Nihil dus.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Net zo gevaarlijk als op je snelheidsmeter kijken, dat doe je ook niet constant.
Maar wil je je navigatie gedetailleerd bijhouden dan moet je zeker een stuk geconcentreerder kijken dan dat je bij je dashboard doet. Anyway, wellicht dat mijn navigatie ook niet op een ideaale hoogte zit, ongeveer op de hoogte van de versnellingspookquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Net zo gevaarlijk als op je snelheidsmeter kijken, dat doe je ook niet constant.
Kan je m niet aan raam doen met zo'n zuignap?quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wil je je navigatie gedetailleerd bijhouden dan moet je zeker een stuk geconcentreerder kijken dan dat je bij je dashboard doet. Anyway, wellicht dat mijn navigatie ook niet op een ideaale hoogte zit, ongeveer op de hoogte van de versnellingspook
Dat ik altijd vrij organisatorisch denk en te werk ga, mijn eigen logica erop na houdt (zelf ezelsbruggetjes verzinnen). Vaak ben ik ook erg beleefd tegen anderen en sta ik mensen netjes te woord.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Noem eens een paar dingen.
[..]
Je moet ook niet de hele tijd naar de navigatie kijken, je moet er gewoon naar luisteren.
Inbouw.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:07 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Kan je m niet aan raam doen met zo'n zuignap?
Aah op die manier, in wat voor bak rijd jij?quote:
Saab 9-3.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:10 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Aah op die manier, in wat voor bak rijd jij?
Dat is idd niet zo slim, de meest ingebouwde navigatie zit ook een stuk hoger (midden in de dash):quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wil je je navigatie gedetailleerd bijhouden dan moet je zeker een stuk geconcentreerder kijken dan dat je bij je dashboard doet. Anyway, wellicht dat mijn navigatie ook niet op een ideaale hoogte zit, ongeveer op de hoogte van de versnellingspook
Volgens mij is de navigatie ook pas later ingebouwd. Maar geeft jouw navigatie ook de richting aan dmv van tekst?quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is idd niet zo slim, de meest ingebouwde navigatie zit ook een stuk hoger (midden in de dash):
[ afbeelding ]
Zelfs als je zoals hier wat meer info afleest hoeft dat geen probleem te zijn, immers heb je uit een ooghoek de weg nog steeds in de gaten.
Het bijhouden vind ik niet zo'n probleem, ik doe meestal alleen een snelle blik om te zien hoe ver het is tot mijn volgende afslag en dan weet ik ook weer ongeveer wanneer ik weer moet kijken. Zie je in 1 oogopslag, is niets moeilijks bij.
Ik kan er niet over meepraten, maar ik zou het niet meteen en te vlug vertellen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:14 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik had trouwens een vraag, hoe open zijn jullie om andere mensen te vertellen dat jullie Auti's zijn? Doen jullie dat pas na lange tijd vertellen, of zeggen jullie het vrijwel in het begin zodat andere rekening met je kan houden?
Zo maar even een vraag.
Ik wil niet de indruk wekken dat ik een zielig ventje ben, dus ik hou het standaard gewoon voor me. Pas als het gesprek daartoe aanleiding biedt zeg ik dat ik het heb en wat voor implicatie's het voor mijn leven heeft. Maar om te voorkomen dat mensen van mij gaan denken: "hij vindt zichzelf wel erg zielig" zeg ik er altijd bij dat ik m'n beperkingen ken, maar daardoor juist wel heel goed kan inschatten wat ik wél in m'n mars heb.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:14 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik had trouwens een vraag, hoe open zijn jullie om andere mensen te vertellen dat jullie Auti's zijn? Doen jullie dat pas na lange tijd vertellen, of zeggen jullie het vrijwel in het begin zodat andere rekening met je kan houden?
Ik vertel het meestal pas na een tijdje, en als mensen zich dan in ene raar gaan gedragen zijn het nooit echte vrienden geweest.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:14 schreef Vluchtdeur het volgende:
Zo maar even een vraag.
Nee, dat zijn snelheidscontrole's en wegafsluitingen die hij in dat scherm aangeeft.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij is de navigatie ook pas later ingebouwd. Maar geeft jouw navigatie ook de richting aan dmv van tekst?
Dat is inderdaad een goede vraag. Aan de ene kant wel want dan kan iemand rekening met je houden. Aan de andere kant kunnen ze ook gelijk heel stereotype over je gaan denken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag me wel af als het slim is om zoiets te vertellen bij essentiele momenten in je leven, en daaronder versta ik intake's voor je volgende opleiding/studie, sollicitatie gesprek, eventuele date etc.
Bij een sollicitatiegesprek zou ik het vertellen, op de eerste date zou ik het voor me houden. Ik vertel het wel op de tweede of de derde.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag me wel af als het slim is om zoiets te vertellen bij essentiele momenten in je leven, en daaronder versta ik intake's voor je volgende opleiding/studie, sollicitatie gesprek, eventuele date etc.
Welkom bij de club!quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:26 schreef Riddler86 het volgende:
Bij mij is vandaag de diagnose pdd - nos gegeven.
Zit er nog wel enigszins over te twijfelen, maar herken ook wel weer veel dingen als ik het kenmerkenlijstje zo eens doorlees.
Nou, we zullen wel zien.
Ook welkom bij de club.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:26 schreef Riddler86 het volgende:
Bij mij is vandaag de diagnose pdd - nos gegeven.
Zit er nog wel enigszins over te twijfelen, maar herken ook wel weer veel dingen als ik het kenmerkenlijstje zo eens doorlees.
Nou, we zullen wel zien.
ja best wel een aantal, alhoewel het best lastig is om die dingen in jezelf te herkennen vind ik. Wel een gave poster trouwens. Zo duidelijk dat zelfs autisten hem kunnen begrijpenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:27 schreef Rezania het volgende:
Ik had vandaag weer school en kwam deze poster in de gangen tegen:
[ afbeelding ]
Ik herken wel een paar dingen in mijzelf, zoals 'Heeft een eigen logica' en 'Kan veel feiten reproduceren'.
Herkennen jullie jezelf ook in sommige dingen?
Bij een sollicitatie zou ik het juist niet vertellen, de meeste mensen zijn niet bekend met wat autisme precies inhoud en zouden daardoor juist afgeschrikt kunnen worden omdat ze het stigma: "bij hem zal wel iets niet goed zijn" meegeven.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij een sollicitatiegesprek zou ik het vertellen, op de eerste date zou ik het voor me houden. Ik vertel het wel op de tweede of de derde.
Ja ik heb dat ook gehoord ja, ik ben zelf Klinisch opgenomen in een instelling... Vraag me af hoeveel dat gaat kosten, dit geintje.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
ja best wel een aantal, alhoewel het best lastig is om die dingen in jezelf te herkennen vind ik. Wel een gave poster trouwens. Zo duidelijk dat zelfs autisten hem kunnen begrijpen(nofi) Off course.
Weet iemand hoe dat zit met eigen bijdragen bij de psycholoog. Ik hoorde vandaag van mij behandelaar dat je vanaf volgend jaar bovenop je eigen risico nog eens een eigen bijdrage moet gaan betalen. Hoe zit dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
Dank je.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Welkom bij de club!
Ik heb zelf ook PDD-NOS.
Ja, dat is ook een mogelijkheid inderdaad. Ja, dat is eigenlijk wel slimmer.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij een sollicitatie zou ik het juist niet vertellen, de meeste mensen zijn niet bekend met wat autisme precies inhoud en zouden daardoor juist afgeschrikt kunnen worden omdat ze het stigma: "bij hem zal wel iets niet goed zijn" meegeven.
Dan liever niets zeggen, mezelf kunnen bewijzen, en op prestatie's worden beoordeeld i.p.v. op labels.
Ik ben 24.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:28 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ook welkom bij de club.
Ben zelf ook Autist.
Hoe oud ben je als ik vragen ben?
Uhu, maar dat zal per persoon, per situatie, en per setting verschillen. Wellicht dat jij iets beter kan verbloemen dan vluchtdeur om maar even een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij een sollicitatie zou ik het juist niet vertellen, de meeste mensen zijn niet bekend met wat autisme precies inhoud en zouden daardoor juist afgeschrikt kunnen worden omdat ze het stigma: "bij hem zal wel iets niet goed zijn" meegeven.
Dan liever niets zeggen, mezelf kunnen bewijzen, en op prestatie's worden beoordeeld i.p.v. op labels.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:30 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ja ik heb dat ook gehoord ja, ik ben zelf Klinisch opgenomen in een instelling... Vraag me af hoeveel dat gaat kosten, dit geintje.
Pff het is erg inderdaad. Van dit kabinet moet ik ook niets hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Moest er toch even uit...quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Jongens, we moeten deze sc niet politiseren heb ik het idee
Dit is geen SC.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
We kunnen de politiek SC wel autiserenquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Anno 2011 is de enige wat lastiger vraag die mensen weleens stellen, wat voor werk ik hiervoor heb gedaan. Dat ik auti ben vertel ik als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:14 schreef Vluchtdeur het volgende:
Zo maar even een vraag.
Pasen en Pinksteren vallen nooit op één dag. Dus je gaat het nooit vertellen maak ik hierop uit?quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:49 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Anno 2011 is de enige wat lastiger vraag die mensen weleens stellen, wat voor werk ik hiervoor heb gedaan. Dat ik auti ben vertel ik als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde.
Succes!quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:56 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik ga over 4 minuten weer trouw therapie volgen, tot straks (half 10)
Nee, ik denk niet dat ik daarmee prettiger gesprekken heb. Het gaat nu opmerkelijk goed, en dan werk ik nog op misschien wel de meest hippe directie van de organisatie. Daar pluk ik zeker de vruchten van. Natuurlijk zijn er wel verschillen met NT-ers, maar ik zit toch veel dichter bij de NT-ers dan mensen met Asperger. Ik zie er kortom het nut niet van in om het te vertellen. Velen hebben niet eens een diagnose, en hebben dit dilemma dus niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:51 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Pasen en Pinksteren vallen nooit op één dag. Dus je gaat het nooit vertellen maak ik hierop uit?
