Het zijn mensen die totaal geen binding hebben met de mainstream maatschappij. Het interesseert ze gewoon niet maar. Dan maar alles naar de klote trappen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:26 schreef Monidique het volgende:
Het is gewoon geweld for the fun of it. Kijk dat gebouw eens branden. De achterliggende reden is, dat het hufters zijn.
Dat klinkt allemaal heel erg stoer en bikkel maar heeft in het verleden niet echt tot goede resultaten geleidquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom niet veel harder neerslaan? Gewoon de eerste keer: rellen? Schieten! Er is geen enkel excuus, en ik denk niet dat iemand ze zal missen.
Wat staat daar ook naast in colbertquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Past deze broek mij?
Kingstown was sarcastisch...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij vergelijkt totalitaire militaire dictaturen waar mensen verdwijnen om nooit meer terug te keren met de UK? Waar iedereen te eten en een dak boven zijn hoofd heeft en de mogelijkheid te leren? Hoe durf je.
En kijk die blazerjongen er naast staan, die weet ook niet wat hij doen moet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Past deze broek mij?
Dat hangt er vanaf hoe het leger handelt. Als die het tuig met harde hand aan weten te pakken houden ze uiteindelijk vanzelf wel op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vraag me af of leger etc. wel zal werken en niet een kettingreactie naar nog meer wijken en steden zal oproepen...
En dan van de week terugbrengen: "ja, hij is te klein, mag ik mijn geld terug?"quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Past deze broek mij?
Je ziet daar wat er gebeurt als je gaat schieten op mensen. Werkt gewoon niet, ongeacht welk land je dat doet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij vergelijkt totalitaire militaire dictaturen waar mensen verdwijnen om nooit meer terug te keren met de UK? Waar iedereen te eten en een dak boven zijn hoofd heeft en de mogelijkheid te leren? Hoe durf je.
De winkelmanagerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:28 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wat staat daar ook naast in colbert
Schieten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:26 schreef alors het volgende:
[..]
Maar denk je nou serieus dat dat een reële optie is?
Mensen in die landen hebben toch echt een ander soort problemen als in een willekeurige buitenwijk van Londen. Totaal niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hebben ze in Egypte, Libië en Syrië geprobeerd. Werkt ook niet.
Maar niet schieten werkt ook niet hebben we gezien!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je ziet daar wat er gebeurt als je gaat schieten op mensen. Werkt gewoon niet, ongeacht welk land je dat doet.
Maar snappen ze dan niet dat ze zichzelf juist in hun been schieten met deze actie? En waar is de bescherming van de niet-rellende burger die ik weet niet hoe lang voor hun auto heeft gespaard en waarschijnlijk geen volledige dekking op hun auto hebben? Hoe breng je dat die hersenloze idioten aan het verstand? De youtubefilmpjes waarin burgers trots hun buit laten zien vind ik werkelijk walgelijk. Een stel egoïsten zijn het. Je kan ze zelfs vergelijken met rijke heren die hun personeel gratis willen laten werken. Dit doen ze nl de mensen die hun zaakjes net boven water kunnen houden aan. Ik heb 0.0 begrip voor deze rellen, en die mogen van mij ook allemaal een jaar vastzitten op water en brood. Misschien dat ze dan beseffen hoe fijn het is dat je in ieder geval nog een stukje vlees op je bord kunt krijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet de oorzaak, wel de trigger om eens behoorlijk los te gaan.
Het feit dat zoveel mensen daar in meegaan is toch wel byzonder.
Altijd leuk, die ads die puur op basis van steekwoorden worden getoond, net als reclames voor vliegreizen onder berichten over vliegrampen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:24 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit krijgen Amerikanen als ze naar de videos van de rellen krijgen op bbc.co.uk
Dat speelt een rol denk ik ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is er een verband tussen deze heftige rellen en het schietincident (de aanzet tot deze rellen?) enerzijds en de grote economische tweedeling in Engeland en in het bijzonder in London anderzijds?
Het startpunt van de rellen is niet terecht. De misdadiger vereren al helemaal niet, dus ik hard ook meteen de pers gebruikt en de rellen veroordeeld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me altijd dat alle rellen in Westerse landen hetzelfde verloop hebben... Dit lijkt erg veel op wat er bijvoorbeeld in Parijs is gebeurd: het begint om een irrelevante oorzaak, de overheid grijpt niet hard in, waarna de rellen zich uitbreiden naar zeer veel andere gebieden. Vervolgens duurt het een week of 2 voordat de overheid er een einde aan kan maken.
Waarom niet veel harder neerslaan? Gewoon de eerste keer: rellen? Schieten! Er is geen enkel excuus, en ik denk niet dat iemand ze zal missen.
Denk je echt dat dit soort tuig zich tevreden zou stellen met een negen-tot-vijf loonslavenbestaan? Ik ben bang dat dat een behoorlijk naieve gedachte is. In mijn optiek heeft dit nog maar amper iets te maken met sociale onlusten. Dit is rellen, plunderen en brandstichten, gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zat eerlijk gezegd meer te denken aan de benarde sociaal-economische positie waarin deze jongeren zich bevinden.
Staat die Engelsman in pak nou op de bus te wachten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Past deze broek mij?
Doe toch niet zo dom man. Maar wat is er mis met het uitrusten van agenten met handvuurwapens?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
Ja jongens, gewoon die gasten massaal neermaaien met machinegeweren. Zo krijg je het land weer op de rails.
Koos is gewoon aan het trollen, je kent hem toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dom man. Maar wat is er mis met het uitrusten van agenten met handvuurwapens?
Ik weet dat jij graag met een grote pot thee aan komt zetten, dat hebben ze daar ook wel genoeg maar het lijkt niet echt te werken hé.
Ja, ik ben echt aan het trollen. Daar sta ik immers om bekendquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Koos is gewoon aan het trollen, je kent hem toch?
Hier wel. En dat blijkt ook met zo'n kreet als bovenstaande.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt aan het trollen. Daar sta ik immers om bekend
Met vuurwapens schieten garandeer je dat de rellen volgende maand terugkomen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dom man. Maar wat is er mis met het uitrusten van agenten met handvuurwapens?
Ik weet dat jij graag met een grote pot thee aan komt zetten, dat hebben ze daar ook wel genoeg maar het lijkt niet echt te werken hé.
Afzetten die boel idd en vecht maar terug als winkeleigenaars. In dat geval had die Turkse eigenaar groot gelijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:30 schreef Caland het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)ts-london?CMP=twt_gu
Ik kon alleen niet zien wie wie nu verjaagde. Ze hadden ongeveer dezelfde kleding aan.quote:London Riots: Shop-owners defend their businesses in east London -
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |