abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100587269
quote:
Helft in de bijstand kan werken'

Ongeveer de helft van de mensen die nu in de bijstand zitten, kan aan het werk volgens staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken). De VVD-bewindsman werkt aan plannen om de bijstand aan te scherpen. In een interview met het ANP stelt hij: "150.000 tot 200.000 van de ongeveer 355.000 mensen in de bijstand kunnen werken. Of dat nu geheel of gedeeltelijk is."

Uit de Tweede Kamer heeft de staatssecretaris 516 schriftelijke vragen gekregen over zijn plannen die hij volgend jaar wil doorvoeren. De nieuwe bijstand wordt onderdeel van de nieuwe Wet werken naar vermogen. Onder deze regeling wil De Krom vanaf 2013 ook een groot deel van de mensen met een lichamelijke of verstandelijk beperking laten vallen, die nu nog een beroep kunnen doen op de sociale werkplaats of Wajong. Zij moeten zover ze kunnen met hun handicap ook zo veel mogelijk aan het werk.

"Ik vind dat iedereen die kan werken, dat ook moet doen." Mensen worden volgens de VVD'er nu te makkelijk afgeschreven. Het ondergraaft volgens de staatssecretaris ook de solidariteit bij de steeds kleiner wordende groep mensen die wel werken en de uitkeringen betalen. Hij wijst erop dat door de vergrijzing in 2040 een tekort ontstaat van een kleine miljoen mensen op de arbeidsmarkt.

"Er staan nu al 135.000 vacatures open, terwijl er 1,2 miljoen mensen een uitkering hebben. Een deel kan echt niet werken, maar een kleine half miljoen mensen kan dat wel." Gemeenten moeten straks in de bijstand harder ingrijpen met kortingen op de uitkering als niet wordt meegewerkt bij het vinden van een baan. Er kan ook een tegenprestatie worden gevraagd, waardoor mensen misschien moeten helpen bij gemeentewerken. Verder wordt bezuinigd op re-integratiemiddelen. Geld om mensen aan het werk te helpen, moet effectiever worden ingezet.

BRON: FP.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Te makkelijk en te snel zit 'men' tegenwoordig met een uitkering. Dit terwijl de kosten voor de werkenden blijven stijgen. Kortom, hup hup handjes uit de mouwen en werken.
pi_100587324
Probeer maar eens als je de 50 gepasseerd bent een baan te krijgen.
En de hulp van die fijne UWV is ook om te kotsen. :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_100587416
Ja en ieder weldenkend mens is het daarmee eens.

Maar ik garandeer je dat dit topic straks gevuld is met een eindeloze rij 'argumenten' waarom het niet kan.

Want bedrijven willen geen ongemotiveerd personeel, er worden werkenden mee weggedrukt etc etc etc

Moet je eens opletten hoe gemotiveerd mensen zijn als de maandelijkse stortingen stoppen, maar nee dat kan niet want bijstandsmoeders zijn zielig/je drukt ze de criminaliteit in/het is slavendrijven etc etc etc :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 09:12:15 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100587427
Ik ben het hier ook helemaal mee eens.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100587471
quote:
Uit de Tweede Kamer heeft de staatssecretaris 516 schriftelijke vragen gekregen over zijn plannen die hij volgend jaar wil doorvoeren.
Whut???
pi_100587478
Wat een onzinnig rechts geblaat weer.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100587533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:14 schreef Sicstus het volgende:
Eens. Het zou toch te gek zijn als je moet gaan werken voor je centen als je alleen maar geen zin hebt om moe te worden....
En dat mensen die echt niet kunnen gewoon wel elke maand hun centjes krijgen. Laat ze die maar eerst eens aanpakken.
pi_100587570
quote:
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100587589
quote:
Ja precies.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100587791
quote:
Ja vind ik ook hoor :r Het is niet zo dat we geld moeten bezuinigen dus dit zijn gewoon racistische smoesjes.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100587810
Waarop zijn deze cijfers van 150.000 tot 200.000 op gebaseerd? Welke onderzoeken?
pi_100587845
Wat zijn op dit moment de criteria voor het krijgen van een uitkering? Zouden de criteria moeten veranderen of alleen beter gehandhaafd moeten worden? Het lijkt me een beetje een boude uitspraak om zomaar te stellen dat de helft van alle mensen die zijn onderzocht en waarvan is vastgesteld dat ze niet kunnen werken, wél kunnen werken. Of werkt het niet zo? Ik heb hier niet veel verstand van, wie licht me in?
pi_100588032
Als er strenger gecontroleerd zou worden op fraude met bijstandsuitkeringen en gemeentes ook daadwerkelijk zouden handhaven, zou dat volgens mij al behoorlijk wat schelen. De vorige gemeente, waar ik gewoond heb, laat door sociaal rechercheurs geschreven rapporten en verslagen over fraudeurs gewoon in het "ronde archief" verdwijnen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_100588094
In before de 'ja maar dat kunnen ze heul niet! Ze zijn zielig en moeten vertroeteld worden!' roepers.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 09:44:27 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_100588111
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:43 schreef Scorpie het volgende:
In before de 'ja maar dat kunnen ze heul niet! Ze zijn zielig en moeten vertroeteld worden!' roepers.
In b4 Dawg :')
pi_100588112
Tsja, ben het hier wel mee eens. Maar het zijn dan ook niet bepaald schokkende uitspraken waarmee compleet nieuwe inzichten worden getoond. Meneer De Krom trapt een open deur in. Dit soort verhalen zie je dagelijks voorbijkomen op FOK!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100588135
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, ben het hier wel mee eens. Maar het zijn dan ook niet bepaald schokkende uitspraken waarmee compleet nieuwe inzichten worden getoond. Meneer De Krom trapt een open deur in. Dit soort verhalen zie je dagelijks voorbijkomen op FOK!
Koosie toch, wat een nuance! Je hebt vast en zeker je vakantie al gehad? Je bent zo rustig!
pi_100588179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als er strenger gecontroleerd zou worden op fraude met bijstandsuitkeringen en gemeentes ook daadwerkelijk zouden handhaven, zou dat volgens mij al behoorlijk wat schelen. De vorige gemeente, waar ik gewoond heb, laat door sociaal rechercheurs geschreven rapporten en verslagen over fraudeurs gewoon in het "ronde archief" verdwijnen. :')
Het probleem zit naar mijn idee ook in de ambtenaren die totaal niet weten waar ze aan toe zijn en er met de pet naar gooien. Ik heb het idee dat de ´laten we de vrede maar bewaren´ mentaliteit die heerst bij veel van die figuren leidt tot onnodig veel toegeven aan mensen die in de bijstand zitten.

Als die ambtenaren en hun meerderen nou eens consequent de regels gaan toepassen voor iedereen en niet alleen voor nieuwkomers zou het al veel schelen.
pi_100588215
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koosie toch, wat een nuance! Je hebt vast en zeker je vakantie al gehad? Je bent zo rustig!
Nog twee weken. Anders lag ik nu ook nog in mn nest :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100588350
quote:
Hij wijst erop dat door de vergrijzing in 2040 een tekort ontstaat van een kleine miljoen mensen op de arbeidsmarkt.
De naieviteit ten top natuurlijk geloven dat voorspellingen voor zulke lange termijn voorruit ook maar enige vorm van waarheid zullen bevatten. :')

Het cpb kan nu al niet eens voorspellen hoeveel de inflatie komend jaar wordt, en dan moeten we wel zulke voorspellingen voor een 30 jaars termijn helemaal serieus nemen.
pi_100588406
Ik ben het hier niet mee eens.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100588435
De vacatures die open staan passen vaak niet bij de (beperkte) capaciteiten die een deel van de uitkeringstrekkers hebben.
Verder moeten ook werkgevers daar wel zin in hebben of gedwongen worden. Als je nl. langer dan een jaar in de uitkering zit gaan er bij veel bedrijven alarmbellen rinkelen dat er wel iets mis met je zal zijn.
Goed plan, gaat wel lukken (ahum)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 09:59:39 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_100588515
De uitvoering hiervan zal inderdaad wel weer naatje worden, maar ik vind het net zo goed een goed initiatief.

Dit komt de mensen die wél terecht een uitkering hebben alleen maar ten goede. De mensen die het 'wel makkelijk vinden', maar eigenlijk gewoon wel kunnen mogen wat mij betreft zo de arbeidsmarkt op getrapt worden.
pi_100588536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:06 schreef minkuukel het volgende:
Probeer maar eens als je de 50 gepasseerd bent een baan te krijgen.
En de hulp van die fijne UWV is ook om te kotsen. :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je doelt op het instituut dat zelf geen geld meer heeft wegens de bezuinigingen van dit kabinet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_100588582
Niet kunnen == uitkering.
Niet willen == geen uitkering.

Zoals het zou moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')