Ah bedankt voor je antwoord.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:10 schreef cafpow het volgende:
[..]
als je al een persoonlijke ov chipkaart hebt, komt het gewoon daarop te staan
Domme vraag misschien maar hoe doe ik dat ookalweer?quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het kan op je oude, maar je moet hem wel eerst koppelen aan je studentenreisproduct voor je die erop kan laden.
Nee. Het studentenreisrecht is onderdeel van je studiefinanciering en die gaat (voor jou) pas op 1 september in.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dus ookal gaat je stufi en ov pas in vanaf 1 september, je mag die week ervoor WEL gratis reizen naar school?
Zie hier.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:59 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Domme vraag misschien maar hoe doe ik dat ookalweer?
Als je het product geladen hebt hoef je niks meer te doen. Maar als je nog geen stufi krijgt kun je alleen nog niet gratis reizen en moet je dus eventueel saldo er op zetten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef rsnhakan het volgende:
Ik ga 1 september een studie beginnen. (HBO) Heb vandaag m'n studenten OV chipkaart geactiveerd. Moet ik verder nog iets doen? Saldo opladen hoeft niet neem ik aan? Moet ik ergens iets aangeven dat ik mijn kaart heb geactiveerd?
Als je OV nog niet geldig is krijg je ook geen korting.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef lemonlime het volgende:
Wat ik zou doen is gewoon geld op je kaart zetten, en hem iedere keer scannen wanneer je met het ov reist. Dan zie je vanzelf wanneer je ov is ingegaan (want korting of vrij reizen) en of dit klopt. En wanneer het nog niet is ingegaan moet je toch betalen, dus dan kan dat net zo goed met je ov-chip.
(Nog een tip voor wanneer je veel met korting denkt te gaan reizen: doe automatisch opladen, lekker makkelijk)
Zolang je de hele reis met 1 vervoerder maakt, check je bij station A in en bij D uit. Als je overstapt op een andere vervoerder op bijvoorbeeld station B, dan check je daar uit bij vervoerder 1, en check je in bij vervoerder 2. Op station D check je dan weer uit.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:05 schreef rsnhakan het volgende:
Ik krijg vanaf 1 september studiefinanciering, of stufi, hoe jullie het ook noemenIk heb tot het einde van mijn vakantie 2 auto's voor de deur staan, dus dat is het probleem niet
Hoe werkt het in/uit checken? Als ik bij Station A instap en pas bij Station D uitstap (en bij B moet overstappen), hoe gaat dit in z'n werk?
Zeg ik dat dan? Als je ov niet geldig is moet je gewoon betalen, maar heej... dat kan ook met je ovquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Als je OV nog niet geldig is krijg je ook geen korting.
Ik heb je tekst verkeerd geinterpreteerd waardoor ik dacht dat je dat wel bedoeldequote:Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Als je ov niet geldig is moet je gewoon betalen, maar heej... dat kan ook met je ov
Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Zolang je de hele reis met 1 vervoerder maakt, check je bij station A in en bij D uit. Als je overstapt op een andere vervoerder op bijvoorbeeld station B, dan check je daar uit bij vervoerder 1, en check je in bij vervoerder 2. Op station D check je dan weer uit.
Uitchecken bij station B, inchecken in de bus, uitchecken in de bus als je aankomt bij station C. Bij station C inchecken en bij station D weer uitchecken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef rsnhakan het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Wat als ik bij Station A instap en bij station B eruit moet en via daar met de bus naar station C moet en dan naar D.
Je moet het product laden op je persoonlike OV-chipkaart. Ik zou even langs een oplaadpunt gaan en kijken of er al producten klaar staan, anders even bellen met de DUO.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:44 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart, en nu ga ik studeren. Ik heb studentenOV aangevraagd, maar ik krijg geen studentenov-chipkaart volgens mij :\ Kan het reisproduct op de OVkaart die ik al had komen te staan of heb ik iets fout gedaan? Wat een afschuwelijke kutsites ook weer
Probleem is dat ik pas vanaf 1 oktober recht heb op OV, en dus nog twee en halve maand in spanning en twijfel moet leven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:45 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Je moet het product laden op je persoonlike OV-chipkaart. Ik zou even langs een oplaadpunt gaan en kijken of er al producten klaar staan, anders even bellen met de DUO.
Voor de rest van je leven: Bij elke overstap moet je gewoon bedenken: "Blijf ik bij dezelfde vervoerder, of niet?", is het antwoord ja, dan hoef je dus niks te doen. Is het antwoord nee, dan check je in en uit bij het overstappen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef rsnhakan het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Wat als ik bij Station A instap en bij station B eruit moet en via daar met de bus naar station C moet en dan naar D.
Huh? als je van de ene bus naar de andere gaat kan je gewoon uitchecken en in die andere weer inchecken. Het gaat erom of je in het vervoersmiddel incheckt of erbuiten. Bij trein (erbuiten) hoeft het niet, bij metro/bus etc waar je binnen incheckt, daar wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:15 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Voor de rest van je leven: Bij elke overstap moet je gewoon bedenken: "Blijf ik bij dezelfde vervoerder, of niet?", is het antwoord ja, dan hoef je dus niks te doen. Is het antwoord nee, dan check je in en uit bij het overstappen.
Dus stap je over met de trein van NS naar NS, dan doe je niks. Stap je over van NS naar Arriva, dan check je in en uit. Stap je over met de bus van Connexxion naar Connexxion, dan doe je niks. Stap je over van streekvervoerder Connexxion naar stadsvervoerder GVB, dan check je in en uit.
Dat gaat dan inderdaad vanzelf.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:47 schreef Maincoon het volgende:
Ik krijg korting in het weekend. Als er ik geld op zet en ik check in en uit, gaat dat met die korting ook vanzelf dan?
De studenten OV-chipkaart gaat toch pas vanaf 1 oktober in, net zoals de Stufi?!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:59 schreef Eenskijken het volgende:
die studenten ov chip gaat dus idd pas vanaf 1 september in, heb t nog even extra nagevraagdmag ik dus lekker een week uit eigen zak gaan betalen. Zo 200 euro pleite
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |