abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:16:01 #76
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100660330
Ontopic: Natuurlijk weet ik niet hoe je in elkaar zit, maar als ik kijk naar de mensen in mijn kennissen- en vriendenkring heb ik met de meerderheid daarvan niet de behoefte om extreem goed bevriend te zijn. Het zijn lieve mensen, maar op het emotionele vlak botst het gewoon te erg. Bij mij zou een hele hechte vriendschap met het overgrote deel van die mensen dus gewoon niet werken, of ik het nou zou willen of niet. En dat terwijl ik net als jij een nogal grote behoefte aan diepgaande vriendschappen heb en mensen ook te snel en te veel vertrouw.
Zoals Seven. al zei, krijgen vriendschappen vooral diepgang als er stront aan de knikker is, niet op commando. Vertrouwen en loyaliteit moet groeien. Als je zoiets vanaf dag 1 of in ieder geval te snel verwacht, is het logisch dat je teleurgesteld raakt.
Heb je trouwens een (serieuze) relatie? Daar is, als het goed is, na verloop van tijd wél sprake van de toewijding en de overgave waar jij naar verlangt. Wie weet kan dat je honger voor een groot deel stillen.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_100662355
Volgens mij hebben de meeste mensen maar een paar diepgaande vriendschappen, volgens mij maximaal 1 tot 6. De rest is allemaal een beetje socializing/kennissen. Daarnaast moet een vriendschapsrelatie natuurlijk wel groeien. Je kan niet verwachten dat je in 1 dag tweelingziel word. Ook komt het vaak genoeg voor dat vriendschappen na een aantal jaar verwateren omdat je je met andere dingen bezig gaat houden. Meestal leer je dan wel nieuwe mensen kennen, waarmee je een band kan opbouwen. Vrienden voor het leven is vrij zeldzaam denk ik, dat kan je beter in een relatie zoeken. Persoonlijk heb ik nog maar 1 kandidaat die als vriend voor het leven kan doorgaan.
pi_100665787
Ik denk dat de term : vriend/vriendin voor iedereen anders is :)
(ligt er aan welke waarde je aan een vriendschap hecht)

Ik heb maar 1 vriendin (een echte ) die ik misschien 3 keer in het jaar zie...terwijl ze 15 minuten fietsen van me vandaan woont.

Maar : Als ik haar nodig heb omdat ik mijn ei kwijt moet, dan beoordeeld ze me wel ,met haar eigen mening , maar ze zou me nooit veroordelen.

Terwijl onze intereses en meningen zo ver uit elkaar liggen....

Dus eigenlijk is de vraag : wat versta je en wat verwacht je van een vriendschap?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_100666764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:36 schreef prupke het volgende:
Ik denk dat de term : vriend/vriendin voor iedereen anders is :)
(ligt er aan welke waarde je aan een vriendschap hecht)

Ik heb maar 1 vriendin (een echte ) die ik misschien 3 keer in het jaar zie...terwijl ze 15 minuten fietsen van me vandaan woont.

Maar : Als ik haar nodig heb omdat ik mijn ei kwijt moet, dan beoordeeld ze me wel ,met haar eigen mening , maar ze zou me nooit veroordelen.

Terwijl onze intereses en meningen zo ver uit elkaar liggen....

Dus eigenlijk is de vraag : wat versta je en wat verwacht je van een vriendschap?
:)

Ik zat een tijdje terug na te denken over het fenomeen vriendschap, en toen vroeg ik me af hoe veel mensen ik ken bij wie ik midden in de nacht zou kunnen aanbellen en binnen gelaten zou worden ongeacht de omstandigheden, zonder dat ik dan enige uitleg zou hoeven geven... ongeveer tien mensen denk ik.

Volgens mij heb ik best wel wat goede vrienden, en dat komt mede omdat ik zelf een goede vriend ben. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:04:45 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100675271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:40 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Mijn echte vrienden weten wel beter en kennen mij als bescheiden en vriendelijk. Alleen als bijdehande junks grappig denken te kunnen doen ten koste van mij dan wil mijn temperamentje nog weleens omhoog komen.

[..]

Vertel eens?

Jij bent degene die een kankerzooitje van haar leven heeft gemaakt, erover loopt te huilen en dan mij gaat lopen storen vanwege je eigen frustraties. Ik ben blij dat je geen vrienden met mij wilt zijn: ik wil namelijk geen vrienden met labiele junks zijn; zogauw die in mijn buurt willen zijn moet ik toch eens grondig mijn zaakjes doorlopen.

Vergis je niet: ik heb nog zat vrienden, alleen degenen die niet weten wat het woord "doorzetten" betekent zijn weg. En ik kan ze er niet om missen.
Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt. :*
Resistance is futile.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:08:13 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100675367
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:)

Ik zat een tijdje terug na te denken over het fenomeen vriendschap, en toen vroeg ik me af hoe veel mensen ik ken bij wie ik midden in de nacht zou kunnen aanbellen en binnen gelaten zou worden ongeacht de omstandigheden, zonder dat ik dan enige uitleg zou hoeven geven... ongeveer tien mensen denk ik.

Volgens mij heb ik best wel wat goede vrienden, en dat komt mede omdat ik zelf een goede vriend ben. :)
Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.
Resistance is futile.
pi_100688208
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt. :*
Je bent een junk, dus waarom is het schelden? :W
pi_100688903
De een is labiel, de ander een junk..lekker volkje hier. :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:19:16 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100691895
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Kankerzooitje is geen schelden? Schelden met kanker, wat een frustratie. :D . Ik geniet gewooon van elke keer dat je hapt. Paupertje ben je stiekem toch ook eh? :*
Resistance is futile.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:21:06 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100691971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:07 schreef Boudibou het volgende:
De een is labiel, de ander een junk..lekker volkje hier. :')
Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.
Resistance is futile.
pi_100692870
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.
Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..

Mijn post was uiteraard niet serieus, en alleen na aanleiding van jullie woordenwisseling. Waar ik me overigens meer in jouw bewoordingen kan vinden dan in die van je tegenstander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boudibou op 13-08-2011 22:51:52 ]
pi_100693104
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:40 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..

Mijn post was uiteraard niet serieus, en alleen naar aanleiding van jullie woordenwisseling. Waar ik me overigens meer in jouw bewoordingen kan vinden dan in die van je tegenstander.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

imo:
verslaafd: lichamelijk en of geestelijk afhankelijk (afkickverschijnselen / gedragswisselingen bij niet gebruiken) van een chemische stof
junk: niet meer in staat tot normaal functioneren zonder die chemische stof. vaak een vervaging / verdwijnen van moraal en/of levenslust als gevolg van verslaving.
"Pools are perfect for holding water"
pi_100693226
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, ik heb dat zelf ook. Alleen ik probeer optimistisch te blijven en dat mensen onverwacht aardig kunnen zijn. Elke persoon op straat kan jouw leven redden ik bedoel bijvoorbeeld jij valt flauw en mensen bewegen dan hemel en aarde om wat voor jou te doen misschien....of je wordt beroofd en je krijgt steun etc..... wie weet klik je ineens met iemand zomaar ergens en wie weet spreek je nog eens af...wie weet wordt het wat...alleen kan je die verwachting niet direct te hoog leggen..

Dat aanvoelen van mensen heb ik ook wel dat ik hun uitstraling en vibe voel en dat werkt ook wel alleen wil ik er niet heilig in geloven, ik geloof wel dat ik dan gewoon voorzichtig moet zijn..maar innocent until proven guilty ik kan het fout hebben omdat ik zelf negatief ben dus mijn sensor niet goed werkt!

Je moet blijven hopen dat iemand goed kan zijn en ook vooral weten dat mensen hun redenen hebben waarom ze iets wel of niet doen. Bijv, ze hebben zelf problemen of begrijpen niet dat je eigenlijk echt meer steun nodig hebt omdat jouw communicatie niet aansluit bij hun begrip van wat hulp vragen nou is....

Ik vecht er nu mee en ik wil gewoon bewust naïef blijven en hopen want ik herinner me nog dat ik ineens een hele goeie vriendin heb gemaakt puur door zelf met haar een praatje te gaan maken... op dit moment voel ik me een beetje vriendloos ondanks dat ik twee goede vriendinnen heb *maar ik ben verhuist* ik hoop dat ik nog mensen tegenkomen die net zoals mij zijn hoever ze ook wonen....nou wie weet kunnen wij een keer met elkaar gezellig lullen en worden we friends for life :P *gaat op de grond liggen en begint met de aarde duwen...dat is al 1...speciaal voor jou!!! :P)

[ Bericht 9% gewijzigd door RizzyNL op 13-08-2011 22:52:42 (iets vergeten) ]
pi_100698643
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.
Maar vergis je niet :)

Ik ben iemand die geeft en minder neemt .
Maar ik heb me wel eens goed vergist in een persoon.
Ik dacht dat het een vriend was, en toen die problemen had , in huis genomen en die persoon aan alle kanten dat ik kon, geholpen.

Achteraf bleek die persoon alles bij elkaar te liegen.....

Maar dan ben ik ook een vriendin en zet je net zo hard op straat :)

Ik leer van mijn verkeerde inschattingen qua mensen :)

Vandaar dat ik ook maar echt 1 vriendin heb.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:37:09 #90
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_100700390
op gelezen, de rest door gebladerd...

Weegschaaltje erbij TS?

Ik sta voor al mijn vrienden klaar, maar ik weet ook dat ik er maar bij 2 aan kan kloppen als er wat is...
So?? dan had je met de rest de vriendschap niet aan moeten gaan...
Accepteer hoe mensen zijn en accepteer hoe je zelf bent... voornamelijk de laatste eerst doen... dan komt de eerste wel.

sorry hoor maar met vallen en opstaan weet je wie vrienden zijn en wie niet... en dan zul je zien dat het vaak uit een hoek komt waar je het minste van verwacht.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_100700453
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:

Dan kan je beter dom blijven lijkt me :6
Rustig aan.
pi_100700780
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan kan je beter dom blijven lijkt me :6
Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )

Ik geef net aan dat ik er iets van uit lering trek.....
pi_100700811
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:50 schreef prupke het volgende:

[..]

Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )

Ik geef net aan dat ik er iets van uit lering trek.....
Hooo, sorry meid :* zo bedoelde ik het niet
Rustig aan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:54:13 #94
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_100700884
omg....
King? hoe bedoelde je hem dan???
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_100700896
:'(
Rustig aan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:57:35 #96
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_100700978
:* king...

Wordt bedtijd geloof ik... wordt iets te persoonlijk en letterlijk opgevat... :D sorry ik lig hier in een scheur van het lachen!!!
Fokbijbel!
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:29:11 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100707637
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:

[..]

Maar vergis je niet :)

Ik ben iemand die geeft en minder neemt .
Maar ik heb me wel eens goed vergist in een persoon.
Ik dacht dat het een vriend was, en toen die problemen had , in huis genomen en die persoon aan alle kanten dat ik kon, geholpen.

Achteraf bleek die persoon alles bij elkaar te liegen.....

Maar dan ben ik ook een vriendin en zet je net zo hard op straat :)

Ik heb me ook eens vergist in een goede vriendin toen ik 16 was. Maar ach, wat is 16 nou voor een leeftijd. Vorig jaar liet een maat me zitten met een design opdracht. Lering uit getrokken, vriendschap met hem is geweldig maar samen zaken doen dus niet. Verder beschouw ik hem er niet minder als een vriend om.
Resistance is futile.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:05:17 #98
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_100733332
Ik heb misschien een handjevol echte vrienden. Waar ik bij terecht kan voor problemen en andersom. Een weekje 2 terug nog achtergekomen dat je je lelijk in mensen kunt vergissen. Die alleen je vriend zijn als ze wat van je willen of op dat moment niemand anders hebben en als dat niet het geval is je niks van ze hoort en als jij eens ergens mee zit alles opeens teveel tijd kost.
Heeft misschien ook wel met verwachtingen te maken, maar dat is dan toch altijd weer even een domper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')