abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115131060
Wij willen (oktober) naar Lombok, denken erover aan de westkant te verblijven. Iemand een aanrader qua verblijfplaats? We zitten graag dicht bij het strand maar een groot luxueus hotel hoeft niet echt.
Of zijn er betere plekken om een tijdje door te brengen daar?
Echte aan- of afraders?
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_115131406
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Aiko_ het volgende:
Wij willen (oktober) naar Lombok, denken erover aan de westkant te verblijven. Iemand een aanrader qua verblijfplaats? We zitten graag dicht bij het strand maar een groot luxueus hotel hoeft niet echt.
Echte aan- of afraders?
Ga je alleen naar Indonesie voor Lombok? En je hebt de gili's, dat is echt typisch strand. Ligt er een beetje aan wat je wilt dus. Je hebt Gili Trawangan voor backpackers, Dan Gili Air en Meno, De 1 voor koppeltjes en de ander wat meer voor families. Geen idee welke nou precies welke was. Je kan er ook mooi duiken :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115131563
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Aiko_ het volgende:
Echte aan- of afraders?
In senggigi zitten veel hotels :) http://wikitravel.org/en/Senggigi
Mooie zonsondergang ook op het strand O+

Vlieg je op het kleine vliegveld of vlieg je op het nieuwe vliegveld bij Kuta lombok?
Vanaf het nieuwe vliegveld is het nog wel een aardig endje rijden.
We fear that which we cannot see
pi_115173998
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:03 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

In senggigi zitten veel hotels :) http://wikitravel.org/en/Senggigi
Mooie zonsondergang ook op het strand O+
Valt best mee :o ;)
Er zit daar ergens een te dure "italiaan" (of pizza) waar we enkel en alleen gegeten hebben voor de zonsondergang. Tafeltjes op het strand, voetjes in het zand... echt helemaal prima O+
De vulkaan op de achtergrond is die van Bali.
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:21:29 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_115174753
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Er zit daar ergens een te dure "italiaan" (of pizza) waar we enkel en alleen gegeten hebben voor de zonsondergang. Tafeltjes op het strand, voetjes in het zand... echt helemaal prima O+
[ afbeelding ]
wow, die is wel heel nice! Ik heb in de 4 dagen dat ik daar heb gezeten niet een dergelijk mooie zonsondergang gezien
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:13:44 #186
381189 Evy_
I like to Cuddle
pi_115175698
Indonesie is echt geweldig! Ben er al 3 keer geweest en het blijft supermooi!
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:32:07 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115176117
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Prachtig!
pi_115180727
Ik wil in oktober/november richting indonesie gaan? Hoe is het dan qua weer? Ik las dat het mooi weer seizoen ongev in Oktober eindigt.

iemand nog een aanrader voor een leuke duikspot?
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:44:38 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_115180806
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:42 schreef DancePlaza het volgende:
Ik wil in oktober/november richting indonesie gaan? Hoe is het dan qua weer? Ik las dat het mooi weer seizoen ongev in Oktober eindigt.

qua duiken zijn er tig mogelijkheden, waar wil je naartoe gaan in Indonesië?
pi_115181145
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:42 schreef DancePlaza het volgende:

Soms een hoosbui in de middag, meestal regent het s'nachts :)
Is een goeie tijd om te gaan juist oktober/november.
pi_115181550
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:44 schreef Blik het volgende:

[..]

qua duiken zijn er tig mogelijkheden, waar wil je naartoe gaan in Indonesië?
Ben nog aan het orienteren, maar Gili lijkt me intressant. Ik ben op zoek naar andere fokkers die al een keer gedoken hebben in Indonesië.
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:05:41 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_115181690
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:02 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Ben nog aan het orienteren, maar Gili lijkt me intressant. Ik ben op zoek naar andere fokkers die al een keer gedoken hebben in Indonesië.
Ik heb zelf gedoken bij de Bunaken op Sulawesi. Dat is echt fantastisch, superhelder water, alleen maar wall-dives gedaan en supermooi koraal en vissen. Gili's staat ook bekend als een goede duiklocatie, maar weet ik verder weinig van. Waar je verder schijnbaar ook goed kan duiken is bij Rinca/Komodo (meer stroming en grote vissen) en bij Papoea Nieuw-Guinea (real-life aquarium)
pi_115182060
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb zelf gedoken bij de Bunaken op Sulawesi. Dat is echt fantastisch, superhelder water, alleen maar wall-dives gedaan en supermooi koraal en vissen. Gili's staat ook bekend als een goede duiklocatie, maar weet ik verder weinig van. Waar je verder schijnbaar ook goed kan duiken is bij Rinca/Komodo (meer stroming en grote vissen) en bij Papoea Nieuw-Guinea (real-life aquarium)
Ik wil ook naar de Bunaken om te duiken, heb je nog aan-/afraders op het gebied van duikscholen of accomodatie?
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:27:37 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_115182586
Ik ben er 3 jaar geleden geweest en toen heb ik geslapen in het Bunaken Village Resort. één van de weinige resorts met een zwembad. Bij alle resorts is het eten erbij inbegrepen en het eten was super, vaak hoor je dat het bij andere resorts minder is. Het wordt gerund door een Nederlander met zijn Indonesische vrouw. Het is zeker niet de goedkoopste op het eiland, maar qua plek zeker één van de betere. Wij zijn op de Bunaken niet alleen gaan duiken, en dan is chillen aan een zwembad toch wel erg lekker.

http://www.tripadvisor.co(...)lawesi_Sulawesi.html

Qua duikschool heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, bij mij was het duiken top geregeld. Goede spullen, goede service en fantastisch gedoken. Ook een night-dive gedaan, en dan zie je echt een compleet andere wereld dan overdags.

Je hebt natuurlijk ook de traditionele duikscholen op de Bunaken voor de die-hard duikers, maar dan lever je wel in op comfort qua eten en drinken.
pi_115192571
Dat is idd een aanrader om te verblijven, ik zat daar ook alleen ik ging snorkelen daar.
Zwembad is altijd lekker, idd om lekker af te koelen en gewoon te chillen :)
Personeel is ook vriendelijk en s'avonds kunnen ze bijvoorbeeld muziek spelen etc. Heel leuk iig :)
pi_115457918
Zo ik ben weer terug uit Indonesië, was echt een top vakantie *O* Heel veel gezien en gedaan! Wat een mooi land en een lieve mensen O+
Ik ga zeker nog wel een keer terug!

Ik lees toevallig de vragen hierboven over duiken. Mijn vader, broertje en vriendin hebben ook gedoken in Indonesië (ik heb gesnorkeld). Aan de bovenkant van Bali zit Menjangan Island, daar is het echt heel mooi duiken/snorkelen. Bij de Gili's zijn we ook geweest, daar viel het duiken wat tegen. Het koraal en de vissen zijn daar minder kleurrijk (al zwemmen er wel schildpadden) en het koraal is daar veel ook stuk, juist omdat er al zoveel duikers zijn geweest. Bij ons heeft ook bijgedragen dat het duiken/snorkelen op Menjangan echt supergoed was verzorgd (inclusief heerlijke lunch) en ons een goed gevoel gaf en de duik bij de Gili's tegenviel omdat het materiaal behoorlijk verouderd was en ons commentaar daarop totaal niet serieus werd genomen. Als je namen wilt weten dan hoor ik dat wel.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:30:57 #197
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_115466012
Dat is wel het jammere van Indonesië; commentaar zien ze echt als kritiek en niet als input. Deden ze dat wel, dan had het land er heel anders voorgestaan, ze zijn - over het algemeen - niet zo leergierig.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_115466444
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:30 schreef elcastel het volgende:
Dat is wel het jammere van Indonesië; commentaar zien ze echt als kritiek en niet als input. Deden ze dat wel, dan had het land er heel anders voorgestaan, ze zijn - over het algemeen - niet zo leergierig.
Het waren Nederlandse mensen, die de lokale duikers ondersteunden, die niets wilde doen met het commentaar.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:59:22 #199
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_115467152
Dan zijn ze al goed ingeburgerd daar. Of gewoon arrogant.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:02:43 #200
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115589501
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Vet ^O^
.
pi_115632578
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:02 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Flores/Komodo/Rinca is aan absolute aanrader. De mooiste duiken heb ik daar gemaakt! :Y
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:29:35 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115635772
Ik hoor net dat ze in Gili het aanraken van zeeschildpadden stimuleren. Dat gaat compleet in tegen wat je als duiker hoort te doen en uit te dragen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:56:39 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_115636597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:29 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoor net dat ze in Gili het aanraken van zeeschildpadden stimuleren. Dat gaat compleet in tegen wat je als duiker hoort te doen en uit te dragen.
Slechte zaak inderdaad. Een fatsoenlijke duikschool leert je altijd om overal vanaf te blijven. Daarom is het ook beter om bijvoorbeeld zonder handschoenen aan te duiken, je pakt dan namelijk te snel iets vast.
pi_115649525
quote:
13s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:56 schreef Blik het volgende:
Slechte zaak inderdaad. Een fatsoenlijke duikschool leert je altijd om overal vanaf te blijven. Daarom is het ook beter om bijvoorbeeld zonder handschoenen aan te duiken, je pakt dan namelijk te snel iets vast.
Ik gok dat ze op de Gili's graag iets aanbieden wat je ergens anders niet snel mag/doet, alles voor het toerisme natuurlijk. Lombok wil graag het tweede Bali worden en de Gili's lopen daarin voorop. Helaas.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:40:39 #205
6941 APK
Factual, I think.
pi_115650996
Ik zag daar zelfs een idioot trots met een gehuurde harpoen over het strand lopen 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115655725
Take only pictures, leave only bubbles! :Y
pi_115817006
quote:
13s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja dat was wat mijn vader ook opviel toen ze bij de Gili's gingen duiken, hun divemaster (die arrogante nederlander) pakte onder water om de haverklap zijn duikmes om even lekker in het koraal te porren, geen wonder dat het koraal daar helemaal stuk is een het niet zo mooi is om te zien dus...!

Op Gili Trawangan was trouwens wel een schildpadden reservaat, daar werd juist wel gezegd de schildpadden niet aan te raken.
pi_115818927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:51 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja dat was wat mijn vader ook opviel toen ze bij de Gili's gingen duiken, hun divemaster (die arrogante nederlander) pakte onder water om de haverklap zijn duikmes om even lekker in het koraal te porren, geen wonder dat het koraal daar helemaal stuk is een het niet zo mooi is om te zien dus...!
Dat soort klootzakken zouden ze hun certificering af moeten pakken. Je zou een klacht in kunnen dienen bij PADI.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:20:53 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_115833866
De schildpadden zelf heb ik daar trouwens ook behoorlijk in het koraal zien porren :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_115834397
En die vissen ook, dat maakt best herrie trouwens. Bij de Gili's voor de niet duikers, niet getreurd, je kan er meer dan fantastisch snorkelen, sterker nog, ik heb meer gezien dan mijn vriend: waaronder schildpadden (meerdere ja) octopus (!) murenes en allerlei imposante vissen. Dat soort met territorium drift was euh... indrukwekkend. Je leert heel snel achteruit zwemmen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')