quote:NOS: Live rellen Engeland
11.09 uur: politie zet zwaarder geschut in
De politie in Londen zet sinds vanochtend zwaarder geschut in om een einde te maken aan de rellen. Er rijden gepantserde voertuigen door de straten bij station Clapham Junction. Het gaat om 'Jenkels', een soort zwaar bepantserde politiebusjes. Ze werden ingezet nadat relschoppers een kledingwinkel in lichterlaaie hadden gezet en winkels hadden geplunderd.
10.56 uur: Rellen kosten verzekeraars tientallen miljoenen
Drie nachten rellen in Londen en andere grote steden gaan Britse verzekeraars waarschijnlijk tientallen miljoenen ponden. "Het is nog te vroeg om het volledige beeld van de schade te hebben, maar verzekeraars zijn druk aan het werk om alle claims te verwerken. Daarna hebben we een precies beeld van de totale kosten."
10.38 uur: Engeland - Nederland gaat niet door
De oefenwedstrijd Engeland - Nederland gaat niet door in verband met de rellen in Londen. Dat heeft de KNVB bevestigd.
09.37 uur: Premier Cameron houdt crisisbijeenkomst
Een speciaal crisisteam onder leiding van de Britse premier Cameron komt rond 10.00 uur bij elkaar. De zogenoemde Cobra-groep moet een strategie verzinnen om de rellen tegen te gaan. Ook zal een verklaring worden gezocht waarom de autoriteiten volledig verrast zijn door de geweldsuitbarsting. Premier Cameron brak gisteren zijn vakantie in Italië af vanwege de rellen
quote:Onrusten verspreiden zich over andere steden
(Novum/AP) - LONDEN - De golf van geweld en plunderingen in Londen heeft zich nu ook verspreid naar drie andere steden, waaronder Liverpool. In Londen gingen jongeren maandagnacht opnieuw op rooftocht. Zij staken gebouwen, voertuigen en vuilnisbakken in brand, plunderden winkels en bekogelden de politie met flessen en vuurwerk. In enkele districten waar het geweld het hevigst was, zette de politie pantservoertuigen in.
Geīnspireerd door de onlusten in Londen, gingen ook in Birmingham, Bristol en Liverpool jongeren de straat op. De autoriteiten erkenden bijna niet bij machte te zijn om het geweld in te dammen.
Waar eerst gewezen werd naar armoede, bezuinigingen en werkloosheid als onderliggende oorzaken voor de onrust, lijkt het er nu sterk op dat veel jongeren worden aangetrokken door het spannende vooruitzicht van geweldplegingen, vandalisme en plunderingen. "Kom, sluit je aan bij de pret", riep een jongere in de Londense buitenwijk Hackney, waar winkelpuien het moesten ontgelden en auto's in brand werden gestoken.
In sommige wijken konden relschoppers vrijwel ongestraft hun gang gaan. Restaurants en winkels in heel Londen sloten de deuren uit voorzorg eerder.
De chaos verspreidde zich maandagnacht over de hele stad, van de armoedige buitenwijken aan de rand van de stad tot chique buurten als Notting Hill in het centrum. De Londense ambulancedienst zei zestien personen te hebben behandeld. Vijftien van hen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De politie verrichtte 334 arrestaties. Drie personen zijn aangeklaagd voor poging tot moord op een politieagent, die zij in Noord-Londen met hun auto hadden aangereden.
Na het ochtendgloren keerde de rust weer in de Britse hoofdstad. De meeste relschoppers keerden huiswaarts, uit vrije wil of daartoe gedwongen door de politie.
In Birmingham, een kleine tweehonderd kilometer ten noordwesten van Londen, vielen tientallen lieden eveneens winkels aan. De politie arresteerde 35 personen. In Bristol waren honderdvijftig relschoppers op de been en ook in Liverpool werd de confrontatie met de politie gezocht.
quote:Observer sports writer Jamie Jackson says the British Olympic Association is currently meeting at its central London headquarters, deciding how best to respond to the disorder in the capital. He says the disturbances must represent their worst nightmares, with less than a year to go until the London 2012 games begin.
Ik moest afgelopen jaar vanwege afgesloten snelwegen van het Parijse centrum binnendoor naar Villepinte. Kwam ik 's avonds laat door Clichy-sous-Bois en zo. Toch maar de deur op slot gedaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:54 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou in welke wijken ik geweest ben?
Als een demonstratie normaal verloopt is er niks aan de hand. De ME gaat niet preventief op mensen 'inrammen'quote:
Je weet niet wat daarvoor is gebeurdquote:
Hehequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het NL elftal stond al op Schiphol
Het ziet er inderdaad heel erg dreigend uit, al die brugpiepers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:00 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je weet niet wat daarvoor is gebeurd
Je lijkt wel een Amerikaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:00 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je weet niet wat daarvoor is gebeurd
Roninquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Maar welke kleur heeft het boat house in Hereford?
Die zijn er al 3 dagen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoeveel uur zal het nog duren voordat de eerste meldingen van rellen binnenkomen?
2 Weken geleden ben ik er een aantal keren doorheen gereden met de bus (we hadden een huisje gehuurd in Sewardstone). Toen al was het er onrustig, steeds sirenes van politie etc.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben alleen in Tottenham geweest een paar jaar terug, maar dat zag er in mijn optiek niet echt héél erg pauper uit. Gewoon een onderkomen arbeiderswijk, zoals er zoveel in geheel Europa te vinden zijn.
Goh, da's een origineel geluid, nog niet gehoord in de vorige 8 delenquote:
Waarom sturen ze niet Cohen met een pot thee?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:03 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Goh, da's een origineel geluid, nog niet gehoord in de vorige 8 delen
Daar was ik niet dus stel je niet aan. Gewoon keiharde maatregelen nemen tegen dit tuig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:03 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Goh, da's een origineel geluid, nog niet gehoord in de vorige 8 delen
Natuurlijk zit echt geen boodschap achter, van we willen werk etc. etc is puur vandalisme en plunderen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Guitar93 het volgende:
Die rellen zijn puur om winkels te plunderen. Gewoon een dekmantel
Omdat ze er bij de PVDA inmiddels ook achtergekomen zijn dat dat niet de juiste aanpak was.. "het roer moet om" las ik een paar weken geledenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom sturen ze niet Cohen met een pot thee?
Ik ben voor Mark, met een leuk dansje moet dit toch ook op te lossen zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Niet alleen de NOS, zie bijvoorbeeld de voorpagina van de Metro. Een klein blokje met een verwijzing naar pagina 7.quote:
Stoere taalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Daar was ik niet dus stel je niet aan. Gewoon keiharde maatregelen nemen tegen dit tuig.
Dat maakt niet zoveel indruk in een land waar het thee drinken zo'n beetje is uitgevonden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
ALTIJD is wat overdreven, maar meerdere keren per dag ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
sirenes van politie hoor je door heel londen. ALTIJD.
Ik vind het een sympathieke vent om te zien. Mooi pak, mooie stropdas. Kom op, ik mag toch ook wel eens positief ergens over zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
![]()
Ook nog iets over zijn haar mss?
Hij ziet er goed uit inderdaadquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik vind het een sympathieke vent om te zien. Mooi pak, mooie stropdas. Kom op, ik mag toch ook wel eens positief ergens over zijn.
Vrouwenquote:
Wel een prutsknoop in zijn das...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik vind het een sympathieke vent om te zien. Mooi pak, mooie stropdas. Kom op, ik mag toch ook wel eens positief ergens over zijn.
Tuurlijk....ik vind het grappig dat het je opvalt...that's all.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |