SPOILER: De Radio49 DJ's (in alfabetische volgorde)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's. Een bepaald nummer of thema in gedachten? Vraag het eens in het topic, wie weet is er wel iemand die het draait! Zo niet, mag je - als je het leuk vindt - dat zélf doen!
En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppie (de verzoekjes-automaat) voor lekkere muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hierbeneden om iets aan te vragen. Guppie wordt beheerd door robdriessen en kan ook bediend worden door Redskillz, Viro, Knetterkrankjorum en Outpost76.
Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het rooster kan door een DM of PM (liefst naar 2 of meer personen) te sturen naar Mr-green, Samzz, Gewoonfaye, Knetterkrankjorum of Carooltje79.
Nadat je op het rooster bent gezet ontvang je de gegevens waarmee je kan inloggen op de stream.
LET OP: DJ's moeten zich minimaal 10 minuten voor hun show melden in het topic, zijn ze er niet dan wordt hun uurtje weggegeven!
Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Niet echt, draai wat je leuk vindt, of juist totaal iets anders. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!
Jingles
Er zijn door DJ Luke een aantal standaard Radio 49 jingles gemaakt die voor iedereen zijn te gebruiken. Download hier!
Luisteren in een media player?
Dat kan, klik hier om naar Radio 49 in je media player te luisteren.
Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte! Het topic is voornamelijk bedoeld voor feedback voor de DJ's.
Statistieken
Uiteraard zijn er statistieken voor deze reeks: http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=16
:')
Owww okquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Viro het volgende:
ip adres is veranderd daarom kan niemand connecten, zal door de reboot komen.
ik zal ip ff pm/dm'en. Poort en ww zijn hetzelfde gebleven
doe mij, ik mocht draaienquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Viro het volgende:
ip adres is veranderd daarom kan niemand connecten, zal door de reboot komen.
ik zal ip ff pm/dm'en. Poort en ww zijn hetzelfde gebleven
Moet hij jou doen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
doe mij, ik mocht draaien
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
doe mij, ik mocht draaien
quote:
Als je apris ski aan t draaien bent, zit je erinquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben er nu als het goed is
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:10 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Als je apris ski aan t draaien bent, zit je erin
Neuh zo erg als après ski is het okweer nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:10 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Als je apris ski aan t draaien bent, zit je erin
Was ze, guitig moppie van me!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:10 schreef charmed_angel het volgende:
ja ik ga even aan de slag hier
Wassen
Dit is joebiejoebiediehahahaha!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:11 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Hoeladijoediliehodada, klinkt als apris ski toch?
Après ski is meer HELA HOLA BIER HIERquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:11 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Hoeladijoediliehodada, klinkt als apris ski toch?
Met dikke tetten, maar ik hoor nu de vlieger. Heb jij opgezet toch?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Après ski is meer HELA HOLA BIER HIER
yepquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:13 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Met dikke tetten, maar ik hoor nu de vlieger. Heb jij opgezet toch?
wat doet fok danquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:13 schreef Zokunen het volgende:
Fok doet een beetje raar enzo, maar broertje en kapoentje bedankt
waarom niet? omdat het wel weer een cover zal zijn zekerquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom het zo'n klassieker is.
Mwah ik hou gewoon niet van smartlappen!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
waarom niet? omdat het wel weer een cover zal zijn zeker
dan heb je pechquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah ik hou gewoon niet van smartlappen!
werkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:15 schreef Stiffler1988 het volgende:
Ja mensen, ik ga er vandoor
Werken en zo![]()
quote:
Ik heb besloten eindelijk vakantie te nemen, maar nu kom ik dus weer geld te kortquote:
Ja leuk is dat hè!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb besloten eindelijk vakantie te nemen, maar nu kom ik dus weer geld te kort![]()
Komt het wel op neerquote:
Ik kom niet verder dan Drenthe, en mijn vriendin is volgende week jarig en ik heb beloofd een weekendje weg te doenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:17 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ja leuk is dat hè!
Ik wil nu naar Iran, of Turkije. Zoiets. En dan meeliften met mijn maat naar huis via Kiev en alles!
Ik heb wel de kermis top 100quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Komt het wel op neer
zometeen wat muziek uit de camping top 100
Die zal wel nog erger zijnquote:
Boegen of barsten?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Die zal wel nog erger zijn
Natuurlijk ff wat zanger BoB
Was meet gister ofnie?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:23 schreef Viro het volgende:
[..]
Had je moeten komen, was erg gezellig
Kutzooi, heb ik da weer gelijk gemist met mn brakke kopquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
gister, eergister en die dag daarvoor
feestbeest dat je bentquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik doe deze week even rustig aan
Vrijdag weer party
zondequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Kutzooi, heb ik da weer gelijk gemist met mn brakke kop
omgquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik doe deze week even rustig aan
Vrijdag weer party
quote:
Ja vanaf vrijdag t/m gisternacht. Radio 49 marathon met alleen maar live dj's en cams die aanstonden op tinychatquote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Kutzooi, heb ik da weer gelijk gemist met mn brakke kop
Waarom was zij niet aan de pil?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Frans Bauer over zijn moeder
ik kende dat nummer alquote:
Je hebt al maanden vakantiequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]Ja en daarna is het even over hoor, ik moet weer een normaal gezicht creëren
Ik heb echt wallen
Ben toe aan vakantie
Ik heb nooit zoveel feestjesquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Geen ideeMaar dit is het laatste feestje voorlopig
![]()
Dan pas half september weer en 1 oktober
Tuurlijk, vakantie in een vakantiequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik bedoel.... ik ben toe aan Tenerife
24-08 vertrek ik voor 17 dagen
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Frans Bauer is alsof je een paar zure matten wegdrinkt met frenandez met extra suikerklontjes
Nou ja vrijdag is mijn eigen feestjequote:
Heerlijk, ik ben ook aan het aftellenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik bedoel.... ik ben toe aan Tenerife
24-08 vertrek ik voor 17 dagen
wijfquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:29 schreef ToT het volgende:
OMG!Ik zat met mijn been mee te gaan op deze muziek!
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tuurlijk, vakantie in een vakantie
met welk liedjequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:29 schreef ToT het volgende:
OMG!Ik zat met mijn been mee te gaan op deze muziek!
wanneer ging jij nou weg?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:29 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Heerlijk, ik ben ook aan het aftellen
Samzzquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:31 schreef Myraela het volgende:
Hoe heet dat programma ookal weer? Sam ofzo? Tisser ook voor de mac toch?
Eftelingquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ga zaterdag naar de Efteling en zondag misschien naar Walibi World
SAM Broadcaster.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:31 schreef Myraela het volgende:
SAM Broadcaster.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:31 schreef Myraela het volgende:
Ga jij ook muziekjes voor ons draaien?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:31 schreef Myraela het volgende:
OMGquote:
quote:
Viro heeft een werkende versie voor jequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
En kan ik met de trial draaien of moet ik zegmaar nog even doorzoeken.
Virtual DJ!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
En kan ik met de trial draaien of moet ik zegmaar nog even doorzoeken.
Ook voor de Mac?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Viro heeft een werkende versie voor je
neequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
C_A, was het druk in de efteling?
Ja nee, ik heb gisteren geleerd hoe het met sam moet en dat was beter volgens driessen, dus dat geloof ik dan maar.quote:
Daar moet ik ook nog een keer naar toe... Walibiquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ga zaterdag naar de Efteling en zondag misschien naar Walibi World
wanneer moet ik dan gaan dat het redelijk relaxed isquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
nee
En het was lekker weer.... tot een uur of 19:00
Volgens hem ja...quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja nee, ik heb gisteren geleerd hoe het met sam moet en dat was beter volgens driessen, dus dat geloof ik dan maar.
Het is een half uurtje hier vandaan, maar ik ben er nog nooit geweest.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Daar moet ik ook nog een keer naar toe... Walibi
Ik moet er ook maar weer us keer heen, laatste keer dat ik er geweest was toen had imperial tabacco de efteling afgehuurt, en omdat ik fanatiek roker ben heb ik kaartjes kunnen regelen, was wel chill. geen lange rijen enzoquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
nee
En het was lekker weer.... tot een uur of 19:00
als ze heel veel regen voorspellen, maar wanneer het dus overdag niet gaat regenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
wanneer moet ik dan gaan dat het redelijk relaxed is
nog nooit in walibi geweestquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Geweldig park als je van thrill rides houdtquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ook niet!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
nog nooit in walibi geweest
wauw, is het de moeite om alleen s'avonds te gaan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:36 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
als ze heel veel regen voorspellen, maar wanneer het dus overdag niet gaat regen
Sowieso is de efteling op zaterdag tot 0:00 geopend
Ik zo het topic 17x doorscrollen, is een filmpje wat niet voor mijn ogen bedoeld is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:36 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
hij is leuk
Toen was ik nog aangeschoten
Ik had niet door dat ze aan het filmen wasquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:36 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
hij is leuk
Toen was ik nog aangeschoten
jawelquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
nog nooit in walibi geweest
en daar hou ik vanquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Geweldig park als je van thrill rides houdt
dat zou ik zonde van mijn geld vindenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
wauw, is het de moeite om alleen s'avonds te gaan?
18 - 24, toch wel 6 uur en geen kut kinderenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat zou ik zonde van mijn geld vinden
Ikkequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:39 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Radio weer aan? Of is die bot nog aan het draaien?
tjaquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zo het topic 17x doorscrollen, is een filmpje wat niet voor mijn ogen bedoeld is.
Ik stuur je net een dm mutsquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
tjaop zich mag deze wel online hoor
Als Knetter het goed vind
De TC-ers hebben het ook allemaal gezien
te ergquote:
nou dus welquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
18 - 24, toch wel 6 uur en geen kut kinderen
ik ga hem nog een keer kijkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
te ergbest wel.. maar oke
Is ook zoquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef _Fanta het volgende:
Waarom krijgt ik het idee bij dit nummer dat het door dik vies vastsig lelijk wijf gezongen word?
ik draai op laptop, nu op VDJ, maar ga SAM installerenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:40 schreef Myraela het volgende:
ca, jij draait toch met sam, of doe je dat op je laptop?
quote:
Ik was echt slaapdronken toenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:41 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik ga hem nog een keer kijken
Genialiteit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
En op de achtergrond hoor je Faye en ValHallen zingen![]()
ik was aangeschotenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:42 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Ik was echt slaapdronken toenwou zoooo graag slapen.. bam c_a op je schoot
ik ook maar dacht ondertussen ook : rot op muts ik wil slapenquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik was aangeschoten
Ik doe gekke dingen als ik aangeschoten benMaar ik had wel lol
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:44 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
ik ook maar dacht ondertussen ook : rot op muts ik wil slapen
whehehe jij met je :
ik heb geen kleine oogjes
is heel beschaafd filmpje hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ga dat filmpje niet eens kijken
Vrouwen en drank, altijd goede combinatiequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:44 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Die videoMooie samenvatting van de meet
knetter die dom doet zie ik al vaak genoegquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:46 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
is heel beschaafd filmpje hoor
Ik dus ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:46 schreef charmed_angel het volgende:
ik wist niet dat er een filmpje was gemaakt![]()
Ik dacht aan foto's
Ik deed niet dom daarquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
knetter die dom doet zie ik al vaak genoeg
zegt wie?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:48 schreef Myraela het volgende:
Is er een meet waar de hele tijd cam aanstaat, worden er nog foto's en filmpjes gemaakt ook. Gelukkig zijn de cambeelden niet opgeslagen.
daar ben ik ook wel blij meequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:48 schreef Myraela het volgende:
Is er een meet waar de hele tijd cam aanstaat, worden er nog foto's en filmpjes gemaakt ook. Gelukkig zijn de cambeelden niet opgeslagen.
Jammer, ik had best een paar beelden terug willen zienquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:48 schreef Myraela het volgende:
De tieten van.. Wie waren het ookal weer... Knetter en Samzz?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:49 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Jammer, ik had best een paar beelden terug willen zien
Ikquote:
Whehehehe ik vind het een leuk filmpjequote:Op maandag 8 augustus 2011 14:48 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Ik dus ook
af en toe kijken van ja hoi.. maar ze filmde dus de hele tijd.
ik hoorde ook helemaal niet wat ze allemaal zeiden
Niet waar ik aan dachtquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
De tieten van.. Wie waren het ookal weer... Knetter en Samzz?
Jawel, dat was grappigquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:50 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Ik
en godzijdank voor dat.
ik hoef dat uurtje van mij en samzz bijv. niet terug te zien
heb hem al op fb gezetquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:50 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Whehehehe ik vind het een leuk filmpje
ik baal er wel van dat ik dat gemist hebquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:50 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Ik
en godzijdank voor dat.
Niks mis met 2 dames die het gezellig hebben samen toch?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:50 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Ik
en godzijdank voor dat.
ik denk dat het voor de luisteraars echt kut wasquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Jawel, dat was grappigVooral Samzz
Moet je maar leukere muziek draaien!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
In de OP staat weer 3 luisteraars![]()
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Jij bent een van mijn luisteraars gelukkig
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sjezus wat een afgrijselijk nummer dit
ik hoor steeds uitvallen enzoquote:
Snap ik, dit nummer klinkt weer zuiverquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:56 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik hoor steeds uitvallen enzo![]()
Maar ik ben in het huis bezig en de muziek staat nogal hard....
Dus is gekraak en uitvallen niet fijn
Voor jou aangevraagdquote:
Ah!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik verwarde het met Frans Duits
Kampmeisjesquote:
Dat zijn gewoon de nummers zelf die zwaar overstuurd zijn opgenomen. Special effect enzulks!quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:00 schreef _Fanta het volgende:
Op welke kwaliteit zend je uit Sinterklaas? want dit klinkt ook weer zwaakt verneukt..
idd, ooraids. Ga jij hierna of?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de nummers zelf die zwaar overstuurd zijn opgenomen. Special effect enzulks!
Geen dank geen dankquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:02 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
thx sint voor het draaien van die meuk
Krijg je daar minpunten als je een foutloze sollicitatiebrief instuurt?quote:Telemarketeers met levens ervaring gezicht voor een warm bellen project bij een kleinschalig callcenter in Haarlem. ¤10,-/uur
quote:
wat is een levenservaringgezichtquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef Watertornado het volgende:
What the hell in de ads:
[..]
Krijg je daar minpunten als je een foutloze sollicitatiebrief instuurt?
Die mensen in de meeste callcenters falen sowieso.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef Watertornado het volgende:
What the hell in de ads:
[..]
Krijg je daar minpunten als je een foutloze sollicitatiebrief instuurt?
Ik wil er wel weer gaan werken omdat het goed betaald. Maar het is wel te kansloos.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik werk bij 2 callcenters
Maar bij een ga ik stoppen omdat ik mensen mnoet overhalen enz
10 euro per uur is wel een master bedrag voor warm bellenquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil er wel weer gaan werken omdat het goed betaald. Maar het is wel te kansloos.
Het hele leven is vrij kansloos toch, mjah je moet watquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil er wel weer gaan werken omdat het goed betaald. Maar het is wel te kansloos.
quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:12 schreef Watertornado het volgende:
In de OP staat 14?
Je draait toch Prodigy ToT
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |