abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99618736
Als je een reisproduct eraf wil halen, moet je de optie ''bestelling ophalen'' kiezen. Beetje raar aangezien je iets wil verwijderen. Als het goed is gaat hij dan een bestelling ophalen waarmee het reisproduct eraf gehaald wordt.

Kan wel even duren overigens voordat die bestelling klaarstaat. Bij mij duurde het een dag of 8 voordat ik het reisproduct kon verwijderen, maar misschien heb je geluk en staat het al klaar.
pi_99789633
Ik ben op een doordeweekse dag mijn ov-chip(week)kaart vergeten.
Nu weet ik niet zeker of de laatste keer dat me dit overkwam buiten of binnen het contractjaar valt en of het zin heeft om het nu weer te declareren, aangezien ik dat recht misschien al verspilt heb. Je mag 1 keer per contractjaar het geld terugvragen. Is een contractjaar voor studenten een studiejaar van sept tot juli, of van 1 jan. tot 31 dec?

Alvast bedankt!

Edit: OV vergeten

quote:
Heeft u een NS-/OV-Jaarabonnement en Jaartrajectabonnement, dan kunt u driemaal per contractjaar gebruik maken van deze regeling
Als u uw Voordeelurenabonnement vergeet, kunt u éénmaal per contractjaar gebruikmaken van de 'Regeling voor vergeten abonnementen'.
Voor maandkaarten en Studenten OV-kaarten geldt de regeling een keer per kalenderjaar.
In alle gevallen dient u eerst het vervangend vervoerbewijs betaald / overgemaakt te hebben.
Reply is van 2008. Kan op chipkaart site geen antwoord vinden.

Edit 2:
Ik vraag het gewoon terug, en als het niet kan hoor ik het wel. Maar nu vul ik het formulier in en het kaartnummer van m'n chipkaart past niet in de vakjes van 'Kaartnummer abonnement'. Nog niet aangepast neem ik aan (internetformulier wel zie ik).

[ Bericht 26% gewijzigd door djdg op 22-07-2011 13:29:43 ]
pi_99800330
Ik heb inmiddels 3 weken geleden mijn Studenten ov opgestuurd omdat hier een scheurtje in was gekomen. Vervolgens nog geen vervangende terug gehad, terwijl op de site staat dat dit normaal 2 weken duurt. Iemand hier ervaring mee dat het zo lang duurt?
pi_99815680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef Delicacy het volgende:
Ik heb inmiddels 3 weken geleden mijn Studenten ov opgestuurd omdat hier een scheurtje in was gekomen. Vervolgens nog geen vervangende terug gehad, terwijl op de site staat dat dit normaal 2 weken duurt. Iemand hier ervaring mee dat het zo lang duurt?
Volgens mij staat jouw antwoord hier tussen:

http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:16:02 #205
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_99817084
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn studenten OV stopgezet bij DUO en studielink omdat ik klaar was met de studie en er geen recht meer op had. Alleen heb ik niet bij een oplaad punt het product stop laten zetten. Had dat nu wel of niet gemoeten? Ben sindsdien ook niet meer met de trein geweest.

Heb ook er ook verder nooit bericht over gehad maar hoorde dat vandaag van iemand.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_99857609
Het heeft niet iets direct te maken met de studenten-ovchipkaart, toch even mijn 'vraag' hier plempen. Ik weet niet of er een algemeen ov-chipkaarttopic is op FOK?

Anyways. Gratis reizen doordeweeks voor weekkaarten is helaas een maandje over. Ik dacht, ik zal eens zien of het op saldo in de treinen nu ook werkt. Works like a charm. En dat heeft voor mij één groot nadeel. Ik maak namelijk regelmatig de reis Zwolle - Zuidbroek en weer terug. Overstappen in Groningen. Zwolle - Groningen is van de NS, Groningen - Zuidbroek van de Arriva. Ik word dus geacht uit te checken in Groningen bij de NS en weer in te checken bij de Arriva, ook op Groningen. Dit kost mij meer dan het kopen van een kaartje.

Een kaartje Zwolle - Zuidbroek kost 10.70, tweedeklas met korting dus. Met de ov-chipkaart kost me dit Zwolle - Groningen a 9.50 en Groningen - Zuidbroek a 2.50. Samen 12 euro. Nou word ik echt niet arm van die 1.30 die het duurder is, maar ik dacht dat dit absoluut niet de bedoeling was? Dit grapje geldt dan namelijk ook voor de gewone ov-chipkaart. Iemand die hier meer over weet?
I reject reality and substitute my own
pi_99857727
Foto laden duurt zo lang bij aanvragen pffff
pi_99858208
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef CindieY het volgende:
Een kaartje Zwolle - Zuidbroek kost 10.70, tweedeklas met korting dus. Met de ov-chipkaart kost me dit Zwolle - Groningen a 9.50 en Groningen - Zuidbroek a 2.50. Samen 12 euro. Nou word ik echt niet arm van die 1.30 die het duurder is, maar ik dacht dat dit absoluut niet de bedoeling was? Dit grapje geldt dan namelijk ook voor de gewone ov-chipkaart. Iemand die hier meer over weet?
Door de manier waarop het tariefstelsel werkt bij treinreizen, is één lange reis van A naar C goedkoper dan een korte reis van A naar B en een korte reis van B naar C. Doordat je met de OV-chipkaart moet in- en uitchecken als je op een station van vervoersmaatschappij wisselt, worden reizen met twee maatschappijen inderdaad duurder.

Voorlopig kun je het beste papieren treinkaartjes met korting blijven kopen om dit probleem te omzeilen.
pi_99858543
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:08 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Door de manier waarop het tariefstelsel werkt bij treinreizen, is één lange reis van A naar C goedkoper dan een korte reis van A naar B en een korte reis van B naar C. Doordat je met de OV-chipkaart moet in- en uitchecken als je op een station van vervoersmaatschappij wisselt, worden reizen met twee maatschappijen inderdaad duurder.

Voorlopig kun je het beste papieren treinkaartjes met korting blijven kopen om dit probleem te omzeilen.
Daar ben ik inmiddels achter ja ;) Dat was eigenlijk niet zozeer m'n vraag, meer een omslachtige uitleg :P Ik meen me namelijk te herinneren dat er door 'men' was gezegd dat het niet duurder mocht/zou worden dan het huidige kaartjes/strippenkaart-systeem. Ik ben meer op zoek naar bronnen die mijn gedachte bevestigen en/of bronnen die melden dat dit 'opgelost' gaat worden. Op het moment dat het papieren kaartje namelijk écht gaat verdwijnen en je betaalt nog steeds voor 2 losse reizen in plaats van 1 reis, dan is wat mij betreft de ov-chip een grote faal.
pi_99860984
De OV-chipkaart zou kostenneutraal worden ingevoerd. Maar dat betekent niet dat individuele reizen niet duurder zouden worden. De ene reiziger kan duurder uit zijn, terwijl de andere minder gaat betalen.

De commissie Meijdam heeft laatst nog een behoorlijk rapport uitgebracht waarin ze ook aandacht besteedt aan het in- en uitchecken bij meerdere vervoerders. Dat zou afgeschaft moeten worden, waarmee in principe ook de hogere prijs bij meerdere vervoerders opgelost is. Maar goed, we moeten nog maar zien hoe dat advies in de praktijk wordt opgepakt.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:52:44 #211
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_99872551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef Delicacy het volgende:
Duurde precies 14 dagen bij mij.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_99930172
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:15 schreef CindieY het volgende:

[..]

Daar ben ik inmiddels achter ja ;) Dat was eigenlijk niet zozeer m'n vraag, meer een omslachtige uitleg :P Ik meen me namelijk te herinneren dat er door 'men' was gezegd dat het niet duurder mocht/zou worden dan het huidige kaartjes/strippenkaart-systeem. Ik ben meer op zoek naar bronnen die mijn gedachte bevestigen en/of bronnen die melden dat dit 'opgelost' gaat worden. Op het moment dat het papieren kaartje namelijk écht gaat verdwijnen en je betaalt nog steeds voor 2 losse reizen in plaats van 1 reis, dan is wat mij betreft de ov-chip een grote faal.
Dit is een van de grootste problemen die nog moet worden opgelost. Voor de trein is er gelukkig een alternatief om een papieren kaartje te kopen, maar voor de rest in de meeste provincies niet meer. Vrij vervelend dus als je een busritje moet maken met 2 verschillende vervoerders, kost je 79 cent teveel elke keer.
pi_99934014
Bij busreizen speelt het probleem niet. Voor een busreis betaal je per reis het basistarief (79 cent bij reizen tegen vol tarief) en het aantal gereisde kilometers keer een vaste prijs per kilometer, die per gebied kan verschillen. Stap je na je busreis binnen 35 minuten over op een andere bus (of een trein van een regionale vervoerder), dan wordt voor die tweede reis het basistarief niet opnieuw in rekening gebracht.
pi_99952837
Heb nog steeds geen bericht gehad dat ik mijn product in augustus kan ophalen oid, moet je dat zelf aangeven bij de DUO/IB site? Weet iemand dat?
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:51:15 #215
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_99969729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:40 schreef Eenskijken het volgende:
Heb nog steeds geen bericht gehad dat ik mijn product in augustus kan ophalen oid, moet je dat zelf aangeven bij de DUO/IB site? Weet iemand dat?
Zodra jouw stufi ingaat dan kan je een paar dagen later je product ophalen dacht ik.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_99971853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:51 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Zodra jouw stufi ingaat dan kan je een paar dagen later je product ophalen dacht ik.
dat lijkt me niet. stufi begint bij mij 1 september, maar een week daarvoor heb ik al OV nodig ivm 1e introductiedag

edit: heb trouwens bij die Duo site geprobeerd om dat te veranderen, maar dan krijg ik de foutmelding dat ik alleen toekomstige data kan selecteren van wanneer ik OV wil laten beginnen 8)7 Ik selecteerde dus augustus 2011, maar blijkbaar is dat al verleden tijd volgens die site |:( gaat lekker weer
pi_99973655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:42 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat lijkt me niet. stufi begint bij mij 1 september, maar een week daarvoor heb ik al OV nodig ivm 1e introductiedag

edit: heb trouwens bij die Duo site geprobeerd om dat te veranderen, maar dan krijg ik de foutmelding dat ik alleen toekomstige data kan selecteren van wanneer ik OV wil laten beginnen 8)7 Ik selecteerde dus augustus 2011, maar blijkbaar is dat al verleden tijd volgens die site |:( gaat lekker weer
Dan mag je je introductie gewoon betalen. Ov gaat 1 sept in..
pi_99974137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:42 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Je introductie moet je gewoon zelf betalen, jammer maar helaas! Je krijgt waarschijnlijk een bericht dat je vanaf 15 augustus je reisproduct kan ophalen, en dan is die vanaf 1 september geldig.
pi_99983049
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:31 schreef Tochjo het volgende:
Bij busreizen speelt het probleem niet. Voor een busreis betaal je per reis het basistarief (79 cent bij reizen tegen vol tarief) en het aantal gereisde kilometers keer een vaste prijs per kilometer, die per gebied kan verschillen. Stap je na je busreis binnen 35 minuten over op een andere bus (of een trein van een regionale vervoerder), dan wordt voor die tweede reis het basistarief niet opnieuw in rekening gebracht.
Maar dan praten we over dezelfde vervoerder. Dat gaat inderdaad goed. Maar stel je hebt twee verschillende vervoerders. Dan moet je 2x 79 cent betalen.

Praktijkvoorbeeld: Ik ga van Vianen naar Utrecht Jaarbeursplein, meestal vertrek ik vanuit Breda, maar dan heb ik dus de Brabantliner 401 van Veolia. Reizen met Ov chipkaart mogelijk. Vanaf Jaarbeursplein reis ik nog verder. Dit kan of met Connexxion, of met GVU, of met Arriva. Dan moet je opnieuw 79 cent betalen, ook al ben je binnen 35 minuten.
pi_99983161
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:09 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Maar dan praten we over dezelfde vervoerder. Dat gaat inderdaad goed. Maar stel je hebt twee verschillende vervoerders. Dan moet je 2x 79 cent betalen.

Praktijkvoorbeeld: Ik ga van Vianen naar Utrecht Jaarbeursplein, meestal vertrek ik vanuit Breda, maar dan heb ik dus de Brabantliner 401 van Veolia. Reizen met Ov chipkaart mogelijk. Vanaf Jaarbeursplein reis ik nog verder. Dit kan of met Connexxion, of met GVU, of met Arriva. Dan moet je opnieuw 79 cent betalen, ook al ben je binnen 35 minuten.
Ik heb gelezen dat een nieuw instaptarief niet geldt voor treinen, ook als je zoals in mijn voorbeeld eerst met de NS reist en daarna met Arriva. Dit is dus niet voor bussen? Niet dat het me ooit overkomt hoor.
pi_99984969
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:09 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Gek. Dat zou volgens mij toch niet moeten.
pi_100007725
Ik ben dus mijn portemonnee (incl. ov-chipkaart) verloren of hij is gestolen, dat zal ik nooit weten maar dat ik hem niet meer heb is zeker. Als ik nou aangifte doe en ik krijg een bewijs van de politie, kan dat dan dienen als vervangend vervoersbewijs? In onderstaand item wordt uitgelegd dat je je ov niet meer om kon ruilen van week naar weekend (of andersom) omdat je dan de kaart stiekem kon houden en de hele week kon reizen. Dat was TOEN fraudegevoelig, maar ik ga er toch vanuit dat Translink mijn gegevens kan aanpassen waardoor een gestolen kaart(nummer) niet meer uitgelezen kan worden door de conducteur. Ik betaal me nu scheel aan kaartjes waar ik niet eens met korting op mag reizen. Dubbel genaaid dus: ov kwijt én volle mep betalen.

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)000&end=00:22:31:000

Mijn vraag is dus; is er inmiddels als iets veranderd in de regels of vraag ik hier naar de bekende weg? Ik kan dus, zoals een paar posts terug, alleen maar 1 keer per kalenderjaar reiskosten terugvragen en verder is er geen enkele mogelijkheid, want er wordt wél geld ingehouden op mijn studiefinanciering voor gebruik van ov-chipkaart. Dus ik heb er feitelijk wel recht op, toch?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:47:57 #223
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100007841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:44 schreef djdg het volgende:
Ik ben dus mijn portemonnee (incl. ov-chipkaart) verloren of hij is gestolen, dat zal ik nooit weten maar dat ik hem niet meer heb is zeker. Als ik nou aangifte doe en ik krijg een bewijs van de politie, kan dat dan dienen als vervangend vervoersbewijs? In onderstaand item wordt uitgelegd dat je je ov niet meer om kon ruilen van week naar weekend (of andersom) omdat je dan de kaart stiekem kon houden en de hele week kon reizen. Dat was TOEN fraudegevoelig, maar ik ga er toch vanuit dat Translink mijn gegevens kan aanpassen waardoor een gestolen kaart(nummer) niet meer uitgelezen kan worden door de conducteur. Ik betaal me nu scheel aan kaartjes waar ik niet eens met korting op mag reizen. Dubbel genaaid dus: ov kwijt én volle mep betalen.

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)000&end=00:22:31:000

Mijn vraag is dus; is er inmiddels als iets veranderd in de regels of vraag ik hier naar de bekende weg?
Je zal gewoon kaartjes moeten kopen, jammer maar helaas. Je kan een kortingskaart kopen, dat scheelt weer 40% dus dan betaal je je iets minder scheel aan kaartjes ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_100008206
En dit dan? (Is wel verouderd)

http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1681475.html

quote:
Wat ik zelf gedaan heb toen ik mijn OV kwijtraakte, eerst formulier ophalen bij postkantoor voor aanvraag nieuwe OV. Aangeven dat je deze kwijt bent geraakt. Met dit formulier naar politie gaan om stempel te zetten op dat formulier. Formulier inleveren bij postkantoor, 37 euro (even uit mijn hoofd gezegd) betalen. En kopie van betalingsbewijs + formulier maken.

Ik ging met deze kopie gewoon reizen (al geldt dat officieel niet als een tussentijdse kaart totdat je nieuwe kaart hebt) maar de conducteur accepteerde dit steeds weer! Uitleggen dat je deze kwijt was en iedere keer ook je paspoort laten zien aan conducteur want je naam staat op formulier.

Veel succes verder! hoop dat dit gaat lukken voor jou!
Hmm, die kortingskaart is misschien wel een idee. ^O^
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:01:56 #225
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100008315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:57 schreef djdg het volgende:
En dit dan? (Is wel verouderd)

http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1681475.html

[..]

Hmm, die kortingskaart is misschien wel een idee. ^O^
Ik heb de NS erover gebeld en die zijn er heel duidelijk over, je moet een kaartje hebben of een OV-chipkaart, enige andere vorm van vervoersbewijs geldt niet en aan tijdelijke kaarten/formulieren doen ze niet :) We zijn voor de NS nou eenmaal geen betalende klanten, dus ze hebben er weinig aan voor ons allemaal fratsen en tijdelijke dingen te gaan regelen :)
Het is volgens mij een kwestie van een printje van je DUO pagina maken dat je reisrecht hebt, met een krabbel/stempel/weet ik wat, maar de NS wist van geen wijken :P
Been there, done that, spent 10 euro enzo, heeft geen zin, dus je kan je er maar beter bij neerleggen :P
pi_100020661
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:01 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik heb de NS erover gebeld en die zijn er heel duidelijk over, je moet een kaartje hebben of een OV-chipkaart, enige andere vorm van vervoersbewijs geldt niet en aan tijdelijke kaarten/formulieren doen ze niet :) We zijn voor de NS nou eenmaal geen betalende klanten, dus ze hebben er weinig aan voor ons allemaal fratsen en tijdelijke dingen te gaan regelen :)
Het is volgens mij een kwestie van een printje van je DUO pagina maken dat je reisrecht hebt, met een krabbel/stempel/weet ik wat, maar de NS wist van geen wijken :P
Been there, done that, spent 10 euro enzo, heeft geen zin, dus je kan je er maar beter bij neerleggen :P
Pfff. NS is NIET lief :X

Braveheart, thanks voor de hulp.
pi_100022660
quote:
13s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:24 schreef djdg het volgende:

[..]

Pfff. NS is NIET lief :X

Braveheart, thanks voor de hulp.
Er wordt op de site van de studenten ovkaart ook gewoon gezegd dat je op eigen kosten moet reizen, hier

quote:
Totdat je je vervangende kaart ontvangt - dit duurt ongeveer twee weken - reis je voor eigen rekening.
Het is inderdaad heel erg kut, want je hebt ondertussen eigenlijk gewoon recht op gratis reizen. Ik snap ook niet zo goed dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden bij DUO, alsof je zo'n ding voor de gein kwijt raakt omdat ie gestolen is o.i.d.
  donderdag 28 juli 2011 @ 00:17:48 #228
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100029248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:06 schreef CindieY het volgende:

[..]

Er wordt op de site van de studenten ovkaart ook gewoon gezegd dat je op eigen kosten moet reizen, hier

[..]

Het is inderdaad heel erg kut, want je hebt ondertussen eigenlijk gewoon recht op gratis reizen. Ik snap ook niet zo goed dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden bij DUO, alsof je zo'n ding voor de gein kwijt raakt omdat ie gestolen is o.i.d.
Snap ik ook niet inderdaad, maar eer we dat aan het verstand van de DUO hebben gepeuterd, is de OV-chipkaart inmiddels al lang verleden tijd denk ik :')
pi_100032614
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:17 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Snap ik ook niet inderdaad, maar eer we dat aan het verstand van de DUO hebben gepeuterd, is de OV-chipkaart inmiddels al lang verleden tijd denk ik :')
We mogen hopen dat 'we' tegen die tijd nog stufi en een studenten-ov hebben :X Volgens mij was dit namelijk ook al zo toen de gewone ov-studentenkaart er nog was, kwijt/gestolen was ook voor eigen rekening.

Edit: voor diegene die dus momenteel z'n ovchipkaart kwijt is: hier kun je eenmaal per jaar de kosten van een kaartje van een 'vergeten' kaart declareren. Alle beetjes helpen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:17:06 #230
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_100122699
Mijn broertje heeft ruim een maand geleden een studenten reisproduct aangevraagd. Hij moest daarvoor een kopie van z'n ID en de OV-Chipkaart mee sturen. Dit heeft hij online gedaan.
Volgens hem heeft ie geen mailtje gehad ter bevestiging, ook niet meteen na het invullen zeg maar, tenminste, dat is wat hij zo denkt want hij weet het niet goed meer.
Dus nu zijn we al een maand verder en hij hoort maar niks. Het kan zijn dat hij gewoon ergens overheen gelezen heeft en dat dit gewoon 2 maanden kan duren ofzo...

Weet iemand of dit nog goed komt? Of kan hij beter het nog even handmatig doen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_100172252
Ik begin in september aan mijn nieuwe studie in eindhoven (hbo), ik heb het meeste al geregeld op studielink en me goed ingeschreven op de opleiding. Echter vraag ik me af hoe het verder moet met mijn ov chipkaart, ik heb aangegeven via duo dat ik een vervolg opleiding ga doen, en ik kan me herinneren dat ik een poosje geleden een abonnement heb opgehaald voor mijn pas bij een oplaadpunt. Moet hij het verder nu gewoon goed doen? of vergeet ik iets.
pi_100313509
Ik heb 5 maanden geleden mijn studentenreisproduct stopgezet via IB-groep, maar niet via een ophaalautomaat. toen ik een nieuw product erop wilde zetten had ik het oude product er dus per ongeluk afgehaald. Ik lees nu net dat je een boete kan ontvangen voor het niet eraf halen van je oude product. Ik heb nooit meer met het oude product gereisd en dat staat ook op de ov-chipkaart site via mijnov.

Kan ik nu een boete verwachten?
pi_100320717
Nee hoor, zal wel meevallen. Zo lang je echter niet gereisd hebt.

Ben zelf geen student meer en heb nu een jaar gratis voordeelurenabonnement in huis gekregen. Echter op een nieuwe OV Chipkaart. Weet iemand of ik dat product niet kan kopiëren naar de oude?

Overigens had ik voordat ik student was ook al een OV chipkaart. Jaartje of 5 geleden denk ik voor het eerst in bezit. Hebben ze op die nieuwe OV Chipkaart de pasfoto van 6 jaar geleden gepakt! Toen ik 16-17 was ofzo. Zelfs op mn studenten kaart stond een recentere.
pi_100330643
Het Voordeelurenabonnement kan volgens mij alleen op die OV-chipkaart die je van NS krijgt. Zijn er goede redenen om die niet te gaan gebruiken? Je kunt op die kaart wel producten van andere vervoerders laden.
pi_100363969
Tja. Eigenlijk alleen de reden dat ik nog saldo op mn andere heb staan. En ik het idee heb dat een productje overzetten makkelijker is dan je geld terugkrijgen :)

Maargoed, heb een beetje gezocht en het lijkt hem dus inderdaad niet te gaan worden.
pi_100364545
Ik zie net dat je blijkbaar je studentenkaart kunt beëindigen en het resterende saldo kunt laten overmaken op je bankrekening (zonder administratiekosten, die er voorheen wel waren). Zie deze pagina. Het schijnt ook zo te zijn dat je bij de balie van een vervoerbedrijf je saldo kunt overzetten van de ene kaart op een andere kaart.

[ Bericht 73% gewijzigd door Tochjo op 06-08-2011 01:04:44 ]
pi_100475933
Zojuist even laten doen, was zo overgezet bij NS loket. Product overzetten is blijkbaar niet mogelijk. Studentenkaart maar bewaren denk ik. Of anders maar opzeggen.
pi_100476110
Heb de ov chipkaart inmiddels en het recht ook, ik moet 'm alleen nog opladen bij een automaat. Laatst in zo'n ding gestopt maar er kwam nergens te staan 'studenten product ophalen'. Was waarschijnlijk bij het verkeerde automaat dan? het is zo'n lichtgroen/grijs ding en als je het schermt aanraakt begint ie te tikken en vraagt ie om je chipkaart. Of moet dit gewoon in een ns kaartautomaat?
pi_100500207
quote:
19s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zojuist even laten doen, was zo overgezet bij NS loket.
^O^

quote:
11s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb de ov chipkaart inmiddels en het recht ook, ik moet 'm alleen nog opladen bij een automaat. Laatst in zo'n ding gestopt maar er kwam nergens te staan 'studenten product ophalen'. Was waarschijnlijk bij het verkeerde automaat dan? het is zo'n lichtgroen/grijs ding en als je het schermt aanraakt begint ie te tikken en vraagt ie om je chipkaart. Of moet dit gewoon in een ns kaartautomaat?
Je kunt hier zoeken naar ophaalautomaten bij jou in de buurt. Het gaat om deze gele kastjes, en als het goed is kan het tegenwoordig ook bij de kaartautomaten van NS. Kies voor Ophalen bestelling.
pi_100501214
Volgende week mogen mensen met een week OV weer gratis reizen :D.
pi_100587433
Edit: ach laat ook maar :N

[ Bericht 42% gewijzigd door djdg op 11-08-2011 09:42:06 ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:28:47 #242
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_100633218
Ik heb een week OV maar die gaat volgende week pas in. Kan ik nu nog wel met 40% korting reizen gedurende week/weekend? En ook een medepassagier?
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_100633544
Tijdens de periode 16 juli tot 16 augustus reis je inderdaad met 40 procent korting. De samenreiskorting geldt ook in deze periode. Zie deze pagina.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:43:54 #244
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_100633588
Bedankt!
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:55:09 #245
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_100641794
Omdat ik volgend jaar naar een hbo ga, had ik een OV aangevraagd op de site van DUO. Nu kreeg ik een formulier in de bus, deze had ik ingevuld en opgestuurd. Echter, het duurde best lang en ik dacht ik pleeg maar eens een belletje. Nu bleek dat ze mijn brief niet hadden ontvangen en moest ik vervolgens naar hun site gaan en voor 7,50 een OV aanvragen. Geen probleem, maar nu heb ik vandaag mijn OV-kaart in de bus gekregen. Ik ben nu een beetje aan het zoeken wat ik nu moet doen. Het is voor mij een beetje onduidelijk. Moet ik nu dus naar een oplaadpunt gaan en vervolgens mijn OV erin steken om het studentenreisproduct erop te zetten? Snap het nog niet helemaal, want ik las iets van dat je ook je ov moest koppelen? Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.
040
pi_100642148
Je moet met je OV naar zo'n geel gekleurde automaat gaan (op de site van OV-Chipkaart kun je zoeken waar het dichtstbijzijnde ophaal/oplaadpunt is).
Dan moet je je OV erin doen en bestelling ophalen kiezen. Je reisproduct wordt zo op je kaart gezet en vanaf 1 september kun je er gebruik van maken.

Zie ook de post van Tochjo een paar post terug.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:11:36 #247
330677 Internepper
pi_100642451
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:04 schreef Butterfly91 het volgende:
Je moet met je OV naar zo'n geel gekleurde automaat gaan (op de site van OV-Chipkaart kun je zoeken waar het dichtstbijzijnde ophaal/oplaadpunt is).
Dan moet je je OV erin doen en bestelling ophalen kiezen. Je reisproduct wordt zo op je kaart gezet en vanaf 1 september kun je er gebruik van maken.

Zie ook de post van Tochjo een paar post terug.
Thanks! Nog 1 vraag: kan ik daarna 'gewoon' elke dag van maandag t/m vrijdag gratis met de bus reizen? Of moet ik er in ieder geval geld opzetten?
040
pi_100642638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:11 schreef Internepper het volgende:

[..]

Thanks! Nog 1 vraag: kan ik daarna 'gewoon' elke dag van maandag t/m vrijdag gratis met de bus reizen? Of moet ik er in ieder geval geld opzetten?
:Y , vanaf 1 september kun je doordeweeks gratis reizen, in het weekend met 40% korting. Als je van plan bent om buiten de 'vrij reizen' periode gebruik te maken van je OV, dan moet je er saldo opzetten.
Als de lessen/colleges eerder dan 1 september beginnen, dan moet je er ook saldo opzetten want dan betaal je nog het volle tarief.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:20:36 #249
330677 Internepper
pi_100642849
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

:Y , vanaf 1 september kun je doordeweeks gratis reizen, in het weekend met 40% korting. Als je van plan bent om buiten de 'vrij reizen' periode gebruik te maken van je OV, dan moet je er saldo opzetten.
Als de lessen/colleges eerder dan 1 september beginnen, dan moet je er ook saldo opzetten want dan betaal je nog het volle tarief.
Bedankt! :)
040
pi_100642903
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:55 schreef Internepper het volgende:
nu heb ik vandaag mijn OV-kaart in de bus gekregen. Ik ben nu een beetje aan het zoeken wat ik nu moet doen. Het is voor mij een beetje onduidelijk. Moet ik nu dus naar een oplaadpunt gaan en vervolgens mijn OV erin steken om het studentenreisproduct erop te zetten? Snap het nog niet helemaal, want ik las iets van dat je ook je ov moest koppelen?
Het apparaat waar je je studentenreisproduct gaat ophalen, moet wel weten wat jouw kaart is, zodat jouw studentenreisproduct op de goede kaart wordt gezet. Daarom moet je jouw kaart nog koppelen aan je studentenreisproduct. Zie deze pagina voor informatie daarover (en de rest van die site voor algemene informatie over je studentenreisrecht).
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:43:54 #251
330677 Internepper
pi_100643716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:21 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Het apparaat waar je je studentenreisproduct gaat ophalen, moet wel weten wat jouw kaart is, zodat jouw studentenreisproduct op de goede kaart wordt gezet. Daarom moet je jouw kaart nog koppelen aan je studentenreisproduct. Zie deze pagina voor informatie daarover (en de rest van die site voor algemene informatie over je studentenreisrecht).
Oke, bedankt voor jullie hulp.
040
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:42:58 #252
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_100645880
Dinsdag weer gratis reizen! Zin in :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:05:58 #253
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100726015
Ik begin aan mijn tweede jaar (heb dus al een jaar OV gebruikt). Moet ik op 16 augustus nog activeren of iets van die dingen eer ik weer gratis kan reizen of kan ik zo de bus/trein in springen?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_100727258
Gewoon erin springen.
pi_100735015
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef Zeroku het volgende:
Ik begin aan mijn tweede jaar (heb dus al een jaar OV gebruikt). Moet ik op 16 augustus nog activeren of iets van die dingen eer ik weer gratis kan reizen of kan ik zo de bus/trein in springen?
Totdat je klaar bent met studeren hoef je niks meer te activeren! :).
pi_100735103
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:42 schreef Djoezt het volgende:
En morgen moet ik met de trein :{ Wel reizen met korting toch?
pi_100736022
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:27 schreef andre347 het volgende:

[..]

En morgen moet ik met de trein :{ Wel reizen met korting toch?
Ja.
pi_100738379
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:42 schreef Djoezt het volgende:
geldt dat ook voor de mensen die gestopt zijn met een opleiding en nu weer beginnen?
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 23:14:34 #259
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_100738402
Echt echt echt dinsdag pas?

G'samme..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_100739431
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:14 schreef Renesite het volgende:
Echt echt echt dinsdag pas?

G'samme..
Ja echt. Elk jaar van 16 juli tot 16 augustus is hij niet geldig.
pi_100739828
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

geldt dat ook voor de mensen die gestopt zijn met een opleiding en nu weer beginnen?
Nope, je stufi gaat in per 1 sept, dus je ov ook. Behalve natuurlijk wanneer je overbrugging hebt.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:49:51 #262
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100740340
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:26 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Totdat je klaar bent met studeren hoef je niks meer te activeren! :).
Ah, thanks :).
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  PR en moderator maandag 15 augustus 2011 @ 09:45:19 #263
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_100750139
Mijn stufi gaat volgende maand in, dus m'n OV chipkaart ook.
Ik kan hem vandaag alleen al 'ophalen'.

Ik ben alleen vanaf de 21e al de hele tijd aan het reizen tussen Nijmegen (HAN) en mijn huis. Is er geen optie dat ik die 2 weken ook vergoed krijg?
Of gewoon lief de conducteur aankijk van "hij gaat pas volgende week in maar ik moet nu al naar school en ik heb geen geld :'( "?

Als ik die 2 weken gewoon alles zelf moet betalen ben ik ruim 200 euro lichter....

Edit: ookal gaat mijn chipkaart pas 1 sept. in, kan ik dan wel met 40% korting reizen door hem gewoon te laten zien?

Edit2: ik zie dat mensen zeggen dat je vanaf morgen al gratis kan reizen. Geldt dat dan ook voor de mensen die voor het eerst een studentenreisproduct hebben en hem vandaag ophalen? Of echt pas vanaf 1 sept.?
Fuck the EBU.
pi_100750526
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:45 schreef Moira. het volgende:
Is er geen optie dat ik die 2 weken ook vergoed krijg?
Nee.

quote:
Of gewoon lief de conducteur aankijk van "hij gaat pas volgende week in maar ik moet nu al naar school en ik heb geen geld :'( "?
Dat kun je doen. Misschien kom je daarmee weg, misschien ook niet. Bedenk wel dat het je 35 euro plus de ritprijs kost als de conducteur er niet in meegaat.

quote:
ookal gaat mijn chipkaart pas 1 sept. in, kan ik dan wel met 40% korting reizen door hem gewoon te laten zien?
Nee.

quote:
ik zie dat mensen zeggen dat je vanaf morgen al gratis kan reizen. Geldt dat dan ook voor de mensen die voor het eerst een studentenreisproduct hebben en hem vandaag ophalen? Of echt pas vanaf 1 sept.?
Je studentenreisproduct is onderdeel van je studiefinanciering en die gaat pas op 1 september in. Je hebt dus pas recht op gebruik van je studentenreisproduct vanaf 1 september. Volgend jaar mag ook jij vanaf 16 augustus vrij reizen.
  PR en moderator maandag 15 augustus 2011 @ 10:37:26 #265
288245 crew  Moira
pi_100751288
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:03 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Dat kun je doen. Misschien kom je daarmee weg, misschien ook niet. Bedenk wel dat het je 35 euro plus de ritprijs kost als de conducteur er niet in meegaat.

[..]

Nee.

[..]

Je studentenreisproduct is onderdeel van je studiefinanciering en die gaat pas op 1 september in. Je hebt dus pas recht op gebruik van je studentenreisproduct vanaf 1 september. Volgend jaar mag ook jij vanaf 16 augustus vrij reizen.
Okido thanks :) , dat word dus ff flink dokken :')
Er vanuit gaan dat iedere school op 1 september begint :r
Kutoverheid.
Fuck the EBU.
pi_100751317
Het gaat weer allemaal lekker met m'n OV-chipkaart/duo.

Ik ga wisselen van studie, ben per 31-7 uitgeschreven bij mijn studie en heb dus ook mijn stufiefinanciering / reisproduct stopgezet. Reisproduct heb ik stopgezet per 14-07 omdat ik daarna toch op vakantie was, en ik alles vooraf wilde regelen.

Nu blijkt bij een oplaadpaal dat het studentenreisproduct nog steeds op mijn kaart staat. Ik heb geen brief ontvangen, dus volgens deze LINK is alles goed zo omdat de einddatum al op mijn ov-chipkaart zou staan.

Online bij DUO staan ook de goede data aangegeven.

Iemand hier ervaring mee? Ik wil niet proberen in te checken met de kaart om te kijken of het reisproduct nog werkt ofzo, want dit kunnen ze dan (indien hij nog wel werkt) opvatten als een reis.....

Per 1 september heb ik weer reisrecht (staat ook online aangegeven bij DUO), moet ik hiervoor dan nog een nieuw reisproduct ophalen?

//laat maar
Ik heb nu al antwoord terug van duo, reisrecht is inderdaad beëindigd en ik kan vanaf vandaag mijn nieuwe reisproduct ophalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pizzabodem op 15-08-2011 11:16:08 ]
.
pi_100752340
Ik vind t ook maar vaag, bij veel mensen beginnen de lessen al een week voor 1 september. Heb ook met de OVchipkaart lijn gebeld, die zeiden dat ik gewoon gratis kon reizen en dat mijn pas het al 'deed'.
pi_100752451
We mogen blij zijn dat we nog gratis mogen reizen met al die bezuinigingen.
pi_100752860
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:17 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vind t ook maar vaag, bij veel mensen beginnen de lessen al een week voor 1 september. Heb ook met de OVchipkaart lijn gebeld, die zeiden dat ik gewoon gratis kon reizen en dat mijn pas het al 'deed'.
Is dit bij iedereen zo? want ik begin ook pas officieel op 1 september, maar heb vrijdag al de eerste activiteit ivm. school(een intake) en as. maandag een startgesprek en as. donderdag en vrijdag de introductiedagen en de 29e beginnen de lessen.
maar in die paar dagen ga ik dus een hele hoop aan ov-kosten hebben dus zou het wel fijn vinden om te weten of ik al gebruik kan maken van de week"kaart".

Ik heb voor de zekerheid maar even een mail gestuurd naar ovchipkaart.nl.. :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:49:06 #270
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_100759921
Was een beetje laat met Stufie aanvragen dit jaar.( 31 juli) Vandaag verwerkt. ^O^
Nu nog m'n reisproduct aanvragen.

Wordt die op mn oude chipkaart gezet? Of moet ik weer een nieuwe OV aanvragen?
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_100763635
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:49 schreef Rijstbal het volgende:
Was een beetje laat met Stufie aanvragen dit jaar.( 31 juli) Vandaag verwerkt. ^O^

als je al een persoonlijke ov chipkaart hebt, komt het gewoon daarop te staan :)
pi_100763886
Het werkt weer eens niet, vanaf 15 augustus konden we toch onze bestelling ophalen bij zo'n automaat? :(
  PR en moderator maandag 15 augustus 2011 @ 16:22:00 #273
288245 crew  Moira
pi_100764188
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:17 schreef Eenskijken het volgende:
Dus ookal gaat je stufi en ov pas in vanaf 1 september, je mag die week ervoor WEL gratis reizen naar school?
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 15 augustus 2011 @ 16:22:46 #274
288245 crew  Moira
pi_100764234
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:49 schreef Rijstbal het volgende:

Het kan op je oude, maar je moet hem wel eerst koppelen aan je studentenreisproduct voor je die erop kan laden.
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 15 augustus 2011 @ 16:23:04 #275
288245 crew  Moira
pi_100764246
quote:
8s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Het werkt weer eens niet, vanaf 15 augustus konden we toch onze bestelling ophalen bij zo'n automaat? :(
Dat is wel wat ik gehoord heb ja, als je stufi ingaat vanaf september.
Fuck the EBU.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:58:37 #276
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_100765902
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:10 schreef cafpow het volgende:

[..]

als je al een persoonlijke ov chipkaart hebt, komt het gewoon daarop te staan :)
Ah bedankt voor je antwoord. :) Scheelt een hoop gedoe met pasfoto's e.d.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:59:59 #277
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_100765961
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het kan op je oude, maar je moet hem wel eerst koppelen aan je studentenreisproduct voor je die erop kan laden.
Domme vraag misschien maar hoe doe ik dat ookalweer? :@
pi_100767002
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dus ookal gaat je stufi en ov pas in vanaf 1 september, je mag die week ervoor WEL gratis reizen naar school?
Nee. Het studentenreisrecht is onderdeel van je studiefinanciering en die gaat (voor jou) pas op 1 september in.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:59 schreef Rijstbal het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar hoe doe ik dat ookalweer? :@
Zie hier.
pi_100782536
Ik ga 1 september een studie beginnen. (HBO) Heb vandaag m'n studenten OV chipkaart geactiveerd. Moet ik verder nog iets doen? Saldo opladen hoeft niet neem ik aan? Moet ik ergens iets aangeven dat ik mijn kaart heb geactiveerd?
pi_100783045
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef rsnhakan het volgende:
Ik ga 1 september een studie beginnen. (HBO) Heb vandaag m'n studenten OV chipkaart geactiveerd. Moet ik verder nog iets doen? Saldo opladen hoeft niet neem ik aan? Moet ik ergens iets aangeven dat ik mijn kaart heb geactiveerd?
Als je het product geladen hebt hoef je niks meer te doen. Maar als je nog geen stufi krijgt kun je alleen nog niet gratis reizen en moet je dus eventueel saldo er op zetten.
pi_100783269
Wat ik zou doen is gewoon geld op je kaart zetten, en hem iedere keer scannen wanneer je met het ov reist. Dan zie je vanzelf wanneer je ov is ingegaan (want korting of vrij reizen) en of dit klopt. En wanneer het nog niet is ingegaan moet je toch betalen, dus dan kan dat net zo goed met je ov-chip.

(Nog een tip voor wanneer je veel met korting denkt te gaan reizen: doe automatisch opladen, lekker makkelijk :P )
pi_100783452
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef lemonlime het volgende:
Wat ik zou doen is gewoon geld op je kaart zetten, en hem iedere keer scannen wanneer je met het ov reist. Dan zie je vanzelf wanneer je ov is ingegaan (want korting of vrij reizen) en of dit klopt. En wanneer het nog niet is ingegaan moet je toch betalen, dus dan kan dat net zo goed met je ov-chip.

(Nog een tip voor wanneer je veel met korting denkt te gaan reizen: doe automatisch opladen, lekker makkelijk :P )
Als je OV nog niet geldig is krijg je ook geen korting.
pi_100784543
Ik krijg vanaf 1 september studiefinanciering, of stufi, hoe jullie het ook noemen :) Ik heb tot het einde van mijn vakantie 2 auto's voor de deur staan, dus dat is het probleem niet :P

Hoe werkt het in/uit checken? Als ik bij Station A instap en pas bij Station D uitstap (en bij B moet overstappen), hoe gaat dit in z'n werk?
pi_100784739
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:05 schreef rsnhakan het volgende:
Ik krijg vanaf 1 september studiefinanciering, of stufi, hoe jullie het ook noemen :) Ik heb tot het einde van mijn vakantie 2 auto's voor de deur staan, dus dat is het probleem niet :P

Hoe werkt het in/uit checken? Als ik bij Station A instap en pas bij Station D uitstap (en bij B moet overstappen), hoe gaat dit in z'n werk?
Zolang je de hele reis met 1 vervoerder maakt, check je bij station A in en bij D uit. Als je overstapt op een andere vervoerder op bijvoorbeeld station B, dan check je daar uit bij vervoerder 1, en check je in bij vervoerder 2. Op station D check je dan weer uit.
pi_100784769
Enig idee hoe lang het duurt voordat je persoonlijke OV binnen is? Mijn stufi gaat per deze maand in en mijn recht op reizen dus ook. Maar nu is het dus afwachten tot mijn persoonlijke OV binnen is. Ik heb deze door omstandigheden pas afgelopen weekend aangevraagd... Wat denken jullie, duurt het eerder 1 of 2 weken voordat ik mijn pas op de mat kan verwachten? :)
pi_100785331
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Als je OV nog niet geldig is krijg je ook geen korting.
Zeg ik dat dan? Als je ov niet geldig is moet je gewoon betalen, maar heej... dat kan ook met je ov ;)
pi_100786751
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Als je ov niet geldig is moet je gewoon betalen, maar heej... dat kan ook met je ov ;)
Ik heb je tekst verkeerd geinterpreteerd waardoor ik dacht dat je dat wel bedoelde :P.
pi_100787027
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:08 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Zolang je de hele reis met 1 vervoerder maakt, check je bij station A in en bij D uit. Als je overstapt op een andere vervoerder op bijvoorbeeld station B, dan check je daar uit bij vervoerder 1, en check je in bij vervoerder 2. Op station D check je dan weer uit.
Bedankt voor je reactie!

Wat als ik bij Station A instap en bij station B eruit moet en via daar met de bus naar station C moet en dan naar D.
pi_100801853
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef rsnhakan het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Wat als ik bij Station A instap en bij station B eruit moet en via daar met de bus naar station C moet en dan naar D.
Uitchecken bij station B, inchecken in de bus, uitchecken in de bus als je aankomt bij station C. Bij station C inchecken en bij station D weer uitchecken.
Ze zijn er wel mee bezig dat je straks alleen nog maar aan het begin en bij het eind hoeft uit te checken (daarom worden de reizen ook duurder).
pi_100801991
Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart, en nu ga ik studeren. Ik heb studentenOV aangevraagd, maar ik krijg geen studentenov-chipkaart volgens mij :\ Kan het reisproduct op de OVkaart die ik al had komen te staan of heb ik iets fout gedaan? Wat een afschuwelijke kutsites ook weer }:|
pi_100802044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:44 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart, en nu ga ik studeren. Ik heb studentenOV aangevraagd, maar ik krijg geen studentenov-chipkaart volgens mij :\ Kan het reisproduct op de OVkaart die ik al had komen te staan of heb ik iets fout gedaan? Wat een afschuwelijke kutsites ook weer }:|
Je moet het product laden op je persoonlike OV-chipkaart. Ik zou even langs een oplaadpunt gaan en kijken of er al producten klaar staan, anders even bellen met de DUO.
pi_100802078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:45 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Je moet het product laden op je persoonlike OV-chipkaart. Ik zou even langs een oplaadpunt gaan en kijken of er al producten klaar staan, anders even bellen met de DUO.
Probleem is dat ik pas vanaf 1 oktober recht heb op OV, en dus nog twee en halve maand in spanning en twijfel moet leven.
pi_100805788
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef rsnhakan het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Voor de rest van je leven: Bij elke overstap moet je gewoon bedenken: "Blijf ik bij dezelfde vervoerder, of niet?", is het antwoord ja, dan hoef je dus niks te doen. Is het antwoord nee, dan check je in en uit bij het overstappen.
Dus stap je over met de trein van NS naar NS, dan doe je niks. Stap je over van NS naar Arriva, dan check je in en uit. Stap je over met de bus van Connexxion naar Connexxion, dan doe je niks. Stap je over van streekvervoerder Connexxion naar stadsvervoerder GVB, dan check je in en uit.
pi_100805900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:15 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Voor de rest van je leven: Bij elke overstap moet je gewoon bedenken: "Blijf ik bij dezelfde vervoerder, of niet?", is het antwoord ja, dan hoef je dus niks te doen. Is het antwoord nee, dan check je in en uit bij het overstappen.
Dus stap je over met de trein van NS naar NS, dan doe je niks. Stap je over van NS naar Arriva, dan check je in en uit. Stap je over met de bus van Connexxion naar Connexxion, dan doe je niks. Stap je over van streekvervoerder Connexxion naar stadsvervoerder GVB, dan check je in en uit.
Huh? als je van de ene bus naar de andere gaat kan je gewoon uitchecken en in die andere weer inchecken. Het gaat erom of je in het vervoersmiddel incheckt of erbuiten. Bij trein (erbuiten) hoeft het niet, bij metro/bus etc waar je binnen incheckt, daar wel.
pi_100806821
Mij is ook verteld dat je moet uitchecken in de bus, ook als je overstapt.
pi_100809611
Ik krijg korting in het weekend. Als er ik geld op zet en ik check in en uit, gaat dat met die korting ook vanzelf dan?
pi_100809855
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:47 schreef Maincoon het volgende:
Ik krijg korting in het weekend. Als er ik geld op zet en ik check in en uit, gaat dat met die korting ook vanzelf dan?
Dat gaat dan inderdaad vanzelf.
pi_100823136
die studenten ov chip gaat dus idd pas vanaf 1 september in, heb t nog even extra nagevraagd :r mag ik dus lekker een week uit eigen zak gaan betalen. Zo 200 euro pleite :W
pi_100824191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:59 schreef Eenskijken het volgende:
die studenten ov chip gaat dus idd pas vanaf 1 september in, heb t nog even extra nagevraagd :r mag ik dus lekker een week uit eigen zak gaan betalen. Zo 200 euro pleite :W
De studenten OV-chipkaart gaat toch pas vanaf 1 oktober in, net zoals de Stufi?!
pi_100824380
Als je op 1 juli nog geen 18 jaar was, dan heb je recht op studiefinanciering vanaf 1 oktober (namelijk vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie). Als je op 1 juli wel 18 jaar was, dan heb je recht op studiefinanciering vanaf 1 september.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')