Kittens zijn superflexibel, hij trekt zich waarschijnlijk gewoon niks aan van dat rare oog en doet lekker zijn ding. Fijn dat hij zich verder zo goed voelt. Goed dat jullie de DA hebben gebeld, ik zou het oogje goed gezalfd houden en regelmatig proberen wat pus af te laten lopen door een korstje te verwijderen als dat loslaat.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:16 schreef heaven7 het volgende:
Het strookt voor geen meter met elkaar hoor, het gaat zó goed met hem, hij klimt half in de tralies van de bench omdat ie eruit wil, waggelt in een flink tempo de kamer door, eet goed, plast en poept op de bak.. Snap het niet
Nieuwe infectie lijkt me sterk. Ik denk dat het een restje infectie is waar de DA niet aankon en wat de AB en zijn eigen lijfje moet oplossen. En die infectie maakt dan nieuw pus aan maar als het goed is wordt dat steeds minder. Dus als je er maar genoeg pilletjes en zalfjes en voer tegenaan gooit dan komt dat vast goed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Pff geruststellende reactieThanks! Ik hoop maar dat het idd een restje is.. het is wel nieuw pus wat zich in de afgelopen dagen verzameld heeft (vandaar dus toch dat dikke want het is nu weer helemaal plat) maar dat kan dus ook als het nog oude infectie is? Of broedt er wat door?
Ik werk in de mensenzorg en vang zelf kittens op dus dat is een leuke combinatie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef heaven7 het volgende:
Werk je in de mensenzorg?Fijn dat je er zoveel van weet en ons wat geruststelt! Hopelijk klopt het idd allemaal en knallen we er gewoon nog een kuurtje pillen en zalfje tegenaan en komt het goed. Hij wordt zelf ook steeds sterker en groter natuurlijk dus kan zijn lijfje het ook beter aan, toch?
Is er trouwens een max aan de hoeveelheid antibiotica die hij binnen mag krijgen? Want hij heeft eerst 3 dagen in Italië shots gehad, toen die vloeistof antibiotica van ons en sinds woensdagavond dus pilletjes.. hij zit al bijna 2 weken aan de AB!
Zou hij er wel pijn aan hebben als het een nieuwe infectie is trouwens?
Stuur een PM voor TS' rekeningnummer en maak het over. Wat houdt je tegen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:15 schreef Pippi het volgende:
Verpleegkundige meldt zich![]()
Ik ben het helemaal met Cat22 eens. Goed blijven kijken of het niet weer dik wordt en Joey levendig blijft en goed eet. En als het toch weer dik wordt dan met afgekookt water schoonmaken maar dat advies heb je niet nodig want dat doe je alFijn dat je morgenochtend al een afspraak hebt
![]()
Enne, we moeten maar niet meer over een spaarpotje voor de kosten van Joey hebbenmaar er gewoon eentje starten!!! Wie neemt het op zich? Ik wil NU doneren
![]()
Ziet er goed uit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Hij speelt helaas nog niet Gordon maar de rest doet ie wel
@Pippi, lief van je!
Foto van het oog nadat ik de zooi schoongemaakt had:
[ afbeelding ]
Ziet er schoon en rustig uit toch?
En nog even 1 voor de leuk
[ afbeelding ]
Sowieso minder pijn dan toen het ontstoken was lijkt me. Gelukkig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.![]()
En wat ligt hij lekker in een rolletje.Op de kant van zijn verwijderde oog dus dan zal hij er weinig tot geen pijn aan hebben.
Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kantquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Hij speelt helaas nog niet Gordon maar de rest doet ie wel
@Pippi, lief van je!
Foto van het oog nadat ik de zooi schoongemaakt had:
[ afbeelding ]
Ziet er schoon en rustig uit toch?
En nog even 1 voor de leuk
[ afbeelding ]
Als ie van dingen af valt of ergens tegenaan loopt (ik noem maar wat) zal ie toch echt moeten leren om voorzichtig te zijn. Je kunt hem moeilijk de rest van zn leven de hele tijd in de gaten houden en tegenhouden van vallen en botsenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh met één oog kan hij ook geen diepte meer zien natuurlijk.
Mag ie wel uitkijken. Katten doen nogal eens acrobatische kunsten.
Dat valt me nu pas op.. best zielig want juist nu kan ie een aantal blinde-geleidestokken in z'n wang gebruikenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kant
Diepte zien wordt wel een stuk lastiger maar het is wel een voordeel dat ie ermee opgroeit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Is. Niet. Zo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik krijg spontaan theorieën over vuur in mn hoofd en dat dat dan ook weer met zn oog te maken heeft, maar ik zal wel te hard van stapel lopen want de rest van de vacht op zn koppie ziet er prima uitquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is. Niet. Zo.![]()
[sub](sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)[/sub
quote:In principe kunnen wij met één oog de wereld om ons heen waarnemen. Onze hersenen geven meestal door ervaring de juiste interpretatie voor afstanden (diepte). Voor een echte dieptewaarneming zijn echter twee ogen onontbeerlijk. De meeste mensen zien met twee ogen, waardoor zij in staat zijn tegelijkertijd twee iets verschoven beelden waar te nemen. Door deze zogenaamde parallax kunnen we de afstand tot datgene wat wij zien inschatten: hoe verder iets van ons af staat, des te dichter bij elkaar zal het beeld daarvan op het netvlies van beide ogen worden geprojecteerd. Dit vermogen speelt voornamelijk een rol bij het zien van diepte op korte afstanden. Het is voor mensen die een oog hebben verloren daarom moeilijk om op korte afstand diepte te schatten. Door het bewegen van het hoofd kan een indruk worden gekregen.
Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.
[..]
En Cat rijdt prima auto!quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is. Niet. Zo.![]()
(sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)
Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |