zijn iets waar het plebs nooit iets noemenswaardig over kan weten.

Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard.
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:43:36 #211
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103518758
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:53 schreef waht het volgende:

[..]

Ik ben een bot ja, maar UFO's zijn iets waar het plebs nooit iets noemenswaardig over kan weten.

Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard.
Beetje jammer dat je, alhoewel je Dhalsim wel quote, niet op zijn en mijn vragen aan jou reageert. Waarom mensen zich niet met UFO's bezig zouden houden, of wat we dan beter wel kunnen doen.
Verder zou het leuk zijn als je even de tijd neemt om deze pagina door te lezen (ik wil het woord niet meer in de mond nemen). En dan met name de stukjes 'Argumentum ad antiquitatem', 'Ad hominem', 'Ad nauseam', 'Retoriek', 'Ignoratio elenchi', 'Reductio ad absurdum', 'Woorden in de mond leggen'.
Dan kun je misschien deelnemen aan de discussie i.p.v. hem hooguit te frustreren zoals je nu doet.
It's okay to be white
pi_103519063
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:43 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je, alhoewel je Dhalsim wel quote, niet op zijn en mijn vragen aan jou reageert. Waarom mensen zich niet met UFO's bezig zouden houden, of wat we dan beter wel kunnen doen.
Verder zou het leuk zijn als je even de tijd neemt om deze pagina door te lezen (ik wil het woord niet meer in de mond nemen). En dan met name de stukjes 'Argumentum ad antiquitatem', 'Ad hominem', 'Ad nauseam', 'Retoriek', 'Ignoratio elenchi', 'Reductio ad absurdum', 'Woorden in de mond leggen'.
Dan kun je misschien deelnemen aan de discussie i.p.v. hem hooguit te frustreren zoals je nu doet.
Je dacht dat ik niet bekend was met drogredenen?

En wat het volk dan wel zou moeten doen? Moeten ze zelf weten natuurlijk. Punt is dat het hele UFO-gebeuren gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden. Vliegtuigen ontwikkel je niet in de openbaarheid.
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:17:28 #213
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103521086
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef waht het volgende:

[..]

Je dacht dat ik niet bekend was met drogredenen?
Weet ik niet, maar je hebt in elk geval mijn link niet gelezen en/of begrepen.
Je negeert de vraag, komt met een stelling waarvan jij zomaar impliceert dat hij waar is (dat mensen niks van ufo's weten), omdat dat altijd al zo is geweest (het was altijd al zo, dus het zal nooit veranderen), daarbij breng je ons in diskrediet door ons ten eerste 'plebs' te noemen, maar bovenal door het zinnetje 'Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard'. Waarmee je mensen die zich hier wel in verdiepen in feite belachelijk maakt.
En dat zonder ook maar één degelijk argument te hebben aangevoerd.
Je hebt waarschijnlijk het topic niet gelezen, neemt mensen die het bestaan van 'UFOs' (in wat voor vorm dan ook) niet onmogelijk achtten bij voorbaat al niet sirieus en je bent dus gewoon in de eerste plaats al niet bereid om überhaupt te discussiëren. Je komt hier alleen een anekdote spammen ('Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.') zonder daar verder enige onderbouwing bij te geven.

quote:
En wat het volk dan wel zou moeten doen? Moeten ze zelf weten natuurlijk.
Je negeert wederom mijn beide vragen, mijn eerste vraag was waarom we ons niet met UFOs bezig zouden houden, daarop antwoord je niet. Mijn tweede vraag was wat we dan beter wel kunnen doen. 'Moeten ze zelf weten natuurlijk'. Daarmee zeg je dus nog steeds niet wat ze dan beter wel kunnen doen, of (en weer terug naar mijn eerste vraag) waarom we dat dan zouden doen.

quote:
Punt is dat het hele UFO-gebeuren gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden. Vliegtuigen ontwikkel je niet in de openbaarheid.
Jij kan wel beweren dat het gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden, maar wederom leg je me daarbij de woorden in de mond want ik hoef het daar niet per se mee eens te zijn, en jij kan ook niet bewijzen dat het daadwerkelijk hooguit overheid-gerelateerd is.
En ook al is het inderdaad allemaal te linken aan de overheid, en stel nou dat zij verregaande kennis hebben over geavanceerde vliegende schotels. Dan nog vind ik het discutabel of deze kennis wel of niet in de openbaarheid mag komen. Ik zou het wat dat betreft namelijk niet met jou eens zijn. Dus ook al is 'het' van de overheid, en niet buitenaards, wil nog niet zeggen dat het niet interessant kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 24-10-2011 22:23:03 ]
It's okay to be white
pi_103528514
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nopen, ik zeg dat er alleen maar vage plaatjes zijn en dat er geen enkel bewijs is dat het om aliens gaat.
Wat doe je dan in dit topic als het toch allemaal niet de moeite waard is? En waarom blijf je jezelf vertonen in dit soort topics als het toch allemaal maar onzin is?

Uit de OP blijkt wel dat de Britse overheid actief het fenomeen heeft geridiculiseerd. En nu geeft de persoon die de leiding had over de UFO files toe dat dit niet terecht was en dat er wel degelijk sightings waren die duidden op iets dat niet van deze wereld is. Neem de sighting over Guernsey waarvan ik al eerder het interview doorlinkte en die ook wordt genoemd in de OP. Je weet vast wel welke sighting ik bedoel, want je kent alle ins en outs van het hele fenomeen. Dat is ook de reden dat je tot de conclusie komt dat er geen enkel bewijs is.

Even uit nieuwsgierigheid Piet, wat zagen de piloot en zijn passagiers boven Guernsey?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103528611
quote:
Als soldaat Marco Kroon drugs gebruikt nadat hij een medaille heeft gehad, is het weken nieuws. Maar wanneer hooggeplaatste legerofficieren op Larry King Live bekennen dat de nucleaire installatie op hun basis onklaar is gemaakt door een UFO, dan is dat geen nieuws?

Of ze hebben echt iets gezien dat niet van deze wereld is, of het militaire personeel dat nucleaire basissen bewaakt hallucineert massaal. Beide opties zijn in ieder geval van zulk belang dat we het niet zomaar aan de kant mogen schuiven. Maar dat gebeurt wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 25-10-2011 00:29:40 ]
pi_103528673
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:26 schreef BountyHunter043 het volgende:
De echte 911 tapes?

Definieer "echt".
Ze zijn van echt marsepein gemaakt nou goed :')
pi_103528738
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als soldaat Marco Kroon drugs gebruikt nadat hij een medaille heeft gehad, is het weken nieuws. Maar wanneer hooggeplaatste legerofficieren op Larry King Live bekennen dat de nucleaire installatie op hun basis onklaar is gemaakt door een UFO, dan is dat geen nieuws?

Of ze hebben echt iets gezien dat niet van deze wereld is, of het militaire personeel dat nucleaire basissen bewaakt hallucineert massaal. Beide optie zijn in ieder geval van zulk belang dat we het niet zomaar aan de kant mogen schuiven. Maar dat gebeurt wel.
Van die UFO's wist dus niemand totdat die hoge legerofficieren daar een boekje over open deden. Zeker interessant, maar niet echt een onderwerp voor eigen onderzoek.
pi_103528914
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:50 schreef Chokeme het volgende:
Het beeld wat ik er dan op na houd zouden UFO's zijn zoals beschreven in bijv. het disclosure project of de phoenix lights. Dus zeg maar vliegende objecten die bestuurd lijken te worden, en waarvan we de herkomst niet weten. Ik zeg dan nog niet eens dat het per se buitenaards moet zijn, zou ook van het amerikaanse leger kunnen zijn bijv.
Ik denk zelf dat het onwaarschijnlijk is dat we met geheime militaire projecten te maken hebben. De dingen die de vliegende objecten kunnen worden al decennia lang gerapporteerd. Dat zou dan moeten betekenen dat er een overheid is die al heel lange tijd beschikt over revolutionaire technologieen. Ik denk dat als de Amerikanen hierover beschikken, ze dit nu wel naar buiten zouden hebben gebracht.

De Chinezen en de Russen krijgen een steeds grotere mond, dus de Amerikanen zouden er goed aandoen hun geheime revolutionaire technologie, waarmee ze ongestoord luchtruimen kunnen binnendringen en onnavolgbaar zijn, te tonen. Neem het wisselkoers dispuut tussen de Chinezen en de Amerikanen. Wanneer de Amerikanen laten zien dat ze in militair opzicht straatlengtes voorliggen op de rest van de wereld, dan zingt de rest van de wereld wel even een toontje lager.

En neem ook bijv. de Russen die een paar jaar geleden een land binnenvielen (ben de naam even kwijt). Dat hadden ze echt wel uit hun kop gelaten als de Amerikanen over de revolutionaire technologieen zouden beschikken die worden beschreven door getuigen.

quote:
Nog even vetgedrukt voor iedereen, want de discussie gaat weer daarheen waar Paddy het niet heen wil hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 25-10-2011 04:54:48 ]
pi_103528954
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef waht het volgende:

En wat het volk dan wel zou moeten doen? Moeten ze zelf weten natuurlijk. Punt is dat het hele UFO-gebeuren gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden. Vliegtuigen ontwikkel je niet in de openbaarheid.
Lees mijn reactie hierboven :)
pi_103528967
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:17 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Je negeert de vraag, komt met een stelling waarvan jij zomaar impliceert dat hij waar is (dat mensen niks van ufo's weten), omdat dat altijd al zo is geweest (het was altijd al zo, dus het zal nooit veranderen), daarbij breng je ons in diskrediet door ons ten eerste 'plebs' te noemen, maar bovenal door het zinnetje 'Verder mag iedereen z'n hobby hebben uiteraard'. Waarmee je mensen die zich hier wel in verdiepen in feite belachelijk maakt.
En dat zonder ook maar één degelijk argument te hebben aangevoerd.
Je hebt waarschijnlijk het topic niet gelezen, neemt mensen die het bestaan van 'UFOs' (in wat voor vorm dan ook) niet onmogelijk achtten bij voorbaat al niet sirieus en je bent dus gewoon in de eerste plaats al niet bereid om überhaupt te discussiëren. Je komt hier alleen een anekdote spammen ('Alsof UFO's iets zijn waar het gros van de bevolking zich mee bezig moet houden.') zonder daar verder enige onderbouwing bij te geven.
Correcte analyse. Meer kan ik er niet tegenin brengen.
quote:
[..]

Je negeert wederom mijn beide vragen, mijn eerste vraag was waarom we ons niet met UFOs bezig zouden houden, daarop antwoord je niet. Mijn tweede vraag was wat we dan beter wel kunnen doen. 'Moeten ze zelf weten natuurlijk'. Daarmee zeg je dus nog steeds niet wat ze dan beter wel kunnen doen, of (en weer terug naar mijn eerste vraag) waarom we dat dan zouden doen.
Wat betreft de eerste vraag: omdat ik mijn twijfels heb bij het onderwerp in z'n algemeenheid. De samenzweringstheorieën worden bij wijze van spreken uit de kast gehaald omtrent dit soort onderwerpen. En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.

Wat betreft de tweede vraag: ik zie niet waarom ik zou moeten zeggen wat anderen moeten doen.
quote:
[..]

Jij kan wel beweren dat het gebaseerd is op geheime bezigheden van overheden, maar wederom leg je me daarbij de woorden in de mond want ik hoef het daar niet per se mee eens te zijn, en jij kan ook niet bewijzen dat het daadwerkelijk hooguit overheid-gerelateerd is.
En ook al is het inderdaad allemaal te linken aan de overheid, en stel nou dat zij verregaande kennis hebben over geavanceerde vliegende schotels. Dan nog vind ik het discutabel of deze kennis wel of niet in de openbaarheid mag komen. Ik zou het wat dat betreft namelijk niet met jou eens zijn. Dus ook al is 'het' van de overheid, en niet buitenaards, wil nog niet zeggen dat het niet interessant kan zijn.
Het is simpelweg de meest waarschijnlijke uitleg. Ik ben meer dan bekend met de gebreken van de mens in het analyseren of interpreteren van bepaalde vraagstukken. Helemaal als het neerkomt op een onderwerp als dit.
pi_103529009
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:17 schreef Chokeme het volgende:

[..]

En het onderzoeken van wat potentieel het meest belangrijke nieuws is in de menselijke geschiedenis wegzetten als "hobby", gaat mij idd ook iets te ver.
pi_103529077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het onwaarschijnlijk is dat we met geheime militaire projecten te maken hebben. De dingen die de vliegende objecten kunnen worden al decennia lang gerapporteerd. Dat zou dan moeten betekenen dat er een overheid is die al heel lange tijd beschikt over revolutionaire technologieen. Ik denk dat als de Amerikanen hierover beschikken, ze dit nu wel naar buiten zouden hebben gebracht.

De Chinezen en de Russen krijgen een steeds grotere mond, dus de Amerikanen zouden er goed aandoen hun geheime revolutionaire technologie, waarmee ze ongestoord luchtruimen kunnen binnendringen en onnavolgbaar zijn, te tonen. Neem het wisselkoers dispuut tussen de Chinezen en de Amerikanen. Wanneer de Amerikanen laten zien dat ze in militair opzicht straatlengtes voorliggen op de rest van de wereld, dan zingt de rest van de wereld wel even een toontje lager.

Neem bijv. de Russen die een paar jaar geleden een land binnenvielen (ben de naam even kwijt). Dat hadden ze echt wel uit hun kop gelaten als de Amerikanen over de revolutionaire technologieen zouden beschikken die worden beschreven door getuigen.

[..]

Nog even vetgedrukt voor iedereen, want de discussie gaat weer daarheen waar Paddy het niet heen wil hebben.

Wat concludeer je hieruit dan?

Mijn begrip van de situatie: UFO's zijn aardse zaken. Ontwikkelt door overheden, luchtspiegelingen, verzinsels van mensen, misverstanden, etc. Ik snap de ophef niet zo.
pi_103529117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:20 schreef waht het volgende:

[..]

Van die UFO's wist dus niemand totdat die hoge legerofficieren daar een boekje over open deden. Zeker interessant, maar niet echt een onderwerp voor eigen onderzoek.
Dr worden al jaren sightings gedaan. In de Tweede Wereldoorlog werden ze "Foo Fighters" genoemd ipv UFO's. Ook vanaf die tijd doen al veel gewone burgers melding van vliegende objecten die dingen doen die voor onze technologie (zeker in de jaren 40 en 50) onmogelijk waren.

En er zijn veel massa sightings die al hadden plaatsgevonden voordat de Disclosure Project in 2001 van start ging.
pi_103529188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dr worden al jaren sightings gedaan. In de Tweede Wereldoorlog werden ze "Foo Fighters" genoemd ipv UFO's. Ook vanaf die tijd doen al veel gewone burgers melding van vliegende objecten die dingen doen die voor onze technologie (zeker in de jaren 40 en 50) onmogelijk waren.

En er zijn veel massa sightings die al hadden plaatsgevonden voordat de Disclosure Project in 2001 van start ging.
Dat betwijfel ik dus omdat het geheime activiteiten aangaat. Weet jij veel wat ze bij een of andere overheidsorganisatie wel of niet kunnen. Dat weet je pas decennia later en in zo'n periode wordt het beeld gemakkelijk vervormd. Om nog maar te zwijgen over de gebrekkige waarneming van de gemiddelde mens.
pi_103529225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:26 schreef waht het volgende:
Wat betreft de eerste vraag: omdat ik mijn twijfels heb bij het onderwerp in z'n algemeenheid. De samenzweringstheorieën worden bij wijze van spreken uit de kast gehaald omtrent dit soort onderwerpen. En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.
Maar daarom is het nieuws uit de OP dus zo belangrijk! Blijkbaar heeft de Britse overheid actief een rol gespeeld in het ridiculiseren van UFO's. En zoals jij zelf al zegt: de discussie is voor jou al afgelopen voordat hij begon. Blijkbaar vind jij het een ridicuul onderwerp.

En ook kun je concluderen dat er misschien toch wel wat waarheid zit in de zogenaamde samenzweringstheorieen. Blijkbaar heeft de Britse overheid samengezweerd om UFO sightings belachelijk te maken. Ze hebben gewoon keihard zitten LIEGEN tegen de burgers.
pi_103529282
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:30 schreef waht het volgende:

[..]

Wat concludeer je hieruit dan?

Mijn begrip van de situatie: UFO's zijn aardse zaken. Ontwikkelt door overheden, luchtspiegelingen, verzinsels van mensen, misverstanden, etc. Ik snap de ophef niet zo.
Wat is er dan zo "ontwikkeld door overheden" aan? Hoe kom je aan die informatie? Die sighting boven Guernsey van een enorm zwevend schijfvormig lichtgevend metalen object dat is gezien door de piloot en aantal van zijn passagiers? Welk geheime project is dat?
pi_103529307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar daarom is het nieuws uit de OP dus zo belangrijk! Blijkbaar heeft de Britse overheid actief een rol gespeeld in het ridiculiseren van UFO's. En zoals jij zelf al zegt: de discussie is voor jou al afgelopen voordat hij begon. Blijkbaar vind jij het een ridicuul onderwerp.

En ook kun je concluderen dat er misschien toch wel wat waarheid zit in de zogenaamde samenzweringstheorieen. Blijkbaar heeft de Britse overheid samengezweerd om UFO sightings belachelijk te maken. Ze hebben gewoon keihard zitten LIEGEN tegen de burgers.
Ik vind het niet ridicuul hoor. Sterker, het onderzoek dat overheden uitvoeren interesseert me mateloos. Vind het wel ridicuul hoeveel fantasie men er aan vastknoopt.

Voor de Britse overheid is dat bovendien een prima strategie. Ze waren ongetwijfeld zelf bezig met het ontwikkelen van allerlei technologieën die ze geheim wilde houden. Dan probeer je alle lekken van informatie (zoals vermeende UFO-sightings) de kop in te drukken. Op deze manier ging dat prima.
pi_103529330
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat is er dan zo "ontwikkeld door overheden" aan? Hoe kom je aan die informatie? Die sighting boven Guernsey van een enorm zwevend schijfvormig lichtgevend metalen object dat is gezien door de piloot en aantal van zijn passagiers? Welk geheime project is dat?
Geen idee, en zo lang niets duidt op iets abnormaals hoef ik het dat niet perse te weten.
pi_103529375
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:34 schreef waht het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik dus omdat het geheime activiteiten aangaat. Weet jij veel wat ze bij een of andere overheidsorganisatie wel of niet kunnen. Dat weet je pas decennia later en in zo'n periode wordt het beeld gemakkelijk vervormd. Om nog maar te zwijgen over de gebrekkige waarneming van de gemiddelde mens.
Als piloten in WOII al vliegende disks zien die kunnen versnellen vanuit stilstand tot enorme snelheden (bijv. Mach10), dan is dat echt geen menselijke technologie. Dat is wel wat men eerst dacht, maar al snel bleek dat dit niet het geval kon zijn.

En waar zijn die technologieen nu als ze in de jaren 40 al bestonden?? Als die toen al bestonden waren ze ten tijde van de Koude Oorlog ingezet. Elk land dat over die technologie zou beschikken zou de ander hebben kunnen overtroeven in de Koude Oorlog en zou om die reden dan ook zijn spierballen hebben getoond dus de "geheime" technologie was dan echt wel naar voren gekomen.
pi_103529675
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:39 schreef waht het volgende:

[..]

Geen idee, en zo lang niets duidt op iets abnormaals hoef ik het dat niet perse te weten.
Een enorme lichtgevende vliegende metalen disk is niet abnormaal? :{

En wat te denken van de Rendlesham Forest case? Meerdere hooggeplaatste officieren die beweren dat een UFO hun nucleaire installatie onklaar heeft gemaakt is normaal? 1 van die officieren die een gelande vliegende schotel heeft gezien en zelfs heeft aangeraakt naar zijn zeggen is normaal?

Ga deze docu eens kijken. Ik ben benieuwd of je dan nog denkt of er niets abnormaals aan de hand is:

En als je geen zin hebt in de docu, kijk dan eens deze Larry King Live uitzending over Rendlesham Forest. Zeer vermakelijk en er komen ook skeptici aan het woord:

pi_103529774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:38 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind het niet ridicuul hoor. Sterker, het onderzoek dat overheden uitvoeren interesseert me mateloos. Vind het wel ridicuul hoeveel fantasie men er aan vastknoopt.

Voor de Britse overheid is dat bovendien een prima strategie. Ze waren ongetwijfeld zelf bezig met het ontwikkelen van allerlei technologieën die ze geheim wilde houden. Dan probeer je alle lekken van informatie (zoals vermeende UFO-sightings) de kop in te drukken. Op deze manier ging dat prima.
Ok, dus de Britse overheid test hun geheime technologieen boven plekken waar veel mensen samen komen (neem het Glastonbury festival dat in de OP wordt genoemd) en verder lichten ze niet de rest van het overheidsapparaat in? Ze hebben zelfs een aparte afdeling die UFO's onderzoekt en ook op radar worden onbekende objecten waargenomen.

Het eerste wat je doet als land is het inlichten van je mensen die het luchtruim bewaken, voordat je met geheime technologieen je burgers en je eigen overheidsapparaat schrik gaat aanjagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 25-10-2011 04:57:28 ]
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:23:58 #232
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103530289
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:26 schreef waht het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn volg ik je hier niet helemaal. Als je zegt dat de samenzweringstheorieën uit de kast worden gehaald, bedoel je daarmee dan te zeggen dat er onzinverhalen/samenzweringstheorieën her en der verzonnen worden? Dat er een hoop onzin verkocht wordt is duidelijk, dus tot zover zou ik het met je eens kunnen zijn, maar dat wil niet automatisch zeggen dat er niks tussen kan zitten wat wel een kern van waarheid bevat.

Maar wat ik opvallender vind (mits ik je goed begrijp) is dit:

quote:
En al was het allemaal waar, de discussie is dan m.i. afgelopen voordat hij begon.
Dus ook al zijn er UFO's, is de discussie alsnog ondenkbaar omdat er ook zoveel onzin is verkocht?

quote:
Wat betreft de tweede vraag: ik zie niet waarom ik zou moeten zeggen wat anderen moeten doen.

[..]
Ik ook niet. Je mag het misschien maf vinden maar ik vind het niet zo raar om nieuwsgierig te zijn naar dit soort berichten uit in dit geval het Britse ministerie van defensie.

quote:
Het is simpelweg de meest waarschijnlijke uitleg. Ik ben meer dan bekend met de gebreken van de mens in het analyseren of interpreteren van bepaalde vraagstukken. Helemaal als het neerkomt op een onderwerp als dit.
Het zou ook best kunnen dat je daar gelijk in hebt, dat hoor je mij niet zeggen. Alsnog interessant als je het mij vraagt. Je zou van mening kunnen zijn dat zulke kennis alleen voor de overheid bestemd is (ik gok dat jij die mening er op nahoudt) maar daarop zouden we dan van mening verschillen :)
It's okay to be white
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 02:10:28 #233
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103530797
quote:

[..]

Ik denk zelf ... beschreven door getuigen.
Ik ben het volledig met je eens, en het lijkt mij ook waarschijnlijker dat als mensen daadwerkelijk ufo's (bijv. zoals beschreven in het disclosure project of het phoenix lights incident) hebben gezien, dat deze eerder buitenaards dan aards zouden zijn. Puur omdat als er ergens hoog ontwikkelde technologische kennis is waar wij geen idee van hebben, het mij waarschijnlijker lijkt dat dit buitenaards is, dan menselijk, wat dan zou betekenen dat er een selecte groep mensen is die hele leuke dingen doet met vliegende schotels.
Het is wel zo dat ik al het 'Aardse', maar ook alles daarbuiten, wat wij kennen, op zichzelf al redelijk vreemd vind. Hoe maf het voor sommigen ook mag klinken, ik zou het gewoon echt niet vreemd vinden als blijkt dat er wel buitenaardse beschavingen bestaan.
Ook al is er 0.0 bewijs, en is er nooit enig teken van zo'n beschaving op aarde geweest. Dan nog vind ik het niet ondenkbaar.
Keihard bewijs is er natuurlijk niet maar nadat er ook mensen zijn die mogelijk wel zulke tekens op pikken, en ik een hoop van die dingen zelf ook niet kan verklaren acht ik het gewoon echt niet onmogelijk dat er mensen zijn die wel degelijk iets onbekends hebben gezien.
Maar als er buitenaardse beschavingen zijn, of, er is een 'government within the government' die zich bezig houdt met zaken waar wij geen flauw benul van hebben, hou ik wel rekening met voor ons -onwetenden- ondenkbare scenario's. Ufo's zouden buitenaards kunnen zijn, of gewoon aards, bastaards, of -voor de meeste aardlingen onbekende- aardse creaties. Of een mengelmoes daarvan.
Mijn beeld ervan is niet per se groene mannetjes die koeien mishandelen met laserpistolen.
Ik zeg nog steeds niet dat er überhaupt zoiets onbekends is. Maar het zijn wel allemaal scenario's die ik ook zeker niet onmogelijk acht.
En helaas snap ik ook nog steeds niet hoe iemand 400 gerenommeerde Amerikanen bij elkaar krijgt om zichzelf onder ede voor gek te zetten voor de hele wereld. Dus om eerlijk te zijn heb ik wel het idee dat er op zijn minst rare praktijken gebeuren die niet makkelijk te verklaren zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chokeme op 25-10-2011 02:18:26 ]
It's okay to be white
pi_103530840
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:10 schreef Chokeme het volgende:
Mijn beeld ervan is niet per se groene mannetjes die koeien mishandelen met laserpistolen.
Ik zeg nog steeds niet dat er überhaupt zoiets onbekends is. Maar het zijn wel allemaal scenario's die ik ook niet per se onmogelijk acht.
Klopt. Maar kijkend naar het alien abduction fenomeen en de informatie die daaruit naar voren komt, neig ik naar buitenaardse wezens.

Waarom ik dit fenomeen toch redelijk serieus neem, is omdat het overgrote deel van de ervaringen zo overeen komt. Dit is eigenlijk onmogelijk wanneer het allemaal fantasieen, leugens, dromen en hallucinaties zijn. Mensen zeggen vaak dat het niet klopt dat het altijd de grey aliens zijn en dat dat met onze alien-cultuur te maken heeft, maar waarom horen we dan niet over ontvoeringen door Klingons, Vulcans, Jabba the Huts, Wookies enz.

Waarom rapporteren mensen steeds weer vliegende schotels en geen X-wing fighters of Enterprise achtige schotels?
pi_103530852
Ook even de moeite waard om te vermelden omdat het perfect aansluit bij de OP. Niet alleen de Britse overheid heeft gelogen, maar ook de Amerikaanse overheid liegt overduidelijk over hun interesse in het UFO fenomeen.

Hier een geweldige lezing van iemand die al vanaf jonge leeftijd Freedom of Information Act verzoeken deed voor informatie bij vrijwel alle overheidsinstellingen. De verzoeken gingen over een aantal onderwerpen, maar ook vooral over UFO's.

Deze lezing laat overtuigend zien dat de Amerikaanse overheid er geen enkel probleem mee heeft om te liegen over het UFO onderwerp. Ze houden in officiele kringen vol dat het UFO fenomeen niet interessant is, maar ook uit deze lezing blijkt heel overtuigend dat ze wel degelijk geinteresseerd zijn en het ook allemaal erg serieus nemen.

De lezing is goed te kijken omdat hij met veel harde feiten komt. Erg interessant allemaal en met name de brief van Gerald Ford die gevonden is in de Nationale Archieven laat zien dat zeer hoge officials binnen de Amerikaanse regering het UFO onderwerp zeer serieus namen. Aanrader ^O^

USA overheidsdocumenten over UFO"s
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:19:09 #236
45206 Pietverdriet
pi_103532939
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Waarom rapporteren mensen steeds weer vliegende schotels en geen X-wing fighters of Enterprise achtige schotels?
Sterker nog, mensen rapporteren vliegende schotels die er uit zien zoals men in die tijd vind dat vliegende schotels er uit zien.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:28:38 #237
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103533088
quote:
Maakt het überhaupt iets uit wat men zegt?

Als ze zeggen: 'UFO's bestaan niet.' dan zou je ze niet geloven. Als ze je belachelijk maken door te zeggen: 'UFO's bestaan niet en iedereen die ze ziet is gek. :') ' ook niet, maar het zorgt misschien wel voor minder meldingen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:51:56 #238
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103538526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, mensen rapporteren vliegende schotels die er uit zien zoals men in die tijd vind dat vliegende schotels er uit zien.
In die tijd waarin de wereldbevolking meer dan verdubbeld is en de beschikking heeft gekregen over apparatuur zoals camera's, radar, en vliegtuigen. En waarin een 'sighting' makkelijker te documenteren is, en waarin het makkelijker is om met de rest v/d wereld te communiceren.
Misschien is het Amerikaanse leger pas sinds enkele decennia bezig met het testen van schotels. Of zijn buitenaardse wezens ons pas sinds die tijd op het spoor gekomen.
Wat je zegt is niet onlogisch hoor, maar als er nou wel zulke onbekende schotels bestaan hoeft het ook niet per se onlogisch te zijn dat ze allemaal rond zijn. Er is natuurlijk geen technische kennis maar misschien is dat ding om praktische redenen rond, net zoals een vliegtuig bij ons altijd op een vogel lijkt. In dat geval zou het zelfs logisch zijn als ze allemaal rond zijn.
Klinkt misschien vergezocht allemaal maar wat ik bedoel te zeggen is dat hetgeen jij aanhaalt wat mij betreft nog niet kan uitsluiten dat er misschien toch onbekende schotels rondvliegen.

Trouwens is het ook niet zo dat ze altijd (meestal inderdaad wel) rond zijn. Bij het phoenix lights incident bijv. beweren een hele hoop mensen een V-vormige schotel te hebben gezien. En er zijn ook sightings (waar danwel onwaar) van vliegende 'lichten' waar verder geen kenmerkende vorm uit op te maken valt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chokeme op 25-10-2011 13:29:30 ]
It's okay to be white
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:59:28 #239
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103538783
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als ze zeggen: 'UFO's bestaan niet.' dan zou je ze niet geloven. Als ze je belachelijk maken door te zeggen: 'UFO's bestaan niet en iedereen die ze ziet is gek. :') ' ook niet, maar het zorgt misschien wel voor minder meldingen.
Je bedoelt dus te zeggen dat de overheid dan die rare ideeën over ufo's uit de wereld wil helpen, zonder verdere bijbedoelingen? Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik zie niet in waarom een overheid problemen zou hebben met een aantal landgenoten die buitenaards leven mogelijk achten. Of waarom ze dan zelf overtuigd zijn om te zeggen dat er niks is wat we niet kennen. Terwijl Nick Pope daar zelf anders over denkt.
It's okay to be white
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:58:17 #240
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103541008
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat ik persoonijk interessant vindt zijn de talloze voorvallen waarbij de ooggetuigenverklaringen van meerdere piloten overeenkomen met de informatie verkregen via de radar.

Ook de voorvallen waarbij men een poging heeft gewaagd de UFO's te onderscheppen met gevechtsvliegtuigen of er zelfs gericht raketten zijn afgeschoten in een poging het object neer te halen wegen voor mij persoonlijk vrij zwaar.

Enkel ooggetuigenverklaringen begin ik pas interessant te vinden als deze afkomstig zijn van een groot aantal bronnen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:02:34 #241
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103541160
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:59 schreef Chokeme het volgende:
Je bedoelt dus te zeggen dat de overheid dan die rare ideeën over ufo's uit de wereld wil helpen, zonder verdere bijbedoelingen? Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik zie niet in waarom een overheid problemen zou hebben met een aantal landgenoten die buitenaards leven mogelijk achten. Of waarom ze dan zelf overtuigd zijn om te zeggen dat er niks is wat we niet kennen. Terwijl Nick Pope daar zelf anders over denkt.
Daar hebben ze ook niets tegen (in mijn 'wat als...' stelling), maar ze zijn natuurlijk wel gebaad bij zo min mogelijk meldingen en officiële onderzoeken.

Dit is 2 ledig.
1. Men wil niet uitleggen/ bevestigen dat de spotter net een high-tech test vlieguig heeft gezien. Dit kan namelijk tot meer vragen leiden, dezelfde skepsis tot gevolg hebben of de vijand in de kaart spelen met een bevestiging en,
2. Men wil niet elk bolletje licht dat elke mafkees ziet onderzoeken. Want dit kost geld, tijd en andere resources en als je het niet doet... dan heb je wat te verbergen! :D

Vandaar dat je mensen maar het beste (?) als gek kan bestempelen zodat men het aantal gerapporteerde sightings lekker laag kan houden.

Maar dat is maar een theorie natuurlijk. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103545035
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Klopt. Maar kijkend naar het alien abduction fenomeen en de informatie die daaruit naar voren komt, neig ik naar buitenaardse wezens.

Waarom ik dit fenomeen toch redelijk serieus neem, is omdat het overgrote deel van de ervaringen zo overeen komt. Dit is eigenlijk onmogelijk wanneer het allemaal fantasieen, leugens, dromen en hallucinaties zijn. Mensen zeggen vaak dat het niet klopt dat het altijd de grey aliens zijn en dat dat met onze alien-cultuur te maken heeft, maar waarom horen we dan niet over ontvoeringen door Klingons, Vulcans, Jabba the Huts, Wookies enz.

Snelle media, mensen praten elkaar na, herinneringen kunnen achteraf veranderen of worden verzonnen. (wat de verklaring is voor het feit dat getuigen het vaak niet eens zijn.).. Wat vroeger een nachtmerrie met zg. bedroominvaders was, is nu al gauw een ontvoering door een grey.
Er is ook een evoluitie te zien in de ufo's die worden waargenomen. Vroeger waren het veelal metalen hoedjes later waren ze driehoekig en soms gelei-achtig.
Er zijn overigens wel aliens met verschillende uiterlijke kenmerken gerapporteerd.
Bovendien,als we kijken naar het verleden en we nemen even aan dat de goden idd. kosmonauten waren, dan zien we dat ze per regio en cultuur behoorlijk van uiterlijk verschillen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:17:45 #243
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103545752
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:23 schreef Aneurysma het volgende:
Er zijn ook een paar 1.000 mensen die zeggen dat ze met Allah hebben gesproken. En nu?
Dat geeft het bestaan van ufo's juist meer bestaansrecht
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:48:36 #244
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103547001
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar heb ik verder niks tegen in te brengen, wat jij zegt zou zeker een mogelijkheid zijn. En in het geval waar 'buitenaardse' ufo's niet bestaan zou dat tevens ook de enige mogelijkheid zijn die ik op dit moment kan verzinnen. Dus dat ben ik wel met je eens.

Ik persoonlijk vind ik het wel alsnog opmerkelijk dat er toch genoeg mensen (waarvan ik in principe geen reden heb om aan te nemen dat ze niet geloofwaardig zijn) beweren dat er of buitenaardse ufo's zijn, of (als die ufo's niet buitenaards zijn) dat sommige mensen toegang hebben tot extreem geavanceerde technologieën. En dan bedoel ik exponentieel meer geavanceerd dan wat je in eerste instantie van een geheim militair/menselijk project zou verwachten.
Maar goed dat zijn hooguit dingen waar ik me over verwonderen kan, beargumenteren wat er wel of niet is, kan ik natuurlijk niet.

Ik erken wel dat overheidsgeheimen tot op zekere hoogte nodig zijn, en ook zeker wat betreft de ontwikkeling van bijv. vliegtuigen of energiebronnen.
Stel nou dat de Amerikaanse overheid schotels heeft die bijv. zonder gebruik van brandstof Mach 10 kunnen vliegen (ik noem maar wat), dan is het nog discutabel of deze kennis voor alle mensen toegankelijk moet zijn. Ik weet niet wat de gevolgen van een dergelijke openbaring zouden zijn dus ik zeg niet per se dat het beter is om deze kennis geheim te houden, danwel openbaar te maken.
Als je nu alle geheime info over ufo's openbaart zou imo het voornaamste gevaar zijn dat je het risico loopt dat er niks interessants in staat en dat China vervolgens met het ontwerp van je meest geavanceerde straaljager aan de haal gaat.
Een tweede gevaar zou zijn dat een omschakeling van fossiele brandstof, kernenergie etc. naar een mogelijk onbekende, nieuwe energiebron niet zonder horten en stoten zal gaan.
Wat mij betreft is alleen het eerste gevaar een reden om niet zomaar alles openbaar te maken. En daarom durf ik ook niet te zeggen of alle info nu zomaar openbaar gemaakt moet worden.
Maar (en dat is wederom persoonlijk dus geen argument) simpelweg uit nieuwsgierigheid, maar ook gezien mijn licht pessimistische wereldbeeld, waarin ik niet automatisch het vertrouwen heb in 'de overheid' (of wie dan ook) die bepaalt welke info wel of niet voor de mensheid beschikbaar moet zijn, en met eventuele doemscenario's waarin de fossiele brandstof op is, we volledig afhankelijk zijn van kernenergie (imo een doemscenario, maar dat is discutabel), waar verregaande economische crisissen mogelijk lijken te zijn, en waar de mens / de natuur soms flink te lijden heeft onder onze vraag naar energie (door vervuiling danwel conflicten). Moet ik eerlijk zeggen dat ik toch liever zou zien dat er wat meer van die documenten geopenbaard worden dan dat er op dit moment gebeurt.

Ik denk dat dat een beetje de grondslag is van dit topic. Of geheime ufo documenten wel of niet gepubliceerd moeten en waarom. En specifieker in dit geval of het dus te verantwoorden is dat de Britse overheid mysterieus doet over ufo's.
It's okay to be white
pi_103548827
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Waarneming is ook enorm subjectief. Wat je denkt te zien is getoetst aan je referentiekader.
Ja nee
pi_103568850
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit soort type schotels worden nog steeds gerapporteerd. En wie zegt dat die foto echt is? :{

En de vraag was: waar zijn de X-wing fighters? Mensen van 40 jaar en jonger zijn denk ik toch sneller geneigd een ander beeld te hebben van ruimteschepen. Die vliegende schotel slaat nergens op in feite, want zo vaak heb ik die nooit voorbij zien komen. Tot voor kort had ik geen interesse in het UFO fenomeen en heb ik de vliegende schotel misschien een handjevol keren gezien op foto's of in docu's.

Andere ruimteschepen heb ik vele malen vaker gezien in Transformers, Thunderbirds, Thundercats, Star Wars, Star Trek enz. Maar om een of andere reden zijn er vandaag de dag drie vormen te onderscheiden: De schotel, de sigaar en de driehoek. Allemaal hele eenvoudige vormen die niet te vergelijken zijn met de meeste ruimteschepen uit onze tv en filmcultuur.
pi_103568868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Misschien moet je de OP eens goed doorlezen. Pope geeft toe dat er wel degelijk serieuze sightings waren.
pi_103568986
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 15:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Snelle media, mensen praten elkaar na, herinneringen kunnen achteraf veranderen of worden verzonnen. (wat de verklaring is voor het feit dat getuigen het vaak niet eens zijn.).. Wat vroeger een nachtmerrie met zg. bedroominvaders was, is nu al gauw een ontvoering door een grey.
Maar dit is natuurlijk niets anders dan speculatie, terwijl veel skeptici het als een soort sluitend argument trachten te gebruiken zo van "kijk het kan niet echt zijn want het zijn allemaal grey aliens dus het moet wel iets cultureels zijn.

Als we op die tour gaan, dan moeten we het idee van het collectieve onbewuste van bijv. Jung ook serieus gaan nemen. En ik weet nu al dat veel van de diehard skeptici niet zo'n hoge pet op zullen hebben van het idee dat alle mensen verbonden zijn door een collectief bewustzijn. De ontvoeringsverhalen zijn gewoon ontzettend homogeen als we serieuze onderzoekers mogen geloven. Het is juist de reden dat het veel serieuze onderzoekers heeft aangetrokken.

Deze homogeniteit van ervaringen, kun je niet zomaar afdoen als "dat is cultureel bepaald'. Dat is ook een ongelofelijke claim en dan zal iemand ook met bewijs moeten gaan komen om zo'n claim hard te maken.

quote:
Er is ook een evoluitie te zien in de ufo's die worden waargenomen. Vroeger waren het veelal metalen hoedjes later waren ze driehoekig en soms gelei-achtig.
Er zijn overigens wel aliens met verschillende uiterlijke kenmerken gerapporteerd.
Bovendien,als we kijken naar het verleden en we nemen even aan dat de goden idd. kosmonauten waren, dan zien we dat ze per regio en cultuur behoorlijk van uiterlijk verschillen.
Ik heb deze evolutie niet heel erg gevolgd. Maar misschien is het wel zo dat de eerste schepen die naar de aarde werden gestuurd van een ouder en simpeler model waren. Misschien heeft men later pas de aarde een hogere prioriteit gegeven omdat wij sinds de jaren 40 natuurlijk erg vooruit zijn gegaan op het gebied van wapens en ruimtetechnologie.
pi_103569075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:37 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Waarneming is ook enorm subjectief. Wat je denkt te zien is getoetst aan je referentiekader.
Precies.

Waar ooggetuigen in de jaren 40 een vliegende schotel beschreven, werd de interpretatie van de beschrijving aangepast aan de toenmalige stand van de technologie. Wij kunnen nu bijv. veel makkelijker losse onderdelen aan elkaar koppelen en daarbij de naden erg goed wegwerken. Het wegwerken van naden was in de jaren 40 iets lastiger. Naden en ook bevestigingsmaterialen zoals klinknagels waren toen veel meer aanwezig dan bij ons tegenwoordig. Wij kunnen dingen veel beter wegwerken en strak maken. Een groffe beschrijving van een vliegende schotel door een getuige zal door andere mensen aan de standaard van afwerking in die tijdsperiode worden aangepast.
  Forum Admin woensdag 26 oktober 2011 @ 02:08:54 #250
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_103569185
Feit is en blijft dat ooggetuigen alleen niet voldoende zijn. Wil je de (wereld)bevolking overtuigen van buitenaardse objecten die ons luchtruim rondvliegen, zul je met bewijs moeten komen. Tot de dag van vandaag is dat niet gebeurd. :)

en nee, ook een stel hooggeplaatste legerofficieren die het claimen, vind ik geen bewijs
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')