Terugbrengen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef boyv het volgende:
Met een goed verhaal willen ze het nog weleens terugnemen. Verschilt ook heel erg bij welke bouwmarkt je het terug gaat brengen. Degene waar ik heb gewerkt nam in principe alles weer terug (en betaalde uit), als het maar compleet was. Dat het hele pakket al een keer in elkaar gezet was en er best wel wat kapot kon zijn was bijzaak
quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef Onnoman het volgende:
PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
Ik ben bang dat de deur niet helemaal meer compleet isquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef boyv het volgende:
Met een goed verhaal willen ze het nog weleens terugnemen. Verschilt ook heel erg bij welke bouwmarkt je het terug gaat brengen. Degene waar ik heb gewerkt nam in principe alles weer terug (en betaalde uit), als het maar compleet was. Dat het hele pakket al een keer in elkaar gezet was en er best wel wat kapot kon zijn was bijzaak
Tja, het kan van alles zijn, maar dat is allemaal zo lastig te bewijzen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:50 schreef Luxuria het volgende:
Trouwens het kan ook een fout in de productie zijn (niet goed verhit en gekoeld) waardoor het glas al op springen stond.
En glasbreuk ná installatie?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
Op het formulier staat dat glasbreuk vóór of tijdens installatie voor risico van installateur is..
Ja inderdaad.. Zeker als ze al zoiets erbij zetten wat TS zei, zullen ze wel helemaal niks doen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, het kan van alles zijn, maar dat is allemaal zo lastig te bewijzen.
Dus je kunt het wel schudden als je het zelf doet en het gaat mis, als Karwei het had gedaan en de deur springt in duizend stukjes had je een nieuwe gekregen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
Op het formulier staat dat glasbreuk vóór of tijdens installatie voor risico van installateur is..
je zou haast denken dat ze een andere deur leveren wanneer karwei de installatie voor risico zou nemen..
Staat er ook op het formulier hoe je met het glas om moet gaan? Wat je moet doen om te voorkomen dat het breekt?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
je zou haast denken dat ze een andere deur leveren wanneer karwei de installatie voor risico zou nemen..
er staat uitgelegd hoe je de componenten moet vastmaken aan de deur. er zit nog glas tussen de scharnieren die we aan de deur hebben vastgemaaktquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Staat er ook op het formulier hoe je met het glas om moet gaan? Wat je moet doen om te voorkomen dat het breekt?
Door spanning zeg je zelf. Dan heb je de oorzaak toch?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef Onnoman het volgende:
Een aantal weken geleden heeft mijn pa een glazen deur aangeschaft bij karwei. Een grote glazen deur met veiligheidsglas voor in de badkamer, waarbij het handvat (om hem open en dicht te maken) en de scharnieren nog vastgemaakt moesten worden.
Volledig volgens instructiepapieren aangegeven handelswijze zijn we te werk gegaan, en aangezien ik zeer handig ben (en mijn pa dat vertrouwen in mij ook heeft) zijn we zelf aan de slag gegaan in plaats van dat we dit door karwei hebben laten doen.
De scharnieren hebben we aan het glas vastgemaakt.
We gingen vervolgens de glazen deur op positie brengen, en met een waterpas en potlood wat lijntjes gemaakt waar de boor een gat moest maken in de muur.
Vervolgens om een beetje ruimte te creeren, verplaatste we de deur, en uit het niets.. PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
Het feit dat jullie van elkaar geen fouten zien, betekent niet dat die er niet zijnquote:Overmand door de spanning en schrik (ik zit hier nog steeds te trillen) keken we elkaar aan en zeiden de eerste paar minuten niets tegen elkaar om door te laten dringen wat er precies aan de hand was. Ik wist precies wat mijn pa dacht.. en we konden elkaar totaal niet op een fout betrappen, en achten ons ook daarom 100% schuldenloos als het gaat om de vraag of een van ons de fout begaan zou kunnen hebben.
In hoeverre kunnen wij recht halen in het gegeven dat wij een ondeugelijk product hebben ontvangen van karwei? Het gaat namelijk om een deur van 400 euro.
Er wordt dus niet aangegeven hoe je met gehard glas om moet gaan, wat je wel en niet moet doen (want het is kwetsbaar).quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
er staat uitgelegd hoe je de componenten moet vastmaken aan de deur. er zit nog glas tussen de scharnieren die we aan de deur hebben vastgemaakt
Lijkt me niet. Iedereen weet dat glas kwetsbaar is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:24 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er wordt dus niet aangegeven hoe je met gehard glas om moet gaan, wat je wel en niet moet doen (want dat is kwetsbaar).
Kan hier niet nog iets mee gedaan worden dat ze daar niet over informeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |