kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?quote:
Precies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom is het de man die schuldig is als een vrouw zich laat penetreren zonder condoom? Het is de schuld van beide, seks doe je samen. En als iemand denkt dat alleen de man seks heeft ga dan maar gewoon terug naar school.... ik word er echt moe van
Niets. Heeft het kind recht op een situatie waarin papa en mama allebei voor hem zorgen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:31 schreef zakstront het volgende:
[..]
kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?
Gaat het puur om die paar honderd euro? Het feit dat de ouders uberhaupt niets met elkaar te maken hebben maakt niet uit?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:31 schreef zakstront het volgende:
[..]
kijk dan ook even vanuit het standpunt van het kind... wat kan die eraan doen dat pa & pa er onderling niet uitkwamen.... ?
Ja, en als die vrouw daar niet actief voor kiest, dan is het dus aan de man om actief te kiezen haar niet te bezwangeren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:28 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En de vrouw heeft beslissingsrecht, dus die kan er dan ook voor kiezen niet zwanger te willen worden en dus geen sex te hebben.
Het is wel fijn eh? De macht hebben?
ook ethisch gezien is er geen betere methode te bedenken die zowel voor het kind als voor de vader beter is.quote:
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook ethisch gezien is er geen betere methode te bedenken die zowel voor het kind als voor de vader beter is.
Goed dat je dat aanhaalt, ik had daar nog helemaal niet zo over nagedacht (heb nog niet te maken gehad met vrouwen die zo'n spiraaltje hebben). Hier kom ik nog wel eens op terug als ik daar wel over na heb gedachtquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?
Elk kind is het product van een vader en een moeder, of die elkaar nu leuk vinden of niet, of ze het kind nu wilde of niet, ze zijn beide even verantwoordelijk. En mij lijkt dat ieder kind recht heeft op een vader en een moeder, als die elkaar wel kunnen schieten, dan moeten ze in elk geval beide bijdragen aan de opvoeding.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niets. Heeft het kind recht op een situatie waarin papa en mama allebei voor hem zorgen?
Ja klopt maar dan is het toch een exces? en dan is het gewoon te hopen dat man en vrouw in kwestie er samen uit komen .quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nogmaals, condooms kunnen falen.
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.
Het gaat niet om schuldig of onschuldig het gaat om je eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom is het de man die schuldig is als een vrouw zich laat penetreren zonder condoom? Het is de schuld van beide, seks doe je samen. En als iemand denkt dat alleen de man seks heeft ga dan maar gewoon terug naar school.... ik word er echt moe van
Goed verwoord. Dit dus. En aangezien er geen gelijkheid is, kan je niet de verantwoordelijkheid gelijktrekken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ethisch is het niet goed als een vrouw het beslissingsrecht heeft tot een x-aantal weken na de conceptie en een man tot het moment van de zaadlozing. Dit betekent dat het leven van het kind langer in handen is van mama dan van papa en er dus geen gelijkheid is of een gezamelijke verantwoordelijkheid.
Nou, ik weet dat de huisarts in Schubbekutteveen je daar dus voor doorstuurde naar het ziekenhuis, want Schubbekutteveen is zo Grefo dat ze daar geen ervaring mee hadden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een koperspiraaltje ook. Ethische bezwaren tegen gebruikers daarvan?
eens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als een vrouw onderhoud van de man eist omdat ze zelf niet aan een abortus wilt, is ze net zo stom bezig. Je kan van niemand een abortus eisen, maar ook geen levenslange onderhoudsplicht jegens een ongewenste vrucht.
Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.
Ethisch is het ook niet goed dat de moeder een zoveel grotere rol speelt bij laten groeien van de vrucht en het zogen van de baby....slecht voor de gelijkheid van vader en moeder..... maar ja, wat doe je eraan...?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen excuus om alleen de man aan te wijzen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:36 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Het gaat niet om schuldig of onschuldig het gaat om je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Sowieso ben je dom als je zonder condoom neukt met one night stands of scharrels.
Ik weet niet of dit recht (positief) omgezet kan worden in een zorgplicht (negatief) voor beide ouders. Het is lastig, aangezien je drie actoren hebt bij dit proces, de belangen van het kind, die in ieder geval geen verantwoordelijkheden draagt, de belangen van de moeder (die naar mijn mening dus een verzwaarde verantwoordelijkheid draagt) en de belangen van de vader die een kortere periode heeft waarbij hij betrokken was bij de totstandkoming van het kind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef zakstront het volgende:
[..]
Elk kind is het product van een vader en een moeder, of die elkaar nu leuk vinden of niet, of ze het kind nu wilde of niet, ze zijn beide even verantwoordelijk. En mij lijkt dat ieder kind recht heeft op een vader en een moeder, als die elkaar wel kunnen schieten, dan moeten ze in elk geval beide bijdragen aan de opvoeding.
Dat is het hele probleem hè?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:38 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ethisch is het ook niet goed dat de moeder een zoveel grotere rol speelt bij laten groeien van de vrucht en het zogen van de baby....slecht voor de gelijkheid van vader en moeder..... maar ja, wat doe je eraan...?
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem hè?
Tegen de natuur kunnen we weinig veranderen, het Nederlands recht kunnen we wel aanpassen.
Maar op de leeftijd van 16 jaar kan een kind toch zelf naar de rechter stappen en erkenning afdwingen waardoor ook kindealimentatie betaald moet worden?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef tuintegel het volgende:
Als ik het vanuit mijn eigen opinie bekijk: Stel ik zou zwanger worden ondanks anticonceptie middelen en ik wil het perse houden dan zou ik de "vader" daar niet mee lastig vallen. Ik zou het dan zelf opvoeden. Nu is dat bij mij niet aan de orde , ik weet wel zeker dat ik geen kinderen meer wil maar goed.
Wie wijst alleen de man aan dan? Als zij zwanger raakt dan heeft ze toch ook haar verantwooderlijkheid?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen excuus om alleen de man aan te wijzen.
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:41 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?
Ik vind dan ook dat indien de abortus verboden is of onmogelijk is - toegegeven: dat blijft dubieus, de trap is hier ook meermaals genoemd, de verantwoordelijkheid van de vader weer verzwaard en van de moeder weer verlicht. Alleen zijn dit soort zaken lastig mee te nemen, we houden geen rekening met gemoedsbezwaren zoals gelovigen en andere pro-life aanhangers deze hebben jegens de abortus, maar enkel met het burgerlijk recht. Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, dan verbieden we abortus. Dan is die ongelijkheid weg.
dus je wilt zeggen dat een kind met betrekking tot hoeveel geld ie krijgt gewoon pech heeft als zijn vader hem niet wou?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat is de enige andere oplossing ja. Maar die vind ik persoonlijk onwenselijk.
Vrouw wil de recht op een abortus, wat ik prachtig vind. Maar neem dan ook de verantwoordelijkheid erbij.
Mensen vergeten blijkbaar dat die wet er niet voor niets is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:41 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja maar wil je dan terug naar de situatie van voor de kinderalimentatieplicht? Dat een man op elk moment kan zeggen: ik heb er geen zin meer in, succes met de opvoeding?
En tóch zijn er vrouwen die het zelfs in dat geval niet over hun hart kunnen verkrijgen om het kind weg te laten halen. Vind je dat soms nietszeggend?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit rechtvaardigt naar mijn idee het alimentatie verhaal niet... Het is natuurlijk extreem naar om zo bedrogen te worden door iemand die eigenlijk indirect zegt dat hij voor je gaat zorgen en dit niet doet... rechtvaardigt dit dat hij financieel aan je gebonden word? Ik vind van niet. Ik vind wel dat de overheid een alleenstaande moeder het financieele deel van die alimentatie (die nu betaald zou worden door de biologische vader) vergoed voor het kind.
Eigenlijk vind ik het erg maar beide ouders zouden in een contract moeten opstellen voor het kind te willen zorgen waarop alimentatie dus eigenlijk contractueel bindend is. Volgens mij moet je wel meer formulieren invullen als er een kind geboren wordt, dus dit zou niet veel uit moeten maken...
Als je een vriend hebt die je bezwangerd en je daarna in de steek laat... tjoah wil je dat kind dan wel hebben? Je hebt als vrouw niet voor niks een optie tot abortus...
(ok dit klinkt misschien makkelijk maar ik bedoel het goed... net als dat je zwanger bent van een verkrachting ofzo, zo een kind wil je niet lijkt me..)
Ja en die keuze maakt hij dus op het moment dat hij zijn pik in een vrouw steekt...want een condoom kan nu eenmaal falen en een vrouw kan nu eenmaal kiezen om geen abortus te nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.
Ik ben nu aan het twijfelen over welke zaterdag het was, maar mijn menstruatie is nu ook over tijd. Ik ga komende week naar de dokterquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zou het wel vrij laat zijn als je op dag 24 van je cyclus nog een eisprong hebt....
Misschien moet je over een dag of 3 nog maar eens een testje doen, maar persoonlijk denk ik dat je zo rond de 22ste zwanger bent geworden, dus ik weet niet met wie je het toen gedaan hebt, maar dat weet jij vast wel.
Exact, dit heeft betrekking op de periode waarin de situatie nog niet onomkeerbaar is. Wanneer een kind eenmaal geboren is, een man de baby heeft erkend als de zijne en er sprake is van een gezin, kan een man niet (straffeloos) zijn zorgplicht ontduiken. Echter, indien er nog allerlei opt outs te nemen zijn, zoals een morning after pill, abortus of adoptie en de vrouw weigert deze stelselmatig en absoluut, is de man beperkt aansprakelijk. Beperkter dan de vrouw, that is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als de man eenmaal gekozen heeft voor de opvoeding, er geen beslissing terug is. Net zoals de vrouw dat ook niet heeft.
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:42 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Wie wijst alleen de man aan dan? Als zij zwanger raakt dan heeft ze toch ook haar verantwooderlijkheid?
Aha dus omdat het in een flits gebeurt is de man niet aansprakelijk voor de gevolgenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat indien de abortus verboden is of onmogelijk is - toegegeven: dat blijft dubieus, de trap is hier ook meermaals genoemd, de verantwoordelijkheid van de vader weer verzwaard en van de moeder weer verlicht. Alleen zijn dit soort zaken lastig mee te nemen, we houden geen rekening met gemoedsbezwaren zoals gelovigen en andere pro-life aanhangers deze hebben jegens de abortus, maar enkel met het burgerlijk recht. Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
Weet jij niet waar kinderen vandaan komen dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.
Ik neem aan dat de vrouw in die ~20 weken eens goed kijkt of ze het wel kan betalen voordat ze eraan begint? Als ze uit principe geen abortus wilt, en geen kind kan betalen moet ze immers geen sex hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus je wilt zeggen dat een kind met betrekking tot hoeveel geld ie krijgt gewoon pech heeft als zijn vader hem niet wou?
Zoals GSbrder zegt:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:45 schreef zakstront het volgende:
[..]
Ja en die keuze maakt hij dus op het moment dat hij zijn pik in een vrouw steekt...want een condoom kan nu eenmaal falen en een vrouw kan nu eenmaal kiezen om geen abortus te nemen.
quote:Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.
Die mensen zeggen niet dat de vader alleen verantwoordelijk is, maar dat hij MEDE-verantwoordelijk is, samen met de moeder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Genoeg mensen in dit topic ''dan moet hij zijn lul maar niet in haar steken'' ''dan had hij maar geen seks moeten hebben'' daar word ik gewoon gek van, dat slaat namelijk nergens op.
Nu zeg je dus dat de man én de vrouw schuldig zijn aan het verwekken vna het kind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:47 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de vrouw in die ~20 weken eens goed kijkt of ze het wel kan betalen voordat ze eraan begint? Als ze uit principe geen abortus wilt, en geen kind kan betalen moet ze immers geen sex hebben.
Secundum quid en hellend vlak argumentatie. Ik stel enkel dat de beslissing van de man voor een kind veel overhaaster is, wellicht minder doordrongen van de gevolgen en veel minder te overdenken is dan die van de vrouw. Natuurlijk komen er allerlei argumenten boven tafel als de zwangere vrouw die een tikkende hormonentijdbom is of de gevoelens die het ongeboren kind bij haar opwekt, maar dit zijn allemaal overpeinzingen die een man zich niet kan permitteren voor de daad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha dus omdat het in een flits gebeurt is de man niet aansprakelijk voor de gevolgen
Zullen we ook maar een ontoerekeningsvatbaarheidsclausule er in zetten, dat als je dronken was toen je een kind verwekte dat je dan geen alimentatie hoeft te betalen?
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nu zeg je dus dat de man én de vrouw schuldig zijn aan het verwekken vna het kind.
Dus is het toch ook logisch dat je allebei betaalt?
Seks doe je samen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weet jij niet waar kinderen vandaan komen dan?
als hij geneukt heeft wel, tot dat moment heeft hij de zaken volledig zelf in de handquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.
Hij is mede verantwoordelijk maar hij moet niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl hij zelf geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, dat is met beetje ongeluk 2 minuten. De vrouw heeft 221760 minuten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef zakstront het volgende:
[..]
als hij geneukt heeft wel, tot dat moment heeft hij de zaken volledig zelf in de hand
Wat nou wilt de man niet dat het kindje weggehaald wordt... nee het is het lichaam van de vrouw...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Hij is mede verantwoordelijk maar hij moet niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl hij zelf geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.
En ja condooms kunnen falen maar dat gebeurt alleen in 12 procent van de gevallen. En dan moet toevallig die chick op dat moment dat die condoom is geklapt ook nog eens aan het ovuleren zijn.
Dat klopt, zo is het nou eenmaalquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ware het niet dat de vrouw eronderuit kan komen als ZIJ dat wilt. De man niet. Die is overgeleverd aan de vrouw.
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:51 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
zij zijn beiden verantwoordelijk maar zij moeten niet zeiken als een vrouw zwanger wordt terwijl ze samen geen bescherming heeft gebruikt. Sorry dan ben je gewoon de lul, klaar! Dan ben je echt dom geweest.
Precies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.
De abortuswetgeving gaat er wel vanuit dat het besluit in goed overleg is genomen. Als de arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie overhaast of gedwongen gehandeld heeft mag ie de abortus niet uitvoerenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Secundum quid en hellend vlak argumentatie. Ik stel enkel dat de beslissing van de man voor een kind veel overhaaster is, wellicht minder doordrongen van de gevolgen en veel minder te overdenken is dan die van de vrouw. Natuurlijk komen er allerlei argumenten boven tafel als de zwangere vrouw die een tikkende hormonentijdbom is of de gevoelens die het ongeboren kind bij haar opwekt, maar dit zijn allemaal overpeinzingen die een man zich niet kan permitteren voor de daad.
Een beetje vreemd dat dit geridiculiseerd moet worden, maar het mag toch geen groot wonder heten dat de bedenktijd voor een vrouw een tikje langer is dan die van de man?
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:47 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Zoals GSbrder zegt:
[Indien een vrouw het recht heeft een abortus te nemen, heeft zij dus een uitgestelde beslissingsperiode en zou dat haar ook zwaarder moeten worden aangerekend dan de man, die misschien een paar minuten heeft - ook nog eens onder vrij instinctief-primitieve omstandigheden - om zijn beslissing te maken voor zijn zaaddeponatie.]
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef zakstront het volgende:
[..]
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.
De vrouw hoeft bij de arts niet eens te melden wie de vader is, last time I checkedquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De abortuswetgeving gaat er wel vanuit dat het besluit in goed overleg is genomen. Als de arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie overhaast of gedwongen gehandeld heeft mag ie de abortus niet uitvoeren. Dus de bedenktijd van de man telt weldegelijk mee.
ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beidenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gefixed, ze doen het samen, dan moeten ze ook samen achter de gevolgen staan, niet een van de twee die dan de ander tegen zijn zin in mee sleurt. Zij wilt het kind houden, prima, dan is dat HAAR keuze, na iets wat ze SAMEN gedaan hebben, maar niet de ZIJNE.
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:52 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja, dat is met beetje ongeluk 2 minuten. De vrouw heeft 221760 minuten.
Dus je moet ze maar betalen omdat ze anders ongelukkig kunnen zijn?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef zakstront het volgende:
[..]
Vrouwen hebben de mogelijkheid een abortus te laten plegen, maar dat is een lichamelijk en psychisch zware ingreep (er loopt hier nu een topic van iemand die van die beslissing 11 jaar geleden nog last heeft) waar sommige vrouwen soberso bezwaren tegen hebben. Daarom staat in de wet dat vrouwen op geen enkele wijze gedwongen kunnen worden tot abortus, dus ook niet omdat ze anders de opvoeding van het kind zelf maar moeten betalen.
Jij lijkt de hele bedenktijd van de vrouw volledig over te slaan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beiden.
Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze hebben SAMEN gesekst, dat was een GEZAMELIJKE keuze. Het gevolg is een kind en dus zijn die gevolgen voor hun beiden.
Als ik dan alle verantwoordelijkheid zelf heb, ja hoor. Dan weet ik dat ik voor abortus kies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef zakstront het volgende:
[..]
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?
Dat is natuurlijk een zwak argument.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef zakstront het volgende:
[..]
ja het is oneerlijk verdeeld, maar daar staat tegenover dat de vrouw die baby 9 maanden moet meezeulen en daarna door een vrij klein gaatje naar buiten moet duwen....wil je ruilen?
Als je zo redeneert is abortus nooit een optie. Het blijft erbij dat bij deze gezamenlijke keuze, de vrouw de enige is met een keuze, wat is daar gezamenlijk aan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. De vrouw kan ook niet gedwongen worden om zwanger te blijven. Kortom de man die kan alleen advies geven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?
Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een vrouw kan het ontlopen door abortus, de man niet... Wat nou als de man het kindje wilt houden en de vrouw niet?
Vrij deterministisch is dat wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!
Wat nou als je als man eist dat de vrucht overgeplaatst wordt? Krijg je dan ook alimentatie van de vrouw voor het opvoeden van het kind?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo zit onze voortplanting nou eenmaal in elkaar, daar verander je niets aan!
nee omdat het kind anders ongelukkig kan zijnquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:58 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dus je moet ze maar betalen omdat ze anders ongelukkig kunnen zijn?
Nou, wat een sterk argument.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een zwak argument.
De vrouw weet dat het kind dat ze meezeult van haar is. De man vertrouwt er op dat die vrouw zijn vrucht draagt.
Ja dat is fucked up! Je kan moeilijk een vrouw dwingen om een zwangerschap uit te zitten..het is nu eenmaal de situatie dat het vrouwelijk geslacht het kind moet dragen voor 9 maanden met alle bullshit die er bij komt kijken en het kind moet baren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nou wilt de man niet dat het kindje weggehaald wordt... nee het is het lichaam van de vrouw...
nee, de man en de vrouw hebben allebei een keuze om geen kinderen te krijgen, de vrouw heeft alleen een extra optie en dat is abortus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als je zo redeneert is abortus nooit een optie. Het blijft erbij dat bij deze gezamenlijke keuze, de vrouw de enige is met een keuze, wat is daar gezamenlijk aan?
Daar is tot het 16e levensjaar de toestemming van de moeder voor nodig en tussen het 12e en 16e levensjaar de toestemming van moeder en kind. Als ik het wetboek goed geinterpreteerd heb.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nou, wat een sterk argument.Dan doet laat hij maar een vaderschapstest uitvoeren. Dat kan nog tot vijf jaar na de geboorte.
Dat is nu niet mogelijk, maar als het mogelijk zou zijn zou het met de huidige wetten zo zijn dat de vrouw inderdaad alimentatie moet betalenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nou als je als man eist dat de vrucht overgeplaatst wordt? Krijg je dan ook alimentatie van de vrouw voor het opvoeden van het kind?
Abortus is niet zomaar iets. Het onderwerp van deze kwestie (Amor.Amor) wist zelfs niet eens dat het kindje dat ze met zich meedraagt al een hartslag heeft. Veel mensen denken er pas over na wat het eigenlijk inhoudt als ze zwanger zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef tuintegel het volgende:
Als ik het zo allemaal teruglees, al die paniekberichten van ik heb geen keuze.. wat ben ik dan blij dat die ellende voor mij niet opgegaan is. Ik heb altijd alles eraan gedaan om niet zwanger te worden tot de persoon kwam waarmee ik dat wel wilde en hij ook vader wilde worden.
Zo zouden meer mensen moeten denken, niet zomaar neuken met het idee: als ik zwanger ben blijft hij wel bij me of we zien wel, abortus is zo gedaan, of simpelweg helemaal niet nadenken.
Geen of een alimentatie?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef kingtoppie het volgende:
Mwah ok... Ik begin er meer begrip voor te krijgen maar ik vind het gewoon enorm kut dat mannen chantabel zijn aan een vrouw die een kindje wilt die je vertrouwd dat ze wel de pil geslikt heeft....
Daarnaast een verkrachte vrouw die een kindje houdt die krijgt een alimentatie... -.- lekker geregeld ook weer hè?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |