er is verschil tussen winst en inkomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:00 schreef justanick het volgende:
[..]
En toch is het een topinkomen dat plotseling stijgt. Er zijn ondernemers die tientallen miljoenen per jaar verdienen. Die ondernemer voldoet dus aan jouw definitie van 'graaier', wat aangeeft dat die definitie blijkbaar niet klopt.
Die krijg je overigens ook nooit kloppend, omdat je stelling niet is gebaseerd op economische rationaliteit, maar op emotie; je vind het oneerlijk en dus moet daar wat aan worden gedaan, ongeacht de economische gevolgen. Thatcher heeft daar ooit eens wat sterks over gezegd: He'd rather have the poor be poorer, provided the rich don't get richer.
As we speak.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:36 schreef Candaasje het volgende:
Alsof jullie zelf de dossiers van mensen met een uitkering in jullie handen hebben gehad.
Oh ja, we hadden het eigenlijk over of een half miljoen mensen ten onrechte een uitkering ontvangt.quote:
Gelukkig, je bent tot inkeer gekomenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja, we hadden het eigenlijk over of een half miljoen mensen ten onrechte een uitkering ontvangt.
Ik vraag me nog steeds af waar de minister dat op baseert.quote:Wat denk jij? Ik heb er niet veel zicht op.
Ah okquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mijn verontschuldiging dat ik ze ambtenaren noem als dat niet zo is.
Verder schuif ik niets af maar stel ik gewoon iets vast wat ik van 2 kennissen die bij de Sociale Dienst (wel ambtenaren toch?) werken continu te horen krijg.
Ik kan niet direct op de werkvloer kijken, maar laat ik het er op houden dat hij al meer dan 30 jaar in dienst is en er nog steeds met plezier werkt. En als ik kijk naar zijn discipline (als hij soms een dagje thuis werkt), kan ik daar zelf wel wat van leren. Tel daar bij op dat hij zelf niet slecht verdient dus ook de kant van de sociaal hogere klasse kan begrijpen, en zodoende ga ik er vanuit dat hij niet zomaar iedereen en alles een uitkering verstrekt. (Moet ik er wel bij zeggen dat hij daar op dit moment ook niet elk moment meer 'direct' mee bezig is hoor, hij werkt ookvaak als projectleider voor nieuwe systemen binnen het UWV - dus zodoende probeert hij wel onderdeel van de oplossing te zijnquote:Maar jouw vader kan dus consequent de regels toepassen op oud- en nieuwkomers en komt hiermee nooit in aanvaring met collega's of zijn chef? Dan is hij dus deel van de oplossing
Zoals ik net al zei. Jij kunt helemaal niet beoordelen of iemand een graaier is of niet. Dat onderscheid kun je niet maken omdat je niet alle ins en outs kent. het is wel makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het een graaier is, want dat komt je beter uit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is geen graaier.
Als je lang thuis hebt gezeten heb je tijd genoeg gehad om kennis op te doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:56 schreef Deetch het volgende:
De vacatures die open staan passen vaak niet bij de (beperkte) capaciteiten die een deel van de uitkeringstrekkers hebben.
Verder moeten ook werkgevers daar wel zin in hebben of gedwongen worden. Als je nl. langer dan een jaar in de uitkering zit gaan er bij veel bedrijven alarmbellen rinkelen dat er wel iets mis met je zal zijn.
Goed plan, gaat wel lukken (ahum)
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei. Jij kunt helemaal niet beoordelen of iemand een graaier is of niet. Dat onderscheid kun je niet maken omdat je niet alle ins en outs kent. het is wel makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het een graaier is, want dat komt je beter uit.
nee, ik speelde niet op de man. Ik snap wel dat jij dat heel graag wil, want als ik namelijk op de man speelde, dan kruip jij terecht in die slachtofferrol en dan kun roepen dat dat allemaal niet eerlijk is, en dat allemaal om maar niet in te hoeven gaan op de vraag.
Als jij geen uitkering had gehad had je dat maar al te graag geroepen. Dus ik denk dat jij wel een uitkering hebt, wat ook direct een verklaring is voor jouw manier van redeneren en reageren met betrekking tot dit onderwerp.
Ow, maar daar werken de meesten van of zitten op universiteiten (zoals ze zelf beweren)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat zal het rustig worden op Fok dan![]()
Ze benoemen het werken voor behoud van je wajong alsof het idee nieuw is, maar dat is het helemaal niet. Vorig jaar is dit al gestart. En ja, ze heeft een wajong maar werkt er hard voor. Dit systeem is al een tijdje aan de gang dus. Is geen NWSquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:22 schreef lezzer het volgende:
Ik begrijp je reactie niet? Al vind ik jouw voorbeeld echt een wajong voorbeeld.
Volgens mij is het nieuws dat de minister beweert dat van de 350.000 bijstandsgerechtigden er 200.000 zo aan de slag kunnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze benoemen het werken voor behoud van je wajong alsof het idee nieuw is, maar dat is het helemaal niet. Vorig jaar is dit al gestart. En ja, ze heeft een wajong maar werkt er hard voor. Dit systeem is al een tijdje aan de gang dus. Is geen NWS
je wou beweren dat jij wel genoeg kennis hebt over elke multimiljonair/miljardair om te kunnen beoordelen of hij/zij graait of verdiend?quote:
Ik heb het idee dat die maatregelen allang genomen zijn in april, maar dat de Krom er nu een interviewtje over geeft.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:28 schreef Ghostbuster het volgende:
Of dat voorstel er ooit door komt, sukkels die VVD'rs, en nog grotere sukkels die erop gestemd hebben.
Je speelde alweer op de man. Nu begin je opeens over iets anders en begin je zelfs beledigend te worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]kleuter
je wou beweren dat jij wel genoeg kennis hebt over elke multimiljonair/miljardair om te kunnen beoordelen of hij/zij graait of verdiend?
Ad hominemquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:28 schreef Ghostbuster het volgende:
Of dat voorstel er ooit door komt, sukkels die VVD'rs, en nog grotere sukkels die erop gestemd hebben.
Maar dit is toch super? Of begrijp ik je nu verkeerd? In plaats van dat ze wordt weg gezet als iemand die niks kan en meer een last is dan een deugd voor de werkgever, kan ze gewoon wel werken (en dat wil ze zelf ook neem ik aan).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:20 schreef paddy het volgende:
Dit is toch allemaal al draaiende? Mijn dochter is gehandicapt geraakt door een foutje (bestraling) en slechthorend (chemo) evenwichtsstoornis door hersenoperatie. Werkt vier dagen p week voor haar wajong. Uiteraard wel wat begeleiding. Dit alles is toch al vorig jaar gestart hoor. Vreemd om als mosterd na de maaltijd dit te gaan roepen.
De ense Sociale Dienst is de andere niet. De hele uitvoering van de regeling is anders per gemeente.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mijn verontschuldiging dat ik ze ambtenaren noem als dat niet zo is.
Verder schuif ik niets af maar stel ik gewoon iets vast wat ik van 2 kennissen die bij de Sociale Dienst (wel ambtenaren toch?) werken continu te horen krijg.
Maar jouw vader kan dus consequent de regels toepassen op oud- en nieuwkomers en komt hiermee nooit in aanvaring met collega's of zijn chef? Dan is hij dus deel van de oplossing
Dit heeft niks met korten te maken, dit heeft met te maken met bijstandsgerechtigden weer aan het werk proberen te helpen. Moet De Krom wel met constructieve maatregelen komen om dit te kunnen realiseren, als in bijvoorbeeld zorgen voor een gedegen reintegratie.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:37 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik snap niet dat iedereen er serieus over na gaat denken ook.
Gaan we dat ook doen over de Hypotheek rente aftrek, in een volgend kabinet?
Of is het alleen als de zwakkeren in de samenleving worden gekort?
really? volgens mij vroeg ik je al eerder of jij dat kon bepalen. Zie onderstaande quote.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je speelde alweer op de man. Nu begin je opeens over iets anders en begin je zelfs beledigend te worden.
We zullen het nu bij het onderwerp houden.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei. Jij kunt helemaal niet beoordelen of iemand een graaier is of niet. Dat onderscheid kun je niet maken omdat je niet alle ins en outs kent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |