abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2012 @ 09:53:36 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_110474074
Je kunt sowieso een rent-a-car nemen naar Kawah Ijen vanaf Probolinggo. Je kunt vanaf Banyuwangi een boot nemen naar Bali. Banyuwangi ligt erg dicht bij Ije, maar je moet even bekijken of je dat in 1 ruk kunt doen/op 1 dag. Even Googlen op Banyuwangi en Bali ....

Trein en bus is af te raden volgens mijn vrouw (komt uit Surabaya).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_110483302
Thnx! dan nemen we een auto met chauffeur.
pi_112050208
Ik zit al weer te lang in Nederland. Indonesie is het volgende land dat ik ga ontdekken! In november/december wil ik daar een maand gaan backpacken. Ik wil sowieso lekker gaan duiken en voor de rest weet ik nog niet precies. Ziet er naar uit dat ik wel keuzes moet gaan maken want een maand is niet zo lang natuurlijk, er is zoveel moois, maar ik wil wel een beetje de tijd nemen, geen stress op vakantie!

Vorig jaar ben ik op de Andaman-eilanden geweest; het duiken in noord-Sumatra zal wel een beetje vergelijkbaar zijn denk ik, want dat is dichtbij. Het is daar erg mooi en ik zou er graag nogmaals duiken. Maar hoe is het daar vergeleken met de andere duikplekken (zoals noord Sulawesi)? Wat is "de mooiste" duikplek (ook op gebied van mogelijkheden, accomodatie, prijs etc)? Heeft iemand ervaringen met live aboards (duiken vanaf een boot) in Indonesie?

Ik wil graag naar Sumatra en/of Sulawesi maar daar kun je makkelijk een hele maand mee vullen volgens mij. Ik zit te denken welke andere eilanden ik wil bezoeken. Java hoor ik veel mooie verhalen over. Klopt mijn beeld van Java als "Indonesie voor beginners" een beetje of is dat onzin?

Kalimantan/Borneo vind ik erg fascinerend maar vooral door het boek van Redmond O'Hanlon. Papua vind ik alleen door de naam al erg tof en natuurlijk door de peniskokers. :D Zijn er fokkers die daar zijn geweest? Zijn die eilanden een beetje te bereizen in je eentje?

Verder nog tips voor andere plekken die absoluut de moeite waard zijn? Ik ben dus niet zozeer op zoek naar grote toeristische trekpleisters, feesten hoeft ook niet zo nodig. Bali hoef ik niet naartoe. Ik ga meer voor de cultuur en natuur. Bijzonder lokaal eten/drinken en lokale muziek vind ik erg tof om te ontdekken.
pi_112169964
wil dr nog wel eens heen om mijn opa op te zoeken ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:54:45 #155
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_112170823
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:15 schreef Farenji het volgende:
Verder nog tips voor andere plekken die absoluut de moeite waard zijn? Ik ben dus niet zozeer op zoek naar grote toeristische trekpleisters, feesten hoeft ook niet zo nodig. Bali hoef ik niet naartoe. Ik ga meer voor de cultuur en natuur. Bijzonder lokaal eten/drinken en lokale muziek vind ik erg tof om te ontdekken.
Ben ook een maand geweest: West-java, Bali, Gili.
De 2 weken West-Java waren geweldig!
Jakarta - Bogor - (tussendoor Papandayan vulkaan) Pangandaran - Yogyakarta
en dan vergeet ik nog wat.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:57:57 #156
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_112174438
quote:
Ik zit al weer te lang in Nederland. Indonesie is het volgende land dat ik ga ontdekken! In november/december wil ik daar een maand gaan backpacken. Ik wil sowieso lekker gaan duiken en voor de rest weet ik nog niet precies. Ziet er naar uit dat ik wel keuzes moet gaan maken want een maand is niet zo lang natuurlijk, er is zoveel moois, maar ik wil wel een beetje de tijd nemen, geen stress op vakantie!

Vorig jaar ben ik op de Andaman-eilanden geweest; het duiken in noord-Sumatra zal wel een beetje vergelijkbaar zijn denk ik, want dat is dichtbij. Het is daar erg mooi en ik zou er graag nogmaals duiken. Maar hoe is het daar vergeleken met de andere duikplekken (zoals noord Sulawesi)? Wat is "de mooiste" duikplek (ook op gebied van mogelijkheden, accomodatie, prijs etc)? Heeft iemand ervaringen met live aboards (duiken vanaf een boot) in Indonesie?

Ik wil graag naar Sumatra en/of Sulawesi maar daar kun je makkelijk een hele maand mee vullen volgens mij. Ik zit te denken welke andere eilanden ik wil bezoeken. Java hoor ik veel mooie verhalen over. Klopt mijn beeld van Java als "Indonesie voor beginners" een beetje of is dat onzin?

Kalimantan/Borneo vind ik erg fascinerend maar vooral door het boek van Redmond O'Hanlon. Papua vind ik alleen door de naam al erg tof en natuurlijk door de peniskokers. :D Zijn er fokkers die daar zijn geweest? Zijn die eilanden een beetje te bereizen in je eentje?

Nou, ik vind het erg veel vragen, dus ik moet eerst even bijkomen. Voor je (vele) duikvragen zou ik een duikforum opzoeken, ik weet niet of die specifieke kennis hier te vinden is, vooral ook omaatje al wat gewend bent qua duiken.

Java is niet Indonesië voor beginners, dat zijn de groepsreizen door Sumatra, java en Bali. Ik vind Bali meer iets voor beginners omdat het voornamelijk een toeristisch eiland is. Java is meer puur en hier en daar wat overbevolkt, veel mensen keren enthousiast van Java terug, ikzelf ben er dar eentje van. Maar qua duikplekken heb je daar niets te zoeken volgens mij.

De overige eilanden zijn minder toeristisch en meer cultuur. Als je het aandurft denk ik dat in Sulawesi moet zijn. Met aandurven bedoel ik dat je niet bang bent om je met koud water te douchen en af en toe geen stroom hebt. Er zijn overigens zat prima plekken op Sulawesi. Vooral de plekken waar je niemand over hoort kun je waarschijnlijk goed duiken, rondom Bali is schitterend, maar niet voor de kenner, die walgt er eerder van denk ik.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:58:57 #157
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_112174490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:54 schreef EDMAN- het volgende:
Ben ook een maand geweest: West-java, Bali, Gili.
De 2 weken West-Java waren geweldig!
Jakarta - Bogor - (tussendoor Papandayan vulkaan) Pangandaran - Yogyakarta
en dan vergeet ik nog wat.
Het hele stuk tussen Bogor/Bandung en Yogya schijnt inderdaad prachtig te zijn, ik ben alleen op Oost-Java geweest (dat is geen klacht).
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:45:35 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_112204711
quote:

Ik ben in Sulawesi geweest en dat is wel echt een aanrader. Qua toerisme staat het daar nog echt in de kinderschoenen. De begrafenis-cultuur rondom Rantepao is echt bizar en niet te vergelijken met andere Indonesische cultuur (hoogseizoen daarvoor is wel echt rond onze zomerperiode). Tevens heb ik gedoken op de Bunaken, en dat is wel heel erg mooi. Je hebt daar alleen maar wall dives, prachtig koraal, goed zicht en ontzettend veel vis. Heb daar ook een night dive gedaan en dan zie je weer compleet andere dieren dan overdag (voornamelijk meer schaaldieren). Absoluut een aanrader als je van duiken houdt.

Een vriend van mij heeft op een live aboard gezeten op de kleine Sunda-eilanden (o.a. Komodo), en die vond dat ook geweldig. Veel grote vissen, sterke stroming, goed zicht.
pi_112799862
Ik ga denk ik 3 weken naar Bali.
Hoe is Lovina en omgeving voor ongeveer een week en Seminyak + omgeving ook voor een week?
pi_112889092
In de zomer vier weken er heen!
pi_113503458
Ik wil graag in december en januari 4 of 5 weken backpacken door Indonesië. Nu ben ik nog nooit in Azië geweest en weet dus vrij weinig over de hele regio. Iemand aanraders wat voor eilanden je het best kan afgaan? Ik ga in mijn eentje backpacken, dus het liefst ergens waar ook andere backpackers zijn te vinden of leuke hostels. Houd zeker van een feestje maar ook erg van natuur en andere avontuurlijke activiteiten.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_113503606
Als je er vier of vijf weken zit ik raad ik je wel aan om naar Sumatra te gaan. Een vlucht van Jakarta naar Medan kost niet veel en daar kan je wat van het natuur gedeelte pakken. Qua eilanden is Bali bekend bij backpackers. Vanaf daar kan je ook makkelijk naar de gili eilanden waar je mooi kan duiken en feesten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113504659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef nelisb het volgende:
Hoe is Lovina en omgeving voor ongeveer een week en Seminyak + omgeving ook voor een week?
Ik ben weg gevlucht uit Lovina na 2 dagen.
Vond er geen hol aan.

Ben niet gaan duiken/snorkelen/dolfijnen
Misschien als je dat wil.
pi_113519977
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:52 schreef MaxC het volgende:
Ik wil graag in december en januari 4 of 5 weken backpacken door Indonesië. Nu ben ik nog nooit in Azië geweest en weet dus vrij weinig over de hele regio. Iemand aanraders wat voor eilanden je het best kan afgaan? Ik ga in mijn eentje backpacken, dus het liefst ergens waar ook andere backpackers zijn te vinden of leuke hostels. Houd zeker van een feestje maar ook erg van natuur en andere avontuurlijke activiteiten.
Sumatra-Java-Bali en eindigen op Gili. Dat zou wel moeten kunnen :)
We fear that which we cannot see
pi_113819362
Ga in januari 5 weken backpacken in Indonesië. Nu al de Lonely Planet aan het doorspitten. Is het handig om om al ruim van te voren een ticket te boeken of maakt dat voor de prijs niet zoveel uit?
pi_113822783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ben weg gevlucht uit Lovina na 2 dagen.
Vond er geen hol aan.
wij na 1 dag al :o
pi_113824760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:54 schreef pablo1989 het volgende:
Ga in januari 5 weken backpacken in Indonesië. Nu al de Lonely Planet aan het doorspitten. Is het handig om om al ruim van te voren een ticket te boeken of maakt dat voor de prijs niet zoveel uit?
Dat kan veel uitmaken. Ik zou elke of om de dag de prijzen controleren.
Emirates heeft vaak goeie aanbiedingen. :)
We fear that which we cannot see
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:14:17 #168
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113852496
quote:
Hou even rekening met de tijd die je visum je geeft, Indonesië is een corrupt land. Bij een paar dagen te lang kun je bijbetalen zonder bonnetje. Verder zou ik inderdaad Sumatra/Java/Bali pakken, al was ik een mand bezig met alleen Oost-Java. Hangt er ook vanaf wat je precies wilt zien, voor een mooie portie highlights is een maand net aan genoeg.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:24:42 #169
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_113852921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:54 schreef pablo1989 het volgende:
Ik ging vorig jaar oktober, en heb januari m'n ticket geboekt, 680 euro retour. Goedkoper heb ik ze haast niet gevonden.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:25:36 #170
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_113852959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef nelisb het volgende:
Lovina is leuk om te duiken
Dolphin watching is niet de moeite waard! (Het is dolphin chasing. Stel voor: 100 bootjes, 20 dolfijnen)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:27:16 #171
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_113853055
quote:
Pak Java! (Jakarta --> Yogyakarta) en dan door naar Bali/Gili óf Java (oost) afmaken. Als je langer als 31 dagen gaat denk idd om je visum! Vriendin van me ging 1 maand en 5 uur, die MOEST een speciaal visum aanvragen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:31:32 #172
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113853338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Pak Java! (Jakarta --> Yogyakarta) en dan door naar Bali/Gili óf Java (oost) afmaken. Als je langer als 31 dagen gaat denk idd om je visum! Vriendin van me ging 1 maand en 5 uur, die MOEST een speciaal visum aanvragen.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Pak de rest een volgende keer, Java is zó leuk dat je daar een maand moet rondhangen. Gewoon van West naar Oost reizen, Jakarta, Bandung/Bogor, Yogya, Solo, Malang, (Surabaya), Probolinggo en alles wat ertussen en omheen ligt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:34:00 #173
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_113853470
Idd! En vergeet Padangbai niet, super om te surfen en ook genoeg andere back packers :D
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_113891535
Nog 14 dagen en dan ga ik naar Indonesië :D
Wij gaan met het hele gezin de 22 daagse rondreis van shoestring doen op Java, Bali en Lombok. Het is onze eerste keer, dus heel spannend allemaal!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:55:51 #175
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113891703
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:51 schreef Crohnjurist het volgende:
Nog 14 dagen en dan ga ik naar Indonesië :D
Wij gaan met het hele gezin de 22 daagse rondreis van shoestring doen op Java, Bali en Lombok. Het is onze eerste keer, dus heel spannend allemaal!
Diverse collega's van mij hebben die trip ook zo gedaan en waren erg tevreden over de organisatie.
(en het land)

Selamat Jalan !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')