abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103232765
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat. En spreek even af met de verkoper dat je onaangebroken dingen terug mag brengen.
Dat is niet meer van toepassing. Maar er viel mij gewoon op dat er op onze keuken factuur veel meer tegellijm stond (8 zakken van 25 kilo) dan ik zou verwachten, vandaar de vraag.

Verder hebben we goed nieuws van de loodgieter gehad, het blijkt toch allemaal mee te vallen, dus we kunnen verder met "normale" klussen ipv het leidingwerk nog aan te moeten pakken *O*
Klussen deel 1 en 2
pi_103234384
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:37 schreef Ingetje79 het volgende:
Wij hadden flexibele tegellijm die al kant en klaar was (Majolicol oid)
Schijnt voor " natte ruimtes" beter te zijn.
Maar die moet je dus absoluut nooit op de grond toepassen ;) Dat het beter is voor natte ruimtes is behoorlijke onzin. Een goede poedertegellijm is net zo goed.
pi_103236137
Het gaat hier om gewone poedertegellijm trouwens
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:35:54 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103236258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:00 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Dat is niet meer van toepassing. Maar er viel mij gewoon op dat er op onze keuken factuur veel meer tegellijm stond (8 zakken van 25 kilo) dan ik zou verwachten, vandaar de vraag.

Verder hebben we goed nieuws van de loodgieter gehad, het blijkt toch allemaal mee te vallen, dus we kunnen verder met "normale" klussen ipv het leidingwerk nog aan te moeten pakken *O*
Ooh dan begreep ik je vraag verkeerd :P Wat je kan doen is even langsgaan bij bv een megategel en daar vragen wat normaal is.

Goed loodgieter nieuws *O*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103445423
Kleine update dan maar weer :)

De TV meubel is af! Als er een plint achter zit, kunnen de boeken e.d. uitgepakt worden.

Eethoek met vlinderstoelen *O* De tafel is toch iets te groot, dus we gaan voor een rechthoekige, houten versie (inmiddels besteld).

Stukje geverfde kozijn die eerst bruin was :D

Bijkeuken nu MET vloerbedekking
Klussen deel 1 en 2
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:49:01 #156
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_103446277
Netjes ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_103447120
Waar heb je dat onderstel voor de wasmachine vandaan? Ziet er superhandig uit!
pi_103451001
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Waar heb je dat onderstel voor de wasmachine vandaan? Ziet er superhandig uit!
Megapool. Het heet geloof ik een "wasmachineverhoger". Deze was iets duurder, omdat er een draadmand in zit. Bij de Gamma heb je gewoon zo een ding zonder mand voor 45 euro.
Klussen deel 1 en 2
pi_103452068
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:53 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Megapool. Het heet geloof ik een "wasmachineverhoger". Deze was iets duurder, omdat er een draadmand in zit. Bij de Gamma heb je gewoon zo een ding zonder mand voor 45 euro.
Ik vind die mand er wel ideaal uitzien..... wil ik ook!
pi_103460861
Hier is ie te vinden

Bij ons was het trouwens noodzaak, de afvoer zat al op 20-30cm hoogte, en je moest 60cm verschil hebben met de afvoer van de wasmachine, vandaar dat we zo een ding hebben gekocht. Maar het is heel handig, makkelijk inladen en uitladen enzo :)

Vandaag hulp gehad, weer 1 raam + 1 deur geverfd, en aan de andere kant van de woonkamer gordijnen opgehangen *O* Wordt steeds knusser :)
Klussen deel 1 en 2
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:00:34 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103466526
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Kleine update dan maar weer :)

[ afbeelding ]

De TV meubel is af! Als er een plint achter zit, kunnen de boeken e.d. uitgepakt worden.

[ afbeelding ]
Eethoek met vlinderstoelen *O* De tafel is toch iets te groot, dus we gaan voor een rechthoekige, houten versie (inmiddels besteld).

[ afbeelding ]

Stukje geverfde kozijn die eerst bruin was :D

[ afbeelding ]
Bijkeuken nu MET vloerbedekking
Dat ding waar de wasmasjien opstaat... voorkomt dat ook dat je halve huis trilt als dat ding aan het centrifugeren is?
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:01:33 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103466582
En ik wil die zwarte wasmand met wielen! Waar heb je die vandaan? :P

Ziet er trouwens allemaal netjes uit :Y Toffe stoelen ook!
pi_103468353
:D

Bij ons trilt er niks. Ik denk dat het scheelt dat de vloer in de bijkeuken van beton is, en niet direct in verbinding is met de rest van het huis.

De wasmand is gewoon van de IKEA, hier
Klussen deel 1 en 2
pi_103471083
Die stoelen! O+
Stukje bij beetje komt het écht af. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:19:42 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103471596
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:32 schreef sheonlydreams86 het volgende:

Bij ons trilt er niks. Ik denk dat het scheelt dat de vloer in de bijkeuken van beton is, en niet direct in verbinding is met de rest van het huis.

De wasmand is gewoon van de IKEA, hier
Aah, jah. Die van ons staat op zolden = houten vloer. Eens aan de baas vragen wat die er van zegt. En die wasmand :D thnx!
pi_104630346
Zo, dat is lang geleden! We hebben de afgelopen tijd wel elk weekend een kleine klus gedaan, dus het vordert langzaam, maar het vordert wel!

Wat er af is:

- Plinten in de woonkamer
- Geen bruine kozijnen / deuren meer (alles minimaal in grondverf)
- Slaapkamer deuren hebben nu glas in lood ruitjes aan de bovenkant O+
- Gordijnen in de woonkamer ingekort
- Lamellen in de keuken
- Lampje in de WC, rekje voor shampoo e.d. in de douche
- Een hoop verhuisdozen uitgepakt!

Waar we nu mee bezig zijn en de komende tijd gaan doen:
- Plinten boven
- Vitrages voor de woonkamer laten maken + ophangen
- Laatste kozijnen/deuren aflakken
- Eettafel in de olie zetten

Daarna nog een hoop andere todo's natuurlijk, maar dit zijn de meest nodige dingen op dit moment.

Ik zal binnenkort wat fototjes posten :)
Klussen deel 1 en 2
pi_105305663
Paar impressiefoto's van de woonkamer nu (met nieuwe bank!)

Klussen deel 1 en 2
  woensdag 7 december 2011 @ 21:27:33 #168
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105313797
Mips *O* O+

Mooie bank :Y
  woensdag 21 december 2011 @ 18:45:46 #169
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_105876667
Wauw, ziet er leuk uit :D
Wat vinden de katten van hun nieuwe casa? :D
With the stars as her umbrella
pi_105907011
Die zijn er wel blij mee geloof ik :P Ze gebruiken het als boom om vanaf de vloer naar de bovenkant te klimmen. De kast is ook in gebruik genomen als uitkijkpost voor als we staan te koken :P
Klussen deel 1 en 2
pi_105912834
Wij hebben dezelfde bank, maar dan zonder die Hocker achtig iets :) mooie bank dus, jammer van die inbouwdozen echter :) En je moet de verwarmingsbuizen nog ff verven meid :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_105914425
Daar komen lampjes op, we hebben niet random inbouwdozen midden op een muur :P

Verwarmingsbuizen moeten inderdaad nog gedaan worden :Y Op meerdere plekken overigens
pi_106067964
Wow! Goed bezig jullie *O* Tof om te zien :Y
pi_106079411
Ik val ff binnen in dit topic, lees al wel mee, maar nu eerst even mijn complimenten geven. Is echt mooi geworden!!
En mooie bank! Mijn vriend vindt vooral die lamp achter de bank superleuk! Waar is die van als ik vragen mag?

Ben beniuewd naar vervolgfoto's straks!
pi_106082199
Bedankt! :) :)

De lamp achter de bank is van het merk Steinhauer. Wij hebben deze bij de Wehkamp besteld maar lampen uit deze serie (o.a. hanglamp voor boven de eettafel en wandlampjes) worden bij meerdere winkels verkocht. Vaak staat er alleen niet bij dat het van Steinhauer is dus daarom is het lastig zoeken.
Klussen deel 1 en 2
pi_106083886
De lampjes zitten er op :Y
pi_106401273
Zo, ook al in het goede voornemens topic gepost, maar hier ook een (iets uitgebreide) lijstje van wat ons ongeveer te wachten staat:

In iedere geval:

- Afwerking. Vensterbanken plaatsen, trap schilderen, paar deuren aflakken, laatste plinten, schouw opknappen (hout schilderen, tegels leggen)...

- Inrichting opleuken. Vitrages voor de woonkamer, lamp boven eettafel ophangen, fotolijstjes e.d.

- Stofzuigerrobot kopen :P

Ook een beginnetje maken aan:

- Tuin opknappen. Grotere schutting, hek verplaatsen, andere indeling van grond/tegels, wat leuke planten en natuurlijk tuinmeubels.

- WC opknappen. Alles vernieuwen (tegels, WC).

En natuurlijk een housewarming houden!
Klussen deel 1 en 2
pi_110639617
Zo, dat is lang geleden! Inmiddels zijn er een paar klussen af (schouw, plinten) en zijn er met sommige andere (o.a. de trap) belangrijke stappen gezet. Dus toch weer een paar fototjes :)

Trap (moet nog 1 laatste laklaag + muurtje tussen de leuning en de trap wordt in een andere kleur geschilderd):

Schouw:

Slaapkamers en overloop boven (deuren worden nog afgelakt):

Impressie van de keuken:
Klussen deel 1 en 2
pi_110652275
Mooi hoor!
  zondag 22 april 2012 @ 22:05:16 #180
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_110652400
Echt heel gaaf geworden :Y
En die schouw O+
pi_110652873
Prachtig! _O_
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_110657835

De schouw was nogal irritant :p we gingen voor het eerst in ons leven tegelen, alleen om te ontdekken dat er geen enkele rechte hoek was :p
Klussen deel 1 en 2
  zondag 22 april 2012 @ 23:40:20 #183
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_110657898
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:38 schreef sheonlydreams86 het volgende:

De schouw was nogal irritant :p we gingen voor het eerst in ons leven tegelen, alleen om te ontdekken dat er geen enkele rechte hoek was :p
Het ziet er wel strak uit op de foto :Y

Wij moeten de eerste rechte hoek/wand/muur in dit huis ook nog steeds vinden :')
pi_110658241
Ja, het valt niet heel erg op, maar ja, als je het weet :p Maar we zijn stiekem toch best trots op het resultaat. Iig een hele tegelklus ervaring rijker :)

Helaas kunnen we de schouw nog niet uittesten, er blijkt een vogelnest in de schoorsteen te zitten (ondanks zo een firemaster)
Klussen deel 1 en 2
pi_120101527
Er is een hele tijd niks gepost, maar er zijn toch wel wat veranderingen in ons huis.. Geen grote klussen deze keer :)

De open haard is inmiddels in gebruik genomen:

Wat meer impressies van de woonkamer:

(Met Two and a half men kussens!)

Ietwat wazige foto van de vensterbank...

En in de rest van het huis....

Meest recente project: kastje met koffiespullen in de keuken. Was eigenlijk een Visdalen kastje van Marktplaats, de houtkleurige delen heb ik zwart geverfd zodat het kastje beter bij de keuken paste :)

De brievenbus! De deur wil ik eigenlijk verven...

Trapmatten van Micostep:

Op het programma staan nog:
- Leuke dingen (fotolijstjes, kastjes, versiering etc)
- 2 deuren verven
- Meterkast bouwen
- Gang "bewoonbaar"maken (verven, plinten, nieuwe schoenenkast, fotolijstjes ophangen etc).
- Tuin (voorjaar)
- WC beneden (voorjaar)
Klussen deel 1 en 2
pi_120101677
Ziet er goed uit! Handig ook, dat kastje voor je koffiespullen.

Die trapmatten, dempen die het geluid goed? Want ik wil eigenlijk van het tapijt op mijn trap af maar heb liever ook geen klagende buren (en er wordt nogal wat trapgelopen in mijn huis).
  zondag 9 december 2012 @ 11:59:05 #187
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_120102140
Mooi :Y
Dat keukenkastje vind ik gaaf!
En Mips op de bank O+
pi_120103809
Kom je onze haard ook doen????
pi_120104830
Bedankt :)

Ik weet niet of de matten echt tegen geluid helpen... Misschien als je met schoenen naar boven loopt wel, maar dat doen we nooit. Bovendien kraakt onze trap dus echt stil is het sowieso niet :)

Ferrari, we hebben zelf alleen geschilderd en tegels gelegd, dat moet toch lukken?
Klussen deel 1 en 2
pi_123316790
We zijn langzaam aan het kijken wat we met onze tuin gaan doen. Het is ongeveer 3m x 9m op het noordwesten met weinig zon. Wat oude fotos:

Zicht vanuit huis op tuin:

Zicht vanuit tuin op huis:

Het idee is dat het vooral praktisch wordt... Veel tegels, planten in bakken op wieltjes, inklapbare tuinmeubels. Maar voorat we aan planten en meubels gaan denken moeten er de volgende dingen gebeuren:

- Schutting vervangen (niet alleen de schermen maar ook de constructie, schutting moet sowieso hoger)

- Tegels vervangen (ook in het schuurtje)

- Voorkant schuurtje vervangen (deze is aan het rotten, de zijkant / dak zijn wel prima).

Mijn vraag is eigenlijk... wat is het beste manier om dit aan te pakken? Eerst alles slopen, dan de schutting opbouwen, dan de tegels? Of iets anders?

De grond loopt nu trouwens af (naar het schuurtje toe). Op zich is het niet storend, kunnen we dit zo laten? De tegels liggen nu wel scheef, sommige iets dieper waar dan water in ophoopt.

We zijn van plan om de meeste dingen zelf te doen. Is dat aan te raden? Of is het handig om toch iemand met meer tuinervaring erbij te halen, bijvoorbeeld voor het leggen van de tegels?
Klussen deel 1 en 2
  maandag 25 februari 2013 @ 12:43:03 #191
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_123320704
Ik zou eerst alles eruit halen, schuttingen plaatsen, egaliseren en dan invullen zoals je het hebben wilt :)
pi_123321609
Wat voor betegeling ga je gebruiken?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123323191
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik zou eerst alles eruit halen, schuttingen plaatsen, egaliseren en dan invullen zoals je het hebben wilt :)
Klinkt goed. Ik heb vooral zin in het invullen :P

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef blomke het volgende:
Wat voor betegeling ga je gebruiken?
De tegels hebben we nog niet uitgezocht, maar ze moeten niet te klein of te groot zijn. Ergens rond de 30-60cm is goed. Wildverband is mooi, maar denk dat het lastiger leggen is? En waarschijnlijk gewoon beton.
Klussen deel 1 en 2
pi_123324402
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:00 schreef sheonlydreams86 het volgende:
En waarschijnlijk gewoon beton.
Astublieft niet. Betonklinkertjes zijn het eerste jaar mooi, daarna duidelijk minder kleurrijk en vanaf het derde jaar flets, groen en vaal. Neem a.u.b. gebakken klinkers of tegels, al is het maar de bovenlaag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123324707
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Astublieft niet. Betonklinkertjes zijn het eerste jaar mooi, daarna duidelijk minder kleurrijk en vanaf het derde jaar flets, groen en vaal. Neem a.u.b. gebakken klinkers of tegels, al is het maar de bovenlaag.
We willen gewoon grijze :P Maar ik dacht dat de enige twee opties voor wat grotere tegels beton en natuursteen waren, ik ging er dus vanuit dat gebakken variant alleen voor kleinere stenen/klinkers bestaat. Natuursteen is vrij duur en kan glad zijn, dus vandaar de "keuze". Maar wij kunnen ook gebakken tegels nemen natuurlijk. Heb je een goed adres?
Klussen deel 1 en 2
pi_123324987
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
We willen gewoon grijze :P Maar ik dacht dat de enige twee opties voor wat grotere tegels beton en natuursteen waren, ik ging er dus vanuit dat gebakken variant alleen voor kleinere stenen/klinkers bestaat. Natuursteen is vrij duur en kan glad zijn, dus vandaar de "keuze". Maar wij kunnen ook gebakken tegels nemen natuurlijk. Heb je een goed adres?
Adres niet 1-2-3, maar chinese hardsteen is een redelijk betaalbare natuursteen v.a. 20 ¤/m². Echter, behoorlijk zwart en daardoor heet als de zon er op komt te staan.

Ik zal even zoeken naar tegels met een gebakken toplaag. edit - google op keramische tegel voor buiten, en je vindt 100-den leveranciers.
pi_123325739
Zon is geen probleem, die hebben we bijna niet, maar ik vind zwart eigenlijk niet zo mooi. Donkergrijs zou ok zijn :)

Bedankt, ik zal eens wat meer zoeken!
Klussen deel 1 en 2
pi_123398585
Geen andere tips over de tuin / tegels ?
Klussen deel 1 en 2
pi_123398794
Ik zou gerust eerst de schutting durven doen en daarna pas de tegels/rest. Werkt toch fijner als niet alle buren op je lip staan te kijken. Al geld dat wel alleen als er een schuttingdeur in komt, want anders moet je met de troep door het huis en dat is ook niet tof.

En als je niet kan straten en het nog nooit hebt gedaan zou ik het zelf aan de vakman overlaten. Het ligt anders nooit zo strak en netjes als je zou willen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:23:09 #200
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_123429114
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Havero in Bergschenhoek, en bij het Haantje in Delft zitten er een paar, anders de Groenrijk in het Forepark

wart betreft volgorde... eerst de tuin leeg, dan de schutting dan nieuwe bestrating richting de schutting laten aflopen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')