abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100549707
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ook als het bijvoorbeeld een antiek of een of andere verzamelwinkel is? Met unieke spullen. Of een dierenwinkel?
Dierenwinkel is weer iets anders natuurlijk. Maar goed, ik denk dat de meeste mensen niet eens in deze situatie zouden komen, dus het is een beetje een fantasie.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:51:03 #252
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100549708
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En hoe ga je dat duidelijk maken aan de politie of omstanders? Die zien jou gewoon als een looter waarschijnlijk.
Ja, inderdaad. Als jij direct je waar probeert af te geven aan de persoon die het toekomt, of de politie, zullen ze je meteen in de boeien slaan.

Als je direct wegsjouwd met die shit is het wel een iets ander beeld hè :')
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:51:48 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100549746
[qoute]
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik snap sowieso nooit iets van plunderen of slopen. Dat je gaat rellen tegen politie is nog tot daar aan toe, maar een beetje winkels van hardwerkende middenstanders in de fik steken snap ik echt geen klote van.
[/quote]

Maar dat is niet mijn vraag. Het is meer van je ziet een winkel in vlammen opgaan waarin best waardevolle spullen in de etalage liggen. Ga je die pakken of laat je ze verbranden :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_100549760
Ik zou gewoon doorlopen gok ik, geen zin in shit met de politie. Tenzij het genoemde voorbeeld dierenwinkel, maar dat is een heel andere situatie dan met een iPad en tv onder je arm weglopen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:52:27 #255
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100549765
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ook als het bijvoorbeeld een antiek of een of andere verzamelwinkel is? Met unieke spullen. Of een dierenwinkel? Ik weet het zelf ook niet hoor :D Ben gewoon benieuwd wat mensen hier zouden doen.
Ik weet dat ik hele duidelijke principes heb waar het woord 'stelen' niet in voor komt. En dit is simpelweg stelen met het argument 'dat het anders verloren zou gaan'.

Probeer een fik als dit te blussen in plaats van je eigen zakken vol te steken :r
pi_100549766
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als je er werkelijk mee zit kun je natuurlijk ook je beklag doen in het topic waar ik even eerder naar linkte.
Het zal me een rotzorg zijn verder, maar ik vind wel dat van Braun een punt had. that's all. :)
pi_100549774
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[qoute]
[ afbeelding ] Op woensdag 10 augustus 2011 13:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik snap sowieso nooit iets van plunderen of slopen. Dat je gaat rellen tegen politie is nog tot daar aan toe, maar een beetje winkels van hardwerkende middenstanders in de fik steken snap ik echt geen klote van.
[quote]

Maar dat is niet mijn vraag. Het is meer van je ziet een winkel in vlammen opgaan waarin best waardevolle spullen in de etalage liggen. Ga je die pakken of laat je ze verbranden :D
Gewoon laten verbranden.
pi_100549810
quote:

[..]

Het begint met rellen, dan komen er figuren bij die er profijt van maken, gevolg de hele meute denkt van jeuh we hebben vrij spel.
pi_100549812
quote:

[..]

Ja, het is ook bizar, die middenstanders zijn toch niet "de vijand", om het maar zo te zeggen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_100549841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Er zijn een half miljoen hbo/wo studenten. Als er een paar duizend op een veldje staan is dat dus totaal niet boeiend.

Maar ja volgende week als er 12 communisten bij het stadhuis in Amsterdam staan roepen we gelijk de communistische heilstaat uit, oke?
Boston tea party werd uitgevoerd door een paar 100 mensen... Aantallen zeggen niet alles.
pi_100549870
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, het is ook bizar, die middenstanders zijn toch niet "de vijand", om het maar zo te zeggen.
Volgens die plunderaars wel want het zijn rijke mensen. En ze zijn blank, dus per definitie slavendrijvers, kapitalisten en bildenbergers.
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 13:54:41 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100549876
Als je veel filmpjes ziet is dat looten ook echt uitschot er waren zaterdag en zondag ook hele groepen die niks anders deden dan de politie wegjagen, een gevoel van macht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100549901
DeSpeld twitterde op woensdag 10-08-2011 om 13:53:44 Assad niet verbaasd over #rellen: "Als je weet dat je toch niet wordt doodgeschoten, is de verleiding wel erg groot om stennis te trappen." reageer retweet
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:55:24 #264
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100549903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:52 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zou gewoon doorlopen gok ik, geen zin in shit met de politie. Tenzij het genoemde voorbeeld dierenwinkel, maar dat is een heel andere situatie dan met een iPad en tv onder je arm weglopen.
Dan ga je wel hamsteren.
The truth was in here.
pi_100549908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Volgens die plunderaars wel want het zijn rijke mensen. En ze zijn blank, dus per definitie slavendrijvers, kapitalisten en bildenbergers.
Alsof die meute nog nadenkt daarover?
pi_100549930
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Wat mensen hier als antwoord geven is niet representatief.

Ik heb ooit eens meegemaakt dat in Groningen (gedeeltelijk) de stroom uitviel en een half uur later was de juwelier op de Grote markt leeggeplunderd....iemand begint en een groot gedeelte volgt zonder enige schroom.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:55:59 #267
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_100549940
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Het gevoel dat alles kut gaat en er niks aan te doen is, als je dan ook nog een keer een soort ideaal beeld voorgeschoteld krijgt van hoe het zou moeten (lees hip-hop idealen) en dat maar niet lukt. Als je dan wat ouder wordt en denkt ik moet wat doen met mijn leven en er dan geen banen voor je zijn ook al wil je dat. Een gevoel van alles gaat naar de tering en er is geen toekomst. En als je daar aandacht voor probeert te krijgen, sluiten ze jeugdhonken etc. en zit je nogsteeds in de klote zooi. Als er dan rellen aanbreken, dan heb je punt 1 een manier om de agressie eruit te krijgen gecombineerd met adrenaline en spanning is dat ontzettend 'kicken' (een festival (dat mms een beetje uit de hand loopt) creeert hetzelfde avontuurlijk gevoel maar dat zetten ze vast niet op voor deze jeugd. punt 2 als je dan ineens aandacht krijgt van mensen waar je normaal wel naar kon schreeuwen maar er niks gebeurde (pers maar ook politie die een keer voor jou op de vlucht moet)

Ik denk inderdaad dat er geen grotere reden is maar nu het eenmaal gebeurt is, snap ik best hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen.
Dat snap ik ook wel inderdaad, het is een mix van een aantal zaken. Nu nog zaak om deze aandacht te gebruiken om er beter van te worden op de lange termijn. En dat gaat niet helpen denk ik. Alleen maar ellende voor de betrokkenen. Kun je nog zo antikapitalistisch zijn, maar beter word je hier ook niet van, dunkt mij.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja? Noem dan eens een vooorbeeld van een demonstratie of een andere PR die net zoveel aandacht geeft als rellen?
Live-Aid.

quote:
Actie is leuk voor tv. Zelfs als het nergens om gaat behalve een sportwedstrijd krijgen rellen alle aandacht. Omdat het boeit.
Klopt, maar of je er ook electoraal gezien beter van wordt? Ik durf het te betwijfelen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:56:31 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100549962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Bijna alle gedupeerde winkeleigenaren gisteren op TV waren ook nog eens allochtoon heb ik het idee :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100549971
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Alsof die meute nog nadenkt daarover?
De eersten maken wel kort die afweging. "Ruit intikken? Zielig voor die mensen. Nja, het zijn maar blanke rijke stinkerts." Daarna is het gewoon free for all.
pi_100549993
Zet in de krant: Gratis winkelen en verbaas je over de mensen die voor de deur staan.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:57:48 #271
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_100550012
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Bijna alle gedupeerde winkeleigenaren gisteren op TV waren ook nog eens allochtoon heb ik het idee :')
In London bestaat de middenstand grotendeels uit Indiërs en Turken geloof ik.
pi_100550024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, die gasten snappen echt niet dat ze ook hun eigen bevolkingsgroep raken. De groep ook waar ze een voorbeeld aan zouden moeten nemen. Echt dieptriest.
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 13:58:17 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100550030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Live-Aid.

[..]

Dat kun je ook echt organiseren met een groepje van 100 arme jeugd uit chapham junction. :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:58:26 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100550038
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zet in de krant: Gratis winkelen en verbaas je over de mensen die voor de deur staan.
Zie ook die It's uitverkoop laatst in Amsterdam west ofzo (was nog in het nieuws) :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:58:39 #275
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100550049
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gigantisch verschil: uitnodigen of 'jezelf uitnodigen'. Appels met peren vergelijken zo :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')