Zodat de geldhoeveelheid niet beinvloed word door de monetaire acties.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:24 schreef Goverman het volgende:
Waar zou dat geld "gevist" moeten worden? En met welk effect?
De ECB haalt geen obligaties uit de markt maar contanten. De ECB bied banken een gunstige rente om dat geld bij hun te deponeren. Als banken niet bereid zijn om tegen dat bedrag geld te stallen gaat de vergoeding simpelweg omhoog totdat banken daartoe bereid zijn. In de praktijk zal het zon vaart niet lopen, omdat het risk free is.quote:Ik bedoel: stel de ECB koopt voor 100 miljard aan obligaties op. Dan moeten ze 100 miljard aan iets anders (dus) verkopen, zodat er sprake is van een evenwicht. Echter, heeft de ECB die obligaties wel liggen in die aantallen?
Het is ook een vreemde gang van zaken en de ECB moet zich hier eigenlijk niet mee inlaten. De ECB heeft echter geen keus, omdat er tussen nu en de invoering van het nieuwe ESFS iemand de zaak moet stutten. Uiteindelijk zullen deze monetaire acties meevallen, omdat er maar een maand overbrugt hoeft te worden waarna het ESFS deze taak zal overnemen.quote:Ik vind het allemaal maar een vreemde gang van zaken. Obligaties opkopen door de ECB is eigenlijk geld bijdrukken... Okay, er worden andere obligaties gedumpt, maar de uitgevers (wsl. Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland) zijn goed de sjaak: de obligaties kelderen en we importeren ook de inflatie van de andere, zwakkere Euro-landen. Daar komt nog bij dat de ECB wel erg veel macht krijgt (idee "wie betaalt die bepaalt").
Ze hebben het nou al 2 maanden over het feit dat één van de grote problemen is dat iedereen maar wat roept.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
Die Jan-Kees.
Zulke opmerkingen doen de zaak geen goed
Onze economen en beleidsmakers lijken dan tegenwoordig wel het fok forum. Dat doen we hier ook altijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze hebben het nou al 2 maanden over het feit dat één van de grote problemen is dat iedereen maar wat roept.
Rente verlagen, geldpers aan. Hoef je verder niks van te snappen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze economen en beleidsmakers lijken dan tegenwoordig wel het fok forum. Dat doen we hier ook altijd.![]()
Het probleem (de verwevenheid van alles met elkaar op dit moment) is volgens mij ook te complex geworden en niemand kan het geheel meer overzien.
Ik wil dan ook een negatieve rente voor mijn toekomstige veel te grote villa, waar kan ik deze afsluiten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:31 schreef LXIV het volgende:
Rente verlagen, geldpers aan. Hoef je verder niks van te snappen.
Dat kan I(reeel). Afsluiten bij de ECB. Als het via de bank gaat pakken die weer 2%quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wil dan ook een negatieve rente voor mijn toekomstige veel te grote villa, waar kan ik deze afsluiten.
God wat is die Jan-Kees dom zeg, wat een provinciaalse kruideniersmentaliteit heeft die man tochquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
Die Jan-Kees.
Zulke opmerkingen doen de zaak geen goed
Die opsop-operaties zijn een wassen neus. Banken die er geld in stallen krijgen schuldbewijzen die ze meteen weer als onderpand voor nieuwe leningen van de ECB kunnen gebruiken. Voorzover banken al van de faciliteit gebruikmaken heeft het dus geen effect op de geldinflatie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef piepeloi55 het volgende:
De ECB haalt geen obligaties uit de markt maar contanten. De ECB bied banken een gunstige rente om dat geld bij hun te deponeren. Als banken niet bereid zijn om tegen dat bedrag geld te stallen gaat de vergoeding simpelweg omhoog totdat banken daartoe bereid zijn. In de praktijk zal het zon vaart niet lopen, omdat het risk free is.
quote:Is The World Going Bankrupt?
Europe and the US are hopelessly over-indebted. The crisis that started in the US real estate sector in 2007 has devastated state finances on both sides of the Atlantic and is threatening to wreck the euro and trigger a second global downturn. The world lacks the political leadership needed to end the turmoil.
Wel eerlijk, het is ons belastinggeldquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:19 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
God wat is die Jan-Kees dom zeg, wat een provinciaalse kruideniersmentaliteit heeft die man toch
quote:wo 10 aug 2011, 16:39
Damrak zwaar onder druk
door Mark Garrelts
AMSTERDAM - Speculatie over een neerwaartse bijstelling van de kredietstatus van Frankrijk sleurde de Amsterdamse beurs woensdag in de late middaghandel omlaag. Vooral de cyclische fondsen en bankaandelen zaten in het verdomhoekje.
De AEX-index noteerde even na half vijf 2,7% lager op 279 punten, vrijwel de laagste stand van de dag. Aan het begin van de handel tikte de graadmeter nog een hoogste niveau van 293 punten. De Midkap hield de schade beperkt tot een verlies van 0,4% op 454,46 punten.
Vraag me nu serieus af wanneer het game over is voor de euro.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
Frankrijk nu ook in de gevarenzone
Er wordt ALLES aan gedaan om de euro te redden. De munt die we over 5 maanden, 5 jaar of 50 jaar hebben zal altijd euro blijven heten, hoeveel landen er ook failliet gaan, er is geen alternatief!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vraag me nu serieus af wanneer het game over is voor de euro.
Ik dacht vorige week nog 5 jr.... nu denk ik eerder aan 5 mnd.
O jawel hoor.... splitsen uithuilen en opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er wordt ALLES aan gedaan om de euro te redden. De munt die we over 5 maanden, 5 jaar of 50 jaar hebben zal altijd euro blijven heten, hoeveel landen er ook failliet gaan, er is geen alternatief!
Splitsen in guldens, marken, franken, pesetas en lires? Ik zie het echt niet meer gebeuren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
O jawel hoor.... splitsen uithuilen en opnieuw beginnen.
De landen die er straks eruit gedrukt worden gaan in 1 keer *plof*.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Splitsen in guldens, marken, franken, pesetas en lires? Ik zie het echt niet meer gebeuren.
Een gedevalueerde euro is ook een euro, een gesplitste euro wordt twee halve euro's, waarom zou je een andere munt moeten hebben? Ok, de new euro of nuevo euro mischien, maar dat is nog steeds een euro, met een andere waarde.
Tja, waan van de dag. De euro blijft er is geen reeel alternatief, al zouden velen dat wel willen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:45 schreef Drugshond het volgende:
Vraag me nu serieus af wanneer het game over is voor de euro.
Ik dacht vorige week nog 5 jr.... nu denk ik eerder aan 5 mnd.
Probleem is dat landen er wel uit moeten om weer te kunnen concurreren, de Eurokoers is voor de meeste Landen veel te hoogquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er wordt ALLES aan gedaan om de euro te redden. De munt die we over 5 maanden, 5 jaar of 50 jaar hebben zal altijd euro blijven heten, hoeveel landen er ook failliet gaan, er is geen alternatief!
'Speculatie over een neerwaartse bijstelling'? En dan morgen wordt de kredietstatus zeker neerwaarts bijgesteld 'omdat het sentiment in de markt negatief is'.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
Frankrijk nu ook in de gevarenzone
Nederland zal snel de Franse banken moeten redden![]()
![]()
![]()
1700 miljard aan schuld en dat ondanks de 40 miljard aan jaarlijkse ontwikkelingshulp landbouwsubsidies
[..]
Ik vind het wel mooi zelfs wat er nu gebeurt; een mini-crisis in Griekenland en we brengen het etatisme in zuidelijk Europa om zeep. Gaat er misschien eindelijk iets komen van groei in Europa op niet puur monetaire basis.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:14 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Tja, waan van de dag. De euro blijft er is geen reeel alternatief, al zouden velen dat wel willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |