quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:36 schreef prupke het volgende:
Ik denk dat de term : vriend/vriendin voor iedereen anders is
(ligt er aan welke waarde je aan een vriendschap hecht)
Ik heb maar 1 vriendin (een echte ) die ik misschien 3 keer in het jaar zie...terwijl ze 15 minuten fietsen van me vandaan woont.
Maar : Als ik haar nodig heb omdat ik mijn ei kwijt moet, dan beoordeeld ze me wel ,met haar eigen mening , maar ze zou me nooit veroordelen.
Terwijl onze intereses en meningen zo ver uit elkaar liggen....
Dus eigenlijk is de vraag : wat versta je en wat verwacht je van een vriendschap?
Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Mijn echte vrienden weten wel beter en kennen mij als bescheiden en vriendelijk. Alleen als bijdehande junks grappig denken te kunnen doen ten koste van mij dan wil mijn temperamentje nog weleens omhoog komen.
[..]
Vertel eens?
Jij bent degene die een kankerzooitje van haar leven heeft gemaakt, erover loopt te huilen en dan mij gaat lopen storen vanwege je eigen frustraties. Ik ben blij dat je geen vrienden met mij wilt zijn: ik wil namelijk geen vrienden met labiele junks zijn; zogauw die in mijn buurt willen zijn moet ik toch eens grondig mijn zaakjes doorlopen.
Vergis je niet: ik heb nog zat vrienden, alleen degenen die niet weten wat het woord "doorzetten" betekent zijn weg. En ik kan ze er niet om missen.
Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Ik zat een tijdje terug na te denken over het fenomeen vriendschap, en toen vroeg ik me af hoe veel mensen ik ken bij wie ik midden in de nacht zou kunnen aanbellen en binnen gelaten zou worden ongeacht de omstandigheden, zonder dat ik dan enige uitleg zou hoeven geven... ongeveer tien mensen denk ik.
Volgens mij heb ik best wel wat goede vrienden, en dat komt mede omdat ik zelf een goede vriend ben.
Je bent een junk, dus waarom is het schelden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe jouw commentaar relevant is voor mijn reactie op jou. Je bent gewoon een opdringerig naar figuur vind ik. Dat jij begint te schelden en gelijk op de man gaat spelen (dingen erbij halen die niet relevant zijn) zegt niets over mij. Wel over jouw onmacht om anderen te accepteren zoals ze zijn. En daardoor raak je vrienden kwijt.
Kankerzooitje is geen schelden? Schelden met kanker, wat een frustratie.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je bent een junk, dus waarom is het schelden?
Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:07 schreef Boudibou het volgende:
De een is labiel, de ander een junk..lekker volkje hier.
Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ligt eraan wat jij onder junk verstaat trouwens, ik voel me zelfs geen klein beetje aangesproken als iemand mij junk noemt want ik weet dat het op mij niet van toepassing is. Verslaafd aan wiet ben ik wel, dat wil zeggen: ik blow op het moment niets maar het risico om terug te vallen is zeker aanwezig.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:40 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Da's mooi, want ik vind/noem je geen junk, al heb je een wietverslaving. Het predikaat "junk" is toch nog een stapje verder..
Mijn post was uiteraard niet serieus, en alleen naar aanleiding van jullie woordenwisseling. Waar ik me overigens meer in jouw bewoordingen kan vinden dan in die van je tegenstander.
imo:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je bent een junk, dus waarom is het schelden?
Maar vergis je nietquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is mij ook opgevallen, zelf een goede vriend zijn loont wel degelijk. Maar tot dat punt kom je domweg nooit als je geen basis vertrouwen geeft, of direct met je oordeel klaar staat.
Dan kan je beter dom blijven lijkt mequote:Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:
Ik leer van mijn verkeerde inschattingen qua mensen
Vandaar dat ik ook maar echt 1 vriendin heb.
Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan kan je beter dom blijven lijkt me
Hooo, sorry meidquote:Op zondag 14 augustus 2011 01:50 schreef prupke het volgende:
[..]
Hoezo ben ik dom? (of waarom zou ik dom blijven? volgens jou? )
Ik geef net aan dat ik er iets van uit lering trek.....
Ik heb me ook eens vergist in een goede vriendin toen ik 16 was. Maar ach, wat is 16 nou voor een leeftijd. Vorig jaar liet een maat me zitten met een design opdracht. Lering uit getrokken, vriendschap met hem is geweldig maar samen zaken doen dus niet. Verder beschouw ik hem er niet minder als een vriend om.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Maar vergis je niet
Ik ben iemand die geeft en minder neemt .
Maar ik heb me wel eens goed vergist in een persoon.
Ik dacht dat het een vriend was, en toen die problemen had , in huis genomen en die persoon aan alle kanten dat ik kon, geholpen.
Achteraf bleek die persoon alles bij elkaar te liegen.....
Maar dan ben ik ook een vriendin en zet je net zo hard op straat
Ik leer van mijn verkeerde inschattingen qua mensen
Vandaar dat ik ook maar echt 1 vriendin heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |