Ik liep bij het voorwoord al vast, weet niet of je een bedenksel van iemand die zwaartekracht per definitie al onzin vindt, serieus moet nemen...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Daaromtrent had ik in het vorige deeltje al een link gepost met een documentje van soortgelijke strekking (maar dan veeeeeel uitgebreider). Daar kwam een scriptkiddie van Anonymous mee aanzetten. Maar ik heb de indruk dat iedereen er overheen heeft gelezen.![]()
Ben zelf niet zo'n aanhanger van Nibiru e.d. maar vond het niveau van details wel frapant. Geen idee waar het vandaan komt.
Misschien iets om uit te pluizen/debunken voor Verstraten ?
Niet de beste kwaliteit overigens, en elk 2e blad is leeg (?)
http://www.scribd.com/doc/60725711/60666838-Nib
[..]
Zou (al sinds 2007) alleen met infrarood te zien zijn.
Zou een mega storm veroorzaakt hebben op Saturnus en een tilt van 90graden (dec. 2010)
Volgt dezelfde baan als Elenin & zou ongeveer een jaar later arriveren. etc. etc.
Dat vond ik ook al gelijk frapant jaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef The_stranger het volgende:
Ik liep bij het voorwoord al vast, weet niet of je een bedenksel van iemand die zwaartekracht per definitie al onzin vindt, serieus moet nemen...
"Elenin" an sich misschien niet; maar misschien kan iets in/om Elenin een EM-veld opwekken of EM-signalen afgeven.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef AVerstraten het volgende:
...
@Bankfurt
[..]
Kometen hebben geen eigen magnetisch veld.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik liep bij het voorwoord al vast, weet niet of je een bedenksel van iemand die zwaartekracht per definitie al onzin vindt, serieus moet nemen...
Dat zei ik dus ook al toen Ron1N dit postte in de vorige draad:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al gelijk frapant ja
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:15 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
(...)
[..]
O ja, van die meneer die meteen al in de eerste regel van het voorwoord beweert dat de zwaartekracht niet bestaat. Dan zijn we toch meteen klaar lijkt me, zoiets komt niet meer goed.
Heb ik daar nou overheen gelezenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:33 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook al toen Ron dit postte in de vorige draad:
[..]
Dat vond ik nou juist weer moeilijk te slikken, zwaartekracht en magnetisme zijn immers duidelijk onderscheiden en qua effect totaal verschillende krachten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat het dan eigenlijk een combinatie is van magnetisme, druk etc. vond ik nog te slikken, als 'mogelijk alternatief' van de schrijver.
Hoe het ongeveer werkt is redelijk goed bekend. Wat ter discussie is komen te staan is of het een fundamentele natuurkracht is - zoals tot nu toe werd aangenomen - of een emergent verschijnsel, opgeroepen door de interactie van bepaalde verschijnselen. Erik Verlinde van de Universiteit van Amsterdam gaat daar onderzoek naar doen.quote:Maar, hoe zwaartekracht werkt en waar het vandaan komt etc. staat zover ik weet (en nee, dat is niet zover) nog open voor discussie ?
Nee, we zullen daar niets van merken, daar is zijn coma en staart veel te ijl voor.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:39 schreef Truthfinder7 het volgende:
Wat ik me wel afvraag is zullen we iets van de temperatuur gaan merken als Elenin tussen de zon en de aarde staat.
De nucleus is de harde kern van ijs en gruis. De nucleus van Elenin wordt geschat op ongeveer 4 km. in diameter. Als de komeet in de buurt van een ster (de zon) komt, gaat een deel van de kern sublimeren, dat wil zeggen gaat over in gasvormige toestand. De aldus gevormde gaswolk is de coma. Die coma kan heel groot zijn, maar is zeer ijl. Doordat een komeet zo weinig zwaartekracht heeft, kan hij de coma niet bij zich houden: naarmate de komeet dichter bij de zon komt, breekt het zonlicht de moleculen in de coma af, die vervolgens door de zonnewind tot een staart worden bijeengeblazen.quote:Door de nucleus van Elenin kan ik de komeet zelf niet vinden![]()
Deze nucleus schat ik op zo`n 55000 km, ik kan er naast zitten.
Een komeet bestaat uit een kern (ook wel nucleus genoemd) van ijs, gruis en bevroren gassen. Nucleus is een ander woord voor kern en in het Engels heet de kern nucleus.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:52 schreef Truthfinder7 het volgende:
Volgens mij heb je eerst de komeet dan de nucleus en dan de coma.
http://www.google.nl/sear(...)Q&sqi=2&ved=0CG4QsAQ
De staart van Elenin komt trouwens richting de aarde.
Het grootste deel daarvan is gas. Toen de komeet ontdekt werd, had hij nog geen coma. Je kunt dan met behulp van de gemiddelde helderheid en het lichtweerkaatsend vermogen de vermoedelijke grootte berekenen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dat wilde ik even zeker weten, want het witte centrum gedeelte van Elenin is behoorlijk groot.
Dat klopt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ja waarschijnlijk reflecties van de zon die dit veroorzaken en de opwarming natuurlijk.
Ja, nee, laat maar ja. Ik heb het nog eens wat aandachtiger gelezen, dat voorwoord, maar dat klinkt wel heel erg vreemd. Zoals ik het nu interpreteer is volgens hem het grootste deel van de zwaartekracht op aarde gewoon luchtdruk ...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:
Dat vond ik nou juist weer moeilijk te slikken, zwaartekracht en magnetisme zijn immers duidelijk onderscheiden en qua effect totaal verschillende krachten.
Hoe het ongeveer werkt is redelijk goed bekend. Wat ter discussie is komen te staan is of het een fundamentele natuurkracht is - zoals tot nu toe werd aangenomen - of een emergent verschijnsel, opgeroepen door de interactie van bepaalde verschijnselen. Erik Verlinde van de Universiteit van Amsterdam gaat daar onderzoek naar doen.
Ik moest erg lachen om dat voorwoord in het artikel waar jij naar linkte, maar werd er ook weer een beetje droevig van. De dingen op zich zijn al interessant zat vind ik, ik snap niet waarom er toch altijd maar weer allerlei malligheid bij verzonnen moet worden. Maar ja, dat is dan mijn beperking denk ik dan maar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja, nee, laat maar ja. Ik heb het nog eens wat aandachtiger gelezen, dat voorwoord, maar dat klinkt wel heel erg vreemd. Zoals ik het nu interpreteer is volgens hem het grootste deel van de zwaartekracht op aarde gewoon luchtdruk ...riiiight
Dat lijkt mij ook. Dat blijkt toch ook eigenlijk wel lijkt mij uit de niet-verklaarbare zaken die er nog steeds zijn ondanks de relativiteitstheorie.quote:Dan lijkt het me ook dat je zwaartekracht niet binnen de relativiteitstheorie kunt beschrijven, maar dat je dat kader uit zult moeten breiden.
Daar moet ik even over nadenken. Ja dus. Verlinde heeft het over informatievelden/eenheden met verschillende informatiedichtheid, d.w.z. met verschillende hoeveelheden informatie. Als ik het goed begrijp is zijn hypothese dat als die "informatievelden" bij elkaar in de buurt komen en met elkaar gaan interacteren, de hoeveelheid informatie verandert. Dat proces vergt energie en dat zou dan de zwaartekracht zijn. De essentie van Verlinde's hypothese is dus dat zwaartekracht het resultaat zou zijn van de interactie tussen "informatie-eenheden" met verschillende informatiedichtheid.quote:Dan neig ik er eerlijk gezegd eerder naar om zwaartekracht te zien in de vorm van een potentiaal verschil, gevormd door massa concentraties.
Als je net zo'n malloot bent als Verlinde zit het wel goed!quote:Ben blij om te lezen dat ik niet de enige malloot ben die er zo over denkt
Er staan al sinds maanden talloze opnames door amateurastronomen van Elenin op het internet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:53 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dit zijn volgens mij de eerste amateur astronoom beelden van Elenin op het internet,
Hij ziet geen coma van 200000 km. Ik ben benieuwd naar de volgende opnames van amateur astronomen.
Ik vraag mij af hoe die mensen dat weten, want op de site van NASA lees ik daar helemaal niets over, daar lees je alleen dat Elenin een relatief kleine komeet is die geen gevaar vormt voor de aarde, hetgeen juist is.quote:Ik heb ook gelezen dat ook NASA niet precies weet wat er gaat gebeuren, en dat er een wet bestaat dat ze geen paniek of angst onder de bevolking mogen veroorzaken, ongeacht consequenties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |