abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100565930
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

Update:

Inmiddels is Joey geopereerd en is zijn oogje eruit. Hij ligt nu bij te komen.

Joey de dag nadat we hem vonden bij de dierenarts in Italië:

3 dagen later in de auto naar Nederland:

Lekker liggen met nog vies oog:

Lekker warm op een kruik:

Idem:

Na de operatie:

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 20:50:26 ]
pi_100565981
Geen drain dan iid :) De dierenarts heeft alles weggehaald wat hij kon zien wat ontstoken was en waar hij bij kon. De rest kan hij niet zien maar dat vangt de anti biotica als het goed is op. Zal idd het oog, roodheid enzo goed in de gaten houden.

Nog tips om het kwart pilletje op de beste manier naar binnen te krijgen?
pi_100565982
_O_ Gelukkig is de operatie helemaal goed gegaan!
pi_100566049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Geen drain dan iid :) De dierenarts heeft alles weggehaald wat hij kon zien wat ontstoken was en waar hij bij kon. De rest kan hij niet zien maar dat vangt de anti biotica als het goed is op. Zal idd het oog, roodheid enzo goed in de gaten houden.

Nog tips om het kwart pilletje op de beste manier naar binnen te krijgen?
Door een klein hapje voer, of misschien vergruizen tot poeder en dan door het eten!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:51:40 #5
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100566167
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:48 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Door een klein hapje voer, of misschien vergruizen tot poeder en dan door het eten!
Die van mij eten dan om het pilletje heen, en vergruizen is gevaarlijk omdat de kans dan bestaat dat ze niet alles binnenkrijgen.

Je kan het beste de kaken met je vinger openmaken, en het tabletje zo ver mogelijk achter op de tong leggen, bekje dichthouden en wrijven over zn keeltje totdat hij slikt en dan pas loslaten.

Hij heeft nog niet echt de kracht om zich los te worstelen denk ik maar als het echt moeilijk gaat kan je bij de DA een hulpmiddel halen, soort tangetje waar je het tabletje achter mee in de keel legt.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_100566190
Achossie, hij ziet er wel sneu uit hoor. Ben blij dat je zo goed voor hem zorgt. _O_
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100566496
Hoop hechtingen maar laten we hopen dat het beter gaat!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:00:41 #8
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100566541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:51 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Die van mij eten dan om het pilletje heen, en vergruizen is gevaarlijk omdat de kans dan bestaat dat ze niet alles binnenkrijgen.

Je kan het beste de kaken met je vinger openmaken, en het tabletje zo ver mogelijk achter op de tong leggen, bekje dichthouden en wrijven over zn keeltje totdat hij slikt en dan pas loslaten.

Hij heeft nog niet echt de kracht om zich los te worstelen denk ik maar als het echt moeilijk gaat kan je bij de DA een hulpmiddel halen, soort tangetje waar je het tabletje achter mee in de keel legt.
Ik ben het helemaal met zwartedoos eens. Ik heb een oude rode kater die al een paar jaar elke dag een paar pillen moet en dat gaat het beste door deze achter in de bek te doen (in het geval van Joey misschien met een pillenschieter?) Welke antibiotica heb je gekregen?

ff een support-Joey-avatar gemaakt O+
pi_100566600
Heb mijn kat ook gevonden maar die heeft beiden ogen nog maar hulde dat je de kitten meegenomen heeft.
The world of SKA music
  Forum Admin woensdag 10 augustus 2011 @ 21:02:56 #10
35723 crew  GGMM
pi_100566611
Mooi verhaal, goed gehandeld.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_100566646
Joey avatar!! :D O+ *O*

We hebben roze pilletjes, ff kijken hoe het heet zo. Hij hoeft maar 1/4 dus het is een heel klein stukje. We proberen het door het eten te doen. Ze zijn erg moeilijk in 4 gelijke delen te verdelen trouwens :(
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:05:41 #12
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100566700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:

We hebben roze pilletjes, ff kijken hoe het heet zo. Hij hoeft maar 1/4 dus het is een heel klein stukje. We proberen het door het eten te doen. Ze zijn erg moeilijk in 4 gelijke delen te verdelen trouwens :(
slimme poezen trappen daar niet in ;) maar misschien lukt t wel omdat ie nog suf is :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:06:14 #13
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100566718
met n scherp shilmesje verdelen wil wel helpen, breken lukt meestal niet
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:07:00 #14
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100566740
quote:

Je hebt bij de apotheek een hele handige pillensnijder (niet duur), jammer dat je niet in de buurt woont want hier thuis heb ik er 1 liggen :

Het mesje zit op de plek die ik rood heb gemaakt, de pil (heb ik groen gemaakt) klem je tussen 2 opstaande randen. Daarna klap je het doosje dicht en voila! De stukjes pil die je gesneden hebt kan je ook in deze pillensnijder bewaren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pippi op 10-08-2011 22:29:28 ]
pi_100566759
Jaaa het is goed gegaan! *O* Durfde F&F bijna niet te openen maar zag al snel deze fijne TT, pfff wat fijn. O+

Agos die hechtingen... wat een wurmpje is Joey nog. Knuffel 'm maar veel, heaven. En wat mij betreft verdien je een lintje. w/ :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 21:19:35 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100567255
Stoer Joey, gauw opknappen nu en veel eten :Y) Dan word je snel een sterke kater!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:21:52 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100567355
Mischien vind ie Italiaans eten lekker :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100567397
Tips voor het pilletje had je al en ik ga Joey en zijn redders verder volgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:43:08 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100568415
Hij ziet er zo wel een stuk beter uit zonder vieze korst! Dat ventje komt er wel :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100568556
Aawh, wat een schattig beestje O+ Tof dat jullie je over hem hebben ontfermd en zoveel moeite voor hem doen!

Die ene foto met die kap doet me een beetje denken aan de kat van een vriendin van me, die af en toe een kap moest. Was vooral erg grapppig om te zien (en horen :p) hoe hij ging eten met zijn kap :D

Mooi dat alles met Joey goed is gegaan, ik duim dat het beestje snel weer helemaal op krachten is :) En nogmaals: lief dat jullie hem mee hebben genomen :Y
pi_100569557
Ach gos, arm beestje ;(
Held dat TS is _O_

Laat Joey maar lekker uitrusten, is hij wel aan toe O+
Twiddel
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 22:09:45 #22
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100569929
Ik heb heel de namiddag en avond aan jullie gedacht. Blij dat ik eindelijk thuis Fok kan checken en gelukkig is het goed nieuws geworden! *O* *O* *O*

Joey ziet er heel mooi uit nu die vieze korst weg is. Als je de foto's bekijkt zoals ze chronologisch in de OP staan zie je hem echt van een verwaarloosde kater naar een zeer goed verzorgd kereltje evolueren...! O+ O+ O+

Bedankt TS, fijn om te zien dat er zulke goede mensen bestaan. :*
Are you fokking to me?
pi_100570391
Fijn dat alles goed gegaan is *O* en nu lekker aansterken Joey O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:20:01 #24
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100570508
:P
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 22:25:06 #25
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100570799
In navolging van Pippi probeer ik uit solidariteit met Joey een muisje met oogpatch als ava in te stellen, maar lukt mij niet erg. Daarom maar muisje met zonnebril :)
Heaven & Stepho hou ons wel op de hoogte hè, Joey is zo'n O+
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_100571205
Wat een prachtige reddingsoperatie! Hulde!! Sterkte met het gezond worden van de uk!
I had a signature once. It was awful.
pi_100571335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:20 schreef Pippi het volgende:
:P
[ afbeelding ]
:D
pi_100573727
Omdat ik al gepost had in het vorige topic mag ik vast wel even brutaal een Terug Vind PiratenPoes (kater..) plaatsen O-)

En dan toch nog even: Joey, ga zo door! *O*
pi_100573901
Kunnen we er niet voor zorgen dat dit topic als een artikel op de FP terecht komt? :@ Ik ben absoluut niet van de HvNL berichtjes, maar dit vind ik echt noemenswaardig!
pi_100574008
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:21 schreef LompeHork het volgende:
Kunnen we er niet voor zorgen dat dit topic als een artikel op de FP terecht komt? :@ Ik ben absoluut niet van de HvNL berichtjes, maar dit vind ik echt noemenswaardig!
Hier ben ik het toch wel een beetje mee eens :Y Vind dit een prachtige reddingsactie :Y
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 23:37:41 #31
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100574641
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:21 schreef LompeHork het volgende:
Mailtje naar frontpage@fok.nl :Y
Of gewoon maar rechtstreeks een van de redacteuren benaderen Peter bijv :?
pi_100574774
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:37 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Mailtje naar frontpage@fok.nl :Y
Of gewoon maar rechtstreeks een van de redacteuren benaderen Peter bijv :?
Ik denk dat we het best kunnen mailen richting de FP, dat wil ik morgenochtend wel even doen. (zo laat op de avond wordt het toch niets en eventueel wil ik ook wel een stukje schrijven).
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 23:42:17 #33
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100574870
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:40 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik denk dat we het best kunnen mailen richting de FP, dat wil ik morgenochtend wel even doen. (zo laat op de avond wordt het toch niets en eventueel wil ik ook wel een stukje schrijven).
En anders gaan we samen Peter, Surveillance-Fiets en de andere FP-ers netjes belagen ;)
pi_100575017
Ik gooi het even achter de schermen.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:46:56 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100575125
quote:

Synulox wellicht?

Ik maak het (kwart) pilletje fijn tussen twee kleine lepeltjes, spuit een klein hoopje Liquid Snack op een schaaltje en mix het pilletje daar doorheen. Ze likken het schoon op ^O^

Liquid Snack hebben ze bij de meeste dierenwinkels wel:

Nadat je er wat uitgeprut hebt, restje ff terugduwen het tubetje in, knijper erop en koel zetten. Kun je het later weer gebruiken :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100575426
Ik hoop dat hij goed herstelt :Y
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 00:02:17 #38
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100575987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik gooi het even achter de schermen.
^O^ geweldig
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 augustus 2011 @ 06:31:17 #40
13151 crew  Rewimo
pi_100585757
Hoe is het vandaag met Joey? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 07:07:04 #41
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100585978
Hij heeft in ieder geval een eigen blogje: Joey zonder oog
pi_100586459
Diepe buiging voor je Heaven. Je bent een schatje
pi_100586774
Hoe is het murmeltje O+ de nacht door gekomen?
pi_100587299
Mijn God wat goed!

Ehhh ... effe een zakdoekje pakken. Kan toch wel slecht tegen zo'n koppie.
Calm down, please!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:22:54 #45
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_100587635
quote:

Je kunt het ook vergruizen en door een stukje EasyPill kneden. EasyPill (bestaan honden- en katten-versies van) ziet eruit als een worstje van ca. 6 cm met de consistentie van boetseerklei. Het ruikt voor mensen als hele geconcentreerde bouillon, katten zijn er meestal gek op. Uit zo'n worstje haal je 5-10 porties.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_100587679
quote:

Wat een lievie

Een beetje mayo samen met het pilletje doet ook wonderen, je moet het dan wel zoals eerder aan gegeven achter in zijn bekje duwen, maar dan slikt hij het gewoon met de mayo door.
pi_100589266
beterschap voor Joey!! dat ie maar een grote sterke kater mag worden *O*
haken is cool
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:27:33 #48
33954 ElisaB
pi_100589322
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:07 schreef Klonk het volgende:
Hij heeft in ieder geval een eigen blogje: Joey zonder oog
O+ ^O^ :*
pi_100589654
:D Wat leuk die blog! :D

Hij heeft een goede nacht gehad. Gisteravond echt 3 bordjes met recoveryvoer én babybrokjes van Royal Canin gegeten :o Hij is erg levendig en alert ^O^

Net heeft ie gepoept en geplast en weer lekker gegeten met een vergruist 1/4 pilletje :) Dit ging er helemaal in!

Hij weegt zonder al die poep en plas :P 465 gram nu!

Hij waggelt nu door de kamer O+ Beetje beweging en verandering van omgeving kan geen kwaad. Wij hebben hem namelijk nu in een doorzichtig soort boodschappenkratje zitten :{ Alleen nu het zo goed gaat met hem is dat eigenlijk te klein aan het worden. Geen idee waar ie anders in moet? Mijn ouders hebben nog wel een hondenbench maar die gaten zijn zo groot, daar kruipt ie zo doorheen :X Iemand ideeën? Heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om voor een relatief korte periode een speciale dure bench aan te schaffen :@ Tis allemaal al duur genoeg zo..

Andere vraag, zindelijkheidstraining. Hoe met zo'n kleintje?
pi_100589739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:40 schreef heaven7 het volgende:
:D Wat leuk die blog! :D

Hij heeft een goede nacht gehad. Gisteravond echt 3 bordjes met recoveryvoer én babybrokjes van Royal Canin gegeten :o Hij is erg levendig en alert ^O^

Net heeft ie gepoept en geplast en weer lekker gegeten met een vergruist 1/4 pilletje :) Dit ging er helemaal in!

Hij weegt zonder al die poep en plas :P 465 gram nu!

Hij waggelt nu door de kamer O+ Beetje beweging en verandering van omgeving kan geen kwaad. Wij hebben hem namelijk nu in een doorzichtig soort boodschappenkratje zitten :{ Alleen nu het zo goed gaat met hem is dat eigenlijk te klein aan het worden. Geen idee waar ie anders in moet? Mijn ouders hebben nog wel een hondenbench maar die gaten zijn zo groot, daar kruipt ie zo doorheen :X Iemand ideeën? Heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om voor een relatief korte periode een speciale dure bench aan te schaffen :@ Tis allemaal al duur genoeg zo..

Andere vraag, zindelijkheidstraining. Hoe met zo'n kleintje?
Oh wat ben ik blij voor hem en voor jullie! *O* *O* *O*
Heb je misschien een afgesloten kamer of keuken waar je hem lekker in een mandje kan laten wanneer jullie weg zijn. Zindelijkheidstraining bij een kat weet ik helaas echt niks van, onze kittens waren al zindelijk toen we ze kregen. Misschien werkt het net als bij een puppie. Op de bak zetten na het eten, slapen en spelen en hem dan de hemel in prijzen en iets lekkers geven!
pi_100589775
Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! ^O^
Ik zou een lage kattenbak neerzetten met niet-klontvormend grit erin, katten hebben 't dan meestal wel meteen door, die willen van nature graven :)
En misschien kan je hem in een apart kamertje zetten, evt een deel voor hem afschermen met een hoge plank of deur op z'n kant ofzo? Dat werkte hier tijdelijk bij 1 katje ook, tot ze goed begon te springen.
pi_100590169
Klein kamertje wat je helemaal kittenproof maakt (alle kieren en gaten onder/naast kasten dichtstoppen met handdoeken, kranten oid) is wel fijn, wel een (makkelijk wasbaar) dekentje op de vloer leggen oid omdat het anders misschien te koud is.

Ik geef de kittens een laag bakje met houtkorrels en zet ze er zo vaak mogelijk op (na het eten, na het ontwaken, etc). Pak een voorpootje vast en maak er voorzichtig een graafbeweging mee. Als je ergens een poepje vindt leg je dat in de bak als voorbeeld. Zie je Joey ergens wildplassen/poepen zet hem dan gelijk op de bak.
pi_100590182
TS _O_

Joey O+
pi_100590513
TS, ik heb als je wilt nog wel 2 kattenmanden die je mag hebben, mijn katten voelen zich er te groot voor (en eerlijk is eerlijk, dat zijn ze ook :') ) dus maken ze er geen gebruik van, als je wilt mag je ze zo hebben, ik kan ze eventueel via het werk opsturen.
pi_100590678
O+ wat fijn dat hij de nacht zo goed heeft doorstaan
pi_100591181
Bedankt voor de tips Pumpkin&Holyme :) Gaan het proberen!

@Kper_Norci, dat is lief! Heb je misschien een voorbeeldplaatje of een foto?
pi_100591202
ik heb nog zo'n mini kattenbakje voor kleine katjes..met lage instap :P maar ik woon te ver weg...
dat werkte wel bij ons kitten..die wou niet op de gewone kattenbak en wel op deze
haken is cool
pi_100591344
Jammer! Dat had perfect geweest :) Wij hebben zelf alleen 1 enorme kattenbak voor de andere kat..
pi_100591398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:23 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor de tips Pumpkin&Holyme :) Gaan het proberen!

@Kper_Norci, dat is lief! Heb je misschien een voorbeeldplaatje of een foto?
Jazeker, het is deze en deze. Mijn katten lopen er in een grote boog omheen, maar misschien vind Joey ze wel fijn, en als ik jullie er een plezier mee kan doen, wil ik ze best doneren, want ik vind het sowieso fantastisch wat jullie gedaan hebben.

Als je ze wilt hebben, doe maar even je adres pm'en, dan stuur ik ze morgen via het werk op, als je mazzel hebt heb je ze zaterdag al, anders maandag of dinsdag, dat is ff afhankelijk van de post.
pi_100591419
ik woon in de provincie groningen....
haken is cool
pi_100591488
wat wij eerst deden..voordat we deze kochten is een plat kartonnen doosje en daar de korrels in...het nadeel is alleen dat, dat dus gauw heel vies is en doorlekt enzo :P
haken is cool
pi_100591704
Ja ik heb ookal een doosje idd maar kan me voorstellen dat dat gauw vies wordt. We verzinnen wel wat :) Dankje voor het meedenken iig!

Kper_Norci, geweldig! Je krijgt PM :)
pi_100592103
Een (oud) afwasteiltje?

Tijdelijke opvangkittens hadden hier als plek in de woonkamer de opbergbak van de bank :) Was precies een fijne grootte, lekker dekentje en spulletjes er in. Nadeel was wel dat de bank open stond, maar ach..
Toen ze wat groter waren gingen ze als we weg gingen in de badkamer. Daar ook met dekentjes en mandjes een plek voor ze gemaakt. Als ze daar naast de bak poepen/plassen maakt dat ook niet uit, zo weer schoon, ook als het even blijft liggen en badkamer was bij ons het meest kittenproof qua hoekjes, kiertjes, gaatjes en klimdingen. Daarvoor zaten ze in de bijkeuken, zijn we er ooit een uren kwijt geweest, dikke paniek, wij dachten dat het beestje ontsnapt was op de een of andere manier, bleek heel veel later dat ie óp de vuilnisbak met kanteldeksel gesprongen was, in de vuilnisbak terechtgekomen was en daar prinsheerlijk lag te slapen..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100592160
Teiltje heeft een te hoge rand. Het is zo'n mini dat ie daar niet overheen komt :P

Badkamer is wel een heel goed idee! Daar is niks wat hem kan belemmeren rond te waggelen met z'n kap en niks wat stuk kan enzo ^O^
pi_100592176
Is een frisbee trouwens een goed idee of zou dat te klein zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 11:49:32 ]
pi_100592291
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:37 schreef heaven7 het volgende:
Ja ik heb ookal een doosje idd maar kan me voorstellen dat dat gauw vies wordt. We verzinnen wel wat :) Dankje voor het meedenken iig!

Kper_Norci, geweldig! Je krijgt PM :)
Geregeld!
pi_100592349
Lijkt me klein? Maar valt te proberen.

Afwasteiltje en daar een stukje uit snijden/zagen? Zo'n opdienschaal? Ovenschaal? Ondiepe pan? Wel oud dan.. Een schaal krijg je nog wel schoon daarna, pan denk ik niet.

Badkamer wel even opletten of het niet te koud is. Ook met dit weer kan zo'n tegelvloer best koud zijn.
pi_100592361
Ik had gewoon een oud dienblad als kattenbak naast de gewone staan maar binnen een mum van tijd klauterde hij in de grote!!
pi_100592388
Bakpan, bekleed met opengeknipte plasticzak of vershoudfolie ofzo om 'm schoon te houden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 augustus 2011 @ 11:55:06 #71
13151 crew  Rewimo
pi_100592403
Afwasteiltje met een stukje eruit als ingang, daar dacht ik ook aan :)
pi_100592517
Wat fijn dat hij al zo is opgeknapt! *O* Een apart kamertje voor Joey als jullie er niet zijn is wel heel fijn. En met die mandjes moet dat wel goedkomen denk ik zo. O+

Ik heb voor mijn kittens eerst een ovenschaal gebruikt als kattebak en later zo'n plastic doos waarin je Swiffer dweilen kunt kopen. Werkte prima. Als hij over de 8 weken gaat is dat wat klein maar je moet eens opletten hoe snel hij in de grooooote (stoere 8-) ) kattebak kan klimmen.
Eventueel kun je die overstap wat makkelijker maken door er een opgerolde handdoek voor te leggen en een kartonnen opstapje in de bak te maken.

Wel niet-klontvormend kattegrit erin doen. Kitttens vreten graag kattebakvulling. :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100592626
Ow, en zindelijk worden ze vanzelf. Dat zit bij katten ingebakken.
Net als bij kleine kinderen kan het soms wel zijn dat ze de bak niet op tijd halen. Dus de kattebak strategisch plaatsen is wel handig. En als je hem ziet piepen en drentelen, even op de bak zetten dan komt er vaak vanzelf wat. Ook op de bak zetten net na het eten, en dan leert hij het gauw genoeg. :)
pi_100592696
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:57 schreef Cat22 het volgende:
Wat fijn dat hij al zo is opgeknapt! *O* Een apart kamertje voor Joey als jullie er niet zijn is wel heel fijn. En met die mandjes moet dat wel goedkomen denk ik zo. O+

Ik heb voor mijn kittens eerst een ovenschaal gebruikt als kattebak en later zo'n plastic doos waarin je Swiffer dweilen kunt kopen. Werkte prima. Als hij over de 8 weken gaat is dat wat klein maar je moet eens opletten hoe snel hij in de grooooote (stoere 8-) ) kattebak kan klimmen.
Eventueel kun je die overstap wat makkelijker maken door er een opgerolde handdoek voor te leggen en een kartonnen opstapje in de bak te maken.

Wel niet-klontvormend kattegrit erin doen. Kitttens vreten graag kattebakvulling. :')
Is het verstandig om bij jou nog zelfgemaakte appeltaart te komen eten? ;)
pi_100592750
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. ^O^ Alleen voor mijn lasagne moet je oppassen. :P
pi_100592766
Heb toevallig net gister een oude bakpan weggemikt! Ff uit de vuilniszak halen :P Goed idee!
Is Catsan goed spul voor hem dan? Hebben daar een miniprobeerverpakking van liggen nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 12:04:57 ]
pi_100592865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:04 schreef heaven7 het volgende:
Heb toevallig net gister een oude bakpan weggemikt! Ff uit de vuilniszak halen :P Goed idee!
Is Catsan goed spul voor hem dan? Hebben daar een miniprobeerverpakking van liggen nog.
Kijk even of het klontjes vormt of niet.
Zoals gezegd: kittens eten kattegrit en je wil geen klonten grit in zijn maag. :X

En yay voor de bakpan! *O*
pi_100592976
Ohh ik had deze geweldige reddingsactie helemaal gemist.
Super, heaven7 wat jij en je vriend voor Joey doen ^O^
Ik hoop dat het met het oogje helemaal goedkomt.
Heerlijk om dit te lezen na al het dierenleed wat regelmatig in het nieuws komt.

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_100593199
Kitten in de bakpan :o
pi_100593225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef Naamah het volgende:
Kitten in de bakpan :o
Leuke kop voor een FP bericht. _O-
pi_100593401
mooi topic om te volgen O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_100593529
Ik zal foto's maken :D _O-
pi_100593542
Ik gebruik houtkorrels voor de kat onderin eerst een paar kranten daarop houtkorrels, zijn groot dus kan ook niet aan gegeten worden.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:25:25 #84
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_100593613
Jeej, alles is goed gegaan! *O* *G* *O*
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 12:39:57 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_100594220
Je moet een konijnentoilet of frettentoilet halen :) daar kan ie vast in
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100594861
Het gaat goed met Joey ^O^

Kleine kittens vinden het vaak het prettigst om op zo fijn mogelijke korrels te plassen en te poepen, het liefst zand.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_100596127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet een konijnentoilet of frettentoilet halen :) daar kan ie vast in
Kuchkostenplaatjekuch. ;)
pi_100596335
Dankje Cat ;) T was gister al duur genoeg :X

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 13:25:18 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:38:08 #89
33954 ElisaB
pi_100597102
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:03 schreef Kper_Norci het volgende:
_O- _O- _O-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:03:34 #90
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100598453
*G* Joey for the win *G*
Lekker beter worden lappen-knul :P
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:04:51 #91
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100598515
quote:
:D :D :D
pi_100598526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:25 schreef heaven7 het volgende:
Als de pet nodig is horen we het wel he? :*
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:05:59 #93
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100598575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat was helemaal mijn gedachte :Y
pi_100599125
Fotooo'ss!!!! :s)
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_100599155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Morgen zelfgebakken vlaai? :+ [/offtopic]
pi_100599270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik sla deze keer nog eventjes over, maar toch bedankt ;)
pi_100599651
Wat een heerlijk topic en wat een heerlijk frummelbeestje O+ Ik zag het op de weblog en dacht NAHWWW en ging gelijk de topics doorlezen :P

Toen ik deze foto zag was het eerste wat ik dacht: Getsiderrie arm beestje :{ Maar oh mijn god wat is ie schattig :* echt, wat een dotje zeg, en nog mooie vlekjes ook :)

Respect voor wat je doet, mooi dat de operatie goed ging en nog veel succes. Moge kleine Joey opgroeien tot een stoere Captain one-eye Joe O+
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 14:43:08 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_100600307
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:25 schreef heaven7 het volgende:
Waar woon je? Mag je van mij een konijnenplee hebben :) PM is just fine
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100601754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vol dierlijke eiwitten? :9
(Ik even blij dat ik geen veganist ben!)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:32:13 #100
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100602633
Zie dit topic nu pas, wel zieig voor Joey.
Aan de andere kant.. doordat ie nog een kitten is mist ie z'n oog ook niet echt en leert alles met een oog te bekijken.
pi_100603607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:*
pi_100603753
Hij ligt lekker in mn nek:

En evil Siep ligt boos te kijken op een stoel verderop _O-

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 15:54:21 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:56:53 #103
45 SiGNe
pi_100603925
hehe, die wil ook zoveel aandacht :P
Qua kattentaal is een knipoog wel een teken dat alles OK is dus Siep zal het niet als agressief gebaar zien.
Ik zag laatst op straat ook een kat lopen met 1 oor naar achter gevouwen en dat is weer wel een teken van agressie (eigenlijk met beide oren in de nek) , kan me voorstellen dat die snel ruzie heeft met andere buurtkatten.
pi_100604446
joey support group!
pi_100604681
:D Leuke avatar ;)
pi_100604752
Och wat ligt hij lekker O+
pi_100605163
Wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Ik opende een beetje bang dit topic maar dat was gelukkig nergens voor nodig.
Ik zie dat iedereen hier volop goede tips heeft dus het komt vast helemaal goed met Joey. Een erg speciale kat...die een geweldig baasje heeft gekregen.
pi_100605240
Pas als je je hand erbij hebt merk je pas echt dat het echt een klein frummeltje is O+
pi_100605838
Hoeps op de bank:

En toen toch maar weer liggen O+
pi_100605898
Joey O+
Het lijkt al een stuk beter te gaan met hem! :Y
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_100606131
Helden actie! heb het hele verhaal ff gelezen, geweldig! succes met het lieve beestje
pi_100606340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Joey O+
Het lijkt al een stuk beter te gaan met hem! :Y
Dit en het is een scheetje O+
pi_100607080
Wat een goed nieuws! Heb het topic stilletjes gevolgd en heel hard meegeduimd. Echt een vechtertje. En super van jullie. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:18:32 #114
33954 ElisaB
pi_100607124
Wat een bikkeltje O+
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 17:25:47 #115
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100607375
Wanneer mogen zijn draadjes eruit? Sorry als het al gezegd is, dan heb ik er over gelezen.

Mooie foto's weer... Hij ziet er steeds beter uit O+
Are you fokking to me?
pi_100607571
Morgen of maandag over een week :) As maandag controle dus afhankelijk van hoe het gaat.
pi_100608444
Lekker dat hij alweer zo onderzoekend is. Nu die nare infectie weg is kan hij echt weer kitten zijn. O+ Die sprietepootjes moeten snel meer gevuld worden. :Y O+
pi_100608471
Wat een dapper scharminkeltje O+
pi_100608475
En je hebt een Siep! *; Zo heette mijn lievelingskat. ;( O+ En jouw Siep lijkt op mijn Satsu. O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 augustus 2011 @ 18:00:02 #120
13151 crew  Rewimo
pi_100608711
Hij moet nog wel wat meer spek op de pootjes krijgen, maar wat een dappere Dodo is hij O+
pi_100614160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef Cat22 het volgende:
Lekker dat hij alweer zo onderzoekend is. Nu die nare infectie weg is kan hij echt weer kitten zijn. O+ Die sprietepootjes moeten snel meer gevuld worden. :Y O+
Dat komt wel als Joey helemaal hersteld is :Y
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:38:46 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100615462
Jaaaa! *O* De operatie is gelukt! Wat heerlijk!
Nu snel uitgroeien tot een grote stoere kater! O+
pi_100616387
Wat een ontzettend lief dropje! En wat een toewijding van de redders! Daar wordt je toch blij van in deze rare tijden.
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_100616402
Oeps, dubbel.
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_100616710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:41 schreef heaven7 het volgende:
Hoeps op de bank:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo'n dapper klein ding O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 21:03:43 #126
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100616809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:41 schreef heaven7 het volgende:
Hoeps op de bank:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk deze nieuwe foto's en updates. Ik denk dat hij uit gaat groeien tot een hele stoere kater ;)
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 21:08:20 #127
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100617104
Wat een stoer ventje O+ en ^O^ en _O_ voor Heaven7
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:37:11 #128
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100618741
O als hij ligt is hij vet schattig!

(toch even weer kijken hoe het is met de arme kleine frummel)

Meest geliefde topic voor sentimentele vrouwen denk ik :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 augustus 2011 @ 21:37:51 #129
13151 crew  Rewimo
pi_100618773
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:37 schreef Mishu het volgende:
Meest geliefde topic voor sentimentele vrouwen denk ik :P
En Baaf natuurlijk ;)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:53:29 #130
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100619468
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:03 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Leuk deze nieuwe foto's en updates. Ik denk dat hij uit gaat groeien tot een hele stoere kater ;)
Is ie nu al :Y
pi_100619824
Het is goed gegaan *O*
Als je je adres pm't stuur ik wat kittenvoer op kwam hier nog wat tegen. Ik haal het wel uit de dichte verpakking dan anders past het niet door de brievenbus
pi_100621024
doe me denk aan me eigen kat.

DIe heb ik hier in nederland gevonden .
Het was in december 2009 toen de winter echt zo koud is.
De kat gevonden en was meer bot met vel.
De dieren ambulance zij dat ik de kat maar weer naar buiten moest zetten zodat die zijn eigen huis weer kan vinden . (Hadden geen zin om te komen met kerst)
Gemeld dat het katje zwaar ondervoed is.
Maar goed het was nog een baby

Maar goed heb dat mormel bijna 2 jaar en flink gegroeit
En de name tijger gegevens wat i ook met eer aanhoud .
Blaas en gromt als er iemand aan de deur zit .
Maak ruzie tijdens het eten met de anderen katten .
En moet er mee vechten als ik aan het eten ben .

Maar in de avond slaap hij wel naast me op bed .
pi_100621391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
doe me denk aan me eigen kat.

DIe heb ik hier in nederland gevonden .
Het was in december 2009 toen de winter echt zo koud is.
De kat gevonden en was meer bot met vel.
De dieren ambulance zij dat ik de kat maar weer naar buiten moest zetten zodat die zijn eigen huis weer kan vinden . (Hadden geen zin om te komen met kerst)
Gemeld dat het katje zwaar ondervoed is.
Maar goed het was nog een baby

Maar goed heb dat mormel bijna 2 jaar en flink gegroeit
En de name tijger gegevens wat i ook met eer aanhoud .
Blaas en gromt als er iemand aan de deur zit .
Maak ruzie tijdens het eten met de anderen katten .
En moet er mee vechten als ik aan het eten ben .

Maar in de avond slaap hij wel naast me op bed .
Je moet met je kat vechten tijdens het eten? Heb je hem wel goed opgevoed dan? -O-
pi_100623476
quote:

Is Joey niet een meisje? :@

En lief van jullie ^O^
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 23:16:28 #135
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100623551
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:14 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

De dierenarts heeft aan TS bevestigd dat het een jongen is... Staat hier ergens eerder in het topic, of het vorige... ;)
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 23:18:01 #136
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100623607
quote:

[..]

En lief van jullie ^O^
Dachten wij ook maar de TS schrijft in deze post Minikitten met slecht oog dat de DA bevestigd dat het een manneke is O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:12:51 #137
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100625768
quote:
En lief van jullie ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
Dachten wij ook maar de TS schrijft dat de DA bevestigd dat het een manneke is O+
Zelfs de muisjes zijn nieuwsgierig naar lapjes-kater Joey _O-
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:06:47 #138
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_100627436
Wat een bikkel, en wat goed dat jullie zo'n beestje mee naar huis nemen! _O_ Wat een geluksvogel ;)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:15:07 #139
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100627647
Ik vind hem er wel frisser uitzien met zijn oog weg, dat is toch wel een verbetering met hoe het was.
pi_100630749
Ai ai captain cat ;-)
Wat n zielig hoopje "poes" toen jullie hem vonden. Echt goed van jullie dat ie gered is.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_100631842
En hoe gaat het vandaag?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:38:57 #142
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100632186
Het gaat goed met hem, nog steeds geven we hem trouw zijn AB, zalfje en om de paar uur wat eten, ook midden in de nacht en telkens een nieuwe warme kruik om op te liggen.

Gister dacht ik dat hij misschien blind was aan het andere oog omdat hij niet reageerde op fel gekleurde speeltje die ik voor zijn hoofd liet zwaaien, maar toen hij op de grond ging rondscharrelen ontweek hij vakkundig alle obstakels, dus dat zit toch wel goed.

Wel ga ik vandaag even de dierenarts bellen. Zijn buikje is vrij dik en rond en zijn oren zijn nog wat vies van binnen. Hij heeft een pippet met anti wormen spul gekregen bij de eerste controle maandag, dus ik vraag me af of die wel gewerkt heeft of dat dat langer duurt.
pi_100632418
Antiwormen spul hoort direct de wormen te doden, maar als hij echt wormen heeft dan moet het wel herhaald worden voor zover ik weet. Maar goed ik ken het ook alleen in pilletjesvorm en dan moet je het 2 weken later weer herhalen.
Goed dat je de dierenarts weer even belt ^O^
En echt respect hoeveel jullie voor kapitein 1 oog over hebben _O_
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:28:56 #144
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100638490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:38 schreef Stepho het volgende:
Het gaat goed met hem, nog steeds geven we hem trouw zijn AB, zalfje en om de paar uur wat eten, ook midden in de nacht en telkens een nieuwe warme kruik om op te liggen.

Gister dacht ik dat hij misschien blind was aan het andere oog omdat hij niet reageerde op fel gekleurde speeltje die ik voor zijn hoofd liet zwaaien, maar toen hij op de grond ging rondscharrelen ontweek hij vakkundig alle obstakels, dus dat zit toch wel goed.

Wel ga ik vandaag even de dierenarts bellen. Zijn buikje is vrij dik en rond en zijn oren zijn nog wat vies van binnen. Hij heeft een pippet met anti wormen spul gekregen bij de eerste controle maandag, dus ik vraag me af of die wel gewerkt heeft of dat dat langer duurt.
Zou de dierenarts hem voor de operatie niet eerst weer opnieuw helemaal na hebben gekeken dan :?
Verder _O_ dierenarts _O_ , dat hij het aandurfde om zo'n klein en dun ziek katje narcose te geven en te opereren ^O^ Heb je de dierenarts al verteld dat Joey een eigen blog heeft? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Pippi op 12-08-2011 14:03:46 ]
pi_100638615
Jeetje, ik zie dit topic nu pas, wat een heldenactie O+ !
pi_100640774
Hij is echt te schattig, het doet bijna pijn aan mijn ogen :D
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:49:01 #147
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_100649658
Schattig beest, Mooi verhaal, Geweldige daad!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:56:29 #148
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_100649883
Wat een schatje. O+

en jullie hart zit op de goede plek :)
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_100650023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is goed gegaan *O*
Als je je adres pm't stuur ik wat kittenvoer op kwam hier nog wat tegen. Ik haal het wel uit de dichte verpakking dan anders past het niet door de brievenbus
Lief dat je het aanbiedt maar we hebben kittenbrokjes :) Toch bedankt!!
pi_100652585
Joey, we want pics O+
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:09:37 #151
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100654878
En wat zei de dierenarts over joey's dikke buikje?
pi_100654921
pi_100655962
quote:
O+ _O_ O+

Het kleine wurm... heerlijk dat het zo goed gaat! O+
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:58:33 #154
45 SiGNe
pi_100656929
Hoe accepteert je andere kat die kleine eigenlijk? Slapen ze al bij elkaar?
pi_100657824
O+

Hopelijk blijft het goed gaan.
pi_100659501
Echt kennis hebben we ze nog niet laten maken :) Siep blaast er zo nu en dan naar. We zijn voorzichtig i.v.m. eventueel ziektes nog. Maandag ff vragen hoelang we daar nog alert op moeten zijn. Wormen zouden weg moeten zijn na pipet. Dit wordt maandag ook bekeken. Er zit nl niks in zijn ontlasting..

En verder.................................... HEEFT IE IN DE PAN GEPLAST EN GEPOEPT :D :D Hij ging vanmiddag al 2 keer zitten op de grond maar toen ik hem op het kattengrit zette deed ie niks maar vanavond dus wel, incl graven ;D
pi_100659580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:58 schreef heaven7 het volgende:
Echt kennis hebben we ze nog niet laten maken :) Siep blaast er zo nu en dan naar. We zijn voorzichtig i.v.m. eventueel ziektes nog. Maandag ff vragen hoelang we daar nog alert op moeten zijn. Wormen zouden weg moeten zijn na pipet. Dit wordt maandag ook bekeken. Er zit nl niks in zijn ontlasting..

En verder.................................... HEEFT IE IN DE PAN GEPLAST EN GEPOEPT :D :D Hij ging vanmiddag al 2 keer zitten op de grond maar toen ik hem op het kattengrit zette deed ie niks maar vanavond dus wel, incl graven ;D
*O* Goed zo Joey! *O*
pi_100659647
Who you go joey ^O^ *O*
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:13:18 #159
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100660200
quote:

Geweldig, zit gewoon in het dna van zo'n beestje, en ik denk dat hij heel snel doorheeft waarvoor het kattengrit is ;)
pi_100660285
quote:

Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt, eerste keer dat ik naar mijn katten ging kijken deden ze ook voor het eerst hun behoefte in de bak O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:16:33 #161
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_100660367
Slim beessie O+
*G* voor Joey en Heaven7 & co *;
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_100661829
Oh, wat kun je toch blij zijn met iets op de bak *O*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:14:55 #163
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100665055
quote:
HEEFT IE IN DE PAN GEPLAST EN GEPOEPT :D :D Hij ging vanmiddag al 2 keer zitten op de grond maar toen ik hem op het kattengrit zette deed ie niks maar vanavond dus wel, incl graven ;D
_O_ Goed zo Joey!
pi_100668746
Wiehhh *O*
Super goed, Joey op de bak pan!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:18:23 #165
13151 crew  Rewimo
pi_100670498
Joey ^O^ Superkitten!
pi_100670645
Als een kat eenmaal door heeft waar die kan poepen en plassen gaat het goed komen!
pi_100670647
Ik zag de TT en klikte erop als een ramptoerist maar oh wat respect heb ik voor TS. _O_
pi_100670846
het zou me niks verbazen als joey beetje planken koorts heeft van alle aandacht en daarom stoelgang wat lastiger gaat _O-
pi_100671044
Wat heerlijk dat hij dat al snapt! Het is zo'n koddig ventje, ik gun hem zo'n gouden toekomst!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:57:59 #170
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_100672732
Op deze manier kan Joey het niet slecht hebben!

^O^ Purrrr

Ok ff serieus. Wat tof dat jullie hem mee hebben genomen en er zo voor zorgen.
Joey gaat een hartstikke fijn leven tegemoed dat weet ik zeker!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:18:24 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_100672851
Zojuist heb ik een konijnentoilet aka Joey-kattenbak afgegeven bij heaven7 en heb ook de eer gehad om Joey te ontmoeten O+

Wat is ie klein!! Het is echt nog een wurmke, en hij is ook een beetje uit verhouding nog :D Heel grote oren, heel dunne pootjes en dun staartje. En dik buikje, ik denk omdat je al het eten ziet zitten wat ie nu krijgt :Y

Maar hij ziet er, naar omstandigheden, heel goed uit! Hij is nog dunnig, maar volgens mij gaat dat helemaal goedkomen ^O^

Hulde aan heaven7 en Stepho _O_

Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven met een mooie Joey-avatar!
pi_100676882
Wat lief van je Guppyfriend. O+

Go Joey! *O*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:49:42 #173
45 SiGNe
pi_100680260
Hou er trouwens wel rekening mee dat ie waarschijnlijk een groeiachterstand heeft opgelopen door z'n ontsteking en ondervoeding.
Niet dat dat erg hoeft te zijn maar 't kan zijn dat ie vergeleken met andere katten een stuk kleiner zal zijn, ook als ie volwassen is.
pi_100682556
Guppyfriend, je bent geweldig! _O_

SiGNe, inderdaad. Maar kleine poessies zijn lief. O+

Go Joey, en veel plezier met je nieuwe WCtje. *O*
pi_100682953
Guppyfriend en Kper_Norci O+ *O*

Joey's nieuwe onderkomen vanaf net:

Wctje staat nu in een hoek :) Met mandje van Kper_Norci O+ Andere mandje vond Siep wel leuk :D Balletjes zijn ook goed ontvangen! Joey heeft er 3 tikjes tegenaan gegeven :D We weten niet of het echt een beetje spelen was of meer dat ie in z'n weg lag (hij ging daarna verder met wassen :P) maar het idee is leuk :P

Moet wassen, stomme kap!

Waggelen in de kamer:

Oog is weer hetzelfde verhaal als met zalf voor de operatie trouwens, het is weer dikker maar doet geen pijn en het is ook niet rood ofzo. Maar wel dik. Kan dat door de zalf komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2011 18:21:54 ]
pi_100682973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:49 schreef SiGNe het volgende:
Hou er trouwens wel rekening mee dat ie waarschijnlijk een groeiachterstand heeft opgelopen door z'n ontsteking en ondervoeding.
Niet dat dat erg hoeft te zijn maar 't kan zijn dat ie vergeleken met andere katten een stuk kleiner zal zijn, ook als ie volwassen is.
Al blijft ie zo klein als dat ie nu is :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2011 18:22:15 ]
pi_100683070
OMG! Wat is hij klein!!!! En lief!
pi_100684005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:21 schreef heaven7 het volgende:

[ afbeelding ]
Wctje staat nu in een hoek :) Met mandje van Kper_Norci O+ Andere mandje vond Siep wel leuk :D Balletjes zijn ook goed ontvangen! Joey heeft er 3 tikjes tegenaan gegeven :D We weten niet of het echt een beetje spelen was of meer dat ie in z'n weg lag (hij ging daarna verder met wassen :P) maar het idee is leuk :P

Moet wassen, stomme kap!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waggelen in de kamer:
[ afbeelding ]

Oog is weer hetzelfde verhaal als met zalf voor de operatie trouwens, het is weer dikker maar doet geen pijn en het is ook niet rood ofzo. Maar wel dik. Kan dat door de zalf komen?
Leuk katje! :D Ik zag dit bij de weblog staan, dacht ik klik er ff op, en dit had ik niet verwacht.
Jullie zijn echt helden! (ik snap niet waarom niet meer mensen dit soort dingen doen...)
Ik denk trouwens dat dat het daar nu dik is (waar zijn oogje zat) normaal is. Toen onzo poes hier werd gesteriliseerd was de plek waar ze hadden gesneden ook een paar dagen dik. En maandag gaan jullie toch naar de DA, dus dat moet geen probleem zijn. Long live One Eye Joey!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:55:17 #179
45 SiGNe
pi_100684083
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:22 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Al blijft ie zo klein als dat ie nu is :D
Je eigen bonsai-kitteh :)

Ik heb hier trouwens ook nog voer liggen, is half Royal Canin Kitten en half iams Lam.
Staat hier al een tijdje in een afgesloten (iams)emmer omdat mijn eigen kat daar diaree van bleek te krijgen (Pro-Plan Sensible bleek wel goed te werken voor Morgan's darmen).
Ik heb dus verder zelf niks meer aan dat voer, misschien dat jij er interesse in hebt?
pi_100684283
Wij geven nu ook Royal Canin dus dat is wel erg welkom ja! :) Waar woon je?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:01:12 #181
33954 ElisaB
pi_100684311
Wat is het een moedig kereltje zeg :D
pi_100684327
Ik zal blijven terugkomen voor meer pics

Joey is baas(je) :7
pi_100684685
Dat het dik is kan door twee dingen komen. Het is een reactie op de hechtingen, dat hebben veel dieren met een hechting, dat de plek van de hechting wat dikker is. Ook kan er nog wondvocht achter zitten. Wondvocht is niet zo erg, ook dat kan wegtrekken. Je moet opletten dat het niet heet en vuurrood wordt, dan is er een abces aan het ontstaan en is een controle bij de DA wel nodig.

Ik vind het zo'n puppeke O+ Hoop dat hij zich hier goed doorheen gaat slaan en een grote, sterke man mag worden!

Weet je trouwens wel zeker dat het een katertje is? Ik zie dat hij ook rode plukjes heeft, een kat met zowel zwart als rood is vrijwel altijd een dame....
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:13:14 #184
45 SiGNe
pi_100684696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:00 schreef heaven7 het volgende:
In Zeist en het is ongeveer 2,5/3 kilo (het waren 2 zakken van 1,5 kilo maar uit beide zakken is niet veel gebruikt, probeerde het nog te mengen maar ook dat was niet goed genoeg voor de darmen)
pi_100684810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In Zeist en het is ongeveer 2,5/3 kilo (het waren 2 zakken van 1,5 kilo maar uit beide zakken is niet veel gebruikt, probeerde het nog te mengen maar ook dat was niet goed genoeg voor de darmen)
Mocht het nodig zijn dan kan ik misschien als taxi wat betekenen. Rijd regelmatig tussen Utrecht en Arnhem. Al weet ik niet hoe snel je het nodig hebt..
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:17:43 #186
45 SiGNe
pi_100684840
Ik kan het ook in een doos opsturen, heb hier nog een lege zak Pro-plan waar ik het in kan doen en als ik de nieuwe zak in de emmer doe dan heb ik nog een 2e zak ook.

Maar het is dus een mix van RC kitten en iams Lam voor volwassen katten, misschien nu nog iets te zwaar verteerbaar voor Joey maar tegen de tijd dat ie overgaat op vowassen voer is het weer wel ideaal :)
pi_100685016
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:21 schreef heaven7 het volgende:

[ afbeelding ]

Moet wassen, stomme kap!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waggelen in de kamer:
[ afbeelding ]

_O_

Wat een scheetje is het toch, en mooi dat de mandjes in de smaak vallen, zowel voor Joey als Siep. Als je ziet dat ie met de balletjes speelt dan is dat goed, spelen is altijd een teken dat het goed gaat. En anders een keer een propje papier gooien, daar zijn katten ook dol op (ik struikel over de propjes hier :') )

En misschien gaan ze binnenkort wel samen spelen! In ieder geval heel tof om te zien dat het zo goed gaat!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:25:42 #188
45 SiGNe
pi_100685103
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:23 schreef Kper_Norci het volgende:
En misschien gaan ze binnenkort wel samen spelen! In ieder geval heel tof om te zien dat het zo goed gaat!
samen spelen is misschien nog wat te vroeg maar ik kan niet wachten op een foto waarop ze samen slapen.
Als ze dat doen is alles ok en accepteren ze elkaar en zijn het maatjes geworden :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:32:20 #189
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_100685364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:16 schreef Naamah het volgende:

[..]

Mocht het nodig zijn dan kan ik misschien als taxi wat betekenen. Rijd regelmatig tussen Utrecht en Arnhem. Al weet ik niet hoe snel je het nodig hebt..
Nog een Heldin O+
Iedereen zo bekommerd om die kleine :D

Hoe gaat 't er eigenlijk uitzien straks? Dat oog. Of het gebrek eraan eigenlijk. Groeit dat dicht? Of blijft er een gat over ofzo?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:43:20 #190
45 SiGNe
pi_100685750
Heaven7 is natuurlijk de echte held, die heeft het katje helemaal naar Nederland gehaald en heeft nu toch flinke dierenartskosten (neem ik aan), als anderen een iets kunnen bijdragen in die kosten dan is dat natuurlijk super!
Alle beetjes helpen natuurlijk :)

En ik gok dat het oog dichgenaaid blijft, ziet er uiteindelijk uit als een kat die knipoogt.
Tenminste, ik heb eerder katten gezien met 1 oog en die hadden geen zichtbaar lege oogkas.
pi_100685846
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Nog een Heldin O+
Iedereen zo bekommerd om die kleine :D

Hoe gaat 't er eigenlijk uitzien straks? Dat oog. Of het gebrek eraan eigenlijk. Groeit dat dicht? Of blijft er een gat over ofzo?
op mijn stage loopt er een hond rond met ook maar een oog. Het andere is, net als bij Joey, dichtgegroeid, dus gewoon een lap huid+haar over de oogkas.
pi_100686305
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat het dik is kan door twee dingen komen. Het is een reactie op de hechtingen, dat hebben veel dieren met een hechting, dat de plek van de hechting wat dikker is. Ook kan er nog wondvocht achter zitten. Wondvocht is niet zo erg, ook dat kan wegtrekken. Je moet opletten dat het niet heet en vuurrood wordt, dan is er een abces aan het ontstaan en is een controle bij de DA wel nodig.

Ik vind het zo'n puppeke O+ Hoop dat hij zich hier goed doorheen gaat slaan en een grote, sterke man mag worden!

Weet je trouwens wel zeker dat het een katertje is? Ik zie dat hij ook rode plukjes heeft, een kat met zowel zwart als rood is vrijwel altijd een dame....
Er zijn meerderen geweest die het lapjes = vrouwtje argument hebben aangedragen, maar zowel de DA in het vakantieland als hier in Nederland hebben TS verteld dat het een mannetje is. En dat kan ook zomaar, het is dan echt een katje uit duizenden (if not miljoenen)

TS, bij mijn DeeDee was de plek van haar sterilisatie overigens ook dik geworden, er zat echt een hele enge bult. Ik was er zelf ook niet helemaal gerust op en ben er mee teruggegaan naar de dierenarts omdat het ook een beetje vochtig leek. De dikheid was slechts een natuurlijke reactie op de hechtingen, en die is dan ook een paar dagen later weggetrokken. Voor het vochtige heeft ze een beetje antibiotica gehad omdat dat een beginnende ontsteking was, maar het had in ieder geval niets met elkaar te maken (in ieder geval, dat is wat mij werd verteld)
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:02:01 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_100686387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik kachel dagelijks op en neer tussen Arnhem en Utrecht met de trein, en die stopt ook in Driebergen-Zeist :Y Kan het dus meenemen, als je wilt. Ik woon praktisch bij heaven7 in de straat en fiets elke dag langs haar huis, dus kleine moeite.

Laat maar weten, mocht het nodig zijn. :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:15:53 #194
45 SiGNe
pi_100686964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kachel dagelijks op en neer tussen Arnhem en Utrecht met de trein, en die stopt ook in Driebergen-Zeist :Y Kan het dus meenemen, als je wilt. Ik woon praktisch bij heaven7 in de straat en fiets elke dag langs haar huis, dus kleine moeite.

Laat maar weten, mocht het nodig zijn. :)
Richting station fietsen/met de bus is voor mij ook geen moeite.
We kunnen desnoods afspreken dat jij om een afgesproken tijd bij de voordeur van de trein staat en ik op het perron, hoef je niet eens uit te stappen en op een volgende trein te wachten :)
Richting Utrecht gaan is ook geen moeite trouwens, moet daar ook nog weleens zijn.

Kan ik trouwens ook eindelijk dat blik eens gebruiken voor Morgan's voer, heb vrienden met jonge katten het ook al aangeboden maar die kozen liever eigen voer.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:21:29 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_100687194
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

We kunnen desnoods afspreken dat jij om een afgesproken tijd bij de voordeur van de trein staat en ik op het perron, hoef je niet eens uit te stappen en op een volgende trein te wachten :)
Richting Utrecht gaan is ook geen moeite trouwens, moet daar ook nog weleens zijn.

Kan ik trouwens ook eindelijk dat blik eens gebruiken voor Morgan's voer, heb vrienden met jonge katten het ook al aangeboden maar die kozen liever eigen voer.
Ik PM je even :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:29:45 #196
13151 crew  Rewimo
pi_100687547
De zwelling zal waarschijnlijk door de operatie komen, geopereerde plekken zijn vaak een paar dagen wat gezwollen. Dat is een kneuzing, met wat vocht. Zolang het niet rood en/of warm wordt is er niks aan de hand. Bij twijfel altijd even laten nakijken door de DA.

Joey doet het prima zo te zien! Zo'n klein hummeltje met die kap om, dat zal wel erg in de weg zitten voor hem. Hopelijk mag het ding snel af.
pi_100688122
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:12 schreef zoeperzazke het volgende:

Eens. Op één van de foto's vond ik het er echt dik uitzien en omdat hij een infectie heeft (gehad) en het nu dichtgehecht is moet je het wel echt goed in de gaten houden (maar dat doen jullie vast en zeker al :) ). Maandag gaan jullie op controle he? Dat is wel fijn, kan die er nog even naar kijken. Want het kan een normale reactie zijn van een flinke operatie, maar zeker bij hem is het risico van infectie natuurlijk aanwezig.

Let erop of het niet rood en warm wordt, gaat stinken of dat er pus uit gaat komen. Want dan moet je meteen aan de bel trekken.

En wat zit Joey er lekker bij dankzij een paar gulle fokkers. O+
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:45:46 #198
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100688151
Heaven7 dank je wel voor de update en de mooie foto's, wat een dropke is het toch O+
En super van Guppyfriend, Kper_norci en SiGNe dat ze zo vrijgevig zijn ^O^
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:48:48 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_100688262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Afspraak voor voer-transport is gemaakt :Y
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:22:48 #200
45 SiGNe
pi_100689559
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:45 schreef MaryMouse het volgende:
En super van Guppyfriend, Kper_norci en SiGNe dat ze zo vrijgevig zijn ^O^
Meh, meer dat ik niks aan dat voer heb en wel iets aan het blik waar het inzit, het scheelt Heaven7 in kosten en Joey is een tikje zielig en kan het goed gebruiken ;)

Over kosten gesproken, Heaven7, wat heeft dit "geintje" jou inmiddels al gekost?
Zo'n operatie lijkt me ook niet goedkoop en dierenartsen werken over het algemeen niet gratis.
Wat dat betreft zou er misschien via de FP iets van een inzamelingsactie kunnen worden gehouden.
pi_100689659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Ik had ook al voer aangeboden heb rc kitten staan kan ik zo opsturen maar dan haal ik het wel uit de verpakking anders past het niet in een envelop
pi_100690102
:D :o *O* Wat zijn jullie allemaal lief!! Joey ligt nu bij Stepho op schoot, Siep drentelt er wat omheen, al grommend :')

Voor wie het interesseert even een kostenplaatje tot nu toe.

Dierenarts in Italië: ¤100,-
Reismandje, incontinentiematjes, voer en antibiotica in Italië: ¤40,-
Eerste consult, parasietenpipet en oogzalf Nederland: ¤33,-
Operatie: ¤151,-

En dan komt er nog antibiotica Nederland bij wat we nog niet betaald hebben en wat recoveryvoer :)
pi_100690142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:25 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik had ook al voer aangeboden heb rc kitten staan kan ik zo opsturen maar dan haal ik het wel uit de verpakking anders past het niet in een envelop
Oh heb je ook Royal Canin? Dat wist ik niet :) Dat is zeer welkom! We willen het graag bij 1 merk houden.
pi_100690177
Ik moet eerlijk zeggen dat het me nog enigszins meevalt!
Joey is in goede handen bij jullie en wat heerlijk dat iedereen zo met het knulletje meeleeft!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:50:56 #205
45 SiGNe
pi_100690658
Ik zat trouwens te denken... hoort Joey eigenlijk niet een Italiaanse naam te hebben?
Ik heb even zitten googlen naar Italiaanse namen en toen kwam ik Gino tegen, betekent 'Roemvolle krijgsheld' (http://babybytes.nl/namen/jongens/Gino) , zou een afkorting kunnen zijn van Ambrogino en dat betekent weer 'onsterfelijk' (http://www.20000-names.com/male_italian_names.htm#AMBROGINO)

Ik wil uiteraard niks opleggen maar ik vond het wel prachtige betekenissen van de namen, die passen wel bij deze kleine held :)
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:52:30 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_100690738
Zo'n held als Joey verdient een dubbele naam :Y
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:45:53 #207
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100693070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:50 schreef SiGNe het volgende:
Ik zat trouwens te denken... hoort Joey eigenlijk niet een Italiaanse naam te hebben?
Ik heb even zitten googlen naar Italiaanse namen en toen kwam ik Gino tegen, betekent 'Roemvolle krijgsheld' (http://babybytes.nl/namen/jongens/Gino) , zou een afkorting kunnen zijn van Ambrogino en dat betekent weer 'onsterfelijk' (http://www.20000-names.com/male_italian_names.htm#AMBROGINO)

Ik wil uiteraard niks opleggen maar ik vond het wel prachtige betekenissen van de namen, die passen wel bij deze kleine held :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo'n held als Joey verdient een dubbele naam :Y
Eigenlijk een driedubbele als je naar de tekst van "the naming of cats" uit Cats luistert
quote:
The naming of cats is a difficult matter
It isn't just one of your holiday games
You may think at first I'm as mad as a hatter
When I tell you a cat must have three different names
en maar een linkje naar de rest van de lyrics want anders wordt het zo'n lange post
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:01:54 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100696441
Ik lees dit topic net, maar TS _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:04:01 #209
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100696560
Ik kwam op de naam Joey omdat we hem dan One-eyed Joe kunnen noemen. Ook is de bekende Joey uit Friends een italiaan.
pi_100697576
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:01 schreef Qwea het volgende:
Ik lees dit topic net, maar TS _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Dit :)
♥ scars make us who we are ♥
pi_100697670
Vind de betekenis van Gino idd mooi maar vind de naam zelf echt vreselijk :P We houden het gewoon bij Joey :)

@Moppie, het kan ook duurder idd! Als het hierbij blijft valt het nog enigszins mee. Desalniettemin is het een hoop geld natuurlijk :)
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 00:29:46 #212
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100697833
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:25 schreef heaven7 het volgende:
Vind de betekenis van Gino idd mooi maar vind de naam zelf echt vreselijk :P We houden het gewoon bij Joey :)

@Moppie, het kan ook duurder idd! Als het hierbij blijft valt het nog enigszins mee. Desalniettemin is het een hoop geld natuurlijk :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Meh, meer dat ik niks aan dat voer heb en wel iets aan het blik waar het inzit, het scheelt Heaven7 in kosten en Joey is een tikje zielig en kan het goed gebruiken ;)

Over kosten gesproken, Heaven7, wat heeft dit "geintje" jou inmiddels al gekost?
Zo'n operatie lijkt me ook niet goedkoop en dierenartsen werken over het algemeen niet gratis.
Wat dat betreft zou er misschien via de FP iets van een inzamelingsactie kunnen worden gehouden.
Zoals SiGNe al zei, we kunnen ook met de virtuele pet rond gaan hoor. Ik heb geen RC kittenfood in de aanbieding of iets anders waar je wat aan zou hebben, maar een eurootje of wat wil ik best bijdragen aan Joey's ziektenkosten hoor :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:30:18 #213
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100697861
O mijn god wat een super te lief schattig katje!

(ik had de nieuwe foto's nog niet gezien)

Wat een grote baby-ogen! O+ *;

Je ziet wel nu dat zijn oog helemaal vol zit met hechtingen, het ziet er nog vet bloederig uit -O-
pi_100698820
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:30 schreef Mishu het volgende:

Wat een grote baby-ogen! O+ *;

Oog :+
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:54:07 #215
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100698847
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:53 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Oog :+
O ja sorry.. 8)7
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 00:56:57 #216
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100698958
Die foto's zijn geweldig weer...!

En wat fijn dat er zo veel lieve en behulpzame fokkertjes zijn. O+

Joey ziet er ondertussen zeer goed uit vind ik, als je weet vanwaar hij komt...
Are you fokking to me?
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:16:21 #217
45 SiGNe
pi_100699727
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:36 schreef heaven7 het volgende:
:D :o *O* Wat zijn jullie allemaal lief!! Joey ligt nu bij Stepho op schoot, Siep drentelt er wat omheen, al grommend :')

Voor wie het interesseert even een kostenplaatje tot nu toe.

Dierenarts in Italië: ¤100,-
Reismandje, incontinentiematjes, voer en antibiotica in Italië: ¤40,-
Eerste consult, parasietenpipet en oogzalf Nederland: ¤33,-
Operatie: ¤151,-

En dan komt er nog antibiotica Nederland bij wat we nog niet betaald hebben en wat recoveryvoer :)
Ik had je post even gemist maar het is toch al ¤324,-
Wat dat betreft had je beter een gezonde kat uit italië mee kunnen nemen ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 02:49:42 #218
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_100702313
O+

Wat een heerljk topic en wat een ongelofelijk leuk katje is Joey O+
Hulde aan TS!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_100706455
Idd :P Dat zeiden ze ook bij de dierenarts in Italië trouwens, er zaten heel veel diertjes die al klaar waren om naar een nieuw baasje te gaan. Maar ik wilde perse Joey :@

@MaryMouse, dat is echt heel lief en we kunnen het absoluut goed gebruiken maar vind het een beetje schooierig overkomen :@ Wij hebben er immers zelf voor gekozen dit stumpertje mee te nemen en op te lappen en de daarbij komende kosten... Lastig dus!

En er komt wat pus uit de wond :{ Hij waggelt heel blij door de kamer, eet en reageert goed en het is niet rood maar wel pus! Het vervelende is dat de dierenarts die hem behandelt heeft vandaag natuurlijk niet werkt :{ Daarbij weten dieren het altijd voor elkaar te krijgen om in het weekend of de nacht ziek te worden!-------> weekendconsult :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 11:40:37 ]
pi_100706500
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:39 schreef heaven7 het volgende:

En er komt wat pus uit de wond :{ Hij waggelt heel blij door de kamer, eet en reageert goed en het is niet rood maar wel pus! Het vervelende is dat de dierenarts die hem behandelt heeft vandaag natuurlijk niet werkt :{ Daarbij weten dieren het altijd voor elkaar te krijgen om in het weekend of de nacht ziek te worden!-------> weekendconsult :{
Ow damn! :( Maar jullie gaan vandaag wel naar de DA? Ik zou er iig geen risico mee nemen, hij had zo'n grote infectie. :o En de pet kan nog steeds hoor, het begint een duur special kereltje te worden. :*
pi_100706526
Ow ja: geel/groen vocht en stinkt het het -> pus
Helder vocht wat niet stinkt -> wondvocht (en dat laatste kan niet zoveel kwaad)
pi_100707200
Wat voor zalf heb je? Cafzalf? (Cavasan)? Dat is een heel goede zalf bij zulke ontstekingen....
pi_100707244
Nou het ruikt zuur, wel pus denken wij. We hebben de dienstdoende arts in de buurt gebeld en die zei dat het goed was dat het eruit kon en dat hij qua antibiotica niet veel meer kon doen dan wat ie nu al krijgt aan die zalf en pilletjes en dat we zo snel mogelijk op controle moeten. Nu is dat morgenochtend gelukkig al dus we hoefden niet langs te komen.
Ik heb het schoongemaakt met afgekookt water en wattenschijfjes en er kwam een soort van korstje los (heel makkelijk, was al week van de zalf) en toen vloeide er steeds meer naar buiten. Het doet hem geen pijn want ik mocht het heel makkelijk schoonmaken allemaal. Het ziet er nu een heel stuk beter uit, niet meer dik en er vloeit nu niks meer. Heb er meteen weer op aanraden van de arts zalf op gedaan, wat hopelijk een beetje naar binnen dringt omdat het nu open is.

Maar het lijkt me niet goed dat er zich nog steeds pus verzamelt :'( En toch is de operatie al bijna 4 dagen geleden en nam de kans op verdere infectie elke dag dat het goed met hem gaat af volgens de dierenarts.
pi_100707252
Cavasan hebben we ja.
pi_100707299
Het strookt voor geen meter met elkaar hoor, het gaat zó goed met hem, hij klimt half in de tralies van de bench omdat ie eruit wil, waggelt in een flink tempo de kamer door, eet goed, plast en poept op de bak.. Snap het niet :(
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 12:17:24 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_100707328
Hij eet en drinkt nog wel? Het doet geen pijn en Joey is ook gewoon alert? Dan komt het vast wel goed :Y

Doet ie het op de bak ja :D wat goed!!
pi_100707472
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:16 schreef heaven7 het volgende:
Het strookt voor geen meter met elkaar hoor, het gaat zó goed met hem, hij klimt half in de tralies van de bench omdat ie eruit wil, waggelt in een flink tempo de kamer door, eet goed, plast en poept op de bak.. Snap het niet :(
Kittens zijn superflexibel, hij trekt zich waarschijnlijk gewoon niks aan van dat rare oog en doet lekker zijn ding. Fijn dat hij zich verder zo goed voelt. Goed dat jullie de DA hebben gebeld, ik zou het oogje goed gezalfd houden en regelmatig proberen wat pus af te laten lopen door een korstje te verwijderen als dat loslaat.
Wat naar buiten komt is alleen maar goed! Zolang het maar niet naar binnen slaat.

Ik vind het niet heel vreemd dat dit nu gebeurt, vandaar dat ik ook vroeg of hij een draintje had. Er zat een flinke infectie en dan is de kans altijd aanwezig dat er een restje achterblijft. Daarom kreeg hij ook de AB natuurlijk, om dat de baas te blijven.

Niet teveel zorgen erom proberen te maken, hij krijgt antibiotica die de infectie langzaam bestrijdt, je zalf om het ook van buitenaf te bestrijden en de pus te laten aflopen en morgen kijkt de DA er weer naar. Misschien dat er een hechtinkje losmoet om het beter af te laten lopen of zo. Of misschien gaat het morgen gewoon alweer een stuk beter. Komt goed!
pi_100708881
Pff geruststellende reactie :) Thanks! Ik hoop maar dat het idd een restje is.. het is wel nieuw pus wat zich in de afgelopen dagen verzameld heeft (vandaar dus toch dat dikke want het is nu weer helemaal plat) maar dat kan dus ook als het nog oude infectie is? Of broedt er wat door?
pi_100709158
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Pff geruststellende reactie :) Thanks! Ik hoop maar dat het idd een restje is.. het is wel nieuw pus wat zich in de afgelopen dagen verzameld heeft (vandaar dus toch dat dikke want het is nu weer helemaal plat) maar dat kan dus ook als het nog oude infectie is? Of broedt er wat door?
Nieuwe infectie lijkt me sterk. Ik denk dat het een restje infectie is waar de DA niet aankon en wat de AB en zijn eigen lijfje moet oplossen. En die infectie maakt dan nieuw pus aan maar als het goed is wordt dat steeds minder. Dus als je er maar genoeg pilletjes en zalfjes en voer tegenaan gooit dan komt dat vast goed. :) De bron is weg, dat kon Joey nooit zelf af, dit is nog de nasleep.

Fijn dat het dikke nu weg is. Zolang de pus maar naar buiten kan zal dat gauw genoeg beter worden. Ben benieuwd wat de DA morgen ervan zegt.

In mijn werk behandelen we zulke wonden door ze open te houden en een paar keer per dag een nieuw vochtig gaasje erin te leggen. De pus trekt in het gaasje, het gaasje verdwijnt in de prullebak. Maar met een kitten is dat een stuk lastiger natuurlijk. ;)
pi_100709323
Werk je in de mensenzorg? :) Fijn dat je er zoveel van weet en ons wat geruststelt! Hopelijk klopt het idd allemaal en knallen we er gewoon nog een kuurtje pillen en zalfje tegenaan en komt het goed. Hij wordt zelf ook steeds sterker en groter natuurlijk dus kan zijn lijfje het ook beter aan, toch?
Is er trouwens een max aan de hoeveelheid antibiotica die hij binnen mag krijgen? Want hij heeft eerst 3 dagen in Italië shots gehad, toen die vloeistof antibiotica van ons en sinds woensdagavond dus pilletjes.. hij zit al bijna 2 weken aan de AB!
Zou hij er wel pijn aan hebben als het een nieuwe infectie is trouwens?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 13:22:11 ]
pi_100709417
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef heaven7 het volgende:
Werk je in de mensenzorg? :) Fijn dat je er zoveel van weet en ons wat geruststelt! Hopelijk klopt het idd allemaal en knallen we er gewoon nog een kuurtje pillen en zalfje tegenaan en komt het goed. Hij wordt zelf ook steeds sterker en groter natuurlijk dus kan zijn lijfje het ook beter aan, toch?
Is er trouwens een max aan de hoeveelheid antibiotica die hij binnen mag krijgen? Want hij heeft eerst 3 dagen in Italië shots gehad, toen die vloeistof antibiotica van ons en sinds woensdagavond dus pilletjes.. hij zit al bijna 2 weken aan de AB!
Zou hij er wel pijn aan hebben als het een nieuwe infectie is trouwens?
Ik werk in de mensenzorg en vang zelf kittens op dus dat is een leuke combinatie. :P
Maar ook dan loop ik vaker tegen dingen aan waarbij ik twijfel of het wel goed gaat. En dan is Fok heel fijn om advies en geruststelling te krijgen. Dus ik snap je helemaal.

Het is niet goed om eeuwig door te gaan met AB. Maar 2 weken (en langer) kan prima. Joey heeft het nu even nodig, want dat oog was flink geïnfecteerd.
pi_100710472
Wat een _O_ topic!
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_100710668
Joey O+
pi_100710828
Joey Gino de Grote :P

Joey voor kort, de rest voor het idee :+
pi_100711116
Ik vermoed dat zijn lichaam gewoon de laatste restjes infectie aan het opruimen is. Als er iets mis was, zou hij niet spelen en eten en "gewoon normaal" poepen en plassen
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:15:51 #236
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100711427
Verpleegkundige meldt zich :Y)
Ik ben het helemaal met Cat22 eens. Goed blijven kijken of het niet weer dik wordt en Joey levendig blijft en goed eet. En als het toch weer dik wordt dan met afgekookt water schoonmaken maar dat advies heb je niet nodig want dat doe je al ;) Fijn dat je morgenochtend al een afspraak hebt ^O^
Enne, we moeten maar niet meer over een spaarpotje voor de kosten van Joey hebben }:| maar er gewoon eentje starten!!! Wie neemt het op zich? Ik wil NU doneren :s)
pi_100712846
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:15 schreef Pippi het volgende:
Verpleegkundige meldt zich :Y)
Ik ben het helemaal met Cat22 eens. Goed blijven kijken of het niet weer dik wordt en Joey levendig blijft en goed eet. En als het toch weer dik wordt dan met afgekookt water schoonmaken maar dat advies heb je niet nodig want dat doe je al ;) Fijn dat je morgenochtend al een afspraak hebt ^O^
Enne, we moeten maar niet meer over een spaarpotje voor de kosten van Joey hebben }:| maar er gewoon eentje starten!!! Wie neemt het op zich? Ik wil NU doneren :s)
Stuur een PM voor TS' rekeningnummer en maak het over. Wat houdt je tegen?
pi_100717851
Hij speelt helaas nog niet Gordon maar de rest doet ie wel ;)

@Pippi, lief van je!

Foto van het oog nadat ik de zooi schoongemaakt had:

Ziet er schoon en rustig uit toch?

En nog even 1 voor de leuk O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 16:31:35 ]
pi_100718105
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:

@Pippi, lief van je!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. :Y
En wat ligt hij lekker in een rolletje. O+ Op de kant van zijn verwijderde oog dus dan zal hij er weinig tot geen pijn aan hebben. :)
pi_100721534
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. :Y
En wat ligt hij lekker in een rolletje. O+ Op de kant van zijn verwijderde oog dus dan zal hij er weinig tot geen pijn aan hebben. :)
Sowieso minder pijn dan toen het ontstoken was lijkt me. Gelukkig. :)
pi_100722199
quote:

@Pippi, lief van je!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kant :o
pi_100722247
Oh met één oog kan hij ook geen diepte meer zien natuurlijk.

Mag ie wel uitkijken. Katten doen nogal eens acrobatische kunsten. :o
pi_100722463
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:

Als ie van dingen af valt of ergens tegenaan loopt (ik noem maar wat) zal ie toch echt moeten leren om voorzichtig te zijn. Je kunt hem moeilijk de rest van zn leven de hele tijd in de gaten houden en tegenhouden van vallen en botsen :+
Zorgen voor beetje veilige omgeving, en de kleine dingetjes waar die af kan donderen, tsja, gewoon laten donderen. Hij zal het toch moeten leren.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:44:28 #244
45 SiGNe
pi_100722583
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kant :o
Dat valt me nu pas op.. best zielig want juist nu kan ie een aantal blinde-geleidestokken in z'n wang gebruiken ;)

quote:

Diepte zien wordt wel een stuk lastiger maar het is wel een voordeel dat ie ermee opgroeit.
Hij hoeft dus geen instincten aan te passen maar leert alles met een oog.
Ik gok dat ie als ie wat ouder is best nog weleens verkeerde afstanden in zal schatten en dus mis springt, maar daar leert ie ook weer van.
pi_100722584
quote:

Is. Niet. Zo. :{

(sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)

Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
pi_100722852
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:

Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
Ik krijg spontaan theorieën over vuur in mn hoofd en dat dat dan ook weer met zn oog te maken heeft, maar ik zal wel te hard van stapel lopen want de rest van de vacht op zn koppie ziet er prima uit :P
pi_100722857
quote:

[..]

[sub](sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)[/sub
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.

quote:
In principe kunnen wij met één oog de wereld om ons heen waarnemen. Onze hersenen geven meestal door ervaring de juiste interpretatie voor afstanden (diepte). Voor een echte dieptewaarneming zijn echter twee ogen onontbeerlijk. De meeste mensen zien met twee ogen, waardoor zij in staat zijn tegelijkertijd twee iets verschoven beelden waar te nemen. Door deze zogenaamde parallax kunnen we de afstand tot datgene wat wij zien inschatten: hoe verder iets van ons af staat, des te dichter bij elkaar zal het beeld daarvan op het netvlies van beide ogen worden geprojecteerd. Dit vermogen speelt voornamelijk een rol bij het zien van diepte op korte afstanden. Het is voor mensen die een oog hebben verloren daarom moeilijk om op korte afstand diepte te schatten. Door het bewegen van het hoofd kan een indruk worden gekregen.
pi_100722928
Maaaar diepte of niet, hij is nog jong dus leert er sowieso goed mee om te gaan :)
pi_100723143
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.

[..]

Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.

Dan weet je dat nu in ieder geval. :)
pi_100723228
quote:

[..]

(sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)

En Cat rijdt prima auto! O+

Wat een klein mupje trouwens.. Goede actie H7! :Y
pi_100723280
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.

Dan weet je dat nu in ieder geval. :)
Scheelt dat Joey zo jong is ja.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:06:29 #252
45 SiGNe
pi_100723482
Katten zijn sowieso flexwiebel en als Sieb en Joey goede maatjes worden heb je kans dat Sieb ook voor Joey gaat zorgen, bijv. prooien voor 'm vangen en bij 'm brengen.
Een van de katten van m'n ouders is op het moment ook best ziek, heel mager, eet amper en z'n jongere "pleegbroertje" houdt daar ook goed rekening mee.
pi_100724048
Snorharen groeien best langzaam terug. We hebben per ongeluk de snorharen van onze kat kortgewiekt. Heeft een half jaar geduurd voordat het terug is gegroeid.
pi_100724269
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef athlonkmf het volgende:
Snorharen groeien best langzaam terug. We hebben per ongeluk de snorharen van onze kat kortgewiekt. Heeft een half jaar geduurd voordat het terug is gegroeid.
Klopt inderdaad. 1 van onze katten hebben we als pubertje gekregen van iemand die niet zo goed in staat was om ervoor te zorgen en hem graag afstond. Toen we hem kregen had ie maar een paar snorharen en er is veel tijd overheen gegaan maar gelukkig ziet het er nu normaal uit :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:28:31 #255
45 SiGNe
pi_100724376
Wij hadden weer een kat die de snorharen van de andere kat afbeet, is namelijk ook een teken van dominantie schijnt.
pi_100724462
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef SiGNe het volgende:
Wij hadden weer een kat die de snorharen van de andere kat afbeet, is namelijk ook een teken van dominantie schijnt.
:Y

Moederpoezen doen het soms ook bij hun kittens. Teken van stress. Blijkbaar hopen ze dat het hen weerhoudt van te vroeg te ver op avontuur gaan.
pi_100726609
Hm ja goeie vraag, geen idee waarom hij die helemaal weggehaald heeft? Zie op foto's van voor de operatie dat ie ze wel had maar wel korter dan normaal.. Morgen even vragen.
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 20:27:47 #258
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100727120
quote:

@Pippi, lief van je!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oog ziet er netjes uit, en die foto voor de leuk +1 O+
pi_100728210
Cavasan is een superzalf. Je kunt kijken waar de troep uitkomt, als er een 'gaatje' zit kun je het puntje van de tube ook in het gaatje doen zodat je de zalf naar binnen spuit. Dit kan vervelend zijn maar is heel goed voor de genezing, in cafzalf zit ook antibiotica en hiermee kan het goed de moeilijkste infectie aan de binnenkant van de wond aanpakken.
Op de laatste foto ziet het oogje er in mijn optiek echt goed uit hoor, heel rustig, de huid is mooi lichtroze en niet rood of dik.

Zo'n dapper ventje O+

(PS. Ook zonder snorharen of met hele korte snorharen kunnen katten nog gemakkelijk gekke streken uithalen hoor, Sphynxen hebben ook geen echte snorharen, en zijn net zo acrobatisch als gewone katten)
pi_100730726
Zit te denken, misschien hebben de snorharen bij de operatie teveel in de weg gezeten, of was hij bang dat ze in de wond zouden gaan prikken?
pi_100735234
We gaan het morgen vragen, geen idee :)

Het is helaas niet echt een gaatje maar het komt echt uit de minigaatjes van de hechtingen dus daar past de punt van het tubetje niet in :( Ik smeer het erop en probeer het wat uit te wrijven met diezelfde tubepunt.. meer kan ik niet doen denk ik. Net weer schoongemaakt met afgekookt water. Het is veel minder maar er komt wel telkens een beetje uit..

Nu waggelt hij in rap tempo door de kamer :D Net floepte hij de gang al op en stond de keuken al te verkennen _O-
Zal ook eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen. Hij wiebelt echt zo cute O+

Morgen 11.15 gaat Stepho naar de dierenarts trouwens, die heeft geregeld dat ie thuis kan werken :)
pi_100735473
Ik zou bij de DA navragen of er niet een hechting uit moet of zo. Dan heb je een groter gaatje om de zalf in te doen. Want blijkbaar zit er toch nog steeds wat pus. Fijn dat het wel al minder wordt.

En wiebel filmpjes zien we graag. O+ Onderzoekend en alert: er komt weer pit in! *O*
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:40:38 #263
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_100736120
Ik hoorde een x dat katten het evenwicht kwijt zijn als je snorharen wegknipt,
pi_100736800
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef heaven7 het volgende:

Nu waggelt hij in rap tempo door de kamer :D Net floepte hij de gang al op en stond de keuken al te verkennen _O-
Zal ook eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen. Hij wiebelt echt zo cute O+
:Y *O*
pi_100738425
We overleggen alles morgen met de da!
Enig idee hoelang we er trouwens nog uit moeten 's nachts? :@ Het begint op te breken :') Wij moeten voorlopig nog maar niet aan kids beginnen geloof ik _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 23:15:04 ]
pi_100739379
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik hoorde een x dat katten het evenwicht kwijt zijn als je snorharen wegknipt,
Blijkbaar heeft Joey daar geen last van ;)
pi_100742814
Misschien is het goed om met een klein insulinespuitje (1ml) proberen om de wond wat te spoelen..misschien kun je die er een stukje insteken waardoor het vanbinnen wat beter wordt gespoeld.. (is natuurlijk niet fijn voor joey)
haken is cool
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:48:14 #268
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_100745032
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:31 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft Joey daar geen last van ;)
Nee maar Joey is ook geen kat. Da's een superkat. Met superbaasje(s)!
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:53:40 #269
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100745199
}:| Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen o|O
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben :(
  maandag 15 augustus 2011 @ 07:39:34 #270
33954 ElisaB
pi_100748543
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
}:| Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen o|O
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben :(
Dat! Laat dat alsjeblieft aan de DA over!
pi_100748601
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces zit ;) en zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 08:09:52 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_100748780
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces zit ;) en zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
Maar ik zou dat niet zomaar doen bij een dichtgehechte wond... En zeker niet met een insulinenaald (als je die al in huis hebt). Bovendien, ze gaan vanmiddag naar de DA, het komt allemaal goed :Y
pi_100749152
Idd no way dat ik zelf ga lopen dokteren :X Vind het al dapper genoeg van mezelf dat ik de boel schoonmaak met afgekookt water en dan opnieuw zalf :P De dierenarts mag het lekker bekijken over een paar uur ^O^

Hij was vanochtend op zn nieuwe mandje geklommen, zat ie er trots bovenop :D En hij heeft uit zichzelf op de bak geplast en gepoept! Hij zit nu te piepen dat ie eruit wil O+
pi_100749319
Ach stoer ventje, goed zo! O+

Heaven, succes straks bij de DA, gaat goed komen. :Y :*
pi_100750416
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:47 schreef heaven7 het volgende:
Idd no way dat ik zelf ga lopen dokteren :X Vind het al dapper genoeg van mezelf dat ik de boel schoonmaak met afgekookt water en dan opnieuw zalf :P De dierenarts mag het lekker bekijken over een paar uur ^O^

Hij was vanochtend op zn nieuwe mandje geklommen, zat ie er trots bovenop :D En hij heeft uit zichzelf op de bak geplast en gepoept! Hij zit nu te piepen dat ie eruit wil O+
Stoere vent, goed man! O+
pi_100750904
Wat fijn dat jullie zo goed voor hem zorgen, en 't is echt een schat van een katje O+
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:25:34 #277
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100752578
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!
Ik steek als verpleegkundige slangen in ontstoken operatiewonden om deze met NaCl 0,9% (fysiologisch zout) te spoelen maar ik ga dat advies hier niet geven. Ben geen dierenarts.
Bovendien is het erg onhygienisch om de punt van een tube in een mogelijk geinfecteerde wond te steken omdat je de zalf daarmee ook besmet met die bacterie. Die zalf kan je dan gelijk weggooien!
Verder staat er op de gebruiksaanwijzing van Cavasanzalf dat het moet worden aangebracht op de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en dat het uitsluitend bestemd is voor uitwendige toepassing op het oog bij honden en katten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pippi op 15-08-2011 11:31:35 ]
pi_100752977
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef Pippi het volgende:

[..]

Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!
Ik steek als verpleegkundige slangen in ontstoken operatiewonden om deze met NaCl 0,9% (fysiologisch zout) te spoelen maar ik ga dat advies hier niet geven. Ben geen dierenarts.
Bovendien is het erg onhygienisch om de punt van een tube in een mogelijk geinfecteerde wond te steken omdat je de zalf daarmee ook besmet met die bacterie. Die zalf kan je dan gelijk weggooien!
Verder staat er op de gebruiksaanwijzing van Cavasanzalf dat het moet worden aangebracht op de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en dat het uitsluitend bestemd is voor uitwendige toepassing op het oog bij honden en katten.

+1.

Maar als het goed is zit Joey nu bij de DA en zal die vast kunnen vertellen hoe ze hem verder moeten behandelen.
pi_100754322
onze kat heeft ook een abces gehad en die moest juist geen halskraag om zodat hij de wond zelf kon schoonlikken..maarja bij je eigen oog gaat dat wat moeilijk 8)7
ik bedoelde trouwens geen insuline naaldje maar alleen het spuitje zelf.. Maar idd de DA zal het het beste weten..ik weet als vpk ook alleen maar wat je bij mensen moet doen :P
haken is cool
pi_100755861
Dierenarts heeft 2 hechtingen losgemaakt en de overige pus eruit gemasseerd. Kwam toch nog wel wat uit. Nu moeten we het van binnen schoonspoelen met een zoutoplossing en er daarna zalf in doen :{ Ook hebben we nog een kuurtje antibiotica gekregen. We moeten gaan afbouwen met het recoveryvoer hoewel het nog wel handig is daarmee zn pilletje te geven.
We zijn er nog niet dus :( Donderdag of vrijdag weer terug voor controle. Geen idee of dit nut gaat hebben! Vind het maar niks..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2011 12:59:53 ]
pi_100756152
Oh jee, en hoe moet je het spoelen dan? Effe volhouden. :*
pi_100756161
Was de DA voor de rest wel tevreden?
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:19:17 #283
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100756572
Hij had niet een duidelijk mening over de pus, alleen over hoe we het moeten behandelen. Hij zei wel dat het feit dat hij goed eet en rondloopt etc. een teken is dat de infectie niet naar zijn hersenen overslaat.

Spoelen moet met die fysiologische zoutoplossing, tot er geen pus meer uit het oog komt. Daarna de tube zalf op het gaatje zetten en de wond vullen tot hij soort van vol zit. als je lichtjes masseerd zou er dan zalf uit moeten komen.
pi_100756923
Dat de ontsteking niet overslaat is een goed teken. Spoelen en zalven in de wond lijkt me een niet aangename bezigheid. Wens jullie veel succes, hopelijk is het maar voor een paar dagen.
Trouwens, de wond is toch gewoon de lege oogkas of ben ik nou gek? :@
pi_100756985
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:58 schreef heaven7 het volgende:
Dierenarts heeft 2 hechtingen losgemaakt en de overige pus eruit gemasseerd. Kwam toch nog wel wat uit. Nu moeten we het van binnen schoonspoelen met een zoutoplossing en er daarna zalf in doen :{ Ook hebben we nog een kuurtje antibiotica gekregen. We moeten gaan afbouwen met het recoveryvoer hoewel het nog wel handig is daarmee zn pilletje te geven.
We zijn er nog niet dus :( Donderdag of vrijdag weer terug voor controle. Geen idee of dit nut gaat hebben! Vind het maar niks..
Niet wanhopen! Ik denk dat het zeker nut heeft. Pus eruit, gezond weefsel groeit daarvoor in de plaats. :Y Redden jullie het nog een beetje met hem? Lijkt me best heftig, zeker nu je ook nog moet gaan spoelen. Spuitjes en zo hebben jullie meegekregen neem ik aan?

Maar je zou er versteld van kunnen staan hoe snel de genezing nu gaat, als de infectie echt bij de bron wordt aangepakt en eruit gespoeld.
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 13:44:27 #286
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100757438
Niet wanhopen TSje, het komt wel goed. Joey is zo sterk als een beer. O+
Are you fokking to me?
pi_100757581
Pus is in principe een berg kamikaze witte bloedcellen, dus dat is maar een goed teken dat er zowel van buiten als binnen flink gevochten wordt tegen de infectie. Als het maar op een gegeven moment minder wordt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:49:46 #288
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100757644
Dank voor de steun. We hebben alle benodigheden gekregen. 5 spuitjes om mee te spoelen en nieuwe zalf die er nu harder doorheen gaat natuurlijk.

Het spoelen is zeker heftig. Hij krees het flink uit bij de DA. Die zei dat dat komt omdat het koud in en dat lijkt me ook geen lekker gevoel. De pijn zou wel meevallen volgens hem.
pi_100757736
Arme Joey. ;( Maar ja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden dus daar moet hij even doorheen.

Hoe is hij er nu aan?
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:27:47 #290
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100759114
Wat een popje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_100759292
Pff, wat zou ik dat eng vinden om dat zelf allemaal te doen, zeker ook omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb. Ik zou alleen maar zitten twijfelen of ik het wel goed zou doen. Buiten het feit dat de kat zelf het ook niet zo heel tof zou vinden. Echt super dat jullie het zo goed doen zeg!

Laatst was ik bij de dierenarts voor vaccinatie, ik zag er op zich niet zo tegen op, alleen mijn katten waren het er op zijn zachts gezegd niet zo mee eens... Dierenarts was blij dat het Britse Kortharen waren, anders was ze helemaal opengekrabt en gebeten :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:34:37 #292
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100759374
het voordeel is denk ik met dit soort rotklusjes dat Joey nog geen volgroeide sterke kater is maar een kleine nog niet zo sterke kitten :P

al kunnen die weer heel soepel zijn en als een soort aal uit je handen glibberen zullen we maar zeggen
pi_100759387
Wat jammer dat het toch nog niet helemaal goed gaat, maar nu kan de troep er gelukkig wel uit. En als de behandeling eenmaal aanslaat kan de genezing ineens zo snel gaan! Sterkte met het schoonspoelen enzo :*
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:59:58 #294
45 SiGNe
pi_100760361
Zo, Joey's Kitteh Power voer met een schepje in een zak gedaan en vanavond gaat het via Guppyfriend richting Heaven7 :)

't is 2,5 kilo, pastte nog net in 1 zak en er zit iets meer Royal Canin kittenvoer in dan iams Lam, ongeveer 55% om 45%.
(kittenvoer zijn de kleine lichte brokjes, Iams zijn grotere bruine brokken)
Misschien nu nog iets te zwaar voor z'n darmpjes maar als ie wat ouder is en toch op volwassen voer over kan gaan is het wel handig.

Ik heb er ook nog een Kong speeltje bij gedaan, Morgan houdt niet zo van gekraak en Joey moet nu natuurlijk andere zintuigen verder ontwikkelen ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door SiGNe op 15-08-2011 15:06:12 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:57:42 #295
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100763025
Wat lief SiGNe!

Gaat helemaal goed komen met Joey, dat voelen wij allemaal! En zo dapper dat jullie dit doen. Idd dat oogje (leeg kasje) goed blijven verzorgen, is geen pretje, maar met jullie love/tender&care gaat het vast veel sneller! We blijven jullie volgen, enne...wat nieuwe pics zou erg leuk zijn ;)
pi_100763485
Succes met het beestje! Stoer dat jullie er zoveel liefde in steken!
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:01 #297
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100763542
Wat lief van je SiGNe O+
Are you fokking to me?
pi_100764244
Dus inderdaad spoelen en zalven :) Ik weet niet wat je hebt meegekregen van de DA,. maar een 1ml of bij een groter abces 3ml doseerspuitje vind ik het prettigste om mee te spoelen. Eerst spoelen tot er enkel nog water uitkomt, dan opvullen met zalf.
het is een rotwerkje, vooral omdat het niet leuk is voor het beestje en hij is nog oh zo klein, maar je zult zien dat het snel de goede kant opgaat. iedere keer kun je wat minder zalf kwijt in het gaatje, waaraan je merkt dat het steeds ondieper wordt, totdat de holte met gezond nieuw weefsel gevuld is.

Bij dit klusje denk je vaak 'waar begin ik aan??', maar je zult zien dat het zin heeft TS, er zijn al duizenden dieren geheel genezen met deze methode. Belangrijkste is dat je het gaatje niet dicht laat groeien voor er geen pus meer uitkomt, anders kapselt het abces zich opnieuw in. Als het gaatje kleiner wordt, druk het dan voorzichtig telkens weer open met het spuitje.... Klinkt naar, is ook naar, maar is de beste methode.

Mocht hij toch spartelen of beweeglijk zijn, kun je hem in een handdoekje wikkelen met zijn pootjes strak, zo kun je hem beter vasthouden en is het klusje sneller geklaard.

Jullie zijn helden, zet 'm op met de kleine stoere man!!

(mocht je problemen hebben met de zalf, dat je het lastig vindt oid, overleg dan met je da over honingzalf zoals Dermiel of Vetramil, werkt ook prettig en is bovendien verzachtend, irriteert wat minder en geeft bij veel pus een zachtere geur.)
pi_100766061
Ik weet nog dat ons katertje was aangereden (vermoeden we) en met een bebloed bekkie binnenkwam. Hoektandje voor de helft afgebroken, hersenschudding en pijn in zn hele bekje. Nou kun je je voorstellen dat ie niet wil eten op die manier :') Toen we hem na een nachtje terugkregen van de dierenarts was hij helemaal loom van de pijnstillers. Arm beest.
Maar wat ik wil zeggen, hij vond het geen pretje om iedere keer weer die spuit in zn pijnlijke bekje te krijgen. Paar keer per dag voor medicijntjes en eten. Ik weet nog dat ie zat te grommen en me aankeek alsof ik dood moest.. Zoiets stel ik me ook gelijk voor bij je post over dat spoelen bij de dierenarts. Hij zal het niet leuk vinden, maar als het eenmaal beter gaat met hem zul je zien dat hij begrijpt dat dat door jou komt. Ons katertje is in ieder geval helemaal opgeknapt (wel een lichte groeiachterstand, maar hij is wel lekker stevig) en aan de manier waarop die je dan af en toe aankijkt weet je gewoon dat ie je eeuwig dankbaar is :P
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 17:53:11 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_100768419
Het voertransport is soepeltjes onderweg naar Joey, met dank aan de NS, maar vooral ook met dank aan SiGNe O+

Dat was kort maar krachtig :D
pi_100768982
Hemel wat een nare toestanden :{ Er kwam een hoop zooi uit! Gedaan tot het vocht helder was. Met de zalf begon ie echt te krijsen :o Is dat vervelender dan het spoelen ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')