abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:58:37 #276
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_100765902
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:10 schreef cafpow het volgende:

[..]

als je al een persoonlijke ov chipkaart hebt, komt het gewoon daarop te staan :)
Ah bedankt voor je antwoord. :) Scheelt een hoop gedoe met pasfoto's e.d.
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:59:59 #277
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_100765961
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het kan op je oude, maar je moet hem wel eerst koppelen aan je studentenreisproduct voor je die erop kan laden.
Domme vraag misschien maar hoe doe ik dat ookalweer? :@
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_100767002
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dus ookal gaat je stufi en ov pas in vanaf 1 september, je mag die week ervoor WEL gratis reizen naar school?
Nee. Het studentenreisrecht is onderdeel van je studiefinanciering en die gaat (voor jou) pas op 1 september in.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:59 schreef Rijstbal het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar hoe doe ik dat ookalweer? :@
Zie hier.
pi_100782536
Ik ga 1 september een studie beginnen. (HBO) Heb vandaag m'n studenten OV chipkaart geactiveerd. Moet ik verder nog iets doen? Saldo opladen hoeft niet neem ik aan? Moet ik ergens iets aangeven dat ik mijn kaart heb geactiveerd?
pi_100783045
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef rsnhakan het volgende:
Ik ga 1 september een studie beginnen. (HBO) Heb vandaag m'n studenten OV chipkaart geactiveerd. Moet ik verder nog iets doen? Saldo opladen hoeft niet neem ik aan? Moet ik ergens iets aangeven dat ik mijn kaart heb geactiveerd?
Als je het product geladen hebt hoef je niks meer te doen. Maar als je nog geen stufi krijgt kun je alleen nog niet gratis reizen en moet je dus eventueel saldo er op zetten.
pi_100783269
Wat ik zou doen is gewoon geld op je kaart zetten, en hem iedere keer scannen wanneer je met het ov reist. Dan zie je vanzelf wanneer je ov is ingegaan (want korting of vrij reizen) en of dit klopt. En wanneer het nog niet is ingegaan moet je toch betalen, dus dan kan dat net zo goed met je ov-chip.

(Nog een tip voor wanneer je veel met korting denkt te gaan reizen: doe automatisch opladen, lekker makkelijk :P )
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100783452
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef lemonlime het volgende:
Wat ik zou doen is gewoon geld op je kaart zetten, en hem iedere keer scannen wanneer je met het ov reist. Dan zie je vanzelf wanneer je ov is ingegaan (want korting of vrij reizen) en of dit klopt. En wanneer het nog niet is ingegaan moet je toch betalen, dus dan kan dat net zo goed met je ov-chip.

(Nog een tip voor wanneer je veel met korting denkt te gaan reizen: doe automatisch opladen, lekker makkelijk :P )
Als je OV nog niet geldig is krijg je ook geen korting.
pi_100784543
Ik krijg vanaf 1 september studiefinanciering, of stufi, hoe jullie het ook noemen :) Ik heb tot het einde van mijn vakantie 2 auto's voor de deur staan, dus dat is het probleem niet :P

Hoe werkt het in/uit checken? Als ik bij Station A instap en pas bij Station D uitstap (en bij B moet overstappen), hoe gaat dit in z'n werk?
pi_100784739
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:05 schreef rsnhakan het volgende:
Ik krijg vanaf 1 september studiefinanciering, of stufi, hoe jullie het ook noemen :) Ik heb tot het einde van mijn vakantie 2 auto's voor de deur staan, dus dat is het probleem niet :P

Hoe werkt het in/uit checken? Als ik bij Station A instap en pas bij Station D uitstap (en bij B moet overstappen), hoe gaat dit in z'n werk?
Zolang je de hele reis met 1 vervoerder maakt, check je bij station A in en bij D uit. Als je overstapt op een andere vervoerder op bijvoorbeeld station B, dan check je daar uit bij vervoerder 1, en check je in bij vervoerder 2. Op station D check je dan weer uit.
pi_100784769
Enig idee hoe lang het duurt voordat je persoonlijke OV binnen is? Mijn stufi gaat per deze maand in en mijn recht op reizen dus ook. Maar nu is het dus afwachten tot mijn persoonlijke OV binnen is. Ik heb deze door omstandigheden pas afgelopen weekend aangevraagd... Wat denken jullie, duurt het eerder 1 of 2 weken voordat ik mijn pas op de mat kan verwachten? :)
pi_100785331
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Als je OV nog niet geldig is krijg je ook geen korting.
Zeg ik dat dan? Als je ov niet geldig is moet je gewoon betalen, maar heej... dat kan ook met je ov ;)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100786751
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Als je ov niet geldig is moet je gewoon betalen, maar heej... dat kan ook met je ov ;)
Ik heb je tekst verkeerd geinterpreteerd waardoor ik dacht dat je dat wel bedoelde :P.
pi_100787027
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:08 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Zolang je de hele reis met 1 vervoerder maakt, check je bij station A in en bij D uit. Als je overstapt op een andere vervoerder op bijvoorbeeld station B, dan check je daar uit bij vervoerder 1, en check je in bij vervoerder 2. Op station D check je dan weer uit.
Bedankt voor je reactie!

Wat als ik bij Station A instap en bij station B eruit moet en via daar met de bus naar station C moet en dan naar D.
pi_100801853
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef rsnhakan het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Wat als ik bij Station A instap en bij station B eruit moet en via daar met de bus naar station C moet en dan naar D.
Uitchecken bij station B, inchecken in de bus, uitchecken in de bus als je aankomt bij station C. Bij station C inchecken en bij station D weer uitchecken.
Ze zijn er wel mee bezig dat je straks alleen nog maar aan het begin en bij het eind hoeft uit te checken (daarom worden de reizen ook duurder).
pi_100801991
Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart, en nu ga ik studeren. Ik heb studentenOV aangevraagd, maar ik krijg geen studentenov-chipkaart volgens mij :\ Kan het reisproduct op de OVkaart die ik al had komen te staan of heb ik iets fout gedaan? Wat een afschuwelijke kutsites ook weer }:|
pi_100802044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:44 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart, en nu ga ik studeren. Ik heb studentenOV aangevraagd, maar ik krijg geen studentenov-chipkaart volgens mij :\ Kan het reisproduct op de OVkaart die ik al had komen te staan of heb ik iets fout gedaan? Wat een afschuwelijke kutsites ook weer }:|
Je moet het product laden op je persoonlike OV-chipkaart. Ik zou even langs een oplaadpunt gaan en kijken of er al producten klaar staan, anders even bellen met de DUO.
pi_100802078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:45 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Je moet het product laden op je persoonlike OV-chipkaart. Ik zou even langs een oplaadpunt gaan en kijken of er al producten klaar staan, anders even bellen met de DUO.
Probleem is dat ik pas vanaf 1 oktober recht heb op OV, en dus nog twee en halve maand in spanning en twijfel moet leven.
pi_100805788
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef rsnhakan het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Voor de rest van je leven: Bij elke overstap moet je gewoon bedenken: "Blijf ik bij dezelfde vervoerder, of niet?", is het antwoord ja, dan hoef je dus niks te doen. Is het antwoord nee, dan check je in en uit bij het overstappen.
Dus stap je over met de trein van NS naar NS, dan doe je niks. Stap je over van NS naar Arriva, dan check je in en uit. Stap je over met de bus van Connexxion naar Connexxion, dan doe je niks. Stap je over van streekvervoerder Connexxion naar stadsvervoerder GVB, dan check je in en uit.
pi_100805900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:15 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Voor de rest van je leven: Bij elke overstap moet je gewoon bedenken: "Blijf ik bij dezelfde vervoerder, of niet?", is het antwoord ja, dan hoef je dus niks te doen. Is het antwoord nee, dan check je in en uit bij het overstappen.
Dus stap je over met de trein van NS naar NS, dan doe je niks. Stap je over van NS naar Arriva, dan check je in en uit. Stap je over met de bus van Connexxion naar Connexxion, dan doe je niks. Stap je over van streekvervoerder Connexxion naar stadsvervoerder GVB, dan check je in en uit.
Huh? als je van de ene bus naar de andere gaat kan je gewoon uitchecken en in die andere weer inchecken. Het gaat erom of je in het vervoersmiddel incheckt of erbuiten. Bij trein (erbuiten) hoeft het niet, bij metro/bus etc waar je binnen incheckt, daar wel.
There are only 151 Pokémon.
pi_100806821
Mij is ook verteld dat je moet uitchecken in de bus, ook als je overstapt.
pi_100809611
Ik krijg korting in het weekend. Als er ik geld op zet en ik check in en uit, gaat dat met die korting ook vanzelf dan?
pi_100809855
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:47 schreef Maincoon het volgende:
Ik krijg korting in het weekend. Als er ik geld op zet en ik check in en uit, gaat dat met die korting ook vanzelf dan?
Dat gaat dan inderdaad vanzelf.
pi_100823136
die studenten ov chip gaat dus idd pas vanaf 1 september in, heb t nog even extra nagevraagd :r mag ik dus lekker een week uit eigen zak gaan betalen. Zo 200 euro pleite :W
There are only 151 Pokémon.
pi_100824191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:59 schreef Eenskijken het volgende:
die studenten ov chip gaat dus idd pas vanaf 1 september in, heb t nog even extra nagevraagd :r mag ik dus lekker een week uit eigen zak gaan betalen. Zo 200 euro pleite :W
De studenten OV-chipkaart gaat toch pas vanaf 1 oktober in, net zoals de Stufi?!
pi_100824380
Als je op 1 juli nog geen 18 jaar was, dan heb je recht op studiefinanciering vanaf 1 oktober (namelijk vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie). Als je op 1 juli wel 18 jaar was, dan heb je recht op studiefinanciering vanaf 1 september.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')