abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100985403
BreakingNews Breaking News
Al Arabiya: Tajura, suburb of Tripoli, in rebel hands
1 minute ago
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_100985422
Ik heb hier in Tunesie aardig wat Libiers ontmoet afgelopen maanden omdat het er vol mee zit. Ook wat uit Tripoli. Sommigen van hen waren tot de week ervoor nog gewoon in Tripoli. En ook zij gaven aan dat als de kans daar echt is in Tripoli genoeg mensen te vinden zijn die zich direct bij rebellen aansluiten om Khadafi en zijn troepen eruit te trappen. Nu houdt men zich slechts stil omdat ze niets kunnen beginnen tegen de aanwezige veiligheidstroepen van Khadafi in Tripoli. De "massamoorden" die de burgers van Tripoli "te wachten staat" door de revolutionairen volgens sommige users hier geloof ik dan ook niet in. Zeker, loyalisten die blijven vechten krijgen de kogel. Maar de gemiddelde burger kent Khadafi na 42 jaar te goed om bereid te zijn voor zo'n mongol jezelf dood te vechten of uberhaupt de wapens op te pakken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_100985648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:20 schreef Aloulou het volgende:
De "massamoorden" die de burgers van Tripoli "te wachten staat" door de revolutionairen volgens sommige users hier geloof ik dan ook niet in.
Wie?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:33:13 #129
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100985835
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie?
Maakt dat wat uit? :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100985919
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is een stuk realistischer dat in Tripoli een massaslachting gaat plaatsvinden, door de rebellen/terroristen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_100985969
O, ja.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:48:07 #132
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100986334
Ik hoop zo dat het gaat gebeuren!
Het blijkt inderdaad dat het gaat om inwoners van tripoli en dus nog geen mensen van buitenaf!

Die clown moussa ibrahim heeft net een persconferentie gehouden waarin hij zegt dat tripoli volledig vrij is en onder controle van het leger. Er waren volgens hem verschillende bewapende gangs Libie in gesneaked.
Dit was binnen een half uur opgelost volgens hem :)

Er wordt nu gezegd dat de gunshots en gevechten meer intens worden!
Belangrijke nacht wordt het! Hopelijk zijn de freedom fighters van de rest van Libie er snel bij zodat ze de inwoners van Tripoli die nu aan het 'uprisen' zijn kunnen helpen!!
pi_100986408
Spokesperson Moussa Ibrahim van Khadafi hield net verhaaltje op AJA dat in Tripoli alles rustig is, etc etc. Nu op AJA een ooggetuige uit Tripoli die bevestigd dat weldegelijk in bepaalde wijken gevechten zijn uitgebroken. Daarnaast bevestigd hij dat NATO bepaalde plaatsen bombardeerd.

Vrouw uit Tripoli vertelt nu op AJA dat meer dan 100 doden inmiddels zijn gevallen in de wijk Souk Joma'a in Tripoli in afgelopen uren.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:52:40 #134
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100986502
Ohja wisten jullie trouwens dat Moussa Ibrahim (spokesman van de gadaffi) met zijn achternaam Al Gadaffi heet..

Familie dus! :')
pi_100986620
Kwam ik net achter toen hij zo werd genoemd op AJA. Dacht al waarom zit die jonge jongen daar tot op het laatste moment zijn leven voor Mo'ammer op het spel te zetten. Maar familie verklaart genoeg.
pi_100986641
Gezien de uitspraken dacht ik eerst dat Mohammed Saïd Al-Sahaf weer een nieuwe baan had. :D

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_100986648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:50 schreef Aloulou het volgende:
Vrouw uit Tripoli vertelt nu op AJA dat meer dan 100 doden inmiddels zijn gevallen in de wijk Souk Joma'a in Tripoli in afgelopen uren.
Dat is dus volgens mij een van de twee of drie wijken (geen idee hoeveel er zijn en hoe groot) die het afgelopen half jaar al vaker in opstand zijn gekomen. Geen idee hoe dat zit, qua loyaliteit etc. in Tripoli.
pi_100986836
Zou best kunnen inderdaad. Hier en daar hoor je dat afgelopen maanden wel geprobeerd is mensen in Tripoli te bewapenen te voorbereiding van het moment dat ze menen zich tegen Khadafi te kunnen keren. Nu worden Souq al-Jomo'a en de wijk Fashloum specifiek genoemd waar gevechten zijn in Tripoli. De mevrouw gaf net aan dat er 130 doden/martelaren in souq al-jomo'a zijn, revolutionairen bedoelt ze vrijwel zeker daarmee.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:05:19 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100986974
Protesten tegen Gadhafi in straten Tripoli
quote:
Geschreven door ANP op 20-08-2011 @ 23:48 - gepost door Jordy Kruse
print

Tegenstanders van de Libische leider Moammar Gadhafi zijn zaterdagavond de straat opgegaan in de hoofdstad Tripoli. Dat meldden twee inwoners van de stad via de telefoon aan een verslaggever van het Britse persbureau Reuters in de Algerijnse hoofdstad Algiers. Ze spraken van 'menigtes mensen'.

In vier wijken, waaronder het centrum, zou worden gevochten. Er zijn explosies, geweervuur en luchtafweer te horen. Bewoners hebben van de regering per sms een oproep gekregen om de straat op te gaan en 'agenten met wapens te elimineren'.

Een tv-zender van de rebellen meldde dat de bewoners van de wijk Tajoura ten oosten van het centrum hun wijk tot 'bevrijd gebied' hebben verklaard. De gevechten in Tripoli zouden door hoofdstedelijke rebellen worden gevoerd en niet door de opstandelingen van buiten die Tripoli naderen om een einde te maken aan het bewind van Gadhafi.
Laffe huichelaar
pi_100987179
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:05 schreef timmmmm het volgende:
Bewoners hebben van de regering per sms een oproep gekregen om de straat op te gaan en 'agenten met wapens te elimineren'.

Lijkt mij een brakke vertaling uit het Engels van 'agents', oftewel spionnen, verraders.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:20:16 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_100987523
Wat leuk dat de NAVO dat op een zaterdag doet, zodat je het nog een beetje kunt volgen O+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100987599
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:20 schreef speknek het volgende:
Wat leuk dat de NAVO dat op een zaterdag doet, zodat je het nog een beetje kun volgen O+.
Ze zijn te goed voor deze tv-wereld.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:29:07 #143
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100987912
Dit is het echte smsje:

http://img827.imageshack.us/img827/8895/sms20aug.png (copy/paste deze link)
pi_100988041
Zal wel via-via afgesproken zijn dat ze op Het Moment moesten wachten.
pi_100988053
Ik dacht dat het een regerings-SMS-je was.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:33:03 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100988094
quote:
Libyan rebels close in amid reports of fierce fighting in Tripoli

Celebrations broke out across Libya after Libyan TV reported that Muammar Gaddafi and his two sons had left the country.

In the town of Zintan, the opposition stronghold in Libya's western mountains, locals fired wildly into the sky with Kalashnikovs and anti-aircraft guns as news of Gaddafi's apparent departure spread.

Libya's opposition Al-Aharar channel said that, according to sources in Tripoli, Gaddafi and his sons Mu'tasm and Hannibal had all fled. There was no information on how they had allegedly managed to escape from Tripoli, now under siege from rebel forces in the west, east and south.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:34:44 #147
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100988161
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:32 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat het een regerings-SMS-je was.
Hoe bedoel je? Het smsje komt van gadaffi af.
pi_100988168
Het zou toch een dag te laat zijn. Ben Ali 's vrijdags, Moebarak op vrijdag.
pi_100988225
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:34 schreef houda het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het smsje komt van gadaffi af.
O, zo. Ja, ok. Omdat ik feb17 zag staan. Maar het is dus inderdaad een SMS-je van de regering. Tsja, zal een vage situatie zijn nu in Tripoli.
pi_100988262
Zou je dat 'traitors' weglaten, dan zou het voor elke zijde kunnen gelden, vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')