abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100536719
Ik, Scorpio, hecht veel waarde aan het begrip 'vriendschap'.

Daarom heb ik onmeetbare grafhekel aan allemansvrienden. Mensen die met elkaar bevriend zijn, maar niet eens hemel en aarde voor ze willen bewegen. Dat ze niet voor elkaar opkomen, wanneer een ander hun vriend zwart maakt. Dat zint mij niet.
Het is niet alleen nep, maar in principe ook gewoon hypocriet, dus tyf maar gewoon lekker op.
Maarrrrrr... Daar zit hem dus juist het probleem... Op zo'n onvoorwaardelijke manier omgaan met situaties zonder jezelf daarmee in de voet te schieten en/of misbruik van je laten maken, dat kan alleen in het geval je iemand 100% kunt vertrouwen.

En dat is dus het punt waarop ik nu weer beland ben... Qua vertrouwen is het echt rampzalig en waar het eerst nog enigszins gezond wantrouwen was, is het nu echt een fucked up soort van achterdocht. In het verleden baseerde ik het vertrouwen op mensenkennis en hetgeen ik van ze zag gebeuren.. en hierin ben ik op mijn bek gegaan. Nu is het nergens meer op gebaseerd.

Ik wil simpelweg vrienden waarop ik onvoorwaardelijk op kan vertrouwen. Dat ze door het vuur gaan voor mij, en ik voor ze. Helaas ben ik hierin vaker teleurgesteld geraakt.

Hierdoor ben ik enigszins terughoudend geworden in alle vriendschappen. En tja, niet dat iemand er iets van merkt, ik ben inmiddels toch wel gewoon m'n gezellig zelf en het stoort ook niet in m'n functioneren ofzo, maar toch.... Ik kan mezelf nauwelijks meer echt "geven" aan mensen en dat is toch behoorlijk storend vind ik persoonlijk.
Misschien juist wel omdat ik eigenlijk een grafhekel heb aan dergelijke oppervlakkige omgangsvormen. Ik wil simpelweg vrienden waarvan ik weet dat ze van mij houden, en vice versa. En dat we vol voor elkaar gaan. En al onze ziel en zaligheid in steken.

Ik zie anderen elkaar al gauw vrienden noemen. Zelf ik kan dat niet. En dat breekt mij steeds meer op. Heb een hoop mensen die denken dat ik hun vriend ben, ik heb in verleden vaker ingezet voor ze. Maar ik weet wel dat ze niet zoiets hetzelfde zouden doen... dat zit mij dwars. Ik merk dat ik teveel waarde hecht aan het begrip 'vriendschap' terwijl anderen dat in mindere mate doen, en het slechts zien als 'het gezellig met elkaar kunnen omgaan' :{.
pi_100536836
Vriendschap is een illusie :)

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 01:00:07 ]
pi_100536865
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:59 schreef aloa het volgende:
Vriendschap is een illusie
Voor bepaalde soorten personen wel ja.

Ik kan mij erg goed herkennen in het verhaal van TS; vrienden sta je dag en nacht klaar voor.
pi_100536894
Dit topic heeft potentie om interessant te worden.
Extremistisch gematigd.
pi_100537158
Ik zie hetzelfde om mij heen...
pi_100537259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:00 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ik kan mij erg goed herkennen in het verhaal van TS; vrienden sta je dag en nacht klaar voor.
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.
Zo gaat dat.
pi_100537382
Ik ben er zon eentje :)
Ik heb vrienden voor de fun en lol... niet serieus, heb dat niet nodig.
pi_100537437
Bij echte vrienden niet
pi_100537514
Jongens, jongens.

Ik vraag in dit topic niet om méé-geblér dat jullie mij snappen en whatever. Waar ik in dit topic om vraag, is hoe ik met dergelijke frustraties moet omgaan. :{.
pi_100537538
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:21 schreef Handvraag het volgende:
Jongens, jongens.

Ik vraag in dit topic niet om méé-geblér dat jullie mij snappen en whatever. Waar ik in dit topic om vraag, is hoe ik met dergelijke frustraties moet omgaan. :{.
gewoon accepteren
  woensdag 10 augustus 2011 @ 01:23:58 #11
352927 Yuriko
Om-nomnomnom
pi_100537612
Oke oke,

Het enige wat je kan doen is je erbij neerleggen dat 'vriendschap voor het leven', of 'vrienden door dik en dun' niet meer zo opgaat in de tijd van nu. Accepteer mensen zoals ze zijn, en verwacht vooral niet teveel van mensen. Ze zullen je hoogstwaarschijnlijk alleen maar telleurstellen
  woensdag 10 augustus 2011 @ 01:24:24 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100537623
Ik wil je vriend wel zijn hoor TS :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 01:26:02 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100537672
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:01 schreef P8 het volgende:
Dit topic heeft potentie om interessant te worden.
Hoezo, waar haal je dat nou opeens vandaan.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 01:26:44 #14
352927 Yuriko
Om-nomnomnom
pi_100537690
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:24 schreef Mishu het volgende:
Ik wil je vriend wel zijn hoor TS :)
Wel vriend voor het leven door dik en dun hè :) Niet "zomaar" een vriend :)
pi_100538067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:23 schreef Yuriko het volgende:
Oke oke,

Het enige wat je kan doen is je erbij neerleggen dat 'vriendschap voor het leven', of 'vrienden door dik en dun' niet meer zo opgaat in de tijd van nu. Accepteer mensen zoals ze zijn, en verwacht vooral niet teveel van mensen. Ze zullen je hoogstwaarschijnlijk alleen maar telleurstellen
Ligt eraan wat voor vrienden je hebt. Ik heb een aantal waarvan ik zeker weet dat ze klaar staan ten allen tijden, en vice versa.
pi_100538282
Ik was vroeger erg selectief en strikt als het ging om vrienden. Nu weet ik dat er gradaties zijn in vriendschappen. De een is erg loyaal en de ander wat minder. Met de een kan je fijn stappen en met de ander goed praten. Vrienden hoeven nu niet meer aan een eisenpakket te voldoen en dat geeft erg veel rust kan ik je zeggen. Je verwachtingspatroon bijstellen zal helpen. Ik ken 3 mensen waar ik altijd terecht kan en dat vind ik voldoende.
pi_100538300
Ik, Scorpio ? :D je bent dus een kloon haha
?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 01:58:29 #18
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100538352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:55 schreef DjeyDjeyDjey het volgende:
Ik, Scorpio ? :D je bent dus een kloon haha
Handvraag heet Scorpio thihi :P :@
pi_100539470
Misschien moet je je het begrip 'vrienden' losser zien. Ik noem sommige mensen ook vrienden maar weet wanneer het erop aankomt ik geen zak aan ze heb. Dan kan ik nog wel leuk met ze omgaan, zolang je maar de juiste verwachtingen van elkaar hebt.
pi_100539485
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:17 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ben er zon eentje :)
Ik heb vrienden voor de fun en lol... niet serieus, heb dat niet nodig.
Vraag me af waarom niet. Met wie bespreek jij dan problemen of heb je steun aan als het moeilijk is?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 04:09:31 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100539549
Je hebt nogal een zwartwit beeld van vriendschappen. Het is voor jou blijkbaar alles of niets. Je stelt enorm hoge eisen aan de mensen in jouw nabije omgeving, ik zou daar persoonlijk heel snel enorm misselijk van worden. Vriendschappen horen aangenaam te zijn in eerste instantie en de diepgang van een vriendschap moet maar blijken als er stront aan de knikker is. Buiten dat mensen je teleurstellen, kunnen anderen je ook positief verrassen als ze daartoe de kans krijgen, maar jij bent dusdanig selectief dat niemand een kans krijgt om dat voor je te doen.

Om je eens een voorbeeld te geven over hoe een ander (ik in dit geval) vriendschappen 'klasseert':
-beste vrienden (een enkeling, hooguit 2 of 3 die je alles kunt toevertrouwen en die altijd voor je klaarstaat en vice versa, categorie verlengstuk van de familie)
-goede vrienden (een stuk of 5 waarmee ik mijn dagelijkse beslommeringen deel, mensen die ik ook wel opvang als er stront aan de knikker is, de categorie die best een maandje mag crashen als ze op straat staan)
-vrienden (al veel minder selectief, mensen waarmee je op stap gaat, dagjes weg, mensen met wie je eerder lacht dan een filosofisch debat over jouw diepste zielsroerselen aangaat)
-goede kennissen (mensen met wie je wel eens op stap gaat, die je soms zelf bezoekt, mensen die je ook op facebook wil houden simpelweg omdat je het toffe mensen vindt die je niet graag uit het oog zou verliezen, maar die je ook niet erg zou missen omdat ze niet zozeer een functie hebben in jouw leven wat betreft luisterend oor oid)

Conclusie: denk er minder zwart wit over, in vriendschappen bestaat er eigenlijk niet echt zoiets als wel loyaal/niet loyaal. Je komt op mij over alsof je je vriendschappen stuk voor stuk beoordeelt met het vraagstuk of iemand zijn leven voor je zou geven. Nieuws voor je: alleen je ouders en misschien je broers/zussen zullen dat doen. Vrijwel elke vriendschap kent een andere mate van diepgang en loyaliteit.
Resistance is futile.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 04:11:35 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100539560
En die loyaliteit wisselt ook weer met de tijd.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 04:20:24 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100539594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 04:11 schreef Mishu het volgende:
En die loyaliteit wisselt ook weer met de tijd.
Inderdaad. De gemiddelde vriendschap duurt 7 jaar. Vrienden groeien uit elkaar, verliezen elkaar uit het oog, vinden elkaar weer terug, maken ruzie etc. etc. Net als een liefdesrelatie veranderlijk dus. De kunst is om het zo fijn mogelijk te houden, en dat kun je op geheel eigen wijze invullen. TS legt de nadruk op loyaliteit. Ik persoonlijk leg die liever op plezier/leuke dingen doen samen en als goede tweede een luisterend oor. Maar ook dat kan over 10 jaar heel anders liggen. Het is aan TS om mensen te vinden die zijn prioriteiten qua vriendschappen delen en om zijn extreem zwart witte mening bij te stellen. Met zulke buitensporige eisen ('vol voor elkaar gaan', christ, je zet met je vrienden geen kinderen op de wereld) is het nu eenmaal moeilijk om gelijkgestemden te vinden.
Resistance is futile.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 04:23:52 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100539603
Oh en TS: als jij moeite hebt met dingen doen voor anderen die jij eigenlijk niet als vriend beschouwt, doe het dan gewoon niet. Als jij je grenzen daarin aangeeft, word je minder snel teleurgesteld. Jij verwacht iets terug, maar het probleem is dus jouw verwachting en niet de mate waarin je iets terugkrijgt voor wat je geeft. Door je eigen verwachtingen word jij keer op keer teleurgesteld.
Resistance is futile.
pi_100539615
Sowieso inderdaad hoef ik niet vrienden te zijn met iemand die mij alleen maar nodig heeft in moeilijk tijden. Dat klinkt veelste vermoeiend.
pi_100541694
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Handvraag het volgende:
Daarom heb ik onmeetbare grafhekel aan allemansvrienden. Mensen die met elkaar bevriend zijn, maar niet eens hemel en aarde voor ze willen bewegen. Dat ze niet voor elkaar opkomen, wanneer een ander hun vriend zwart maakt. Dat zint mij niet.
Het is niet alleen nep, maar in principe ook gewoon hypocriet, dus tyf maar gewoon lekker op.
Het lijkt alsof je heel erg op zoekt ben naar wat er mis kan zijn en kan gaan zodat een vriendschap kennelijk toch niet echt blijkt te zijn, in de zin dat het niet voldoet aan wat jij vind dat het zou moeten voldoen, om op die manier te voorkomen dat je ooit weer in een vriendschap gekwetst wordt.

Als verlatingsangst de basis is voor de contacten die je aangaat zal dat nooit echt leuk of spontaan gaan, en dat je je zo negatief uit laat over anderen laat zien hoeveel negativiteit er in jou zit.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:50:00 #27
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100541746
Je echte vrienden kun je op een halve hand tellen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100541787
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:

[..]

Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.
Zo gaat dat.
Dat ligt aan jouw vrienden, daar heb ik hier geen last van en ik zit toch echt in dezelfde fase die jij beschrijft.
pi_100541915
Je moet je niet zo druk maken TS. Straks ben je oud en verzuurd zonder enige vrienden. Dat lijkt me toch echt een stuk minder dan (in het slechte geval) wat lossere vriendschappen en af en toe wat lol in je leven.
pi_100541935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:50 schreef Killaht het volgende:
Je echte vrienden kun je op een halve hand tellen.
Precies. En dan nog moet maar blijken of die echt duurzaam zijn.

Je weet het gewoon niet.
pi_100542222
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Handvraag het volgende:
Ik, Scorpio, hecht veel waarde aan het begrip 'vriendschap'.

Maarrrrrr... Daar zit hem dus juist het probleem... Op zo'n onvoorwaardelijke manier omgaan met situaties zonder jezelf daarmee in de voet te schieten en/of misbruik van je laten maken, dat kan alleen in het geval je iemand 100% kunt vertrouwen.

En dat is dus het punt waarop ik nu weer beland ben... Qua vertrouwen is het echt rampzalig en waar het eerst nog enigszins gezond wantrouwen was, is het nu echt een fucked up soort van achterdocht. In het verleden baseerde ik het vertrouwen op mensenkennis en hetgeen ik van ze zag gebeuren.. en hierin ben ik op mijn bek gegaan. Nu is het nergens meer op gebaseerd.

Ik wil simpelweg vrienden waarop ik onvoorwaardelijk op kan vertrouwen. Dat ze door het vuur gaan voor mij, en ik voor ze. Helaas ben ik hierin vaker teleurgesteld geraakt.

Hierdoor ben ik enigszins terughoudend geworden in alle vriendschappen. En tja, niet dat iemand er iets van merkt, ik ben inmiddels toch wel gewoon m'n gezellig zelf en het stoort ook niet in m'n functioneren ofzo, maar toch.... Ik kan mezelf nauwelijks meer echt "geven" aan mensen en dat is toch behoorlijk storend vind ik persoonlijk.
Misschien juist wel omdat ik eigenlijk een grafhekel heb aan dergelijke oppervlakkige omgangsvormen. Ik wil simpelweg vrienden waarvan ik weet dat ze van mij houden, en vice versa. En dat we vol voor elkaar gaan. En al onze ziel en zaligheid in steken.

Ik zie anderen elkaar al gauw vrienden noemen. Zelf ik kan dat niet. En dat breekt mij steeds meer op. Heb een hoop mensen die denken dat ik hun vriend ben, ik heb in verleden vaker ingezet voor ze. Maar ik weet wel dat ze niet zoiets hetzelfde zouden doen... dat zit mij dwars. Ik merk dat ik teveel waarde hecht aan het begrip 'vriendschap' terwijl anderen dat in mindere mate doen, en het slechts zien als 'het gezellig met elkaar kunnen omgaan' :{.
Ik ben toch benieuwd op wat voor manier dit hemel en aarde bewegen van dag tot dag relevant is bij vrienden? Vrienden moeten je niet alleen maar steunen in alles maar soms ook een spiegel voorhouden. Soms heb je juist vrienden nodig om je te confronteren met jezelf.

Het kan voorkomen dat vrienden niet voor je klaar kunnen staan doordat ze zelf problemen of zooi hebben. Onrealistische verwachtingen leiden tot teleurstellingen en je kan niet verwachten dat iemand altijd voor je klaar staat.

En ik ben benieuwd hoe je je hebt ingezet voor ze.

Is onvoorwaardelijke vriendschap ook op je knietjes gaan omdat ie graag eens door een man gepijpt wil worden? Hoe ver ga je?
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:27:00 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100542705
Wie ben jij om te beoordelen hoe anderen met hun vrienden om gaan? Lijkt me logisch dat je niet iedereen dichtbij laat komen, je noemt dat een allemansvriend maar zelfs een allemansvriend heeft een kern van vrienden waarvoor ie wel door het vuur gaat. Voor meer dan 7 echte vrienden heb je niet eens tijd in je leven ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100558617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef Maanvis het volgende:
Wie ben jij om te beoordelen hoe anderen met hun vrienden om gaan? Lijkt me logisch dat je niet iedereen dichtbij laat komen, je noemt dat een allemansvriend maar zelfs een allemansvriend heeft een kern van vrienden waarvoor ie wel door het vuur gaat. Voor meer dan 7 echte vrienden heb je niet eens tijd in je leven ;).
Er bestaat dan ook een verschil tussen vrienden en kenissen. Vrienden staan voor je klaar om 03:00 's nachts als je diep in de shit zit, kenissen niet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100558683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:21 schreef Handvraag het volgende:
Jongens, jongens.

je schouders ophalen. zorgen dat je zelf sterk genoeg in het leven staat. jezelf je pissigheid gunnen wanneer een (vlot ex-)vriend je naait of laat barsten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100559042
quote:

[..]

Zo gaat dat.
Niet iedereen is zo imbeciel om zijn eigen leven te beëindigen en een slaaf van zijn kinderen te worden.

Dus zo gaat dat niet.
pi_100587307
quote:

[..]

Zo gaat dat.
Heb je al eens voorgesteld om op te passen of zoiets, echte vrienden staan voor anderen klaar hé.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_100587377
gek genoeg schitterden al onze vrienden in afwezigheid toen de zwangerschap en geboorte van onze oudste wat moeizaam verliep. en bij de uitvaart van onze jongste was er vanuit het vriendenfront enkel mijn beste vreindin en mijn beste vriend. je kan vast wel begrijpen dat wmb de rest in een diepe put kan vallen.....

vriendschap gaat 2 kanten op.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 11-08-2011 09:22:44 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:11:00 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100587397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er bestaat dan ook een verschil tussen vrienden en kenissen. Vrienden staan voor je klaar om 03:00 's nachts als je diep in de shit zit, kenissen niet.
da's zo'n hol statement. Genoeg kennissen die om 03:00 'snachts klaar staan maar genoeg vrienden die liever niet dan nog de weg op gaan omdat ze de volgende dag moeten werken.
nog een voorbeeld: Ruzie in de kroeg. Is een vriendschap echt niets waard als je niet meteen overal tussen springt?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100608927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:09 schreef simmu het volgende:
gek genoeg schitterden al onze vrienden in afwezigheid toen de zwangerschap en geboorte van onze oudste wat moeizaam verliep. en bij de uitvaart van onze jongste was er vanuit het vriendenfront enkel mijn beste vreindin en mijn beste vriend. je kan vast wel begrijpen dat wmb de rest in een diepe put kan vallen.....

vriendschap gaat 2 kanten op.
Ten eerste: heel veel sterkte.

Ten tweede: gelijk heb je.

Idem hier: chronische klachten waardoor meerdere keren geopereerd en het energiepijl stukken lager ligt en ongeveer driekwart van de vriendenkring is verdwenen. Heb genoeg echte vrienden over, maar de rest kan aan het gas. Zeker omdat ik altijd, ook in mijn moeilijke jaren, dag en nacht voor ze heb klaargestaan.
pi_100609028
Je moet ook chimeiden geven, niet je vrienden :7
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_100609348
het is al eerder gezegd, vriendschappen kun je niet zwart wit zien als alles of niets. Daarbij is het ook van belang hoe goed je bevriend bent met iemand. Ook is de maatschappij wat meer individualistisch tegenwoordig. En wat voor soort mensen zijn het zelf?.

al die factoren tellen mee om rekening mee te houden wat echte goede vrienden maakt. Mensen zijn nu eenmaal complex en het kost idd veel tijd verspreid over je leven waarbij je dus echte goede vrienden kunt maken of juist niet.

Als je die tijd niet bereid bent in vrienden te steken om ze heel goed te leren kennen, dan moet je een hond nemen.
pi_100609375
Misschien moet je zorgen dat je meer op jezelf vertrouwt. Dan heb je die vrienden niet zo hard nodig om voor je klaar te staan, en kun je meer denken: "Ach, als het geen echte vrienden blijken te zijn, weet ik dat ook weer." En natuurlijk voel je je dan kut. Maar verwijt dat niet jezelf of je mensenkennis. Als vrienden je naaien, ligt dat aan hun kutkarakter. Daar kom je soms nu eenmaal pas achter op het moment dat ze je laten zitten.
pi_100613433
ik heb 2 'echte' vrienden, de rest noem ik voor t gemak ook maar zo, omdat er geen goed woord voor is, en ze gaan zeiken als ik ze kennis noem.

ik ken t TS, doe je niets aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_100614226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:00 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_100615299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's zo'n hol statement. Genoeg kennissen die om 03:00 'snachts klaar staan maar genoeg vrienden die liever niet dan nog de weg op gaan omdat ze de volgende dag moeten werken.
nog een voorbeeld: Ruzie in de kroeg. Is een vriendschap echt niets waard als je niet meteen overal tussen springt?
als mijn beste vriend de klootzak is die de ruzie begint kan ie t toch echt krijgen hoor, spring ik niet tussen. zal t wel proberen te sussen en vriend aanspreken en meenemen, maar voor m op de vuist gaan met iemand anders als ik weet dat t gewoon verkeerd is wat ie doet... nah

maakt me dat een slechte vriend? nee, imo eerder een eerlijke.
pi_100627555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:34 schreef probeer het volgende:

[..]

als mijn beste vriend de klootzak is die de ruzie begint kan ie t toch echt krijgen hoor, spring ik niet tussen. zal t wel proberen te sussen en vriend aanspreken en meenemen, maar voor m op de vuist gaan met iemand anders als ik weet dat t gewoon verkeerd is wat ie doet... nah

maakt me dat een slechte vriend? nee, imo eerder een eerlijke.
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.
pi_100628567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:11 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.
Dat vind ik wel een beetje simpel klinken, alsof je het nogal zwart-wit ziet, dat mensen goed of slecht zijn, en goede mensen doen dat niet.
pi_100629260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:11 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

heb nog nooit iemand ontmoet die nog nooit iets verkeerds gedaan heeft in zijn leven. hij mag best iets verschrikkelijk stoms doen, moet er dan alleen niet van uit gaan dat ik m daarbij help.
pi_100632928
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje simpel klinken, alsof je het nogal zwart-wit ziet, dat mensen goed of slecht zijn, en goede mensen doen dat niet.
Mijn maten hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook nooit doen. Kwestie van mensenkennis.

Een gevecht starten of in een gevecht terechtkomen zijn twee totaal verschillende dingen: het eerste is voor tokkies, het tweede kan iedereen overkomen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:26:51 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100633170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:16 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Mijn maten hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook nooit doen. Kwestie van mensenkennis.

Een gevecht starten of in een gevecht terechtkomen zijn twee totaal verschillende dingen: het eerste is voor tokkies, het tweede kan iedereen overkomen.
Ga toch weg met je mensenkennis, je bent toch al driekwart van je vriendenkring verloren? _O-
Resistance is futile.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:30:11 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100633263
Mensen die van zichzelf zeggen dat ze mensenkennis hebben hebben vaak gewoon snel een oordeel over mensen dat dan een self fulfilling prophecy wordt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:34:19 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100633353
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:30 schreef Maanvis het volgende:
Mensen die van zichzelf zeggen dat ze mensenkennis hebben hebben vaak gewoon snel een oordeel over mensen dat dan een self fulfilling prophecy wordt.
Juist. Maar nu vind ik TimMer toch al een vreselijk irritant ventje met zijn 'mensenkennis' en 'hoogstaande' normen en waarden. En in dit topic heeft HIJ dat weer bevestigd. :P
Resistance is futile.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:35:41 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100633394
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Juist. Maar nu vind ik TimMer toch al een vreselijk irritant ventje met zijn 'mensenkennis' en 'hoogstaande' normen en waarden. En in dit topic heeft HIJ dat weer bevestigd. :P
Zitten jullie samen in een slowchat ofzo? Ken hem verder niet :).
Een gedicht over Maanvis
pi_100633463
klinkt alsof je het begrip zo hoog op een voetstuk plaats dat je vervolgens een probleem hebt dat weinig mensen aan zulke hoge normen blijken te voldoen...

leuk als je kennelijk vooral alleen wilt blijven en jezelf je allerbeste vriend vind ... als dat je nu eenmaal 'happy' maakt is dat verder je goed recht, maar ga dan niet doen alsof er iets de 'schuld' is van anderen, het zijn jouw normen en jijzelf legt die op een manier dat je je zelf ontoegankelijk voor anderen opstelt....

oftewel, wat je 'dwars' zit is in de eerste plaats je eigen keuze .. dat is geen 'probleem' van anderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:39:31 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100633483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zijn posts zijn altijd doordrenkt met een flinke lading arrogantie, betweterigheid en neerbuigendheid, meer moet ik niet weten.
Resistance is futile.
pi_100635149
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga toch weg met je mensenkennis, je bent toch al driekwart van je vriendenkring verloren? _O-
Door een iets andere situatie waarvan jij geen moer weet. Tenzij jij van de hoed en de rand weet van 10 jaar lang op en af operaties en herstel...
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat jij mijn posts zo interpreteert zegt meer over jou dan over mij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, dat zitten we niet. Mevrouw is kennelijk gewoon geobsedeerd dat ze mij volgt of iets dergelijks.
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zijn posts zijn altijd doordrenkt met een flinke lading arrogantie, betweterigheid en neerbuigendheid, meer moet ik niet weten.
Wederom: jouw interpretatie.

Maar één ding heb je wel goed aangevoeld: ik ben geen fan van bitches die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en meningen vormen over dingen waar ze geen kennis van hebben. Maar dat zul je ongetwijfeld al hebben gelezen in het topic over Wilders en de psych, aangezien je mij kennelijk stalkt.

Tenzij je mijn medische situatie en vriendenkring kent en weet hoe ik mij hier doorheen sla en ondertussen altijd mensen help ondanks mijn situatie kun je gewoon beter die grote klap van je houden en wat van je eigen zielige leventje (want zoveel is wel duidelijk ondertussen) gaan maken.

[ Bericht 32% gewijzigd door TimMer1981 op 12-08-2011 12:03:51 ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:55:14 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100637203
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Door een iets andere situatie waarvan jij geen moer weet. Tenzij jij van de hoed en de rand weet van 10 jaar lang op en af operaties en herstel...

[..]

Dat jij mijn posts zo interpreteert zegt meer over jou dan over mij.

[..]

Nee, dat zitten we niet. Mevrouw is kennelijk gewoon geobsedeerd dat ze mij volgt of iets dergelijks.

[..]

Wederom: jouw interpretatie.

Maar één ding heb je wel goed aangevoeld: ik ben geen fan van bitches die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en meningen vormen over dingen waar ze geen kennis van hebben. Maar dat zul je ongetwijfeld al hebben gelezen in het topic over Wilders en de psych, aangezien je mij kennelijk stalkt.

Tenzij je mijn medische situatie en vriendenkring kent en weet hoe ik mij hier doorheen sla en ondertussen altijd mensen help ondanks mijn situatie kun je gewoon beter die grote klap van je houden en wat van je eigen zielige leventje (want zoveel is wel duidelijk ondertussen) gaan maken.
Doe je het weer! :X

_O-
Resistance is futile.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:58:45 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100637317
wat is je medische situatie en hoe is dat relevant?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:02:23 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100637452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Voor het inschatten van je vrienden irrelevant, dunkt mij. Mensenkennis heb je, of je hebt het niet.
Resistance is futile.
pi_100639101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Mijn situatie was dusdanig ernstig en uitzichtloos de laatste jaren dat alleen de echte harde kern van vrienden overblijft, de rest heeft op een gegeven moment genoeg van alle ellende en het feit dat je nogal beperkt bent in je doen en laten.

Dat begreep ik ook en heb ik ze vergeven, maar zelf steek ik anders in elkaar.
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Doe je het weer! :X

_O-
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor het inschatten van je vrienden irrelevant, dunkt mij. Mensenkennis heb je, of je hebt het niet.
Grappig, aangezien er uit verschillende testen tijdens een sollicitatie voor een beroep waarbij mensenkennis de nummer één prioriteit was ik er zeer sterk uitkwam...

Verder: zoek een psych, geflipt kind.
pi_100640084
Ik vind jou echt vermoeiend, TM.
pi_100642138
zulke vrienden zijn zeldzaam inderdaad. Ik dacht er meer te hebben, maar in werkelijkheid is dat getal tot 1, misschien 2 gekrenkt.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:06:48 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100642232
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:44 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Mijn situatie was dusdanig ernstig en uitzichtloos de laatste jaren dat alleen de echte harde kern van vrienden overblijft, de rest heeft op een gegeven moment genoeg van alle ellende en het feit dat je nogal beperkt bent in je doen en laten.

Dat begreep ik ook en heb ik ze vergeven, maar zelf steek ik anders in elkaar.

[..]

[..]

Grappig, aangezien er uit verschillende testen tijdens een sollicitatie voor een beroep waarbij mensenkennis de nummer één prioriteit was ik er zeer sterk uitkwam...

Verder: zoek een psych, geflipt kind.
Persoonlijk vind ik de manier waarop je hier over komt erg bevreemdend. Misschien is het zo dat niet je ziekte, maar je persoonlijkheid er voor heeft gezorgd dat je je vrienden kwijt bent geraakt?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:31:58 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100649166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de manier waarop je hier over komt erg bevreemdend. Misschien is het zo dat niet je ziekte, maar je persoonlijkheid er voor heeft gezorgd dat je je vrienden kwijt bent geraakt?
Whehehe. Right on!

Zoveel mensenkennis en toch te hoge verwachtingen van zijn bloedeigen vrienden.
Resistance is futile.
pi_100649584
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Whehehe. Right on!

Man man man. :')
pi_100650090
Plaat voor zijn hoofd.
pi_100650487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nope; ik was altijd nog de grootste initiatiefnemer van het hele spul en heb nooit iemand laten vallen.

Ben sinds die tijd wel wat bitterder tegen de wereld aan gaan kijken, door allerlei omstandigheden trouwens. Dat was dus niet de oorzaak.
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Whehehe. Right on!

Ga jij je nu maar bezighouden met je drugsverslaving junk.
pi_100650728
Haha iemand stalken op een forum :D
Prins der kikkers
pi_100650808
Drugsverslaving? :?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:30:47 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100650924
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:15 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Nope; ik was altijd nog de grootste initiatiefnemer van het hele spul en heb nooit iemand laten vallen.

Ben sinds die tijd wel wat bitterder tegen de wereld aan gaan kijken, door allerlei omstandigheden trouwens. Dat was dus niet de oorzaak.
Je komt hier iig erg vreemd over. Alsof je vindt dat je boven iedereen staat. Met zo iemand wil ik geen vrienden zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_100651216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je komt hier iig erg vreemd over. Alsof je vindt dat je boven iedereen staat. Met zo iemand wil ik geen vrienden zijn.
Niet zo vervelend als Seven in ieder geval, die een beetje loopt te haten zonder reden.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:29:26 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100655739
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:39 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Niet zo vervelend als Seven in ieder geval, die een beetje loopt te haten zonder reden.
:'(
Resistance is futile.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:31:28 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100655829
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:15 schreef TimMer1981 het volgende:
Ga jij je nu maar bezighouden met je drugsverslaving junk.
Jankerd. Je lijkt wel een fucking Jehova met je opdringerige ideeen over hoe anderen hun leven moeten leiden. Geen wonder dat niemand met jou bevriend wil zijn. Gevoelig snaartje, ja? :D
Resistance is futile.
pi_100658715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mijn echte vrienden weten wel beter en kennen mij als bescheiden en vriendelijk. Alleen als bijdehande junks grappig denken te kunnen doen ten koste van mij dan wil mijn temperamentje nog weleens omhoog komen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jankerd. Je lijkt wel een fucking Jehova met je opdringerige ideeen over hoe anderen hun leven moeten leiden. Geen wonder dat niemand met jou bevriend wil zijn. Gevoelig snaartje, ja? :D
Vertel eens?

Jij bent degene die een kankerzooitje van haar leven heeft gemaakt, erover loopt te huilen en dan mij gaat lopen storen vanwege je eigen frustraties. Ik ben blij dat je geen vrienden met mij wilt zijn: ik wil namelijk geen vrienden met labiele junks zijn; zogauw die in mijn buurt willen zijn moet ik toch eens grondig mijn zaakjes doorlopen.

Vergis je niet: ik heb nog zat vrienden, alleen degenen die niet weten wat het woord "doorzetten" betekent zijn weg. En ik kan ze er niet om missen.
pi_100659637
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 04:09 schreef Seven. het volgende:
Je hebt nogal een zwartwit beeld van vriendschappen. Het is voor jou blijkbaar alles of niets. Je stelt enorm hoge eisen aan de mensen in jouw nabije omgeving, ik zou daar persoonlijk heel snel enorm misselijk van worden. Vriendschappen horen aangenaam te zijn in eerste instantie en de diepgang van een vriendschap moet maar blijken als er stront aan de knikker is. Buiten dat mensen je teleurstellen, kunnen anderen je ook positief verrassen als ze daartoe de kans krijgen, maar jij bent dusdanig selectief dat niemand een kans krijgt om dat voor je te doen.

Om je eens een voorbeeld te geven over hoe een ander (ik in dit geval) vriendschappen 'klasseert':
-beste vrienden (een enkeling, hooguit 2 of 3 die je alles kunt toevertrouwen en die altijd voor je klaarstaat en vice versa, categorie verlengstuk van de familie)
-goede vrienden (een stuk of 5 waarmee ik mijn dagelijkse beslommeringen deel, mensen die ik ook wel opvang als er stront aan de knikker is, de categorie die best een maandje mag crashen als ze op straat staan)
-vrienden (al veel minder selectief, mensen waarmee je op stap gaat, dagjes weg, mensen met wie je eerder lacht dan een filosofisch debat over jouw diepste zielsroerselen aangaat)
-goede kennissen (mensen met wie je wel eens op stap gaat, die je soms zelf bezoekt, mensen die je ook op facebook wil houden simpelweg omdat je het toffe mensen vindt die je niet graag uit het oog zou verliezen, maar die je ook niet erg zou missen omdat ze niet zozeer een functie hebben in jouw leven wat betreft luisterend oor oid)

Conclusie: denk er minder zwart wit over, in vriendschappen bestaat er eigenlijk niet echt zoiets als wel loyaal/niet loyaal. Je komt op mij over alsof je je vriendschappen stuk voor stuk beoordeelt met het vraagstuk of iemand zijn leven voor je zou geven. Nieuws voor je: alleen je ouders en misschien je broers/zussen zullen dat doen. Vrijwel elke vriendschap kent een andere mate van diepgang en loyaliteit.
Everything he/she said!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:16:01 #76
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100660330
Ontopic: Natuurlijk weet ik niet hoe je in elkaar zit, maar als ik kijk naar de mensen in mijn kennissen- en vriendenkring heb ik met de meerderheid daarvan niet de behoefte om extreem goed bevriend te zijn. Het zijn lieve mensen, maar op het emotionele vlak botst het gewoon te erg. Bij mij zou een hele hechte vriendschap met het overgrote deel van die mensen dus gewoon niet werken, of ik het nou zou willen of niet. En dat terwijl ik net als jij een nogal grote behoefte aan diepgaande vriendschappen heb en mensen ook te snel en te veel vertrouw.
Zoals Seven. al zei, krijgen vriendschappen vooral diepgang als er stront aan de knikker is, niet op commando. Vertrouwen en loyaliteit moet groeien. Als je zoiets vanaf dag 1 of in ieder geval te snel verwacht, is het logisch dat je teleurgesteld raakt.
Heb je trouwens een (serieuze) relatie? Daar is, als het goed is, na verloop van tijd wél sprake van de toewijding en de overgave waar jij naar verlangt. Wie weet kan dat je honger voor een groot deel stillen.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_100662355
Volgens mij hebben de meeste mensen maar een paar diepgaande vriendschappen, volgens mij maximaal 1 tot 6. De rest is allemaal een beetje socializing/kennissen. Daarnaast moet een vriendschapsrelatie natuurlijk wel groeien. Je kan niet verwachten dat je in 1 dag tweelingziel word. Ook komt het vaak genoeg voor dat vriendschappen na een aantal jaar verwateren omdat je je met andere dingen bezig gaat houden. Meestal leer je dan wel nieuwe mensen kennen, waarmee je een band kan opbouwen. Vrienden voor het leven is vrij zeldzaam denk ik, dat kan je beter in een relatie zoeken. Persoonlijk heb ik nog maar 1 kandidaat die als vriend voor het leven kan doorgaan.
pi_100665787
Ik denk dat de term : vriend/vriendin voor iedereen anders is :)
(ligt er aan welke waarde je aan een vriendschap hecht)

Ik heb maar 1 vriendin (een echte ) die ik misschien 3 keer in het jaar zie...terwijl ze 15 minuten fietsen van me vandaan woont.

Maar : Als ik haar nodig heb omdat ik mijn ei kwijt moet, dan beoordeeld ze me wel ,met haar eigen mening , maar ze zou me nooit veroordelen.

Terwijl onze intereses en meningen zo ver uit elkaar liggen....

Dus eigenlijk is de vraag : wat versta je en wat verwacht je van een vriendschap?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_100666764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:36 schreef prupke het volgende:
Ik denk dat de term : vriend/vriendin voor iedereen anders is :)
(ligt er aan welke waarde je aan een vriendschap hecht)

Ik heb maar 1 vriendin (een echte ) die ik misschien 3 keer in het jaar zie...terwijl ze 15 minuten fietsen van me vandaan woont.

Maar : Als ik haar nodig heb omdat ik mijn ei kwijt moet, dan beoordeeld ze me wel ,met haar eigen mening , maar ze zou me nooit veroordelen.

Terwijl onze intereses en meningen zo ver uit elkaar liggen....

Dus eigenlijk is de vraag : wat versta je en wat verwacht je van een vriendschap?
:)

Ik zat een tijdje terug na te denken over het fenomeen vriendschap, en toen vroeg ik me af hoe veel mensen ik ken bij wie ik midden in de nacht zou kunnen aanbellen en binnen gelaten zou worden ongeacht de omstandigheden, zonder dat ik dan enige uitleg zou hoeven geven... ongeveer tien mensen denk ik.

Volgens mij heb ik best wel wat goede vrienden, en dat komt mede omdat ik zelf een goede vriend ben. :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:04:45 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100675271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:40 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Mijn echte vrienden weten wel beter en kennen mij als bescheiden en vriendelijk. Alleen als bijdehande junks grappig denken te kunnen doen ten koste van mij dan wil mijn temperamentje nog weleens omhoog komen.

[..]

Vertel eens?

Jij bent degene die een kankerzooitje van haar leven heeft gemaakt, erover loopt te huilen en dan mij gaat lopen storen vanwege je eigen frustraties. Ik ben blij dat je geen vrienden met mij wilt zijn: ik wil namelijk geen vrienden met labiele junks zijn; zogauw die in mijn buurt willen zijn moet ik toch eens grondig mijn zaakjes doorlopen.

Vergis je niet: ik heb nog zat vrienden, alleen degenen die niet weten wat het woord "doorzetten" betekent zijn weg. En ik kan ze er niet om missen.
Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt. :*
Resistance is futile.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:08:13 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100675367
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:)

Ik zat een tijdje terug na te denken over het fenomeen vriendschap, en toen vroeg ik me af hoe veel mensen ik ken bij wie ik midden in de nacht zou kunnen aanbellen en binnen gelaten zou worden ongeacht de omstandigheden, zonder dat ik dan enige uitleg zou hoeven geven... ongeveer tien mensen denk ik.

Volgens mij heb ik best wel wat goede vrienden, en dat komt mede omdat ik zelf een goede vriend ben. :)
Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.
Resistance is futile.
pi_100688208
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt. :*
Je bent een junk, dus waarom is het schelden? :W
pi_100688903
De een is labiel, de ander een junk..lekker volkje hier. :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:19:16 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100691895
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Kankerzooitje is geen schelden? Schelden met kanker, wat een frustratie. :D . Ik geniet gewooon van elke keer dat je hapt. Paupertje ben je stiekem toch ook eh? :*
Resistance is futile.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:21:06 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100691971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:07 schreef Boudibou het volgende:
De een is labiel, de ander een junk..lekker volkje hier. :')
Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.
Resistance is futile.
pi_100692870
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.
Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..

Mijn post was uiteraard niet serieus, en alleen na aanleiding van jullie woordenwisseling. Waar ik me overigens meer in jouw bewoordingen kan vinden dan in die van je tegenstander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boudibou op 13-08-2011 22:51:52 ]
pi_100693104
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:40 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..

Mijn post was uiteraard niet serieus, en alleen naar aanleiding van jullie woordenwisseling. Waar ik me overigens meer in jouw bewoordingen kan vinden dan in die van je tegenstander.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

imo:
verslaafd: lichamelijk en of geestelijk afhankelijk (afkickverschijnselen / gedragswisselingen bij niet gebruiken) van een chemische stof
junk: niet meer in staat tot normaal functioneren zonder die chemische stof. vaak een vervaging / verdwijnen van moraal en/of levenslust als gevolg van verslaving.
pi_100693226
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, ik heb dat zelf ook. Alleen ik probeer optimistisch te blijven en dat mensen onverwacht aardig kunnen zijn. Elke persoon op straat kan jouw leven redden ik bedoel bijvoorbeeld jij valt flauw en mensen bewegen dan hemel en aarde om wat voor jou te doen misschien....of je wordt beroofd en je krijgt steun etc..... wie weet klik je ineens met iemand zomaar ergens en wie weet spreek je nog eens af...wie weet wordt het wat...alleen kan je die verwachting niet direct te hoog leggen..

Dat aanvoelen van mensen heb ik ook wel dat ik hun uitstraling en vibe voel en dat werkt ook wel alleen wil ik er niet heilig in geloven, ik geloof wel dat ik dan gewoon voorzichtig moet zijn..maar innocent until proven guilty ik kan het fout hebben omdat ik zelf negatief ben dus mijn sensor niet goed werkt!

Je moet blijven hopen dat iemand goed kan zijn en ook vooral weten dat mensen hun redenen hebben waarom ze iets wel of niet doen. Bijv, ze hebben zelf problemen of begrijpen niet dat je eigenlijk echt meer steun nodig hebt omdat jouw communicatie niet aansluit bij hun begrip van wat hulp vragen nou is....

Ik vecht er nu mee en ik wil gewoon bewust naïef blijven en hopen want ik herinner me nog dat ik ineens een hele goeie vriendin heb gemaakt puur door zelf met haar een praatje te gaan maken... op dit moment voel ik me een beetje vriendloos ondanks dat ik twee goede vriendinnen heb *maar ik ben verhuist* ik hoop dat ik nog mensen tegenkomen die net zoals mij zijn hoever ze ook wonen....nou wie weet kunnen wij een keer met elkaar gezellig lullen en worden we friends for life :P *gaat op de grond liggen en begint met de aarde duwen...dat is al 1...speciaal voor jou!!! :P)

[ Bericht 9% gewijzigd door RizzyNL op 13-08-2011 22:52:42 (iets vergeten) ]
pi_100698643
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.
Maar vergis je niet :)

Ik ben iemand die geeft en minder neemt .
Maar ik heb me wel eens goed vergist in een persoon.
Ik dacht dat het een vriend was, en toen die problemen had , in huis genomen en die persoon aan alle kanten dat ik kon, geholpen.

Achteraf bleek die persoon alles bij elkaar te liegen.....

Maar dan ben ik ook een vriendin en zet je net zo hard op straat :)

Ik leer van mijn verkeerde inschattingen qua mensen :)

Vandaar dat ik ook maar echt 1 vriendin heb.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:37:09 #90
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_100700390
op gelezen, de rest door gebladerd...

Weegschaaltje erbij TS?

Ik sta voor al mijn vrienden klaar, maar ik weet ook dat ik er maar bij 2 aan kan kloppen als er wat is...
So?? dan had je met de rest de vriendschap niet aan moeten gaan...
Accepteer hoe mensen zijn en accepteer hoe je zelf bent... voornamelijk de laatste eerst doen... dan komt de eerste wel.

sorry hoor maar met vallen en opstaan weet je wie vrienden zijn en wie niet... en dan zul je zien dat het vaak uit een hoek komt waar je het minste van verwacht.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_100700453
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:

Dan kan je beter dom blijven lijkt me :6
Rustig aan.
pi_100700780
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan kan je beter dom blijven lijkt me :6
Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )

Ik geef net aan dat ik er iets van uit lering trek.....
pi_100700811
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:50 schreef prupke het volgende:

[..]

Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )

Ik geef net aan dat ik er iets van uit lering trek.....
Hooo, sorry meid :* zo bedoelde ik het niet
Rustig aan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:54:13 #94
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_100700884
omg....
King? hoe bedoelde je hem dan???
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_100700896
:'(
Rustig aan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:57:35 #96
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_100700978
:* king...

Wordt bedtijd geloof ik... wordt iets te persoonlijk en letterlijk opgevat... :D sorry ik lig hier in een scheur van het lachen!!!
Fokbijbel!
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:29:11 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100707637
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:

[..]

Maar vergis je niet :)

Ik ben iemand die geeft en minder neemt .
Maar ik heb me wel eens goed vergist in een persoon.
Ik dacht dat het een vriend was, en toen die problemen had , in huis genomen en die persoon aan alle kanten dat ik kon, geholpen.

Achteraf bleek die persoon alles bij elkaar te liegen.....

Maar dan ben ik ook een vriendin en zet je net zo hard op straat :)

Ik heb me ook eens vergist in een goede vriendin toen ik 16 was. Maar ach, wat is 16 nou voor een leeftijd. Vorig jaar liet een maat me zitten met een design opdracht. Lering uit getrokken, vriendschap met hem is geweldig maar samen zaken doen dus niet. Verder beschouw ik hem er niet minder als een vriend om.
Resistance is futile.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:05:17 #98
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_100733332
Ik heb misschien een handjevol echte vrienden. Waar ik bij terecht kan voor problemen en andersom. Een weekje 2 terug nog achtergekomen dat je je lelijk in mensen kunt vergissen. Die alleen je vriend zijn als ze wat van je willen of op dat moment niemand anders hebben en als dat niet het geval is je niks van ze hoort en als jij eens ergens mee zit alles opeens teveel tijd kost.
Heeft misschien ook wel met verwachtingen te maken, maar dat is dan toch altijd weer even een domper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')