abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:34:54 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100782587
Een aantal weken geleden heeft mijn pa een glazen deur aangeschaft bij karwei. Een grote glazen deur met veiligheidsglas voor in de badkamer, waarbij het handvat (om hem open en dicht te maken) en de scharnieren nog vastgemaakt moesten worden.

Volledig volgens instructiepapieren aangegeven handelswijze zijn we te werk gegaan, en aangezien ik zeer handig ben (en mijn pa dat vertrouwen in mij ook heeft) zijn we zelf aan de slag gegaan in plaats van dat we dit door karwei hebben laten doen.

De scharnieren hebben we aan het glas vastgemaakt.
We gingen vervolgens de glazen deur op positie brengen, en met een waterpas en potlood wat lijntjes gemaakt waar de boor een gat moest maken in de muur.

Vervolgens om een beetje ruimte te creeren, verplaatste we de deur, en uit het niets.. PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..

Overmand door de spanning en schrik (ik zit hier nog steeds te trillen) keken we elkaar aan en zeiden de eerste paar minuten niets tegen elkaar om door te laten dringen wat er precies aan de hand was. Ik wist precies wat mijn pa dacht.. en we konden elkaar totaal niet op een fout betrappen, en achten ons ook daarom 100% schuldenloos als het gaat om de vraag of een van ons de fout begaan zou kunnen hebben.

In hoeverre kunnen wij recht halen in het gegeven dat wij een ondeugelijk product hebben ontvangen van karwei? Het gaat namelijk om een deur van 400 euro.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:36:13 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_100782674
Probeer het vriendelijk en rustig uit te leggen bij Karwei. Als je (veel) geluk hebt geloven ze je.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 22:36:41 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_100783013
Je kunt het proberen aan te kaarten bij de Karwei, maar ik vrees dat ze je lachend de deur wijzen.
Who motivates the motivator?
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:43:00 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_100783126
Klinkt als een gevalletje ondeugdelijk product. Maar als je het zeker wil weten: rechtswinkel ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_100783178
Denk dat je kansloos bent hoe lullig het ook is...
pi_100783235
Met een goed verhaal willen ze het nog weleens terugnemen. Verschilt ook heel erg bij welke bouwmarkt je het terug gaat brengen. Degene waar ik heb gewerkt nam in principe alles weer terug (en betaalde uit), als het maar compleet was. Dat het hele pakket al een keer in elkaar gezet was en er best wel wat kapot kon zijn was bijzaak :')
pi_100783340
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef boyv het volgende:
Met een goed verhaal willen ze het nog weleens terugnemen. Verschilt ook heel erg bij welke bouwmarkt je het terug gaat brengen. Degene waar ik heb gewerkt nam in principe alles weer terug (en betaalde uit), als het maar compleet was. Dat het hele pakket al een keer in elkaar gezet was en er best wel wat kapot kon zijn was bijzaak :')
Terugbrengen?
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:47:07 #9
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_100783352
Hoe hebben jullie de scharnieren aangebracht?

Het kan zo zijn dat er voordat jullie hem kregen, al een beschadiging aan het glas was. Gehard glas kan bij de kleinste oneffenheid al springen. Maarja, bewijs dat maar eens..
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:48:58 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100783449
Op het formulier staat dat glasbreuk vóór of tijdens installatie voor risico van installateur is..

je zou haast denken dat ze een andere deur leveren wanneer karwei de installatie voor risico zou nemen..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:50:08 #11
206580 Luxuria
pi_100783530
Trouwens het kan ook een fout in de productie zijn (niet goed verhit en gekoeld) waardoor het glas al op springen stond.
pi_100783567
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef Onnoman het volgende:
PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef boyv het volgende:
Ik ben bang dat de deur niet helemaal meer compleet is _O-
pi_100783648
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:50 schreef Luxuria het volgende:
Trouwens het kan ook een fout in de productie zijn (niet goed verhit en gekoeld) waardoor het glas al op springen stond.
Tja, het kan van alles zijn, maar dat is allemaal zo lastig te bewijzen.
pi_100783670
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:48 schreef Onnoman het volgende:
Op het formulier staat dat glasbreuk vóór of tijdens installatie voor risico van installateur is..
En glasbreuk ná installatie?
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:54:08 #15
206580 Luxuria
pi_100783776
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja, het kan van alles zijn, maar dat is allemaal zo lastig te bewijzen.
Ja inderdaad.. Zeker als ze al zoiets erbij zetten wat TS zei, zullen ze wel helemaal niks doen.
pi_100783856
quote:

je zou haast denken dat ze een andere deur leveren wanneer karwei de installatie voor risico zou nemen..
Dus je kunt het wel schudden als je het zelf doet en het gaat mis, als Karwei het had gedaan en de deur springt in duizend stukjes had je een nieuwe gekregen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:56:12 #17
206580 Luxuria
pi_100783897
quote:

Staat er ook op het formulier hoe je met het glas om moet gaan? Wat je moet doen om te voorkomen dat het breekt?
pi_100784096
hoe zijn de scharnieren aan het glas vast gemaakt dan?
misschien zat het daar iets te strak of een scheurtje ... dan gaat het erg snel...
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:08:58 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100784798
Ondeugelijk product binnen 6 maanden is makkelijke qua wetgeving, alleen hoe door je een gebrek aan bij een berg glas? :')

Valt voor beide partijen niet te bewijzen dus ik zou het gewoon uitleggen bij de winkel en hopen op een nieuwe.
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:09:03 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_100784805
Of net het hoekpuntje van het glas gestoten bij het neerzetten, of net een klein 'kiezeltje' op de tegel onder de rand.

Klote dat wel, maar ik denk dat je niet ver komt.
pi_100785135
Ik zou eerder bij mijn eigen inboedelverzekering aankloppen...
Da gao nie nou!
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:16:09 #22
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100785312
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Staat er ook op het formulier hoe je met het glas om moet gaan? Wat je moet doen om te voorkomen dat het breekt?
er staat uitgelegd hoe je de componenten moet vastmaken aan de deur. er zit nog glas tussen de scharnieren die we aan de deur hebben vastgemaakt
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:16:36 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100785335
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:34 schreef Onnoman het volgende:
Een aantal weken geleden heeft mijn pa een glazen deur aangeschaft bij karwei. Een grote glazen deur met veiligheidsglas voor in de badkamer, waarbij het handvat (om hem open en dicht te maken) en de scharnieren nog vastgemaakt moesten worden.

Volledig volgens instructiepapieren aangegeven handelswijze zijn we te werk gegaan, en aangezien ik zeer handig ben (en mijn pa dat vertrouwen in mij ook heeft) zijn we zelf aan de slag gegaan in plaats van dat we dit door karwei hebben laten doen.

De scharnieren hebben we aan het glas vastgemaakt.
We gingen vervolgens de glazen deur op positie brengen, en met een waterpas en potlood wat lijntjes gemaakt waar de boor een gat moest maken in de muur.

Vervolgens om een beetje ruimte te creeren, verplaatste we de deur, en uit het niets.. PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
Door spanning zeg je zelf. Dan heb je de oorzaak toch?

quote:
Overmand door de spanning en schrik (ik zit hier nog steeds te trillen) keken we elkaar aan en zeiden de eerste paar minuten niets tegen elkaar om door te laten dringen wat er precies aan de hand was. Ik wist precies wat mijn pa dacht.. en we konden elkaar totaal niet op een fout betrappen, en achten ons ook daarom 100% schuldenloos als het gaat om de vraag of een van ons de fout begaan zou kunnen hebben.

In hoeverre kunnen wij recht halen in het gegeven dat wij een ondeugelijk product hebben ontvangen van karwei? Het gaat namelijk om een deur van 400 euro.
Het feit dat jullie van elkaar geen fouten zien, betekent niet dat die er niet zijn :+

Gewoon naar de winkel gaan en vragen. Ik geen je helaas weinig kans. Want je kunt dat ding op 10 manieren gesloopt hebben tijdens het transport e.d. Ze kunnen nooit meer zien dat het produkt niet degelijk was.

Gevalletje veel geluk hebben bij de winkel :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:24:33 #24
206580 Luxuria
pi_100785829
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:16 schreef Onnoman het volgende:

[..]

er staat uitgelegd hoe je de componenten moet vastmaken aan de deur. er zit nog glas tussen de scharnieren die we aan de deur hebben vastgemaakt
Er wordt dus niet aangegeven hoe je met gehard glas om moet gaan, wat je wel en niet moet doen (want het is kwetsbaar).
Kan hier niet nog iets mee gedaan worden dat ze daar niet over informeren?
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:25:20 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100785879
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:24 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Er wordt dus niet aangegeven hoe je met gehard glas om moet gaan, wat je wel en niet moet doen (want dat is kwetsbaar).
Kan hier niet nog iets mee gedaan worden dat ze daar niet over informeren?
Lijkt me niet. Iedereen weet dat glas kwetsbaar is.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')