Die epische bergketens daar inderdaad, bijna vergeten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Lithia het volgende:
Is iedereen Limburg vergeten? Dat is alles behalve plat.
Probeer dat eens met een strak gezicht te vertellen aan iemand die uit Nieuw-Zeeland komt ofzo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Lithia het volgende:
Dat is toch lekker zijn/haar probleem als hij/zij het niet begrijpt?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Probeer dat eens met een strak gezicht te vertellen aan iemand die uit Nieuw-Zeeland komt ofzo.
ja de mount everest is er niks bijquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Lithia het volgende:
Of je overdrijft flink.quote:
ja dat doe je in inderdaadquote:
Oké.quote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Lithia het volgende:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:59 schreef 2NutZ het volgende:
Een of andere knakker heeft dus een plan om een berg te bouwen in Nederland.
quote:
quote:
heuvels zijn geen bergenquote:
Waar claim ik dat dan?quote:
Hij klonk anders behoorlijk serieus op de radio vanochtend.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Maanvis het volgende:
zo serieus is die kerel niet. Het is een column. Schertsende satire!
het topic gaat over bergen, jij komt aan met limburg, die heuveltjes daar zijn natuurlijk niks vergeleken met echte bergen.quote:
Ik heb het over de imago dat Nederland plat hoort te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:11 schreef PeZu het volgende:
[..]
het topic gaat over bergen, jij komt aan met limburg, die heuveltjes daar zijn natuurlijk niks vergeleken met echte bergen.
Berg bouwen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef nodisch18 het volgende:
Overigens is het een idee van een fokker! Zonneveld heeft dit gejat van JohnDDD
"Ik ben toch niet gek" past niet echt bij pipo's die een berg willen bouwen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:10 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Hij klonk anders behoorlijk serieus op de radio vanochtend.
En er zijn mischien zoals hij aangaf ook nog echt grote bedrijven die sponsor kunnen worden die hun naam aan die berg kunnen linken.
MediaMarkt berg ofso
die heuvels vallen ook gewoon onder plat hoorquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik heb het over de imago dat Nederland plat hoort te zijn.
Het was een misverstandje van jouw kant dus en de volgende keer zal ik dat gedeelte gaan quoten.
Klaar? Mooi.
Beetje een apart idee jaquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
"Ik ben toch niet gek" past niet echt bij pipo's die een berg willen bouwen.
Hopelijk blijft dat ook zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Beetje een apart idee javooral omdat die gast nogal serieus het plan lijkt uit te werken.
Enige issue lijkt geld.
Retardedquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Lithia het volgende:
[..]
Het was een misverstandje van jouw kant dus en de volgende keer zal ik dat gedeelte gaan quoten.
Klaar? Mooi.
Voor jou.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
die heuvels vallen ook gewoon onder plat hoor
dankjequote:
dat is echt super fijn voor jou hoor maar het gaat in de OP om een berg van 2 KM en dat is in vergelijk met onze bergjes een beetje erg buiten proportie en dan is het inderdaad gewoon dat je dan je dan zegt nederland hoort plat te zijnquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:20 schreef Lithia het volgende:
[..]
Voor jou.
Ik woonde jarenlang in Limburg en nu in een jaartje in Friesland. Ik schrik er nog steeds van hoe plat het hier in NL eigenlijk is.
Vooral als ik ga fietsen.
Ja, als je de heuvels vergelijkt met de Mount Everest, dan zijn heel veel dingen plat, maar vergeleken met de rest van NL, vind ik het niet plat.
Nou kom ik gelukkig nooit in Limburgquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:20 schreef Lithia het volgende:
[..]
Voor jou.
Ik woonde jarenlang in Limburg en nu in een jaartje in Friesland. Ik schrik er nog steeds van hoe plat het hier in NL eigenlijk is.
Vooral als ik ga fietsen.
Ja, als je de heuvels vergelijkt met de Mount Everest, dan zijn heel veel dingen plat, maar vergeleken met de rest van NL, vind ik het niet plat.
boks.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat is echt super fijn voor jou hoor maar het gaat in de OP om een berg van 2 KM en dat is in vergelijk met onze bergjes een beetje erg buiten proportie en dan is het inderdaad gewoon dat je dan je dan zegt nederland hoort plat te zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_heuvels_in_Zuid-Limburg_(Nederland)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat is echt super fijn voor jou hoor maar het gaat in de OP om een berg van 2 KM en dat is in vergelijk met onze bergjes een beetje erg buiten proportie en dan is het inderdaad gewoon dat je dan je dan zegt nederland hoort plat te zijn
Niet willekeurig gaan bashen joh. Wat bereik je daarmee?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:24 schreef PeZu het volgende:
limburgers met hun minderwaardigheidscomplexen, ze verdedigen zelfs een stukje omhoog geschoten aarde die pretendeert een berg te zijn_!
wow 323 meter ja dat is een hele echte berg jaquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:24 schreef Lithia het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_heuvels_in_Zuid-Limburg_(Nederland)
Je hebt het mis.
Dat maakt het toch niet plat?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:25 schreef PeZu het volgende:
[..]
wow 323 meter ja dat is een hele echte berg ja_!
er staat ook lijst van HEUVELS
als het vergelijkt met de rest van de landen er omheen is het plat, dat maakt nederland inclusief die paar heuvels plat ja, dat kun je leuk vinden of niet maar minder plat wordt het nietquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:27 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet plat?
2 kilometer vergeleken met dit vind ik echt niet plat.
Ja, ik claim nog steeds nergens dat het bergen waren hoor.
Bekendheid wilt nog steeds weinig zeggen over de werkelijkheid he.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nou kom ik gelukkig nooit in Limburgmaar een berg van 2km past niet in hetzelfde rijtje als de heuvels in limburg. Eerlijk gezegd.
En NL staat nou eenmaal bekend om zijn platheid, niet om de limburgse heuvels.
Daar gaat het al mis.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
als het vergelijkt met de rest van de landen er omheen is het plat, dat maakt nederland inclusief die paar heuvels plat ja, dat kun je leuk vinden of niet maar minder plat wordt het niet
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zolang het in Flevoland komt vind ik het best, kutter kan het daar toch niet worden.
de werkelijkheid is dat nederland gewoon 1 van de platste landen is (inclusief die paar mierentietjes) en dan noem je het land dus plat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Lithia het volgende:
[..]
Bekendheid wilt nog steeds weinig zeggen over de werkelijkheid he.
Hoeveel Nederlanders klagen tegenwoordig over hun imago dat alle Nederlanders drugs gebruiken, op klompen lopen en in iedere achtertuin tulpen zijn?
Waar Limburg de uitzondering van was. Dat leerde ik iig op school.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
de werkelijkheid is dat nederland gewoon 1 van de platste landen is (inclusief die paar mierentietjes) en dan noem je het land dus plat.
als je schoenen koopt die voor 96% zwart zijn en 4 % wit, dan noem je ze zwartquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:31 schreef Lithia het volgende:
[..]
Daar gaat het al mis.
Ik vergelijk de heuvels met de rest van NL, niet met andere landen, wat jij vanaf het begin doet.
Is het nou wit of zwart? Je edit het steeds.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:32 schreef PeZu het volgende:
[..]
als je schoenen koopt die voor 96% zwart zijn en 4 % wit, dan noem je ze zwart
Zou Limburg genoeg zijn? Kunnen we dat op Flevoland gooien, twee vliegen in één klapquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef Kutstudent het volgende:
Ik heb even een simpel rekensommetje gemaakt (ruwe schatting), je hebt ongeveer 51602455093 kuub zand/rots nodig.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:33 schreef Splutje het volgende:
[..]
Zou Limburg genoeg zijn? Kunnen we dat op Flevoland gooien, twee vliegen in één klap
niet steeds, en denk eens logisch na het staat er toch gewoon nuquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:33 schreef Lithia het volgende:
[..]
Is het nou wit of zwart? Je edit het steeds.
Nee, want het is een vergelijking wat stiekem nergens op slaat, dus ik nam geen moeite om inhoudelijk te reageren. Sorry daarvoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:34 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet steeds, en denk eens logisch na het staat er toch gewoon nu
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:36 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee, want het is een vergelijking wat stiekem nergens op slaat, dus ik nam geen moeite om inhoudelijk te reageren. Sorry daarvoor.
Lieverd, het is geen wedstrijd wie gelijk heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef PeZu het volgende:
[..]
_!
oh nee je ziet dat je geen gelijk krijgt omdat je het niet hebt dus dan maar gauw zeggen dat het nergens op slaat![]()
![]()
het is een prima vergelijk het gaat er namelijk om hoe je iets beschrijft als het leuuwendeel van dat iets een bepaalt kenmerk heeft
dat nederland plat isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Lithia het volgende:
[..]
Lieverd, het is geen wedstrijd wie gelijk heeft.
Ik vind het simpelweg nergens op slaan, want ik kan er totaal niets mee. Wat wil je nou van mij horen met die vergelijking?
Nee.quote:
nou dan is het 10% wat licht glooiend is, dan nog nog omschrijf je het land als plat en in een plat land als dit hoort geen nep berg van 2 KM.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:48 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee.
Limburg is niet 4% van heel Nederland ofzo en zelfs als dat zo is, dan blijft het een onderdeel van dit land. Er komt een berg in Flevoland ofzo en dat maakt met jouw argumenten NL nog steeds plat toch?
Ik snap jou niet, waarom wil je zo graag jouw gelijk hebben? Is dit niet een meningsverschil?
Check haar ondertitelquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
nou dan is het 10% wat licht glooiend is, dan nog nog omschrijf je het land als plat en in een plat land als dit hoort geen nep berg van 2 KM.
ik snap jou niet, wat is er nu negatief aan plat dat je zo stellig volhoudt dat we geen plat land zijn
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die epische bergketens daar inderdaad, bijna vergeten.
had ik gelijk al gezien jaquote:
In de OP was TS tegen de actie, omdat Nederland een plat land moet blijven. Dus als er een berg komt, dan is Nederland toch geen plat land meer toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
nou dan is het 10% wat licht glooiend is, dan nog nog omschrijf je het land als plat en in een plat land als dit hoort geen nep berg van 2 KM.
ik snap jou niet, wat is er nu negatief aan plat dat je zo stellig volhoudt dat we geen plat land zijn
quote:
enig idee wat voor oppervlakte zo'n berg van 2 km inneemt? wat een kwats het is om een nep berg te bouwen? wat een verspilling het is?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:00 schreef Lithia het volgende:
[..]
In de OP was TS tegen de actie, omdat Nederland een plat land moet blijven. Dus als er een berg komt, dan is Nederland toch geen plat land meer toch?
Ik vat het niet negatief op, maar ik vind het geen plat land. Kan je nu een antwoord geven op mijn vraag waarom je zo graag je gelijk wilt hebben of ga je vragen blijven stellen op mijn vraag om een antwoord te negeren?
Of het een verspilling is of niet heeft niets te maken met dit gesprek.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:05 schreef PeZu het volgende:
[..]
enig idee wat voor oppervlakte zo'n berg van 2 km inneemt? wat een kwats het is om een nep berg te bouwen? wat een verspilling het is?
je kan vinden wat je wilt maar als slecht een klein percentage van het land heuvelachtig is is het land plat, dat kun je leuk vinden of niet maar minder waar wordt het niet.
ik wil niet graag gelijk hebben ik wil jou laten zien dat jouw mening niets af doet aan de feiten, een zwarte auto met witte velgen noem je zwart, een grasveld met 3 bruine grassprieten noem je groen, zwart overhemd met grijze knopen noem je zwart, nederland noem je plat
Het is wél een feit dat Nederland een plat land is, jouw achterlijke vrouwenredenaties veranderen daar niks aanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:10 schreef Lithia het volgende:
En dat heet, PeZu, een meningsverschil. Het is geen feit.
Waar Limburg een uitzondering van is...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is wél een feit dat Nederland een plat land is, jouw achterlijke vrouwenredenaties veranderen daar niks aan.
een berg van 2 km neemt heel veel oppervlakte in en dan is nederland inderdaad artificieel niet plat, dat is gewoon pure kwatsquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:10 schreef Lithia het volgende:
[..]
Of het een verspilling is of niet heeft niets te maken met dit gesprek.
Zoals ik dus zei, hier wordt er juist gezegd dat Nederland niet plat wordt als die berg er is. Dat was de kern van het idee om die berg te bouwen. Dit zijn dus niet alleen mijn woorden.
Als er nu een berg kwam, dan was het zogenaamd nog steeds een klein percentage van het hele land, als ik jouw argumenten even gebruik.
Dan maakt het nu niet eens uit of Limburg plat is samen met NL of niet, JIJ blijft het hoe dan ook een plat land vinden, zelfs al is er een berg.
En dat heet, PeZu, een meningsverschil. Het is geen feit.
Er is een hele provincie vol met heuvels, maar dat telt niet, want het is volgens jou maar een klein percentage van het hele land. Komt er één berg wat wel het hoogste is en dan is NL ineens niet plat meer.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
een berg van 2 km neemt heel veel oppervlakte in en dan is nederland inderdaad artificieel niet plat, dat is gewoon pure kwats
nee dat is geen meningsverschil dat is een feit, nederland is plat, dat jij het niet snapt of heel bewust niet wil snappen kan ik klaarblijkelijk niks aan doen
Heuvels zijn geen bergen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:19 schreef Lithia het volgende:
[..]
Er is een hele provincie vol met heuvels, maar dat telt niet, want het is volgens jou maar een klein percentage van het hele land. Komt er één berg wat wel het hoogste is en dan is NL ineens niet plat meer.
hey, als jij het zo vindt, prima. Je hebt toch geen bevestiging van mij nodig lijkt me.
Heuvels zijn niet plat.quote:
een berg van 2 km gaat meer ruimte innemen dan die paar heuveltjes en zal een drastischer impact hebben op het aanzicht,ipv die paar miezerige heuveltjes waarvan de hoogste 323 meter isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:19 schreef Lithia het volgende:
[..]
Er is een hele provincie vol met heuvels, maar dat telt niet, want het is volgens jou maar een klein percentage van het hele land. Komt er één berg wat wel het hoogste is en dan is NL ineens niet plat meer.
hey, als jij het zo vindt, prima. Je hebt toch geen bevestiging van mij nodig lijkt me.
nederland welquote:
Klopt, maar van heuvels zijn veel meer nodig dan van bergen om het land niet langer als plat te classifieceren. Nederland heeft niet genoeg heuvels om het niet plat te noemen.quote:
Een berg van 2 km zal meer ruimte innemen dan een hele provincie?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
een berg van 2 km gaat meer ruimte innemen dan die paar heuveltjes en zal een drastischer impact hebben op het aanzicht,ipv die paar miezerige heuveltjes waarvan de hoogste 323 meter is
Hoeveel heuvels dan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:24 schreef Piye het volgende:
[..]
Klopt, maar van heuvels zijn veel meer nodig dan van bergen om het land niet langer als plat te classifieceren. Nederland heeft niet genoeg heuvels om het niet plat te noemen.
er staat: dan die paar heuveltjes, niet een hele provinciequote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:24 schreef Lithia het volgende:
[..]
Een berg van 2 km zal meer ruimte innemen dan een hele provincie?
Weer wat geleerd, dankje.
Hangt van de hoogte van de heuvels af, het is gewoon een gemiddelde.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:25 schreef Lithia het volgende:
[..]
Hoeveel heuvels dan?
Oh, het is maar één berg.
Oh, je overdrijft weer. Figures.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:25 schreef PeZu het volgende:
[..]
er staat: dan die paar heuveltjes, niet een hele provincie
Ja. En ook voor de regen, lijzijde.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:26 schreef 2NutZ het volgende:
Zou dit ook gevolgen hebben, stel dat het doorgaat, voor het vliegverkeer?en dan vooral landen en op stijgen.
ja ik denk ik zal wat duidelijker zijn en wat meer overdrijven misschien snap je het danquote:
Stel dat Limburg gewoon plat is als de rest van Nederland. Zou die ene berg genoeg zijn voor het gemiddelde?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Hangt van de hoogte van de heuvels af, het is gewoon een gemiddelde.
Het werkt iig niet in jouw voordeel, want constant overdrijven maakt jouw argumenten moeilijk om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja ik denk ik zal wat duidelijker zijn en wat meer overdrijven misschien snap je het dan
Welnee, zie de hoogste berg van Florida:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:24 schreef Moffol het volgende:
Leuk plan. Het eerste land met een 'neppe' berg. Dat is eens vooruitstrevend.
Nee, Limburg is geen uitzondering maar gewoon onderdeel van het feitelijk platte Nederland. En ik zie hier geen mannen die zo achterlijk redeneren dus ja: relevant.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:14 schreef Lithia het volgende:
[..]
Waar Limburg een uitzondering van is...
pff.
Ja, laten we kijken naar het geslacht. DAT is relevant.
Vraag het iemand die aardrijkskunde gesturdeerd heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:27 schreef Lithia het volgende:
[..]
Stel dat Limburg gewoon plat is als de rest van Nederland. Zou die ene berg genoeg zijn voor het gemiddelde?
Nee, want limburg is niet bepaald plat en niet te vergelijken met de rest van NL als het om hoogte gaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, zie de hoogste berg van Florida:
[ afbeelding ]
Zit nog een achtbaan en Yeti in ook.
[..]
Nee, Limburg is geen uitzondering maar gewoon onderdeel van het feitelijk platte Nederland. En ik zie hier geen mannen die zo achterlijk redeneren dus ja: relevant.
ah, oke.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Vraag het iemand die aardrijkskunde gesturdeerd heeft.Ik weet niet eens of die ene berg wel genoeg is om Nederland niet langer als plat land te beschouwen, maar nu is Nederland in ieder geval plat.
ik neem deze hele discussie niet serieus, als jij hier met droge ogen wil gaan beweren dat als 90% van dit land zo plat is als als een strijkplank nog durft te stellen dat je nederland niet als plat classificeert dan ben je gewoon hard aan het trollen of ontbreekt elk vermogen om logisch te redenerenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:28 schreef Lithia het volgende:
[..]
Het werkt iig niet in jouw voordeel, want constant overdrijven maakt jouw argumenten moeilijk om serieus genomen te worden.
Wel lief dat je sarcastisch je best doet om mij te laten begrijpen.
Dan houdt het op.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:36 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik neem deze hele discussie niet serieus, als jij hier met droge ogen wil gaan beweren dat als 90% van dit land zo plat is als als een strijkplank nog durft te stellen dat je nederland niet als plat classificeert dan ben je gewoon hard aan het trollen of ontbreekt elk vermogen om logisch te redeneren
Pas onder Sittard beginnen de heuvels een beetje te komen, de rest van Limburg is gewoon net zo plat als de rest van Nederland en zodoende prima te vergelijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:32 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee, want limburg is niet bepaald plat en niet te vergelijken met de rest van NL als het om hoogte gaat.
En dat laatste vooral.. en dan nog denken dat geslacht niet relevant isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:36 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik neem deze hele discussie niet serieus, als jij hier met droge ogen wil gaan beweren dat als 90% van dit land zo plat is als als een strijkplank nog durft te stellen dat je nederland niet als plat classificeert dan ben je gewoon hard aan het trollen of ontbreekt elk vermogen om logisch te redeneren
Limburg is zelf ook grotendeels plat hoor. Alleen in Zuid-Limburg kun je spreken van een heuvellandschap. Noord en Midden Limburg zijn net als de rest van Nederland.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:32 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee, want limburg is niet bepaald plat en niet te vergelijken met de rest van NL als het om hoogte gaat.
Als ik ook een man was en een clownsneus heb en de rest niet, dan zou je gaan zeiken om clowns in het algemeen. Hou aub op met je denigrerende opmerkingen, want je kan ook sterke argumenten hebben zonder neer te kijken op iemand anders.
Best, als je constant blijft zeuren op het geslacht, dan ga ik ook niet hier op.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Pas onder Sittard beginnen de heuvels een beetje te komen, de rest van Limburg is gewoon net zo plat als de rest van Nederland en zodoende prima te vergelijken.
[..]
En dat laatste vooral.. en dan nog denken dat geslacht niet relevant is.
Zelfs dan zijn er genoeg heuvels in Limburg eigenlijk. Het zijn niet een stuk of 3 kleine heuveltjes ofzo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:38 schreef Morpheus_ het volgende:
[..]
Limburg is zelf ook grotendeels plat hoor. Alleen in Zuid-Limburg kun je spreken van een heuvellandschap. Noord en Midden Limburg zijn net als de rest van Nederland.
het gaat niet om gelijk hebben of niet, het gaat om een feit. nederland is plat dat is een feitquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:38 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dan houdt het op.
Je kan niet accepteren dat ik jou geen gelijk ga geven en nu verzin je maar dingen om toch slim over te komen.
Gefeliciteerd, jij hebt een 'discussie' gewonnen op het internet.
Ik ga toch niet constant met iemand praten dat mij telkens neerhaalt, dus ik laat jou mooi met rust.
Jammer dat Nederland zo klein is. Als dat niet zo was, dan was ik met jou eens.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:45 schreef RM-rf het volgende:
Helemaal voor, ook vanwege het effect dat bergen hebben op de instelling in een land: Wég met die maaiveld-mentaliteit, en eindelijk ook in nederland een échte waardering voor de instelling 'Climbing-to-the-Top-of-the-Mountain' en respect voor die mensen die op de Top aanbeland zijn.
2 kilometer lijkt me overigens nog iets laag daarvoor (alhoewel gelukkig wel net boven de boomgrens, dat is natuurlijk belangrijk), minimaal een 4000-er lijkt me toch wel nodig voor de échte 'bergtop-atmosfeer', écht ijle lucht en écht wijde blikken.
een 8000-er zou natuurlijk helemaal de top zijn, onnederlands bijna om gelijk de durf te hebben tot ver boven de wolken te denken (voor nederlanders ishet wolkendek nu eenmaal een veilige deken ) en globale topwaardes als norm te nemen
Eigenlijk moet Nederland gewoon één grote kunstmatige bergketen worden? Dan hebben we in ieder geval de dijken niet meer nodig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:45 schreef RM-rf het volgende:
Helemaal voor, ook vanwege het effect dat bergen hebben op de instelling in een land: Wég met die maaiveld-mentaliteit, en eindelijk ook in nederland een échte waardering voor de instelling 'Climbing-to-the-Top-of-the-Mountain' en respect voor die mensen die op de Top aanbeland zijn.
2 kilometer lijkt me overigens nog iets laag daarvoor (alhoewel gelukkig wel net boven de boomgrens, dat is natuurlijk belangrijk), minimaal een 4000-er lijkt me toch wel nodig voor de échte 'bergtop-atmosfeer', écht ijle lucht en écht wijde blikken.
een 8000-er zou natuurlijk helemaal de top zijn, onnederlands bijna om gelijk de durf te hebben tot ver boven de wolken te denken (voor nederlanders ishet wolkendek nu eenmaal een veilige deken ) en globale topwaardes als norm te nemen
écht nederlandse "maar zij zijn groot en ikke benne klein"-reactie:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:48 schreef Lithia het volgende:
[..]
Jammer dat Nederland zo klein is. Als dat niet zo was, dan was ik met jou eens.
Calimero.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
écht nederlandse reactie:
Piep-piep-nou, piep-piep-nou,
Op zijn koppie staat een eierdop
Ah-hoi-o-hoi!
Papa zegt je droomt te veel en dat vind ik flauw.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
écht nederlandse "maar zij zijn groot en ikke benne klein"-reactie:
Piep-piep-nou, piep-piep-nou,
Op zijn koppie staat een eierdop
Ah-hoi-o-hoi!
Dit zou trouwens wel mooi zijnquote:
Wat heb je nou nodig om een berg te bouwen, behalve onze 500.000 werklozen die anders op de bank zitten met een uitkering, die voor diezelfde uitkering best een keer iets kunnen gaan doen; 500.000 scheppen, 500.000 kruiwagens, wat Dixi's, wat containerbungalows en een gaarkeuken. Klaar!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:07 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Tsjah, tuurlijk. Laat de bezuinigingen maar zitten. Laten we een berg bouwen, solid plan
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zolang het in Flevoland komt vind ik het best, kutter kan het daar toch niet worden.
Ken je klassiekers. In de crisis van de jaren 30 werden werkelozen ook massaal aan het werk gezet om megalomane projecten te volbrengen. Misschien zeggen de namen Afsluitdijk en Vondelpark je iets? Beide prachtige werkverschaffingsprojecten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:07 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Tsjah, tuurlijk. Laat de bezuinigingen maar zitten. Laten we een berg bouwen, solid plan
Henschotermeer, nog zo een, voor iedereen in midden-Nederland bekend. Valleikanaal, Amsterdam-Rijnkanaal, en zo nog veel meer.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:15 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ken je klassiekers. In de crisis van de jaren 30 werden werkelozen ook massaal aan het werk gezet om megalomane projecten te volbrengen. Misschien zeggen de namen Afsluitdijk en Vondelpark je iets? Beide prachtige werkverschaffingsprojecten.
Jij hebt het begrepen. Dat brengt die werklozen meteen wat werkethos bij.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat heb je nou nodig om een berg te bouwen, behalve onze 500.000 werklozen die anders op de bank zitten met een uitkering, die voor diezelfde uitkering best een keer iets kunnen gaan doen; 500.000 scheppen, 500.000 kruiwagens, wat Dixi's, wat containerbungalows en een gaarkeuken. Klaar!
En nul werkloosheid, laagste ter wereld, hoe is dat. We worden mondiale helden zo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:16 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Jij hebt het begrepen. Dat brengt die werklozen meteen wat werkethos bij.
Motto BOUW EEN BERG, KOST EEN BEETJE!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:18 schreef superworm het volgende:
[..]
En nul werkloosheid, laagste ter wereld, hoe is dat. We worden mondiale helden zo.
Hoezo een slope van 15%? Een beethe berg gaat meestal een stuk steiler. Bij hellingen van 40% heb je een stuk minder volume en opppervlakte nodig.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:23 schreef superworm het volgende:
De piramides zijn kutheuvels van meestal nog geen 100 meter hoog. Hoe moeilijk kan het zijn om dat met 2 kilometer te overtreffen?
Even rekenen. Stel je maakt een volstrekt piramidale vorm die twee kilometer hoog moet zijn, met zeg een slope van 15 procent gemiddeld. Dat is dan ongeveer 144 vierkante kilometer als basis met kanten van 12 kilometer lang. Hoeveel is het volume dan?
lueken uiquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:00 schreef Mr.117 het volgende:
Mee eens, straks strekt dat ding een beetje door naar Gelderland en kan ik elke dag de berg op gaan fietsen.
Deze opties zijn idd al vele malen aangedragen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:09 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, om aan het materiaal te komen voor de Berg kunnen we bv mischien een provincie als Friesland afgraven en teruggeven aan de Zee.
Zeeland of Limburg is wat mij betreft ook goed, nutteloze randgebieden
Peurschuimquote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:20 schreef Ivo1986 het volgende:
Waar haal je de aarde vandaan? Een berg uit de Alpen afgraven en hier weer storten?
Lijkt me onbetaalbaar
Zie het als oplossing voor het mestoverschot. Tadaaaa, strontberg!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:20 schreef Ivo1986 het volgende:
Waar haal je de aarde vandaan? Een berg uit de Alpen afgraven en hier weer storten?
Lijkt me onbetaalbaar
Een hele grote kuil?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:27 schreef Crocodi1e het volgende:
Sowieso, waarom nou weer een berg bouwen?
Je kan het geld daarvoor veel beter ergens anders voor gebruiken.
Echt wtf een berg
geld van ontwikkelingshulp gebruiken. Dat is namelijk ook weggegooid geld.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:27 schreef Crocodi1e het volgende:
Sowieso, waarom nou weer een berg bouwen?
Je kan het geld daarvoor veel beter ergens anders voor gebruiken.
Dan word aan die ene kant de berg wel heel hoogquote:
Nog beter, 'n diep dal naast 'n hoge berg, zo krijgt Flevoland toch 'n beetje dat Alpengevoel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dan word aan die ene kant de berg wel heel hoog
ik moest even lezen, maar ik begrijp emquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:49 schreef computerprobleem het volgende:
We jatten de heuvels in Limburg en stapelen die op met fotowinkel. Opgelost!
Begint hij met geld sparen?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:56 schreef zoekeenleven het volgende:
Die gozer wilde de berg hol maken zodat er binnen kantoren winkelcentra etc worde kortom we zouden het hoogste gebouw ter wereld hebbe.
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:56 schreef zoekeenleven het volgende:
Die gozer wilde de berg hol maken zodat er binnen kantoren winkelcentra etc worde kortom we zouden het hoogste gebouw ter wereld hebbe.
Flevoland gaat toch al door een diep dalquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:42 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nog beter, 'n diep dal naast 'n hoge berg, zo krijgt Flevoland toch 'n beetje dat Alpengevoel.
Wat nou alles behalve plat. Die paar heuveltjes daar bergen noemen? Jij bent nog nooit Nederland uit geweest zeker?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Lithia het volgende:
1. De heuveltjes-discussie is al uitgebreid over geluld en is allang klaarquote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:05 schreef classpc het volgende:
[..]
Wat nou alles behalve plat. Die paar heuveltjes daar bergen noemen? Jij bent nog nooit Nederland uit geweest zeker?
Ik heb liever het imago dat we naast complete provincies ook complete bergen kunnen bouwenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Lithia het volgende:
[..]
Klaar? Mooi.
Is toch een leuke taakstraf? Hier heb je een schepje. We willen graag een berg van 2 kilometer hoog. Veel succes.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:20 schreef Ivo1986 het volgende:
Lijkt me onbetaalbaar
Goeden tip.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:48 schreef Gulmez het volgende:
hun weten hoe je aan doekoe ekan komen
Zand en grind hebben we genoeg (kan gedelfd worden), echte rotsblokken daarentegen niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef Kutstudent het volgende:
Ik heb even een simpel rekensommetje gemaakt (ruwe schatting), je hebt ongeveer 51602455093 kuub zand/rots nodig.
Die jongeren zijn zo wijs en slim tegenwoordig.. tenminste, dat denken ze van zichzelfquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:48 schreef Gulmez het volgende:
hun weten hoe je aan doekoe ekan komen
Ik vind 't hele idee uitblinken in overbodigheid.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:47 schreef Ghostbuster het volgende:
Dat idee met een gebouw er onder is wel iets, en dan de berg als schil erom heen.
Dezen wijzen uitspraak.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:26 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik vind 't hele idee uitblinken in overbodigheid.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Misschien hé, misschien, beslissen ze zodra ze door hebben dat die berg natuurlijk veel te breed wordt. Dat ze maar een halve berg neerzetten!
Dus dat ze gewoon aan een kant berg, aan de andere kant plat naar beneden hebben. Kan je ook gelijk opstijgen met allemaal van die klote parachuut dingen. En heb je een locatie waar al die zelfmoordenaars zich kunnen verzamelen. Perfect!
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Keiichi het volgende:
Dan kunnen we met zweefvliegen ook hellingwind en golf vliegen![]()
(jaja, hellingwind kan bij de duinen ook wel eens, maar dan kom je ook niet erg ver)
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:49 schreef Doodloper het volgende:
Ok, je wil bergbeklimmen en niet tegen zo'n nep-klimwand. Zand klimt zo lastig, dus heb je steen nodig.
2 kilometer hoog en voor het gemak ook even 2 km breed. Piramidevormpje, dus I = 1/3 * opp grondvlak * hoogte = 1/3 * 2 * 2 * 2 = 2 2/3 km3.
Maak je hem hol met een dikke wand van 100 meter, dan moet er dus nog eens een piramide van 1,9 * 1,9 * 1,9 af; dus moet er I = 1/3 * 1,9 * 1,9 * 1,9 = 2,2863 km3 af.
Houd je over; 0,38 km3 steen wat je nodig hebt.
0,38 km3 = 380 kubieke hectometer = 380.000 kubieke decameter = 380.000.000 kubieke meter.
Er gaat iets van 30 m3 in één zo'n asfaltklipper, dus heb je bijna 13 miljoen ritjes met de vrachtwagen nodig.
Voor het gewicht van 1 m3 steen gaan we even uit van 2000 kg (hangt af van je soort steen; geen idee wat je nodig hebt), dus heb je 760.000.000.000 kg steen nodig.
Stel dat steen in de aanbieding is en 1 euro per kilo kost, zonder verzendkosten.
Je betaalt dan dus 760 miljard euro, alleen voor de steen.
En dan moet je de rest nog ontwerpen, transporteren, maken, bouwen, aanleggen.
Of je moet ter plekke steen kunnen maken (of een betonnen berg), of een berg van zand maken en op een paar plekken een klimhoek met echt steen bouwen, of hard sparen.
Maak er dan ook meteen een fort in die met lasers alle inkomende bommen kapot schiet,en met raketten die heel nederland kunnen beveiligen tegen de russen over 30 jaar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:21 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben benieuwd hoeveel subsidie dit gaat kosten, ik denk een halve betuwelijn en jaarlijks 100 miljoen
[..]
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:55 schreef ZuidGrens het volgende:
Het is sowieso jammer dat we hier geen bergen hebben.
Wat zijn eigenlijk nog meer 'vlakke' landen? Belgie?
Dat zijn de Franse Ardennen volgens mij.quote:
Nog nooit door de ardennen gereden?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:02 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Dat zijn de Franse Ardennen volgens mij.
Maar goed, ik bedoelde grotendeels vlak. Dacht dat die aanhalingstekens zijn werk wel deden. maar nee![]()
Jawel. Maar Belgie is verder wel grotendeels vlak, Vlaanderen sowieso. Dat er één heuvelachtig gebied is wil niet zeggen dat het niet als 'vlak' land aangemerkt kan wordnequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:06 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Nog nooit door de ardennen gereden?
En terecht .quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:32 schreef Tism het volgende:
Verkapt: "Wij willen niet massaal naar Limburg vluchten bij een nieuwe watersnoodramp" Vluchtheuveltje in de polder!..
van mij krijgen ze geen stuiver subsidiequote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:07 schreef Kirov het volgende:
Zo rond de 12.500 euro de man aftikken! Stelletje gekken
Nee uit Limburg en dan zeggen "haha en jullie dachten geen gevaar te lopen bij stijging van de zeespiegel!".quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:10 schreef tomaat52 het volgende:
Gewoon al het zand uit Friesland halen.
Jou mag ik wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:44 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nee uit Limburg en dan zeggen "haha en jullie dachten geen gevaar te lopen bij stijging van de zeespiegel!".![]()
![]()
!
...en dan te bedenken dat ik zelf in Limburg woon, niet verder vertellen, ok?quote:
Nee ik zal het nimmer verder vertellen, mijn lieve schat, lieve poepekroeltje, het is ons gehe- oh shit...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en dan te bedenken dat ik zelf in Limburg woon, niet verder vertellen, ok?Oh wacht...
dat zijn heuvels, kut. geen fucking bergen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Lithia het volgende:
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:56 schreef Superthomas het volgende:
[..]
dat zijn heuvels, kut. geen fucking bergen.
Verraderquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en dan te bedenken dat ik zelf in Limburg woon, niet verder vertellen, ok?Oh wacht...
Kan je vanaf de top van die berg heel Nederland zienquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:46 schreef Anno2012 het volgende:
x +-2,5
En dan nog KILOMETERS breed.
Mensen die hierin geloven
Ik ook.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:13 schreef xChar het volgende:
Ik zou het fantastisch vinden een berg.
Ik wil een eiland in zee, net als Palmislandquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:13 schreef xChar het volgende:
Inderdaad,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:13 schreef xChar het volgende:
als je miljarden neerlegtquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Kan dat wel zomaar, even triljarden kuub zand storten?
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef RM-rf het volgende:
http://www.bild.de/news/a(...)n-19687768.bild.html
[ afbeelding ]
Tuurlijk...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach het kost net zo veel als een Betuwelijn ,
liever een Palmeiland in de Noordzeequote:
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als hier aan begonnen wordt, dan ga ik een enorm golfslagbad voorstellen in het IJsselmeer.
Berg moet je gewoon hol van binnen maken. Scheelt heel veel kuubjes zand en dan kunnen we daar binnen evenementen houden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Kan dat wel zomaar, even triljarden kuub zand storten?
Beter de dijken doorsteken, dan kunne we allemaal waterskiën in Rotterdamquote:Op donderdag 1 september 2011 18:27 schreef Anno2012 het volgende:
Triljaren kuub zand op de randstad zou wel veel oplossen kwa criminaliteit enzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |