Voor bepaalde soorten personen wel ja.quote:
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Voor bepaalde soorten personen wel ja.
Ik kan mij erg goed herkennen in het verhaal van TS; vrienden sta je dag en nacht klaar voor.
gewoon accepterenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:21 schreef Handvraag het volgende:
Jongens, jongens.
Ik vraag in dit topic niet om méé-geblér dat jullie mij snappen en whatever. Waar ik in dit topic om vraag, is hoe ik met dergelijke frustraties moet omgaan..
Hoezo, waar haal je dat nou opeens vandaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:01 schreef P8 het volgende:
Dit topic heeft potentie om interessant te worden.
Ligt eraan wat voor vrienden je hebt. Ik heb een aantal waarvan ik zeker weet dat ze klaar staan ten allen tijden, en vice versa.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:23 schreef Yuriko het volgende:
Oke oke,
Het enige wat je kan doen is je erbij neerleggen dat 'vriendschap voor het leven', of 'vrienden door dik en dun' niet meer zo opgaat in de tijd van nu. Accepteer mensen zoals ze zijn, en verwacht vooral niet teveel van mensen. Ze zullen je hoogstwaarschijnlijk alleen maar telleurstellen
Handvraag heet Scorpio thihiquote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:55 schreef DjeyDjeyDjey het volgende:
Ik, Scorpio ?je bent dus een kloon haha
Vraag me af waarom niet. Met wie bespreek jij dan problemen of heb je steun aan als het moeilijk is?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:17 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ben er zon eentje![]()
Ik heb vrienden voor de fun en lol... niet serieus, heb dat niet nodig.
Inderdaad. De gemiddelde vriendschap duurt 7 jaar. Vrienden groeien uit elkaar, verliezen elkaar uit het oog, vinden elkaar weer terug, maken ruzie etc. etc. Net als een liefdesrelatie veranderlijk dus. De kunst is om het zo fijn mogelijk te houden, en dat kun je op geheel eigen wijze invullen. TS legt de nadruk op loyaliteit. Ik persoonlijk leg die liever op plezier/leuke dingen doen samen en als goede tweede een luisterend oor. Maar ook dat kan over 10 jaar heel anders liggen. Het is aan TS om mensen te vinden die zijn prioriteiten qua vriendschappen delen en om zijn extreem zwart witte mening bij te stellen. Met zulke buitensporige eisen ('vol voor elkaar gaan', christ, je zet met je vrienden geen kinderen op de wereld) is het nu eenmaal moeilijk om gelijkgestemden te vinden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 04:11 schreef Mishu het volgende:
En die loyaliteit wisselt ook weer met de tijd.
Het lijkt alsof je heel erg op zoekt ben naar wat er mis kan zijn en kan gaan zodat een vriendschap kennelijk toch niet echt blijkt te zijn, in de zin dat het niet voldoet aan wat jij vind dat het zou moeten voldoen, om op die manier te voorkomen dat je ooit weer in een vriendschap gekwetst wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Handvraag het volgende:
Daarom heb ik onmeetbare grafhekel aan allemansvrienden. Mensen die met elkaar bevriend zijn, maar niet eens hemel en aarde voor ze willen bewegen. Dat ze niet voor elkaar opkomen, wanneer een ander hun vriend zwart maakt. Dat zint mij niet.
Het is niet alleen nep, maar in principe ook gewoon hypocriet, dus tyf maar gewoon lekker op.
Dat ligt aan jouw vrienden, daar heb ik hier geen last van en ik zit toch echt in dezelfde fase die jij beschrijft.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.
Zo gaat dat.
Precies. En dan nog moet maar blijken of die echt duurzaam zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:50 schreef Killaht het volgende:
Je echte vrienden kun je op een halve hand tellen.
Ik ben toch benieuwd op wat voor manier dit hemel en aarde bewegen van dag tot dag relevant is bij vrienden? Vrienden moeten je niet alleen maar steunen in alles maar soms ook een spiegel voorhouden. Soms heb je juist vrienden nodig om je te confronteren met jezelf.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Handvraag het volgende:
Ik, Scorpio, hecht veel waarde aan het begrip 'vriendschap'.
Daarom heb ik onmeetbare grafhekel aan allemansvrienden. Mensen die met elkaar bevriend zijn, maar niet eens hemel en aarde voor ze willen bewegen. Dat ze niet voor elkaar opkomen, wanneer een ander hun vriend zwart maakt. Dat zint mij niet.
Het is niet alleen nep, maar in principe ook gewoon hypocriet, dus tyf maar gewoon lekker op.
Maarrrrrr... Daar zit hem dus juist het probleem... Op zo'n onvoorwaardelijke manier omgaan met situaties zonder jezelf daarmee in de voet te schieten en/of misbruik van je laten maken, dat kan alleen in het geval je iemand 100% kunt vertrouwen.
En dat is dus het punt waarop ik nu weer beland ben... Qua vertrouwen is het echt rampzalig en waar het eerst nog enigszins gezond wantrouwen was, is het nu echt een fucked up soort van achterdocht. In het verleden baseerde ik het vertrouwen op mensenkennis en hetgeen ik van ze zag gebeuren.. en hierin ben ik op mijn bek gegaan. Nu is het nergens meer op gebaseerd.
Ik wil simpelweg vrienden waarop ik onvoorwaardelijk op kan vertrouwen. Dat ze door het vuur gaan voor mij, en ik voor ze. Helaas ben ik hierin vaker teleurgesteld geraakt.
Hierdoor ben ik enigszins terughoudend geworden in alle vriendschappen. En tja, niet dat iemand er iets van merkt, ik ben inmiddels toch wel gewoon m'n gezellig zelf en het stoort ook niet in m'n functioneren ofzo, maar toch.... Ik kan mezelf nauwelijks meer echt "geven" aan mensen en dat is toch behoorlijk storend vind ik persoonlijk.
Misschien juist wel omdat ik eigenlijk een grafhekel heb aan dergelijke oppervlakkige omgangsvormen. Ik wil simpelweg vrienden waarvan ik weet dat ze van mij houden, en vice versa. En dat we vol voor elkaar gaan. En al onze ziel en zaligheid in steken.
Ik zie anderen elkaar al gauw vrienden noemen. Zelf ik kan dat niet. En dat breekt mij steeds meer op. Heb een hoop mensen die denken dat ik hun vriend ben, ik heb in verleden vaker ingezet voor ze. Maar ik weet wel dat ze niet zoiets hetzelfde zouden doen... dat zit mij dwars. Ik merk dat ik teveel waarde hecht aan het begrip 'vriendschap' terwijl anderen dat in mindere mate doen, en het slechts zien als 'het gezellig met elkaar kunnen omgaan'.
Er bestaat dan ook een verschil tussen vrienden en kenissen. Vrienden staan voor je klaar om 03:00 's nachts als je diep in de shit zit, kenissen niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef Maanvis het volgende:
Wie ben jij om te beoordelen hoe anderen met hun vrienden om gaan? Lijkt me logisch dat je niet iedereen dichtbij laat komen, je noemt dat een allemansvriend maar zelfs een allemansvriend heeft een kern van vrienden waarvoor ie wel door het vuur gaat. Voor meer dan 7 echte vrienden heb je niet eens tijd in je leven.
je schouders ophalen. zorgen dat je zelf sterk genoeg in het leven staat. jezelf je pissigheid gunnen wanneer een (vlot ex-)vriend je naait of laat barsten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:21 schreef Handvraag het volgende:
Jongens, jongens.
Ik vraag in dit topic niet om méé-geblér dat jullie mij snappen en whatever. Waar ik in dit topic om vraag, is hoe ik met dergelijke frustraties moet omgaan..
Niet iedereen is zo imbeciel om zijn eigen leven te beëindigen en een slaaf van zijn kinderen te worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Vrienden staan voor je klaar, maar zodra ze een vriendin krijgen en een gezin stichten is dat over.
Zo gaat dat.
Heb je al eens voorgesteld om op te passen of zoiets, echte vrienden staan voor anderen klaar hé.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo gaat dat.
da's zo'n hol statement. Genoeg kennissen die om 03:00 'snachts klaar staan maar genoeg vrienden die liever niet dan nog de weg op gaan omdat ze de volgende dag moeten werken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Er bestaat dan ook een verschil tussen vrienden en kenissen. Vrienden staan voor je klaar om 03:00 's nachts als je diep in de shit zit, kenissen niet.
Ten eerste: heel veel sterkte.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:09 schreef simmu het volgende:
gek genoeg schitterden al onze vrienden in afwezigheid toen de zwangerschap en geboorte van onze oudste wat moeizaam verliep. en bij de uitvaart van onze jongste was er vanuit het vriendenfront enkel mijn beste vreindin en mijn beste vriend. je kan vast wel begrijpen dat wmb de rest in een diepe put kan vallen.....
vriendschap gaat 2 kanten op.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Voor bepaalde soorten personen wel ja.
Ik kan mij erg goed herkennen in het verhaal van TS; vrienden sta je dag en nacht klaar voor.
als mijn beste vriend de klootzak is die de ruzie begint kan ie t toch echt krijgen hoor, spring ik niet tussen. zal t wel proberen te sussen en vriend aanspreken en meenemen, maar voor m op de vuist gaan met iemand anders als ik weet dat t gewoon verkeerd is wat ie doet... nahquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's zo'n hol statement. Genoeg kennissen die om 03:00 'snachts klaar staan maar genoeg vrienden die liever niet dan nog de weg op gaan omdat ze de volgende dag moeten werken.
nog een voorbeeld: Ruzie in de kroeg. Is een vriendschap echt niets waard als je niet meteen overal tussen springt?
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:34 schreef probeer het volgende:
[..]
als mijn beste vriend de klootzak is die de ruzie begint kan ie t toch echt krijgen hoor, spring ik niet tussen. zal t wel proberen te sussen en vriend aanspreken en meenemen, maar voor m op de vuist gaan met iemand anders als ik weet dat t gewoon verkeerd is wat ie doet... nah
maakt me dat een slechte vriend? nee, imo eerder een eerlijke.
Dat vind ik wel een beetje simpel klinken, alsof je het nogal zwart-wit ziet, dat mensen goed of slecht zijn, en goede mensen doen dat niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.
heb nog nooit iemand ontmoet die nog nooit iets verkeerds gedaan heeft in zijn leven. hij mag best iets verschrikkelijk stoms doen, moet er dan alleen niet van uit gaan dat ik m daarbij help.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerder vraagtekens moet zetten bij de keuzes die je zelf eerder gemaakt hebt; oftewel: waarom zo'n persoon uberhaupt je vriend is.
Mijn maten hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook nooit doen. Kwestie van mensenkennis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje simpel klinken, alsof je het nogal zwart-wit ziet, dat mensen goed of slecht zijn, en goede mensen doen dat niet.
Ga toch weg met je mensenkennis, je bent toch al driekwart van je vriendenkring verloren?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:16 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Mijn maten hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook nooit doen. Kwestie van mensenkennis.
Een gevecht starten of in een gevecht terechtkomen zijn twee totaal verschillende dingen: het eerste is voor tokkies, het tweede kan iedereen overkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |