Wie?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:20 schreef Aloulou het volgende:
De "massamoorden" die de burgers van Tripoli "te wachten staat" door de revolutionairen volgens sommige users hier geloof ik dan ook niet in.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is een stuk realistischer dat in Tripoli een massaslachting gaat plaatsvinden, door de rebellen/terroristen.
Dat is dus volgens mij een van de twee of drie wijken (geen idee hoeveel er zijn en hoe groot) die het afgelopen half jaar al vaker in opstand zijn gekomen. Geen idee hoe dat zit, qua loyaliteit etc. in Tripoli.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:50 schreef Aloulou het volgende:
Vrouw uit Tripoli vertelt nu op AJA dat meer dan 100 doden inmiddels zijn gevallen in de wijk Souk Joma'a in Tripoli in afgelopen uren.
quote:Protesten tegen Gadhafi in straten Tripoli
Geschreven door ANP op 20-08-2011 @ 23:48 - gepost door Jordy Kruse
Tegenstanders van de Libische leider Moammar Gadhafi zijn zaterdagavond de straat opgegaan in de hoofdstad Tripoli. Dat meldden twee inwoners van de stad via de telefoon aan een verslaggever van het Britse persbureau Reuters in de Algerijnse hoofdstad Algiers. Ze spraken van 'menigtes mensen'.
In vier wijken, waaronder het centrum, zou worden gevochten. Er zijn explosies, geweervuur en luchtafweer te horen. Bewoners hebben van de regering per sms een oproep gekregen om de straat op te gaan en 'agenten met wapens te elimineren'.
Een tv-zender van de rebellen meldde dat de bewoners van de wijk Tajoura ten oosten van het centrum hun wijk tot 'bevrijd gebied' hebben verklaard. De gevechten in Tripoli zouden door hoofdstedelijke rebellen worden gevoerd en niet door de opstandelingen van buiten die Tripoli naderen om een einde te maken aan het bewind van Gadhafi.
Lijkt mij een brakke vertaling uit het Engels van 'agents', oftewel spionnen, verraders.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:05 schreef timmmmm het volgende:
Protesten tegen Gadhafi in straten Tripoli
Bewoners hebben van de regering per sms een oproep gekregen om de straat op te gaan en 'agenten met wapens te elimineren'.
Ze zijn te goed voor deze tv-wereld.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:20 schreef speknek het volgende:
Wat leuk dat de NAVO dat op een zaterdag doet, zodat je het nog een beetje kun volgen.
quote:Libyan rebels close in amid reports of fierce fighting in Tripoli
Celebrations broke out across Libya after Libyan TV reported that Muammar Gaddafi and his two sons had left the country.
In the town of Zintan, the opposition stronghold in Libya's western mountains, locals fired wildly into the sky with Kalashnikovs and anti-aircraft guns as news of Gaddafi's apparent departure spread.
Libya's opposition Al-Aharar channel said that, according to sources in Tripoli, Gaddafi and his sons Mu'tasm and Hannibal had all fled. There was no information on how they had allegedly managed to escape from Tripoli, now under siege from rebel forces in the west, east and south.
Hoe bedoel je? Het smsje komt van gadaffi af.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:32 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat het een regerings-SMS-je was.
O, zo. Ja, ok. Omdat ik feb17 zag staan. Maar het is dus inderdaad een SMS-je van de regering. Tsja, zal een vage situatie zijn nu in Tripoli.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:34 schreef houda het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het smsje komt van gadaffi af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |