Jammer, jij hebt daar met een BB natuurlijk veel meer zicht op. Maar zoals Jaco al mooi beschreef doet het er weinig toe om een instapmoment te formuleren. De markten zijn immers gecorreleerd aan elkaar, waardoor je de S&P500 (waar de informatie makkelijk en vrij toegankelijk verkrijgbaar is) als barometer kunt gebruiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Het probleem van professionele toegangen is dat je weer niet bent toegestaan om dat te posten. Die MSCI Europe index kost bijv. ook wat extra's als je een Bloomberg abonnement hebt.
Ik verwacht dat de daling van de MSCI Europe zal afzwakken t.o.v. S&P500. We mogen aannemen dat er voldoende beleggers overblijven, die ook naar de fundamentele indicatoren per bedrijf blijven kijken en goedkope kwaliteitsaandelen gaan kopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:56 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Wat me wel verbaasd is het feit dat de MSCI Europe op een extreem lage shiller p/e zal belanden als het ongeveer 1:1 zal correleren met de S&P500 (ervanuitgaande dat die een lage shiller p/e gaat bereiken). Óf de S&P500 gaat op enig moment een stuk harder dalen of de MSCI Europe komt terecht op extreme en waarschijnlijk nog nooit vertoonde shiller p/e waarderingen. Wat ik uitermate gunstig vind uiteraard.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:51 schreef RvLaak het volgende:
Net een leuke stand van de AEX, precies 270.000
Ik zou de term zwart aan dalingen van 10 % ofzo willen voorbehouden. Anders verliest zo'n term ook zijn waarde.quote:
Puur een psychologisch punt waar ze zich aan vasthouden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef farscapevr8 het volgende:
260 was toch een steunpunt ofzo?
wat houd dat eigenlijk precies in? is dat een sentiment steunpunt of moet ik dat anders zien?
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou de term zwart aan dalingen van 10 % ofzo willen voorbehouden. Anders verliest zo'n term ook zijn waarde.
Je kunt het beter zien als een punt waar het orderboek gewoon behoorlijk vol staat. Zo heb je op bepaalde punten nu eenmaal enorm veel koop orders en op bepaalde enorm veel verkoop orders. Men zal eerder een koop/verkoop order zetten op 300 dan op 301.54 en dus krijg je het 'magische' verhaal van steun en weerstanden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef farscapevr8 het volgende:
260 was toch een steunpunt ofzo?
wat houd dat eigenlijk precies in? is dat een sentiment steunpunt of moet ik dat anders zien?
ING P DEC 4,91 kost nu 55 cent. Daalt ING naar die low dan verdien je amper 85 cent per put.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:52 schreef Blandigan het volgende:
ING stond in 2008 rond de 3,5 Euro. Er is dus nog ruimte voor meer zou ik zeggen.
Bepaalde divisies van banken kunnen verschillende adviezen geven. Zo gek is dat niet als beide divisies ivm. chinese walls niet met elkaar samen mogen werken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:48 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Vanochtend de RTL-Z fragmenten van gisteren terug gekeken en het viel mij op dat de woordvoerende analist van ING vertelde dat ING al een tijd onderwogen in de aandelen zit. Dit in tegenstelling tot de TA-analist die op IEX en op de website van ING zelf een long-advies voor aandelen af gaf. Na dit advies is er geen verandering geweest en het eerst volgende advies komt, volgens de ING-site, op 22 augustus. Mooi gevalletje bank naait klantenMaarja, aan de andere kant, dat wist iedereen al lang...
Je hebt als professional ook gewoon dusdanig zoveel voordelen dat als je er eenmaal inzit eigenlijk niet meer zonder kan. Het verschil in informatie tussen professioneel en particulier is dusdanig groot dat als je weer terug moet naar particulier het toch een stuk moeilijker wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:56 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Jammer, jij hebt daar met een BB natuurlijk veel meer zicht op. Maar zoals Jaco al mooi beschreef doet het er weinig toe om een instapmoment te formuleren. De markten zijn immers gecorreleerd aan elkaar, waardoor je de S&P500 (waar de informatie makkelijk en vrij toegankelijk verkrijgbaar is) als barometer kunt gebruiken.
Maar is het niet zo dat alle informatie die jij (en dus ook anderen) uit die systemen halen, al lang is ingeprijst?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt als professional ook gewoon dusdanig zoveel voordelen dat als je er eenmaal inzit eigenlijk niet meer zonder kan. Het verschil in informatie tussen professioneel en particulier is dusdanig groot dat als je weer terug moet naar particulier het toch een stuk moeilijker wordt.
Nee. Want je krijgt de data expliciet op het moment dat het uitkomt en ziet daarna de impact op de markt binnen een seconde op het moment dat je het verkrijgt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:31 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat alle informatie die jij (en dus ook anderen) uit die systemen halen, al lang is ingeprijst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |