abonnement Unibet Coolblue
pi_100934156
En hier weer verder :)

Alles over:
Indonesie

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8

Laatste:
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:14 schreef jack4ya het volgende:
Merapi is uitgebarsten!
Merapi uitgebarst op 26 okt 2010
Tsunami treft Sumatra op 25 okt 2010
Vulkaan Mount Lokon op Sulawesi uitgebarsten 25 juli 2011 / 18 augustus 2011
pi_100934265
quote:
8s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:54 schreef elcastel het volgende:
Surabaya is géén Jakarta !
Wat voor stad is het dan wel? Is dat stad een bezoek waard? Veel mensen vliegen naar Surabaya om vanuit daar naar de Bromo te vertrekken. En voor dat soort korte bezoeken kan je die stad beter vermijden. Tenminste, dat zeiden mensen die ik sprak op de Bromo :P Het staat overigens ook in de Trotter en Lonely Planet zo omschreven dat Surabaya niet zo'n fijne stad is.
pi_100934415
terugvindpapua
pi_100940448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:32 schreef Stevie_ het volgende:
Wat voor stad is het dan wel? Is dat stad een bezoek waard? Veel mensen vliegen naar Surabaya om vanuit daar naar de Bromo te vertrekken. En voor dat soort korte bezoeken kan je die stad beter vermijden. Tenminste, dat zeiden mensen die ik sprak op de Bromo :P Het staat overigens ook in de Trotter en Lonely Planet zo omschreven dat Surabaya niet zo'n fijne stad is.
Nee, het is niet heel vele speciaals hoor, mijn vriendin woont er dus is het voor mij speciaal. Echter ik vond bijvoorbeeld de LP erg kritisch over Surabaya. Het is er bijvoorbeeld wel Indonesisch druk, maar van wat ik lees lang niet zo erg als Jakarta (waar ik dan nooit ben geweest).
Ik heb er vorig jaar 3 weken gezeten en dat is teveel, want zóveel is er inderdaad niet. Maar bijvoorbeeld de 'Oude Stad' zoals die ook nog heet is veel leuker dan de LP beschrijft. Die vertellen over de vervallen gebouwen, ik heb daar echter genoten van de wijk. Hele leuke mensen, en erg mooie gebouwen (in erbarmelijke staat dat wel). Voor het Sampoerna museum hoef je ook niet te komen, al is het wel leuk om gezien te hebben.
Vanaf Surabaya kun je heel makkelijk naar Madura en dat is toch wel een leuke uitstap naar een totaal andere cultuur dan de stadscultuur van Surabaya.

Surabaya is vooral een stad met een paar leuke dingen om te zien en gezien te hebben. De mensen zijn denk ik ook toegankelijker dan in Jakarta, omdat er minder londo's (buitenlanders/toeristen) komen. Juist de plekken die men overslaat zijn vaak interessanter.

Dus als ik lees dat Surabaya 'niet zo'n fijne stad is' ben ik benieuwd wat ze bedoelen, want juist de bevolking was zo toegankelijk, verder is er zonder twijfel minder smog dan in Jakarta. Maar ja, het blijft wel een grote stad ... maar zo kun je alles als 'niet fijn' omschrijven.
Iedereen is gek op Yogya, ik vond dat bijvoorbeeld erg fake. Heel erg op de toerist geënt en dat vind ik opdingerig en niet puur. Yogya heeft zoveel schoonhied en vooral eromheen dat het een must-go stek is, maar het echte Indonesië zie je er niet snel, in ieder geval niet op de plekken waar de talloze toeristenbussen stoppen.

Het is uiteraard maar net wat je zoekt en wilt zien. Ik heb er langer gezeten omdat ik die connectie had en dan kijk je er misschien ook anders tegenaan. Maar als je er een overstap heeft van 2-3 dagen, dan kun je je dagen perfect vullen met een paar leuke uitstapjes.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100940504
Voor de mensen die binnenkort gaan : Bromo is nog beperkt toegankelijk begreep ik en de Borobudur is niet helemaal toegankelijk momenteel. Vrienden van me konden vorige week nog niet de bovenste twee etages op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100941508
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:33 schreef elcastel het volgende:
Voor de mensen die binnenkort gaan : Bromo is nog beperkt toegankelijk begreep ik en de Borobudur is niet helemaal toegankelijk momenteel. Vrienden van me konden vorige week nog niet de bovenste twee etages op.
Klopt, de Borobodus is de laatste etage afgesloten. Heeft te maken met regenval en slijtage (de stenen zijn niet met cement o.i.d. aan elkaar verbonden).

De Bromo is vanaf februari erg actief, er is zelfs een uitbarsting geweest. Toen wij er waren was hij de dag ervoor nog gesloten. Het was ook goed te merken waarom: er lag een dikke dikke aslaag, ook over de trap. Hij had de dag ervoor dus nog goed as staan te spuwen. Je mag momenteel wel naar de viewpoint, de krater is per dag verschillend.

Zie
pi_100941530
Owja nog een toevoeging over de foto: links is een plaatje van internet van enkele jaren geleden, rechts mijn vriendin, let op de grote asmuur naast haar... :P
pi_100942838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:03 schreef Stevie_ het volgende:
Owja nog een toevoeging over de foto: links is een plaatje van internet van enkele jaren geleden, rechts mijn vriendin, let op de grote asmuur naast haar... :P
Leuk om te zien ! Ik zag laatst een foto van de trap zonder dat die was schoongemaakt, zoals het plaatje links was het toen ik er was (september 2010).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:39:32 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100944975
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:03 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Klopt, de Borobodus is de laatste etage afgesloten. Heeft te maken met regenval en slijtage (de stenen zijn niet met cement o.i.d. aan elkaar verbonden).

Sinds wanneer is dat? En is dat voor altijd vanaf nu? Volgens mij ben ik er nog wel helemaal bovenop geweest.

Net als El Castillo in Chichen Itza, Machu Picchu, Berlijnse muur en vast nog wel meer waar je niet meer opmag tegenwoordig.
reset
pi_100955893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:39 schreef Individual het volgende:
Sinds wanneer is dat? En is dat voor altijd vanaf nu? Volgens mij ben ik er nog wel helemaal bovenop geweest.

Net als El Castillo in Chichen Itza, Machu Picchu, Berlijnse muur en vast nog wel meer waar je niet meer opmag tegenwoordig.
Tot en met oktober vorig jaar kon je de hele Borobudur beklimmen. Toen de Merapi uitbarste is de tent gesloten, na de uitbarsting is men begonnen met schoonmaken, vanwege de as dus.
Echter sindsdien zijn de bovenste twee etages gesloten voor het publiek, dat kan vanwege de as (die volgens mij nu wel opgeruimd is), of vanwege de regen. Het regent in Indonesië de laatste twee jaar erg veel, er is geen echte droge moeson gewest in veel gebieden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:33:47 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_100956005
Whehehe.
Ik ga ik December een maand naar Bali en de Gili eilanden en ik lees alleen maar negatieve dingen :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100956242
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:33 schreef APK het volgende:
Whehehe.
Ik ga ik December een maand naar Bali en de Gili eilanden en ik lees alleen maar negatieve dingen :D
Wat voor negatieve dingen ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:46:13 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_100956591
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat voor negatieve dingen ?
In het vorige topic de tips van (vooraf) zenuwachtige visum Stevie :P
Plus dat de prijzen van verblijf op de Gili's 300% duurder zijn tijdens het hoogseizoen :+

Ons plan was dus om half december een paar dagen naar Bali (Lovina beach oid) te gaan en daarna naar de Gili's...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100965984
Vanuit het heerlijke Jogja:

Wij wilden vanaf Jogja met trein naar Malang gaan (fucking 510 000 each) maar vragen ons het volgende af.
-is het mogelijk om vanaf malang snachts te verterekken met privechauffeur naar Ijen en dan weer terug te keren naar Malang?
-hoeveel kost het ongeveer?
-hoe komen we van Malang naar Ubud?

Thanks for any info!!
pi_100966890
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:05 schreef BarryK het volgende:
Vanuit het heerlijke Jogja:

Wij wilden vanaf Jogja met trein naar Malang gaan (fucking 510 000 each) maar vragen ons het volgende af.
-is het mogelijk om vanaf malang snachts te verterekken met privechauffeur naar Ijen en dan weer terug te keren naar Malang?
-hoeveel kost het ongeveer?
-hoe komen we van Malang naar Ubud?

Thanks for any info!!
Wij hadden de nachttrein van Yogja naar Malang, executive class, voor 200.000 per persoon. Heb je je ticket wel gewoon op het treinstation zelf gekocht? 510.000 is een prijs voor vliegtuigticket :P

Vanuit Malang heb je tripje naar Bromo en de Ijen inclusief de ferry naar Bali. Wij betaalde 800.000 per persoon voor dit tripje (we zaten dan met zijn vieren in 1 auto plus guide en driver). Dit was inclusief jeep etctertera. In Malang zijn de prijzen vrij hoog voor dit tripje en veel mensen doen bv de Jeep exclusief die je dan op de Bromo weer 300.000 extra kost. Regel het bij Jona's Homestay (staat ook in de LP), zij is goedkoopste en gaf ons alles inclusief. Let er wel op dat het hotel erbij wordt gereserveerd en houd voet bij stuk als de guide zich niet aan afspraken houdt of bv advies geeft om niet naar de krater te gaan of de Ijen naar beneden te lopen. Als andere mensen het doen, kan jij het ook :). (
pi_100966929
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:46 schreef APK het volgende:

[..]

In het vorige topic de tips van (vooraf) zenuwachtige visum Stevie :P
Plus dat de prijzen van verblijf op de Gili's 300% duurder zijn tijdens het hoogseizoen :+

Ons plan was dus om half december een paar dagen naar Bali (Lovina beach oid) te gaan en daarna naar de Gili's...
Gili's is aanrader. Chillen, eten, snorkelen, zwemmen, eten, chillen, eten, chillen etc. :P Wij zaten op Air.
pi_100969901
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:46 schreef APK het volgende:
In het vorige topic de tips van (vooraf) zenuwachtige visum Stevie :P
Plus dat de prijzen van verblijf op de Gili's 300% duurder zijn tijdens het hoogseizoen :+

Ons plan was dus om half december een paar dagen naar Bali (Lovina beach oid) te gaan en daarna naar de Gili's...
Het prijsverschil tussen hoog- en laagseizoen is best groot af en toe ja, maar er is grote diversiteit in accomodaties en dus ook in de prijzen. Bali is heel erg op toerisme geënt, maar er zijn zat plaatsen op het eiland waar je van de echte cultuur kunt proeven.

Het is net wat je zoekt, maar Bali is gewoon een paradijsje. Ik ben zelf meer verkikkerd op Java, maar heb daar ook meer van gezien. Eigenlijk heb ik alleen maar het 'foute' stukje Bali gezien, Kuta, Denpasar etc. Lovina schjnt erg mooi te zijn.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100973603
Lovina zijn wij wel geweest. Er is daar niet heel veel te doen, behalve aan strand hangen en eten. Er is een hot spring in de buurt (Air Banjar Hot Springs) en samen met wat tempeltjes heb je de hoogtepunten in de buurt wel gezien. Oh, en je kan dolfijnen spotten vlakbij de kust van Lovina. Kost 60.000 en een vissersbootje neemt je 's morgensvroeg mee. Helaas ben je dan niet de enige, circa 30 - 50 bootjes gaan vrijwel naar dezelfde spot toe en als iemand een dolfijn ziet sprinten de bootjes tegelijk die kant op...en ehm, dan is de dolfijn snel weer verdwenen :P.

Lovina is, zeker als je vanaf de ferry vanuit Java komt, een goede keus om eerst twee nachten te crashen en dan weer door te gaan. De stranden zijn wel donkergrijs zoals vrijwel de hele oostkust van Bali. Het is er een stuk rustiger dan Ubud e.d. Op de accommodaties (gewoon doorlopen tot je een bungalow aan het strand hebt gevonden) kan je afdingen.

Maar ook Lovina is megatoeristisch. Je kan er zelfs hutspot en broodje kroket krijgen. Voor vakantie wellicht prima, maar als je een beetje backpacker bent en dingen wilt ontdekken... :P
pi_100973669
Betreft de Gili's, de goedkoopste prijs voor een beetje fatsoenlijk iets was 300.000. Volgens de LP zou het vanaf 150.000 moeten lukken, en dat zijn dan notabene de prijzen tijdens hoog seizoen. Niet echt gelukt, alles in de LP kon je minstens verdubbelen. Wij hebben onze vakantie daar afgesloten. Je betaald dan wel wat meer, maar na 1 week Lombok hadden we wel weer zin in lekker chillen en bbq'en op het strand (Red Snappers kom maar door! :D).

Voor Gili Air geldt: als je aankomt ga rechtsaf en blijf flink doorlopen. De prijzen zakken uiteindelijk van 600.000 naar 300.000. Wij hadden uiteindelijk een bungalow met airco en was allemaal vrij nieuw en erg netjes. Terwijl ik daarvoor niet onder de 450.000 kwam met alleen een fan. Vanaf de haven was dit via het strand ongeveer 45 minuten lopen.
pi_100973738
Enneh vergeet het niet he, Lombok, Kuta, dit soort stranden: LEEG. Ook in het hoogseizoen!

pi_101893257
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:53 schreef Stevie_ het volgende:
Enneh vergeet het niet he, Lombok, Kuta, dit soort stranden: LEEG. Ook in het hoogseizoen!

[ afbeelding ]
Juist, de beste stranden die ik ooit gezien heb waren op Lombok (Tanjung Aan, Mawun beach etc.) En het beste: helemaal verlaten
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:35:39 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_101893318
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:53 schreef Stevie_ het volgende:
Enneh vergeet het niet he, Lombok, Kuta, dit soort stranden: LEEG. Ook in het hoogseizoen!

[ afbeelding ]
Ziet er fantastisch uit, en leuk voor de foto. Maar als er geen zak te doen is heb je dat na 1 dag ook wel gehad natuurlijk
pi_101893387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Ziet er fantastisch uit, en leuk voor de foto. Maar als er geen zak te doen is heb je dat na 1 dag ook wel gehad natuurlijk
Dat.
Ik vind zo een leeg strand leuk om te zien maar ik vind er geen hol aan.
Geef mij maar een bar, wat te eten en wat mensen om me heen.

Dat hoeft geen Phuket in het hoogseizoen te zijn maar dit gaat mij persoonlijk ook te ver.
pi_101893666
Ik vond het er heerlijk. Geen opdringerige verkopers en geen pompende luidsprekers.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:48:36 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_101893755
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:46 schreef Quintus4 het volgende:
Ik vond het er heerlijk. Geen opdringerige verkopers en geen pompende luidsprekers.
Is ook heerlijk, ik heb zelf ook een hekel aan een strand als Kuta op Bali. Maar het is ook niet echt ideaal om even 5 dagen aan te gaan relaxen, dan wil je ook wel wat faciliteiten hebben e.d. toch?
pi_101893874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Is ook heerlijk, ik heb zelf ook een hekel aan een strand als Kuta op Bali. Maar het is ook niet echt ideaal om even 5 dagen aan te gaan relaxen, dan wil je ook wel wat faciliteiten hebben e.d. toch?
Ja, ik ging er geregeld 'een dagje' heen om gewoon te relaxen. Bij meerdere dagen is het wel fijn als er wat te eten en drinken is ;)

Toen ik later in Kuta op Bali kwam vond ik het echt helemaal niets haha.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:55:45 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_101893950
Danwel niet in Indonesie, maar ik heb wel eens een kort weekje op een eiland gezeten met 8km strand voor ons alleen. Helemaal geen faciliteiten en zo nu en dan eens een local die langs liep/fietste. We waren de enige 2 toeristen op dat eiland. Heerlijk toch?
reset
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:12:47 #28
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_101894373
Nog 26 dagen, dan vertrek ik voor een maand *O*
Zijn de Gili Islands het bezoeken waard? En zo ja: voor meerdere dagen?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_101894401
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:55 schreef Individual het volgende:
Danwel niet in Indonesie, maar ik heb wel eens een kort weekje op een eiland gezeten met 8km strand voor ons alleen. Helemaal geen faciliteiten en zo nu en dan eens een local die langs liep/fietste. We waren de enige 2 toeristen op dat eiland. Heerlijk toch?
Ieder zijn ding. Voor mij bijna een nachtmerrie.
Vlieg binnen een dag tegen de muren op die er niet zijn.
pi_101894937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:12 schreef EDMAN- het volgende:
Nog 26 dagen, dan vertrek ik voor een maand *O*
Zijn de Gili Islands het bezoeken waard? En zo ja: voor meerdere dagen?
Zeker aan te raden! Als je wat meer wilt uitgaan dan zou ik naar Gili Trawangan aan. Voor de rust dan raad ik Air/Meno aan :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:14:45 #31
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_101900049
Thanks, zal eens verder onderzoeken
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_102131064
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:14 schreef EDMAN- het volgende:
Thanks, zal eens verder onderzoeken
Zeker de moeite waard! Pas wel op in Lombok bij de haven Bangsai, veel corruptie / scamming & agressieve mensen die je op een bootje willen flikkeren.
pi_102134723
Boek een duik trip vraag of ze aan het einde van de dag je willen achterlaten op het eiland en je tijdens een andere duiktrip weer oppikken. Zo deden anderen het, om Bangsai perikelen te vermijden.
pi_102135140
Misschien hebben sommige hotels een eigen speedboat om je naar het eiland te brengen.

Hotel villa ombak heeft dat sowieso en dat zit niet in bangsal :)
We fear that which we cannot see
  woensdag 21 september 2011 @ 15:58:38 #35
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_102222104
Ben net bij de GGD geweest. Buiktyfus en hepatitis A inenting gehad.
Maar zij begon dus:
'Welke eilanden ga je?'
'Weet ik niet'.
'Oh.. Want als je naar sumatra / lombok gaat, zijn malariapillen wel aan te raden.'

Nu heb ik dus voor 2 weken + 7 dagen een recept voor malariapillen, maar in het boekje staat al: je kan het alsnog krijgen.

Hadden jullie pillen tegen malaria? Bijwerkingen schijnen namelijk ook niet erg prettig te zijn. Ik weet dus ook niet precies hoelang ik in 'malariagebieden' zal gaan verblijven.

Thanks in advance
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_102222413
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:58 schreef EDMAN- het volgende:
Ben net bij de GGD geweest. Buiktyfus en hepatitis A inenting gehad.
Maar zij begon dus:
'Welke eilanden ga je?'
'Weet ik niet'.
'Oh.. Want als je naar sumatra / lombok gaat, zijn malariapillen wel aan te raden.'

Nu heb ik dus voor 2 weken + 7 dagen een recept voor malariapillen, maar in het boekje staat al: je kan het alsnog krijgen.

Hadden jullie pillen tegen malaria? Bijwerkingen schijnen namelijk ook niet erg prettig te zijn. Ik weet dus ook niet precies hoelang ik in 'malariagebieden' zal gaan verblijven.

Thanks in advance
Ik neem aan malarone?
Daar hebben veel mensen geen bijwerkingen van. Die zijn sterker bij Lariam.
Ik heb ook geen last van Malarone alleen beetje onrustig slapen.

En je krijgt inderdaad alsnog Malaria als je geprikt wordt door een malaria mug.
Maar het kan niet of nauwelijks uitbreiden in je lichaam dus de potentiële schade is veel kleiner.
  woensdag 21 september 2011 @ 16:21:03 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_102223115
Ik heb vorig jaar ook tabletten geslikt, maar dat was omdat ik naar Sulawesi ging. Malarone is op zich prima te doen, weinig bijwerkingen in ieder geval. Heb nergens last van gehad
pi_102246824
Wij hebben ook Malarone gebruikt, de eerste avond was een beetje vreemd, verder nergens last van gehad :-). En als je naar een land gaat waar nog kans is op Malaria is het uiteraard sterk aanbevolen om malariapillen te nemen. Lijkt me het niet waard om het risico te lopen...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:03:20 #39
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_102679149
volgende week rond deze tijd vlieg ik boven Indonesië _O_
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_102681824
Ga je er ook landen? Of vlieg je er alleen overheen?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:44:52 #41
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_102681902
Ik ga er hopelijk ook veilig landen :), dan ben ik er nu net volgens mij.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_102805557
quote:
Nederlandse dode bij busongeval Java

AMSTERDAM - Vier toeristen zijn vrijdag om het leven gekomen bij een busongeluk op het Indonesische eiland Java. Er is één Nederlandse dode gevallen.

In de bus zaten dertien toeristen, afkomstig uit Nederland, België en India, zo meldt The Jakarta Globe. Indonesische media melden dat er een Nederlandse dode zou zijn gevallen. Dat is nu bevestigd door Buitenlandse Zaken. Er zijn medewerkers van de Nederlandse ambassade op weg naar het ongeval.
Eerdere berichten dat de vrouw van Rob ten Veen zou zijn overleden, blijken niet te kloppen. Dat heeft de vader van de toerist aan onze redactie gemeld. ,,Ik heb hen allebei gesproken. Ze zijn wel gewond, maar er uiteindelijk goed vanaf gekomen."
Over de toedracht van het ongeval kan een zegsvrouw van reisorganisatie NRV nog niets melden. „Contact met onze eigen mensen verloopt moeilijk”, legt ze uit. „Het ongeval vond plaats in een moeilijk bereikbaar gebied buiten Jakarta.” Een vertegenwoordiger van NRV vliegt vrijdagmiddag vanuit Nederland naar Indonesië om de slachtoffers te ondersteunen.
De bus was op weg van Bandung naar Ciater. De remmen van de bus zouden het hebben laten afweten toen deze bij Subang een heuvel afreed. De bus sloeg volgens lokale media over de kop en kwam ondersteboven tot stilstand.
http://www.telegraaf.nl/b(...)al_Java__.html?p=1,1

quote:
4 foreign tourists killed in traffic accident in Subang
The Jakarta Post, Jakarta | Fri, 10/07/2011 5:06 PM A | A | A |
A minivan carrying foreign tourists crashed into a cliff embankment at Emen in Cicenang, Ciater Village, Subang, West Java on Friday, killing four passengers and injuring nine others.
“We saw the car driving at high speed before it swayed, rolled over and hit the cliff,” said an eyewitness as quoted by Tempointeraktif.com on Friday.
Subang traffic police chief Adj. Sr. Comr. Agun Guntor confirmed the accident, adding that the minivan with plate number B 7917 ID was en route from Bandung to Ciater hot spring.
The remains of the victims were taken to Hasan Sadikin Hospital in Bandung while the injured were brought to the Cagak community health clinic for treatment.
The police have yet to identify the dead victims.
http://www.thejakartapost(...)accident-subang.html
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:41:11 #43
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_102848153
quote:
De remmen van de bus zouden het hebben laten afweten....
Wat in Indonesië ook zoiets kan betekenen als de chauffeur was moe, de weg was in slechte staat (en het regende) of de chauffeur was lekker goedkoop (rijbewijs bij een pakkie kretek gekregen).

Het blijft triest, elke keer weer ... Ik raad iedereen aan niet teveel op koopjes af te gaan in dit land, het is dan nogsteeds betaalbaar, maar veiliger.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_102848177
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat in Indonesië ook zoiets kan betekenen als de chauffeur was moe, de weg was in slechte staat (en het regende) of de chauffeur was lekker goedkoop (rijbewijs bij een pakkie kretek gekregen).
De remmen zijn maar zo goed als de man die er op moet drukken. ;(

Voor de rest weinig schokkends. Komen in Nederland ook dagelijks mensen om. Risico van het vak.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:46:32 #45
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_102848295
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:42 schreef Godtje het volgende:
De remmen zijn maar zo goed als de man die er op moet drukken. ;(
Klopt en daar is een groot verloop in. Ben blij dat ik daar goeie adresjes heb, wat het risico een kleine beetje verkleint.
quote:
Voor de rest weinig schokkends. Komen in Nederland ook dagelijks mensen om. Risico van het vak.
Ken je het verkeer in Indonesië ? Het verkeer hier is zó veel beter dan daar, in de avond van Idul Fitri waren er alleen al een kleine 400 verkeersdoden op Java ...

En ik kan wel leuk vertellen over het goeie vervoer wat ik weet te vinden, maar dan nog heb je medeweggebruikers ... En buiten dat heb ik ook met 24 man in een krakende Bemo gezeten, of bij een tropische regenbui achterop een Tukan Ojek gezeten (wat dus 3 volwassenen inhoudt). Indonesië is een ramp op verkeersgebied, helaas ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_102876407
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:46 schreef elcastel het volgende:

[..]

Klopt en daar is een groot verloop in. Ben blij dat ik daar goeie adresjes heb, wat het risico een kleine beetje verkleint.

[..]

Ken je het verkeer in Indonesië ? Het verkeer hier is zó veel beter dan daar, in de avond van Idul Fitri waren er alleen al een kleine 400 verkeersdoden op Java ...

En ik kan wel leuk vertellen over het goeie vervoer wat ik weet te vinden, maar dan nog heb je medeweggebruikers ... En buiten dat heb ik ook met 24 man in een krakende Bemo gezeten, of bij een tropische regenbui achterop een Tukan Ojek gezeten (wat dus 3 volwassenen inhoudt). Indonesië is een ramp op verkeersgebied, helaas ...
Ja, ik ken het verkeer.
Daroom risico van het vak.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:58:33 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_102881472
Ik vond het verkeer in Indonesië een verademing in vergelijking met Vietnam, dat was helemaal chaos
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:02:31 #48
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_102950923
Ik zat even op YouTube te kijken, maar dat ziet er niet veel beter uit nee !
:D.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:06:55 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_102951050
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:02 schreef elcastel het volgende:
Ik zat even op YouTube te kijken, maar dat ziet er niet veel beter uit nee !
:D.
Grootste verschil is denk ik dat je in Indonesië relatief meer auto's en busjes vind, waar je in Vietnam vnl. motorbikes hebt. Die motorbikes gaan werkelijk waar alle kanten op, ook tegen het verkeer in.
pi_102951099
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:58 schreef Blik het volgende:
Ik vond het verkeer in Indonesië een verademing in vergelijking met Vietnam, dat was helemaal chaos
Ik vond Jakarta toch erger in vergelijking met Hanoi en Saigon.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:12:54 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_102951205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik vond Jakarta toch erger in vergelijking met Hanoi en Saigon.
Echt ja? Ik ben afgelopen jaar niet in Jakarta geweest (wel 10 jaar geleden, maar kan me niet echt meer een voorstelling maken van het verkeer). Maar ik dacht dat het niet echt chaotischer kon als in Hanoi met al die motorbikes
pi_102951252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt ja? Ik ben afgelopen jaar niet in Jakarta geweest (wel 10 jaar geleden, maar kan me niet echt meer een voorstelling maken van het verkeer). Maar ik dacht dat het niet echt chaotischer kon als in Hanoi met al die motorbikes
Keer 10 erger. wat mij betreft.
Ik vond Hanoi ook niet heel erg en in Jakarta echt verschrikkelijk.

Ook niet heel gek want het is geloof ik 22 miljoen mensen vs 4 miljoen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:38:51 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_102952052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Keer 10 erger. wat mij betreft.
Ik vond Hanoi ook niet heel erg en in Jakarta echt verschrikkelijk.

Ook niet heel gek want het is geloof ik 22 miljoen mensen vs 4 miljoen.
9.6 vs. 2.6 ;)

Maargoed, Jakarta is idd drukker per km2
pi_102952142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:38 schreef Blik het volgende:

[..]

9.6 vs. 2.6 ;)

Maargoed, Jakarta is idd drukker per km2
quote:
Het officiële inwonersaantal van Jakarta bedraagt 8.961.860 (2006)[1]. Het verstedelijkte gebied, waar Jakarta deel van uitmaakt heet Jabotabek en heeft ruim 23 miljoen inwoners.
Je mag rustig uitgaan van de 23 miljoen aangezien er heel veel mensen uit die regio dagelijks naar de stad komen.

En
quote:
Hanoi, geschatte bevolking 6,5 miljoen (2009)
Maar goed het gaat nog meer om mijn beleving. Jakarta was voor mijn gevoel serieus veel drukker, hectischer en benauwder op alle vlakken inclusief verkeer.

Ik liep als een onbezorgde jongen door Vietnam en heb daar ook mening maal geroepen dat het allemaal wel meevalt als je eenmaal in Jakarta bent geweest.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:51:48 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_102952423
Als we toch geen muggenziften, bron is wikipedia (Engels). En uiteraard zonder voorsteden

Jakarta:
has an area of 661 square kilometres (255 sq mi) and a 2010 census count population of 9,580,000

Hanoi:
It has an estimated population nearly 6.5 million (2009),[2] (but only 2.6 million (2009) in urban areas).
pi_103028959
Vandaag aardbeving in bali 6.0 op schaal van richter.
Over een maandje zit ik daar :)
We fear that which we cannot see
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:41:33 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_103030199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:43 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vandaag aardbeving in bali 6.0 op schaal van richter.
Over een maandje zit ik daar :)
Mijn projectmanager zit daar nu, ben benieuwd wat die er van heeft gevoeld
pi_103328685
Ik lees net dat begin deze week 1 van de zwaargewornden van het ongeluk in Bandung onlangs, eerder deze week alsnog is overleden ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:03:48 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_103399372
Zijn er vaak aardbevingen op Bali? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 23 oktober 2011 @ 11:37:57 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103445970
Wat betreft drukte/ chaos Jakarta vs Hanoi: Het verschil is vooral dat Hanoi een goed geplande stad is en Jakarta niet. In Hanoi kun je daarom veel relaxter rondlopen dan in Jakarta. Op veel plekken zijn nieteens voetpaden of oversteekplaatsen.

Hoewel GDP per capita in Indonesië hoger ligt dan Vietnam komt het land op mij veel armer over. En dat geldt ook voor een stad als Jakarta.

Ik weet eigenlijk zo gauw geen stad te verzinnen die ik meer kut vind dan Jakarta :+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_103446009
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:03 schreef APK het volgende:
Zijn er vaak aardbevingen op Bali? :P
Nee, meestal bij padang - Sumatra :P
We fear that which we cannot see
pi_103551669
Ik ben net terug van 3 weken Indonesië. Bij familie op bezoek geweest en 8 dagen Java gedaan samen met de familie. Van Jakarta met de auto naar Bandung. Paar vulkanen en prachtige theeplantages bezocht. Daarna met de trein naar Jogjakarta, wát een mooie rit was dat zeg! Uiteraard ook de Borobudur, Prambanan en een aantal andere tempels bezocht. Merapi bekeken van laaaange afstand. Wat was het prachtig! Aan het einde nog twee dagen Singapore gedaan. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar ik trek die hitte daar slecht zeg!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:04:05 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_103551852
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:39 schreef Ali_Ilegali het volgende:

Nee, meestal bij padang - Sumatra :P
Ah, fingers crossed dan maar :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:28:15 #64
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103552969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:59 schreef Beije het volgende:
Ik ben net terug van 3 weken Indonesië. Bij familie op bezoek geweest en 8 dagen Java gedaan samen met de familie. Van Jakarta met de auto naar Bandung. Paar vulkanen en prachtige theeplantages bezocht. Daarna met de trein naar Jogjakarta, wát een mooie rit was dat zeg! Uiteraard ook de Borobudur, Prambanan en een aantal andere tempels bezocht. Merapi bekeken van laaaange afstand. Wat was het prachtig! Aan het einde nog twee dagen Singapore gedaan. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar ik trek die hitte daar slecht zeg!
De omgeving van Bandung is echt schitterend, hoor ik steeds. De treinreis van Bandung naar Yogya is helemaal super, ook nog niet gedaan. Mijn volgende reis naar Indo vlieg ik wsl ook op Jakarta, zodat ik bovenstaande ook een keer zie. Sowieso vind ik de trein op Java super, maakt niet uit in welke klasse je zit, zowel in als buiten de trein is een belevenis.

En welkom terug in het overgeorganiseerde land.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_103632995
Java staat voor ons volgend jaar op het programma.

Dit jaar voor het eerst Indonesië beleefd, 3 weken Bali ... nu een week weer in Nederland en ik wil teru-hu-huggg :{
Heerlijke mensen daar, ongetwijfeld door hun Hindoeïstische achtergrond, en alles is gewoon perfect verlopen. Gevlogen met Garuda en als ik de medetoeristen uit NL mag geloven die dat niet hebben gedaan, alleen al om het online visum gebeuren een absolute aanrader.

* Aiko_ is verslingerd :Y

Ook de aardbeving meegemaakt, al zaten wij aan de andere kant van het eiland (Sanur). Eng, maar gelukkig viel het nogal mee. Aardbevingen zijn op Bali gelukkig zeldzaam.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_103636042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:13 schreef Aiko_ het volgende:
Java staat voor ons volgend jaar op het programma.

Dit jaar voor het eerst Indonesië beleefd, 3 weken Bali ... nu een week weer in Nederland en ik wil teru-hu-huggg :{
Heerlijke mensen daar, ongetwijfeld door hun Hindoeïstische achtergrond, en alles is gewoon perfect verlopen. Gevlogen met Garuda en als ik de medetoeristen uit NL mag geloven die dat niet hebben gedaan, alleen al om het online visum gebeuren een absolute aanrader.

* Aiko_ is verslingerd :Y

Ook de aardbeving meegemaakt, al zaten wij aan de andere kant van het eiland (Sanur). Eng, maar gelukkig viel het nogal mee. Aardbevingen zijn op Bali gelukkig zeldzaam.
Tof dat je het zo naar je zin hebt gehad. Java is wel iets anders dan Bali. Je noemt het Hindoestaanse geloof als mogelijke reden voor de hartelijkheid van de mensen, maar de Islam op Java is niet zo eng als sommigen je willen doen geloven. De extremen, die je ook daar treft, zul je als toerist niet of nauwelijks tegenkomen. Persoonlijk vond ik Java veel leuker dan Bali en ik hoor die geluiden meer.

Ik heb alleen het drukke deel van Bali meegemaakt, Kuta dus, dus ik heb nog geen volledig beeld van Bali, maar Java schijnt meer puur aan te voelen. Het is minder toeristisch en er is meer te zien. Ik kan me nietvoorstellen dat je teleurgesteld zult zijn nadat je het volgend jaar zelf hebt kunnen zien.

Die visum service van Garuda is erg handig inderdaad, al had ik mijn visum destijds in 2 minuten geregeld op het vliegveld van Surabaya. Garuda is een hele andere maatschappij als het om binnenlandse vluchten gaat overigens. Air Asia werkt het lekkerst hoor ik overal, Mandala is geloof ik net over de kop en ikzelf vloog met Lion Air, maar daar valt ook nog wel eens wat van uit de lucht. Dat zegt verder niks, of juist wel; elke vulkaan die ik heb gezien is nadien ontploft, de trein die ik heb genomen is een maand na mijn vertrek ontspoort en de veerboot die ik heb genomen is in brand gevlogen. Da's ook Indonesië.
;).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_103752265
Hallo,

Ik had een vraag aan jullie reisgangers. Ubud stata bekend om zijn kunst, sierraden en natuurlijk de mooie cultuur. Ik ben 2 maanden geleden in Ubud geweest, maar tot verbazing heb ik gehoord dat hier een sierraad geproduceert word, wat in Nederland voor 3 keer zoveel over de toonbank gaat. Ik heb het adres van deze fabriek/winkel alleen ben dus helaas niet meer in Ubud. Nu is de vraag, is het mogelijk om sierraden te laten verschepen of mee te laten nemen door andere reisgangers?

Dit is een globale vraag, en geen directe. Maar indien iemand zich in Ubud bevindt en binnekort naar Nederland gaat, en deze gunst eventueel wil verrichten (uiterraard tegen vooraf betalen) hoor ik het graag.

Groeten.
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:52:36 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_103752428
Jij wil dat totaal onbekenden van een internetforum voor jou dingen gaan importeren? :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103752840
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:52 schreef APK het volgende:
Jij wil dat totaal onbekenden van een internetforum voor jou dingen gaan importeren? :D
Dingen?

1 ding, wie weet dat er expats daar zitten die een gunst tegen betaling willen doen? :)
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:53:54 #70
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103759030
Zelf een bananenblad gaat hier 5 keer over de kop. Ik vraag mij af wat voor sierraad het zou moeten zijn en wie jou die prijzen heeft wijsgemaakt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_103762485
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:53 schreef elcastel het volgende:
Zelf een bananenblad gaat hier 5 keer over de kop. Ik vraag mij af wat voor sierraad het zou moeten zijn en wie jou die prijzen heeft wijsgemaakt.
Buddha to Buddha, zoek maar eens op op internet. Hoe ik dit weet? Vriend die ik heel lang niet heb gezien is er geweest. IK heb het adress van de fabriek etcetera.
  maandag 31 oktober 2011 @ 05:09:21 #72
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103774293
En dan imitatie neem ik aan ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_103793086
Origineel. Word in Ubud gemaakt.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:00:43 #74
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103796818
Heb je dan geen gedonder met officiele dealers hier ? Hoe dan ook, vragen staat vrij, maar ik zou nooit sieraden meenemen voor een ander. Bij grotere hoeveelheden gaan ze daar ook gegarandeerd vragen over stellen (en heffingen verzinnen).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_103811776
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:00 schreef elcastel het volgende:
Heb je dan geen gedonder met officiele dealers hier ? Hoe dan ook, vragen staat vrij, maar ik zou nooit sieraden meenemen voor een ander. Bij grotere hoeveelheden gaan ze daar ook gegarandeerd vragen over stellen (en heffingen verzinnen).
Grote hoeveelheden ben ik het inderdaad met je eens. Het verschil zit hem in dat het zilver niet officieel gekeurd is voor echt zilver in Nederland, en de prijs verschilt. Aangezien het met de hand gemaakt is leggen ze er natuurlijk een leuk prijsje boven op.
  maandag 7 november 2011 @ 14:49:05 #76
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_104075422
Sinds vrijdag terug uit dit mooie land. Tussen Jakarta en Yogya gereisd (o.a. Bogor, Tasikmalaya, Pangandaran), van Yogya naar Bali gevlogen (Kuta). Van Bali naar Lombok en Gili. Terug naar Bali (Ubud, Lovina, Kuta).

Wat een land, wat een mensen, wat een verkeerschaos, wat een stinkstad is Jakarta. Genoten en heimwee.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  maandag 7 november 2011 @ 23:45:21 #77
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_104105252
Tof.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:09:37 #78
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_104113561
Dat was het idd, ga er ooit nog wel naar terug.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_104450702
'Stand van de Sterren' is nu op NED.2
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_104453875
Wow wat een documentaire.. geeft idd wel aardig het beeld weer over het leven in Jakarta als men het wat minder breed heeft, maar nog net niet op straat moet leven.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_104464128
Tof, dat je hem hebt gekeken. Is het laatste deel uit een drieluik, de andere delen zijn ook leuk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_105653546
Ik ben twee jaar terug op Bali geweest, in Sanur. Puri Santrian, heerlijk hotel, fijne vakantie gehad.
Nu wil ik begin februari terug gaan naar Bali, maar ik denk over een andere accommodatie en een andere streek.
Mijn oog is gevallen op http://www.strandvillasatbali.nl/ (Lovina).
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik meen dat er een hele tijd terug wel iemand was in deze reeks die dat adviseerde op Bali, dan je dan zo'n villa moet huren met alles er op en er aan. Goedkoper en beter dan een hotel. Nou weet ik natuurlijk niet of dat die website was, of een andere.

Ervaringen en advies welkom!

Ik ben met nadruk een luxepaard :D. Ik ga dus niet backpacken of avontuurlijk doen. Ik wil gewoon een relaxvakantie in een mooie omgeving met goed weer. Ik wil privacy, liever geen (busladingen) nederlanders of russen om de hoek, maar wel wat te doen in de buurt.

Ik heb begrepen dat het van de zomer flink geregend heeft op Bali, en dat het ook qua regenseizoen in februari ook niet meer is "zoals vroeger". Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
pi_105653670
Persoonlijke smaak.... ik vond Lovina verschrikkelijk.
Minste plek voor mij in Indonesië waar ik ben geweest.
pi_105653962
Lovina is volgens mij heel rustig, ben er zelf niet geweest.

Villa's kan je ook op tripadvisor zoeken :) Merendeel wordt verhuurd rond ubud, canggu etc.

btw Echo beach bij Canggu heeft echt een schitterend zonsondergang :D
We fear that which we cannot see
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:50:53 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_105655286
Ik heb ook 4 dagen in Puri Santrian gezeten, heerlijk inderdaad.

Ik zou overigens ook voor een villa gaan als ik naar Bali zou gaan. Voor 1000 euro heb je een villa aan zee met zwembad voor een week.
pi_105655768
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:50 schreef Blik het volgende:
...

Ik zou overigens ook voor een villa gaan als ik naar Bali zou gaan. Voor 1000 euro heb je een villa aan zee met zwembad voor een week.
zo'n villa kan ik zeker aanraden, vaak zit er ook nog personeel bij, wat erg relaxed is.

hier zat ik eind november:

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:06:57 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_105655949
Lijkt me echt geniaal met bijv. kinderen.
pi_105656077
Nou kijk, zoiets bedoel ik dus :D
Is dat trouwens niet van dezelfde uitbater?
Volgens mij wel :)

Hoe zit dat met dat personeel? Is dat de hele dag aanwezig? Of gaat dat op afroep?
Ik zit eigenlijk ook weer niet te wachten op de hele dag mensen in huis.
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:27:15 #89
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_105656664
Moet ook wel zeggen dat ik Lovina wat vond tegenvallen. Zeker het strand. Het stadje zelf had volgens mij ook niet echt veel te bieden. Ik heb er alleen gedoken in de buurt, ben er 2 dagen geweest, dus echt veel kan ik er ook niet over zeggen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_105657216
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:11 schreef lezzer het volgende:
Nou kijk, zoiets bedoel ik dus :D
Is dat trouwens niet van dezelfde uitbater?
Volgens mij wel :)

Hoe zit dat met dat personeel? Is dat de hele dag aanwezig? Of gaat dat op afroep?
Ik zit eigenlijk ook weer niet te wachten op de hele dag mensen in huis.
in principe zijn ze er de hele dag, is denk ik naar jouw keus, maar het volledige pakket zit bij de prijs in.

standaard doen de 2 huishoudsters/kokkins dit zo ongeveer elke dag:
08:00 boodschappen doen op de markt
09:00 ontbijt op tafel zetten
09:30 afwassen
10:00-12:30 Huis schoonmaken/was doen/andere dingen.
13:00 lunch op tafel zetten.
13:30 afwassen
14:00-17:00 schoonmaken/was doen/diner voorbereiden/uitrusten
18:00 diner serveren
19:00 afspraken maken voor de boodschappen de volgende dag.
En daarna gaan ze naar huis. (ze zijn op zondagen in principe vrij, tenzij de gasten de dag ervoor 's nachts zijn aangekomen)
Als je een keer wilt uitslapen, dan merken ze dat wel en wachten met het ontbijt tot je er wel trek in hebt. Als je ze echt vrij wil geven, omdat je geen zin in personeel hebt, dan moet je dat met de 'helpdesk' regelen.

de tuinman is 's ochtends in de tuin bezig en gaat aan het begin van de middag naar huis.

de nachtwaker zit van 19:00 tot 's ochtends vroeg in een een apart huisje, en loopt af en toe met een schijnwerper door de tuin.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_105658398
Zit dat eten bij de prijs in? :o
pi_105658574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:22 schreef lezzer het volgende:
Zit dat eten bij de prijs in? :o
nee, je moet wel elke dag geld voor de boodschappen geven. Maar zolang je vooral lokale alledaagse producten (cola en wijn zijn bijvoorbeeld wat duurder, koe is erg moeilijk te krijgen) besteld, zal de prijs van de boodschappen per dag rond de 100.000-200.000 rupiah zitten voor 3 personen (8 á 16 euro)
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_105659218
Nou, klinkt heel goed hoor :)
Was daar op loopafstand nog iets van een supermarktje ofzo?
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:15:22 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_105660275
Vergeet ook niet om nog even verder te kijken op internet, er zijn echt tig van zulke villa's te vinden op Bali
pi_105660303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:15 schreef Blik het volgende:
Vergeet ook niet om nog even verder te kijken op internet, er zijn echt tig van zulke villa's te vinden op Bali
Nou, ik hou me aanbevolen hoor! Tips welkom :Y
pi_105662018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:15 schreef Blik het volgende:
Vergeet ook niet om nog even verder te kijken op internet, er zijn echt tig van zulke villa's te vinden op Bali
En een beetje in de diepte zoeken ook, de eerste plaatjes zijn vaak schitterend, maar oud of precies in de juiste hoek genomen. In Bali heb je schitterende plekjes, maar de bekendere plekken (met alle voorzieningen) zijn al platgelopen door toeristen. Ik lees over Bali veel zwart-wit, geen grijs, het is óf goed óf fout.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_105662272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:46 schreef lezzer het volgende:
Nou, klinkt heel goed hoor :)
Was daar op loopafstand nog iets van een supermarktje ofzo?
je hebt op 2km een dorpje, met wat winkels (seririt), maar of daar een supermarkt zit weet ik niet. Wij regelden een paar keer een chauffeur en gingen in Singaraja (18 km verderop) winkelen. Daar hadden ze ook een carrefour.

Makkelijkste is gewoon het door de huishoudsters te laten regelen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zaterdag 17 december 2011 @ 05:50:11 #98
6941 APK
Factual, I think.
pi_105685018
Ik zit nu in Lovina. Bloedheet, bewolkt met af en toe onweer en een zeer hoge luchtvochtigheidsgraad. Weinig te doen idd, maar goed genoeg om even te acclimatiseren.
Accomodatie is redelijk goedkoop en drank behoorlijk duur :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_105691872
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 05:50 schreef APK het volgende:
Ik zit nu in Lovina. Bloedheet, bewolkt met af en toe onweer en een zeer hoge luchtvochtigheidsgraad. Weinig te doen idd, maar goed genoeg om even te acclimatiseren.
Accomodatie is redelijk goedkoop en drank behoorlijk duur :o
Ja, je zal in de regentijd niet uitdrogen in zo'n land. Althans de buitenkant. drank is niet overal goedkoop nee.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_107402796
Beste Indonesië kenners,

Ik ga van 28 april t/m 19 mei naar Indonesie met mijn vriendin. Ik heb er super veel zin in! Het is de eerste keer dat ik zo ver weg ga met mijn vriendin. Indonesië lijkt mij echt een van de mooiste landen om te bezoeken wat betreft cultuur en natuur. Wij komen aan in Jakarta en vliegen terug van Denpasar (bali).We nemen de backpack mee, en willen een beknopte planning maken wat we wilen zien en meemaken.

Daarom een aantal vragen aan de experts;
Wat moeten wij zeker niet missen in java? Op de planning staat yogja en de bromo vulkaan. Waar op Java kun je een mooie tocht door de jungle maken van een of 2 dagen?

-Daarna naar Bali, hier ook weer de vraag ann jullie; wat mogen wij hier niet missen? Op mijn planning staat ook een duikcusrus (alleen nog even mijn vriendin overhalen, is een beetje bang om te duiken).

-Wij willen ook een paar dagen doorbrengen op de Gilli's. Wat is de beste manier om daar te komen, zonder al te veel geld kwijt te zijn. Vanuit Lombok of van Bali?

- Verder als de tijd het toelaat nog nog naar Komodo? wat zullen hier de kosten van zijn, en hoeveel tijd ben je hier in kwijt?

- Hoe ver kun je gaan met afdingen? Ik ben niet bang om af te dingen, tips of trucs? Kun je ook bij een hotel afdingen?

- Verder nog iets wat wij zeker niet mogen missen?

P.s. Wij willen een combinatie van actief bezig zijn en af en toe ook relaxen (zoals op de gilli's)

Bedankt!
  maandag 30 januari 2012 @ 15:28:11 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_107402892
Duiken moet je op de Gili's doen, niet op Bali :)
  maandag 30 januari 2012 @ 16:01:11 #102
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_107404129
Wij zijn via Lombok naar de Gili's gegaan, was een stuk goedkoper, je bent alleen wel wat langer onderweg (busje, slowboat, busje, bootje -> Gili Trawangan). Je kan ook met de speedboat, dan ben je er in een paar uur.

Ben zelf niet naar de Bromo geweest maar op de Pangandaran vulkaan, naar mijn mening spectaculairder.

Duiken heb ik gedaan bij Lovina Beach, op Balie zeker een aanrader! Volgens de LP de beste duiklocatie in Indonesië
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_107404192
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef Blik het volgende:
Duiken moet je op de Gili's doen, niet op Bali :)
Thnx dat ga ik doen. Ik ga waarschijk wel een duikcursus nemen op Bali, omdat ik denk dat we daar wat langer zitten. omdat zo'n cursus toch wel een paar dagen kan duren.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:05:04 #104
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_107404264
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef Sonic_Boom het volgende:

[..]

Thnx dat ga ik doen. Ik ga waarschijk wel een duikcursus nemen op Bali, omdat ik denk dat we daar wat langer zitten. omdat zo'n cursus toch wel een paar dagen kan duren.
Wil je het echt doen om het papiertje te halen of gewoon mooi te duiken? Want ik heb een beginnersdive gedaan, 2 duiken op 1 dag, ben 21 meter diep gegaan :), was meer dan voldoende
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_107404404
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:05 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Wil je het echt doen om het papiertje te halen of gewoon mooi te duiken? Want ik heb een beginnersdive gedaan, 2 duiken op 1 dag, ben 21 meter diep gegaan :), was meer dan voldoende
En wat kost dat ongeveer? Een papiertje halen is natuurlijk een stuk duurder kost rond de 250 tot 300 dollar. Maar dan heb je hem wel. En dan zou ik nog op de Gili's kunnen duiken zonder vast te zitten aan een begleider.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:15:42 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_107404652
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:01 schreef EDMAN- het volgende:

Duiken heb ik gedaan bij Lovina Beach, op Balie zeker een aanrader! Volgens de LP de beste duiklocatie in Indonesië
Dit durf ik zeker te betwisten, zelfs dat het in de LP zou staan. Indonesië zit vol met uitzonderlijk mooie duiklocaties waaronder de Bunaken, Gili's, Komodo, Papoea Nieuw Guinea, etc. Bali komt nog niet eens in de top 5 van mooiste duikplekken van Indonesië
  maandag 30 januari 2012 @ 16:16:08 #107
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_107404670
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Sonic_Boom het volgende:

[..]

En wat kost dat ongeveer? Een papiertje halen is natuurlijk een stuk duurder kost rond de 250 tot 300 dollar. Maar dan heb je hem wel. En dan zou ik nog op de Gili's kunnen duiken zonder vast te zitten aan een begleider.
Hmmm samen met Dolphin Watching (niet doen = echt :') ) kostte het me 70 euro geloof ik? Weet niet meer precies, niet duur iig. Met vervoer, eten, materiaal enz.

http://www.lovinadive.com/
Pulau Menjangan

http://www.waterworxbali.com/bali-dive-site-pulau-menjangan.shtml
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  maandag 30 januari 2012 @ 16:23:49 #108
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_107404956
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit durf ik zeker te betwisten, zelfs dat het in de LP zou staan. Indonesië zit vol met uitzonderlijk mooie duiklocaties waaronder de Bunaken, Gili's, Komodo, Papoea Nieuw Guinea, etc. Bali komt nog niet eens in de top 5 van mooiste duikplekken van Indonesië
één van de mooiste was misschien een betere woordkeus geweest, heb uiteraard ook niet alles gezien.

omgeving daar was iig prima!


Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_107405124
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:16 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Hmmm samen met Dolphin Watching (niet doen = echt :') ) kostte het me 70 euro geloof ik? Weet niet meer precies, niet duur iig. Met vervoer, eten, materiaal enz.

http://www.lovinadive.com/
Pulau Menjangan

http://www.waterworxbali.com/bali-dive-site-pulau-menjangan.shtml
Oke, eerst mijn vriendin overhalen :) . Heeft er iemand nog ervaringen met een duikcursus in indonesie? Beetje veilig allemaal? En hoeveel tijd breng je door in die duikschool? Heb geen zin om 3 a 4 volle dagen in zo'n duikschool te zitten. Dan ga ik liever gewoon een duik zonder cursus nemen voor een keer.
  maandag 30 januari 2012 @ 18:05:39 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107408684
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:28 schreef Sonic_Boom het volgende:

[..]

Oke, eerst mijn vriendin overhalen :) . Heeft er iemand nog ervaringen met een duikcursus in indonesie? Beetje veilig allemaal? En hoeveel tijd breng je door in die duikschool? Heb geen zin om 3 a 4 volle dagen in zo'n duikschool te zitten. Dan ga ik liever gewoon een duik zonder cursus nemen voor een keer.
Geen ervaring met Indonesië, maar in het algmeen gaat het op de resortlocaties zo:

Dag 1 de PADI video aan één stuk kijken (4-5 uur) en dan de zwembad/strand duiken 1 en 2,
Dag 2 de zwembad/strand duiken 3 en 4,
Dag 3 en 4 doe je dan de open water duiken.

Het boek lees je in je eigen tijd ('s avonds). Het theoretisch examen wordt waarschijnlijk ingepland ná de laatste zwembadduik, maar daar ben ik niet zeker van.
pi_107409455
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:25 schreef Sonic_Boom het volgende:
Beste Indonesië kenners,

Ik ga van 28 april t/m 19 mei naar Indonesie met mijn vriendin. Ik heb er super veel zin in! Het is de eerste keer dat ik zo ver weg ga met mijn vriendin. Indonesië lijkt mij echt een van de mooiste landen om te bezoeken wat betreft cultuur en natuur. Wij komen aan in Jakarta en vliegen terug van Denpasar (bali).We nemen de backpack mee, en willen een beknopte planning maken wat we wilen zien en meemaken.

Daarom een aantal vragen aan de experts;
Wat moeten wij zeker niet missen in java? Op de planning staat yogja en de bromo vulkaan. Waar op Java kun je een mooie tocht door de jungle maken van een of 2 dagen?
Kawa Ijen is een erg stoere (zwavelwinning) vulkaan. In die regio kan je denk ik ook aardige jungle tochtjes doen, en het ligt mooi 'onderweg' naar Bali
quote:
-Daarna naar Bali, hier ook weer de vraag ann jullie; wat mogen wij hier niet missen? Op mijn planning staat ook een duikcusrus (alleen nog even mijn vriendin overhalen, is een beetje bang om te duiken).
De omgeving (diverse tempels/bezienswaardigheden) te noorden van Ubud via de brommert! Erg leuke dagtrip.
quote:
-Wij willen ook een paar dagen doorbrengen op de Gilli's. Wat is de beste manier om daar te komen, zonder al te veel geld kwijt te zijn. Vanuit Lombok of van Bali?
We wilden cheapie met de bus, maar een prive auto bleek even duur. :') dus dat gedaan. Daarna met de traaaage boot.
quote:
- Verder als de tijd het toelaat nog nog naar Komodo? wat zullen hier de kosten van zijn, en hoeveel tijd ben je hier in kwijt?

- Hoe ver kun je gaan met afdingen? Ik ben niet bang om af te dingen, tips of trucs? Kun je ook bij een hotel afdingen?

- Verder nog iets wat wij zeker niet mogen missen?

P.s. Wij willen een combinatie van actief bezig zijn en af en toe ook relaxen (zoals op de gilli's)

Bedankt!
Gili's ga snorkelen als je vriendin het duiken niet ziet zitten en je niet perse een brevet hoeft. Ik heb al snorkelend écht veel meer gezien de duikgroep (waar ik me aangesloten had, terwijl vriendlief dook).... tot afgunst van de duikers, hehehe. >:) (alleen geen haai, verder katvissen, tonijn(?) veel schildpadden, murenes, octopus, allerlei soorten kleurige vissen, 'angelfish' en dan een bizar soort met terriorium drift en goed koraal :o )
  maandag 30 januari 2012 @ 18:46:52 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107410094
Natuurlijk kun je de mazzel hebben dat je met snorkelen meer ziet dan met duiken, dat kan op meerdere plekken ter wereld voorkomen. Alleen op plekken met walldives (diep en stijl naar beneden) of grotten is dat gegarandeerd uitgesloten. Maar meestal heb je niet zó veel geluk met snorkelen hoor.

Je duikbrevet halen doe je voornamelijk om later op andere plekken ook te kunnen duiken. Je zult het ooit ergens moeten halen, wil je duiken in de toekomst. Een relatief goedkope plek heeft daarbij vaak de voorkeur van veel mensen, maar ook het halen van je duikbrevet in Nederland kan best leuk zijn!
pi_107410395
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:46 schreef Lemans24 het volgende:
Natuurlijk kun je de mazzel hebben dat je met snorkelen meer ziet dan met duiken, dat kan op meerdere plekken ter wereld voorkomen. Alleen op plekken met walldives (diep en stijl naar beneden) of grotten is dat gegarandeerd uitgesloten. Maar meestal heb je niet zó veel geluk met snorkelen hoor.
Klopt, bij Meno deden ze de wall... en zagen alleen de haaien. Wel stoer natuurlijk. Ik zag de 'ondiepe' flora en fauna, en zelfs al had ik de keuze gehad (ik kan/mag niet duiken) dan nóg zou ik snorkelen kiezen.
(Die haai die ik ondiep snorkelend in Thailand tegenkwam deed me onwijs schrikken. Je kan dus brullen in je snorkel. :X :') )
quote:
Je duikbrevet halen doe je voornamelijk om later op andere plekken ook te kunnen duiken. Je zult het ooit ergens moeten halen, wil je duiken in de toekomst. Een relatief goedkope plek heeft daarbij vaak de voorkeur van veel mensen, maar ook het halen van je duikbrevet in Nederland kan best leuk zijn!
Dat was ook wat ik aangaf, als je niet persé een brevet wilt, dan kom je prima weg met snorkelen op de Gili's. :Y
  maandag 30 januari 2012 @ 19:11:16 #114
6941 APK
Factual, I think.
pi_107411023
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:54 schreef jack4ya het volgende:

Dat was ook wat ik aangaf, als je niet persé een brevet wilt, dan kom je prima weg met snorkelen op de Gili's. :Y
Meer dan prima, 50 meter het water in en je zit tussen het koraal :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_107456775
Ik denk dat ik inderdaad gewoon een keer een introductie duik ga doen en de rest snorkelen. Al ben ik wel van plan om dat papiertje ooit nog te halen.
pi_107456879
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:27 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Kawa Ijen is een erg stoere (zwavelwinning) vulkaan. In die regio kan je denk ik ook aardige jungle tochtjes doen, en het ligt mooi 'onderweg' naar Bali

[..]

De omgeving (diverse tempels/bezienswaardigheden) te noorden van Ubud via de brommert! Erg leuke dagtrip.

[..]

We wilden cheapie met de bus, maar een prive auto bleek even duur. :') dus dat gedaan. Daarna met de traaaage boot.

[..]

Gili's ga snorkelen als je vriendin het duiken niet ziet zitten en je niet perse een brevet hoeft. Ik heb al snorkelend écht veel meer gezien de duikgroep (waar ik me aangesloten had, terwijl vriendlief dook).... tot afgunst van de duikers, hehehe. >:) (alleen geen haai, verder katvissen, tonijn(?) veel schildpadden, murenes, octopus, allerlei soorten kleurige vissen, 'angelfish' en dan een bizar soort met terriorium drift en goed koraal :o )
Kawa Ijen is ook op onze planning bijgevoegd!
pi_107457060
verkeerde knop...
  woensdag 1 februari 2012 @ 00:16:17 #118
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_107465265
Kawa Ijen staat hier ook nog op het lijstje. Maar is hij niet verhoogd actief op dit moment ?

Het mooiste stukje jungle wat ik heb gezien was direct om de hoek van de Bromo vulkaan. De hoogste waterval van Java, Madakaripura. Het vreemde is dat ik merk dat veel Indonesiërs bij de Bromo geen idee hebben dat dat ding er is. Ook veel chauffeurs weten de weg niet.

Het is ook geen tocht van 1 of 2 dagen, maar van een half uur naar de waterval en een half uur terug. Het pad is stuk door erosie op sommige plekken, dus je loopt erheen door een stroomversnelling en deels over een pad. Heel primitief, hele arme mensen, maar een prachtig stuk natuur en de Indonees die je graag wilt zien, beleefd, dankbaar en een goeie gids. Ze vragen geloof ik rond de 20 ribu (15¤) en zoals ik me herinner was dat voor 2 personen, ik heb er 25¤ van gemaakt, gewoon omdat mijn gids dat dubbel en dwars waard was.


Als je in Jakarta landt, zou ik de trein nemen van Jakarta naar Yogya, die lijn is wel aardig beroemd. In Yogya bezoek je uiteraard de Borobudur en de Prambanan, maar Yogya zelf is ook een stad waar je een paar dagen wilt zijn. Van Yogya ga je naar Malang, eventueel Probolinggo en bezoek je eerst de Tenggervlakte (Bromo) en daarna Kawa Ijen. Ik denk dat als je vandaar naar Bali wilt gaan dat je het beste kunt vliegen vanaf bv Malang. En in Malang bezoek je natuurlijk even Toko Oen.

Zo pak je een beetje de highlights van Java. En het is een waar genot, Daarna naar Bali en lekker genieten, ik weet weinig van Bali, maar Lovina wordt veel genoemd maar valt ook steeds tegen hoor ik. Oost-Bali is mooi en i zou snel wegwezen uit Kuta/Denpasar.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_107511698
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:16 schreef elcastel het volgende:

Het mooiste stukje jungle wat ik heb gezien was direct om de hoek van de Bromo vulkaan. De hoogste waterval van Java, Madakaripura. Het vreemde is dat ik merk dat veel Indonesiërs bij de Bromo geen idee hebben dat dat ding er is. Ook veel chauffeurs weten de weg niet.

Het is ook geen tocht van 1 of 2 dagen, maar van een half uur naar de waterval en een half uur terug. Het pad is stuk door erosie op sommige plekken, dus je loopt erheen door een stroomversnelling en deels over een pad. Heel primitief, hele arme mensen, maar een prachtig stuk natuur en de Indonees die je graag wilt zien, beleefd, dankbaar en een goeie gids. Ze vragen geloof ik rond de 20 ribu (15¤) en zoals ik me herinner was dat voor 2 personen, ik heb er 25¤ van gemaakt, gewoon omdat mijn gids dat dubbel en dwars waard was.

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Gaan we ook bezoeken als het toch in de buurt van de Bromo ligt. Toch zou ik graag nog wel een tocht in de jungle willen maken, met een overnachting in een zelf opgezet kampje. Maar volgens mij moet dat wel ergens in Java te regelen zijn.

Kan niet meer wachten....
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:07:45 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_107513661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:59 schreef Sonic_Boom het volgende:

[..]

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Gaan we ook bezoeken als het toch in de buurt van de Bromo ligt. Toch zou ik graag nog wel een tocht in de jungle willen maken, met een overnachting in een zelf opgezet kampje. Maar volgens mij moet dat wel ergens in Java te regelen zijn.

Kan niet meer wachten....
Je weet dat Java het drukst bevolkte eiland is van Indonesië? Voor echte jungletochten moet je naar Sumatra of Kalimantan (Borneo)
pi_107515210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Je weet dat Java het drukst bevolkte eiland is van Indonesië? Voor echte jungletochten moet je naar Sumatra of Kalimantan (Borneo)
Oke dan slaan we dat over. Of ik moet naar Sumatra gaan (ook voor de Orang oetans), maar dat kost me waarschijnlijk te veel tijd. Mischien iets voor de 2e keer Indonesië... :s)
pi_107526857
heeft iemand inmiddels al meer info over strandvillas@bali.nl wij willen boeken maar beetje huiverig....
  zondag 4 maart 2012 @ 12:27:37 #123
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_108691893
Nietecht vakantie gerelateerd, maar er zitten hier toch vaak mensen die Indonesië sowieso tof vinden, vanavond Van Dis in Indonesië op TV :

http://www.tvgids.nl/arti(...)kt_explosieve_tocht/
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_108774071
Kawa Ijen is inderdaad schitterend! Er zijn snachts ook tours die in de krater afdalen. Spectaculair en soms zelfs eng :)
pi_108780189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:17 schreef moija het volgende:
heeft iemand inmiddels al meer info over strandvillas@bali.nl wij willen boeken maar beetje huiverig....
Volgens mij had jij mij via pm benaderd hè?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:56:15 #126
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_108796869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:35 schreef Hulleman het volgende:
Kawa Ijen is inderdaad schitterend! Er zijn snachts ook tours die in de krater afdalen. Spectaculair en soms zelfs eng :)
's Nachts? Waarom? Ik zie de meerwaarde niet, er branden geen feerieke lampjes ofzo. Als je nou zonsop-/ondergang bedoeld dan zeg ik: snap ik wel.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:19:17 #127
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_108798214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:56 schreef jack4ya het volgende:
's Nachts? Waarom? Ik zie de meerwaarde niet, er branden geen feerieke lampjes ofzo. Als je nou zonsop-/ondergang bedoeld dan zeg ik: snap ik wel.
Misschien dat je het na deze serie snapt :

http://www.boston.com/bigpicture/2010/12/kawah_ijen_by_night.html
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 7 maart 2012 @ 06:48:50 #128
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_108809222
Duidelijk. :Y

Toch is overdag ook mooi hoor...



[ Bericht 45% gewijzigd door jack4ya op 07-03-2012 08:07:44 ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:27:10 #129
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_108812359
Wij waren een kerel tegengekomen die een reis rond de wereld maakte op zijn motor..
Hij was al een jaar onderweg en bovenstaande is de mooiste, ontroerendste plek waar hij geweest is zei ie :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_108814493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 06:48 schreef jack4ya het volgende:
Duidelijk. :Y

Toch is overdag ook mooi hoor...

Wauw! erg mooi... Kawah ijen staat vast.

Wij komen aan op Jakarta, denk dat ik daar een dag blijf en dan richting yogya ga. (met trein of vliegtuig?) Om daar een aantal dagen de buurt te verkennen, dan met het vliegtuig richting Kawah ijen te gaan en vanuit daar naar Bali.
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:06:03 #131
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_108815567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:38 schreef Sonic_Boom het volgende:

[..]

Wauw! erg mooi... Kawah ijen staat vast.

Wij komen aan op Jakarta, denk dat ik daar een dag blijf en dan richting yogya ga. (met trein of vliegtuig?) Om daar een aantal dagen de buurt te verkennen, dan met het vliegtuig richting Kawah ijen te gaan en vanuit daar naar Bali.
Ik zou niet in 1 keer met de trein gaan denk ik. Ben zelf vanaf Jakarta met een gids meegegaan tot aan Pangandaran. En van daaruit met de trein naar Yogya (en dan niet met de luxe trein, maar echt tussen het klootjesvolk. Dat was 5 uur lang afzien, maar aan de andere kant ook wel weer een mooie ervaring).
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:49:05 #132
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_108831592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 06:48 schreef jack4ya het volgende:
Duidelijk. :Y

Toch is overdag ook mooi hoor...
Ik denk dat overdag ook mooier is, maar snap je verbazing over Kawah Ijen bij nacht en wist toevallig (mwah ...) deze reeks nog te vinden.

Wat EDMAN- verder zegt over die treinreis ben ik het mee eens, de klasse waarin je reist maakt niet zovele uit, maar tussen het gewone volk vond ik het allerleukste, tegelijk moet je ook je spullen in de gaten houden en heb je buiten het mooiste stukje Java ...
Ik had destijds maar 1 tas en heb de gespen heel hinderlijk boven me laten hangen door het rek hen. Dat lijkt irritant, maar ik kon zo heerlijk naar buiten kijken en had tegelijk constant een oogje op mijn tas die ik in een ooghoek zag. Ook als ik stond te roken op het balkon kon ik met 1 blik mijn tas herkennen in het rek.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_108944260
Ik vertrek 30 juni voor 2 maanden naar Indonesië. Ik ben vorige maand terug gekomen van 5 maanden stage en heb de smaak te pakken. Ik heb destijds een sociaal cultureel visum Indonesië aangevraagd. Nu ben ik van plan om gewoon een VOA te nemen en hem dan 1 keer te verlengen. Ik lees alleen op vele fora dat dit niet mogelijk is. Echter, http://visa4indonesia.nl zegt dat het wel kan:

''In conjunction with the revision of the visa policy, the Indonesian Minister of Law and Human Rights has issued and signed a revise decree No. M.HH-01.G.R.01.06.2010 on 12th Januari 2010, effective from 26th January 2010 a Visa on Arrival could be extention for another 30 days stating that Nationals of the following countries can now apply for their Tourist visa upon arrival at the following designated Airport/Seaport on entry into Indonesia and given to citizens from countries that can apply for VOA.''

Kan iemand zekerheid geven?
pi_109585107
Can anyone help me?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:56:32 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_109590200
Je weet dat Indonesië een ambassade heeft? Ik zou het dubbel checken, anders moet je een visa-run doen en even op en neer vliegen naar Singapore/Maleisië
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:09:53 #136
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_109599952
Volgens mij kon je hem gewoon verlengen in Indonesië zelf, maar was dat nogal een gehannes. Ff beter googlen
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_109754426
5 mei vlieg ik op bali en heb dan een weekje voordat ik met mijn duikcursus begin. Jullie tips wat daar te doen is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:52:54 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_109853497
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 07:58 schreef rene90 het volgende:
5 mei vlieg ik op bali en heb dan een weekje voordat ik met mijn duikcursus begin. Jullie tips wat daar te doen is?
Genoeg te doen op Bali voor een weekje, naast chillen aan het strand/zwembad. Ubud is bijvoorbeeld leuk om te verkennen voor een paar dagen. Ook kun je een poging wagen om de vulkaan te beklimmen.

Tip: de LP van Bali heeft leuke wandelingen rondom Ubud vermeldt staan. Tevens staan in de LP sowieso de mooiste tempels vermeld en de must-sees van Bali.
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:45:58 #139
6941 APK
Factual, I think.
pi_109860510
En neem oordopjes mee zodat je niet hoort dat mensen 120x per dag vragen of je een taxi nodig hebt.
(Of dolfijnen / hot springs / waterval / whatever wilt bekijken) :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_109882297
Ja daar word je schijtziek van in de meeste grotere steden. Maar thanks voor de tips. Wat kost een keertje duiken daar als je je Padi al hebt?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_109883022
Op Bali kan je een erg gaaf raften :Y en als je toch niet weet wat te doen, ga in omgeving Kuta leren surfen :D
Kom je ook veel in aanraking met andere backpackers
  woensdag 4 april 2012 @ 11:52:02 #142
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_109888680
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:45 schreef APK het volgende:
En neem oordopjes mee zodat je niet hoort dat mensen 120x per dag vragen of je een taxi nodig hebt.
(Of dolfijnen / hot springs / waterval / whatever wilt bekijken) :P
Dat heb je al snel in een arm land, de sleutel is om net zo Oost-Indisch doof te worden als zij daar zelf zijn. Het is een spel en als je je daar aan gaat irriteren is het einde zoek.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:18:54 #143
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_109889651
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 07:58 schreef rene90 het volgende:
5 mei vlieg ik op bali en heb dan een weekje voordat ik met mijn duikcursus begin. Jullie tips wat daar te doen is?
ga met de boot naar de Gili's
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_109892035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:18 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

ga met de boot naar de Gili's
ik heb mijn duikcursus op de gilis dus dat komt wel goed!
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 4 april 2012 @ 13:37:14 #145
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_109892680
Nice :D
Blijf wel op Trawangan zou ik zeggen, Gili Air en Meno vond ik zelf iets te rustig

Dan zou ik op Bali idd naar Ubud gaan
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_109896768
FOK!ers,

Graag zou ik deze zomer 2 tot 4 weken vrijwilligerswerk doen op Bali, Indonesië, liefste in Ubud.
Nu heb ik daar een erg leuk project gevonden via Activity International, maar ik vind dit toch wel prijzig voor vrijwilligerswerk (¤525 voor 2 weken, ¤775 voor 4 weken). Enkel het verblijf en plaatsing in het project zijn hiermee gedekt.

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met vrijwilligerswerk in Indonesië, en misschien tips voor organisaties voor mij hebben? Of mensen die ergens goede/slechte verhalen over heeft gehoord? En zijn deze bovengenoemde prijzen redelijk?

Het zal mijn eerste reis zijn dus eigenlijk is elk advies welkom!

Dank O+
  woensdag 4 april 2012 @ 16:23:54 #147
6941 APK
Factual, I think.
pi_109899527
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef elcastel het volgende:

Dat heb je al snel in een arm land, de sleutel is om net zo Oost-Indisch doof te worden als zij daar zelf zijn. Het is een spel en als je je daar aan gaat irriteren is het einde zoek.
In Thailand, Vietnam en op de Gili's was het veel minder erg dan op Bali.
Daar kwam zelfs de ober als je zat te eten zeiken over excursies :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 4 april 2012 @ 16:25:19 #148
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_109899598
Ik vond dat op Java ook niet erg prettig (wanneer je met de trein reist staan ze je elk station op te wachten)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 4 april 2012 @ 19:54:23 #149
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_109908719
Op Bali vond ik het ook hinderlijk, maar ben daar alleen rond Kuta geweest. Op Java heb ik er niet veel last van gehad, uiteraard wel bij bezienswaardigheden en ook op de stations inderdaad. Maar daar wemelt het sowieso van de kooplieden.
Ze hadden bij mij al snel door dat ik niks kocht, misschien dachten ze wel dat ik journalist was, iedereen die wat kwam verkopen ging direct op de foto, dat schrikt misschien wel af.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_110456354
Over 12 dagen is het zo ver, woehoe! :)

Ik zit nog met een vraag die ik via google niet goed beantwoord krijg. Wij gaan vanuit Yogya met de trein naar Surabaya en dan naar Probolinggo om dan de Bromo vulkaan op te gaan. (ja dat rijmt)
Vervolgens willen wij ook naar Kawah Ijen om dan door te reizen naar Bali.

Maar hoe kom ik van Probolinggo (of Bromo) naar Kawah Ijen en dan naar Bali? Is het verstandig om een auto of bus met chaufeur te huren of is het ook te doen met de trein of bus? Iemand die hier ervaring mee heeft?
  woensdag 18 april 2012 @ 09:53:36 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_110474074
Je kunt sowieso een rent-a-car nemen naar Kawah Ijen vanaf Probolinggo. Je kunt vanaf Banyuwangi een boot nemen naar Bali. Banyuwangi ligt erg dicht bij Ije, maar je moet even bekijken of je dat in 1 ruk kunt doen/op 1 dag. Even Googlen op Banyuwangi en Bali ....

Trein en bus is af te raden volgens mijn vrouw (komt uit Surabaya).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_110483302
Thnx! dan nemen we een auto met chauffeur.
pi_112050208
Ik zit al weer te lang in Nederland. Indonesie is het volgende land dat ik ga ontdekken! In november/december wil ik daar een maand gaan backpacken. Ik wil sowieso lekker gaan duiken en voor de rest weet ik nog niet precies. Ziet er naar uit dat ik wel keuzes moet gaan maken want een maand is niet zo lang natuurlijk, er is zoveel moois, maar ik wil wel een beetje de tijd nemen, geen stress op vakantie!

Vorig jaar ben ik op de Andaman-eilanden geweest; het duiken in noord-Sumatra zal wel een beetje vergelijkbaar zijn denk ik, want dat is dichtbij. Het is daar erg mooi en ik zou er graag nogmaals duiken. Maar hoe is het daar vergeleken met de andere duikplekken (zoals noord Sulawesi)? Wat is "de mooiste" duikplek (ook op gebied van mogelijkheden, accomodatie, prijs etc)? Heeft iemand ervaringen met live aboards (duiken vanaf een boot) in Indonesie?

Ik wil graag naar Sumatra en/of Sulawesi maar daar kun je makkelijk een hele maand mee vullen volgens mij. Ik zit te denken welke andere eilanden ik wil bezoeken. Java hoor ik veel mooie verhalen over. Klopt mijn beeld van Java als "Indonesie voor beginners" een beetje of is dat onzin?

Kalimantan/Borneo vind ik erg fascinerend maar vooral door het boek van Redmond O'Hanlon. Papua vind ik alleen door de naam al erg tof en natuurlijk door de peniskokers. :D Zijn er fokkers die daar zijn geweest? Zijn die eilanden een beetje te bereizen in je eentje?

Verder nog tips voor andere plekken die absoluut de moeite waard zijn? Ik ben dus niet zozeer op zoek naar grote toeristische trekpleisters, feesten hoeft ook niet zo nodig. Bali hoef ik niet naartoe. Ik ga meer voor de cultuur en natuur. Bijzonder lokaal eten/drinken en lokale muziek vind ik erg tof om te ontdekken.
pi_112169964
wil dr nog wel eens heen om mijn opa op te zoeken ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:54:45 #155
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_112170823
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:15 schreef Farenji het volgende:
Verder nog tips voor andere plekken die absoluut de moeite waard zijn? Ik ben dus niet zozeer op zoek naar grote toeristische trekpleisters, feesten hoeft ook niet zo nodig. Bali hoef ik niet naartoe. Ik ga meer voor de cultuur en natuur. Bijzonder lokaal eten/drinken en lokale muziek vind ik erg tof om te ontdekken.
Ben ook een maand geweest: West-java, Bali, Gili.
De 2 weken West-Java waren geweldig!
Jakarta - Bogor - (tussendoor Papandayan vulkaan) Pangandaran - Yogyakarta
en dan vergeet ik nog wat.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:57:57 #156
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_112174438
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:15 schreef Farenji het volgende:
Ik zit al weer te lang in Nederland. Indonesie is het volgende land dat ik ga ontdekken! In november/december wil ik daar een maand gaan backpacken. Ik wil sowieso lekker gaan duiken en voor de rest weet ik nog niet precies. Ziet er naar uit dat ik wel keuzes moet gaan maken want een maand is niet zo lang natuurlijk, er is zoveel moois, maar ik wil wel een beetje de tijd nemen, geen stress op vakantie!

Vorig jaar ben ik op de Andaman-eilanden geweest; het duiken in noord-Sumatra zal wel een beetje vergelijkbaar zijn denk ik, want dat is dichtbij. Het is daar erg mooi en ik zou er graag nogmaals duiken. Maar hoe is het daar vergeleken met de andere duikplekken (zoals noord Sulawesi)? Wat is "de mooiste" duikplek (ook op gebied van mogelijkheden, accomodatie, prijs etc)? Heeft iemand ervaringen met live aboards (duiken vanaf een boot) in Indonesie?

Ik wil graag naar Sumatra en/of Sulawesi maar daar kun je makkelijk een hele maand mee vullen volgens mij. Ik zit te denken welke andere eilanden ik wil bezoeken. Java hoor ik veel mooie verhalen over. Klopt mijn beeld van Java als "Indonesie voor beginners" een beetje of is dat onzin?

Kalimantan/Borneo vind ik erg fascinerend maar vooral door het boek van Redmond O'Hanlon. Papua vind ik alleen door de naam al erg tof en natuurlijk door de peniskokers. :D Zijn er fokkers die daar zijn geweest? Zijn die eilanden een beetje te bereizen in je eentje?

Verder nog tips voor andere plekken die absoluut de moeite waard zijn? Ik ben dus niet zozeer op zoek naar grote toeristische trekpleisters, feesten hoeft ook niet zo nodig. Bali hoef ik niet naartoe. Ik ga meer voor de cultuur en natuur. Bijzonder lokaal eten/drinken en lokale muziek vind ik erg tof om te ontdekken.
Nou, ik vind het erg veel vragen, dus ik moet eerst even bijkomen. Voor je (vele) duikvragen zou ik een duikforum opzoeken, ik weet niet of die specifieke kennis hier te vinden is, vooral ook omaatje al wat gewend bent qua duiken.

Java is niet Indonesië voor beginners, dat zijn de groepsreizen door Sumatra, java en Bali. Ik vind Bali meer iets voor beginners omdat het voornamelijk een toeristisch eiland is. Java is meer puur en hier en daar wat overbevolkt, veel mensen keren enthousiast van Java terug, ikzelf ben er dar eentje van. Maar qua duikplekken heb je daar niets te zoeken volgens mij.

De overige eilanden zijn minder toeristisch en meer cultuur. Als je het aandurft denk ik dat in Sulawesi moet zijn. Met aandurven bedoel ik dat je niet bang bent om je met koud water te douchen en af en toe geen stroom hebt. Er zijn overigens zat prima plekken op Sulawesi. Vooral de plekken waar je niemand over hoort kun je waarschijnlijk goed duiken, rondom Bali is schitterend, maar niet voor de kenner, die walgt er eerder van denk ik.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:58:57 #157
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_112174490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:54 schreef EDMAN- het volgende:
Ben ook een maand geweest: West-java, Bali, Gili.
De 2 weken West-Java waren geweldig!
Jakarta - Bogor - (tussendoor Papandayan vulkaan) Pangandaran - Yogyakarta
en dan vergeet ik nog wat.
Het hele stuk tussen Bogor/Bandung en Yogya schijnt inderdaad prachtig te zijn, ik ben alleen op Oost-Java geweest (dat is geen klacht).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:45:35 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_112204711
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:15 schreef Farenji het volgende:
Ik zit al weer te lang in Nederland. Indonesie is het volgende land dat ik ga ontdekken! In november/december wil ik daar een maand gaan backpacken. Ik wil sowieso lekker gaan duiken en voor de rest weet ik nog niet precies. Ziet er naar uit dat ik wel keuzes moet gaan maken want een maand is niet zo lang natuurlijk, er is zoveel moois, maar ik wil wel een beetje de tijd nemen, geen stress op vakantie!

Vorig jaar ben ik op de Andaman-eilanden geweest; het duiken in noord-Sumatra zal wel een beetje vergelijkbaar zijn denk ik, want dat is dichtbij. Het is daar erg mooi en ik zou er graag nogmaals duiken. Maar hoe is het daar vergeleken met de andere duikplekken (zoals noord Sulawesi)? Wat is "de mooiste" duikplek (ook op gebied van mogelijkheden, accomodatie, prijs etc)? Heeft iemand ervaringen met live aboards (duiken vanaf een boot) in Indonesie?

Ik wil graag naar Sumatra en/of Sulawesi maar daar kun je makkelijk een hele maand mee vullen volgens mij. Ik zit te denken welke andere eilanden ik wil bezoeken. Java hoor ik veel mooie verhalen over. Klopt mijn beeld van Java als "Indonesie voor beginners" een beetje of is dat onzin?

Kalimantan/Borneo vind ik erg fascinerend maar vooral door het boek van Redmond O'Hanlon. Papua vind ik alleen door de naam al erg tof en natuurlijk door de peniskokers. :D Zijn er fokkers die daar zijn geweest? Zijn die eilanden een beetje te bereizen in je eentje?

Verder nog tips voor andere plekken die absoluut de moeite waard zijn? Ik ben dus niet zozeer op zoek naar grote toeristische trekpleisters, feesten hoeft ook niet zo nodig. Bali hoef ik niet naartoe. Ik ga meer voor de cultuur en natuur. Bijzonder lokaal eten/drinken en lokale muziek vind ik erg tof om te ontdekken.
Ik ben in Sulawesi geweest en dat is wel echt een aanrader. Qua toerisme staat het daar nog echt in de kinderschoenen. De begrafenis-cultuur rondom Rantepao is echt bizar en niet te vergelijken met andere Indonesische cultuur (hoogseizoen daarvoor is wel echt rond onze zomerperiode). Tevens heb ik gedoken op de Bunaken, en dat is wel heel erg mooi. Je hebt daar alleen maar wall dives, prachtig koraal, goed zicht en ontzettend veel vis. Heb daar ook een night dive gedaan en dan zie je weer compleet andere dieren dan overdag (voornamelijk meer schaaldieren). Absoluut een aanrader als je van duiken houdt.

Een vriend van mij heeft op een live aboard gezeten op de kleine Sunda-eilanden (o.a. Komodo), en die vond dat ook geweldig. Veel grote vissen, sterke stroming, goed zicht.
pi_112799862
Ik ga denk ik 3 weken naar Bali.
Hoe is Lovina en omgeving voor ongeveer een week en Seminyak + omgeving ook voor een week?
pi_112889092
In de zomer vier weken er heen!
pi_113503458
Ik wil graag in december en januari 4 of 5 weken backpacken door Indonesië. Nu ben ik nog nooit in Azië geweest en weet dus vrij weinig over de hele regio. Iemand aanraders wat voor eilanden je het best kan afgaan? Ik ga in mijn eentje backpacken, dus het liefst ergens waar ook andere backpackers zijn te vinden of leuke hostels. Houd zeker van een feestje maar ook erg van natuur en andere avontuurlijke activiteiten.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_113503606
Als je er vier of vijf weken zit ik raad ik je wel aan om naar Sumatra te gaan. Een vlucht van Jakarta naar Medan kost niet veel en daar kan je wat van het natuur gedeelte pakken. Qua eilanden is Bali bekend bij backpackers. Vanaf daar kan je ook makkelijk naar de gili eilanden waar je mooi kan duiken en feesten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113504659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef nelisb het volgende:
Ik ga denk ik 3 weken naar Bali.
Hoe is Lovina en omgeving voor ongeveer een week en Seminyak + omgeving ook voor een week?
Ik ben weg gevlucht uit Lovina na 2 dagen.
Vond er geen hol aan.

Ben niet gaan duiken/snorkelen/dolfijnen
Misschien als je dat wil.
pi_113519977
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:52 schreef MaxC het volgende:
Ik wil graag in december en januari 4 of 5 weken backpacken door Indonesië. Nu ben ik nog nooit in Azië geweest en weet dus vrij weinig over de hele regio. Iemand aanraders wat voor eilanden je het best kan afgaan? Ik ga in mijn eentje backpacken, dus het liefst ergens waar ook andere backpackers zijn te vinden of leuke hostels. Houd zeker van een feestje maar ook erg van natuur en andere avontuurlijke activiteiten.
Sumatra-Java-Bali en eindigen op Gili. Dat zou wel moeten kunnen :)
We fear that which we cannot see
pi_113819362
Ga in januari 5 weken backpacken in Indonesië. Nu al de Lonely Planet aan het doorspitten. Is het handig om om al ruim van te voren een ticket te boeken of maakt dat voor de prijs niet zoveel uit?
pi_113822783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ben weg gevlucht uit Lovina na 2 dagen.
Vond er geen hol aan.
wij na 1 dag al :o
pi_113824760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:54 schreef pablo1989 het volgende:
Ga in januari 5 weken backpacken in Indonesië. Nu al de Lonely Planet aan het doorspitten. Is het handig om om al ruim van te voren een ticket te boeken of maakt dat voor de prijs niet zoveel uit?
Dat kan veel uitmaken. Ik zou elke of om de dag de prijzen controleren.
Emirates heeft vaak goeie aanbiedingen. :)
We fear that which we cannot see
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:14:17 #168
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113852496
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:52 schreef MaxC het volgende:
Ik wil graag in december en januari 4 of 5 weken backpacken door Indonesië. Nu ben ik nog nooit in Azië geweest en weet dus vrij weinig over de hele regio. Iemand aanraders wat voor eilanden je het best kan afgaan? Ik ga in mijn eentje backpacken, dus het liefst ergens waar ook andere backpackers zijn te vinden of leuke hostels. Houd zeker van een feestje maar ook erg van natuur en andere avontuurlijke activiteiten.
Hou even rekening met de tijd die je visum je geeft, Indonesië is een corrupt land. Bij een paar dagen te lang kun je bijbetalen zonder bonnetje. Verder zou ik inderdaad Sumatra/Java/Bali pakken, al was ik een mand bezig met alleen Oost-Java. Hangt er ook vanaf wat je precies wilt zien, voor een mooie portie highlights is een maand net aan genoeg.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:24:42 #169
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_113852921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:54 schreef pablo1989 het volgende:
Ga in januari 5 weken backpacken in Indonesië. Nu al de Lonely Planet aan het doorspitten. Is het handig om om al ruim van te voren een ticket te boeken of maakt dat voor de prijs niet zoveel uit?
Ik ging vorig jaar oktober, en heb januari m'n ticket geboekt, 680 euro retour. Goedkoper heb ik ze haast niet gevonden.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:25:36 #170
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_113852959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef nelisb het volgende:
Ik ga denk ik 3 weken naar Bali.
Hoe is Lovina en omgeving voor ongeveer een week en Seminyak + omgeving ook voor een week?
Lovina is leuk om te duiken
Dolphin watching is niet de moeite waard! (Het is dolphin chasing. Stel voor: 100 bootjes, 20 dolfijnen)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:27:16 #171
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_113853055
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:52 schreef MaxC het volgende:
Ik wil graag in december en januari 4 of 5 weken backpacken door Indonesië. Nu ben ik nog nooit in Azië geweest en weet dus vrij weinig over de hele regio. Iemand aanraders wat voor eilanden je het best kan afgaan? Ik ga in mijn eentje backpacken, dus het liefst ergens waar ook andere backpackers zijn te vinden of leuke hostels. Houd zeker van een feestje maar ook erg van natuur en andere avontuurlijke activiteiten.
Pak Java! (Jakarta --> Yogyakarta) en dan door naar Bali/Gili óf Java (oost) afmaken. Als je langer als 31 dagen gaat denk idd om je visum! Vriendin van me ging 1 maand en 5 uur, die MOEST een speciaal visum aanvragen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:31:32 #172
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113853338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Pak Java! (Jakarta --> Yogyakarta) en dan door naar Bali/Gili óf Java (oost) afmaken. Als je langer als 31 dagen gaat denk idd om je visum! Vriendin van me ging 1 maand en 5 uur, die MOEST een speciaal visum aanvragen.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Pak de rest een volgende keer, Java is zó leuk dat je daar een maand moet rondhangen. Gewoon van West naar Oost reizen, Jakarta, Bandung/Bogor, Yogya, Solo, Malang, (Surabaya), Probolinggo en alles wat ertussen en omheen ligt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:34:00 #173
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_113853470
Idd! En vergeet Padangbai niet, super om te surfen en ook genoeg andere back packers :D
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_113891535
Nog 14 dagen en dan ga ik naar Indonesië :D
Wij gaan met het hele gezin de 22 daagse rondreis van shoestring doen op Java, Bali en Lombok. Het is onze eerste keer, dus heel spannend allemaal!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:55:51 #175
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113891703
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:51 schreef Crohnjurist het volgende:
Nog 14 dagen en dan ga ik naar Indonesië :D
Wij gaan met het hele gezin de 22 daagse rondreis van shoestring doen op Java, Bali en Lombok. Het is onze eerste keer, dus heel spannend allemaal!
Diverse collega's van mij hebben die trip ook zo gedaan en waren erg tevreden over de organisatie.
(en het land)

Selamat Jalan !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_113893108
Kan iemand vertellen wat je geld ''waard'' is? De koers zegt me niet veel want ik weet niet hoe duur de prijzen daar zijn.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:00:14 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113893688
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:41 schreef Travel. het volgende:
Kan iemand vertellen wat je geld ''waard'' is? De koers zegt me niet veel want ik weet niet hoe duur de prijzen daar zijn.
Wat voor prijzen wil je in Indonesie kopen? Wil je bekers of medailles?

Maar als je wilt weten wat je voor bv avondeten kwijt bent betaal je ongeveer vanaf een Euro voor een bord ba(k)mi goreng ayam van een straatverkoper op Java.

Hier een grote (en daar vrij luxe) supermarkt: http://www.carrefour.co.id/catalogue/lbcatalog/jawa/
reset
pi_114107694
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:55 schreef elcastel het volgende:

[..]

Diverse collega's van mij hebben die trip ook zo gedaan en waren erg tevreden over de organisatie.
(en het land)

Selamat Jalan !
Dat is mooi om te horen!

Terima Kasih!
pi_114492430
Vanavond vliegen *O* *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:34:05 #180
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_114509777
Fijne vlucht en geniet er van !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_115131060
Wij willen (oktober) naar Lombok, denken erover aan de westkant te verblijven. Iemand een aanrader qua verblijfplaats? We zitten graag dicht bij het strand maar een groot luxueus hotel hoeft niet echt.
Of zijn er betere plekken om een tijdje door te brengen daar?
Echte aan- of afraders?
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_115131406
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Aiko_ het volgende:
Wij willen (oktober) naar Lombok, denken erover aan de westkant te verblijven. Iemand een aanrader qua verblijfplaats? We zitten graag dicht bij het strand maar een groot luxueus hotel hoeft niet echt.
Of zijn er betere plekken om een tijdje door te brengen daar?
Echte aan- of afraders?
Ga je alleen naar Indonesie voor Lombok? En je hebt de gili's, dat is echt typisch strand. Ligt er een beetje aan wat je wilt dus. Je hebt Gili Trawangan voor backpackers, Dan Gili Air en Meno, De 1 voor koppeltjes en de ander wat meer voor families. Geen idee welke nou precies welke was. Je kan er ook mooi duiken :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115131563
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Aiko_ het volgende:
Wij willen (oktober) naar Lombok, denken erover aan de westkant te verblijven. Iemand een aanrader qua verblijfplaats? We zitten graag dicht bij het strand maar een groot luxueus hotel hoeft niet echt.
Of zijn er betere plekken om een tijdje door te brengen daar?
Echte aan- of afraders?
In senggigi zitten veel hotels :) http://wikitravel.org/en/Senggigi
Mooie zonsondergang ook op het strand O+

Vlieg je op het kleine vliegveld of vlieg je op het nieuwe vliegveld bij Kuta lombok?
Vanaf het nieuwe vliegveld is het nog wel een aardig endje rijden.
We fear that which we cannot see
pi_115173998
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:03 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

In senggigi zitten veel hotels :) http://wikitravel.org/en/Senggigi
Mooie zonsondergang ook op het strand O+
Valt best mee :o ;)
Er zit daar ergens een te dure "italiaan" (of pizza) waar we enkel en alleen gegeten hebben voor de zonsondergang. Tafeltjes op het strand, voetjes in het zand... echt helemaal prima O+
De vulkaan op de achtergrond is die van Bali.
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:21:29 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_115174753
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Valt best mee :o ;)
Er zit daar ergens een te dure "italiaan" (of pizza) waar we enkel en alleen gegeten hebben voor de zonsondergang. Tafeltjes op het strand, voetjes in het zand... echt helemaal prima O+
De vulkaan op de achtergrond is die van Bali.
[ afbeelding ]
wow, die is wel heel nice! Ik heb in de 4 dagen dat ik daar heb gezeten niet een dergelijk mooie zonsondergang gezien
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:13:44 #186
381189 Evy_
I like to Cuddle
pi_115175698
Indonesie is echt geweldig! Ben er al 3 keer geweest en het blijft supermooi!
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:32:07 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115176117
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Valt best mee :o ;)
Er zit daar ergens een te dure "italiaan" (of pizza) waar we enkel en alleen gegeten hebben voor de zonsondergang. Tafeltjes op het strand, voetjes in het zand... echt helemaal prima O+
De vulkaan op de achtergrond is die van Bali.
[ afbeelding ]
Prachtig!
pi_115180727
Ik wil in oktober/november richting indonesie gaan? Hoe is het dan qua weer? Ik las dat het mooi weer seizoen ongev in Oktober eindigt.

iemand nog een aanrader voor een leuke duikspot?
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:44:38 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_115180806
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:42 schreef DancePlaza het volgende:
Ik wil in oktober/november richting indonesie gaan? Hoe is het dan qua weer? Ik las dat het mooi weer seizoen ongev in Oktober eindigt.

iemand nog een aanrader voor een leuke duikspot?
qua duiken zijn er tig mogelijkheden, waar wil je naartoe gaan in Indonesië?
pi_115181145
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:42 schreef DancePlaza het volgende:
Ik wil in oktober/november richting indonesie gaan? Hoe is het dan qua weer? Ik las dat het mooi weer seizoen ongev in Oktober eindigt.

iemand nog een aanrader voor een leuke duikspot?
Soms een hoosbui in de middag, meestal regent het s'nachts :)
Is een goeie tijd om te gaan juist oktober/november.
We fear that which we cannot see
pi_115181550
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:44 schreef Blik het volgende:

[..]

qua duiken zijn er tig mogelijkheden, waar wil je naartoe gaan in Indonesië?
Ben nog aan het orienteren, maar Gili lijkt me intressant. Ik ben op zoek naar andere fokkers die al een keer gedoken hebben in Indonesië.
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:05:41 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_115181690
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:02 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Ben nog aan het orienteren, maar Gili lijkt me intressant. Ik ben op zoek naar andere fokkers die al een keer gedoken hebben in Indonesië.
Ik heb zelf gedoken bij de Bunaken op Sulawesi. Dat is echt fantastisch, superhelder water, alleen maar wall-dives gedaan en supermooi koraal en vissen. Gili's staat ook bekend als een goede duiklocatie, maar weet ik verder weinig van. Waar je verder schijnbaar ook goed kan duiken is bij Rinca/Komodo (meer stroming en grote vissen) en bij Papoea Nieuw-Guinea (real-life aquarium)
pi_115182060
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb zelf gedoken bij de Bunaken op Sulawesi. Dat is echt fantastisch, superhelder water, alleen maar wall-dives gedaan en supermooi koraal en vissen. Gili's staat ook bekend als een goede duiklocatie, maar weet ik verder weinig van. Waar je verder schijnbaar ook goed kan duiken is bij Rinca/Komodo (meer stroming en grote vissen) en bij Papoea Nieuw-Guinea (real-life aquarium)
Ik wil ook naar de Bunaken om te duiken, heb je nog aan-/afraders op het gebied van duikscholen of accomodatie?
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:27:37 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_115182586
Ik ben er 3 jaar geleden geweest en toen heb ik geslapen in het Bunaken Village Resort. één van de weinige resorts met een zwembad. Bij alle resorts is het eten erbij inbegrepen en het eten was super, vaak hoor je dat het bij andere resorts minder is. Het wordt gerund door een Nederlander met zijn Indonesische vrouw. Het is zeker niet de goedkoopste op het eiland, maar qua plek zeker één van de betere. Wij zijn op de Bunaken niet alleen gaan duiken, en dan is chillen aan een zwembad toch wel erg lekker.

http://www.tripadvisor.co(...)lawesi_Sulawesi.html

Qua duikschool heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, bij mij was het duiken top geregeld. Goede spullen, goede service en fantastisch gedoken. Ook een night-dive gedaan, en dan zie je echt een compleet andere wereld dan overdags.

Je hebt natuurlijk ook de traditionele duikscholen op de Bunaken voor de die-hard duikers, maar dan lever je wel in op comfort qua eten en drinken.
pi_115192571
Dat is idd een aanrader om te verblijven, ik zat daar ook alleen ik ging snorkelen daar.
Zwembad is altijd lekker, idd om lekker af te koelen en gewoon te chillen :)
Personeel is ook vriendelijk en s'avonds kunnen ze bijvoorbeeld muziek spelen etc. Heel leuk iig :)
We fear that which we cannot see
pi_115457918
Zo ik ben weer terug uit Indonesië, was echt een top vakantie *O* Heel veel gezien en gedaan! Wat een mooi land en een lieve mensen O+
Ik ga zeker nog wel een keer terug!

Ik lees toevallig de vragen hierboven over duiken. Mijn vader, broertje en vriendin hebben ook gedoken in Indonesië (ik heb gesnorkeld). Aan de bovenkant van Bali zit Menjangan Island, daar is het echt heel mooi duiken/snorkelen. Bij de Gili's zijn we ook geweest, daar viel het duiken wat tegen. Het koraal en de vissen zijn daar minder kleurrijk (al zwemmen er wel schildpadden) en het koraal is daar veel ook stuk, juist omdat er al zoveel duikers zijn geweest. Bij ons heeft ook bijgedragen dat het duiken/snorkelen op Menjangan echt supergoed was verzorgd (inclusief heerlijke lunch) en ons een goed gevoel gaf en de duik bij de Gili's tegenviel omdat het materiaal behoorlijk verouderd was en ons commentaar daarop totaal niet serieus werd genomen. Als je namen wilt weten dan hoor ik dat wel.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:30:57 #197
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_115466012
Dat is wel het jammere van Indonesië; commentaar zien ze echt als kritiek en niet als input. Deden ze dat wel, dan had het land er heel anders voorgestaan, ze zijn - over het algemeen - niet zo leergierig.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_115466444
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:30 schreef elcastel het volgende:
Dat is wel het jammere van Indonesië; commentaar zien ze echt als kritiek en niet als input. Deden ze dat wel, dan had het land er heel anders voorgestaan, ze zijn - over het algemeen - niet zo leergierig.
Het waren Nederlandse mensen, die de lokale duikers ondersteunden, die niets wilde doen met het commentaar.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:59:22 #199
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_115467152
Dan zijn ze al goed ingeburgerd daar. Of gewoon arrogant.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:02:43 #200
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115589501
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Valt best mee :o ;)
Er zit daar ergens een te dure "italiaan" (of pizza) waar we enkel en alleen gegeten hebben voor de zonsondergang. Tafeltjes op het strand, voetjes in het zand... echt helemaal prima O+
De vulkaan op de achtergrond is die van Bali.
[ afbeelding ]
Vet ^O^
.
pi_115632578
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:02 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Ben nog aan het orienteren, maar Gili lijkt me intressant. Ik ben op zoek naar andere fokkers die al een keer gedoken hebben in Indonesië.
Flores/Komodo/Rinca is aan absolute aanrader. De mooiste duiken heb ik daar gemaakt! :Y
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:29:35 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115635772
Ik hoor net dat ze in Gili het aanraken van zeeschildpadden stimuleren. Dat gaat compleet in tegen wat je als duiker hoort te doen en uit te dragen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:56:39 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_115636597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:29 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoor net dat ze in Gili het aanraken van zeeschildpadden stimuleren. Dat gaat compleet in tegen wat je als duiker hoort te doen en uit te dragen.
Slechte zaak inderdaad. Een fatsoenlijke duikschool leert je altijd om overal vanaf te blijven. Daarom is het ook beter om bijvoorbeeld zonder handschoenen aan te duiken, je pakt dan namelijk te snel iets vast.
pi_115649525
quote:
13s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:56 schreef Blik het volgende:
Slechte zaak inderdaad. Een fatsoenlijke duikschool leert je altijd om overal vanaf te blijven. Daarom is het ook beter om bijvoorbeeld zonder handschoenen aan te duiken, je pakt dan namelijk te snel iets vast.
Ik gok dat ze op de Gili's graag iets aanbieden wat je ergens anders niet snel mag/doet, alles voor het toerisme natuurlijk. Lombok wil graag het tweede Bali worden en de Gili's lopen daarin voorop. Helaas.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:40:39 #205
6941 APK
Factual, I think.
pi_115650996
Ik zag daar zelfs een idioot trots met een gehuurde harpoen over het strand lopen 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115655725
Take only pictures, leave only bubbles! :Y
pi_115817006
quote:
13s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Slechte zaak inderdaad. Een fatsoenlijke duikschool leert je altijd om overal vanaf te blijven. Daarom is het ook beter om bijvoorbeeld zonder handschoenen aan te duiken, je pakt dan namelijk te snel iets vast.
Ja dat was wat mijn vader ook opviel toen ze bij de Gili's gingen duiken, hun divemaster (die arrogante nederlander) pakte onder water om de haverklap zijn duikmes om even lekker in het koraal te porren, geen wonder dat het koraal daar helemaal stuk is een het niet zo mooi is om te zien dus...!

Op Gili Trawangan was trouwens wel een schildpadden reservaat, daar werd juist wel gezegd de schildpadden niet aan te raken.
pi_115818927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:51 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja dat was wat mijn vader ook opviel toen ze bij de Gili's gingen duiken, hun divemaster (die arrogante nederlander) pakte onder water om de haverklap zijn duikmes om even lekker in het koraal te porren, geen wonder dat het koraal daar helemaal stuk is een het niet zo mooi is om te zien dus...!
Dat soort klootzakken zouden ze hun certificering af moeten pakken. Je zou een klacht in kunnen dienen bij PADI.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:20:53 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_115833866
De schildpadden zelf heb ik daar trouwens ook behoorlijk in het koraal zien porren :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115834397
En die vissen ook, dat maakt best herrie trouwens. Bij de Gili's voor de niet duikers, niet getreurd, je kan er meer dan fantastisch snorkelen, sterker nog, ik heb meer gezien dan mijn vriend: waaronder schildpadden (meerdere ja) octopus (!) murenes en allerlei imposante vissen. Dat soort met territorium drift was euh... indrukwekkend. Je leert heel snel achteruit zwemmen. :+
pi_117025319
Ticket geboekt! Voordat ik een half jaar in Australië ga studeren kom ik op 8 januari aan op Jakarta waar ik 27 januari weer moet zijn om door te vliegen naar Melbourne.

Zit er aan te denken om eerst door naar Bali te vliegen(vliegtickets vanaf 26 euro :o ) en dan in die 2,5 week als het ware terug te backpacken langs de kust. Nog aanbevelingen waar ik absoluut heen moet?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 20 september 2012 @ 16:34:12 #212
6941 APK
Factual, I think.
pi_117028421
Volgens mij is het dan regenseizoen, vorig jaar ging het de tweede week van januari flink los.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 september 2012 @ 16:55:22 #213
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_117029239
Jakarta-Semarang-Yogyakarta-Surakarta/Solo-Surabaya-Bali.

Semarang moet ik altijd nog heen omdat m'n oma daar voor een groot deel is opgegroeid. Solo waar ze ook hebben gewoond ben ik wel geweest en de koloniale bibliotheek was heel interessant en bovendien uitgestorven behalve 2 biliothekarissen die maar wat blij waren met bezoek.
reset
pi_117075995
*O* Wij gaan ws van 19 nov t/m 6 dec naar Lombok. Zijn geen duikers, wel natuur/cultuur genieters.
En twijfelen nog tussen de hotels Jayakarta halverwege Mataram en Samosa in Senggigi. Iemand ervaring met een van deze hotels?

Enne ... tips zijn altijd welkom!
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:39:01 #215
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117079871
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:32 schreef jack4ya het volgende:
...en allerlei imposante vissen. Dat soort met territorium drift was euh... indrukwekkend. Je leert heel snel achteruit zwemmen. :+
De triggerfish. En dan waarschijnlijk de titan triggerfish.
Ik heb er geen slechte ervaringen mee, maar sommige duikers zijn er bang voor, nadat ze zijn aangevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 21-09-2012 21:57:49 ]
  vrijdag 21 september 2012 @ 21:53:17 #216
6941 APK
Factual, I think.
pi_117088248
Wij proberen nu via Lion Air tickets te boeken van Jakarta naar Lombok op de website met een MasterCard.

Het lukt niet omdat allebei onze creditcards niet geaccepteerd worden.
Heeft iemand een tip :?

Op google zie ik dingen dat je plaatselijk moet boeken, maar dat slaat nergens op, toch? -O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117095929
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 21:53 schreef APK het volgende:
Wij proberen nu via Lion Air tickets te boeken van Jakarta naar Lombok op de website met een MasterCard.

Het lukt niet omdat allebei onze creditcards niet geaccepteerd worden.
Heeft iemand een tip :?

Op google zie ik dingen dat je plaatselijk moet boeken, maar dat slaat nergens op, toch? -O-
Misschien kan je dit raadplegen

http://ticketindonesia.info/nl/index.php

Plaatselijk kan idd ook of via een reisbureautje daar.
We fear that which we cannot see
pi_117096105
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:27 schreef Aiko_ het volgende:
*O* Wij gaan ws van 19 nov t/m 6 dec naar Lombok. Zijn geen duikers, wel natuur/cultuur genieters.
En twijfelen nog tussen de hotels Jayakarta halverwege Mataram en Samosa in Senggigi. Iemand ervaring met een van deze hotels?

Enne ... tips zijn altijd welkom!
Senggigi bij het strand nemen voor de mooie zonsondergang O+
We fear that which we cannot see
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:06:51 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_117121609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:26 schreef Ali_Ilegali het volgende:

Misschien kan je dit raadplegen

http://ticketindonesia.info/nl/index.php

Plaatselijk kan idd ook of via een reisbureautje daar.
Dank je, denk dat ik die site ga proberen ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 22 september 2012 @ 23:21:31 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_117133394
Heb hetzelfde probleem ook gehad met de creditcards, worden geen creditcards van buitenlanders geaccepteerd. Lokaal boeken of via een intermediair bureau is dan de oplossing
  zondag 23 september 2012 @ 00:33:52 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_117136269
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:21 schreef Blik het volgende:
Heb hetzelfde probleem ook gehad met de creditcards, worden geen creditcards van buitenlanders geaccepteerd. Lokaal boeken of via een intermediair bureau is dan de oplossing
Ik heb nu via bovenstaande site geboekt en zal laten weten of het okay gaat ^O^
Volgens mij werken ze ook met cookies want met Chrome was de terugvlucht veel duurder dan in FireFox een paar minuten later.
(Kan ook zijn omdat ik ook op de site van Lion Air keek om te vergelijken.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 23 september 2012 @ 02:52:24 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117138981
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:33 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb nu via bovenstaande site geboekt en zal laten weten of het okay gaat ^O^
Volgens mij werken ze ook met cookies want met Chrome was de terugvlucht veel duurder dan in FireFox een paar minuten later.
(Kan ook zijn omdat ik ook op de site van Lion Air keek om te vergelijken.)
Zou ik een klacht over indienen.
pi_117159255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:27 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Senggigi bij het strand nemen voor de mooie zonsondergang O+
We gaan toch voor Jayakarta net buiten Mataram :)
Pal op het westen, pal aan het strand dus zonsondergang gegarandeerd!
En het scheelt ons ca. 350 euro voor dezelfde vakantie *O*
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_117159725
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:58 schreef Aiko_ het volgende:

[..]

We gaan toch voor Jayakarta net buiten Mataram :)
Pal op het westen, pal aan het strand dus zonsondergang gegarandeerd!
En het scheelt ons ca. 350 euro voor dezelfde vakantie *O*
Sowieso mooi uitzicht op bali ;) Lombok is iig heel mooi vooral de wegen langs de kust :)

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:33 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb nu via bovenstaande site geboekt en zal laten weten of het okay gaat ^O^
Volgens mij werken ze ook met cookies want met Chrome was de terugvlucht veel duurder dan in FireFox een paar minuten later.
(Kan ook zijn omdat ik ook op de site van Lion Air keek om te vergelijken.)
Ok nice als het gelukt is :) Zelf laat ik altijd mijn nicht in jkt die dingen regelen :D
We fear that which we cannot see
pi_117162766
Maar vliegen jullie serieus met Lion Air ? :-O
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  zondag 23 september 2012 @ 19:25:17 #226
6941 APK
Factual, I think.
pi_117163037
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:19 schreef Aiko_ het volgende:
Maar vliegen jullie serieus met Lion Air ? :-O
Ze hebben inmiddels een redelijk moderne vloot, toch? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117163240
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:19 schreef Aiko_ het volgende:
Maar vliegen jullie serieus met Lion Air ? :-O
Vlieg ik bijna altijd mee. 1 van de betere die tenminste ook op tijd is :) Vloot is modern.
Hebben dacht ik vorig jaar heel veel nieuwe vliegtuigen besteld.

In Indonesie vlieg ik alleen met AirAsia, Lion Air, Garuda. oh ja wingsair/lionair met een propeller vliegtuig
We fear that which we cannot see
pi_117728038
iemand ervaring met Citylink (http://www.citilink.co.id/) beetje veilig mee te vliegen? voor onze vlucht van Surabaya naar Makassar.

Onze planning bestaat nu uit:
Jakarta
Surabaya
Bromo vulkaan
Kawah Ijen
Makassar
Tanah Toraja (dodencultuur)
Manado/Bunaken/ Tangkoko National Park (duiken / national park)
Jakarta

Iemand nog een opmerking, tips of aanvulling op onze planning ;)
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:58:16 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_117728244
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:50 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met Citylink (http://www.citilink.co.id/) beetje veilig mee te vliegen? voor onze vlucht van Surabaya naar Makassar.

Onze planning bestaat nu uit:
Jakarta
Surabaya
Bromo vulkaan
Kawah Ijen
Makassar
Tanah Toraja (dodencultuur)
Manado/Bunaken/ Tangkoko National Park (duiken / national park)
Jakarta

Iemand nog een opmerking, tips of aanvulling op onze planning ;)
Heb je er ook data bij? :)

Voor Tanah Toraja zou ik zeker 3 a 4 dagen plannen excl. heen en terugreis. En had je al bedacht hoe je van Tanah Toraja naar Manado gaat?
pi_117728720
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je er ook data bij? :)

Voor Tanah Toraja zou ik zeker 3 a 4 dagen plannen excl. heen en terugreis. En had je al bedacht hoe je van Tanah Toraja naar Manado gaat?
data zet ik er vanavond ff bij, maar van tanah toraja weer terug naar mekassar , en dan vliegne naar manado, tenzij er een betere oplossing is?
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:21:12 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_117728969
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:14 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

data zet ik er vanavond ff bij, maar van tanah toraja weer terug naar mekassar , en dan vliegne naar manado, tenzij er een betere oplossing is?
Dat is denk ik de beste optie, je zou evt. via de Togian Islands kunnen gaan. Alleen dan ben je weer extra tijd kwijt omdat je daar gaat chillen :)

Nog een goede toevoeging. Aan een halve dag heb je voldoende om Makassar te zien, Manado hoef je helemaal geen tijd voor te reserveren.
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:04:36 #232
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_117756850
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:50 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met Citylink (http://www.citilink.co.id/) beetje veilig mee te vliegen? voor onze vlucht van Surabaya naar Makassar.

Onze planning bestaat nu uit:
Jakarta
Surabaya
Bromo vulkaan
Kawah Ijen
Makassar
Tanah Toraja (dodencultuur)
Manado/Bunaken/ Tangkoko National Park (duiken / national park)
Jakarta

Iemand nog een opmerking, tips of aanvulling op onze planning ;)
Nou je lijstje is voor mij een droomlijstje. Citilink vliegt met de oude vliegtuigen van Garuda en is ook van Garuda, ik zou lekker AirAsia pakken, volgens mij doen die dat stukje ook.

Tja en over LionAir ... er is er een paar jaar terug eentje neergestort, dat was vlak nadat ik ermee gevlogen had (het was alleen een 737 en ik zat in een MD-90). Maar ja, de trein die ik nam klapte ook binnen een maand en 2 vulkanen waar ik op had gestaan barstten uit ... Alleen de veerboot die ik nam van Madura naar Surabaya is heel gebleven geloof ik ...

Maar goed, dat kan toeval zijn ... ga je volgend jaar ? Maak je dan geen zorgen, LionAir crasht alleen in even jaren ... Ik weet niet of Citilink ooit gecrashed is, maar ze besteden wel veel geld aan kleurrijke beschilderingen (weet niet of dat nog zo is).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_117777237
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:04 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nou je lijstje is voor mij een droomlijstje. Citilink vliegt met de oude vliegtuigen van Garuda en is ook van Garuda, ik zou lekker AirAsia pakken, volgens mij doen die dat stukje ook.

Tja en over LionAir ... er is er een paar jaar terug eentje neergestort, dat was vlak nadat ik ermee gevlogen had (het was alleen een 737 en ik zat in een MD-90). Maar ja, de trein die ik nam klapte ook binnen een maand en 2 vulkanen waar ik op had gestaan barstten uit ... Alleen de veerboot die ik nam van Madura naar Surabaya is heel gebleven geloof ik ...

Maar goed, dat kan toeval zijn ... ga je volgend jaar ? Maak je dan geen zorgen, LionAir crasht alleen in even jaren ... Ik weet niet of Citilink ooit gecrashed is, maar ze besteden wel veel geld aan kleurrijke beschilderingen (weet niet of dat nog zo is).
het enige wat crashed zijn die kutwebsites van hun :(

helaas vliegt airasia niet op mijn routes :(
pi_117777358
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is denk ik de beste optie, je zou evt. via de Togian Islands kunnen gaan. Alleen dan ben je weer extra tijd kwijt omdat je daar gaat chillen :)

Nog een goede toevoeging. Aan een halve dag heb je voldoende om Makassar te zien, Manado hoef je helemaal geen tijd voor te reserveren.
Manando gaan we meteen door naar Bunaken, eventuele trips naar national park gaan we gweoon vanaf Bunaken.
pi_117816001
Net terug van een maandje Thailand en Indonesië. In Indonesië alleen Bali gedaan, maar wat is dat een gaaf eiland. Eerste week in Ubud, Munduk en Amed gezeten. Tweede week gesurft in het zuiden. Padang Padang en Uluwatu.

Tip: huur een scooter en ga de omgeving op die manier verkennen. Geweldig. Ook voor het surfen is het geweldig om een scooter te huren en de hele dag te hoppen tussen de verschillende spots.
pi_117999271
Mede Fokkers.
Ik heb wat hulp nodig van jullie.

Ik ga in februari met een maat van me een wereldreis maken, we beginnen in Thailand en dan gaan we naar Maleisië, Singapore en dan naar Indonesië.
We hebben een planning gemaakt voor elk land, alleen de planning van Indonesië is niet echt naar onze zin.

Vanaf Singapore vliegen we naar Sumatra.
Vervolgens is dit de planning.
* Medan
* Bukit Lawang
* Danau Toba (Zoetwatermeer)

Dan weer terug naar Medan om naar Jakarta te vliegen.
* Bandung
* Borobudur
* Yogyakarta
* Prambanan
* Malang
* Bromo

Van Banyuwangi naar Lombok en dan naar de Gili eilanden.

Alleen willen we ook graag naar Borneo, daarna zouden we weer terug vliegen naar Thailand (Bangkok) om vervolgens naar Cambodja te gaan.
Maar internet verteld ons dat het vliegen vanaf Borneo redelijk aan de prijzige kant is.

Iemand ervaring met het vliegen vanaf Borneo?
Tips of andere dingetjes hoor ik graag. :)

Thanks al vast.
pi_117999900
Volgens mij gaat alles via Jakarta naar Kalimantan/borneo

Hoeveel weken Indonesie?

Zie: http://ticketindonesia.info/nl/index.php
We fear that which we cannot see
  maandag 15 oktober 2012 @ 15:38:33 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_118000305
Je kunt natuurlijk ook het Maleisische gedeelte van Borneo pakken :)
pi_118029624
Het is de bedoeling dat we ongeveer 6 weken in Indonesië blijven, maar we zijn niet van plan te haasten dus er kan wel wat geschoven worden eventueel.

Het Maleisische gedeelte is inderdaad ook een optie, echter weet ik dus niet of dat heel veel scheelt qua kosten, dat moet ik dan even uit gaan zoeken.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:42:10 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_118030238
Denk niet dat het goedkoper gaat zijn, maar qua planning kan het je helpen. Vanuit Kuching (Maleisisch Borneo) zou je kunnen vliegen op Singapore en doorreizen naar Maleisië.

Verder is 6 weken wel kort voor Sumatra, Java, Lombok en Borneo. Geen Bali?
pi_118030654
De originele planning was Singapore -> Sumatra -> Jakarta -> Bali -> Lombok -> Gili eilanden en dan via Bali naar Bangkok.

Misschien dat we Borneo anders overslaan maar ik twijfel er een beetje over, vind het eigenlijk zonde.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:08:36 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_118030845
En daarvoor dan? Hoeveel weken heb je voor ieder land gepland staan? Hoeveel weken Thailand, Maleisië, Singapore?
pi_118031376
Hoe kan ik het beste vliegtickets bestellen in indonesie, als je niet beschikt over een Indo Visa of Mastercard.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:41:10 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_118031831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:26 schreef DancePlaza het volgende:
Hoe kan ik het beste vliegtickets bestellen in indonesie, als je niet beschikt over een Indo Visa of Mastercard.
Genoeg kleine reisbureautjes te vinden, ik heb altijd op die manier geboekt.
pi_118033241
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:08 schreef Blik het volgende:
En daarvoor dan? Hoeveel weken heb je voor ieder land gepland staan? Hoeveel weken Thailand, Maleisië, Singapore?
In principe gaan we van een maand per land uit, maar in sommige landen zul je minder lang zijn en in sommige iets langer (in totaal hebben we 6 maanden). :)
Dit is een beetje globaal onze reis:

Thailand:
* Bangkok
* Chumphon
* Ko Tao
* Ko Pha-ngang
* Surat Thani
* Phuket
* Krabi
* Sungai Kolok

Maleisie:
* Kuala Perlis
* Langkawi
* Ipoh (Cameron Highlights)
* Kampong Raja (Pulau Perhentian Islands)
* Kuala Terengganu
* Kuantan
* Kuala Lumpur
* Johor Bahru

Singapore

Indonesië:
* Medan
* Bukit Lawang
* Danau Toba
* Medan ->

Jakarta
* Bandung
* Borobudur
* Yogyakarta
* Prambanan
* Malang
* Bromo
* Banyuwangi ->

Bali -> Lombok -> Gili eilanden
Lombok -> Bali -> Bangkok

Cambodja:
* Battambang
* Phnom Sampeou
* Ek Phnom en Phnom Banang
* Siem Reap Angkor Wat
* Pnomh Penh
* Sihanoukville

Vietnam:
* Phu Quoc National Park
* Long Beach
* Ho Chi Minh Cu Chi
* Phan Thiet
* Yok Don National Park
* Hoi An
* Halong Bay
* Sapa
* Dien Bien Phu

Laos
* Luang Prabang
* Wat Xieng Thong ls
* Pak Ou Caves
* Kuang Si Falls
* Vang Vien
* Xhieng Khuang
* Vientiane Wat Si Saket
* Pha Tat Luang
* Patuxai
* What Phu

Thailand:
- Pai
- Chang Mai (olifantenkamp)
- Kanchanaburi
- Ayutthaya (Tempels)
- Khao Yai National Park
- Pataya

En dan naar huis. :(
pi_118035487
Zit alleen ook nog een beetje te twijfelen over de tickets.
Retourtje Bangkok kost rond de 750 voor 1 persoon, alleen dan zit je wel vast aan de dagen.
En we moeten naar Indonesië vliegen en weer naar Thailand, dus in totaal 4 keer.
Ben er nog niet helemaal over uit wat nou het beste is.
pi_118035897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:31 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

In principe gaan we van een maand per land uit, maar in sommige landen zul je minder lang zijn en in sommige iets langer (in totaal hebben we 6 maanden). :)
Dit is een beetje globaal onze reis:

Vietnam:
* Phu Quoc National Park
* Long Beach
* Ho Chi Minh Cu Chi
* Phan Thiet
* Yok Don National Park
* Hoi An
* Halong Bay
* Sapa
* Dien Bien Phu

Geen Hanoi?
pi_118036173
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:50 schreef DancePlaza het volgende:

Onze planning bestaat nu uit:
Jakarta 1dag
Surabaya aankomst en meteen door naar Bromo vulkaan Kawah Ijen 2 dagen
Makassar 0.5 en dan door naar Tanah Toraja (dodencultuur) 4 dagen
Manado/Bunaken/ Tangkoko National Park (duiken / national park) 6 dagen
Jakarta 2 dagen

Iemand nog een opmerking, tips of aanvulling op onze planning ;)
pi_118039880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

Geen Hanoi?
Tot nu toe niet, maar wellicht veranderd het nog. ;)
pi_118043318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:26 schreef DancePlaza het volgende:
Hoe kan ik het beste vliegtickets bestellen in indonesie, als je niet beschikt over een Indo Visa of Mastercard.
Reisbureaus idd of op het vliegveld bij die loketjes. Anders de link die ik paar post terug gaf ;)

@Simtek, zou borneo overslaan het is wel heel veel voor Indonesie. De normale route sumatra, java, bali en gili bijv doen en lombok kan denk ook wel met 6wkn.
We fear that which we cannot see
pi_118047183
Als er mensen zijn die het plan hebben ooit nog via ARKE te reizen en wel in de herfstvakantie en naar Indonesie en omstreken: NIET DOEN!

Voor mij was dit een eerste keer en tevens laatste keer want alles wat fout kon gaan,ondanks dat alles weken van tevoren goed was doorgegeven en betaalt,ging fout. ( details laat ik even voor wat ze zijn.)
Tel daarbij op dat de vlucht ook nog 2 uur vertraagt was,de securitycheck een grote zooi was met onbeschofte security boys die de fatsoensnormen inzake hoe passagiers tegemoet te treden dik overschreden en je begrijpt dat dit eenmalig was voor mij en blijf ik bij mijn oude boekingsmaatschappij.
pi_118048137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:18 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Tot nu toe niet, maar wellicht veranderd het nog. ;)
Samen met sapa echt mijn favoriet in vietnam.
HCMC :N
Hanoi O+ O+ O+
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:54:20 #253
6941 APK
Factual, I think.
pi_118048324
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:20 schreef Iwanius het volgende:

de securitycheck een grote zooi was met onbeschofte security boys die de fatsoensnormen inzake hoe passagiers tegemoet te treden dik overschreden en je begrijpt dat dit eenmalig was voor mij en blijf ik bij mijn oude boekingsmaatschappij.
De security check heeft toch weinig met ARKE te maken? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118053454
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:50 schreef Godtje het volgende:

[..]

Samen met sapa echt mijn favoriet in vietnam.
HCMC :N
Hanoi O+ O+ O+
We hebben voor HCMC gekozen omdat je daar de tunnels van de Vietcong in kan etc. Lijkt me toch wel erg interessant om eens van dichtbij mee te maken.
En de verschillende musea natuurlijk. :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:08:39 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_118072430
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:31 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

In principe gaan we van een maand per land uit, maar in sommige landen zul je minder lang zijn en in sommige iets langer (in totaal hebben we 6 maanden). :)
Dit is een beetje globaal onze reis:

Thailand:
* Bangkok
* Chumphon
* Ko Tao
* Ko Pha-ngang
* Surat Thani
* Phuket
* Krabi
* Sungai Kolok

Maleisie:
* Kuala Perlis
* Langkawi
* Ipoh (Cameron Highlights)
* Kampong Raja (Pulau Perhentian Islands)
* Kuala Terengganu
* Kuantan
* Kuala Lumpur
* Johor Bahru

Singapore

Indonesië:
* Medan
* Bukit Lawang
* Danau Toba
* Medan ->

Jakarta
* Bandung
* Borobudur
* Yogyakarta
* Prambanan
* Malang
* Bromo
* Banyuwangi ->

Bali -> Lombok -> Gili eilanden
Lombok -> Bali -> Bangkok

Cambodja:
* Battambang
* Phnom Sampeou
* Ek Phnom en Phnom Banang
* Siem Reap Angkor Wat
* Pnomh Penh
* Sihanoukville

Vietnam:
* Phu Quoc National Park
* Long Beach
* Ho Chi Minh Cu Chi
* Phan Thiet
* Yok Don National Park
* Hoi An
* Halong Bay
* Sapa
* Dien Bien Phu

Laos
* Luang Prabang
* Wat Xieng Thong ls
* Pak Ou Caves
* Kuang Si Falls
* Vang Vien
* Xhieng Khuang
* Vientiane Wat Si Saket
* Pha Tat Luang
* Patuxai
* What Phu

Thailand:
- Pai
- Chang Mai (olifantenkamp)
- Kanchanaburi
- Ayutthaya (Tempels)
- Khao Yai National Park
- Pataya

En dan naar huis. :(
Ik vind 6 maanden sowieso erg ambitieus voor wat je allemaal wilt bezoeken, je zou wat tijd kunnen winnen in Cambodja en zo 2 weken tijd uit kunnen sparen voor Borneo. Een maand heb je niet nodig voor vasteland Maleisië, helemaal niet als je bekijkt wat je eigenlijk gaat doen op het vasteland. Verder zou ik niet zoveel vastleggen als ik jou was, uiteindelijk kom je wat superleuke plekken tegen waar je langer wilt blijven en dan loopt heel je planning in de war.

Ik zou denk ik qua volgorde eerst het rondje Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos doen, en dan vervolgens kijken waar het schip strand en hoeveel je over hebt voor Maleisië en Indonesië.

Een paar dingen die me opvallen voor Maleisië:
- Wat wil je in Johor Bahru, Kuala Perlis, Kuantan en Kuala Terenggaru gaan doen, ze staan als highlight beschreven maar het zijn allemaal doorvoerhavens.
- Waarom Langkawi en Perhentian Islands? Is misschien een beetje dubbelop, en je hebt genoeg chill-mogelijkheden in je beschrijving staan.
- Je houdt nog voldoende tijd over om Borneo te bezoeken als je alleen Perhentians, Cameron Highlands en KL doet van het vasteland. Borneo is sowieso een pak interessanter dan het vasteland

Vietnam:
- Geen Hanoi? Je ontkomt er niet aan als je wel naar Sapa en Halong Bay gaat. En wil je ook niet missen
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:09:49 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_118072457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:50 schreef Godtje het volgende:

[..]

Samen met sapa echt mijn favoriet in vietnam.
HCMC :N
Hanoi O+ O+ O+
Ach, je ontkomt er toch niet aan als je Sapa en halong bay bezoekt, dan kom je uiteindelijk toch wel in Hanoi terecht.
pi_118072568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Ach, je ontkomt er toch niet aan als je Sapa en halong bay bezoekt, dan kom je uiteindelijk toch wel in Hanoi terecht.
Wel een verschil of je daar een uurtje bent voor een transfer of de stad leert kennen. Dat je de stad zal zien is inderdaad bijna niet aan te ontkomen.
pi_118073186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind 6 maanden sowieso erg ambitieus voor wat je allemaal wilt bezoeken, je zou wat tijd kunnen winnen in Cambodja en zo 2 weken tijd uit kunnen sparen voor Borneo. Een maand heb je niet nodig voor vasteland Maleisië, helemaal niet als je bekijkt wat je eigenlijk gaat doen op het vasteland. Verder zou ik niet zoveel vastleggen als ik jou was, uiteindelijk kom je wat superleuke plekken tegen waar je langer wilt blijven en dan loopt heel je planning in de war.

Ik zou denk ik qua volgorde eerst het rondje Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos doen, en dan vervolgens kijken waar het schip strand en hoeveel je over hebt voor Maleisië en Indonesië.

Een paar dingen die me opvallen voor Maleisië:
- Wat wil je in Johor Bahru, Kuala Perlis, Kuantan en Kuala Terenggaru gaan doen, ze staan als highlight beschreven maar het zijn allemaal doorvoerhavens.
- Waarom Langkawi en Perhentian Islands? Is misschien een beetje dubbelop, en je hebt genoeg chill-mogelijkheden in je beschrijving staan.
- Je houdt nog voldoende tijd over om Borneo te bezoeken als je alleen Perhentians, Cameron Highlands en KL doet van het vasteland. Borneo is sowieso een pak interessanter dan het vasteland

Vietnam:
- Geen Hanoi? Je ontkomt er niet aan als je wel naar Sapa en Halong Bay gaat. En wil je ook niet missen
Wat betreft het vastleggen heb je een punt, dat was ook niet echt de bedoeling want we weten natuurlijk ook wel dat als je het ergens leuk hebt, je daar langer blijft en je genoeg mensen leert kennen waar je misschien wel een stuk mee reist, terwijl dat niet op de route ligt.

De route die we in Maleisië hebben gemaakt zijn inderdaad vooral doorvoerhavens, dat was ik vergeten er bij te zeggen.
Wat betreft de andere tips, bedankt, we gaan het allemaal nog even bespreken en bekijken. :)

Borneo willen we eigenlijk wel doen, maar dan moet ik me nogmaals even gaan verdiepen in het vliegen naar en weer terug van Borneo.

Waarom zou je eerst het rondje Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos eerst doen?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:44:41 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_118073382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:37 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Wat betreft het vastleggen heb je een punt, dat was ook niet echt de bedoeling want we weten natuurlijk ook wel dat als je het ergens leuk hebt, je daar langer blijft en je genoeg mensen leert kennen waar je misschien wel een stuk mee reist, terwijl dat niet op de route ligt.

De route die we in Maleisië hebben gemaakt zijn inderdaad vooral doorvoerhavens, dat was ik vergeten er bij te zeggen.
Wat betreft de andere tips, bedankt, we gaan het allemaal nog even bespreken en bekijken. :)

Borneo willen we eigenlijk wel doen, maar dan moet ik me nogmaals even gaan verdiepen in het vliegen naar en weer terug van Borneo.

Waarom zou je eerst het rondje Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos eerst doen?
Voor vliegen van/naar Borneo. Je kunt vanuit KL naar Tawau of Semporna vliegen, en dan vervolgens in 2/3 weken reizen naar Kuching. Dan een vlucht pakken naar Singapore.

Highlights in Borneo zijn:
- Duiken rond Sipadan
- Kinabatangan jungle-tocht voor neusapen en orang-utans
- Orang-Utan sanctuary in Sepilok
- Kota Kinabalu en beklimmen van de berg
- Mulu NP
- Kuching en Bako NP

Voor wat betreft het rondje, het maakt weinig uit wat je doet. Ik vind het rondje Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos wat logischer om mee te starten (of andersom), dan kun je vervolgens vanuit Maleisië/Indonesie naar Bangkok vliegen en direct door naar Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 17-10-2012 10:54:08 ]
pi_118073533
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor vliegen van/naar Borneo. Je kunt vanuit KL naar Tawau of Semporna vliegen, en dan vervolgens in 2/3 weken reizen naar Kuching. Dan een vlucht pakken naar Singapore.

Highlights in Borneo zijn:
- Duiken rond Sipadan
- Kinabatangan jungle-tocht voor neusapen en orang-utans
- Orang-Utan sanctuary in Sepilok
- Kota Kinabalu en beklimmen van de berg
- Mulu NP
- Kuching en Bako NP

Voor wat betreft het rondje, het maakt weinig uit wat je doet. Ik vind het rondje Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos wat logischer om me te starten, dan kun je vervolgens vanuit Maleisië/Indonesie naar Bangkok vliegen en direct door naar Nederland.
En ik vind het rondje andersom weer iets logischer. Maar dat is persoonlijk.
Ik zou dus bangkok > noord > thailand > slowboat laos > vietnam noord naar zuid > cambodja > zuid thailand > maleisie

Zo iets
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:52:32 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_118073578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wel een verschil of je daar een uurtje bent voor een transfer of de stad leert kennen. Dat je de stad zal zien is inderdaad bijna niet aan te ontkomen.
Klopt natuurlijk, maar over het algemeen heb je wel wat meer tijd in Hanoi als je de excursies moet regelen. Maar ik ben het met je eens, Hanoi mag je niet skippen en moet je zeker wat langer blijven
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:53:41 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_118073616
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:50 schreef Godtje het volgende:

[..]

En ik vind het rondje andersom weer iets logischer. Maar dat is persoonlijk.
Ik zou dus bangkok > noord > thailand > slowboat laos > vietnam noord naar zuid > cambodja > zuid thailand > maleisie

Zo iets
Dat is wat mij betreft om het even :) Ik bedoel in ieder geval, focus je eerst op de landen die bij elkaar liggen, en ga daarna pas verder door richting Maleisie en Indonesie
pi_118115047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor vliegen van/naar Borneo. Je kunt vanuit KL naar Tawau of Semporna vliegen, en dan vervolgens in 2/3 weken reizen naar Kuching. Dan een vlucht pakken naar Singapore.

Highlights in Borneo zijn:
- Duiken rond Sipadan
- Kinabatangan jungle-tocht voor neusapen en orang-utans
- Orang-Utan sanctuary in Sepilok
- Kota Kinabalu en beklimmen van de berg
- Mulu NP
- Kuching en Bako NP

Voor wat betreft het rondje, het maakt weinig uit wat je doet. Ik vind het rondje Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos wat logischer om mee te starten (of andersom), dan kun je vervolgens vanuit Maleisië/Indonesie naar Bangkok vliegen en direct door naar Nederland.
Thanks voor de info. :)
Een retourticket van KL naar Tawau kost iets van 100 euro dus dat is ook wel te doen.
Terug naar Singapore vliegen is geen optie zie ik, kost het 3 a 4 dubbele.
Dit gaan we zeker even bespreken. :)

Ik hoor van meer backpackers dat het logischer is om de door jou genoemde route te doen maar we hadden juist zoiets van, laten we het eens anders doen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:37:02 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_118115679
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:09 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Thanks voor de info. :)
Een retourticket van KL naar Tawau kost iets van 100 euro dus dat is ook wel te doen.
Terug naar Singapore vliegen is geen optie zie ik, kost het 3 a 4 dubbele.
Dit gaan we zeker even bespreken. :)

Ik hoor van meer backpackers dat het logischer is om de door jou genoemde route te doen maar we hadden juist zoiets van, laten we het eens anders doen.
Je moet ook vanuit Kuching naar Singapore vliegen, ik kijk nu op airasia.com voor een willekeurige datum in april en de kosten zijn 134 Ringgit (34 euro) voor het promo-tarief. Er gaan 2 vluchten per dag
pi_118116015
_O_ _O_
Wat zou ik toch zonder je moeten.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:54:24 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_118116151
Geen dank :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:06:01 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118124798
Voor Borneo zal het dan zoiets worden:

Kuala Lumpur - Tawau
Kuching - Singapore
Met Air Asia

Miri - Mulu
Mulu - Miri (of Mulu - Kuching)
Met Mas Wings

Tussendoor zou ik nog een vlucht doen, want overland van Tawau naar Miri is een heel eind. Kota Kinabalu - Miri bijvoorbeeld.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:40:25 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_118126191
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:06 schreef Lemans24 het volgende:
Voor Borneo zal het dan zoiets worden:

Kuala Lumpur - Tawau
Kuching - Singapore
Met Air Asia

Miri - Mulu
Mulu - Miri (of Mulu - Kuching)
Met Mas Wings

Tussendoor zou ik nog een vlucht doen, want overland van Tawau naar Miri is een heel eind. Kota Kinabalu - Miri bijvoorbeeld.
Of overland via Brunei, is ook een ervaring :)
pi_118159370
Is het haalbaar in 3 weken om het over land te doen? (incl. wat excursies etc.)
We willen zo min mogelijk vliegen om zo veel mogelijk te zien. :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:46:06 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_118159855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:58 schreef SimtekF1 het volgende:
Is het haalbaar in 3 weken om het over land te doen? (incl. wat excursies etc.)
We willen zo min mogelijk vliegen om zo veel mogelijk te zien. :)
Is mij prima gelukt in ieder geval, 4 weken naar Maleisië geweest incl 3 weken Borneo.

Vergis je overigens niet, de wegen van Borneo zijn niet heel aantrekkelijk, langs de weg staat het namelijk vol met palm-plantages.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:20:15 #271
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118162022
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Is mij prima gelukt in ieder geval, 4 weken naar Maleisië geweest incl 3 weken Borneo.

Vergis je overigens niet, de wegen van Borneo zijn niet heel aantrekkelijk, langs de weg staat het namelijk vol met palm-plantages.
Dat laatste: ja, helaas...
Of je het redt in drie weken, ligt er vooral aan hoe lang je wilt duiken. Twee dagen is het absolute minimum daar, want dat betekent één dag Sipadan en één dag andere eilanden (Mabul, Kapalai bijvoorbeeld). Ik zou er nog zeker een dag bij doen, het is er zo indrukwekkend!

De dag na aankomst in Tawau, kun je al duiken, maar dan moet je wel vantevoren reserveren.

Ik heb overigens Kota Kinabalu - Tawau in twee weken gedaan. Ik ben daarna naar huis gegaan, omdat ik genoeg had van Maleisië (achteraf een beetje spijt van), maar zou voor Brunei, Miri, Mulu, Kuching en Bako echt nog twee weken nodig gehad hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 19-10-2012 10:49:33 ]
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:25:30 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_118162215
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat laatste: ja, helaas...
Of je het redt in drie weken, ligt er vooral aan hoe lang je wilt duiken. Twee dagen is het absute minimum daar, want dat betekent één dag Sipadan en één dag andere eilanden (Mabul, Kapalai bijvoorbeeld). Ik zou er nog zeker een dag bij doen, het is er zo indrukwekkend!

De dag na aankomst in Tawau, kun je al duiken, maar dan moet je wel vantevoren reserveren.

Ik heb overigens Kota Kinabalu - Tawau in twee weken gedaan. Ik ben daarna naar huis gegaan, omdat ik genoeg had van Maleisië (achteraf een beetje spijt van), maar zou voor Brunei, Miri, Mulu, Kuching en Bako echt nog twee weken nodig gehad hebben.
Ik heb zelf 4 dagen gedoken op Sipadan, zeker de moeite waard.

Je zult inderdaad wel een paar keuzes moeten maken als je 3 weken hebt, maar het is zeker te doen (Wij hebben zelf de beklimming van Mount Kinabalu geskipt omdat we de Pinnacles hike gingen doen in Mulu). Je kunt van KK naar Miri vliegen en vervolgens direct door naar Mulu (Miri is namelijk niks te beleven). Mulu is goed te doen in 4 dagen incl. trekking. Vanuit Mulu kun je vliegen naar Kuching en Bako bezoeken, dan heb je daar nog 3 dagen voor. Dat is allemaal haalbaar.
pi_118316954
Gisteren ticket geboekt. Van 5 februari tot 5 maart naar Indonesië. Genoeg tijd dus voor de voorpret.
pi_118408207
Voor een ieder in het koude en natte Nederland :W

  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:07:40 #275
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_118440964
Papandayan, Java, aanrader
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:07:28 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118444263
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:20 schreef Iwanius het volgende:
Als er mensen zijn die het plan hebben ooit nog via ARKE te reizen en wel in de herfstvakantie en naar Indonesie en omstreken: NIET DOEN!

Voor mij was dit een eerste keer en tevens laatste keer want alles wat fout kon gaan,ondanks dat alles weken van tevoren goed was doorgegeven en betaalt,ging fout. ( details laat ik even voor wat ze zijn.)
Tel daarbij op dat de vlucht ook nog 2 uur vertraagt was,de securitycheck een grote zooi was met onbeschofte security boys die de fatsoensnormen inzake hoe passagiers tegemoet te treden dik overschreden en je begrijpt dat dit eenmalig was voor mij en blijf ik bij mijn oude boekingsmaatschappij.
Ik heb het even afgewacht, maar een uitleg komt er helemaal niet van jouw kant. Het is niet echt netjes van je om een bedrijf hier af te kraken, zonder details te noemen. "alles wat fout kon gaan, ging fout" is veel te algemeen.
Op menig forum (thorntree bv) zou dit trouwens in het geheel niet geaccepteerd worden.

Daarnaast, zoals eerder al gezegd, hebben problemen met de security niks met Arke te maken.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:17:41 #277
6941 APK
Factual, I think.
pi_118444743
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb het even afgewacht, maar een uitleg komt er helemaal niet van jouw kant. Het is niet echt netjes van je om een bedrijf hier af te kraken, zonder details te noemen. "alles wat fout kon gaan, ging fout" is veel te algemeen.
Op menig forum (thorntree bv) zou dit trouwens in het geheel niet geaccepteerd worden.

Daarnaast, zoals eerder al gezegd, hebben problemen met de security niks met Arke te maken.
Ach, hij heeft ondanks die 'onbeschofte securityboys van ARKE' wel lekker weer daaro :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118455347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb het even afgewacht, maar een uitleg komt er helemaal niet van jouw kant. Het is niet echt netjes van je om een bedrijf hier af te kraken, zonder details te noemen. "alles wat fout kon gaan, ging fout" is veel te algemeen.
Op menig forum (thorntree bv) zou dit trouwens in het geheel niet geaccepteerd worden.

Daarnaast, zoals eerder al gezegd, hebben problemen met de security niks met Arke te maken.
A: ik heb de naam van het bedrijf niet genoemd,wel dat het de security boys bij de Gate waren die gewoon te gehaast en vervelend deden ondanks dat wij business class vlogen en als eerste mochten instappen. Schijnbaar is het mensen als vee behandelen een algemeen goed in Nederland.

Iig was de security in China en Bali een verademing dan het horkerige van Nederland!

B: Uiteindelijk is dat alweer een tijdje geleden en genieten we nu van de vakantie en dat is het belanggrijkste.
pi_118455622
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:

[..]

A: ik heb de naam van het bedrijf niet genoemd,wel dat het de security boys bij de Gate waren die gewoon te gehaast en vervelend deden ondanks dat wij business class vlogen en als eerste mochten instappen. Schijnbaar is het mensen als vee behandelen een algemeen goed in Nederland.

Iig was de security in China en Bali een verademing dan het horkerige van Nederland!

B: Uiteindelijk is dat alweer een tijdje geleden en genieten we nu van de vakantie en dat is het belanggrijkste.
Sinds wanneer heeft Arke business class?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:04:13 #280
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118455877
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:

[..]

A: ik heb de naam van het bedrijf niet genoemd [...]
Je ontraadt het boeken bij Arke in je eerste zin, zonder uitleg, dat is gewoon een bedrijf zwart maken.

(ik heb het niet over security, maar over "alles wat fout kon gaan, ging fout").

En, nee, ik werk niet bij Arke, ik erger me gewoon aan deze werkwijze.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:10:31 #281
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_118526596
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
...
Apart om uit te halen zonder uitleg, onder het mom van we genieten nu van de vakantie ... Je hebt je dus gewoon laten meeslepen in de hectiek, hebt emotioneel uitgehaald en bent nu te trots om te zeggen dat dat een erg slappe move was ...

Hoe dan ook, geniet ze van je vakantie en succes met je verdere leven.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:15:39 #282
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_118526694
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:55 schreef ElDinosaur het volgende:
Sinds wanneer heeft Arke business class?
Pssst, dat zegt hij om de klacht ernstiger te laten klinken, economy zou pauper klinken, dan krijg je reacties als "meld je aan bij 'Red mijn vakantie' ...."

Disclaimer : om te voorkomen dat je met dit soort mensjes in 1 vliegtuig komt te zitten, raad ik iedereen af om bij Arke te boeken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_118536446
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je ontraadt het boeken bij Arke in je eerste zin, zonder uitleg, dat is gewoon een bedrijf zwart maken.

(ik heb het niet over security, maar over "alles wat fout kon gaan, ging fout").

En, nee, ik werk niet bij Arke, ik erger me gewoon aan deze werkwijze.
Allereerst verwacht ik van een reisburo dat als ik zaken ruim van te voren aangeef en bespreek zij dit tot in de perfectie uitvoeren. Ik betaal er tenslotte voor.
Ten tweede vind een ieder het vervelend als ik moet merken dat men wel heel erg snel happig op is op geld en met uitspraken komt: " Betaalt u maar alvast dit bedrag en dan krijg u van mij een factuur van de betaling achteraf. "

Ik zit normaliter bij een andere reisagentschap die al jaren onze reizen regelt en dat perfect doet alleen heb ik mij dit keer laten overhalen door een goede vriend van ons die erop stond dat ARKE voor Azie reizen echt geen verkeerde optie is en het zelfs beter dan de mijne doet en het ook in geld scheelt.

Niet dus!

Ik geef aan wat mijn wensen zijn: Het reisagentschap maakt een totaalplaatje van alles,maakt ook voorlopig kenbaar (na akkoord) bij de resorts en vliegtuigmaatschappijen dat het voorlopig akkoord is te meer ik nog nooit iets wat een voorlopig akkoord heb heb gecancelled. Ik krijg een eindfactuur toegestuurd en de hele handel wordt binnen 24/48 uur op de rekening gestort waarmee alles dus in kanen en kruiken is.

Bij ARKE meende men dat er pas iets gedaan (boeking) kan worden als alles betaalt is en dan nog is het onzeker of ik wel datgeen waarvoor ik betaalt heb krijg. Daar houd ik niet van. Wel geld willen en vervolgens nog een slag om de arm houden?

Dit en met later dat gedoe bij de security check maakte dat ik er wel klaar mee was.
Vwb businessclass vliegen: Nooit gehoord van Flying Blue Platinum membership?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2012 17:51:12 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:24:50 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_118567151
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Vwb businessclass vliegen: Nooit gehoord van Flying Blue Platinum membership?
Wat heeft Arke met dat laatste te maken?
  maandag 10 december 2012 @ 18:59:27 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_120159496
Weet iemand nog iets leuks voor een nachtje in Sengiggi (Lombok)?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:30:44 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_120183786
Niet echt, heb daar in het goedkoopste hostel geslapen wat er was. NIet echt een aanrader aangezien het ongeveer direct naast de moskee lag :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:11:17 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_120200648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:30 schreef Blik het volgende:
Niet echt, heb daar in het goedkoopste hostel geslapen wat er was. NIet echt een aanrader aangezien het ongeveer direct naast de moskee lag :)
We hebben dit maar geboekt: http://www.santaibeachinn.com/
Ziet er leuk uit, alleen nog even ergens wat vlees zien te scoren om op het kippenvoer te gooien :P
(Doet mij een beetje denken aan Shanti Lodge in Bangkok.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_120227394
Ik vlieg vanaf Dusseldorf naar Schiphol en heb een transfertijd van 1u 20min op Schiphol, is dit genoeg om het op tijd te halen? Het lijkt mij namelijk een beetje krap.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:47:17 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120227642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:39 schreef pablo1989 het volgende:
Ik vlieg vanaf Dusseldorf naar Schiphol en heb een transfertijd van 1u 20min op Schiphol, is dit genoeg om het op tijd te halen? Het lijkt mij namelijk een beetje krap.
Schiphol is een prima luchthaven en allemaal in 1 gebouw dus dat lijkt me meer dan genoeg tijd om naar een andere gate te lopen. Je hebt zelfs nog tijd om wat inkopen te doen.

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm
reset
pi_120228056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:47 schreef Individual het volgende:

[..]

Schiphol is een prima luchthaven en allemaal in 1 gebouw dus dat lijkt me meer dan genoeg tijd om naar een andere gate te lopen. Je hebt zelfs nog tijd om wat inkopen te doen.

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm
Thanks! Begon me al een klein beetje zorgen te maken.
  woensdag 12 december 2012 @ 14:02:20 #291
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_120228134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:00 schreef pablo1989 het volgende:

[..]

Thanks! Begon me al een klein beetje zorgen te maken.
Zou nogal lullig zijn als je dat niet zou kunnen halen..
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_120228317
Ik kijk teveel naar Airport :')
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 14:21:11 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_120228702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:09 schreef pablo1989 het volgende:
Ik kijk teveel naar Airport :')
Herkenbaar :') ik ben ook altijd bang dat ik net te laat kom, dat m'n visum niet klopt of dat er eten in m'n koffers zit (Border Security...)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121104645
Ik ben van plan om van de zomer met z'n tweeën voor 3 weken naar Java te gaan. We willen alleen een ticket boeken en alles daar verder regelen. Lekker met de trein van west naar oost (Jakarta - Bogor - Bandung - Yogyakarta - Solo - Malang (en van daaruit uitstapjes naar Bromo en Iljen Plateau). Als we tijd over hebben wellicht nog afsluiten aan het strand in Bali.

Heb er zin in!
  donderdag 3 januari 2013 @ 14:22:04 #295
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121110578
Jakarta is niet heel fantastisch, maar ga naar Jakarta Kota (Old Town) voor de Nederlandse geschiedenis (NHM, Goeveneurskantoor en NL kerk), het nationale monument en chinatown en dan snel weer weg.

Yogyakarta heeft veel meer en is een veel fijnere stad met weer wat NL geschiedenis, Prambanan en Borobudur tempels (beide UNESCO), Merapi, paleis van de keizer, ondergrondse moskee en nog veel veel meer.

Solo heb ik bezocht omdat mijn oma daar was geboren en overgrootopa daar een spoorlijn heeft neergelegd. Fijn stadje is het met oa het (toen ik er was leeg) Museum Radya Pustaka met een kleine koloniale bibliotheek waar ze de kasten voor me open deden en ik de Nederlandstalige boeken mocht inkijken.

De andere plaatsen waar je bent geweest ben ik niet geweest, maar wil ik nog wel zien. Het zal iig een mooie trip worden.
reset
pi_121110717
Ik vond Jakarta idd niks. Goor, vervallen, vergane glorie, weinig sfeer, veel te veel verkeer. 1 dagje is echt genoeg daar.
pi_121110954
Ik vertrek dinsdag naar Indonesië :)

Mijn reisplan (tips zijn welkom!)
Eerst even bijkomen van de reis in Jakarta en even een dagje rondkijken. Daarna met de trein naar Bandung, waar ik drie dagen blijft. Dan drie dagen naar Yogyakarta en o.a. Borobudur. Verder naar Malang, dagje Gunung Bromo. Vervolgens met de boot naar Bali en daarna de Gili eilanden.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_121118142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 14:22 schreef Individual het volgende:
Jakarta is niet heel fantastisch, maar ga naar Jakarta Kota (Old Town) voor de Nederlandse geschiedenis (NHM, Goeveneurskantoor en NL kerk), het nationale monument en chinatown en dan snel weer weg.

Yogyakarta heeft veel meer en is een veel fijnere stad met weer wat NL geschiedenis, Prambanan en Borobudur tempels (beide UNESCO), Merapi, paleis van de keizer, ondergrondse moskee en nog veel veel meer.

Solo heb ik bezocht omdat mijn oma daar was geboren en overgrootopa daar een spoorlijn heeft neergelegd. Fijn stadje is het met oa het (toen ik er was leeg) Museum Radya Pustaka met een kleine koloniale bibliotheek waar ze de kasten voor me open deden en ik de Nederlandstalige boeken mocht inkijken.

De andere plaatsen waar je bent geweest ben ik niet geweest, maar wil ik nog wel zien. Het zal iig een mooie trip worden.
Thnx voor de tip! Ja, we vliegen op Jakarta en dan willen we daar gewoon overnachten en dan de volgende middag al met de trein naar Bogor. Zodat we maar een ochtendje in Jakarta zijn. Het is pas over ruim een half jaar maar ik heb er nu al heel veel zin in. Ik zit de hele week al op internet informatie op te zoeken...
pi_121580583
Inmiddels al Jakarta, Bandung en Yogjakarta + vele mooie omgevingen gehad :)
Morgen vertrek ik naar o.a. Bromo, Malang en uiteindelijk nog Bali en Gili eilanden.

Daarna vlieg ik terug naar Jakarta waar ik in de middag aankom en de volgende dag in de avond vlieg ik naar Australië. Nu moet ik dus nog een hele dag in Jakarta doorkomen, aangezien een Taxi naar het centrum al snel 15 euro is is het misschien handiger om een hotel in de buurt van het vliegveld te boeken. Weet iemand een enigzins betaalbare? En zijn er nog leuke plekjes in Jakarta in de buurt van het vliegveld?

[ Bericht 1% gewijzigd door MaxC op 15-01-2013 08:42:07 ]
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 19 januari 2013 @ 05:26:45 #300
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_121753691
Neem je zwembroek mee naar Jakarta !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:13:27 #301
1234 HiZ
Istanbullu
pi_121759567
Ik zit een beetje te bouwen aan een reis van totaal 4 weken met een paar dagen op Bali aan het begin en dan weer een week aan het einde op Bali. Daartussen in dus een week of twee Java. Moet een beetje een mengeling worden tussen luxe (vooral laatste week Bali) en comfy (tussendoor). Zijn sites als agoda en booking.com echt geschikt om dat te regelen of zijn er betere opties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')