abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100998067
Wat voor therapie bedoel je, relatietherapie?
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:11:29 #177
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_100999905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 02:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
Misschien niet goed verwoord. Ik geloof ook wel dat "true love stories" kunnen bestaan, maar ik zie mezelf gewoon als aromantisch en dus heb ik er niks mee.
Welkom bij de club! Ik heb hier dus ook totaal geen kaas van gegeten, kan er dan ook niet over meediscussiėren 8)7
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_101000648
Ik heb mijzelf al een tijdje ingesteld dat ik altijd alleen zal blijven, scheelt een hoop ellende.
-weg-
pi_101001427
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Welkom bij de club! Ik heb hier dus ook totaal geen kaas van gegeten, kan er dan ook niet over meediscussiėren 8)7
Komt veel voor hoor ;)

Ik hoop toch dat je in je eentje gelukkig kan zijn. Dat heeft ook enorme voordelen :Y

Maar merk ik dat je moeite hebt (of schaamte misschien? ) met het feit dat je op dit terrein (nog) geen ervaringen hebt opgedaan, gezien de " 8)7 " smiley? :{

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 21-08-2011 16:27:07 ]
pi_101001476
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:33 schreef Auti het volgende:
Ik heb mijzelf al een tijdje ingesteld dat ik altijd alleen zal blijven, scheelt een hoop ellende.
Verwachtingen bijstellen scheelt inderdaad de nodige teleurstellingen :Y
pi_101007846
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:33 schreef Auti het volgende:
Mischien zit ik nog in de ontkenningsfase, want af en toe heb ik ook eraan gedacht dat ik alleen zal blijven, puur omdat ik logisch gezien wel kan beredeneren waarom ik een karakter ben waarmee het moeilijk samenleven is.

Echter gloort er dan af en toe toch nog een sprankje hoop als er een meisje blijkt te zijn wat niet van mij afgenegen is (maar zoals gezegd, dat verneuk ik dan wel weer vakkundig).
pi_101008735
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mischien zit ik nog in de ontkenningsfase, want af en toe heb ik ook eraan gedacht dat ik alleen zal blijven, puur omdat ik logisch gezien wel kan beredeneren waarom ik een karakter ben waarmee het moeilijk samenleven is.

Echter gloort er dan af en toe toch nog een sprankje hoop als er een meisje blijkt te zijn wat niet van mij afgenegen is (maar zoals gezegd, dat verneuk ik dan wel weer vakkundig).
Tja, dat heb ik dus ook.
-weg-
pi_101011653
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn snap ik niet wat de meerwaarde van een relatie is vergeleken met een gewone vriendschap. Komt nog bij dat ik ook niet echt van mensen kan houden. Ik kan mensen geen liefde geven die ze misschien wel zouden willen ontvangen, dus dan gaat het gewoon niet.
signatuurloos
pi_101012585
Volgens mij is een relatie ook gewoon een goede vriendschap. Denk ik.
-weg-
pi_101012757
Zo zie ik een relatie ook, alleen dan dat de vriendschap een extra dimensie in de vorm van intimiteit / genegenheid heeft, die een "normale" vriendschap niet heeft.
pi_101013426
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:57 schreef Auti het volgende:
Volgens mij is een relatie ook gewoon een goede vriendschap. Denk ik.
hm..., is relatie geen overtreffende trap daarin :?
pi_101013752
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:27 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn snap ik niet wat de meerwaarde van een relatie is vergeleken met een gewone vriendschap. Komt nog bij dat ik ook niet echt van mensen kan houden. Ik kan mensen geen liefde geven die ze misschien wel zouden willen ontvangen, dus dan gaat het gewoon niet.
Ben jij nooit verliefd geweest? En wat is liefde eigenlijk?

Ik denk wel dat ik iemand liefde kan geven misschien niet op de manier dat de ander verwacht, maar als de ander dat weet en er voor open staat moet dat geen probleem zijn
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101014306
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hm..., is relatie geen overtreffende trap daarin :?
Ik weet niet, je zou toch kunnen stellen dat je in een relatie elkaars beste maatje bent?
-weg-
pi_101020668
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik weet niet, je zou toch kunnen stellen dat je in een relatie elkaars beste maatje bent?
Dat wel. Al heb ik de neiging om dat in gradaties te zien. Ik heb net als Schaal_9 geen ervaring, dus eigenlijk weet ik het niet :{
pi_101030499
Gisteren vrijgezellenfeest gehad, werd om 11:30 opgepikt en werd opgewacht door 5 goede vrienden die me meenamen om te gaan kleiduivenschieten bij Volkel in de buurt. Daarna een Whisk(e)y-proeverij incl dikke sigareren en daarna Pizza besteld.

Heerlijke dag gehad :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 22 augustus 2011 @ 13:28:42 #191
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_101037923
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Komt veel voor hoor ;)

Ik hoop toch dat je in je eentje gelukkig kan zijn. Dat heeft ook enorme voordelen :Y

Maar merk ik dat je moeite hebt (of schaamte misschien? ) met het feit dat je op dit terrein (nog) geen ervaringen hebt opgedaan, gezien de " 8)7 " smiley? :{

In de ogen van een gemiddelde ASS-er heeft het misschien enorme voordelen. Ik denk dat het zijn voordelen heeft, maar in de praktijk ook duidelijke nadelen. De meeste werkenden hebben wel een relatie, gaan gemakkelijker op vakantie (bijvoorbeeld even een weekendje Brugge of Rome) en kunnen meepraten als het over kinderen gaat. Facebook staat in augustus vol met vakantieverhalen. Als alleenstaande voel het voor mij soms toch een beetje als de eindjes aan elkaar knopen.

Maar ik sluit een relatie niet uit nu ik al 2 jaar economisch zelfstandig ben en ik ook de nodige levenservaring aan het opdoen ben.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_101044121
Ik had vandaag weer school en kwam deze poster in de gangen tegen:

Ik herken wel een paar dingen in mijzelf, zoals 'Heeft een eigen logica' en 'Kan veel feiten reproduceren'.

Herkennen jullie jezelf ook in sommige dingen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_101046572
Zeer duidelijk in het plaatje "schematische weergave", want als kleine jongen al wist ik in de auto m'n bestuurder probleemloos naar veel bepaalde bestemmingen te sturen (voor de tijd van de navigatie). M'n richtingsgevoel is zeer sterk en ik oriėnteer me dan aan punten die ik al eens eerder heb gezien (beelddenken!).

Sterker nog, de hele rit van Rome naar Hamburg heb ik zonder navigatie gedaan, puur omdat ik op de heenweg de belangrijkste plaatsen en de routestructuur heb onthouden. :P
pi_101047165
Ik heb niet eens een navigatie. Als ik met de auto ergens naartoe moet, kijk ik op Google maps en onthoud dan hoe ik moet rijden. Sowieso ken ik een groot deel van de snelwegen (vooral randstad) ook wel uit mijn hoofd, Net als het spoornet. dus bekijk ik alleen de binnenstad.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:27 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Ik herken wel een paar dingen in mijzelf, zoals 'Heeft een eigen logica' en 'Kan veel feiten reproduceren'.

Die heb ik volgens mij ook gezien bij Centrum Autisme.
signatuurloos
pi_101047254
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik heb niet eens een navigatie. Als ik met de auto ergens naartoe moet, kijk ik op Google maps en onthoud dan hoe ik moet rijden. Sowieso ken ik een groot deel van de snelwegen (vooral randstad) ook wel uit mijn hoofd, Net als het spoornet. dus bekijk ik alleen de binnenstad.

[..]

Die heb ik volgens mij ook gezien bij Centrum Autisme.
Kan wel kloppen, bij op school hebben de posters Centrum Autisme er op staan.

Maar echt waar, jullie hebben geen navigatie nodig? Ik kan niet zonder, ik zou nog verdwaald raken als ik naar school fiets! _O- Oh wacht, dat was vanochtend. :P
pi_101047769
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
Als kind heb ik altijd wel een interesse in treinen gehad, ik vind dat zo herkenbaar, want ik ken het spoornet ook op m'n duimpje en weet hoe je naar de meeste plaatsen moet komen. :D
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:58:41 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_101049475
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:27 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Raar, bij bepaalde dingen is het een keihard ''ja'', en bij andere dingen is juist het tegenovergestelde waar.
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:37 schreef von_Preussen het volgende:

Sterker nog, de hele rit van Rome naar Hamburg heb ik zonder navigatie gedaan, puur omdat ik op de heenweg de belangrijkste plaatsen en de routestructuur heb onthouden. :P
Is dat niet gevaarlijk als je de hele tijd op je navigatie zit te loeren? :@
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_101049572
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Raar, bij bepaalde dingen is het een keihard ''ja'', en bij andere dingen is juist het tegenovergestelde waar.
Noem eens een paar dingen.

quote:
[..]

Je moet ook niet de hele tijd naar de navigatie kijken, je moet er gewoon naar luisteren. ;)
pi_101049685
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

Net zo gevaarlijk als op je snelheidsmeter kijken, dat doe je ook niet constant. ;)
pi_101049701
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:00 schreef Rezania het volgende:

Je moet ook niet de hele tijd naar de navigatie kijken, je moet er gewoon naar luisteren. ;)
Ik zet de stem juist altijd uit omdat ik me er gruwelijk aan erger als iemand door m'n muziek gaat bleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')