Door een klein hapje voer, of misschien vergruizen tot poeder en dan door het eten!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Geen drain dan iidDe dierenarts heeft alles weggehaald wat hij kon zien wat ontstoken was en waar hij bij kon. De rest kan hij niet zien maar dat vangt de anti biotica als het goed is op. Zal idd het oog, roodheid enzo goed in de gaten houden.
Nog tips om het kwart pilletje op de beste manier naar binnen te krijgen?
Die van mij eten dan om het pilletje heen, en vergruizen is gevaarlijk omdat de kans dan bestaat dat ze niet alles binnenkrijgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:48 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Door een klein hapje voer, of misschien vergruizen tot poeder en dan door het eten!
Ik ben het helemaal met zwartedoos eens. Ik heb een oude rode kater die al een paar jaar elke dag een paar pillen moet en dat gaat het beste door deze achter in de bek te doen (in het geval van Joey misschien met een pillenschieter?) Welke antibiotica heb je gekregen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:51 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Die van mij eten dan om het pilletje heen, en vergruizen is gevaarlijk omdat de kans dan bestaat dat ze niet alles binnenkrijgen.
Je kan het beste de kaken met je vinger openmaken, en het tabletje zo ver mogelijk achter op de tong leggen, bekje dichthouden en wrijven over zn keeltje totdat hij slikt en dan pas loslaten.
Hij heeft nog niet echt de kracht om zich los te worstelen denk ik maar als het echt moeilijk gaat kan je bij de DA een hulpmiddel halen, soort tangetje waar je het tabletje achter mee in de keel legt.
slimme poezen trappen daar niet inquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:
Joey avatar!!![]()
![]()
We hebben roze pilletjes, ff kijken hoe het heet zo. Hij hoeft maar 1/4 dus het is een heel klein stukje. We proberen het door het eten te doen. Ze zijn erg moeilijk in 4 gelijke delen te verdelen trouwens
Je hebt bij de apotheek een hele handige pillensnijder (niet duur), jammer dat je niet in de buurt woont want hier thuis heb ik er 1 liggen :quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:
Joey avatar!!![]()
![]()
We hebben roze pilletjes, ff kijken hoe het heet zo. Hij hoeft maar 1/4 dus het is een heel klein stukje. We proberen het door het eten te doen. Ze zijn erg moeilijk in 4 gelijke delen te verdelen trouwens
Hier ben ik het toch wel een beetje mee eensquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:21 schreef LompeHork het volgende:
Kunnen we er niet voor zorgen dat dit topic als een artikel op de FP terecht komt?Ik ben absoluut niet van de HvNL berichtjes, maar dit vind ik echt noemenswaardig!
Mailtje naar frontpage@fok.nlquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:21 schreef LompeHork het volgende:
Kunnen we er niet voor zorgen dat dit topic als een artikel op de FP terecht komt?Ik ben absoluut niet van de HvNL berichtjes, maar dit vind ik echt noemenswaardig!
Ik denk dat we het best kunnen mailen richting de FP, dat wil ik morgenochtend wel even doen. (zo laat op de avond wordt het toch niets en eventueel wil ik ook wel een stukje schrijven).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Mailtje naar frontpage@fok.nl
Of gewoon maar rechtstreeks een van de redacteuren benaderen Peter bijv
En anders gaan we samen Peter, Surveillance-Fiets en de andere FP-ers netjes belagenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:40 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik denk dat we het best kunnen mailen richting de FP, dat wil ik morgenochtend wel even doen. (zo laat op de avond wordt het toch niets en eventueel wil ik ook wel een stukje schrijven).
Synulox wellicht?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:
Joey avatar!!![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik gooi het even achter de schermen.
Je kunt het ook vergruizen en door een stukje EasyPill kneden. EasyPill (bestaan honden- en katten-versies van) ziet eruit als een worstje van ca. 6 cm met de consistentie van boetseerklei. Het ruikt voor mensen als hele geconcentreerde bouillon, katten zijn er meestal gek op. Uit zo'n worstje haal je 5-10 porties.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:
Joey avatar!!![]()
![]()
Wat een lieviequote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:
Joey avatar!!![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:07 schreef Klonk het volgende:
Hij heeft in ieder geval een eigen blogje: Joey zonder oog
Oh wat ben ik blij voor hem en voor jullie!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:40 schreef heaven7 het volgende:
Wat leuk die blog!
Hij heeft een goede nacht gehad. Gisteravond echt 3 bordjes met recoveryvoer én babybrokjes van Royal Canin gegetenHij is erg levendig en alert
![]()
Net heeft ie gepoept en geplast en weer lekker gegeten met een vergruist 1/4 pilletjeDit ging er helemaal in!
Hij weegt zonder al die poep en plas465 gram nu!
Hij waggelt nu door de kamerBeetje beweging en verandering van omgeving kan geen kwaad. Wij hebben hem namelijk nu in een doorzichtig soort boodschappenkratje zitten
Alleen nu het zo goed gaat met hem is dat eigenlijk te klein aan het worden. Geen idee waar ie anders in moet? Mijn ouders hebben nog wel een hondenbench maar die gaten zijn zo groot, daar kruipt ie zo doorheen
Iemand ideeën? Heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om voor een relatief korte periode een speciale dure bench aan te schaffen
Tis allemaal al duur genoeg zo..
Andere vraag, zindelijkheidstraining. Hoe met zo'n kleintje?
Jazeker, het is deze en deze. Mijn katten lopen er in een grote boog omheen, maar misschien vind Joey ze wel fijn, en als ik jullie er een plezier mee kan doen, wil ik ze best doneren, want ik vind het sowieso fantastisch wat jullie gedaan hebben.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:23 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor de tips Pumpkin&HolymeGaan het proberen!
@Kper_Norci, dat is lief! Heb je misschien een voorbeeldplaatje of een foto?
Geregeld!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:37 schreef heaven7 het volgende:
Ja ik heb ookal een doosje idd maar kan me voorstellen dat dat gauw vies wordt. We verzinnen wel watDankje voor het meedenken iig!
Kper_Norci, geweldig! Je krijgt PM
Is het verstandig om bij jou nog zelfgemaakte appeltaart te komen eten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:57 schreef Cat22 het volgende:
Wat fijn dat hij al zo is opgeknapt!Een apart kamertje voor Joey als jullie er niet zijn is wel heel fijn. En met die mandjes moet dat wel goedkomen denk ik zo.
![]()
Ik heb voor mijn kittens eerst een ovenschaal gebruikt als kattebak en later zo'n plastic doos waarin je Swiffer dweilen kunt kopen. Werkte prima. Als hij over de 8 weken gaat is dat wat klein maar je moet eens opletten hoe snel hij in de grooooote (stoere) kattebak kan klimmen.
Eventueel kun je die overstap wat makkelijker maken door er een opgerolde handdoek voor te leggen en een kartonnen opstapje in de bak te maken.
Wel niet-klontvormend kattegrit erin doen. Kitttens vreten graag kattebakvulling.
Tuurlijk wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:03 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Is het verstandig om bij jou nog zelfgemaakte appeltaart te komen eten?
Kijk even of het klontjes vormt of niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:04 schreef heaven7 het volgende:
Heb toevallig net gister een oude bakpan weggemikt! Ff uit de vuilniszak halenGoed idee!
Is Catsan goed spul voor hem dan? Hebben daar een miniprobeerverpakking van liggen nog.
Leuke kop voor een FP bericht.quote:
Kuchkostenplaatjekuch.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet een konijnentoilet of frettentoilet halendaar kan ie vast in
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:03 schreef Kper_Norci het volgende:
Is het verstandig om bij jou nog zelfgemaakte appeltaart te komen eten?
Als de pet nodig is horen we het wel he?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:25 schreef heaven7 het volgende:
Dankje CatT was gister al duur genoeg
Dat was helemaal mijn gedachtequote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als de pet nodig is horen we het wel he?
Morgen zelfgebakken vlaai?quote:
Ik sla deze keer nog eventjes over, maar toch bedanktquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Morgen zelfgebakken vlaai?[/offtopic]
Waar woon je? Mag je van mij een konijnenplee hebbenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:25 schreef heaven7 het volgende:
Dankje CatT was gister al duur genoeg
Vol dierlijke eiwitten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Morgen zelfgebakken vlaai?[/offtopic]
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als de pet nodig is horen we het wel he?
Dit en het is een scheetjequote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Joey
Het lijkt al een stuk beter te gaan met hem!
Dat komt wel als Joey helemaal hersteld isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef Cat22 het volgende:
Lekker dat hij alweer zo onderzoekend is. Nu die nare infectie weg is kan hij echt weer kitten zijn.Die sprietepootjes moeten snel meer gevuld worden.
![]()
Zo'n dapper klein dingquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:41 schreef heaven7 het volgende:
Hoeps op de bank:
[ afbeelding ]
En toen toch maar weer liggen
[ afbeelding ]
Leuk deze nieuwe foto's en updates. Ik denk dat hij uit gaat groeien tot een hele stoere katerquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:41 schreef heaven7 het volgende:
Hoeps op de bank:
[ afbeelding ]
En toen toch maar weer liggen
[ afbeelding ]
En Baaf natuurlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:37 schreef Mishu het volgende:
Meest geliefde topic voor sentimentele vrouwen denk ik
Is ie nu alquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Leuk deze nieuwe foto's en updates. Ik denk dat hij uit gaat groeien tot een hele stoere kater
Je moet met je kat vechten tijdens het eten? Heb je hem wel goed opgevoed dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
doe me denk aan me eigen kat.
DIe heb ik hier in nederland gevonden .
Het was in december 2009 toen de winter echt zo koud is.
De kat gevonden en was meer bot met vel.
De dieren ambulance zij dat ik de kat maar weer naar buiten moest zetten zodat die zijn eigen huis weer kan vinden . (Hadden geen zin om te komen met kerst)
Gemeld dat het katje zwaar ondervoed is.
Maar goed het was nog een baby
Maar goed heb dat mormel bijna 2 jaar en flink gegroeit
En de name tijger gegevens wat i ook met eer aanhoud .
Blaas en gromt als er iemand aan de deur zit .
Maak ruzie tijdens het eten met de anderen katten .
En moet er mee vechten als ik aan het eten ben .
Maar in de avond slaap hij wel naast me op bed .
Is Joey niet een meisje?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:
Joey avatar!!![]()
![]()
De dierenarts heeft aan TS bevestigd dat het een jongen is... Staat hier ergens eerder in het topic, of het vorige...quote:
Dachten wij ook maar de TS schrijft in deze post Minikitten met slecht oog dat de DA bevestigd dat het een manneke isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:14 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Is Joey niet een meisje?
En lief van jullie
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:14 schreef Grijsmuisje het volgende:
Is Joey niet een meisje?
En lief van jullie
Zelfs de muisjes zijn nieuwsgierig naar lapjes-kater Joeyquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
Dachten wij ook maar de TS schrijft dat de DA bevestigd dat het een manneke is
Zou de dierenarts hem voor de operatie niet eerst weer opnieuw helemaal na hebben gekeken danquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:38 schreef Stepho het volgende:
Het gaat goed met hem, nog steeds geven we hem trouw zijn AB, zalfje en om de paar uur wat eten, ook midden in de nacht en telkens een nieuwe warme kruik om op te liggen.
Gister dacht ik dat hij misschien blind was aan het andere oog omdat hij niet reageerde op fel gekleurde speeltje die ik voor zijn hoofd liet zwaaien, maar toen hij op de grond ging rondscharrelen ontweek hij vakkundig alle obstakels, dus dat zit toch wel goed.
Wel ga ik vandaag even de dierenarts bellen. Zijn buikje is vrij dik en rond en zijn oren zijn nog wat vies van binnen. Hij heeft een pippet met anti wormen spul gekregen bij de eerste controle maandag, dus ik vraag me af of die wel gewerkt heeft of dat dat langer duurt.
Lief dat je het aanbiedt maar we hebben kittenbrokjesquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is goed gegaan![]()
Als je je adres pm't stuur ik wat kittenvoer op kwam hier nog wat tegen. Ik haal het wel uit de dichte verpakking dan anders past het niet door de brievenbus
quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:58 schreef heaven7 het volgende:
Echt kennis hebben we ze nog niet laten makenSiep blaast er zo nu en dan naar. We zijn voorzichtig i.v.m. eventueel ziektes nog. Maandag ff vragen hoelang we daar nog alert op moeten zijn. Wormen zouden weg moeten zijn na pipet. Dit wordt maandag ook bekeken. Er zit nl niks in zijn ontlasting..
En verder.................................... HEEFT IE IN DE PAN GEPLAST EN GEPOEPT![]()
Hij ging vanmiddag al 2 keer zitten op de grond maar toen ik hem op het kattengrit zette deed ie niks maar vanavond dus wel, incl graven ;D
Geweldig, zit gewoon in het dna van zo'n beestje, en ik denk dat hij heel snel doorheeft waarvoor het kattengrit isquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:58 schreef heaven7 het volgende:
Echt kennis hebben we ze nog niet laten makenSiep blaast er zo nu en dan naar. We zijn voorzichtig i.v.m. eventueel ziektes nog. Maandag ff vragen hoelang we daar nog alert op moeten zijn. Wormen zouden weg moeten zijn na pipet. Dit wordt maandag ook bekeken. Er zit nl niks in zijn ontlasting..
En verder.................................... HEEFT IE IN DE PAN GEPLAST EN GEPOEPT![]()
Hij ging vanmiddag al 2 keer zitten op de grond maar toen ik hem op het kattengrit zette deed ie niks maar vanavond dus wel, incl graven ;D
Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt, eerste keer dat ik naar mijn katten ging kijken deden ze ook voor het eerst hun behoefte in de bakquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:58 schreef heaven7 het volgende:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:58 schreef heaven7 het volgende:
HEEFT IE IN DE PAN GEPLAST EN GEPOEPT![]()
Al blijft ie zo klein als dat ie nu isquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:49 schreef SiGNe het volgende:
Hou er trouwens wel rekening mee dat ie waarschijnlijk een groeiachterstand heeft opgelopen door z'n ontsteking en ondervoeding.
Niet dat dat erg hoeft te zijn maar 't kan zijn dat ie vergeleken met andere katten een stuk kleiner zal zijn, ook als ie volwassen is.
Leuk katje!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:21 schreef heaven7 het volgende:
Guppyfriend en Kper_Norci![]()
Joey's nieuwe onderkomen vanaf net:
[ afbeelding ]
Wctje staat nu in een hoekMet mandje van Kper_Norci
Andere mandje vond Siep wel leuk
Balletjes zijn ook goed ontvangen! Joey heeft er 3 tikjes tegenaan gegeven
We weten niet of het echt een beetje spelen was of meer dat ie in z'n weg lag (hij ging daarna verder met wassen
) maar het idee is leuk
Moet wassen, stomme kap!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waggelen in de kamer:
[ afbeelding ]
Oog is weer hetzelfde verhaal als met zalf voor de operatie trouwens, het is weer dikker maar doet geen pijn en het is ook niet rood ofzo. Maar wel dik. Kan dat door de zalf komen?
Je eigen bonsai-kittehquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:22 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Al blijft ie zo klein als dat ie nu is
In Zeist en het is ongeveer 2,5/3 kilo (het waren 2 zakken van 1,5 kilo maar uit beide zakken is niet veel gebruikt, probeerde het nog te mengen maar ook dat was niet goed genoeg voor de darmen)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Wij geven nu ook Royal Canin dus dat is wel erg welkom ja!Waar woon je?
Mocht het nodig zijn dan kan ik misschien als taxi wat betekenen. Rijd regelmatig tussen Utrecht en Arnhem. Al weet ik niet hoe snel je het nodig hebt..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In Zeist en het is ongeveer 2,5/3 kilo (het waren 2 zakken van 1,5 kilo maar uit beide zakken is niet veel gebruikt, probeerde het nog te mengen maar ook dat was niet goed genoeg voor de darmen)
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:21 schreef heaven7 het volgende:
Guppyfriend en Kper_Norci![]()
Joey's nieuwe onderkomen vanaf net:
[ afbeelding ]
Wctje staat nu in een hoekMet mandje van Kper_Norci
Andere mandje vond Siep wel leuk
Balletjes zijn ook goed ontvangen! Joey heeft er 3 tikjes tegenaan gegeven
We weten niet of het echt een beetje spelen was of meer dat ie in z'n weg lag (hij ging daarna verder met wassen
) maar het idee is leuk
Moet wassen, stomme kap!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waggelen in de kamer:
[ afbeelding ]
Oog is weer hetzelfde verhaal als met zalf voor de operatie trouwens, het is weer dikker maar doet geen pijn en het is ook niet rood ofzo. Maar wel dik. Kan dat door de zalf komen?
samen spelen is misschien nog wat te vroeg maar ik kan niet wachten op een foto waarop ze samen slapen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:23 schreef Kper_Norci het volgende:
En misschien gaan ze binnenkort wel samen spelen! In ieder geval heel tof om te zien dat het zo goed gaat!
Nog een Heldinquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:16 schreef Naamah het volgende:
[..]
Mocht het nodig zijn dan kan ik misschien als taxi wat betekenen. Rijd regelmatig tussen Utrecht en Arnhem. Al weet ik niet hoe snel je het nodig hebt..
op mijn stage loopt er een hond rond met ook maar een oog. Het andere is, net als bij Joey, dichtgegroeid, dus gewoon een lap huid+haar over de oogkas.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:32 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nog een Heldin![]()
Iedereen zo bekommerd om die kleine
Hoe gaat 't er eigenlijk uitzien straks? Dat oog. Of het gebrek eraan eigenlijk. Groeit dat dicht? Of blijft er een gat over ofzo?
Er zijn meerderen geweest die het lapjes = vrouwtje argument hebben aangedragen, maar zowel de DA in het vakantieland als hier in Nederland hebben TS verteld dat het een mannetje is. En dat kan ook zomaar, het is dan echt een katje uit duizenden (if not miljoenen)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat het dik is kan door twee dingen komen. Het is een reactie op de hechtingen, dat hebben veel dieren met een hechting, dat de plek van de hechting wat dikker is. Ook kan er nog wondvocht achter zitten. Wondvocht is niet zo erg, ook dat kan wegtrekken. Je moet opletten dat het niet heet en vuurrood wordt, dan is er een abces aan het ontstaan en is een controle bij de DA wel nodig.
Ik vind het zo'n puppekeHoop dat hij zich hier goed doorheen gaat slaan en een grote, sterke man mag worden!
Weet je trouwens wel zeker dat het een katertje is? Ik zie dat hij ook rode plukjes heeft, een kat met zowel zwart als rood is vrijwel altijd een dame....
Ik kachel dagelijks op en neer tussen Arnhem en Utrecht met de trein, en die stopt ook in Driebergen-Zeistquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In Zeist en het is ongeveer 2,5/3 kilo (het waren 2 zakken van 1,5 kilo maar uit beide zakken is niet veel gebruikt, probeerde het nog te mengen maar ook dat was niet goed genoeg voor de darmen)
Richting station fietsen/met de bus is voor mij ook geen moeite.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kachel dagelijks op en neer tussen Arnhem en Utrecht met de trein, en die stopt ook in Driebergen-ZeistKan het dus meenemen, als je wilt. Ik woon praktisch bij heaven7 in de straat en fiets elke dag langs haar huis, dus kleine moeite.
Laat maar weten, mocht het nodig zijn.
Ik PM je evenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Richting station fietsen/met de bus is voor mij ook geen moeite.
We kunnen desnoods afspreken dat jij om een afgesproken tijd bij de voordeur van de trein staat en ik op het perron, hoef je niet eens uit te stappen en op een volgende trein te wachten
Richting Utrecht gaan is ook geen moeite trouwens, moet daar ook nog weleens zijn.
Kan ik trouwens ook eindelijk dat blik eens gebruiken voor Morgan's voer, heb vrienden met jonge katten het ook al aangeboden maar die kozen liever eigen voer.
Eens. Op één van de foto's vond ik het er echt dik uitzien en omdat hij een infectie heeft (gehad) en het nu dichtgehecht is moet je het wel echt goed in de gaten houden (maar dat doen jullie vast en zeker alquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat het dik is kan door twee dingen komen. Het is een reactie op de hechtingen, dat hebben veel dieren met een hechting, dat de plek van de hechting wat dikker is. Ook kan er nog wondvocht achter zitten. Wondvocht is niet zo erg, ook dat kan wegtrekken. Je moet opletten dat het niet heet en vuurrood wordt, dan is er een abces aan het ontstaan en is een controle bij de DA wel nodig.
Afspraak voor voer-transport is gemaaktquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Richting station fietsen/met de bus is voor mij ook geen moeite.
We kunnen desnoods afspreken dat jij om een afgesproken tijd bij de voordeur van de trein staat en ik op het perron, hoef je niet eens uit te stappen en op een volgende trein te wachten
Richting Utrecht gaan is ook geen moeite trouwens, moet daar ook nog weleens zijn.
Kan ik trouwens ook eindelijk dat blik eens gebruiken voor Morgan's voer, heb vrienden met jonge katten het ook al aangeboden maar die kozen liever eigen voer.
Meh, meer dat ik niks aan dat voer heb en wel iets aan het blik waar het inzit, het scheelt Heaven7 in kosten en Joey is een tikje zielig en kan het goed gebruikenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:45 schreef MaryMouse het volgende:
En super van Guppyfriend, Kper_norci en SiGNe dat ze zo vrijgevig zijn
Ik had ook al voer aangeboden heb rc kitten staan kan ik zo opsturen maar dan haal ik het wel uit de verpakking anders past het niet in een envelopquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Wij geven nu ook Royal Canin dus dat is wel erg welkom ja!Waar woon je?
Oh heb je ook Royal Canin? Dat wist ik nietquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:25 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik had ook al voer aangeboden heb rc kitten staan kan ik zo opsturen maar dan haal ik het wel uit de verpakking anders past het niet in een envelop
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:50 schreef SiGNe het volgende:
Ik zat trouwens te denken... hoort Joey eigenlijk niet een Italiaanse naam te hebben?
Ik heb even zitten googlen naar Italiaanse namen en toen kwam ik Gino tegen, betekent 'Roemvolle krijgsheld' (http://babybytes.nl/namen/jongens/Gino) , zou een afkorting kunnen zijn van Ambrogino en dat betekent weer 'onsterfelijk' (http://www.20000-names.com/male_italian_names.htm#AMBROGINO)
Ik wil uiteraard niks opleggen maar ik vond het wel prachtige betekenissen van de namen, die passen wel bij deze kleine held
Eigenlijk een driedubbele als je naar de tekst van "the naming of cats" uit Cats luistertquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo'n held als Joey verdient een dubbele naam
en maar een linkje naar de rest van de lyrics want anders wordt het zo'n lange postquote:The naming of cats is a difficult matter
It isn't just one of your holiday games
You may think at first I'm as mad as a hatter
When I tell you a cat must have three different names
quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:25 schreef heaven7 het volgende:
Vind de betekenis van Gino idd mooi maar vind de naam zelf echt vreselijkWe houden het gewoon bij Joey
@Moppie, het kan ook duurder idd! Als het hierbij blijft valt het nog enigszins mee. Desalniettemin is het een hoop geld natuurlijk
Zoals SiGNe al zei, we kunnen ook met de virtuele pet rond gaan hoor. Ik heb geen RC kittenfood in de aanbieding of iets anders waar je wat aan zou hebben, maar een eurootje of wat wil ik best bijdragen aan Joey's ziektenkosten hoorquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meh, meer dat ik niks aan dat voer heb en wel iets aan het blik waar het inzit, het scheelt Heaven7 in kosten en Joey is een tikje zielig en kan het goed gebruiken
Over kosten gesproken, Heaven7, wat heeft dit "geintje" jou inmiddels al gekost?
Zo'n operatie lijkt me ook niet goedkoop en dierenartsen werken over het algemeen niet gratis.
Wat dat betreft zou er misschien via de FP iets van een inzamelingsactie kunnen worden gehouden.
Ik had je post even gemist maar het is toch al ¤324,-quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:36 schreef heaven7 het volgende:
![]()
![]()
Wat zijn jullie allemaal lief!! Joey ligt nu bij Stepho op schoot, Siep drentelt er wat omheen, al grommend
Voor wie het interesseert even een kostenplaatje tot nu toe.
Dierenarts in Italië: ¤100,-
Reismandje, incontinentiematjes, voer en antibiotica in Italië: ¤40,-
Eerste consult, parasietenpipet en oogzalf Nederland: ¤33,-
Operatie: ¤151,-
En dan komt er nog antibiotica Nederland bij wat we nog niet betaald hebben en wat recoveryvoer
Ow damn!quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:39 schreef heaven7 het volgende:
En er komt wat pus uit de wondHij waggelt heel blij door de kamer, eet en reageert goed en het is niet rood maar wel pus! Het vervelende is dat de dierenarts die hem behandelt heeft vandaag natuurlijk niet werkt
Daarbij weten dieren het altijd voor elkaar te krijgen om in het weekend of de nacht ziek te worden!-------> weekendconsult
Kittens zijn superflexibel, hij trekt zich waarschijnlijk gewoon niks aan van dat rare oog en doet lekker zijn ding. Fijn dat hij zich verder zo goed voelt. Goed dat jullie de DA hebben gebeld, ik zou het oogje goed gezalfd houden en regelmatig proberen wat pus af te laten lopen door een korstje te verwijderen als dat loslaat.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:16 schreef heaven7 het volgende:
Het strookt voor geen meter met elkaar hoor, het gaat zó goed met hem, hij klimt half in de tralies van de bench omdat ie eruit wil, waggelt in een flink tempo de kamer door, eet goed, plast en poept op de bak.. Snap het niet
Nieuwe infectie lijkt me sterk. Ik denk dat het een restje infectie is waar de DA niet aankon en wat de AB en zijn eigen lijfje moet oplossen. En die infectie maakt dan nieuw pus aan maar als het goed is wordt dat steeds minder. Dus als je er maar genoeg pilletjes en zalfjes en voer tegenaan gooit dan komt dat vast goed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Pff geruststellende reactieThanks! Ik hoop maar dat het idd een restje is.. het is wel nieuw pus wat zich in de afgelopen dagen verzameld heeft (vandaar dus toch dat dikke want het is nu weer helemaal plat) maar dat kan dus ook als het nog oude infectie is? Of broedt er wat door?
Ik werk in de mensenzorg en vang zelf kittens op dus dat is een leuke combinatie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef heaven7 het volgende:
Werk je in de mensenzorg?Fijn dat je er zoveel van weet en ons wat geruststelt! Hopelijk klopt het idd allemaal en knallen we er gewoon nog een kuurtje pillen en zalfje tegenaan en komt het goed. Hij wordt zelf ook steeds sterker en groter natuurlijk dus kan zijn lijfje het ook beter aan, toch?
Is er trouwens een max aan de hoeveelheid antibiotica die hij binnen mag krijgen? Want hij heeft eerst 3 dagen in Italië shots gehad, toen die vloeistof antibiotica van ons en sinds woensdagavond dus pilletjes.. hij zit al bijna 2 weken aan de AB!
Zou hij er wel pijn aan hebben als het een nieuwe infectie is trouwens?
Stuur een PM voor TS' rekeningnummer en maak het over. Wat houdt je tegen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:15 schreef Pippi het volgende:
Verpleegkundige meldt zich![]()
Ik ben het helemaal met Cat22 eens. Goed blijven kijken of het niet weer dik wordt en Joey levendig blijft en goed eet. En als het toch weer dik wordt dan met afgekookt water schoonmaken maar dat advies heb je niet nodig want dat doe je alFijn dat je morgenochtend al een afspraak hebt
![]()
Enne, we moeten maar niet meer over een spaarpotje voor de kosten van Joey hebbenmaar er gewoon eentje starten!!! Wie neemt het op zich? Ik wil NU doneren
![]()
Ziet er goed uit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Hij speelt helaas nog niet Gordon maar de rest doet ie wel
@Pippi, lief van je!
Foto van het oog nadat ik de zooi schoongemaakt had:
[ afbeelding ]
Ziet er schoon en rustig uit toch?
En nog even 1 voor de leuk
[ afbeelding ]
Sowieso minder pijn dan toen het ontstoken was lijkt me. Gelukkig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.![]()
En wat ligt hij lekker in een rolletje.Op de kant van zijn verwijderde oog dus dan zal hij er weinig tot geen pijn aan hebben.
Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kantquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
@Pippi, lief van je!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ie van dingen af valt of ergens tegenaan loopt (ik noem maar wat) zal ie toch echt moeten leren om voorzichtig te zijn. Je kunt hem moeilijk de rest van zn leven de hele tijd in de gaten houden en tegenhouden van vallen en botsenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh met één oog kan hij ook geen diepte meer zien natuurlijk.
Mag ie wel uitkijken. Katten doen nogal eens acrobatische kunsten.
Dat valt me nu pas op.. best zielig want juist nu kan ie een aantal blinde-geleidestokken in z'n wang gebruikenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kant
Diepte zien wordt wel een stuk lastiger maar het is wel een voordeel dat ie ermee opgroeit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Is. Niet. Zo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik krijg spontaan theorieën over vuur in mn hoofd en dat dat dan ook weer met zn oog te maken heeft, maar ik zal wel te hard van stapel lopen want de rest van de vacht op zn koppie ziet er prima uitquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is. Niet. Zo.![]()
[sub](sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)[/sub
quote:In principe kunnen wij met één oog de wereld om ons heen waarnemen. Onze hersenen geven meestal door ervaring de juiste interpretatie voor afstanden (diepte). Voor een echte dieptewaarneming zijn echter twee ogen onontbeerlijk. De meeste mensen zien met twee ogen, waardoor zij in staat zijn tegelijkertijd twee iets verschoven beelden waar te nemen. Door deze zogenaamde parallax kunnen we de afstand tot datgene wat wij zien inschatten: hoe verder iets van ons af staat, des te dichter bij elkaar zal het beeld daarvan op het netvlies van beide ogen worden geprojecteerd. Dit vermogen speelt voornamelijk een rol bij het zien van diepte op korte afstanden. Het is voor mensen die een oog hebben verloren daarom moeilijk om op korte afstand diepte te schatten. Door het bewegen van het hoofd kan een indruk worden gekregen.
Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.
[..]
En Cat rijdt prima auto!quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is. Niet. Zo.![]()
(sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)
Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
Scheelt dat Joey zo jong is ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.
Dan weet je dat nu in ieder geval.
Klopt inderdaad. 1 van onze katten hebben we als pubertje gekregen van iemand die niet zo goed in staat was om ervoor te zorgen en hem graag afstond. Toen we hem kregen had ie maar een paar snorharen en er is veel tijd overheen gegaan maar gelukkig ziet het er nu normaal uitquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef athlonkmf het volgende:
Snorharen groeien best langzaam terug. We hebben per ongeluk de snorharen van onze kat kortgewiekt. Heeft een half jaar geduurd voordat het terug is gegroeid.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef SiGNe het volgende:
Wij hadden weer een kat die de snorharen van de andere kat afbeet, is namelijk ook een teken van dominantie schijnt.
Oog ziet er netjes uit, en die foto voor de leuk +1quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
@Pippi, lief van je!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef heaven7 het volgende:
Nu waggelt hij in rap tempo door de kamerNet floepte hij de gang al op en stond de keuken al te verkennen
![]()
Zal ook eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen. Hij wiebelt echt zo cute
Blijkbaar heeft Joey daar geen last vanquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik hoorde een x dat katten het evenwicht kwijt zijn als je snorharen wegknipt,
Nee maar Joey is ook geen kat. Da's een superkat. Met superbaasje(s)!quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:31 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft Joey daar geen last van
Dat! Laat dat alsjeblieft aan de DA over!quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen
![]()
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces zitquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen
![]()
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben
Maar ik zou dat niet zomaar doen bij een dichtgehechte wond... En zeker niet met een insulinenaald (als je die al in huis hebt). Bovendien, ze gaan vanmiddag naar de DA, het komt allemaal goedquote:Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces ziten zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
Stoere vent, goed man!quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:47 schreef heaven7 het volgende:
Idd no way dat ik zelf ga lopen dokterenVind het al dapper genoeg van mezelf dat ik de boel schoonmaak met afgekookt water en dan opnieuw zalf
De dierenarts mag het lekker bekijken over een paar uur
Hij was vanochtend op zn nieuwe mandje geklommen, zat ie er trots bovenopEn hij heeft uit zichzelf op de bak geplast en gepoept! Hij zit nu te piepen dat ie eruit wil
Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!quote:Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces ziten zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
+1.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef Pippi het volgende:
[..]
Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!
Ik steek als verpleegkundige slangen in ontstoken operatiewonden om deze met NaCl 0,9% (fysiologisch zout) te spoelen maar ik ga dat advies hier niet geven. Ben geen dierenarts.
Bovendien is het erg onhygienisch om de punt van een tube in een mogelijk geinfecteerde wond te steken omdat je de zalf daarmee ook besmet met die bacterie. Die zalf kan je dan gelijk weggooien!
Verder staat er op de gebruiksaanwijzing van Cavasanzalf dat het moet worden aangebracht op de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en dat het uitsluitend bestemd is voor uitwendige toepassing op het oog bij honden en katten.
Niet wanhopen! Ik denk dat het zeker nut heeft. Pus eruit, gezond weefsel groeit daarvoor in de plaats.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:58 schreef heaven7 het volgende:
Dierenarts heeft 2 hechtingen losgemaakt en de overige pus eruit gemasseerd. Kwam toch nog wel wat uit. Nu moeten we het van binnen schoonspoelen met een zoutoplossing en er daarna zalf in doenOok hebben we nog een kuurtje antibiotica gekregen. We moeten gaan afbouwen met het recoveryvoer hoewel het nog wel handig is daarmee zn pilletje te geven.
We zijn er nog niet dusDonderdag of vrijdag weer terug voor controle. Geen idee of dit nut gaat hebben! Vind het maar niks..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |