http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.[/
============PERSBERICHT=============quote:Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:59 schreef Eenskijken het volgende:
die studenten ov chip gaat dus idd pas vanaf 1 september in, heb t nog even extra nagevraagdmag ik dus lekker een week uit eigen zak gaan betalen. Zo 200 euro pleite
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:21 schreef Dakannie het volgende:
[..]
De studenten OV-chipkaart gaat toch pas vanaf 1 oktober in, net zoals de Stufi?!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:24 schreef Tochjo het volgende:
Als je op 1 juli nog geen 18 jaar was, dan heb je recht op studiefinanciering vanaf 1 oktober (namelijk vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie). Als je op 1 juli wel 18 jaar was, dan heb je recht op studiefinanciering vanaf 1 september.
Heeft te maken met de kinderbijslag die per kwartaal uitgekeerd wordt en die vervalt op het moment dat de studiefinanciering ingaat. Over september ontvangen ouders van studenten die op 1 juli nog geen 18 waren, dus nog kinderbijslag. Die vervalt vanaf oktober (ook al is de student ook op 1 oktober nog geen 18).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef JoshuaL het volgende:
Dit soort regels maken het er niet makkelijker op..
Ah ok, maakt het opzich wel logischer. Qua financiën is 18 worden voor veel mensen niet leuk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:42 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Heeft te maken met de kinderbijslag die per kwartaal uitgekeerd wordt en die vervalt op het moment dat de studiefinanciering ingaat. Over september ontvangen ouders van studenten die op 1 juli nog geen 18 waren, dus nog kinderbijslag. Die vervalt vanaf oktober (ook al is de student ook op 1 oktober nog geen 18).
Oke chill, dan kan ik hem vanaf 1 september al gebruiken als nieuwe student, maar volgend jaar vanaf 16 augustus?quote:
Ik zou bezwaar aantekenen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:18 schreef WasMachinator het volgende:
sinds gister is het blijkbaar dus verplicht in te checken als student bij veolia. dag 40 euro, t zijn echte geldgraaiers :/.
dat adviseer ik mijn vriendin ook vooral nadat ik de tweets van SRP_online heb gezien.quote:
1 2 3 4 5 | SjorsvdGaag Sjors van der Gaag Als je studentenOV hebt moet je dan nog in en uit checken #durftevragen SRP_online Studentenreisproduct @SjorsvdGaag alleen in bus, tram en metro. In treinen is het nog niet verplicht |
Als eerstejaars pas op 1 september.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:55 schreef MetBas het volgende:
Euh, ik snap er helemaal niks van. Ik 16 augustus met mijn nieuwe kaart mijn twee reisproducten ophalen (vrij reizen en korting), en direct diezelfde dag een keer mee gereisd. Nu zie ik op mijn OV dit staan:
Saldo ¤ -1,07 (16-08-2011 16:24)
Hoe kan ik in de min staan? Ik mag nu toch gratis reizen, of niet?
Oke top, hartstikke bedankt voor je antwoordquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:32 schreef Tochjo het volgende:
Dat is zo; als je in augustus studiefinanciering krijgt, dan kun je ook in augustus gebruikmaken van je studentenreisrecht. Verreweg de meeste nieuwe studenten krijgen studiefinanciering vanaf september (of oktober) en kunnen daarom in augustus hun reisproduct nog niet gebruiken.
Dat zal wel ergens in Mijn DUO staan. Het meest waarschijnlijke is voor jou vanaf september; vanaf oktober geldt voor studenten in het hoger onderwijs die op 1 juli nog geen 18 waren en het is niet waarschijnlijk dat je studiefinanciering eerder ingaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:13 schreef MetBas het volgende:
Hoe weet je eigenlijk vanaf wanneer je stufi krijgt dan?![]()
Zo werkt dat later in de grote mensenwereld altijd..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:42 schreef MetBas het volgende:
Voor zover ik heb begrepen wel. En pas eind september voor 't eerst stufi, maar mag begin september al huur betalen. Voor mij is dat geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat dat voor andere studenten nog problematisch kan zijn.
Ik begin helaas aan een MBO opleiding, is de regeling hiervoor anders?quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:35 schreef elby1988 het volgende:
Als het goed is is het gewoon mogelijk studenten ov chip te krijgen..
Citaat:
Leeftijd Iedereen die begint met een opleiding aan hogeschool of universiteit en jonger is dan 30 jaar kan studiefinanciering krijgen. Als je op of na 1 juli nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.
Bron: http://www.ib-groep.nl/pa(...)sfho/voorwaarden.asp
Denk dat dit ook voor ov chip voor studenten geldt.
Edit: vanaf oktober dus
Zelfde site:quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:01 schreef Traxilletje het volgende:
[..]
Ik begin helaas aan een MBO opleiding, is de regeling hiervoor anders?
Ja, dacht ik inderdaad al. Ik woon zelf in Bergen op Zoom en de school is in Breda. 200 Euro per maand aan vervoerskosten ( alleen trein ). De tegemoetkoming dekt maar ongeveer 1 maand van de reiskosten. Aangezien dit een bedrag was van 255 Euro ongeveer.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:18 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Zelfde site:
Als je achttien jaar of ouder bent en je volgt een voltijdopleiding in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), dan heb je als je aan alle voorwaarden voldoet recht op studiefinanciering. In de eerste maand van het kwartaal dat volgt op je achttiende verjaardag krijg je voor het eerst studiefinanciering.
Dus helaas, dan moet je wachten. Heb je een MBO die zo ver van je vandaan is? Meestal zijn die in de buurt. Hoe dan ook, dan is de regeling anders.
Btw, dit geldt echter weer wel :
http://www.ib-groep.nl/pa(...)oetkoming_ouders.asp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |