abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:10:37 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:18:10 #182
154052 RobertVH
I am your father
pi_100810732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w

Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
pi_100810825
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:21:00 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w

Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
Ik heb dit jaar al welgeteld 1 keer mijn regenpak aangehad dus your argument is invalid! :P
Als het écht teringweer is ka nje altijd nog de auto / OV pakken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

want?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100811284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen ;)
Hoezo? Is Heerenveen het Rotterdam van Friesland? :P
pi_100811288
quote:

[..]

Mijn fiets staat al bijna een jaar op station zonder gejat te worden. Dat heet een kettingslot. En dan niet zo'n pussy draadjes ding maar zo'n ding met echt brede metalen ringen onder een modieus synthetisch stof dingetje. Kreeg hem gratis bij mijn schroot fiets waar je veel te goed voor bent natuurlijk want er zit geen elektrische motor op en de versnellingen schakelen zonder dat je zelf schakelt en de achteruittrap rem is nogal gevoelig.
pi_100811337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.
Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
pi_100811404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:32 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching
Waarom zou je drukke lijnen schrappen? :?
quote:
het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
Zo goed mogelijk nog wel. Het mag dus onbeperkt veel kosten, zolang het maar goed mogelijk is? Goed, weg met de subsidies. Eens kijken of de gemiddelde OV-reiziger nog steeds een zo goed mogelijk OV wil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:58 #190
24533 ACT-F
pi_100811802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Reken eens uit?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:29:07 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100813483
quote:

[..]

Alsof dit betrekking heeft op de drukke lijnen vol forensen.
pi_100813828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
Kijk nu wordt het interessant, ik ben benieuwd :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:58:10 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100814759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100815251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
de sluiting van al die onrendabele lijnen leverden nauwelijks besparing op. Volgens onderzoek van Dr Beeching was er maar 1 effectieve manier om te bezuinigen, de drukke lijnen schrappen want die kosten veel meer geld dan onrendabele (logisch ook meer personeel, meer overhead, meer treinstellen etc)

[ Bericht 7% gewijzigd door macca728 op 16-08-2011 18:31:18 ]
pi_100815300
quote:

[..]

???

welk onderwerp over privatisering, volgens mij moeten ze juist bezuinigen omdat privatisering geen 120 miljoen oplevert zoals eerst gedacht maar 20 miljoen
pi_100815416
quote:

[..]

???

ter info

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100815445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)

hoeft niet, is al uitgebreid onderzocht in de jaren 70

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100816057
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
discussie gaat toch over bezuinigingen in de grote steden ? Elke grote stad in de wereld heeft goedkoop en veel OV, behalve Nederland straks.

Hoe denk je dat Parijs, Londen of New York er uit zien zonder het huidige OV ???
pi_100816608
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
pi_100816837
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
Die 120 miljoen past in het plaatje van hoeveel de overheid wil bezuinigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:47:59 #201
24533 ACT-F
pi_100822451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

ter info

Ter info, we leven in 2011. De uitstoot van schadelijk stoffen is dramatisch gekelderd sinds 1973. Vandaar ook dat ik eerder meldde dat het milieuvoordeel van het OV tegenwoordig nihil is.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:50:47 #202
24533 ACT-F
pi_100822602
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

discussie gaat toch over bezuinigingen in de grote steden ? Elke grote stad in de wereld heeft goedkoop en veel OV, behalve Nederland straks.

Hoe denk je dat Parijs, Londen of New York er uit zien zonder het huidige OV ???
Het gaat inderdaad over bezuinigingen, niet over schrappen. De kunst is dat je de prijzen verhoogt en de onrendabele lijnen uitdunt of efficiënter maakt door kleiner materieel.
pi_100823404
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ter info, we leven in 2011. De uitstoot van schadelijk stoffen is dramatisch gekelderd sinds 1973. Vandaar ook dat ik eerder meldde dat het milieuvoordeel van het OV tegenwoordig nihil is.
Mensen vergeten dat die enorme bakbeesten vaak voor minder dan 1/4e van de stoel capaciteit met hoge snelheid rond razen.
pi_100823741
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad over bezuinigingen, niet over schrappen. De kunst is dat je de prijzen verhoogt en de onrendabele lijnen uitdunt of efficiënter maakt door kleiner materieel.
maar dat wil de minister niet, die wil dat er in de praktijk 2/3 van de buslijnen verdwijnen.
pi_100823984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

je kan ook lijnen rendabel maken door de prijzen te verlagen of door simpelweg de routes te herstructureren.
pi_100828231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan ook lijnen rendabel maken door de prijzen te verlagen of door simpelweg de routes te herstructureren.
:?

Jij spaart ook zeker harder door minder te werken of niet.
pi_100832455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:28 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:?

Jij spaart ook zeker harder door minder te werken of niet.
jij begrijpt het woord rendabel niet ?
pi_100836168
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Kijk nu wordt het interessant, ik ben benieuwd :)
Heb je toegang tot ScienceDirect?
pi_100836786
quote:

[..]

???

Om er vervolgens achter te komen dat de totale verliezen na sluiting van de nevenlijnen alleen groter waren geworden, omdat toen ook de voorheen rendabele lijnen verlies gingen..
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 17 augustus 2011 @ 02:19:27 #210
24533 ACT-F
pi_100838778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:16 schreef macca728 het volgende:
Door de prijzen te verlagen krijg je aanzienlijk minder geld binnen, terwijl het aantal reizigers nauwelijks stijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')