Heel verstandig! Dit soort dingen zijn toch wel een beetje privé. Maar was er een reden voor waarom je een diagnose soms beter voor je kan houden?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens heb ik vanuit het bedrijfsleven (c.q. een goede vriendin van m'n ouwelui) het goedbedoelde advies gekregen dit soort dingen ook voor me te houden. Daarbij moet ik wel aantekenen dat voor haar "mijn" diagnose onverwacht kwam, omdat ik al eens een half jaar met haar op samengewerkt en ze nooit iets aan mij gemerkt heeft c.q. nooit van anderen (klanten, collega's) een onvertogen woord over mij had gehoord.
Wat me deugd heeft gedaan is dat ze achter de hand van de hoogste directeur te horen gekregen had dat die man een zeer hoge pet van mij op had (tijdens een lange autorit eens een prachtige, diepzinnig gesprek met hem gevoerd). Dat streelt m'n auti-ego dan toch wel een beetje.
Omdat als je bij een potentiële werkgever gaat verkondigen dat je een handicap hebt, dit een risico voor een werkgever kan vormen. In dat geval gaat een werkgever liever op zoek naar een "normale" kandidaat waar ze dat risico niet bij hebben. En als je voor bepaalde werkzaamheden geen beperking door je handicap ervaart, dan heeft het net zoals captain_maximum zegt ook totaal geen meerwaarde om het te vertellen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Heel verstandig! Dit soort dingen zijn toch wel een beetje privé. Maar was er een reden voor waarom je een diagnose soms beter voor je kan houden?
Je bent inderdaad niet de enigequote:Op maandag 22 augustus 2011 21:09 schreef Captain_Maximum het volgende:
Dat gevoel had ik juist voor ik mijn diagnose kreeg. Daarna kwam ik achter dat er wel meer mensen met de zelfde probleempjes rondlopen.
Overigens heb ik het nooit verteld op mijn werk. Ik zag er ook niet de meerwaarde van.
Alleen zijn heeft zeker ook grote nadelen, terecht wat je noemt is de vakantie....Alleen is dan niks aan. Ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat sommigen het leuk vinden om alleen op vakantie gaan, ik zou daar zelf echt geen zin in hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:28 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
In de ogen van een gemiddelde ASS-er heeft het misschien enorme voordelen. Ik denk dat het zijn voordelen heeft, maar in de praktijk ook duidelijke nadelen. De meeste werkenden hebben wel een relatie, gaan gemakkelijker op vakantie (bijvoorbeeld even een weekendje Brugge of Rome) en kunnen meepraten als het over kinderen gaat. Facebook staat in augustus vol met vakantieverhalen. Als alleenstaande voel het voor mij soms toch een beetje als de eindjes aan elkaar knopen.
Maar ik sluit een relatie niet uit nu ik al 2 jaar economisch zelfstandig ben en ik ook de nodige levenservaring aan het opdoen ben.
Ik kan me wel vinden in je punten over vakantie en kinderen. Vakantie kost meer moeite voor een alleenstaande. Alleen op vakantie gebeurt wel hoor, ik zou dan eerder voor een grote stad als Rome gaan maar geen strandbestemming.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zou erg mooi zijn als jij een vriendin aan de haak zou slaan. Diep in je hart wil je dat ook volgens mij. Maar zou je het ook aankunnen?
De vraag is niet storend, maar roept bij mij wel gelijk de wedervraag op: ben jij de enige die dit zo ervaart? Zo ja, dan zou er ook gewoon sprake kunnen zijn van botsende karakters of een ooit eens gekwetst ego.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:36 schreef Knavia het volgende:
Goedenavond, kom even jullie topic incrashen.
Mag ik wat raad vragen?
Ik vermoed dat mijn baas autistisch is of in ieder geval een aantal autistische kenmerken heeft. In gesprekken waarbij ik ironie of sarcasme gebruik vat hij alles letterlijk op. Hij gaat dus voorbij aan intonaties en gezichtsuitdrukkingen. Dit zorgt voor een nogal verstoorde werkverhouding. Hij vertrouwt mij niet, en heeft het gevoel dat ik een soort hetze tegen hem voer achter zijn rug om. Tegelijkertijd is het voor mij enorm vermoeiend om bij elk contact met hem mezelf te moeten aanpassen om de boodschap helder door te krijgen. Van de suggestie dat er iets van autisme speelt, wil ie niets weten. Heb eerder zoiets laten vallen en dat heeft me bijna m'n baan gekost (en erg veel gesprekken met een mediator erbij opgeleverd).
Inmiddels kost het me zoveel moeite, dat ik elke dag met hoofdpijn opsta en naar bed ga. Omdat mijn baas aandeelhouder is, is er niemand boven hem die ik kan inschakelen.
Is er een 'geheim wapen' wat ik kan inzetten om voor ons beide de samenwerking soepeler te laten gaan?
Bij voorbaat mijn excuses als deze vraag als storend wordt ervaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |