Die 17feb is inderdaad van de freedomfighters. Heb het ook van een site van hun afgehaald, vandaarquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, zo. Ja, ok. Omdat ik feb17 zag staan. Maar het is dus inderdaad een SMS-je van de regering. Tsja, zal een vage situatie zijn nu in Tripoli.
Nou ja, niemand zal geloven in Khaddafi de persoon. Er zijn echter altijd belangen, vrezen, emoties.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:55 schreef waht het volgende:
Het kan best snel gaan als die vermeende steun voor Kadaffi waarmee hij de afgelopen maanden heeft zitten pronken allemaal gebakken lucht blijkt te zijn. De inwoners van Tripoli moesten simpelweg enige zekerheid hebben dat ze niet ten prooi zullen vallen aan de veiligheidstroepen van Kadaffi. Als genoeg mensen er eenmaal in geloven zit er voor elk individu veiligheid in de massa.
A la Dr. No?quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:59 schreef svann het volgende:
Zou hij door het gangenstelsel van zijn man-made-river gevlucht zijn?
Ik heb wel eens gehoord dat daar een voertuig door kan rijden.
Maar misschien was hij de laatste tijd wel niet in Tripoli.
Het lijkt me inmiddels duidelijk genoeg dat steun voor Kadaffi tevergeefs is. Alleen z'n naaste familie en wellicht wat extreem loyale aanhangers blijven bij hem. Ik verklaar al die lui in ieder geval voor gek als ze in Libie blijven.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, niemand zal geloven in Khaddafi de persoon. Er zijn echter altijd belangen, vrezen, emoties.
twitter:FreeBenghazi twitterde op zondag 21-08-2011 om 00:49:22#Tunisia'n government spokesman said Safi Gaddafi arrived in Tautoine on the way to Djerba island #Libya v libyaalahrar reageer retweet
twitter:FreeBenghazi twitterde op zondag 21-08-2011 om 00:51:55Majority of the resorts in #Djerba island are owned by Gaddafi (ie. property of the #Libya'n people)... #Tunisia #Nowhere2hide reageer retweet
twitter:Liberty4Libya twitterde op zondag 21-08-2011 om 00:51:58Tunisians surround Djerba airport to prevent Seif Gadafi from leaving the country. #Libya reageer retweet
Mooi, dan ga ik maar slapen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:26 schreef rakotto het volgende:
Gevehten in Tripoli zijn begonnen. Sommige gebouwen staan in de fik en overheid gebouwen zijn overgenomen
quote:
Als ik het zo bekijk op TV ziet het er na uit dat Tripoli snel zal vallen. Laten we hopen van wel.quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg je wel, ja, geen twee weken, maar twee dagen.
Er is iets te zien op tv?quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:53 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Als ik het zo bekijk op TV ziet het er na uit dat Tripoli snel zal vallen. Laten we hopen van wel.
Enkele beelden kwamen langs op Al-Arabiya, Al-Jazeera en Al-Sharqiya. Diverse wijken in Tripoli zouden in handen van de rebellen zijn.quote:
Ja, maar geen beelden, toch>quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:55 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Enkele beelden kwamen langs op Al-Arabiya, Al-Jazeera en Al-Sharqiya. Diverse wijken in Tripoli zouden in handen van de rebellen zijn.
Bij Al-Arabiya zag je clips uit de wijken, dacht ik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:07 schreef rakotto het volgende:
Geen beelden nee. Het enige wat je zag bij de audio boodschap waren tientallen mensen met Kazaffi foto's/
Ja, in tweets vermeldde men al van een paar wijken dat daar 100+ doden (per wijk) gevallen zouden zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:15 schreef Monidique het volgende:
Vrees dat het een bloedbad kan worden vanavond,.
twitter:ChangeInLibya twitterde op zondag 21-08-2011 om 02:09:12TRIPOLI LPC Soug Al Jumaa: Gaddafi is shelling us with ANTI-AIRCRAFT WEAPONS and we suspect GRAD rockets may follow soon. #libya #feb17 reageer retweet
AA kan ook horizontaal vuren.quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:43 schreef Monidique het volgende:
De opstandelingen reden trouwens ook constant rond met AA.
Dat snap ik, daarom. Het verwijt was altijd: ja, het regime vuurt met AA. De rebellen rijden rond met AA, schieten raketten af op steden.quote:
Op steden? Ik denk eerder op eenheden van Gaddafi.quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:58 schreef Monidique het volgende:
Dat snap ik, daarom. Het verwijt was altijd: ja, het regime vuurt met AA. De rebellen rijden rond met AA, schieten raketten af op steden.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Khadaffi harder zou optreden dan onze Bibi, integendeel, waar Israel wel een geschiedenis van genocide heeft, heeft Khadaffi's bewind dat bij mijn weten niet. Je hanteert normen of je hanteert ze niet.
Ja. En nee.quote:Op zondag 21 augustus 2011 03:26 schreef popolon het volgende:
Wat een kansloos gedoe blijft dit toch. Je broek zakt er gewoon van af.
Er zit daar een dike drol die 'we' maar niet kunnen vangen. Echt he, het machtige westen tegen een kabouter in Afrika: 0-7 voor Uammar al-Gaddafi.
Tsja, dan zullen de Libiërs wel de Limburgers zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 03:26 schreef Aloulou het volgende:
Volgens berichten was Saif vandaag al eerder in Djerba aangekomen, en dus al uit Libie weg.
Daarnaast is Saif slechts de zoon van, meer niet. Niet zo belangrijk voor een zo goed mogelijk aftreden van zijn vader en met zo weinig mogelijk bloedvergieten. Wat Mu'amer betreft heb je wel gelijk denk ik.
Het zijn in ieder geval spannende tijden. Djerba zit vol met gevluchte libiers nu al maanden overigens. Het zou goed kunnen dat de berichten van Tunesiers die naar het vliegveld van Djerba vanavond zijn gegaan voornamelijk Libiers zijn. Verschil is alleen te merken aan het accent/dialect namelijk.
Dit had in een week afgelopen moeten zijn, prutswerk (weer). De Amerikanen hadden zich geheel afzijdig moeten houden vind ik. Laat de Fransen en Engelsen (en de rest) dit maar uitzoeken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 03:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. En nee.
Ja: de NAVO blijkt nog steeds vrij impotent te zijn. Amerika ook. Elk imperium.
Nee: Khaddafi heeft nog een paar vierkante kilometer tot zijn beschikking, kennelijk heeft het een en ander wel effect.
Dat kan toch niet? Hoe kan "dit" in een week opgelost zijn? Hoe?quote:Op zondag 21 augustus 2011 03:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Dit had in een week afgelopen moeten zijn, prutswerk (weer).
Ja, eerste zin ben ik het mee eens. Tweede zin niet; ook zij hadden zich er niet mee moeten bemoeien. Verschil is natuurlijk wel dat Obama illegaal bezig is en Cameron en Sarkozy niet.quote:De Amerikanen hadden zich geheel afzijdig moeten houden vind ik. Laat de Fransen en Engelsen (en de rest) dit maar uitzoeken.
Uh, ja. Dat heeft weinig met hypocrisie te maken, maar meer met het feiten dat we godzijdank niet leven in een wereld waarin elke bad guy maar vermoord wordt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 03:35 schreef MouzurX het volgende:
Het komt allemaal door het feit dat we zo hyprocriet willen zijn en niet meteen een bom op die gast hebben gegooid ongeacht het aantal slachtoffers.
BOOM BOOM HEADSHOT.quote:Op zondag 21 augustus 2011 03:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Hoe kan "dit" in een week opgelost zijn? Hoe?
Wat heb je in gedachte?
Neemt niet weg dat ze allemaal aan 't klootviolen zijn. Een land met geen leger, 90% bestaat uit huurlingen, en dan nog dit geklungel?quote:[..]
Ja, eerste zin ben ik het mee eens. Tweede zin niet; ook zij hadden zich er niet mee moeten bemoeien. Verschil is natuurlijk wel dat Obama illegaal bezig is en Cameron en Sarkozy niet.
Ja, en dan? Wat los je daarmee op? Deze oorlog gaat immers niet om Khaddafi die een kutopmerking op het schoolplein heeft gemaakt, maar, kennelijk, om de Libische bevolking. Zeker gezien het feit dat hun aanvankelijke reden was: bevolking beschermen, geen regime change. Hoe helpt zoiets en hoe moet dit in de praktijk werken?quote:
Tsja. Er zaten bijna 200.000 man in Irak en was klungelen, Afghanistan is geklungel. zoiets kan gewoon niet.quote:Neemt niet weg dat ze allemaal aan 't klootviolen zijn. Een land met geen leger, 90% bestaat uit huurlingen, en dan nog dit geklungel?
Sorry maar als je dan gaat dan ga je er vol in. Niet dat ik dat wil want ik was, en ben, tegen het 'ingrijpen' hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |