abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 14 augustus 2011 @ 09:56:19 #51
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_100704989
Limburgers zijn arrogant en egoïstisch. Niettemin is dat de enige provincie met een PVV-meerderheid. Daarbij willen ze altijd laten horen dat ze uit Limburg komen, net als Tukkers. Een Drent, Groninger, Brabo of zelfs Fries probeert in het ABN zo goed mogelijk Nederlands te spreken. Alleen de Limburgers en Tukkers vertikken het fatsoenlijk ABN te praten.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_100705000
Ik zie alle Nederlanders gewoon als hetzelfde hoor (maw ik oordeel niet op stad maar over de persoon zelf), iemand uit Limburg kan net zo arrogant zijn als iemand uit bijv. de Randstad.
pi_100705010
Griebels, Limburg :r Hek er omheen, Wilders president of koningin of wat ie ook wil zijn er van maken, dan vangen we 2 vliegen in één klap ^O^
pi_100705021
Ik kan me echt niet voorstellen dat Limburgers Limburgs tegen Nederlanders gaan spreken maar goed :')
pi_100705023
Venlo en Roermond gezellige steden vinden :')
pi_100705050
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:00 schreef SoraAoi het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat Limburgers Limburgs tegen Nederlanders gaan spreken maar goed :')
Is ook niet zo, maar sommige mensen vinden het nou eenmaal leuk om te overdrijven, niets aan te doen.
pi_100705066
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:00 schreef SoraAoi het volgende:
Echt wel. Vaak genoeg meegemaakt :Y
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_100705078
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:05 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Echt niet! nog nooit meegemaakt :Y

en nu dan?

Misschien een paar tokkies ja maar die heb je in de randstad of in "Holland" ook. Die Nederlands tegen iedereen, waar dan ook gaan spreken. Vaak zat meegemaakt joh!
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:07:28 #59
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_100705085
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:05 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat doen sommige Friezen ook, maar niemand die ik ken zou zoiets doen, dus het is een kleine minderheid.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:16:00 #60
333374 Lithia
Too serious
pi_100705184
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:06 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Echt niet! nog nooit meegemaakt :Y

en nu dan?
Nu niets, je ziet dat de ervaring verschilt per persoon en dat het niet persé overdrijven is als je dat zelf niet meegemaakt hebt.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:57 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ik zie alle Nederlanders gewoon als hetzelfde hoor (maw ik oordeel niet op stad maar over de persoon zelf), iemand uit Limburg kan net zo arrogant zijn als iemand uit bijv. de Randstad.
Als je in een omgeving woont waar iedereen vaak direct is en beleefd, dan is er een grote kans dat je dat zelf zo wordt. Als je in een omgeving woont waar het normaal is om beleefd te zijn tegen mensen, maar direct een mes in de rug steken normaal is, dan is de kans groot dat je dat ook doet.
Natuurlijk kan iemand uit Limburg net hetzelfde zijn als iemand uit de randstad, maar ik denk dat men hier praat over de meerderheid (in gedrag) en niet zozeer over de personen zelf. Iedereen verschilt, alleen is het makkelijker om beïnvloed te raken aan de omgeving als je vanaf je geboorte daar woont en niets anders kent.
Dan kan een omgeving zeker invloed hebben, zie het als een kleine cultuurverschil. Soms heb je andere gewoontes wat de ander juist raar vindt. Dan heeft persoonlijkheid er weinig mee te maken.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:17:26 #61
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_100705209
Limburg :')
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_100705228
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:16 schreef Lithia het volgende:

[..]

Nu niets, je ziet dat de ervaring verschilt per persoon en dat het niet persé overdrijven is als je dat zelf niet meegemaakt hebt.

[..]

Als je in een omgeving woont waar iedereen vaak direct is en beleefd, dan is er een grote kans dat je dat zelf zo wordt. Als je in een omgeving woont waar het normaal is om beleefd te zijn tegen mensen, maar direct een mes in de rug steken normaal is, dan is de kans groot dat je dat ook doet.
Natuurlijk kan iemand uit Limburg net hetzelfde zijn als iemand uit de randstad, maar ik denk dat men hier praat over de meerderheid (in gedrag) en niet zozeer over de personen zelf. Iedereen verschilt, alleen is het makkelijker om beïnvloed te raken aan de omgeving als je vanaf je geboorte daar woont en niets anders kent.
Dan kan een omgeving zeker invloed hebben, zie het als een kleine cultuurverschil. Soms heb je andere gewoontes wat de ander juist raar vindt. Dan heeft persoonlijkheid er weinig mee te maken.
Dus wat is je punt? Dat de meeste limburgers onbeleefd zijn? Ik zou daar graag wel eens wat statistieken en/of onderzoeken van willen zien evenals publicaties want dit hele topic is gewoon een bolwerk van persoonlijke ervaringen en volgens jou zeggen die niets toch? :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:22:31 #63
333374 Lithia
Too serious
pi_100705272
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:18 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dus wat is je punt? Dat de meeste limburgers onbeleefd zijn? Ik zou daar graag wel eens wat statistieken en/of onderzoeken van willen zien evenals publicaties want dit hele topic is gewoon een bolwerk van persoonlijke ervaringen en volgens jou zeggen die niets toch? :)
Nee.
Dat het niet persé gaat om de personen zelf, maar dat de omgeving zeker invloed kan hebben.
Verder kan het mij niet zoveel schelen of je mij gelooft of niet. Er zijn genoeg mensen (die in de omgeving Parkstad gewoond hebben) die mij kunnen bevestigen. Ik ben zelfs verhuisd om die feit en nog steeds ben ik verrast hoe anders het is.
pi_100705290
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:22 schreef Lithia het volgende:

[..]

Nee.
Dat het niet persé gaat om de personen zelf, maar dat de omgeving invloed kan hebben.
Verder kan het mij niet zoveel schelen of je mij gelooft of niet. Er zijn genoeg mensen (die in de omgeving Parkstad gewoond hebben) die mij kunnen bevestigen. Ik ben zelfs verhuisd om die feit en nog steeds ben ik verrast hoe anders het is.
Conditionering door je omgeving is gewoon oud nieuws maar dit topic gaat over Limburg. Wat is je punt met betrekking op dit topic dan? Ik geloof dat conditionering door middel van je omgeving effect op personen kan hebben maar ik zou wle eens willen weten waar jij de informatie vandaan hebt dat de meeste mensen in limburg ombeleefd zijn :) (ervan uitgaande dat dat je punt was dat je probeerde te maken in de bovenstaande post)

Als je geen publicatie hebt, onderzoek of wat dan ook is het dus gewoon wat gelul in de rondte. Ik wens je dan ook veel succes hiermee :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:25:44 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_100705302
Met Limburg is weinig mis en is een boeiendere provincie dan de meeste andere

Alleen Geert Wilders gooit er een smet op
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:32:17 #66
333374 Lithia
Too serious
pi_100705364
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:24 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Conditionering door je omgeving is gewoon oud nieuws maar dit topic gaat over Limburg. Wat is je punt met betrekking op dit topic dan? Ik geloof dat conditionering door middel van je omgeving effect op personen kan hebben maar ik zou wle eens willen weten waar jij de informatie vandaan hebt dat de meeste mensen in limburg ombeleefd zijn :) (ervan uitgaande dat dat je punt was dat je probeerde te maken in de bovenstaande post)

Als je geen publicatie hebt, onderzoek of wat dan ook is het dus gewoon wat gelul in de rondte. Ik wens je dan ook veel succes hiermee :)
Nogmaals, het kan me niets schelen wat jij hiervan vindt.
Ik spreek alleen uit ervaring, iets wat ik dagelijks, mijn hele leven meegemaakt hebt.

Mijn betrekking over de rest van dit topic staat hier hoor:
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:01 schreef Lithia het volgende:
Oostelijk Zuid-Limburg
Die TS geeft een hele goede uitleg waarom Parkstad iig kut is.
De rest van Limburg is wel tof.
Waarmee wens je mij succes trouwens? :') Enige wat ik deed was een reactie geven op één post wat niets met jou te maken had. Wat ik wel op jou reageerde heeft niets te maken met die andere post, dus ik snap sowieso niet waarom jij je aangesproken voelt en persé bronnen wilt zien.
Een mening geven kan prima, op iemand reageren ook, maar ik hoef me nergens voor te bewijzen hoor.

Succes ermee. :) :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:34:19 #67
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_100705381
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:25 schreef Hexagon het volgende:

Alleen Geert Wilders gooit er een smet op
Neuh hoor, dat doe je zelf. Limburg is veel meer dan Wilders.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:36:33 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_100705415
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:34 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Neuh hoor, dat doe je zelf. Limburg is veel meer dan Wilders.
Is zo maar het is een duidelijk storende factor in de liefde ervoor
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:47:43 #69
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100705564
quote:
4s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:56 schreef Djeez het volgende:
Limburgers zijn arrogant en egoïstisch. Niettemin is dat de enige provincie met een PVV-meerderheid. Daarbij willen ze altijd laten horen dat ze uit Limburg komen, net als Tukkers. Een Drent, Groninger, Brabo of zelfs Fries probeert in het ABN zo goed mogelijk Nederlands te spreken. Alleen de Limburgers en Tukkers vertikken het fatsoenlijk ABN te praten.
Sorry hoor, maar ik kan je dus wel vertellen dat er meer Brabanders zijn dan jij denkt die echt enorm veel schijt hebben aan het ABN. :') En dan bedoel ik de echte, niet de import Brabanders. Met hun randstad maniertjes. :r

Ik studeer nu in de randstad, en mensen vragen mij vaak waarom ik dat accent niet af probeer te leren. En als je dan zegt: "Omdat ik een Brabander ben." Dan kijken ze je raar aan. :') Randstad is zo verschrikkelijk, ze denken allemaal dat heel de wereld randstad wil zijn, en dat je ergens anders niet fatsoenlijk kunt leven.

En dan maar zeiken dat provincialen arrogant zijn. :')13.gif
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_100705677
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:32 schreef Lithia het volgende:

[..]

Nogmaals, het kan me niets schelen wat jij hiervan vindt.
Ik spreek alleen uit ervaring, iets wat ik dagelijks, mijn hele leven meegemaakt hebt.

Succes ermee. :) :)
Dit vind ik erg raar omdat je eerst zegt:

quote:
en dat je eigen ervaring dus geen maatstaf is voor de algemeenheid en nu zeg je dat je zelf spreekt uit ervaring? :') Nigga plx. Zeg dan gewoon; "vanuit mijn ervaring zijn limburgers onbeleefd" (dat kan :) ) zonder al die conditioneringsbullshit erbij te halen want dat heeft dus geen enkele betrekking op jezelf die vanuit eigen ervaring spreekt ipv feitelijkheden :W

En als je een publicatie hebt waaruit inderdaad blijkt dat de meeste limburgers onbeleefd zijn neem ik dan van harte aan mits gedegen onderzoek. Die anekdotes en "ja maar ik vind omdat ik dat zo meegemaakt heb" zijn gewoon waardeloos en dragen niks bij aan een discussie.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:58:12 #71
333374 Lithia
Too serious
pi_100705711
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:55 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dit vind ik erg raar omdat je eerst zegt:

[..]

en dat je eigen ervaring dus geen maatstaf is voor de algemeenheid en nu zeg je dat je zelf spreekt uit ervaring? :') Nigga plx. Zeg dan gewoon; vanuit mijn ervaring zijn limburgers onbeleefd zonder al die conditioneringsbullshit erbij te halen want dat heeft dus geen enkele betrekking op jezelf die vanuit eigen ervaring spreekt ipv feitelijkheden :W
Lees je nou zo slecht of ligt het echt aan mijn Nederlands?
Het verschilt per ervaring, dus om anderen meteen te bestempelen dat ze overdrijven vind ik onnodig. Er staat nergens in die post dat ervaring geen maatstaf is.
pi_100705724
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:58 schreef Lithia het volgende:

[..]

Lees je nou zo slecht of ligt het echt aan mijn Nederlands?
Het verschilt per ervaring, dus om anderen meteen te bestempelen dat ze overdrijven vind ik onnodig. Er staat nergens in die post dat ervaring geen maatstaf is.
Ik volg je niet want ik heb nergens gepost dat mensen overdrijven?
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:59:01 #73
333374 Lithia
Too serious
pi_100705726
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:55 schreef SoraAoi het volgende:

En als je een publicatie hebt waaruit inderdaad blijkt dat de meeste limburgers onbeleefd zijn neem ik dan van harte aan mits gedegen onderzoek. Die anekdotes en "ja maar ik vind omdat ik dat zo meegemaakt heb" zijn gewoon waardeloos en dragen niks bij aan een discussie.
Dan negeer je mijn posts. Jij bent degene dat er een discussie van maakt hoor. :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:59:25 #74
333374 Lithia
Too serious
pi_100705731
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:59 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik volg je niet want ik heb nergens gepost dat mensen overdrijven?
Je reageert op The_Dean, hij reageerde op wie?
Juist.
pi_100705736
Je hebt gelijk dat het per ervaring verschilt maar daar hebben we in een "Limburgers zijn kut" topic niks aan om eerlijk te zijn. Behalve je eigen mening ventileren zit er 0,0 waarde aan naturlijk :P
pi_100705758
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:59 schreef Lithia het volgende:

[..]

Je reageert op The_Dean, hij reageerde op wie?
Juist.
Hij reageerde op mij waarin ik zeg dat ik het me niet kan voorstellen. Nergens zeg ik dat mensen overdrijven dat deed heul iemand anders maar goed. (marokkaansekip geloof ik)
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:07:08 #77
333374 Lithia
Too serious
pi_100705863
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:01 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Hij reageerde op mij waarin ik zeg dat ik het me niet kan voorstellen. Nergens zeg ik dat mensen overdrijven dat deed heul iemand anders maar goed. (marokkaansekip geloof ik)
Ik zei ook niet dat jij overdreef, maar dat stond wel in mijn post. Beide posts waren direct en indirect tegen marrokkaansekip, maar ik reageerde alsnog op jouw post, om de 'en nu?' opmerking.
Hij heeft het anders meegemaakt dan jij en zo heeft iedereen wel in dit soort topics. Bijna iedereen spreekt uit ervaringen of opvattingen van de provincie, dus ik vind het raar dat je alleen mji steeds pushed om bronnen.
Iig merk ik nu dat het verwarrend is en daar wil ik mijn excuses voor aanbieden. Alleen is dat nog steeds geen reden om die ene post te interpreteren dat ervaring geen maatstaf is. Dat was een misverstand wat niet mijn schuld is.
pi_100705909
Het hangt daar maar, het had gewoon van Belgie of Duitsland moeten zijn, jullie horen niet bij ons.
Ga weg!
Ajax!
pi_100705925
Waarom was mijn topic gesloten?
pi_100705937
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:07 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat jij overdreef, maar dat stond wel in mijn post. Beide posts waren direct en indirect tegen marrokkaansekip, maar ik reageerde alsnog op jouw post, om de 'en nu?' opmerking.
Hij heeft het anders meegemaakt dan jij en zo heeft iedereen wel in dit soort topics. Bijna iedereen spreekt uit ervaringen of opvattingen van de provincie, dus ik vind het raar dat je alleen mji steeds pushed om bronnen.
Iig merk ik nu dat het verwarrend is en daar wil ik mijn excuses voor aanbieden. Alleen is dat nog steeds geen reden om die ene post te interpreteren dat ervaring geen maatstaf is. Dat was een misverstand wat niet mijn schuld is.
Maar mijns inziens is ervaring dus ook geen maatstaf. Als Pietje uit Rotterdam 3x naar Heerlen gaat en op de een of andere manier geheel toevallig 3 tokkies tegen het lijf loopt zal deze thuis zeggen dat Limburgers onbeleefd zijn. Dit is echter alleen zo in zijn ervaring maar zegt verder niks over het gros van het volk. De reden dat ik om een onderzoek vraag of een publicatie of statistieken of whatever is het volgende;

Ik word een beetje kriebelig van die posts als "Ja de meeste Limburgers zijn onbeleefd want vanuit mijn ervaring....verhaal hier....." Je kunt dan beter zeggen "Ja vanuit mijn ervaring zijn de meeste Limburgers onbeleefd want zus en zo heb ik het meegemaakt". Dit lijkt hetzelfde maar is al heel anders.

Vanuit Jantjes ervaring zijn de meeste meiden in Amsterdam hoeren. Dit wil niet zeggen dat het ook echt zo is. Het zegt waarschijnlijk meer over Jantjes interesses in Amsterdam :P

Op die manier :P
pi_100706016
Limburgers hebben gewoon een ander accent that's it.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:17:46 #82
333374 Lithia
Too serious
pi_100706081
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:10 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Maar mijns inziens is ervaring dus ook geen maatstaf. Als Pietje uit Rotterdam 3x naar Heerlen gaat en op de een of andere manier geheel toevallig 3 tokkies tegen het lijf loopt zal deze thuis zeggen dat Limburgers onbeleefd zijn. Dit is echter alleen zo in zijn ervaring maar zegt verder niks over het gros van het volk. De reden dat ik om een onderzoek vraag of een publicatie of statistieken of whatever is het volgende;

Ik word een beetje kriebelig van die posts als "Ja de meeste Limburgers zijn onbeleefd want vanuit mijn ervaring....verhaal hier....." Je kunt dan beter zeggen "Ja vanuit mijn ervaring zijn de meeste Limburgers onbeleefd want zus en zo heb ik het meegemaakt". Dit lijkt hetzelfde maar is al heel anders.

Vanuit Jantjes ervaring zijn de meeste meiden in Amsterdam hoeren. Dit wil niet zeggen dat het ook echt zo is. Het zegt waarschijnlijk meer over Jantjes interesses in Amsterdam :P

Op die manier
Ik snap jou wel hoor. :Y
Alleen probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn op basis van mijn eigen ervaringen. Ik vind mijn hele leven, genoeg om een oordeel te maken.
Zo ontmoet ik en ken ik veel mensen die de zelfde mening erover hebben. Net als dat topic wat ik linkte, heeft precies de zelfde visie als ik.

Ik zeg het voor de laatste keer (en dan ben ik er klaar mee): het maakt mij niet uit dat je mij niet gelooft. Het is tenslotte een mening op basis van een ervaring.
is dit duidelijk genoeg?
pi_100706182
Je opwinden over een internetdiscussie, waar gaat het heen met de wereld! :{
"Hoffenheim, daar hebben ze geen palendansclubs."
pi_100706701
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:24 schreef Steengeyl het volgende:
Je opwinden over een internetdiscussie, waar gaat het heen met de wereld! :{
En dan ook nog eens over zo'n dom onderwerp :')
Who motivates the motivator?
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:52:14 #85
333374 Lithia
Too serious
pi_100706722
Open er een topic over als het zo'n drama is.
pi_100706760
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:52 schreef Lithia het volgende:
Open er een topic over als het zo'n drama is.
Ik heb nergens gezegd dat het een drama is :'). En een topic over een topic maken? Puhlease
Who motivates the motivator?
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:55:33 #87
333374 Lithia
Too serious
pi_100706807
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:53 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het een drama is :'). En een topic over een topic maken? Puhlease
Wind je niet zo op joh. :)
pi_100707170
Limburg is leuk! Dat accent met een zachte G vind ik mooi klinken. Maar ze hebben ook een eigen taal, dialect..maar dat vind ik echt lelijk, of hoe ze in bijvoorbeeld Kerkrade praten vind ik ook lelijk.
pi_100707309
Limburg :')
Brabant. *O*
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:18:49 #90
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_100707356
Het vervelende bij Limburgers is dat ze denken dat anderen iets tegen Limburgers hebben en zich daardoor overdreven chauvinistisch en afzetterig gaan gedragen.
Verder is er niets mis met Limburgers. Veel aardige mensen daar. Net als buiten Limburg.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_100707524
Niks beter dan Zwolle, en limburg want daar woont marokkaansekip :D
pi_100707551
quote:
4s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:56 schreef Djeez het volgende:
Het zijn verdomme de Fransozen onder de Nederlanders
pi_100707572
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:18 schreef friskvind het volgende:
Het vervelende bij Limburgers is dat ze denken dat anderen iets tegen Limburgers hebben en zich daardoor overdreven chauvinistisch en afzetterig gaan gedragen.
Verder is er niets mis met Limburgers. Veel aardige mensen daar. Net als buiten Limburg.
ze zijn wel beetje racistisch op bnr radio was turkse makelaar uit Nordholland en hij spraak vlekkeloos nederlands en als ze hem zagen voor een huis wouden ze niet met hem in zee.. terwijl het een dood normale makelaar was alleen een ander tintje huid snapje
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:33:29 #94
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_100707746
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:26 schreef Gulmez het volgende:

[..]

ze zijn wel beetje racistisch op bnr radio was turkse makelaar uit Nordholland en hij spraak vlekkeloos nederlands en als ze hem zagen voor een huis wouden ze niet met hem in zee.. terwijl het een dood normale makelaar was alleen een ander tintje huid snapje
Er zijn ongeveer 1.100.000 inwoners in Limburg. Dus als incidenteel iets verkeerds gebeurd is dit moeilijk een hele provincie te verwijten. ( Ik lijk wel een Limburger.)
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_100707771
Waarom ligt het aantal pvv stemmers dan aanzienlijk hoger dan in bv. Friesland?
pi_100707846
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:34 schreef Gulmez het volgende:
Ja dat vind ik ook wel opmerkelijk...
pi_100707921
Mijn dorpje met 800 inwoners wordt anders in de zomer ongeveer 5 keer zo groot vanwege de massaal met Hollanders gevulde hotels. Dan is Limburg opeens zo erg niet.
pi_100707924
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:34 schreef Gulmez het volgende:
Omdat Friesland geen Limburg is.
Omdat zuur niet zoet smaakt.
Appels met peren vergelijken.

Pvv stemmers als leidraad gebruiken is al triest genoeg.
Ga maar lekker met je audi rijden TS.
Of heb je hem al kort gereden?
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:40:57 #99
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_100707940
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:18 schreef friskvind het volgende:
Hoe zou dat nou komen? Als je alleen al de anti Limburg topics ziet hier op Fok! en de rest van de anti-limburgse sentimenten op het internet en TV.

Daarbij is mijn eigen ervaring, dat veel Randstedelingen hier naar Limburg komen met een attitude, dat Limburgers dom en onderontwikkeld zijn. Zo spreken ze ook tegen de Limburgers. Vind je het raar, dat ze dan chauvinistisch doen en van zich afzetten? Een beter Limburg begint bij jezelf.

Overigens moet ik erbij zeggen, dat het in Limburg niet perfect is. Limburgers hebben de neiging om niet direct te zijn en pas slecht te praten over je als je de kamer verlaten hebt. Randstedelingen hebben daarentegen de neiging om overdreven direct te zijn. Ze willen bijna altijd maar hun mening over je ventileren. Ook als het totaal niet gepast is. Veels te vaak zoeken ze de confrontatie op waar het niet nodig is of zelfs ongewenst is. Daarbij hebben randstedelingen de neiging om heel makkelijk met hun vinger naar anderen te wijzen, maar geen zelfkennis lijken te hebben.
Horrible Cunt!
pi_100707957
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Omdat Friesland geen Limburg is.
Omdat zuur niet zoet smaakt.
Appels met peren vergelijken.

Pvv stemmers als leidraad gebruiken is al triest genoeg.
Ga maar lekker met je audi rijden TS.
Of heb je hem al kort gereden?
Jaloers op mijn Audi A4 zijn :') haterz maken mij sterker ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')