abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55922286
Hoi,

Toen ik vanmiddag met de trein naar huis ging, ben ik erachter gekomen dat ik mijn OV-jaarkaart ben vergeten. Natuurlijk werd ik toen gecontroleerd en kreeg ik een boete (¤37,50). Nu is mijn vraag: Als ik die boete betaald heb, kan ik middels een kopie van mij OV-jaarkaart bewijzen dat ik er een heb toch het bedrag terugvragen?
pi_55922316
quote:
U gaat op reis en onderweg komt u erachter dat u uw NS abonnement (bijvoorbeeld Voordeelurenabonnement, OV- of NS Jaarkaart of Jaartrajectkaart) vergeten bent. Het is dan zaak dit zo snel mogelijk bij de conducteur te melden.

Van de conducteur krijgt u dan een vervangend vervoerbewijs. Aan dit vervangend vervoerbewijs is, naast het normale reistarief, een wettelijke verhoging van ¤ 35 verbonden. U kunt deze direct betalen, indien noodzakelijk kunt u ook om Uitstel van Betaling vragen.

U kunt de kosten voor het vervangend vervoerbewijs (inclusief de wettelijke verhoging) onder bepaalde voorwaarden van de NS terug ontvangen.

Heeft u een NS-/OV-Jaarabonnement en Jaartrajectabonnement, dan kunt u driemaal per contractjaar gebruik maken van deze regeling
Als u uw Voordeelurenabonnement vergeet, kunt u éénmaal per contractjaar gebruikmaken van de 'Regeling voor vergeten abonnementen'.
Voor maandkaarten en Studenten OV-kaarten geldt de regeling een keer per kalenderjaar.
In alle gevallen dient u eerst het vervangend vervoerbewijs betaald / overgemaakt te hebben.

Om gebruik te maken van de Regeling voor vergeten abonnementen, kunt u een formulier afhalen bij een NS-verkooppunt of bestellen bij de NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, telefoon 0900-8306 (0,10 euro p.m.).

Uw verzoek moet binnen 1 maand na de reisdatum bij de NS worden ingediend.
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?searchkey=ov+vergeten&pagename=www.ns.nl%2Fgeneric%2FFAQWrapper

pi_55922353
Kan geloof ik wel 1 x per jaar.
Sappig !!
pi_55922571
Sleutje
Sappig !!
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:14:50 #6
106856 MociN
Live your own legend
pi_55923241
Dan heb je nogal mazzel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo