Echt ja? Ik ben afgelopen jaar niet in Jakarta geweest (wel 10 jaar geleden, maar kan me niet echt meer een voorstelling maken van het verkeer). Maar ik dacht dat het niet echt chaotischer kon als in Hanoi met al die motorbikesquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik vond Jakarta toch erger in vergelijking met Hanoi en Saigon.
Keer 10 erger. wat mij betreft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt ja? Ik ben afgelopen jaar niet in Jakarta geweest (wel 10 jaar geleden, maar kan me niet echt meer een voorstelling maken van het verkeer). Maar ik dacht dat het niet echt chaotischer kon als in Hanoi met al die motorbikes
9.6 vs. 2.6quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Keer 10 erger. wat mij betreft.
Ik vond Hanoi ook niet heel erg en in Jakarta echt verschrikkelijk.
Ook niet heel gek want het is geloof ik 22 miljoen mensen vs 4 miljoen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:38 schreef Blik het volgende:
[..]
9.6 vs. 2.6
Maargoed, Jakarta is idd drukker per km2
Je mag rustig uitgaan van de 23 miljoen aangezien er heel veel mensen uit die regio dagelijks naar de stad komen.quote:Het officiële inwonersaantal van Jakarta bedraagt 8.961.860 (2006)[1]. Het verstedelijkte gebied, waar Jakarta deel van uitmaakt heet Jabotabek en heeft ruim 23 miljoen inwoners.
Maar goed het gaat nog meer om mijn beleving. Jakarta was voor mijn gevoel serieus veel drukker, hectischer en benauwder op alle vlakken inclusief verkeer.quote:Hanoi, geschatte bevolking 6,5 miljoen (2009)
Mijn projectmanager zit daar nu, ben benieuwd wat die er van heeft gevoeldquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:43 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vandaag aardbeving in bali 6.0 op schaal van richter.
Over een maandje zit ik daar
De omgeving van Bandung is echt schitterend, hoor ik steeds. De treinreis van Bandung naar Yogya is helemaal super, ook nog niet gedaan. Mijn volgende reis naar Indo vlieg ik wsl ook op Jakarta, zodat ik bovenstaande ook een keer zie. Sowieso vind ik de trein op Java super, maakt niet uit in welke klasse je zit, zowel in als buiten de trein is een belevenis.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:59 schreef Beije het volgende:
Ik ben net terug van 3 weken Indonesië. Bij familie op bezoek geweest en 8 dagen Java gedaan samen met de familie. Van Jakarta met de auto naar Bandung. Paar vulkanen en prachtige theeplantages bezocht. Daarna met de trein naar Jogjakarta, wát een mooie rit was dat zeg! Uiteraard ook de Borobudur, Prambanan en een aantal andere tempels bezocht. Merapi bekeken van laaaange afstand. Wat was het prachtig! Aan het einde nog twee dagen Singapore gedaan. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar ik trek die hitte daar slecht zeg!
Tof dat je het zo naar je zin hebt gehad. Java is wel iets anders dan Bali. Je noemt het Hindoestaanse geloof als mogelijke reden voor de hartelijkheid van de mensen, maar de Islam op Java is niet zo eng als sommigen je willen doen geloven. De extremen, die je ook daar treft, zul je als toerist niet of nauwelijks tegenkomen. Persoonlijk vond ik Java veel leuker dan Bali en ik hoor die geluiden meer.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:13 schreef Aiko_ het volgende:
Java staat voor ons volgend jaar op het programma.
Dit jaar voor het eerst Indonesië beleefd, 3 weken Bali ... nu een week weer in Nederland en ik wil teru-hu-huggg![]()
Heerlijke mensen daar, ongetwijfeld door hun Hindoeïstische achtergrond, en alles is gewoon perfect verlopen. Gevlogen met Garuda en als ik de medetoeristen uit NL mag geloven die dat niet hebben gedaan, alleen al om het online visum gebeuren een absolute aanrader.
* Aiko_ is verslingerd
Ook de aardbeving meegemaakt, al zaten wij aan de andere kant van het eiland (Sanur). Eng, maar gelukkig viel het nogal mee. Aardbevingen zijn op Bali gelukkig zeldzaam.
Dingen?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:52 schreef APK het volgende:
Jij wil dat totaal onbekenden van een internetforum voor jou dingen gaan importeren?
Buddha to Buddha, zoek maar eens op op internet. Hoe ik dit weet? Vriend die ik heel lang niet heb gezien is er geweest. IK heb het adress van de fabriek etcetera.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:53 schreef elcastel het volgende:
Zelf een bananenblad gaat hier 5 keer over de kop. Ik vraag mij af wat voor sierraad het zou moeten zijn en wie jou die prijzen heeft wijsgemaakt.
Grote hoeveelheden ben ik het inderdaad met je eens. Het verschil zit hem in dat het zilver niet officieel gekeurd is voor echt zilver in Nederland, en de prijs verschilt. Aangezien het met de hand gemaakt is leggen ze er natuurlijk een leuk prijsje boven op.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:00 schreef elcastel het volgende:
Heb je dan geen gedonder met officiele dealers hier ? Hoe dan ook, vragen staat vrij, maar ik zou nooit sieraden meenemen voor een ander. Bij grotere hoeveelheden gaan ze daar ook gegarandeerd vragen over stellen (en heffingen verzinnen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |