Voor bepaalde soorten personen wel ja.quote:
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Voor bepaalde soorten personen wel ja.
Ik kan mij erg goed herkennen in het verhaal van TS; vrienden sta je dag en nacht klaar voor.
gewoon accepterenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:21 schreef Handvraag het volgende:
Jongens, jongens.
Ik vraag in dit topic niet om méé-geblér dat jullie mij snappen en whatever. Waar ik in dit topic om vraag, is hoe ik met dergelijke frustraties moet omgaan..
Hoezo, waar haal je dat nou opeens vandaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:01 schreef P8 het volgende:
Dit topic heeft potentie om interessant te worden.
Ligt eraan wat voor vrienden je hebt. Ik heb een aantal waarvan ik zeker weet dat ze klaar staan ten allen tijden, en vice versa.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:23 schreef Yuriko het volgende:
Oke oke,
Het enige wat je kan doen is je erbij neerleggen dat 'vriendschap voor het leven', of 'vrienden door dik en dun' niet meer zo opgaat in de tijd van nu. Accepteer mensen zoals ze zijn, en verwacht vooral niet teveel van mensen. Ze zullen je hoogstwaarschijnlijk alleen maar telleurstellen
Handvraag heet Scorpio thihiquote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:55 schreef DjeyDjeyDjey het volgende:
Ik, Scorpio ?je bent dus een kloon haha
Vraag me af waarom niet. Met wie bespreek jij dan problemen of heb je steun aan als het moeilijk is?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:17 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ben er zon eentje![]()
Ik heb vrienden voor de fun en lol... niet serieus, heb dat niet nodig.
Inderdaad. De gemiddelde vriendschap duurt 7 jaar. Vrienden groeien uit elkaar, verliezen elkaar uit het oog, vinden elkaar weer terug, maken ruzie etc. etc. Net als een liefdesrelatie veranderlijk dus. De kunst is om het zo fijn mogelijk te houden, en dat kun je op geheel eigen wijze invullen. TS legt de nadruk op loyaliteit. Ik persoonlijk leg die liever op plezier/leuke dingen doen samen en als goede tweede een luisterend oor. Maar ook dat kan over 10 jaar heel anders liggen. Het is aan TS om mensen te vinden die zijn prioriteiten qua vriendschappen delen en om zijn extreem zwart witte mening bij te stellen. Met zulke buitensporige eisen ('vol voor elkaar gaan', christ, je zet met je vrienden geen kinderen op de wereld) is het nu eenmaal moeilijk om gelijkgestemden te vinden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 04:11 schreef Mishu het volgende:
En die loyaliteit wisselt ook weer met de tijd.
Het lijkt alsof je heel erg op zoekt ben naar wat er mis kan zijn en kan gaan zodat een vriendschap kennelijk toch niet echt blijkt te zijn, in de zin dat het niet voldoet aan wat jij vind dat het zou moeten voldoen, om op die manier te voorkomen dat je ooit weer in een vriendschap gekwetst wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Handvraag het volgende:
Daarom heb ik onmeetbare grafhekel aan allemansvrienden. Mensen die met elkaar bevriend zijn, maar niet eens hemel en aarde voor ze willen bewegen. Dat ze niet voor elkaar opkomen, wanneer een ander hun vriend zwart maakt. Dat zint mij niet.
Het is niet alleen nep, maar in principe ook gewoon hypocriet, dus tyf maar gewoon lekker op.
Dat ligt aan jouw vrienden, daar heb ik hier geen last van en ik zit toch echt in dezelfde fase die jij beschrijft.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.
Zo gaat dat.
Precies. En dan nog moet maar blijken of die echt duurzaam zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:50 schreef Killaht het volgende:
Je echte vrienden kun je op een halve hand tellen.
Ik ben toch benieuwd op wat voor manier dit hemel en aarde bewegen van dag tot dag relevant is bij vrienden? Vrienden moeten je niet alleen maar steunen in alles maar soms ook een spiegel voorhouden. Soms heb je juist vrienden nodig om je te confronteren met jezelf.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Handvraag het volgende:
Ik, Scorpio, hecht veel waarde aan het begrip 'vriendschap'.
Daarom heb ik onmeetbare grafhekel aan allemansvrienden. Mensen die met elkaar bevriend zijn, maar niet eens hemel en aarde voor ze willen bewegen. Dat ze niet voor elkaar opkomen, wanneer een ander hun vriend zwart maakt. Dat zint mij niet.
Het is niet alleen nep, maar in principe ook gewoon hypocriet, dus tyf maar gewoon lekker op.
Maarrrrrr... Daar zit hem dus juist het probleem... Op zo'n onvoorwaardelijke manier omgaan met situaties zonder jezelf daarmee in de voet te schieten en/of misbruik van je laten maken, dat kan alleen in het geval je iemand 100% kunt vertrouwen.
En dat is dus het punt waarop ik nu weer beland ben... Qua vertrouwen is het echt rampzalig en waar het eerst nog enigszins gezond wantrouwen was, is het nu echt een fucked up soort van achterdocht. In het verleden baseerde ik het vertrouwen op mensenkennis en hetgeen ik van ze zag gebeuren.. en hierin ben ik op mijn bek gegaan. Nu is het nergens meer op gebaseerd.
Ik wil simpelweg vrienden waarop ik onvoorwaardelijk op kan vertrouwen. Dat ze door het vuur gaan voor mij, en ik voor ze. Helaas ben ik hierin vaker teleurgesteld geraakt.
Hierdoor ben ik enigszins terughoudend geworden in alle vriendschappen. En tja, niet dat iemand er iets van merkt, ik ben inmiddels toch wel gewoon m'n gezellig zelf en het stoort ook niet in m'n functioneren ofzo, maar toch.... Ik kan mezelf nauwelijks meer echt "geven" aan mensen en dat is toch behoorlijk storend vind ik persoonlijk.
Misschien juist wel omdat ik eigenlijk een grafhekel heb aan dergelijke oppervlakkige omgangsvormen. Ik wil simpelweg vrienden waarvan ik weet dat ze van mij houden, en vice versa. En dat we vol voor elkaar gaan. En al onze ziel en zaligheid in steken.
Ik zie anderen elkaar al gauw vrienden noemen. Zelf ik kan dat niet. En dat breekt mij steeds meer op. Heb een hoop mensen die denken dat ik hun vriend ben, ik heb in verleden vaker ingezet voor ze. Maar ik weet wel dat ze niet zoiets hetzelfde zouden doen... dat zit mij dwars. Ik merk dat ik teveel waarde hecht aan het begrip 'vriendschap' terwijl anderen dat in mindere mate doen, en het slechts zien als 'het gezellig met elkaar kunnen omgaan'.
Er bestaat dan ook een verschil tussen vrienden en kenissen. Vrienden staan voor je klaar om 03:00 's nachts als je diep in de shit zit, kenissen niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef Maanvis het volgende:
Wie ben jij om te beoordelen hoe anderen met hun vrienden om gaan? Lijkt me logisch dat je niet iedereen dichtbij laat komen, je noemt dat een allemansvriend maar zelfs een allemansvriend heeft een kern van vrienden waarvoor ie wel door het vuur gaat. Voor meer dan 7 echte vrienden heb je niet eens tijd in je leven.
je schouders ophalen. zorgen dat je zelf sterk genoeg in het leven staat. jezelf je pissigheid gunnen wanneer een (vlot ex-)vriend je naait of laat barsten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:21 schreef Handvraag het volgende:
Jongens, jongens.
Ik vraag in dit topic niet om méé-geblér dat jullie mij snappen en whatever. Waar ik in dit topic om vraag, is hoe ik met dergelijke frustraties moet omgaan..
Niet iedereen is zo imbeciel om zijn eigen leven te beëindigen en een slaaf van zijn kinderen te worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.
Zo gaat dat.
Heb je al eens voorgesteld om op te passen of zoiets, echte vrienden staan voor anderen klaar hé.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo gaat dat.
da's zo'n hol statement. Genoeg kennissen die om 03:00 'snachts klaar staan maar genoeg vrienden die liever niet dan nog de weg op gaan omdat ze de volgende dag moeten werken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Er bestaat dan ook een verschil tussen vrienden en kenissen. Vrienden staan voor je klaar om 03:00 's nachts als je diep in de shit zit, kenissen niet.
Ten eerste: heel veel sterkte.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:09 schreef simmu het volgende:
gek genoeg schitterden al onze vrienden in afwezigheid toen de zwangerschap en geboorte van onze oudste wat moeizaam verliep. en bij de uitvaart van onze jongste was er vanuit het vriendenfront enkel mijn beste vreindin en mijn beste vriend. je kan vast wel begrijpen dat wmb de rest in een diepe put kan vallen.....
vriendschap gaat 2 kanten op.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Voor bepaalde soorten personen wel ja.
Ik kan mij erg goed herkennen in het verhaal van TS; vrienden sta je dag en nacht klaar voor.
als mijn beste vriend de klootzak is die de ruzie begint kan ie t toch echt krijgen hoor, spring ik niet tussen. zal t wel proberen te sussen en vriend aanspreken en meenemen, maar voor m op de vuist gaan met iemand anders als ik weet dat t gewoon verkeerd is wat ie doet... nahquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's zo'n hol statement. Genoeg kennissen die om 03:00 'snachts klaar staan maar genoeg vrienden die liever niet dan nog de weg op gaan omdat ze de volgende dag moeten werken.
nog een voorbeeld: Ruzie in de kroeg. Is een vriendschap echt niets waard als je niet meteen overal tussen springt?
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:34 schreef probeer het volgende:
[..]
als mijn beste vriend de klootzak is die de ruzie begint kan ie t toch echt krijgen hoor, spring ik niet tussen. zal t wel proberen te sussen en vriend aanspreken en meenemen, maar voor m op de vuist gaan met iemand anders als ik weet dat t gewoon verkeerd is wat ie doet... nah
maakt me dat een slechte vriend? nee, imo eerder een eerlijke.
Dat vind ik wel een beetje simpel klinken, alsof je het nogal zwart-wit ziet, dat mensen goed of slecht zijn, en goede mensen doen dat niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.
heb nog nooit iemand ontmoet die nog nooit iets verkeerds gedaan heeft in zijn leven. hij mag best iets verschrikkelijk stoms doen, moet er dan alleen niet van uit gaan dat ik m daarbij help.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.
Mijn maten hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook nooit doen. Kwestie van mensenkennis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje simpel klinken, alsof je het nogal zwart-wit ziet, dat mensen goed of slecht zijn, en goede mensen doen dat niet.
Ga toch weg met je mensenkennis, je bent toch al driekwart van je vriendenkring verloren?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:16 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Mijn maten hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook nooit doen. Kwestie van mensenkennis.
Een gevecht starten of in een gevecht terechtkomen zijn twee totaal verschillende dingen: het eerste is voor tokkies, het tweede kan iedereen overkomen.
Juist. Maar nu vind ik TimMer toch al een vreselijk irritant ventje met zijn 'mensenkennis' en 'hoogstaande' normen en waarden. En in dit topic heeft HIJ dat weer bevestigd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:30 schreef Maanvis het volgende:
Mensen die van zichzelf zeggen dat ze mensenkennis hebben hebben vaak gewoon snel een oordeel over mensen dat dan een self fulfilling prophecy wordt.
Zitten jullie samen in een slowchat ofzo? Ken hem verder nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Juist. Maar nu vind ik TimMer toch al een vreselijk irritant ventje met zijn 'mensenkennis' en 'hoogstaande' normen en waarden. En in dit topic heeft HIJ dat weer bevestigd.
Zijn posts zijn altijd doordrenkt met een flinke lading arrogantie, betweterigheid en neerbuigendheid, meer moet ik niet weten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zitten jullie samen in een slowchat ofzo? Ken hem verder niet.
Door een iets andere situatie waarvan jij geen moer weet. Tenzij jij van de hoed en de rand weet van 10 jaar lang op en af operaties en herstel...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga toch weg met je mensenkennis, je bent toch al driekwart van je vriendenkring verloren?
Dat jij mijn posts zo interpreteert zegt meer over jou dan over mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Juist. Maar nu vind ik TimMer toch al een vreselijk irritant ventje met zijn 'mensenkennis' en 'hoogstaande' normen en waarden. En in dit topic heeft HIJ dat weer bevestigd.
Nee, dat zitten we niet. Mevrouw is kennelijk gewoon geobsedeerd dat ze mij volgt of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zitten jullie samen in een slowchat ofzo? Ken hem verder niet.
Wederom: jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zijn posts zijn altijd doordrenkt met een flinke lading arrogantie, betweterigheid en neerbuigendheid, meer moet ik niet weten.
Doe je het weer!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:47 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Door een iets andere situatie waarvan jij geen moer weet. Tenzij jij van de hoed en de rand weet van 10 jaar lang op en af operaties en herstel...
[..]
Dat jij mijn posts zo interpreteert zegt meer over jou dan over mij.
[..]
Nee, dat zitten we niet. Mevrouw is kennelijk gewoon geobsedeerd dat ze mij volgt of iets dergelijks.
[..]
Wederom: jouw interpretatie.
Maar één ding heb je wel goed aangevoeld: ik ben geen fan van bitches die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en meningen vormen over dingen waar ze geen kennis van hebben. Maar dat zul je ongetwijfeld al hebben gelezen in het topic over Wilders en de psych, aangezien je mij kennelijk stalkt.
Tenzij je mijn medische situatie en vriendenkring kent en weet hoe ik mij hier doorheen sla en ondertussen altijd mensen help ondanks mijn situatie kun je gewoon beter die grote klap van je houden en wat van je eigen zielige leventje (want zoveel is wel duidelijk ondertussen) gaan maken.
Voor het inschatten van je vrienden irrelevant, dunkt mij. Mensenkennis heb je, of je hebt het niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
wat is je medische situatie en hoe is dat relevant?
Mijn situatie was dusdanig ernstig en uitzichtloos de laatste jaren dat alleen de echte harde kern van vrienden overblijft, de rest heeft op een gegeven moment genoeg van alle ellende en het feit dat je nogal beperkt bent in je doen en laten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
wat is je medische situatie en hoe is dat relevant?
quote:
Grappig, aangezien er uit verschillende testen tijdens een sollicitatie voor een beroep waarbij mensenkennis de nummer één prioriteit was ik er zeer sterk uitkwam...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor het inschatten van je vrienden irrelevant, dunkt mij. Mensenkennis heb je, of je hebt het niet.
Persoonlijk vind ik de manier waarop je hier over komt erg bevreemdend. Misschien is het zo dat niet je ziekte, maar je persoonlijkheid er voor heeft gezorgd dat je je vrienden kwijt bent geraakt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:44 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Mijn situatie was dusdanig ernstig en uitzichtloos de laatste jaren dat alleen de echte harde kern van vrienden overblijft, de rest heeft op een gegeven moment genoeg van alle ellende en het feit dat je nogal beperkt bent in je doen en laten.
Dat begreep ik ook en heb ik ze vergeven, maar zelf steek ik anders in elkaar.
[..]
[..]
Grappig, aangezien er uit verschillende testen tijdens een sollicitatie voor een beroep waarbij mensenkennis de nummer één prioriteit was ik er zeer sterk uitkwam...
Verder: zoek een psych, geflipt kind.
Whehehe. Right on!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de manier waarop je hier over komt erg bevreemdend. Misschien is het zo dat niet je ziekte, maar je persoonlijkheid er voor heeft gezorgd dat je je vrienden kwijt bent geraakt?
Man man man.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Whehehe. Right on!
Zoveel mensenkennis en toch te hoge verwachtingen van zijn bloedeigen vrienden.
Nope; ik was altijd nog de grootste initiatiefnemer van het hele spul en heb nooit iemand laten vallen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de manier waarop je hier over komt erg bevreemdend. Misschien is het zo dat niet je ziekte, maar je persoonlijkheid er voor heeft gezorgd dat je je vrienden kwijt bent geraakt?
Ga jij je nu maar bezighouden met je drugsverslaving junk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Whehehe. Right on!
Zoveel mensenkennis en toch te hoge verwachtingen van zijn bloedeigen vrienden.
Je komt hier iig erg vreemd over. Alsof je vindt dat je boven iedereen staat. Met zo iemand wil ik geen vrienden zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:15 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nope; ik was altijd nog de grootste initiatiefnemer van het hele spul en heb nooit iemand laten vallen.
Ben sinds die tijd wel wat bitterder tegen de wereld aan gaan kijken, door allerlei omstandigheden trouwens. Dat was dus niet de oorzaak.
Niet zo vervelend als Seven in ieder geval, die een beetje loopt te haten zonder reden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je komt hier iig erg vreemd over. Alsof je vindt dat je boven iedereen staat. Met zo iemand wil ik geen vrienden zijn.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:39 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Niet zo vervelend als Seven in ieder geval, die een beetje loopt te haten zonder reden.
Jankerd. Je lijkt wel een fucking Jehova met je opdringerige ideeen over hoe anderen hun leven moeten leiden. Geen wonder dat niemand met jou bevriend wil zijn. Gevoelig snaartje, ja?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:15 schreef TimMer1981 het volgende:
Ga jij je nu maar bezighouden met je drugsverslaving junk.
Mijn echte vrienden weten wel beter en kennen mij als bescheiden en vriendelijk. Alleen als bijdehande junks grappig denken te kunnen doen ten koste van mij dan wil mijn temperamentje nog weleens omhoog komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je komt hier iig erg vreemd over. Alsof je vindt dat je boven iedereen staat. Met zo iemand wil ik geen vrienden zijn.
Vertel eens?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jankerd. Je lijkt wel een fucking Jehova met je opdringerige ideeen over hoe anderen hun leven moeten leiden. Geen wonder dat niemand met jou bevriend wil zijn. Gevoelig snaartje, ja?
Everything he/she said!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 04:09 schreef Seven. het volgende:
Je hebt nogal een zwartwit beeld van vriendschappen. Het is voor jou blijkbaar alles of niets. Je stelt enorm hoge eisen aan de mensen in jouw nabije omgeving, ik zou daar persoonlijk heel snel enorm misselijk van worden. Vriendschappen horen aangenaam te zijn in eerste instantie en de diepgang van een vriendschap moet maar blijken als er stront aan de knikker is. Buiten dat mensen je teleurstellen, kunnen anderen je ook positief verrassen als ze daartoe de kans krijgen, maar jij bent dusdanig selectief dat niemand een kans krijgt om dat voor je te doen.
Om je eens een voorbeeld te geven over hoe een ander (ik in dit geval) vriendschappen 'klasseert':
-beste vrienden (een enkeling, hooguit 2 of 3 die je alles kunt toevertrouwen en die altijd voor je klaarstaat en vice versa, categorie verlengstuk van de familie)
-goede vrienden (een stuk of 5 waarmee ik mijn dagelijkse beslommeringen deel, mensen die ik ook wel opvang als er stront aan de knikker is, de categorie die best een maandje mag crashen als ze op straat staan)
-vrienden (al veel minder selectief, mensen waarmee je op stap gaat, dagjes weg, mensen met wie je eerder lacht dan een filosofisch debat over jouw diepste zielsroerselen aangaat)
-goede kennissen (mensen met wie je wel eens op stap gaat, die je soms zelf bezoekt, mensen die je ook op facebook wil houden simpelweg omdat je het toffe mensen vindt die je niet graag uit het oog zou verliezen, maar die je ook niet erg zou missen omdat ze niet zozeer een functie hebben in jouw leven wat betreft luisterend oor oid)
Conclusie: denk er minder zwart wit over, in vriendschappen bestaat er eigenlijk niet echt zoiets als wel loyaal/niet loyaal. Je komt op mij over alsof je je vriendschappen stuk voor stuk beoordeelt met het vraagstuk of iemand zijn leven voor je zou geven. Nieuws voor je: alleen je ouders en misschien je broers/zussen zullen dat doen. Vrijwel elke vriendschap kent een andere mate van diepgang en loyaliteit.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:36 schreef prupke het volgende:
Ik denk dat de term : vriend/vriendin voor iedereen anders is
(ligt er aan welke waarde je aan een vriendschap hecht)
Ik heb maar 1 vriendin (een echte ) die ik misschien 3 keer in het jaar zie...terwijl ze 15 minuten fietsen van me vandaan woont.
Maar : Als ik haar nodig heb omdat ik mijn ei kwijt moet, dan beoordeeld ze me wel ,met haar eigen mening , maar ze zou me nooit veroordelen.
Terwijl onze intereses en meningen zo ver uit elkaar liggen....
Dus eigenlijk is de vraag : wat versta je en wat verwacht je van een vriendschap?
Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Mijn echte vrienden weten wel beter en kennen mij als bescheiden en vriendelijk. Alleen als bijdehande junks grappig denken te kunnen doen ten koste van mij dan wil mijn temperamentje nog weleens omhoog komen.
[..]
Vertel eens?
Jij bent degene die een kankerzooitje van haar leven heeft gemaakt, erover loopt te huilen en dan mij gaat lopen storen vanwege je eigen frustraties. Ik ben blij dat je geen vrienden met mij wilt zijn: ik wil namelijk geen vrienden met labiele junks zijn; zogauw die in mijn buurt willen zijn moet ik toch eens grondig mijn zaakjes doorlopen.
Vergis je niet: ik heb nog zat vrienden, alleen degenen die niet weten wat het woord "doorzetten" betekent zijn weg. En ik kan ze er niet om missen.
Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Ik zat een tijdje terug na te denken over het fenomeen vriendschap, en toen vroeg ik me af hoe veel mensen ik ken bij wie ik midden in de nacht zou kunnen aanbellen en binnen gelaten zou worden ongeacht de omstandigheden, zonder dat ik dan enige uitleg zou hoeven geven... ongeveer tien mensen denk ik.
Volgens mij heb ik best wel wat goede vrienden, en dat komt mede omdat ik zelf een goede vriend ben.
Je bent een junk, dus waarom is het schelden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt.
Kankerzooitje is geen schelden? Schelden met kanker, wat een frustratie.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je bent een junk, dus waarom is het schelden?
Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:07 schreef Boudibou het volgende:
De een is labiel, de ander een junk..lekker volkje hier.
Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:40 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..
Mijn post was uiteraard niet serieus, en alleen naar aanleiding van jullie woordenwisseling. Waar ik me overigens meer in jouw bewoordingen kan vinden dan in die van je tegenstander.
imo:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je bent een junk, dus waarom is het schelden?
Maar vergis je nietquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.
Dan kan je beter dom blijven lijkt mequote:Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:
Ik leer van mijn verkeerde inschattingen qua mensen
Vandaar dat ik ook maar echt 1 vriendin heb.
Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan kan je beter dom blijven lijkt me
Hooo, sorry meidquote:Op zondag 14 augustus 2011 01:50 schreef prupke het volgende:
[..]
Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )
Ik geef net aan dat ik er iets van uit lering trek.....
Ik heb me ook eens vergist in een goede vriendin toen ik 16 was. Maar ach, wat is 16 nou voor een leeftijd. Vorig jaar liet een maat me zitten met een design opdracht. Lering uit getrokken, vriendschap met hem is geweldig maar samen zaken doen dus niet. Verder beschouw ik hem er niet minder als een vriend om.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Maar vergis je niet
Ik ben iemand die geeft en minder neemt .
Maar ik heb me wel eens goed vergist in een persoon.
Ik dacht dat het een vriend was, en toen die problemen had , in huis genomen en die persoon aan alle kanten dat ik kon, geholpen.
Achteraf bleek die persoon alles bij elkaar te liegen.....
Maar dan ben ik ook een vriendin en zet je net zo hard op straat
Ik leer van mijn verkeerde inschattingen qua mensen
Vandaar dat ik ook maar echt 1 vriendin heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |