Terugbrengen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef boyv het volgende:
Met een goed verhaal willen ze het nog weleens terugnemen. Verschilt ook heel erg bij welke bouwmarkt je het terug gaat brengen. Degene waar ik heb gewerkt nam in principe alles weer terug (en betaalde uit), als het maar compleet was. Dat het hele pakket al een keer in elkaar gezet was en er best wel wat kapot kon zijn was bijzaak
quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef Onnoman het volgende:
PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
Ik ben bang dat de deur niet helemaal meer compleet isquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef boyv het volgende:
Met een goed verhaal willen ze het nog weleens terugnemen. Verschilt ook heel erg bij welke bouwmarkt je het terug gaat brengen. Degene waar ik heb gewerkt nam in principe alles weer terug (en betaalde uit), als het maar compleet was. Dat het hele pakket al een keer in elkaar gezet was en er best wel wat kapot kon zijn was bijzaak
Tja, het kan van alles zijn, maar dat is allemaal zo lastig te bewijzen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:50 schreef Luxuria het volgende:
Trouwens het kan ook een fout in de productie zijn (niet goed verhit en gekoeld) waardoor het glas al op springen stond.
En glasbreuk ná installatie?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
Op het formulier staat dat glasbreuk vóór of tijdens installatie voor risico van installateur is..
Ja inderdaad.. Zeker als ze al zoiets erbij zetten wat TS zei, zullen ze wel helemaal niks doen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, het kan van alles zijn, maar dat is allemaal zo lastig te bewijzen.
Dus je kunt het wel schudden als je het zelf doet en het gaat mis, als Karwei het had gedaan en de deur springt in duizend stukjes had je een nieuwe gekregen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
Op het formulier staat dat glasbreuk vóór of tijdens installatie voor risico van installateur is..
je zou haast denken dat ze een andere deur leveren wanneer karwei de installatie voor risico zou nemen..
Staat er ook op het formulier hoe je met het glas om moet gaan? Wat je moet doen om te voorkomen dat het breekt?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
je zou haast denken dat ze een andere deur leveren wanneer karwei de installatie voor risico zou nemen..
er staat uitgelegd hoe je de componenten moet vastmaken aan de deur. er zit nog glas tussen de scharnieren die we aan de deur hebben vastgemaaktquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Staat er ook op het formulier hoe je met het glas om moet gaan? Wat je moet doen om te voorkomen dat het breekt?
Door spanning zeg je zelf. Dan heb je de oorzaak toch?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef Onnoman het volgende:
Een aantal weken geleden heeft mijn pa een glazen deur aangeschaft bij karwei. Een grote glazen deur met veiligheidsglas voor in de badkamer, waarbij het handvat (om hem open en dicht te maken) en de scharnieren nog vastgemaakt moesten worden.
Volledig volgens instructiepapieren aangegeven handelswijze zijn we te werk gegaan, en aangezien ik zeer handig ben (en mijn pa dat vertrouwen in mij ook heeft) zijn we zelf aan de slag gegaan in plaats van dat we dit door karwei hebben laten doen.
De scharnieren hebben we aan het glas vastgemaakt.
We gingen vervolgens de glazen deur op positie brengen, en met een waterpas en potlood wat lijntjes gemaakt waar de boor een gat moest maken in de muur.
Vervolgens om een beetje ruimte te creeren, verplaatste we de deur, en uit het niets.. PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
Het feit dat jullie van elkaar geen fouten zien, betekent niet dat die er niet zijnquote:Overmand door de spanning en schrik (ik zit hier nog steeds te trillen) keken we elkaar aan en zeiden de eerste paar minuten niets tegen elkaar om door te laten dringen wat er precies aan de hand was. Ik wist precies wat mijn pa dacht.. en we konden elkaar totaal niet op een fout betrappen, en achten ons ook daarom 100% schuldenloos als het gaat om de vraag of een van ons de fout begaan zou kunnen hebben.
In hoeverre kunnen wij recht halen in het gegeven dat wij een ondeugelijk product hebben ontvangen van karwei? Het gaat namelijk om een deur van 400 euro.
Er wordt dus niet aangegeven hoe je met gehard glas om moet gaan, wat je wel en niet moet doen (want het is kwetsbaar).quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
er staat uitgelegd hoe je de componenten moet vastmaken aan de deur. er zit nog glas tussen de scharnieren die we aan de deur hebben vastgemaakt
Lijkt me niet. Iedereen weet dat glas kwetsbaar is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er wordt dus niet aangegeven hoe je met gehard glas om moet gaan, wat je wel en niet moet doen (want dat is kwetsbaar).
Kan hier niet nog iets mee gedaan worden dat ze daar niet over informeren?
Normaal glas is lang niet zo kwetsbaar als gehard glas. Dat kan bij de kleinste oneffenheid of spanning al springen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Iedereen weet dat glas kwetsbaar is.
Glas = glas.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Normaal glas is lang niet zo kwetsbaar als gehard glas. Dat kan bij de kleinste oneffenheid of spanning al springen.
Vader van TS moet TS aansprakelijk stellen op zijn AVP.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:13 schreef vigier het volgende:
Ik zou eerder bij mijn eigen inboedelverzekering aankloppen...
Want TS heeft de glasbreuk veroorzaakt?quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:51 schreef snabbi het volgende:
[..]
Vader van TS moet TS aansprakelijk stellen op zijn AVP.
Die kans nadert 100%.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Want TS heeft de glasbreuk veroorzaakt?
Die kans is zeker aanwezig, al is het natuurlijk wel onbedoeld.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Want TS heeft de glasbreuk veroorzaakt?
Waarom TS? Waarom niet z'n pa?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:03 schreef snabbi het volgende:
Die kans is zeker aanwezig, al is het natuurlijk wel onbedoeld.
Ik gaf aan dat de kans groter is dat ze hem zelf gesloopt hebben dan dat het produkt ondeugdelijk was.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
De kans dat de vader zelf de glasbreuk heeft veroorzaakt, nadert daarmee dus 0%?
Ook die kans is aanwezig.quote:
Daar kan ik natuurlijk geen antwoord op geven. Ik geef alleen de opties aan TS voor deze situatie. In hoeverre hij accepteert dat hij door zijn vader aansprakelijk gesteld wordt, dat moeten ze zelf beslissingen natuurlijk.quote:
Het ging om een claim bij de AVP (lees de quote even waarop jij mij deed quotenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat de kans groter is dat ze hem zelf gesloopt hebben dan dat het produkt ondeugdelijk was.
^^quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ook die kans is aanwezig.
Wat de neuk snap jij niet aan "nadert" en "kans"?
Ben je zijn buttbuddy ofzo?
^^^^quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:06 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daar kan ik natuurlijk geen antwoord op geven. Ik geef alleen de opties aan TS voor deze situatie. In hoeverre hij accepteert dat hij door zijn vader aansprakelijk gesteld wordt, dat moeten ze zelf beslissingen natuurlijk.
(ik weet natuurlijk niet eens of TS wel een AVP heeft).
Ze waren samen de deur aan het ophangen. Dus beiden schuld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Het ging om een claim bij de AVP (lees de quote even waarop jij mij deed quoten), dan maakt het nogal uit of de deur door toedoen van pa of door toedoen van TS aan gruzelementen ging.
Mooi. Ga jij met deze uitleg maar eens claimen bij je AVP (want daar ging het immers omquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ze waren samen de deur aan het ophangen. Dus beiden schuld.
Dus voor beiden nadert het 100%.
WA zou kunnenquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:51 schreef snabbi het volgende:
[..]
Vader van TS moet TS aansprakelijk stellen op zijn AVP.
Je pa bouwt een douche in z'n auto?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
WA zou kunnen
(wettelijke aansprakelijkheid)
Want WA is alleen voor autos?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Je pa bouwt een douche in z'n auto?
Okay, jou neem ik vanaf nu niet meer serieus.quote:
Ik vind het helemaal prima johquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Okay, jou neem ik vanaf nu niet meer serieus.
Ja dodo, een WA is de verzekering die je op een auto hebt zitten. Ga nu niet eigenwijs doen maar gebruik google ff en realiseer je dat je het beste kunt zeggen dat r_one gelijk heeft hierin...quote:
mwah, ik zet er een krat bier op dat hij dat helemaal niet bedoeldequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:18 schreef laares het volgende:
Denk dat ie wil zeggen dat wa ook geldt voor bijvoorbeeld brommers/scooters of boten, dus inderdaad niet alleen voor auto's..
* r_one zet kratje Grolsch erbij en verhoogt inzet naar 2 kratquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:21 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
mwah, ik zit er een krat bier op dat hij dat helemaal niet bedoelde![]()
Kratje Dommelsch graag
Zullen we eerst even allemaal inzetten in de pot? Doe je mee, Nembrionic?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:41 schreef Nembrionic het volgende:
Dat zijn dus 3 kratjes voor Laares. Wees je wel een vent en regel je dat dan ook echt, r_one? Of blijft het gewoon bij een grote mond?
En klusfoobje ook graag.
Eerlijk gezegd had ik aan boten nog niet eens gedacht. Maar daarin is een douche opzich niet zo gek, als 'ie groot genoeg is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aansprakelijkheidsverzekeringquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:21 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
mwah, ik zet er een krat bier op dat hij dat helemaal niet bedoelde![]()
Kratje Dommelsch graag
Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren (AVP) sluit meestal schade aan motorvoertuigen uitquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:39 schreef Onnoman het volgende:
maar nu rest de vraag.. wat heb je aan een wa verzekering, als je al een aansprakelijkheidsverzekering hebt
Maar daar zit geen glas inquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:41 schreef Nembrionic het volgende:
Dat zijn dus 3 kratjes voor Laares. Wees je wel een vent en regel je dat dan ook echt, r_one? Of blijft het gewoon bij een grote mond?
En klusfoobje ook graag.
Eerlijk gezegd had ik aan boten nog niet eens gedacht. Maar daarin is een douche opzich niet zo gek, als 'ie groot genoeg is
Wat denk jezelf?quote:
Het standaard soort glasverzekeringen dekken dit niet. Deze dekken namelijk de breuk (of schade aan) ruiten die licht doorlaten in een woning. Oftewel de ruiten aan de buitenzijde van je woning. Je glaswerk in de vaatwasser en ruiten binnen de woningen zoals de douchedeur vallen hier niet onder. Er zijn natuurlijk afwijkende polissen, maar deze zie je vooral bij bedrijven die bijvoorbeeld vitrines ook willen verzekeren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:54 schreef PLAE@ het volgende:
Schade toegebracht met een voertuig valt niet onder de aansprakelijkheidsverzekering.
En deze glazen deur valt gewoon onder de glasverzekering...als je 't niet te dom speelt.
End of story
Ik ookquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:13 schreef vigier het volgende:
Ik zou eerder bij mijn eigen inboedelverzekering aankloppen...
Bij de maatschappij waar ik mee gewerkt heb zagen we dit als lichtdoorlatend glas. Dat was namelijk het doel van het glas....licht doorlaten. Das wat anders dan een kookplaat oid van glas.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het standaard soort glasverzekeringen dekken dit niet. Deze dekken namelijk de breuk (of schade aan) ruiten die licht doorlaten in een woning. Oftewel de ruiten aan de buitenzijde van je woning. Je glaswerk in de vaatwasser en ruiten binnen de woningen zoals de douchedeur vallen hier niet onder.
Je tip is dus om te frauderen?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:50 schreef kree het volgende:
Je kunt het wel vergeten denk, ik geloof je best dat het niet je schuld is.
Maar bewijzen kun je het nooit.
Enige wat ik kan bedenken.
Vraag een familielid om aan te geven dat die de deur heeft kapot gemaakt (tegen gestoten ofzo)
En verhaal het op hun aansprakelijkheids verzekering.
Wel niet zo netjes, maar zo zou je nog je geld terug kunnen krijgen.
Ja het is niet de "nette" weg, maargoed als je je geld wil terug krijgen dan lijkt mij dit de enige optie.quote:
Je bent een asociale hufter.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:34 schreef kree het volgende:
Ja het is niet de "nette" weg, maargoed als je je geld wil terug krijgen dan lijkt mij dit de enige optie.
En ja, zeg nou zelf, als je al zolang premie betaald, dan mag je er ook wel eens wat voor terug krijgen.
Maar dit is aan de TS zelf om te besluiten.
Want????quote:
Misschien omdat aanzetten tot fraude net zo erg is.....quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:57 schreef kree het volgende:
[..]
Want????
Ik zeg toch niet dat ik dat doe..
Het is een optie voor de TS..
Hij moet zelf maar besluiten wat ie ermee doet.
Leugentje om eigen bestwil.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Misschien omdat aanzetten tot fraude net zo erg is.....
TS en zijn pa kunnen zichzelf nog zo handig vinden, maar dat betekent niet dat Karwei dat ook zal geloven.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Klinkt als een gevalletje ondeugdelijk product. Maar als je het zeker wil weten: rechtswinkel
Van die 3 euro in de maand ofzo, die een AVP kost? Met als gevolg dat de premies stijgen, aangezien de fraudegevallen door de eerlijke mensen betaald worden?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:10 schreef kree het volgende:
Leugentje om eigen bestwil.
Ja, ik ga het niet goedpraten want het is niet netjes, dat weet ik ook.
Maar je mag ook wel eens wat terug krijgen van al je verzekeringsgeld....
af en toe ben jij dat ook.. alleen hou je dat vast en zeker voor jezelfquote:
quote:
Dat doe je wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:34 schreef kree het volgende:
En ja, zeg nou zelf, als je al zolang premie betaald, dan mag je er ook wel eens wat voor terug krijgen.
neequote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En TS: blijkbaar nog niet de moeite genomen om eens naar de Karwei te gaan?
Als je er geen berstand van hebt dan kun je beter niet reageren dan wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:38 schreef Onnoman het volgende:
Maar ik vraag het mij toch af hoor.. als je dit keihard wilt spelen.. en je laat er een rechtzak van komen, hoe zal de rechter dan oordelen![]()
Ik vergelijk het een beetje in de situatie wanneer iemand je op zijn bek slaat, en je doet vervolgens aangifte! Bewijs heb je niet, omdat niemand er bij was. En toch geeft de rechter je gelijk, omdat je een brave burger bent, en nooit eerder in aanraking bent geweest met jusitie.
Wie zegt bijvoorbeeld dat karwei niet met voorbedachte rade bij levering een klein barstje in de ruit heeft geplaatst, met als doel er een nieuwe deur uit te trekken? 400x2 = 800 euro dus tel uit je winst!
Het is toch zijn topic?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Als je er geen berstand van hebt dan kun je beter niet reageren dan wel.
Dat jullie het wel eens aan jezelf te wijten zouden kunnen hebben wil je echt niet geloven hè?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:38 schreef Onnoman het volgende:
Maar ik vraag het mij toch af hoor.. als je dit keihard wilt spelen.. en je laat er een rechtzak van komen, hoe zal de rechter dan oordelen![]()
Ik vergelijk het een beetje in de situatie wanneer iemand je op zijn bek slaat, en je doet vervolgens aangifte! Bewijs heb je niet, omdat niemand er bij was. En toch geeft de rechter je gelijk, omdat je een brave burger bent, en nooit eerder in aanraking bent geweest met jusitie.
Wie zegt bijvoorbeeld dat karwei niet met voorbedachte rade bij levering een klein barstje in de ruit heeft geplaatst, met als doel er een nieuwe deur uit te trekken? 400x2 = 800 euro dus tel uit je winst!
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |