abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:12:54 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_102951205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik vond Jakarta toch erger in vergelijking met Hanoi en Saigon.
Echt ja? Ik ben afgelopen jaar niet in Jakarta geweest (wel 10 jaar geleden, maar kan me niet echt meer een voorstelling maken van het verkeer). Maar ik dacht dat het niet echt chaotischer kon als in Hanoi met al die motorbikes
pi_102951252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt ja? Ik ben afgelopen jaar niet in Jakarta geweest (wel 10 jaar geleden, maar kan me niet echt meer een voorstelling maken van het verkeer). Maar ik dacht dat het niet echt chaotischer kon als in Hanoi met al die motorbikes
Keer 10 erger. wat mij betreft.
Ik vond Hanoi ook niet heel erg en in Jakarta echt verschrikkelijk.

Ook niet heel gek want het is geloof ik 22 miljoen mensen vs 4 miljoen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:38:51 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_102952052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Keer 10 erger. wat mij betreft.
Ik vond Hanoi ook niet heel erg en in Jakarta echt verschrikkelijk.

Ook niet heel gek want het is geloof ik 22 miljoen mensen vs 4 miljoen.
9.6 vs. 2.6 ;)

Maargoed, Jakarta is idd drukker per km2
pi_102952142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:38 schreef Blik het volgende:

[..]

9.6 vs. 2.6 ;)

Maargoed, Jakarta is idd drukker per km2
quote:
Het officiële inwonersaantal van Jakarta bedraagt 8.961.860 (2006)[1]. Het verstedelijkte gebied, waar Jakarta deel van uitmaakt heet Jabotabek en heeft ruim 23 miljoen inwoners.
Je mag rustig uitgaan van de 23 miljoen aangezien er heel veel mensen uit die regio dagelijks naar de stad komen.

En
quote:
Hanoi, geschatte bevolking 6,5 miljoen (2009)
Maar goed het gaat nog meer om mijn beleving. Jakarta was voor mijn gevoel serieus veel drukker, hectischer en benauwder op alle vlakken inclusief verkeer.

Ik liep als een onbezorgde jongen door Vietnam en heb daar ook mening maal geroepen dat het allemaal wel meevalt als je eenmaal in Jakarta bent geweest.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:51:48 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_102952423
Als we toch geen muggenziften, bron is wikipedia (Engels). En uiteraard zonder voorsteden

Jakarta:
has an area of 661 square kilometres (255 sq mi) and a 2010 census count population of 9,580,000

Hanoi:
It has an estimated population nearly 6.5 million (2009),[2] (but only 2.6 million (2009) in urban areas).
pi_103028959
Vandaag aardbeving in bali 6.0 op schaal van richter.
Over een maandje zit ik daar :)
We fear that which we cannot see
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:41:33 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_103030199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:43 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vandaag aardbeving in bali 6.0 op schaal van richter.
Over een maandje zit ik daar :)
Mijn projectmanager zit daar nu, ben benieuwd wat die er van heeft gevoeld
pi_103328685
Ik lees net dat begin deze week 1 van de zwaargewornden van het ongeluk in Bandung onlangs, eerder deze week alsnog is overleden ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:03:48 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_103399372
Zijn er vaak aardbevingen op Bali? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:37:57 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103445970
Wat betreft drukte/ chaos Jakarta vs Hanoi: Het verschil is vooral dat Hanoi een goed geplande stad is en Jakarta niet. In Hanoi kun je daarom veel relaxter rondlopen dan in Jakarta. Op veel plekken zijn nieteens voetpaden of oversteekplaatsen.

Hoewel GDP per capita in Indonesië hoger ligt dan Vietnam komt het land op mij veel armer over. En dat geldt ook voor een stad als Jakarta.

Ik weet eigenlijk zo gauw geen stad te verzinnen die ik meer kut vind dan Jakarta :+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_103446009
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:03 schreef APK het volgende:
Zijn er vaak aardbevingen op Bali? :P
Nee, meestal bij padang - Sumatra :P
We fear that which we cannot see
pi_103551669
Ik ben net terug van 3 weken Indonesië. Bij familie op bezoek geweest en 8 dagen Java gedaan samen met de familie. Van Jakarta met de auto naar Bandung. Paar vulkanen en prachtige theeplantages bezocht. Daarna met de trein naar Jogjakarta, wát een mooie rit was dat zeg! Uiteraard ook de Borobudur, Prambanan en een aantal andere tempels bezocht. Merapi bekeken van laaaange afstand. Wat was het prachtig! Aan het einde nog twee dagen Singapore gedaan. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar ik trek die hitte daar slecht zeg!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:04:05 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_103551852
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:39 schreef Ali_Ilegali het volgende:

Nee, meestal bij padang - Sumatra :P
Ah, fingers crossed dan maar :+
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:28:15 #64
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103552969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:59 schreef Beije het volgende:
Ik ben net terug van 3 weken Indonesië. Bij familie op bezoek geweest en 8 dagen Java gedaan samen met de familie. Van Jakarta met de auto naar Bandung. Paar vulkanen en prachtige theeplantages bezocht. Daarna met de trein naar Jogjakarta, wát een mooie rit was dat zeg! Uiteraard ook de Borobudur, Prambanan en een aantal andere tempels bezocht. Merapi bekeken van laaaange afstand. Wat was het prachtig! Aan het einde nog twee dagen Singapore gedaan. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar ik trek die hitte daar slecht zeg!
De omgeving van Bandung is echt schitterend, hoor ik steeds. De treinreis van Bandung naar Yogya is helemaal super, ook nog niet gedaan. Mijn volgende reis naar Indo vlieg ik wsl ook op Jakarta, zodat ik bovenstaande ook een keer zie. Sowieso vind ik de trein op Java super, maakt niet uit in welke klasse je zit, zowel in als buiten de trein is een belevenis.

En welkom terug in het overgeorganiseerde land.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_103632995
Java staat voor ons volgend jaar op het programma.

Dit jaar voor het eerst Indonesië beleefd, 3 weken Bali ... nu een week weer in Nederland en ik wil teru-hu-huggg :{
Heerlijke mensen daar, ongetwijfeld door hun Hindoeïstische achtergrond, en alles is gewoon perfect verlopen. Gevlogen met Garuda en als ik de medetoeristen uit NL mag geloven die dat niet hebben gedaan, alleen al om het online visum gebeuren een absolute aanrader.

* Aiko_ is verslingerd :Y

Ook de aardbeving meegemaakt, al zaten wij aan de andere kant van het eiland (Sanur). Eng, maar gelukkig viel het nogal mee. Aardbevingen zijn op Bali gelukkig zeldzaam.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_103636042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:13 schreef Aiko_ het volgende:
Java staat voor ons volgend jaar op het programma.

Dit jaar voor het eerst Indonesië beleefd, 3 weken Bali ... nu een week weer in Nederland en ik wil teru-hu-huggg :{
Heerlijke mensen daar, ongetwijfeld door hun Hindoeïstische achtergrond, en alles is gewoon perfect verlopen. Gevlogen met Garuda en als ik de medetoeristen uit NL mag geloven die dat niet hebben gedaan, alleen al om het online visum gebeuren een absolute aanrader.

* Aiko_ is verslingerd :Y

Ook de aardbeving meegemaakt, al zaten wij aan de andere kant van het eiland (Sanur). Eng, maar gelukkig viel het nogal mee. Aardbevingen zijn op Bali gelukkig zeldzaam.
Tof dat je het zo naar je zin hebt gehad. Java is wel iets anders dan Bali. Je noemt het Hindoestaanse geloof als mogelijke reden voor de hartelijkheid van de mensen, maar de Islam op Java is niet zo eng als sommigen je willen doen geloven. De extremen, die je ook daar treft, zul je als toerist niet of nauwelijks tegenkomen. Persoonlijk vond ik Java veel leuker dan Bali en ik hoor die geluiden meer.

Ik heb alleen het drukke deel van Bali meegemaakt, Kuta dus, dus ik heb nog geen volledig beeld van Bali, maar Java schijnt meer puur aan te voelen. Het is minder toeristisch en er is meer te zien. Ik kan me nietvoorstellen dat je teleurgesteld zult zijn nadat je het volgend jaar zelf hebt kunnen zien.

Die visum service van Garuda is erg handig inderdaad, al had ik mijn visum destijds in 2 minuten geregeld op het vliegveld van Surabaya. Garuda is een hele andere maatschappij als het om binnenlandse vluchten gaat overigens. Air Asia werkt het lekkerst hoor ik overal, Mandala is geloof ik net over de kop en ikzelf vloog met Lion Air, maar daar valt ook nog wel eens wat van uit de lucht. Dat zegt verder niks, of juist wel; elke vulkaan die ik heb gezien is nadien ontploft, de trein die ik heb genomen is een maand na mijn vertrek ontspoort en de veerboot die ik heb genomen is in brand gevlogen. Da's ook Indonesië.
;).
pi_103752265
Hallo,

Ik had een vraag aan jullie reisgangers. Ubud stata bekend om zijn kunst, sierraden en natuurlijk de mooie cultuur. Ik ben 2 maanden geleden in Ubud geweest, maar tot verbazing heb ik gehoord dat hier een sierraad geproduceert word, wat in Nederland voor 3 keer zoveel over de toonbank gaat. Ik heb het adres van deze fabriek/winkel alleen ben dus helaas niet meer in Ubud. Nu is de vraag, is het mogelijk om sierraden te laten verschepen of mee te laten nemen door andere reisgangers?

Dit is een globale vraag, en geen directe. Maar indien iemand zich in Ubud bevindt en binnekort naar Nederland gaat, en deze gunst eventueel wil verrichten (uiterraard tegen vooraf betalen) hoor ik het graag.

Groeten.
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:52:36 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_103752428
Jij wil dat totaal onbekenden van een internetforum voor jou dingen gaan importeren? :D
pi_103752840
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:52 schreef APK het volgende:
Jij wil dat totaal onbekenden van een internetforum voor jou dingen gaan importeren? :D
Dingen?

1 ding, wie weet dat er expats daar zitten die een gunst tegen betaling willen doen? :)
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:53:54 #70
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103759030
Zelf een bananenblad gaat hier 5 keer over de kop. Ik vraag mij af wat voor sierraad het zou moeten zijn en wie jou die prijzen heeft wijsgemaakt.
pi_103762485
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:53 schreef elcastel het volgende:
Zelf een bananenblad gaat hier 5 keer over de kop. Ik vraag mij af wat voor sierraad het zou moeten zijn en wie jou die prijzen heeft wijsgemaakt.
Buddha to Buddha, zoek maar eens op op internet. Hoe ik dit weet? Vriend die ik heel lang niet heb gezien is er geweest. IK heb het adress van de fabriek etcetera.
  maandag 31 oktober 2011 @ 05:09:21 #72
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103774293
En dan imitatie neem ik aan ?
pi_103793086
Origineel. Word in Ubud gemaakt.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:00:43 #74
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_103796818
Heb je dan geen gedonder met officiele dealers hier ? Hoe dan ook, vragen staat vrij, maar ik zou nooit sieraden meenemen voor een ander. Bij grotere hoeveelheden gaan ze daar ook gegarandeerd vragen over stellen (en heffingen verzinnen).
pi_103811776
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:00 schreef elcastel het volgende:
Heb je dan geen gedonder met officiele dealers hier ? Hoe dan ook, vragen staat vrij, maar ik zou nooit sieraden meenemen voor een ander. Bij grotere hoeveelheden gaan ze daar ook gegarandeerd vragen over stellen (en heffingen verzinnen).
Grote hoeveelheden ben ik het inderdaad met je eens. Het verschil zit hem in dat het zilver niet officieel gekeurd is voor echt zilver in Nederland, en de prijs verschilt. Aangezien het met de hand gemaakt is leggen ze er natuurlijk een leuk prijsje boven op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')