abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100724372
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:33:40 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724592
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:03 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100724686
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100724713
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 in
pi_100724885
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
dag
pi_100725100
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
pi_100725462
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:55:36 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725500
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
:') _O-

ff quoten deze, is lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:57:29 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725593
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
_O- _O- _O- _O-
pi_100725602
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
pi_100725724
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:00:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100725736
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.
pi_100725759
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
Van waar naar waar?
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:04 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725769
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nl
pi_100725786
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Van waar naar waar?
Ehv Beukenlaan naar Den Bosch
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:03:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725882
Kortingskaart kopen (40% korting) en dan met losse retouren reizen. Of op Saldo natuurlijk (bij de nieuwe abonnementen alleen op saldo reizen mag je!!)
pi_100725920
Voordeelurenkaart kun je natuurlijk pas na 9:00 uur 's ochtends met korting mee reizen.

Maar voor 4x in de week is een maand-traject-abonnement inderdaad niet voordeliger.
pi_100725936
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:04:27 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725942
sterabonnement is ook wel iets van voor de oorlog trouwens.

Maandtrajectabo Beukenlaan - Den Bosch is 176,60. Dat is het, niet meer en niet minder. Dit is niet een land waar dat soort dingen door daklozen voor de helft op straat verkocht worden of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:05:05 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725973
VDU bestaat niet meer...

Je kan nu kiezen uit: AltijdVoordeel (ook in de spits) of de DalVoordeel, waarbij je in spits geen korting hebt.
Wat zijn reistijden zijn weet ik nu niet..
pi_100725998
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:06:16 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100726031
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
Excuses, heb het even opnieuw nagezocht. Maandtraject abonnement is het goedkoopst. Zelfs als je anders met korting zou reizen. Zelfs al zou je alleen buiten de spits reizen.
pi_100726058
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef ErikHoevenaars het volgende:
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
Als je na 9u reist kan een kortingskaart interessant zijn, anders moet je toch echt aan de losse kaartjes of een maandabbo.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100726124
Kan ik deze treinkaartjes ook via internet bestellen? Stomme vraag, maar ik reisde nooit met de trein hiervoor.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:08:18 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100726141
Volg de abonnementenwijzer eens: http://www.ns.nl/abonnementenwijzer/vragen.0
pi_100726206
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
Er staat over de Randstad het volgende in:
quote:
PHS: Het Programma Hoogfrequent Spoor in de brede Randstad komt niet in conflict met Het Nieuwe Spoorplan. De regionale vervoerders stellen voor Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Breda en Dordrecht alsgrens aan te houden gelet op kosten in verhouding tot de opbrengsten.
Het Nieuwe Spoorplan zou dus over de rest moeten gaan.

Onze conclusie zal dus waarschijnlijk zijn dat het nog niet compleet is ;)
dag
pi_100732205
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
pi_100732265
Voordeel is dan wel weer dat de ICs daar standaard 200km/h doen _O_
pi_100732965
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan? ;)
pi_100732998
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
Is dat de IC naar Frankfurt via Bremen en Osnabrück? Smerig drukke trein inderdaad. Maar kopenhagen-Hamburg is wel een mooie reis he. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')