LOLquote:Op maandag 29 augustus 2011 13:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat de QM op de één of andere manier een onvolledige theorie is.
Zou het? Volgens de QM niet, je denkt te newtoniaansquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Toeval bestaat ook niet. Toeval is altijd een gebrek aan kennis over de omstandigheden.
QM was toch niet volledig? Hoe kan het dan vast staan dat er toeval is?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou het? Volgens de QM niet, je denkt te newtoniaans
Hij is niet weerlegt, en de onvolledigheid heeft niets met Heisenberg te maken maar met Gödelquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
QM was toch niet volledig? Hoe kan het dan vast staan dat er toeval is?
Zie hier.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
QM was toch niet volledig? Hoe kan het dan vast staan dat er toeval is?
Dus wanneer je je begincondities exact zou weten zou er geen toeval meer zijn?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Toeval bestaat ook niet. Toeval is altijd een gebrek aan kennis over de omstandigheden.
Bron?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
Is de aangroei van een oorschelp ook een wonder? (geen oorschelp --> aangroei oorschelp)
Foto's, op de foto's (door artsen gemaakt) is te zien dat de oorschelp er niet was en toen wel. Heb de foto's nog niet gezien, dus ik wil het nog niet hard maken, daarom dus de vraag, want als dit niet tot een wonder wordt gerekend ga ik er geen moeite voor doen.quote:
Als het familie was van een zeester of een wandelende tak, dan is het geen wonder.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
Is de aangroei van een oorschelp ook een wonder? (geen oorschelp --> aangroei oorschelp)
Het was een mensquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als het familie was van een zeester of een wandelende tak, dan is het geen wonder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Regeneratie_(biologie)
Het was een mens. Dus hij is inmiddels al dood?quote:
Het is een zij (vrouwelijk geslacht), die bij geboorte geen oorschelp had. Pas op latere leeftijd begon deze aan te groeien (anders zou je misschien nog kunnen denken dat de groei al begonnen was van geboorte af aan) en nu heeft ze weer een complete oorschelp. Artsen weten in ieder geval niet hoe het kan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het was een mens. Dus hij is inmiddels al dood?
Nou ja bewijsvoering dan maar. We hebben al vaker besproken waarop we toetsen
Zo kom ik nooit toe aan mijn antwoord op haushoferquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:18 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het is een zij (vrouwelijk geslacht), die bij geboorte geen oorschelp had. Pas op latere leeftijd begon deze aan te groeien (anders zou je misschien nog kunnen denken dat de groei al begonnen was van geboorte af aan) en nu heeft ze weer een complete oorschelp. Artsen weten in ieder geval niet hoe het kan.
Overigens, ik zeg nu wel dat het een oorschelp was, maar ik weet het niet precies meer, het was in ieder geval een essentieel onderdeel in het oor.
Bewijs: fotomateriaal van artsen
Kanttekening: heb het fotomateriaal nog niet gezien
Mocht ik de foto's onder ogen krijgen en het klopt inderdaad met wat ik zeg, is het dan een wonder of een nog niet ontdekte natuurwet?
In dat geval heeft het weinig zin om die foto's op te sporen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zo kom ik nooit toe aan mijn antwoord op haushofer
Als het wel zo is dan hoeft het nog helemaal geen wonder te zijn. Er zijn nog legio meer waarschijnlijke argumenten te bedenken voordat we aan een wonder zouden gaan denken.
Waarbij je de assumptie maakt dat de beginconditie absoluut en exact kenbaar zou zijn. Dit is niet zo.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dus wanneer je je begincondities exact zou weten zou er geen toeval meer zijn?
Daarom vroeg ik of dit iets is wat we niet kunnen verklaren, want als je het een wonder noemt is het eigenlijk al verklaard.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:29 schreef Modus het volgende:
Dat het iets is wat we (nog) niet kunnen verklaren maakt het niet een wonder. Het is gewoon letterlijk een afwijking van wat we gewend zijn en weten. Ik zou niet weten waarom je daar meteen een soort van positief waardeoordeel aan vast zou moeten koppelen.
Dat is een moeilijke vraag want dat gaan natuurlijk fout binnen de kwantummechanica.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:27 schreef Haushofer het volgende:
Dus wanneer je je begincondities exact zou weten zou er geen toeval meer zijn?
Klopt. Maar daarom kun je het wel achteraf proberen te beredeneren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarbij je de assumptie maakt dat de beginconditie absoluut en exact kenbaar zou zijn. Dit is niet zo.
Wonderen bestaan niet. Want wonderen zijn dingen die toch gebeuren terwijl ze niet zouden kunnen. Als ze dan gebeuren, kunnen ze dus wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef naatje_1 het volgende:
Daarom vroeg ik of dit iets is wat we niet kunnen verklaren, want als je het een wonder noemt is het eigenlijk al verklaard.
Het komt op mij een beetje wanhopig over.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik of dit iets is wat we niet kunnen verklaren, want als je het een wonder noemt is het eigenlijk al verklaard.
Precies. Tenslotte is:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:39 schreef Modus het volgende:
[..]
Wonderen bestaan niet. Want wonderen zijn dingen die toch gebeuren terwijl ze niet zouden kunnen. Als ze dan gebeuren, kunnen ze dus wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |